Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: První ženevské dojmy

Diskuze (28)
Krátce po novém Porsche Cayenne měla v Ženevě premiéru i druhá generace Volkswagenu Touareg. Tyto modely sdílí společný technický základ, při statickém zkoumání ale stěží mohly působit odlišněji.

Nový Touareg se téměř zbavil zaoblených linií (výjimkou jsou vyboulené blatníky) a přináší jednoduchý funkcionalistický design uplatňovaný i na dalších VW. Příď je důsledně horizontálně členěná, což ji opticky rozšiřuje, nová maska chladiče ale nedokáže úplně skrýt skutečnost, že je Touareg i zepředu vysoké auto. Záď má naopak mírně atletické proporce, které jsou podpořeny nízkým světly s grafikou inspirovanou Golfem R.

Interiér představuje nezaměnitelný VW-styl. Pro jeho popis je nejvýstižnější označení kombinace designu Golfu s uspořádáním z Cayenne. Díky strohým, až geometrickým tvarům je vnitřní prostor vzdušný a svou atmosférou se výrazně odlišuje od podobných SUV prémiových značek. Zpracování a kvalita materiálů ale pochopitelně za konkurencí nezaostávají.

Hlavním rozdílem proti sesterskému Cayenne je subjektivní pocit většího prostoru, který je způsoben subtilnějšími výplněmi dveří a větší prosklenou plochou. Kdo nemá rád záplavu tlačítek vyrovnaných do několika řad, ten s úlevou pohlédne na dřevěnou středovou konzolu, která nese jen pár ovládacích prvků. Skutečný počet ovládacích tlačítek se ale od Cayenne radikálně neliší a rozhraní iDrive v BMW X5 převyšuje několikanásobně. Rozdíl je hlavně v jednodušším panelu klimatizace umístěném na obvyklé místo a zjednodušeném ovládání elektronických jízdních systému.

Za volantem nabízí Touareg tradiční SUV dojmy. Sedí se vysoko a před řidičem se nachází vysoká kaplička přístrojového štítu. Pohled na vysokou palubní desku a rozsáhlé plastové plochy před spolujezdcem odkáže pasažéry do správných mezí – tedy, že navzdory všemu stále sedí ve vrcholném modelu Volkswagenu a ne ve skutečném luxusním autě.

Toto designové pojetí ale k současným autům z Wolfsburgu prostě patří. K plusům nové generace je nutno přidat skutečnost, že se interiér vypadá naprosto současně a zbavil extrémně frigidního stylingu předchůdce, který svým vzhledem i uspořádáním odkazoval do doby přelomu tisíciletí.

Nový Touareg bude ve vodách velkých SUV bojovat stejnými zbraněmi jako ten předchozí. Nabídne nekonfliktní design, odlišnou image spojenou s neprémiovou značkou, praktičtější orientaci (důkazem je například ve všech směrech větší zavazadlový prostor než v Cayenne) a nabídku motorů srovnatelnou s BMW nebo Mercedesem.

Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu
Model3,0 TDI V6 BMT4,2 V8 TDI3,0 TFSI Hybrid
Pohon4x44x44x4
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]296741342995+el.motor
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]176/4000-4400250/4000279/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]550/2000-2250800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]218242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,85,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,49,18,2
Pohotovostní hmotnost [kg]209922222240
Cena [Kč]1.227.900,-1.843.900,-1.887.200,-

V posledním březnovém týdnu bude zahájena výroba modelů 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (176 kW) a 4,2 V8 TDI (250 kW). Po nich bude následovat počátkem května varianta 3,0 TSI V6 Hybrid (245 kW) a v polovině června motorizace 3,6 V6 FSI BlueMotion Technolgy (206 kW) prodávaná za 1.237.600,-Kč. Počátkem listopadu pak nabídku doplní základní verze 3,0 V6 TDI BlueMotion Technology (150 kW), jejíž cena bude 1.189.900,- Kč.

Největší zájem se očekává o model Touareg 3,0 V6 TDI (176 kW), jehož základní cena je 1.227.900,- Kč.

Diskuze (28)
9. 3. 2010 22:28
VW
Na novom VW Tuareg šetria plechom,ked sa dotknete karosérie prstami,tak tam ostanu velke preliaciny a plech sa nevrati spet.
6. 3. 2010 07:31
Co je to
premiová značka mezi "off redy"?Možná Nissan,Toyota,Rover,Hummer,Jeep,MB.Určit… ne co by off "autobusy" typu Q a VW-Porsche,X5 -7,určitě nový Turek vyjede hodně,ale je to stále jen VW.Možná by stálo za pokus vyzkoušet jeho -Turka jízdní vlastnosti v terénu s Pandou >:D
6. 3. 2010 07:30
Co je to
premiová značkamezi "off redy"?Možná Nissan,Toyota,Rover,Hummer,Jeep,MB.Určit… ne co by off "autobusy" typu Q a VW-Porsche,X5 -7,určitě nový Turek vyjede hodně,ale je to stále jen VW.Možná by stálo za pokus vyzkoušet jeho -Turka jízdní vlastnosti v terénu s Pandou >:D
5. 3. 2010 08:32
Re: Neztratili pání ing. seznam...
Fullsize: Prosím Vás, a teď to fakt myslím upřímně, ne ironicky, až budete příště používat anglické výrazy v českém textu a pro české čtenáře, několikrát si je předem, prosím, zkontrolujte, zda neděláte někde chybu. Tedy, ne "value per money", správně má být "value for money". Myslím, že je zbytečné psát všeobecně známý český překlad.

Ale to jen na okraj. Přiznám se, že bez ohledu na současnou invazi anglických slov do češtiny (chápu to u počítačů) se mně vždy zrychluje tep, když vidím a slyším, jak používáme anglicismy tam, kde máme podstatu vystihující česká slova, a navíc je používáme mnohdy ještě špatně (viz "public relation"). Nekamenujte mne, vím, že jsem teď tématicky trošku mimo, je to přece server o autech.
Avatar - pocitac
5. 3. 2010 08:19
Re: INTERIER ALA VOLKSWAGEN
Je to špatná ergonomie interiéru, problémy s tím jsou i v Golfu a i u ostatních nových VW. Velký problém je pak najít správnou pozici za volante, aby si viděl na celé budíky. :no: Už se to tady hodně řešilo.