Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M3: definitivní podoba sériového vozu (doplněno o fotogalerii + plakáty)

Ondřej Láník
Diskuze (244)
První sériové osmiválcové M3 se představuje. Ženevský exponát nalákal na decentně agresivní, ale přitom účelné tvary, které se v sériové podobě - podle předpokladu - prakticky nemění.

Poprvé můžeme nahlédnout do interiéru a do stručné tabulky technických dat. Asi nikoho nepřekvapí, že nové BMW M3 je rychlejší než předchůdce...

Etalon mezi sportovními kupé bez věhlasného rodokmenu a s ním související cenové přirážky za image se opět posunul do dalšího levelu. Místo šesti válců hraje libozvučnou melodii pod kapotou osmiválec odvozený ze supermoderního desetiválce 5,0 V10 (BMW M5 nebo M6). Zvýšení zdvihového objemu je jedním z cest zvyšování výkonu a protože již předchozí generace motoru M3 patřila ke světové špičce, není ostudou motorářů, že litrový výkon motoru mezigeneračně o píď klesl. Z 3999 cm3 dokázali v Mnichově vydolovat 309 kW, které jsou k dispozici při 8300 ot./min. Maximální otáčky jsou přitom ještě o stovku výše! Mimo běžná čísla je nejen výkon a otáčkový rozsah, ale také kompresní poměr 12:1. Motor V8 je o několik kilogramů lehčí než předchozí R6.

BMW jej v M3 kombinuje se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a stálým převodem 3,846:1. Diferenciál se zvýšenou svorností lze pro efektivní přenos točivého momentu dokonce elektrohydraulicky zcela uzavřít. Vyloučena není ani dvouspojková převodovka, naopak automatizované ústrojí SMG již zřejmě nebude v nabídce.

BMW M3 se od ostatních kupé liší mnoha úpravami na karoserii. Celek nepůsobí příliš křiklavě, ale přímé porovnání civilního kupé a M3 odhalí zásadní rozdíly. Příď je pozměněna novým nárazníkem a výrazným spojlerem s mohutnými nasávacími otvory. Nová je také kapota s vybráním pro objemný motor a rozšířené blatníky. Proudění vzduchu kolem vozu ovlivňují aerodynamicky optimalizované prahy i nový zadní nárazník. Vnější zpatná zrcátka jsou uchycena na dvou větvích. Technikou zajímavostí je střecha z uhlíkového kompozitu, který je pevnější a přitom lehčí než konvenční materiály a pomáhá tak držet těžiště vozu o několik milimetrů níže.

Výrazně modifikované vzpěry McPherson vpředu a víceprvková náprava vzadu jsou doplněny adaptivními tlumiči se třemi přednastavenými charakteristikami.

Podrobnější informace prozatím nejsou k dispozici, článek o novém motoru 4,0 V8 připravujeme.

BMW M3 Základní technická data
Motor3,2 R6 (E46)4,0 V8 (E92)
Zdvihový objem [cm3]32463999
Válce/ventily6/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]252/7900309/8300
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]365/4900400/3900
Litrový výkon [kW/l]77,677,3
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,24,8
Komb. spotřeba [l/100 km]13,4-

Ondřej Láník
Diskuze (244)
Avatar - 12Eagle
6. 4. 2007 18:53
Re: Zase tie kecy
Je to presne tak!!! :yes:
Avatar - 12Eagle
6. 4. 2007 18:52
Re: Zase tie kecy
Jednoznačne. Lietam s BMW 2 roky a nestalo sa mi, že by som v zime niekam nevyšiel. A ak sa začali rysovať problémy, stály už aj predokolky. Systém DTC je perfektný!!! SUPER - BMW - SUPER!!! :yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
5. 4. 2007 21:01
Re: Bez růžových brejlí...
do kamene tesat tva slova :yes:
5. 4. 2007 15:08
Re: Bez růžových brejlí...
To co píšes ohledně BMW dává sice smysl, ale nikde jsem se u M-kových motorů nedočetl, že by měly Valvetronic, všude píší jen Double Vanos + el. škrtící klapky.
Avatar - King
5. 4. 2007 06:52
Re: Bez růžových brejlí...
[odkaz]