Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy

Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
37 Fotogalerie
Diskuze (28)
Krátce po novém Porsche Cayenne měla v Ženevě premiéru i druhá generace Volkswagenu Touareg. Tyto modely sdílí společný technický základ, při statickém zkoumání ale stěží mohly působit odlišněji.

Nový Touareg se téměř zbavil zaoblených linií (výjimkou jsou vyboulené blatníky) a přináší jednoduchý funkcionalistický design uplatňovaný i na dalších VW. Příď je důsledně horizontálně členěná, což ji opticky rozšiřuje, nová maska chladiče ale nedokáže úplně skrýt skutečnost, že je Touareg i zepředu vysoké auto. Záď má naopak mírně atletické proporce, které jsou podpořeny nízkým světly s grafikou inspirovanou Golfem R.

Interiér představuje nezaměnitelný VW-styl. Pro jeho popis je nejvýstižnější označení kombinace designu Golfu s uspořádáním z Cayenne. Díky strohým, až geometrickým tvarům je vnitřní prostor vzdušný a svou atmosférou se výrazně odlišuje od podobných SUV prémiových značek. Zpracování a kvalita materiálů ale pochopitelně za konkurencí nezaostávají.

Hlavním rozdílem proti sesterskému Cayenne je subjektivní pocit většího prostoru, který je způsoben subtilnějšími výplněmi dveří a větší prosklenou plochou. Kdo nemá rád záplavu tlačítek vyrovnaných do několika řad, ten s úlevou pohlédne na dřevěnou středovou konzolu, která nese jen pár ovládacích prvků. Skutečný počet ovládacích tlačítek se ale od Cayenne radikálně neliší a rozhraní iDrive v BMW X5 převyšuje několikanásobně. Rozdíl je hlavně v jednodušším panelu klimatizace umístěném na obvyklé místo a zjednodušeném ovládání elektronických jízdních systému.

Za volantem nabízí Touareg tradiční SUV dojmy. Sedí se vysoko a před řidičem se nachází vysoká kaplička přístrojového štítu. Pohled na vysokou palubní desku a rozsáhlé plastové plochy před spolujezdcem odkáže pasažéry do správných mezí – tedy, že navzdory všemu stále sedí ve vrcholném modelu Volkswagenu a ne ve skutečném luxusním autě.

Toto designové pojetí ale k současným autům z Wolfsburgu prostě patří. K plusům nové generace je nutno přidat skutečnost, že se interiér vypadá naprosto současně a zbavil extrémně frigidního stylingu předchůdce, který svým vzhledem i uspořádáním odkazoval do doby přelomu tisíciletí.

Nový Touareg bude ve vodách velkých SUV bojovat stejnými zbraněmi jako ten předchozí. Nabídne nekonfliktní design, odlišnou image spojenou s neprémiovou značkou, praktičtější orientaci (důkazem je například ve všech směrech větší zavazadlový prostor než v Cayenne) a nabídku motorů srovnatelnou s BMW nebo Mercedesem.

Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu
Model3,0 TDI V6 BMT4,2 V8 TDI3,0 TFSI Hybrid
Pohon4x44x44x4
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]296741342995+el.motor
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400250/4000279/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]218242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,85,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,49,18,2
Pohotovostní hmotnost [kg]209922222240
Cena [Kč]1.227.900,-1.843.900,-1.887.200,-

V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW) a 4,2 V8 TDI (250 kW). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3,0 TSI V6 Hybrid (245 kW) a v polovině června motorizace 3,6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW) prodávaná za 1.237.600,-Kč. Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW), jejíž cena bude 1.189.900,- Kč.

Největší zájem se očekává o model Touareg 3,0 V6 TDI (176 kW), jehož základní cena je 1.227.900,- Kč.

Vstoupit do diskuze (28)