Novinky
0
jedine bmw, najlepsie motory na svete
Přejít do diskuze
TAAAAK!!!!!Konecne niekto vyzdvihol aj jeden slogan jednej pneumatikárskej znacky😜OWER IS NOTHING WITHOUT CONTROL!!! a to je asi tak vsetko...apropo, ...BMW si to uz tiez pomalicky uvedomuje ked planuje do novej SEDMY 4x4...ale to X-drive-ove, a to tiez nieje prave QUATTRO...som zvedavy na 1. test prave proti RS4! Vyon maju rovnaky, M3 je asi lahsia...Ale, neviem ci ti cesky novinari, ktori testovali staru M3 a sucasnu RS4, zajazdia ten svoj oblubeny usek tak ako s RS4 kedy po serii zataciek nabrala RS4 rychlost, vdaka ktorej potom na jednej vlne na ceste dostali RS4 asi 20 cm do vzduchu...M3 stratila rychlost prave v zatackach lebo tam trosku podriftila...Takze tak.Moje rozhresenie😒br />
Hrajte sa so zadkom, driftujte si na M3, ale ked chcete byt rychli a STALE RYCHLI, berte RS4!!!alebo pockajte, kym jej este fabrika zdvihne vykon na 450 PS, ako bude mat aj RS5...
i ten nejodpornější interier který BMW kdy vyrobilo je o třídu lepší než nejluxusnější verze imprezy. Co o třídu, o megatřídu. No a taky dost záleží kdo za tim volantem sedí, někdo ano s wrx neujede 320... Čtenář prospektů vidí jen čísla, ale ty nejsou život. RS4 je dobré auto, ale jeho jedinopu výhodu vidim v tom že ho dělají v kombiku >😒]
pleteš si ergonomi a design!!!!! Mám obě a Audi se nedá s BMW srovnat, navíc materiál nemá chybu, je stejný jsko v E46 (když do ní dnes vlezu, tak mi připadá oproti E90 jako archaismus) Myslím, že Audi je navoněná bída!
Takhle se to dělá. M3 má svůj styl. Vždy krásná a brutální. BMW nee😜erimentuje. Dělá M3 takovou jaká má být. Subaru by se mělo poučit viz impreza.
Jednoznačne. Lietam s BMW 2 roky a nestalo sa mi, že by som v zime niekam nevyšiel. A ak sa začali rysovať problémy, stály už aj predokolky. Systém DTC je perfektný!!!
SUPER - BMW - SUPER!!! :yes:
SUPER - BMW - SUPER!!! :yes:
BMW je jedna hnusna odporna znacka, ktora je ruka v ruke s vyrobou a hlavne kopiami europskych aut v Cine.
BMW to este aj podporuje tu poje... cinsku vyrobu ktora len napodobnuje mercedes clk alebo X5. Aspon ze ten mercedes robi proti tomu pravne opatrenia ale BMW samozrejme "my vam pomozeme ak za to nieco budeme mat." Takze nech vyjde aj BMW M33 su to parchanti na druhu. BMW u mna skoncilo - vsak uz aj tie materialy sa tam zacinaju podobat na cinsku kvalitu!!!!!!!!!!!!!!! :no: :no: :no:
BMW to este aj podporuje tu poje... cinsku vyrobu ktora len napodobnuje mercedes clk alebo X5. Aspon ze ten mercedes robi proti tomu pravne opatrenia ale BMW samozrejme "my vam pomozeme ak za to nieco budeme mat." Takze nech vyjde aj BMW M33 su to parchanti na druhu. BMW u mna skoncilo - vsak uz aj tie materialy sa tam zacinaju podobat na cinsku kvalitu!!!!!!!!!!!!!!! :no: :no: :no:
no konečně někdo to už napsal!!!Díky gee bee!!!!Ti co tady rozumují a říkají,že zadokolka je na nic v zimě a na vodě,tak by to měli už konečně vyzkoušet,jaký to doopravdy je!!!Já už to několikrát v diskuzích psal,a ted si to napsal i Ty.Takže zbývá jen jedno těm nechápavým!!!Usednout za volant třeba 320D E90 a pod plným plynem projíždět zatáčku.To budou čučet,jak Baworáček pěkně zatáčí a do řízení nezasahují nějaké negativní síly.Takže hurá na to!!!!!!!!!!!!!!!!!!POZOR musí být zapnuté DTC!!!!
Příšerným lexusem ??? Měl bys otevřít oči. Autosvět už je dneska někde jinde >😁 www.autoweb.cz/…2007/nejlepsi-au…
Když budu chtít auto na každodenní bezpečné převážení rodiny, koupím si fordku s předním náhonem. Tady se ale píše o autě pro radost. Rozumný šofér si nekupuje supersport. Rozumný šofér nepotřebuje ani RS4. Polovina jeho výkonu by stačila na překročení všech povolených limitů na silnici. Supersport si kupuješ pro zážitky. A nevím, proč bych si měl kupovat rychlej taxík, ve kterým budu mít zážitky jako v každým jiným autě, jenom přitom budu mít na budíku o 70 víc. A kromě toho jsem už z nejednoho pramene slyšel nebo četl, že systém stabilizace zadokolek BMW (který se dá vypnout) to v zimě uřídí líp, než mnoho předokolek.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak z tvojho prispevku je citiť, že ťa úplne dostala, M3 CSL je niečo neskutočné, pocítil som to na vlastné oči a uši a skoro som sa urobil. Mať dostatok prachov tak si to dam urobiť cele z uhlikoveho kompozitu. Tvrdo pod jednu tonu. Je to krasokorčuliar na betóne.
No tak s tym umenim opatrne, M3 na to že je dvojkolka-zadokolka je neskutočne neutralna a agilná. Na slalomy jedno z naj vozov ale musiš to vedieť. A verzia CSL ani nehovorim. Ak tvrdíš, že je M3 o diaľnici tak ju ani trošku nepoznáš.
Ukaž mi vysokootáčkový nepřeplňovaný motor (vysokootáčkovým motorem opravdu nemyslím 2,0FSI, tím myslím motor, co točí nad 7800ot/min), který má podstatně (třeba o 40) vyšší hodnotu krouťáku než hodnotu výkonu!
Takže za 1.Nikdy nesrovnávej čtyřkolu s dvoukolkou!!!!!!!!A za 2.Až vyzkoušíš sám nějaké nové BMW na mokru a sněhu,tak teprve hovoř!!!!!!!!Já jsem najel asi 500.000km s autem předním náhonem.A ted jezdím ze zadkem.Takže říkám:jedině zadní pohon a to BMW.No a čtyřkola je něco jiného!!!Ale s tou musíš sakra dobře umět!!!!!!!!!
Bmw super, Bmw spicka, Bmw neviem co...
Ok ked naprsi alebo nasnezi tak zober tu nadupanu M3 a pod si to rozdat s RS4 alebo s Imprezou. Neviem kto komu by zamaval.
Sranda s tym je ale stabilita a bezpecnost na snehu alebo na mokru, ktoru kazdy rozumny sofer chce je uz o niecom inom.
A o kvalite hlavne vnutornych materialoch - radsej sa nevyjadrujem...
Ok ked naprsi alebo nasnezi tak zober tu nadupanu M3 a pod si to rozdat s RS4 alebo s Imprezou. Neviem kto komu by zamaval.
Sranda s tym je ale stabilita a bezpecnost na snehu alebo na mokru, ktoru kazdy rozumny sofer chce je uz o niecom inom.
A o kvalite hlavne vnutornych materialoch - radsej sa nevyjadrujem...
jo,já mám zase žlutou M3 v 1:43 od Minichampsu a stála 1100korun.a jednu skutečnou 320D E90!!! Stála 950000.Jak jsem štasný.... >😁 >😁 >😁
Technika možná famózní, ale celkový dojem už tak famózní není... teda pro mě... chápu ale, že místí bavoráci se vznáčí v nebi... každý má svoje... :-!
To co píšes ohledně BMW dává sice smysl, ale nikde jsem se u M-kových motorů nedočetl, že by měly Valvetronic, všude píší jen Double Vanos + el. škrtící klapky.
Ty dnešní fotky se mi líbí víc než ty, co už jsem viděl - nevím, čím to je... Ale stejně mám dojem, že ta odcházející se mi líbí pořád ještě o dost víc. Určitě ta nová bude dělo a bude rychlejší a bude mít i lepší jízdní vlastnosti. Pokrok prostě nezastavíš. A na ten vzhled si všichni taky časem zvyknou - pamatuju si na petice proti Banglovi, když vyjela první sedmička od něj a teď už ji všichni obdivujou.
Jenom se mi nelíbí ten čtyřlitrovej osmiválec, ale taky to chápu: tyhle auta si (většinou) nekupujou lidi, kteří jsou automobiloví nadšenci, ale Ti, co mají víc peněz, než jsou schopní utratit za baráky a další hračky a potřebujou to ukázat. A Ti přece nemůžou mít míň koní a válců než ten borec od vedle, co si koupil Audinu nebo Meďáka. A BMW potřebuje tuhle skupinu lidí určitě víc (protože prostě sypou víc peněz), než těch pár nadšenců, kteří tu brečí, že sporťáky už nejsou co bývaly.
Ale vidím pozitivum: Doufám, že klesnou ceny jetých E46, protože se spousta těch opravdových borců bude muset zbavit těch zastaralejch krámů, co mají jen šest válců a vypadají tak strašně nemoderně 😊 A třeba si nějakou taky časem koupím 😊 Už jednu mám - žlutou se střešním oknem (od Autoartu 1:1😄. Chci ji v reálu 😄
Jenom se mi nelíbí ten čtyřlitrovej osmiválec, ale taky to chápu: tyhle auta si (většinou) nekupujou lidi, kteří jsou automobiloví nadšenci, ale Ti, co mají víc peněz, než jsou schopní utratit za baráky a další hračky a potřebujou to ukázat. A Ti přece nemůžou mít míň koní a válců než ten borec od vedle, co si koupil Audinu nebo Meďáka. A BMW potřebuje tuhle skupinu lidí určitě víc (protože prostě sypou víc peněz), než těch pár nadšenců, kteří tu brečí, že sporťáky už nejsou co bývaly.
Ale vidím pozitivum: Doufám, že klesnou ceny jetých E46, protože se spousta těch opravdových borců bude muset zbavit těch zastaralejch krámů, co mají jen šest válců a vypadají tak strašně nemoderně 😊 A třeba si nějakou taky časem koupím 😊 Už jednu mám - žlutou se střešním oknem (od Autoartu 1:1😄. Chci ji v reálu 😄
Ačkoli se to může zdát šokující a překvapivé, ale i Hondu s vysokootáčkovým motorem lze používat každodenně na naprosto běžné ježdění. 😉 A stejně tak se domnívám, že sportovní auto by se mělo dělat v první řadě jako sportovní auto, od toho se tomu sportovní auto říká. 😄 A pokud jde o STI a EVO, je to přestě tak jak říkáš. V rallye už závodil kde kdo a pouze tyto dvě značky dokázali použít pěkně drahou know-how z rallye v sériovém autě tak, aby bylo zároveň relativně spolehlivé. Opravdu si nikdo jiný v současnosti netroufá jít do takové techniky a čelit téhle zavedené dvojici. Podívej se na směšné pokusy oturbených A4 - byly bez šance obchodně i na silnici. Podobným exotem je třeba i Skyline GTR, ten ale hraje ještě trochu jinou ligu. 😄
Nevím jestli to řeknu přesně, ale: když máš motor o velkým zdvihu, má velký krouťák a taky točí méně otáček. Když máš motor s menším zdvihem, má menší krouťák a více otáček. Např. každá vysokootáčková Honda (tím myslím třeba 2,0i-VTEC z S2000, ne 1,😄. Doufám že jsem to napsal správně. 😉
1)no každopádně jsem zvědavej, jak bude ta špička porovnatelná s okamžikem, kdy sepne VTEC...grafy jsem neviděl, tak nemůžu posoudit, ale každopádně čím víc ostrých motorů, tím líp 4) 😉
Me se teda minula M3 libila vic, vypadala brutalne, byla tak akorat velka, paradne mrstna. A taky ten motor... vsak byl taky nekolikrat Motorem roku...Nevim proc udelali nastupkyni timhle stylem, tohle uz je auto pro kazdyho...Zajimalo by me srovnani vobou generaci na okruhu. Taky k BMW patrej radovy sestivalce, k emtrojce, jakoz to ktomu nejlepsimu co dokazou technici zrodit to plati dvakrat. Ale vubec ji nezatracuju, porat to je nejlepsi kupe... Je este brzo vo ni psat. >😒]
:yes:
:yes:
>😁 neverim, casopisy klamu, a ten co sedel v RS4 urcite nevedel radit rychlosti(80 rocna zena), naopak v M3 bol nejaky zavodnik
😄 sedel aj audi aj mercedes .. aj selico ine a v mnohych modeloch ... a volim BMW .. len tie matrose by mohli zlepsit trochu
A předjíždíš další kamion a přiletí Passat a bliká a pak Octávka a pak A4 a pak raketoplán a potom traktorista.... 😉 Kdyby takhle jezdili jen taková auta jako M3,tak by bylo krásně na našich cestách,vzhledem k počtu těchto aut na silnici.
Ale no tak.Nepovyšoval bych STI nad M3.Záleží na podmínkách a hlavně na spojnici pedály-volant-sedačka.Ty auta jsou uplně jiná a přece tak stejná.Dovedou totiž poskytnout obrovskou porci zábavy a ani se nemusí driftovat. 😉
U auta jako M3 je údaj 0-100,stejně jako maximálka trochu mimo,protože ti neřeknou vůbec nic o tom,co to auto ve skutečnosti umí a hlavně jestli umí jezdit i jinak než rovně.Přijde mi,že tyhle údaje uctívaj semaforoví sprinteři,dálniční letci a..... děti na školnim dvorku
Můžete mi někdo najít,kde srovnávám STI a M3? STI jsem použil jako přirovnání,jak jde legenda zabít (proti M3,kde BMW užasně rozvijí design a techniku pořád dál)
Ted "jsme skoro jako oni" hlavne kvuli tomu, ze to delame hlavne pro ne. Obrovska cast emtrojek zamiri za ocean a tam ty 4 litry oceni. Ale abych rekl svuj nazor, ja bych taky radeji ten starsi 3.2 R6. Proto se mi vic libi Z4M Coupe nez nova M3. Ten starsi motor proste miluju. Nicmene, nekde jsem slysel, ze BMW 1 se ma delat taky "jako coupe v M verzi s 343konovym motorem" - a to muze znamenat jen jednu vec - 3.2 R6 bude zit dal! Modlim se za to!
Ty jsi hotová encyklopedie. :yes: Přidej si tam ještě A-VTEC (září 2007), který zvládne plynule všechno a všude. 😄
Jasně, jen co sjem se 116i, 120i, 118d, 120d a 130i dal první zatáčku, už jsem si říkal "tohle auto prostě MUSÍ mít lehkou hliníkovou přední nápravu, jinak fakt nevim"... >😁 >😁 >😁 >😁 8-s
Pánové s Váma oběma naprosto souhlasím. U fotek M3 E46 mám do dnes pokaždé orgasmus. Ta nová M3 není ošklivá. Za jiných okolností (kdybych nikdy neviděl E46) by se mi možná i líbila. Ale takhle je to hrůza:no: :no: :no: . To už je hezčí i ta nová M5.
Vanos-proměnné časování sacích ventilů, Double Vanos-proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Valvetronic (jeho součástí je Double Vanos)-je plynule měnitelný zdvih sacích ventilů, díky čemuž odpadá škrtící klapka, respektive je tam pouze pro nouzový režim. VTEC-mění časování sacích ventilů a zdvih sacích a výfukových, ale pouze skokově. i-VTEC ještě přidává plynule měnitelné časování ventilů na straně sání. 1.8 VVTL-i od Toyoty umí nebo uměl to samé co VTEC, ale ve vysokých otáčkách nedokáže změnit kromě zdvihu také dobu, po kterou sou jednotlivé ventily otevřeny.
"Do té doby mohla každá automobilka ukázat, co v ní vězí.Takže abychom to sečetli - šance ukázat, co v kom vězí, tu byla. Pokud ji automobilky využily, Honda ukázala potenciál. Pokud se na to vykašlaly, jejich problém."
Takovým způsobem se nelze na to dívat. Musíš brát v úvahu filozofii jednotlivých automobilek, jakou cílovou skupinu zákazníků se snaží oslovit, jaký vůz vůbec chtějí vyrobit (určený vyloženě na zábavavu nebo každodenní používání?) atd.. Pokud se na to podívám tvýma očima, tak mě okamžitě napadne Lancer EVO. Vyjma Imprezy STI neohroženě kraluje ve svému segmentu. Žádná automobilka nemá odvahu přijít na trh s podobným vozem, tedy s permanentní čtyřkolkou s aktivními diferenciály a s oturbeným dvoulitrem na 280k. Znamená to tedy, že jiné značky jsou neschopné?
Takovým způsobem se nelze na to dívat. Musíš brát v úvahu filozofii jednotlivých automobilek, jakou cílovou skupinu zákazníků se snaží oslovit, jaký vůz vůbec chtějí vyrobit (určený vyloženě na zábavavu nebo každodenní používání?) atd.. Pokud se na to podívám tvýma očima, tak mě okamžitě napadne Lancer EVO. Vyjma Imprezy STI neohroženě kraluje ve svému segmentu. Žádná automobilka nemá odvahu přijít na trh s podobným vozem, tedy s permanentní čtyřkolkou s aktivními diferenciály a s oturbeným dvoulitrem na 280k. Znamená to tedy, že jiné značky jsou neschopné?
o penezach sa nebavime, to by som sa z okna koenigsegg-u na M3 ani nepozrel >😒] o vkuse tiez asi ne, niekto si viac uzije s chudou brunetou, iny zasa s tucnou blondskou... 😉 >😁 PS: aj s M3 sa da jazdit rovnako ako s ST, dokonca rovnako ako aj s 1,2HTP, ale DA SA AJ VIAC !! 😉
STIčko je skvelé auto, ale porovnať s M5kou...ako keby si porovnal 15 ročnú babu s 25 ročnou topmodelkou...to sa nedá, iná kategória
čili...vanos=variabilní časování výf. a sacích ventilů. Valvetronic kontroluje zdvihy adalší věci,obsahuje vanos...je to tak? Já myslím že ano, ale rád si to nechám vysvětlit
Ale no tak ten kdo umi a chce opravdu ridit jinde nez po dalnicich a nepotrebuje 'jedine spravnou nemeckou znacku' si koupi STI.. Jen s tou si totiz muzete vybrat jestli chcete v zatacce nedotacivost nebo pretacivost a to vse s dvojnasobnym (trochu zjednodusene) prenosem sily na silnici a ty differencialy ma na kazde naprave i mezi nima. ..No jo ale neni nemecka a boxer neumi asi spavne brumlat...
Jestli v M-ku nebo STI mate cas resit interier tak jedete hooodne pod moznosti auta 😄
Jestli v M-ku nebo STI mate cas resit interier tak jedete hooodne pod moznosti auta 😄
V tom to právě vězí. Pánové doplňte si znalosti. BMW dříve používalo škrtící klapku, pak přidalo časování. A poté nahradilo klapku variabilním zdvihem ventilů. Jenže u M-kových motorů používá stále klapky, ale elektronicky ovládané (pro plné otevření jen 120ms)! Řešení převzaté z motorsportu.
takych mi je luto, ale mozu si za to sami, dneska M5 s ukazovakom, zajtra cela c.5, pripadne rozptylova luka c.5... 😉
uvidis nazivo ti padne sanka, o par rokov tu budes urcite pisat ze posledna krasna M3 bola E92, tato nova E102 je hnus... >😁 😉
něco do sebe to určitě má. třeba si časem do vozového parku přidám i nějaké RWD. Akorát že to bude spíš Mazda nebo Honda, než BMW. :😉
Nezastírám, že jezdím s RWD méně, než bych si přál a určitě je to i otázka sžití, otázka je, kolik lidí se s ním sžilo, nějak potkávám jen ty, kteří jedou rychle maximálně na rovince... Tu nepředvídatelnost myslím tak, že nevím, kdy auto přetáčivost jen naznačí pohybem zadních pružin a kdy už je to smyk. ne všechny gumy pískají... Prostě abych to shrnul - schopnosti BMW určitě nezpochybňuju, jen podotýkám, že si užiju víc s o polovinu slabším autem (někdy i se slebším) a za polovinu peněz. 😄
Pred chvili jsem si precetl clanek o novem Mustangu Shelby. Sam jsem osobne fandou BMW, dokonce prave jeden kupuju (jeste jsem ho nedostal). Novy M3 se mne moc libi. Uznavam kvality, silu a prakticky vsechno kolem tohoto vozu. Po seznameni se s clankem o novem Mustangu Shelby mam hroznou chut se zase v jednom takovem projet. Shelby ma nevycerpatelnou image, silneho ducha a ten motor stoji za zkousku. Mel sem moznost projet se v ´68 Shelby a je to nezapomenutelne. Jestli bych kupoval sportovni vuz asi bych se mezi M3, M5 a Shelby dlouho nerozmyslel.
já ti jen říkám, že vanos (mění vzájemnou polohu vačkového hřídele sacích a výfukových ventilů) je podsystém Valvetronicu, který hlídá i předstihy apod. Nic víc
sepo vystihol si to presne, niet co dodat :yes: :yes: silna zadokolka neznamena ze jazdis stale jak prasa na doraz a spetakmi si rozrazas vzduch... 8-s dovolim si upozornit este na jednu dost podcenovanu vyhodu zadokoliek a to je lepsia ovladatelnost nehnanej prednej napravy. tento "efekt" je citit aj pri jazde "na idealnu stopu" !! :-! :yes:
ale neboj skusal som .. prve Vazne auto ktore som soferoval .. bola INTEGRA type r ... ale to som naozaj este moc nevedel co s volantom .. co by som chcel ale vyskusat a nemal som tu moznost je FOCUS RS .. ani nie ST .... ale starsi RS .. ja viem ze to neni drift .. ale ked si vypnes potipreklz tak citis ze ta centimetrova kontra je nutna .. neze by sa auto nezrovnalo samo ... ale TY ho zrovnas rchlejsie a to je o co proste milujem 😄 ja viem ked uz sa dostanes do NEKONTROLOVATELNEHO smyku .. si v P r de li ... ale jednoducho ... jak y som to vysvetlil ... ked si das kruhovy objazd dverami dopredu (ja mozem len ked je mokro) to je proste .. jeden taky mam po ceste z prace domov ... a vnoci tam uz skoro nikto nejazdi ... asi tam hodim zavlazovanie .. alebo kupim silnejsie auto >😁
sak to pisem PRE MNA .... rozumies 😉 ja citim ten rozdiel ... ale citi ho aj niekto iny .. a chce napr AMG ... lebo mu vyhovuje viac ta mierna utlmenost ... chapes .. ten rozdiel neni velky
ale kdeze, chce to trochu citu, nejaku tu zrucnost a hlavne prax. nemyslim prax dochodcu s milion km bez nehody 😉 chce to len zvyk na silne auto, tento nezvyk som aj ja spociatku pocitoval, ale meter po metri sa da s takymto autom krasne zzit. ver mi, keby si musel par dni jazdit na M3 (len si predstav to utrpenie >😒] ), tak by si si zvykol raz dva. pre niekoho to vyznie ako dobra blbost, ale skutocnost je taka, cim je auto vykonnejsie, tym s nim treba jednat viac v rukavickach ! nemyslim si, ze pri nejakych 300-400k na zadokolku ide o premotorovanost, jasne ze ked na dvojke stupis na podlahu - gumy horia a ak to neustojis, tak ides do smyku. ale nikde neni napisane ze musis jazidt s nohou na podlahe ;-\ na druhej strane si nemysli ze je to zas bohvieco, ked pri 130 dupnes M3 na krk, tak ides do smyku ? na mokru mozno, ale na suchu (co je u nas zatial aj napriek reklamam na gumy stale drviva vacsina) ta to "len" poriadne zrychli. tu nepredvidatelnost dufam nemyslis vazne, M-kove podvozky su symbolom kontroly a ovladatelnosti, takze o nepredvidatelnosti nemoze byt reci. dalsia vec a podla mna jedna z najdolezitejsich je zvuk, ten maju u BMW vo svojich M modeloch vysperkovany do najjemnejsieho detailu, to len umocnuje vysledny pocit z jazdy ! PS: tie trasuce sa kolena neber doslovne, myslel som to v pozitivnom zmysle, nikto sa predsa nechce v aute stresovat... napriklad ked s nalozenou 1,6 ti-vct predbiehas do kopca kamion, to je potom ten "spravny" stres... 8-s >😁
8-s Copak o to, pokud je to mladý kluk v kšiltovce, ještě to jde, je šance, že bude za pár let normální. Když je to vyholený čtyřicátník s kilem zlata na krku, je to horší. ;-\
Tak jinak. BMW buď používá elektronickou škrtící klapku (v typech M), nebo variabilní zdvih ventilů (u bežných V😄.
Předchozí příspěvky jsem nečetl, reagoval jsem jen na tenhle. Jen řekni kolik měla. A jde o to jestli vůz s tím motorem opravdu závodil, nebo to jen vymáčkli někde v laboratoři. Jinak BMW 1,5 turbo dávala více koní, ale na brzdě mohli naměřit jen 1200, protože to víc nezvládla 😉 .
je něco jiného, když v zatáčce přidáš plyn a cítíš, jak se ti auto "rovná", to není drift a ten pohyb volantem je v drtivé většině případů zbytečný. Když dostaneš smyk se 300 koňmi v rychlostech kolem stovky (a že to bude spíš větší rychlost), jsi v čudu... Těch okamžiků, kdy si užiješ RWD, je zoufale málo na to, aby se s tím dalo mávat nad hlavou. 😉 asi jich coby stálý RWDčkář budeš mít víc než já, ale i tak to nebude terno. :-! Obrovskou výhodou je, že RWD lépe přenáší ten výkon na silnici než srovnatelná FWD, nevýhodou je, že je to troch nevyzpytatlné, u FWD víš, na čem jsi. To je můj pohled člověka, který jezdí většinu života s FWD. Mimochodem - vyzkoušej taky někdy dobrou předokolku. >😁
hravější...nevím, možná někde na okresce a s dobrým řidičem bude rozdíl patrný, ale myslím, že všechny tyto produkty jsou dokonalá auta (nebo - téměř) a bylo by nefér vyzdvihovat BMW pro to, že ho většina řídila v nějaké hře a proto je uber...nabízí o něco více syrovosti než konkurence, ale jinde na ní ztrácí...je bez rozpaků výborná ale její soupeři také
Hm slušný sousto, pak porovnáme s V10 v M5. 😉. Jinak k motoru v nové M3, používá prakticky totožnou techniku jako M5. Tedy Double VANOS, 8 elektronicky ovládaných škrtících klapek. U výkoných motorů BMW systém Valvetronic nepoužívá. Podobně je tomu i u sériové verze 320 Si, která má také Bi-Vanos.
nazivo su tie kupecka o dost krajsie ... interier bohuzial .. ale exterier nazivo .. mnam ... teda aspon ja ...
Obavam se, ze se jako dalsi silna auta i toto dostane do rukou ridicu, kteri si nevazi nikoho a niceho. Jedeme po D1, predjizdime nakladni vozidla a najednou se za nama objevi M5. Blika, troubi, dokonce se snazi predjet mezi levym pruhem a svodidly. Kdyz se mu to konecne povedlo, videl jsem na miste ridice mladeho kluka v ksiltovce, ukazujici prostrednicek. Bohuzel, takova je realita ridicu silnych vozidel v CR.
tak parkraty som jazdil e55 amg .. a skoro som si ... vis co ... ale bolo to take ine ... hlava v opierke .. oci zdulku .. ale v 335i ci M5 je to take hravejsie .. ine pre mna lepse :-!
Jsem take majitelem M3 E46 a celou tu diskuzi ctu proto abych tu nasel nekoho kdo ma stejny nazor jako ja. Ohledne designu s Tebou naprosto souhlasim. Kdyz jsem uvidle prvni fotky M3 E46, byl jsem z toho hotovy, prohlizel jsem to donekonecna. Tohleto ale proste neni ono. R6 je fajn, ale podle mne osmivalce obecne maji nejkrasnejsi zvuk, takze se moc tesim. Jen boze, dej mi prosim, aby se mi to auto zacalo i libit!
já v mém autě rádio nepouštím...nějak mi nechybí...rád poslouchám motor a slyším jak okolostojící nadávají " podívej na toho *, jak jede jako prase" >😁 >😁 >😁 >😒] 😉
nejlepší jsou ty ódy na to, že majitel BMW je superextramega šofér a majitel C-klasse starej důchodce >😁...jak by v MB nebo Audi neuměli udělat čupr káru. :yes:
Ja myslim ze si to nauci vsichni, jako jsem se to naucil ja, protoze zaprve, ten motor tak nadherne zni, ze dokonce casto rozjizdim na 2 prohrabnuti jen abych si toho vice uzil, a zadruhe pri podrazeni do vysokych otacek to s tim skubne tak ze srdce z toho krvaci.
pocuvaj ... nejazdis driftom stale ... sem tam ano ale iba sem tam ... to je fakt ... ale ten pocit ked na apexu zakruty pridas plyn .. a citis ako sa ti auto akoby zrovnava .. tlaci ti zadok bokom .. a ty volantom len jemne kontrujes .. to ti nikdy nikdy predokolka nedovoli .. a tych pa smykov ktore si udres dverami napred ... je to nenapodobytelne ... uz rozumies jazdim so zadokolkou denne ... viem o com hovorim ... nema sice az tak moc koni .. ale kedze mam celkom casto pozicane silnejsie BMW cka .. tak viem ako to chodi aj pri tristokonovych .. ale tam este Zatial nejsom az tak suverenny .. skorej naopak ... ale je to len otazka casu ... a vystuhy bocnych dveri .. :-! >😁
ja by som najradsej (aj ked to sami uz zohnat nepodari) BMW M3 CSL .... boze .. bez radia ... este by som vyhodil zadne sedacky namontoval ochrannu klec ... 😐
Ty Sepo, nenech se vysmát. Se zadokolkou je víc zábavy? To jsi četl ve Speedu? Musím říct, že mě máloco dokáže nažhavit víc, než když někdo v internetové diskuzi vykládá, jak se super baví se zadokolkou, jak projíždí zatáčky dveřmi napřed se třemi sty koni na zadních kolech, nebo jak driftuje řízeným smykem na okresce s STI nebo Evem. Jezdil jsem už s kdečím a s kdekým a NIKDO (ani jezdci světové závodnické extratřídy rallye a F1) nejezdil smykem, s výjimkou pár parádiček, vždy to byla čistá stopa, na silnici i na okruhu. Jezdím taky tak... Tak mě moc nepokoušej. 😉
:yes: . Trošku ti závidím tu poslední krásnou M3...přeju hodně kilometrů bez nehody :yes: :yes: :yes:
Jestere, operuješ příliš s "kdyby". Turboéra se rozjela intenzivně před cca 3 lety a teď v jí bohužel jede drtivá většina značek. Do té doby mohla každá automobilka ukázat, co v ní vězí. Na výkony Hondy se svět vždy pouze dotahoval. Nebo si myslíš, že si konkurence Hondy řekla "necháme ty praštěný Japonce, ať se ženou za výkonem, nám stačí o pětinu nižší"? Dost možná by to dokázali, jen na to nedostali peníze, ale to je spekulace. V době, kdy měla Honda z dvoulitru 147 kW, Ford měl o 20 méně, Renault na tom byl podobně. Na stejný výkon se dostal Nissan, ale pouze u Primery v Japonsku. Vedlo se i Toyotě s 1.8 VVTL-i, v roce 2001 dosáhla stejného výkonu jako ITR před čtyřmi lety. Zle na tom svého času nebyla ani Alfa, ale nic zázračného. Za dob Xsary VTS se snažil i Citroen, ale ca 120 kW z dvoulitru taky žádný zázrak. Takže abychom to sečetli - šance ukázat, co v kom vězí, tu byla. Pokud ji automobilky využily, Honda ukázala potenciál. Pokud se na to vykašlaly, jejich problém. Když se na výše uvedený výčet podíváš - je tak těžké pochopit nadšení příznivců Hondy? 😉
To zase bude plakátů 😄 😉 :yes: . Tohle auto bude pekelně rychlé...a taky asi docela drahé. Pro mě zatím hraje v tomto segmentu prim RS4, Nové céčko je moc pěkné a od AMG taky bude konkurenty prohánět, Lexus už se taky chystá...
nechapem toto .. v BMW si panem situace .. ale musis to vedet ... pre sportak .. jedine zadoolka je stym viac zabavy ... alebo dobry stvorkolec .. v predokolke o mnoho dochadzas .. niezeby neboli dobre predokolky .. ale zadny nahon je proste zabavnejsi ... neviem nezda sa mi to premotorovane .. ale zase musim povedat ze nazaciatku som mal respekt a velky .. ale zvyknes si .. a potom je to zabava .... 😉
dlouho jsem premyslel, jestli mam napsat nebo ne. jsem majitelem stavajici generace M3. z meho pohledu nova M3 bohuzel jiz neni ta prava M3. jak zde nekdo nastinil, co resi v tomto pripade V8. jsem zklamany. puvodni elegance a rekl bych design klasiky je jiz nenavratne pryc. kdyz se podivam na soucasnou M3, tak opravdu vidim povedeny a elegantni profil auta. toto nelze o soucasne M3 rici( ruzne vybouleniny, promackliny atd. to je jak vetrelec). vzdyt se posledeni generace M3 porovnavala s 911( na po strance vzhledu). to byl duvod jeji koupe. nechtel jsem 911. nevim ale soucasna generace pro mne zustane posledni opravdou M3. bublajici V8 z meho pohledu nemuze prekonat krasu R6 3,2 v M3. a co se tyce ji srovnavat s nudnou RS4 a prisernym lexusem?? boze at tam je treba V10, ale to nejsou auto pro ridice. a jeste jeden dodatek k tolik diskutovanemu interieru. ten je opravdu priserny. a opet jsem u toho. klasicky natocena konzole k ridici v E46. to je ono! to co je ted, je hruza. a jeste si nemuzu pomoct. tolik opevovany designer v BMW. mistr B. myslim, ze uz zacina byt tak trochu prejezeny. vzdyt to je porad to same dokola. muj nazor navrat ke klasice z 90.let. to jsou posledni krasna auta. predevsim BMW petkova rada vyrabena od 88 roku. ach jo.
Zajímavé tvrzení, uvážíme-li, že nevíme, jakého výkonu který motor dosahuje. Můžeme se o nich jen domnívat, případně je odhadovat nepřímo. Podle různých zasvěcených informací činily rozdíly mezi špičkou až 80 koní. Bohužel motor v F1 zdaleka není všechno. Pamatuješ na motor Honda Suzuka Special 1000+? Nikdo jiný tisícikoňový motor v F1 nepostavil, přesto monopost Hondy nijak citelně nezrychlil.
To jsem nevěděl, díky za info, taková zpráva se někomu kdo není zrovna zarputilý fanda BMW docela hodí. >😁 Bohužel japonské a australské limity neznám, nicméně standardně Honda ladí motory na 95 oktanů, jedinou výjimkou byla tuším S2000. BMW V8 má tyto parametry na jaké palivo?
Tys něco takového četl? Pouze upozorňuji na skutečnost, že pokud je jakousi gloriolou dokonalosti ctěno BMW, Honda si ho ze stejného důvodu zaslouží též. 😐
Moje dojmy z M3 a Z4M jsou trochu jiné. Jsou to auta, u kterých se bojím vypnout stabilizaci. Možná kdybych je řídil denně a kdybych řídil výkonné zadokolky častěji, bylo by to časem jiné. Ale takhle je považuji za přemotorované (což bezpochyby jsou, zejména Z4M) a za jakýchkoli jiných podmínek než je suchá silnice i nepředvídatelné. Třesoucí se kolena? Vylézat z auta vystresovaný? Sorry, nic pro mě. Za volantem se chci bavit, ale pánem situace musím být já. Takže se super pobavím s kompaktními HH (včetně 130i), ale také s Cliem RS a Suzuki Swift Sport, pobavím se s MX-5 a RX-8 ještě i s Hondou S2000 a s 350Z. Překvapivě civilní je i RS4. Asi jsem měkkej 8-s
rovnat ... >😁 >😁 >😁 >😁 ... boze moj ak nemas 60rokov tak ti toto neberem .. pri M3 pisat o pohodli ... a ze mozno ma na mercedes ... nemiesaj jablka z hruskami ... ked sa chces prevazat a nepotrebujes mat kontrolu nad autom tak si kup MEZOUR .. ked chces SOFEROVAT ... kum BMW tot vse
Na svete sú krajšie,silnejšie,rychlejšie auta ako BMW,ale len BMW má všetkých "5P" po hromade!!! :yes: :yes: :yes:
BMW opět všem ukazuje kdo vládne automobilovému světu. Podívejte se co tahle bestie skrývá v útrobách!!![odkaz]
Tohle jde krásně vidět i ve F1, která je takovou výkladní skříní technického vývoje ve které je patrné, že žádné výraznější rozdíly v motorech se tam nekonají.
MB dnes v New Yorku predstavil trosku neco lepsiho a to CLK 63 black series, ktera je na 100 za 4,3 a maximalku ma omezenou na 300. Vypada fakt nadherne.
2) Valvetronic bohužel neumožňuje dosažení vyšších max.otáček než 7t., takže pro M motory je zapovězen. 3) Nemají náhodou v Japonsku méně přísné emisní limty než v Evropě a kvalitnější benzín s vyšším oktanovým číslem?
Dle meho byla nejhezci M3 E46. Na druhou stranu je nova M3 jedinym Bavorakem o kterem bych uvazoval. Nove krivky mi proste nesedi. Souhlasim ze na fotkach sedy interier nevypada nic moc, i lak karoserie bych zvolil jiny.Zrcadka se mi libi a ta boule na kapote take.Co se tyce Audi,uvidime jaka bude RS5,navic prekazet na trhu si nebudou,potencionalni kupci jsou rozdilneho razeni a co sedi jednem stve druhe a neni nad to moci si vybrat.Byla by nuda kdyby po svete jezdily jen vozy jedne znacky at by byli sebelepsi. Nakonec musim podotknout ze na ni stejne nemam a navic neumim radit z meziplynem. Jen by me tak zajimalo kolik majitelu M3 tak skutecne cini?
vsetko v poriadku, ale tie prahy... ;-\ Ak su funkcne tak ok, ale zdaju sa mi take nejake... no... skarede
Zahlásil tah na H9,čímž se ocitnul zcela mimo šachovnici a tím zaznamenal 1 aut v dějinách šachu....
Asi tak vidím tuhle skořápku. >😁
Asi tak vidím tuhle skořápku. >😁
Tak pod to se podepisu... :yes: M3 jsem taky ridil, i kdyz predposledni verzi a muzu rici, ze je to neskutecna kara a to jsem jiz ridil i Porsche 911, ale rekl bych, ze M3 me nadchla vic... 😉
Souhlas, naprostej souhlas... :yes: Ale kamo pokud mam vysolit takove prachy, tak se chci citit v te kare dobre a ne koukat na "korejske" tvary opeprene nalepkou BMW... Tady rikam, ze streju Banglese meli vyhnat od stolu, kdyz delali interiery, protoze ty evidentne neumi... :-! :no:
King mas pravdu, honda motory vie, ale soferoval si M3 ? predpokladam ze nie, ja ano. zodpovedne musim povedat, ze 200k hot hatch ta sice paradne povozi, ale len z M3 budes vystupovat s trasucimi sa kolenami a cievnym systemom tesne pred infarktom, len s M3 sa ti bude zdat cesta uzsia ako v skutocnosti je, len s M3 zistis, ze zivot ciest sa zastavil a jediny kto je v pohybe si ty... je to nieco neuveritelne, to slovo znamena pokial nezazijes - nepochopis... 😉 to ci je litrovy vykon XY, alebo pocet valcov ZW je mi vtedy jedno... ano su tu supersporty a spol., ale to je uz ina liga...
puma v amoku, velmi trefne :yes: osobne by som vsak nevahal pouzit - gepard na lovu ! :-! 😉 :yes:
Má pravdu!!!BMW má opravdu logicky rozmístěné ovládací funkce,než Merc.a Audi.Ale taky záleží,jak kdo přemýšlí!!!!
Ale těch bylo jen pár jako homologační série. Prostě mi to přijde divné.... navíc si nedokážu představit přenos takového výkonu (a odpovídajícího točivého momentu) jen na jednu nápravu....
Mě by zajímalo, koho bude za volantem M3 zajímat palubovka...
Tohle auto je kámo uplně o něčem jiném!!!
Tohle auto je kámo uplně o něčem jiném!!!
Uz nevim kde a kdy, ale minula generace M3 (E46) byla v testu s RS4kou a nandala ji to se vsi paradou na okruhu na suchu i na mokru, takze pozor!!!!
BMW RULEZZZZZZZZZ >😒] :yes:
BMW RULEZZZZZZZZZ >😒] :yes:
a uz daj pokoj z oslavovanim Hondy ako najlepsej automobilky na svete .. ruku na srdce .. az na par modelov z oznacenim TYPE R ... to neni nic zvlastne sorry ;-\
nestaci .. lebo konkurencia sa bohuzial hara na vykon .. a vecsina zakaznikov M3 nechce byt pomalsia ... jednoducho merc. a audi .. nevedeli dohnat M3 inak ako zvysenim vykonu .. tos to je cele
A cim je to Audi zahambene? Vyssim krutakom? Max. vykonom v nizsich otackach? Mensou spotrebou? Porovnatelnou hmotnostou?
myslim, ze kdyz budeme brat do uvahy jenom fyzikalni hodnoty...vahu, vykon, otacky atd tak rozdily u vyspelych automobilek (tj ne lada anebo ani dacia) nejsou az tak zavratni v 'kvalite' motoru. Fakt si myslis, ze by treba VW mel problem udelat motor s 110 koni na litr bez turba? Nebo BMW nebo to je jedno kto...Nebo skratka motor parametry identicky k tomu od hondy? Rozdily by mozna byli...v par konich...par set otackach...nic vic, nic min. Jde jenom o filozofii, o tom, co automobilka z motoru chce dostat a jaky ma mit charakter. Jestli treba honda vi jak takovej motor udelat i aby slapal 500 tisic km, to uz je neco jineho. Ale parametry..ty jsou o filozofii. A o co priblizeni se k idealu auta sve automobilky...bud vysoke otacky hondy CTR..nebo praktickost GTI...nebo zatah mazda3 MPS...Podivej se na supersportovi motocykly...uplne vsichni vyrobci, plus minus stejne parametry...akorat ze kazdy rok nekdo prijde s necim novym...ale vzdy jenom na chvili..
motorka me taky hned napadla...ale tam je rozdil ze to nemusi hybat s o tunu tezsim autem..to by se bez 8000 tisic otacek ani nepohl z mista...taky trvanlivost takoveho motoru by byla hodne otazna...preci jen, motorky toho zas az tak moc nenajezdi...
1/ Tak to se omlouvám, buď jsem špatně četl, nebo to v článku chybí, nicméně mi můžeš věřit, že použití variabilního časování a zdvihu má výrazný vliv na váhu a rozměry motoru. 2/ um motorářů nezpochybňuji, ovšem spíš to svědčí o tom, že se u BMW šetří. Nebo myslíš, že si motoráři sami od sebe řekli: Kašlem na high-tech, zkusíme to zase s parním strojem? 3/ Neumím sypanej čaj, patrně takovou, aby se mohl prodávat v Japonsku, Austrálii a dalších zemích s pravostranným řízením. OČ95. Jasně že si to zjednodušuju, jen poukazuju na to, že motor s parametry u Hondy běžnými tu je pro mnohé zdrojem mnohonásobného orgasmu. 😉 Určitě to bude skvělý motor, lepší než velmi dobrý jako 4.2 V8 v RS4. :yes: Ty to zase zjednodušuješ s tím rozsahem otáček u Hondy, zní to u tebe spíš jako teorie. 😉 5/ Já mluvil o litru v autě...
To je otázka váhy. Kdybychom měli sportovní miniauto vážící 650 kg, byla by podobná atmosféra špičkovou záležitostí. Taky nejsem fyzik, nicméně jsem opačného názoru, třeba nás někdo znalý poučí. 😄
Ale no tak klidek. Hondacke vysokootackove DOHC VTEC motory maju k dispozicii 90% max. kroutaku v rozmedzi cca. 2100-2500 az okolo 8000 ot/min. Takze povedat, ze sa s tym neda jazdit je totalna blbost.
1/ Tak to nesouhlasím. Vždyť to BMW bude točit 8400 otáček, to bude zatraceně ostrý motor s perfektní špičkou. 2/ to určitě je... 😐 3/ viz můj bod 2. 4/ >😁
Jak co bublá je v současné době spíš otázkou naladění výfuku a sání, protože motory jsou většinou dost precizně odhlučněné.
1) Ten čtyřlitr stejně jako předchozí 3.2l disponuje Double Vanosem. 2) Pravě, že BMW dokázalo získat z tohoto motoru takové parametry bez nejmodernější techniky, ukazuje um mnichovských motorářů. Nevěřím, že by aplikace DoubleVanosu (který tam je) a Valvetronicu zvedla hmotnost agregátu o řádově metráky. 3) Ten japonský Civic plní jakou emisní normu? Na jaké palivo jezdí? Tím vynásobením parametrů 2x, si to hodně zjednodušuješ. Parametry Honďáckých motorů sou hezké, ale podívej se jaký rozsah otáček mají mezi hodnotou max. toč. momentu a max. výkonu. Třeba S2000 jen 800ot.. Vždyť s takovým motorem se bez brutálního vytáčení nedá jezdit! A tohle bude asi důvod proč nová M3 má zvýšený objem motoru. 5) S tím nesouhlasím. Motorky mají běžně 100k/100Nm z jednoho litru obsahu bez přehnaně vysokých otáček.
"Nebo už jste někdy viděli v autě litrový motor co má výkon 110 k a současně točák 100 Nm?"
Nie nevidel som. Ale spytam sa: videl si uz niekedy sportak s litrovym motorom ? 😉
Alebo myslis, ze HTP 1.0 je naladeny do otacok 8000 kde by mozno teoreticky dosiahol 110 k ? Ved by sa rozsypal.
Neviem presne, nie som fyzik, ale podla mna skor so stupajucim objemom a poctom valcov je rovnake alebo len o cosi tazsie dosahovat rovnake vykony.
Nie nevidel som. Ale spytam sa: videl si uz niekedy sportak s litrovym motorom ? 😉
Alebo myslis, ze HTP 1.0 je naladeny do otacok 8000 kde by mozno teoreticky dosiahol 110 k ? Ved by sa rozsypal.
Neviem presne, nie som fyzik, ale podla mna skor so stupajucim objemom a poctom valcov je rovnake alebo len o cosi tazsie dosahovat rovnake vykony.
a víš proč? 😉 1)protože zákazník BMW nehce vlastně zas až tak ostré auto (tím rozuměj brutální výkonovou špičku ve vysokých otáčkách viz milovaná Honda) 2)je levnější vyrobit jednodušší motor o větším objemu, než motor o menším objemu a stejném výkonu mající výkon díky technické vyspělosti 3)povedlo se jim vyrobit větší motor, který je lehčí než předchozí menší 4)kdyby všichni uměli dělat motory jako Honda, tak jezdím ve Fábii... 😲
No ale toto auto je zamerane na bohatych zakaznikov, co chcu pocut bublanie osmivalca a BMW nechce byt horsie ako konkurencia . Urcite tam ten 8valec je koli Audi s tym suhlasim.
Od noveho M3 som necakal nic ine len spickovu techniku a krasny dravy dizajn a je to tu!!! Fakt nadhera :yes: :yes: :yes:
Dovolil bych si pohled z druhé strany jako oponenturu slintajících obdivovatelů M3. 😉 Tak 1/ Proč ty ovace na adresu lehčího motoru, než byl předchozí? Čtyřlitr je logicky lehký, protože nedisponuje ani časováním ani zdvihem ventilů, tato mechanika je na motoru dost těžká součást. 8-s Za 2/ Aplaus motoru bez high-tech, který BMW proslavilo? Jo, výkon a točák bezpochyby špičkové, ale technologie dost low-tech. No není divu - osmiválec s BiVanos a Valvetronic by vážil o nějaký ten metrák víc. 8-s Za 3/ Parametry to jsou sice zajímavé, ale když se na to podíváme globálně, je mi líto, ale stále to není HONDA. Nejnovější i-VTEC v japonském Civicu disponuje dvoulitrem s 225 k/8000 ot. a 215 Nm při 6100 otáčkách. Vynásobme si to 2x, abychom dostali hypotetický čtyřlitr: rázem tu máme 450 koní a 430 Nm!!! A podíváme-li se na 8 let starý VTEC z Hondy S2000, máme tu dokonce 480 k a 416 Nm (240k/8300, 208/7500). Takže jsem v klidu. >😁 Za 4/ Se stoupajícím objemem je jednodušší získat vyšší hodnoty týkonu a točáku. Nebo už jste někdy viděli v autě litrový motor co má výkon 110 k a současně točák 100 Nm? To zatím nezkoušela ani Honda. 😉 Za 5/ Technici BMW odvedli skutečně dobrou práci, o tom není pochyb a zaslouží si respekt, ale proč vlastně čtyřlitrový osmiválec? Proč hnát objemy ad absurdum (čtyřlitr v autě střední třídy rozhodně absurdní je, tím spíše pětilitr v IS-F)? Bylo něco špatného na 3.2? Proč osmiválec? Protože ho má Audi? V příští generaci to bude pětilitr jako u Lexusu, nebo pro jistotu šestilitr? Nějak mi to přijde trochu proti srsti, když vím, že se člověk parádně sveze i s dobrou dvoulitrovou atmosférou v nižší střední (no dobře, nebo s dvoulitrovým turbem) a když na střední třídu luxusně postačí třílitr? Dělali jsme si srandu z Amíků a jejich šesti- a osmilitrů, teď už jsme jako oni. 8-s
No, abych pravdu rekl, tak E46ka se mi libila vic, zdala se mi byt takova dynamictejsi. Tesim se na sedan, to bude narezz... :yes:
fakt supr >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Tak pane ´´odbornik´´ nehci vam kazit vasi zjevne neutuchajici radost, ale prvni M3 mela 4 (čťete čtyři) valce.
OK mas pravdu, ze nastoluje smer designu, ale i tak si neodpustim, ze jejich palubovky jsou na rozdil od Mercedesu nebo Audi ve spatne ergonomii a uzitych materialech naprosty kyc. Palubovka S-Klasse s druhou kaplickou (uznavam, ze okopirovanou od Bawa) v ergonomii, zpracovani a uzitych materialech je stelesnenim podle me naproste dokonalosti... :-! Audi, byt nema druhou kaplicku se mi libi usporadanim a zpracovanim taky vic nez dnesni Baworaci. To je ale asi jen muj subjektivni nazor...
120...to je deset let...myslíš že když bance slíbíš že v něm budeš bydlet tak ti naň dají hypotéku? :-! :-!
tu velikost si vystihl naprosto přesne...já bych doteď ale vždy stejne volil M5...rychlá limuzina ma pro mne vetší čaro než kupe. Ale nová M3...bude i sedan :yes: :yes: . I když pro mne designove nejlepsí BMW je řady pětkové...a Z4... >😁 >😁 :yes:
Já netleskám. To auto je ošklivé. A osmiválec? Proč? První M3 E30 měla šestiválec 2,3 litru a 200 kobylek. Údajně lehké hravé auto (neměl jsem čest ho naživo vidět, natož řídit). Tohle je, jak tu někdo poznamenal, přemotorovaná bestie... Ano, já vím, že i předchozí E36ka existovala jako GTR s osmiválcem....
presne tak :yes: BMW udava trendy a valcuje konkurenciu :-! 5er vyzera aj po rokoch stale sviezo, kdekolvek na ulici je neprehladnutelny, posobi ako zjavenie 😉 BMW je na trone - zaryti priaznivci Koncernu si to vsak nechcu pripustit, klamu tak sami seba. BMW :yes:
No vidíš, co člověk to názor. Mě se ty zrcátka nelíběj. Je to taková reminiscence E36. Nějak mi tam to uchycení zrcátek nesedí. Možná kdyby bylo v barvě karoserie, ale takhle?😡 Jinak samozřejmě velké BRAVO BMW
Dokonalé rozměry. Ani malé, ani velké. Přesně, jak to potřebuješ. Výkon ohromující. Přesně, jak to chceš. Jízdní vlastnosti nepřekonatelné. Přesně, jak to umí jen BMW. Tohle je puma v amoku, tohle je král dravců. Není nic na světě, po čem bys měl v tomto segmentu toužit víc. Chceš-li překrásný, silný vůz, s dokonalým image pro ostrého řízka, ber BMW M3. BRAVO BMW :yes: P.S. Přitom je to takřka na dosah... jen asi 120 průměrnejch mezd... stihneš to do důchodu? 😄
...a přivítejte prince z daleké země, kde rychlost, vytříbenost a cit se snoubí pod pláštěm jemnosti, kde muži znají své touhy a nebojí se je nazvat pravými jmény, kde začíná svět radosti a zábavy, kde apoštol je vysmíván a guru vyhnán za hradby... Složte poklonu princi EmIII.
Vzpomínáte, jak všichni kritizovali Bangla jak nadesignoval 5tku? Teď každej tleská. Mně se ze začátku taky moc nelíbila, ale postupem času sem jí přišel na chu't a teď se mi opravdu líbí. To samý interiér s druhou kapličkou a IDrivem. Mercedes byl první kdo to kritizoval, ale teď to do Ska dává taky. BMW nastolilo směr a já jim tleskám :yes: :yes:
Skvělý motor, alespoň papírově. Na atmosféru takového litrového výkonu, skutečně nevídaný rozsah mezi otáčkami max. momentu a max. výkonu a to vše bez variabilního zdvihu ventilů! Audi (RS4) je zahambeno a Honda se svým i-VTEC taktéž.
S palubkou souhlas, navic sedy sedadla a plasty vypadaji dost lacine. Zvenku vypada stara M3 E46 urcite lip, na nove se kola v karoserii docela ztraci, a ta boule nevypada, jak boule, ale jako velka kapka. Predni svetla a naraznik se trochu biji.
Jen jsem tím chtěl naznačit,jak BMW dovede designově i technicky dál posouvat legendu a za to je třeba projevit uznání.Bohužel v kontrastu se Subaru to jen vynikne.
Ty rohy palubovky utíkají ke sloupkům, to se mi nelíbí. Ty korejské světla na 3er se mi líbí víc než ty tradiční na 3er coupé. Bije se tu Bangle a tradice. Chtěl bych ty světla takový mix tradice a Bangleho.
Jo a musim zaroven dodat, ze z ergonomickeho hlediska co se tyce interieru, podle meho nazoru ma v teto premiove tride absolutne navrch Audi a Mercedes... 😉
Ta boule na kapote je OK. Zvenci cela kara je OK o motoru a podvozku ani nemluvim... :yes: :yes: :yes: Co je ale dle meho nazoru priserne v dnesnich Bawech obecne (snad krome 1 a nove X5, kde se sterjda Bangle asi trosku krotil ve svych vasnich) je kycovita a tem autum naprosto nesvedcici palubovka (podle me, zlata palubovka v predchazejicich verzich) a hlavne ta priserna boule ve stedni casti palubovky, to je opravdu pro me tezko stravitelne... :no:
to myslim dobre ukazuje ze je to uz v minule generaci premotorovana bestie 😉 nic proti ale typicky nemecka stavba auta - tuna plastu,tuna plechu,osmivalec do toho.. no nevim
je to proste tim, ze se bawori drzi verne sve koncepce stavby vozu a cizelersky ji generaci od generace vylepsuji. BMW mi nic nerika respektuju tu znacku, ale musim to uznat. ovsem ta boule na kapote je priserna..
Ano, dočkali jsme se. Už známe definitivní podobu nové M3. Konce spekulací. Střecha z uhlíkového kompozitu bude už na normální M3 a ne jenom na M3 CSL, jak zde nekteří hádali. Zároveň si také nikdo nemůže stěžovat, že narozdíl od minulé generace bude tato těžkopádná kvůli osmiválci. Zní to neuvěřitelně, ale ten osmiválec je dokonce lehčí než šestiválec z minulé M3. :yes: Je to obrovský krok vpřed ve všech směrech. Takže teď všichni zatleskejme BMW, za to co dokázali. :yes: >😒]
Jo, dobry. Jsem rad, ze zachovali ty zrcatka ze studie. :yes: Ovsem ta boule... neni moc fotogenicka.
Kral sa vracia na tron, modro-biely uragan nas valcuje od zaciatku roka novinkami :yes: BMW vladne automobilovemu svetu :yes: