Venku se pomalu otepluje, motorkáři oprášili kombinézy, střechy kabrioletů letí dolů. Ideální doba na videotest české repliky slaveného Lotusu Seven, stavebnice Kaipan.
Minulý týden mě povozil kamarád v pravým Lotusu. Neskutečnej nářez. Chvíli taky uvažoval o Kaipanu, pak koupil jinýho sporťáka a nakonec sehnal origo Lotus. Měk řízení na pravý straně a 3/4 roku se dohadoval s STK a ministerstvem dopravy o přestavbě. Naštěstí vše dobře dopadlo a jsem rád, že takový auto taky u nás jezdí. Když někdy budu mít prašule a čas, určitě si taky něco podobnýho pořídím... :)
Přátelé i odpůrci KAIPANU,dostalo se mi možnosti si zajezdit s K 57.Kopie Sevenu,že.Mé hodnocení:Pohodlí žádné, jízdní vlastnosti fantastické,akcelerace jedinečná,zátah motoru na jednotlivé stupně parádní.Zážitek z jízdy v tomto rychlíku nedá žádné plechové auto.Ve zrychlení je na cestě king,výrobce fakt nekecá.Při prvním poježdění jsem mel na sobě jarní bundu,na hlavě nic.Do garáže jsem dojel s vlasama dozadu,jak v jedné reklamě v TV,s ksichtem oliskaným od vichřice,bylo mi horko i zima současně.Je to opravdu tajfun,kdo nejel,neví.Dávám za 1.Časy jsou zlé,Kamile.K57!!!!!!!!
Ty ses *! V oktavce jezdit je ostuda, protoze je to nejhorsi auto na svete a kdo ma vedle sebe "nazhavenou kocku"???, tak je jeste vetsi *. No a to radio nebudu radsi komentovat... Je mi te lito chudaku. Ale kup si oktavku, aspon bude zase o jednoho vocasa na silnici vic a bude se komu smat...
Práve dneska sa ten maník Mitro preháňal v PO na k1 pred mestskou halou - všetci ľudia len čumeli, jeden tuner na seate leon sa potichu vzdialil, ďalší maník na A8 /s perfektnou blondýnkou na sedadle spolujazdca >:D / takmer zastavil na hlavnej aby sa pozrel - skrátka dobre vyzerajúce auto, nie jak ten paškvil kaipan, ale zase aj tá cena je o hooodne vyššie.
Ináč čo ma úplne dostalo - tá k1 minulé leto chvíľu parkovala u kamoša a keď stála pred bránou tak autá bežne spomaľovali aby sa pozreli /keď je taký dosť orange :-) /, no najviac fun bolo, že šofér autobusu mhd si pekne zastal a bez toho aby sa ponáhľal si to auto obzrel >:D >:D
Ja bych do toho Kaipanu i sel, ale motor bych si teda predstavoval spis z italske produkce, at to ma i hezky zvuk. Nicmene je to stejne mimo, kdybych to rekl doma, to by me pritelkyne hnala...
Viděl jsem ho teď na AMI Leipzig.
Nabízeli ho tam za 8.111 €.
Přední nápravu pohání motor z Favorita 40 kW nebo "vytuněný" 50 kW. Z Fáfa to má i ukazatle a ovládací podvolantové páčky.
Auto váží 659 kg.
Videjko snad nejlepší ze všech co tu zatím byly,Auto mých smů rád bych jej vlastnil ale moje peněženka na to není ještě připravena.A prosím jaký je rozdíl mezi kaipanem 47 a 57?myslím že jen v motoru ale nevím to na 100%(motor Ford ,VW)
Milý Emyláku, já měl to štěstí že jsem se v K57 svezl. Měl jsem ovšem také to štěstí, že jsem se svezl v pravém Caterhamu. Optický rozdíl je možná jen malý, ale rozdíl v podvozcích je přímo drastický. Kdyby stál hotový K57 300 tisíc, tak neřeknu, ale dát takové prachy za něco s pravěkými náprvami (vzadu tuším Ford Scorpio), no - nevím nevím. Já bych tedy do toho asi nešel...
Re: názor jednoho majitele splašeného trsátka jménem KAIPAN
Zdravim,
Jsem rád, že se stránky líbí. Co se týče prutových soustav jsou počítány v Pro Mechanice, což je taková nástavba Pro Engeneera 2001. Ale po pravdě dneska bych to už dělal jinak.
Počítal jsem rám i na nového Kaipana 14 a ten už jsem dělal v Cosmos DesignStar 2006 - FE lineární statika. To už je zase trošku jinde. Ale na něčem je potřeba začít:-) Dneska mě konečně prvkové výpočty živí. Takže už na to koukám jako na dětskou omalovánku.Nicméně tehdy to svůj účel splnilo. A držím palce při studiu strojařiny. Chce to vydržet... :-)
Panu pisateli patrně uniklo, že Kaipan skutečně JE napodobenina, ale téměř dokonalá. Že sedačky nejdou podle poslední módy a motor je od VW? Komu to vadí? Důležitý je pocit z jízdy (a jede to víc než dobře).
Re: názor jednoho majitele splašeného trsátka jménem KAIPAN
Velice pěkně propracovaná stránka!Studuji také storjařinu,ale bohužel jěště střední...je vidět,že jste si dal se simulací prutových soustav rámu pěknou námahu!Rád bych věděl,o jaký se jedná grafický program.Jinak opravdu palec nahoru moc se mi to líbilo :-)
Kde bych si mohl domluvit testovací jízdu?Je třeba volat přímo do Kaipanu nebo již mají k dispozici síť prodejen?Mám sice řidičák jen chvíli a je mi teprve 18 let,ale říkám si,že by to mohla být dokonalá škola,po které nebudu chtít snad nikdy jiné vozidlo :-) Předem děkuji za odpověď,jste neskonale laskav.S pozdravem a přáním dalších dokonalých Roadlooků,Váš čtenář Honza z Moravy. :yes:
Kdepak pane na tohle auto musite mit koule a proto jako u spousty jinych aut, kdyz potkate nekoho kdo ho bude ridit vite s kym mate tu cest a v tomhle pripade to bude ten typ pozitkare ktery neni snob :-) ..no a kdyz potkate nekoho v oktavce o kom budete vedet ze si to koupil misto auta pro radost nebo se dokonce jizdou v ni bavi?? ..minimalne si pomyslim ze mu chybi rozhled a fantazie :-)
názor jednoho majitele splašeného trsátka jménem KAIPAN 57
Zdravím všechny. Moc pěkný video. Skutečně profi práce. Ale to už tydy bylo několikrát řečeno. Já jsem si jednoho kaipana postavil a musím říct, že na rozdíl od reportáže si myslím,že postavit auto není práce pro vyučené automechaniky. Je potřeba trochu toho technického myšlení, nějakou dílnu a hodně dobrý tarif- do fabriky budete volat často :-)
Se sháněním motoru to není tak strašný jak by se mohlo po shlédnutí videa zdát. Dneska se pohybují ceny kolem 30tKč. Já jsem před dvěma lety sehnal jeden s 28tKm za 15000Kč.Tohó bych se nebál. Celé auto lze ze základní stavebnice postavit celkem za 350-400 000.Ale nepočítám těch cca 1000hodin práce.
A nakonec co se týče jízdy tak zde není co dodat. V podstatě jsou pouze dvě možnosti. Buď to milujete nebo nenávidíte. Nic mezi neexistuje. Pro ty druhé jsou tady již zminované oktávky v kombíku a tédéíčku. Žij a nech žít. Svým způsobem mají pravdu,proč se někam kodrcat v plastové kanoi vystaven na pospas větru a dešti.Některé z nás to prostě baví. A o tom to je. :-)
Takže zdar všem příznivcům a všem odpůrcům přeji např. hezké velikonoce.
Pokud by se chtěl někdo dozvědět o kaipanech více: mujweb.cz/…ww/kaipan-motors
Výýýýbornej díl, opravdu paráda! Je tam všechno....zábava, excelentní kamera, výborná hudba, dotaženo do dokonalosti vč. brilantní kukly a brojlí a v neposlední řadě famózní auťák!!! :yes: Musím vás jen a jen chválit :yes::yes::yes:
Jinak je to dokonalé :yes: Na vlastnictví tohoto vozu mohu zapomenout, ale povozit bych se chtěl. Kožená kukla, brýle oblemcané od mušek, vlající bílá šála, prach silic hltat po kilech, tváře rudé od slunce a posekané od odletujících kamínků... Závist je odporná vlastnost, ale majitelům tohoto vozu opravdu závidím.
Dobra prace, ma to svih, pekne zabery, dulezite informace. Jen "za druhe" se ukazuje jinak:-) Seven je nejlepsi sportovni auto, bavime-li se o hravosti, zabavnosti, sviznosti, ovladatelnosti a cene. Jen podle mych kriterii nesplnuje vizualni kategorii AUTA. Pri mem kriteriu je nejblize Speedster Turbo a Lotus Exige, to uz ma souvislou karoserii az pres kola, ale samozrejme uz vazi o cca 400kg vice. Ale je fakt, ze Caterham CSR260 je ted pro mne nocni murou, zacina se mi o nem zdat, i kdyz se mi nelibi a to jsem se v nem svezl jen jednou...:-)
Cena za celé auto je poměrně vysoko. Asi bych v případě zbytečných pěněz šáhnul po originále www.caterham.cz . Jo a video moc pěkný, včetně reklamy sponzora :-):yes: .
Hele chlapecku, klikni start, spustit, napis notepad.exe a ty svy blaboly si pis tam. Az se v kaipanu nekdy svezes, tak sem prijd a muzes nam povedet kolikrat sis musel vymenit pemprsky :)
Za 600 oktávku bych teda nekoupil, za 500 jsem koupil funglovku mazdu 6, a to je auto o třídu výše. A s takovou výbavou, že se o tom oktávkářům může zdát.
jasně, já beru, že to musí být zážitek se svést. Tu oktávku jsem uváděl jen jako příklad, ne jako alternativu. Spíše to bylo míněno z ekonomického a praktického hlediska. Ať se na to díváme jak chceme, drtivá většina z nás si nemůže dovolit pořídit si takovéto auto jen tak z hecu pro parádu. A ten kdo na to má, ten se nejspíš nebude kupovat nějakého Kaipana, ten si sežene origoš Lotusa.
Člověk, který si postaví Kaipana, nepotřebuje v autě rádio, nepotřebuje ani střech, ani topení, ani klimu. Ale potřebuje vítr ve vlasech, potřebuje sedět 10cm nad zemí, potřebuje slyšet motor a vidět vibrující kola :-). Člověk, který si koupí nebo postaví Kaipana totiž právě tohle miluje :-)! en nepotřebuje oktávku...
Zajimalo by me, zdali jde seridit sedadlo a volant. Kdyz jsem videl pana redaktora sedet za volantem pripadalo mi to nepohodlne. Jinak auto vypada moc hezky. Platena strecha by se tam moc hodila. I normalni 1,6 by z teto krasne repliky udelala sportovni vuz. Nekde jsem snad cetl, ze Kaipan predelava i stare Favority ve stejnem stylu.
Velmi povedený videotest. Vtipný, informativní, prostě super. K autu: Je to prostě pro nadšence, kterým nevadí, že s nimi manželka nebude půl roku mluvit. Já bych do toho nešel, jsem příliš pohodlný :-)
Tak, jak už je tady tradicí, zhodnotil bych na začátku ponožky pana redaktora, jeho výslovnost písmene "er", případně kvalitu jeho sestřihu. Tak v tomhle je to opravdu, sakra, ale opravdu veskrze profesionální práce... včetně té rozkošné kukly (jako malý jsem v ní jezdil s tatínkem na Jawě 250). Celé video má dokonalej švih, vše se odvíjí v tom správném tempu, řeči, záběry, informace, prostě zvedám oba :yes::yes: Tak, a teď ke Kaipanu. Krásné... vzniklé nepochybně z obrovské lásky a nekonečné umanutosti. Jo, umaštěný ruce, nad hlavou hvězdu, tisíc razítek a v očích něhu západů slunce, když ve vlasech ten božský vítr... co tě žene stále dál. Za těch 170 se s tím dá jezdit jenom z kopce... :-) takže to beru spíš jako velmi teoretickou možnost. Ale. Tohle auto prostě vyžaduje nejen rychlý, horký srdce, ale i dokonale vystlaný konto. Pak to klapne. Chce to zavolat do Kaipanu, objednat jednoho dokonalýho dravce, sjednat cenu a počkat na něho. Až ti pak zazvoní mobil, poděláš se radostí. Poprvé. Podruhý už to budeš po sobě muset stírat ze židle Kaipanu... Protože ten žážitek, ten dřevní až krvavej prožitek dávnejch ohňů v tvý duši, zažehnutejch na počest života, lásky a rychlosti, ten tě sejme v první rychlý pravý. Kaipan je koženej bomber, s kterým tvůj praděda tenkrát u RAF nasazoval celej svůj svět, tam nad kanálem v Huricanu, proto, aby ses moh´ dneska dokonale flákat. Kaipan je šátek u krku, který tu uvázala tvá první láska, tam za plotem u školy, aby ti navždy nedovolila zapomenout na její horké rty a tvrdé hroty ňader... Kaipan je i první šrám na tvé duši, který z tebe počal dělat pozvolna chlapa. Kaipan je svět v tvé moci, tak ho nepromarni, abys jednou neseděl na patníku, a kolem tebe neproletěl celej tvůj život... P.S. Ten, kdo k tomu míchal muziku, má rád jazz. Že ho pozdravuju. Dost tomu rozumí. BRAVO KAIPANE :yes:
a navíc Kaipan není bůhvíjaké úžasné auto. V podstatě je to napodobenina, která má pod kapotou obyčejnej motor od VW a sedačky podle videa taky za moc nestojí. Colin Chapman byl opravdu geniální člověk, ale kdyby viděl tuhle napodobeninu svého auta, v hrobě by se musel obracet
ach jo!!! další borec, který nedokáže přijmout názor někoho jiného. Beru že ten Lotus musel být fakt úžasnej, ale tady přece mluvíme o voze Kaipan, ne? Já chtěl jen říct, že za ty prachy bych to já osobně nekoupil.
Moc dobrý začátek. Čekal jsem, že Libor vyleze celý od oleje >:D. Mimochodem to auto bylo Citroen Cx. Ale zpět ke Kaipanu. Sice nepatří do mých aut snů, svezení bych rozhodně neodřekl. Čekal jsem , že bude mít o pár kilo míň... Jenže foukaných 150 koní, to už je síla. Cena vozu se mi zdá přiměřená, nejedná se o sériovou výrobu a to se musí zaručeně promítnout do její výše. Vůz se zdál i dobře zpracovaný. Trochu mě zarazila pozice za volantem. Snesl bych ho mnohem blíž k tělu, čili více pokrčené ruce. Jinak opět moc povedené :yes::yes:
Na zacatku to byl Citroen CX 2.0 D . Jsem se divil, ze se kamos nepochlubil ,ze se u nej v grazi deji takove veci... ;-) Jinac za nejaky ten patek to bude krasny veteran...
Super
Vážně se mi líbý jak to děláte,je to vtipné,věcné a hlavně zábavné.Tento příspěvek byl obzvlášť povedený a Kaipan 57 je krásný vůz který spojuje moderního řidiče s hitorií motorismu.
Každopádně KLUCI jen tak dál.
Ze by to na zacatku byl nejakej starej olcit nebo citron. Jinak tohle auto fakt pekny, hlavne ten projev motoru. Jinak skoda, ze jste to jeste nesrovnavali s tim druhym levnejsim kaipanem, co ma motor z favana.
Jinak je teda pravda, ze ten kaipan z fava je levnejsi, ale zase tohle je zadohrabek.
Můžete vynášet do nebes jakékoli spotťáky, Ferrari, Lamborghini, Koeniggy..cokoli. Ale Lotus 7 je poslední z úžasných, čistokrevných sportovních aut. Poctivá konstrukce, nulová výbava, maximální požitek z jízdy. Skláním se před Colinem Chapmanem, celý život odváděl skvělou práci. A výroba Lotusu 7, která bude nepochybně pokračovat ještě desítky let, je toho jasným důkazem :yes:
Proti gustu.... ale nejdříve bych doporučil se v takovémhle autě svézt... Nemám na mysli jen sedmičku, ale i klasické sporťáky typu MG Midget, Triumphů Spitfire nebo TR atd.... :o)
Natočeno je to pěkně, to ano. je vidět, že si s tím dali záležet, uroveň je proti dřívějšku o mnoho lepší. Ale co se týče toho auta, tak to jsem na "bednu" buď já nebo ti co si to koupí. Koupit kostru auta za 170 táců - budiž, ale sehnat si do toho ještě sedačky, a další věci...Plus takových dobrých 30 táců za kompletní kontrolu po smontování. Nebo si koupit auto už hotové od Kaipanu (cenu tipuju tak na 400 papírů), ale chybí mu motor a převodovka. Vzhledem k tomu že se jedná o motor 1,8T (110KW), v žádném případě se nejedná o levnou záležitost. Takže suma sumárum to auto vyjde na nějakých 600 chechtáků. To bych si za ty prachy raděj koupil novou oktávku. V té si budu moci aspoň pustit rádio a uslyším co mi šeptá do ouška ta nažhavená kočka, co sedí vedle mě. Ale proti gustu.....
Vyborny diel, az som mal pocit, ze by som si ho siel kupit, co na tom, ze to nie je original.
Ale jednu chybu to malo. Pan Zezulka mohol doviest uvod do dokonalosti tym, ze by s pod jamy nevyliezol cisty ako z pracky, ale zamazany od oleja(alebo nahrazkou) a nemalo by to chybu.
Inak skvela praca, ako vzdy. :yes::-!