Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy
Nový Touareg se téměř zbavil zaoblených linií (výjimkou jsou vyboulené blatníky) a přináší jednoduchý funkcionalistický design uplatňovaný i na dalších VW. Příď je důsledně horizontálně členěná, což ji opticky rozšiřuje, nová maska chladiče ale nedokáže úplně skrýt skutečnost, že je Touareg i zepředu vysoké auto. Záď má naopak mírně atletické proporce, které jsou podpořeny nízkým světly s grafikou inspirovanou Golfem R.
Interiér představuje nezaměnitelný VW-styl. Pro jeho popis je nejvýstižnější označení kombinace designu Golfu s uspořádáním z Cayenne. Díky strohým, až geometrickým tvarům je vnitřní prostor vzdušný a svou atmosférou se výrazně odlišuje od podobných SUV prémiových značek. Zpracování a kvalita materiálů ale pochopitelně za konkurencí nezaostávají.
Hlavním rozdílem proti sesterskému Cayenne je subjektivní pocit většího prostoru, který je způsoben subtilnějšími výplněmi dveří a větší prosklenou plochou. Kdo nemá rád záplavu tlačítek vyrovnaných do několika řad, ten s úlevou pohlédne na dřevěnou středovou konzolu, která nese jen pár ovládacích prvků. Skutečný počet ovládacích tlačítek se ale od Cayenne radikálně neliší a rozhraní iDrive v BMW X5 převyšuje několikanásobně. Rozdíl je hlavně v jednodušším panelu klimatizace umístěném na obvyklé místo a zjednodušeném ovládání elektronických jízdních systému.
Za volantem nabízí Touareg tradiční SUV dojmy. Sedí se vysoko a před řidičem se nachází vysoká kaplička přístrojového štítu. Pohled na vysokou palubní desku a rozsáhlé plastové plochy před spolujezdcem odkáže pasažéry do správných mezí – tedy, že navzdory všemu stále sedí ve vrcholném modelu Volkswagenu a ne ve skutečném luxusním autě.
Toto designové pojetí ale k současným autům z Wolfsburgu prostě patří. K plusům nové generace je nutno přidat skutečnost, že se interiér vypadá naprosto současně a zbavil extrémně frigidního stylingu předchůdce, který svým vzhledem i uspořádáním odkazoval do doby přelomu tisíciletí.
Nový Touareg bude ve vodách velkých SUV bojovat stejnými zbraněmi jako ten předchozí. Nabídne nekonfliktní design, odlišnou image spojenou s neprémiovou značkou, praktičtější orientaci (důkazem je například ve všech směrech větší zavazadlový prostor než v Cayenne) a nabídku motorů srovnatelnou s BMW nebo Mercedesem.
Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu | |||
Model | 3,0 TDI V6 BMT | 4,2 V8 TDI | 3,0 TFSI Hybrid |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 4134 | 2995+el.motor |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 176/4000-4400 | 250/4000 | 279/- |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 550/2000-2250 | 800/1750-2750 | 580/- |
Max. rychlost [km/h] | 218 | 242 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 | 5,8 | 6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 9,1 | 8,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2099 | 2222 | 2240 |
Cena [Kč] | 1.227.900,- | 1.843.900,- | 1.887.200,- |
V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW) a 4,2 V8 TDI (250 kW). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3,0 TSI V6 Hybrid (245 kW) a v polovině června motorizace 3,6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW) prodávaná za 1.237.600,-Kč. Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW), jejíž cena bude 1.189.900,- Kč.
Největší zájem se očekává o model Touareg 3,0 V6 TDI (176 kW), jehož základní cena je 1.227.900,- Kč.