Novinky
Marko, skvostné. Člověk článek hltá, vrací se k větám ke slovům, k obrazům. Otevíráš oči, vedeš k zamyšlení a rozšiřuješ vědomí. BRAVO MARKO :yes:
😄 😉
Tradicne dobre a obsazne, Marko, po citani Tvojich clankov je clovek hned o kus mudrejsi. Zaujimalo by ma, co myslis, preco model Fusion nema uspech. Ja prave zvazujem kupu auta (do konca roka asi aj zrealizujem) a prave tento model sa mi zda byt pre rodinu velmi sikovny. Male rozmery (4-metrove auto), dost velky interier, vzhladom na velkost solidny kufor (337 l), male motory. Spolahliva technika z fiesty a kusom priestoru navyse. Sice cennikove ceny dost vysoke, ale vpodstate stale bezia rozne akcie (momentalne 1.4 Flair X v solidnej vybave s klimou, elektrikou, airbagmi, dokonca metalizou aj elektronmi za 435 tis.) Takze kde moze byt problem? V hranatych tvaroch? Alebo zlom marketingu? U mna je to horuci kandidat.
Hlavny problem s Fusionom vidim v tom, ze nikto nevie co to chcelo byt. Vyzera to ako nejaky krizenec MPV a SUV - lenze cele je to nejake "soft". Teraz nemam na mysli iba pohon 2WD, ale aj koncepciu karoserie a velmi jednoduchy design. Na tom aute nie je nic stylisticky zaujimave. Dalsi dovod sa netyka ani tak Fusionu, ako celo segmentu tych malych MPV. Ono, vsetky tie auta ako Idea, Modus, Meriva, Fusion sa predajavu dost zle. Ludia to moc nekupuju, a vacsina automobiliek vaha s uvedenim nastupcov. Je tam totiz problem s tym, ze t ponuka oproti zakladnemu hatchbacku casto iba viac priestoru nad hlavou (aj ked prave Fusion nie je uplne tento pripad). Ak mozes, skus pockat na nastupcu Fusionu...ked nic ine, tak za necele 2 roky to bude urcite modernejsie auto, ako sucasny model. 😉
Tiez ma napadlo ze by bolo mozno dobre pockat, ale ked moj Forman uz teraz vypluva dusu...okrem toho nie som si isty, ci nebude cenovo o kategoriu hore...Meriva by bola fajn, akurat mi na nu chyba asi 50-70 tisic, podobne NOTE, aj ked ten je o chlpok lacnejsi. Inak v kategorii do 450. tisic v slusnej vybave s klimou toho vela v ponuke nie je. Mojej rodine, t.j dvaja dospeli, dve deti v detskych sedackach a primerane (dost velke) mnozstvo batoziny, maly hatchback velkosti GP proste nestaci. Co by si inak odporucil do pozornosti?
Ford Fusion bude taky asi moje volba, 2 dospeli 2 deti, konzervativni tvary , klima a 4 valce v motoru, vyssi podvozek a nizsi cena... trocha "imidže" oproti loganu nebo thalii... levnejsi nez fabie nic vic nepotrebuju
konkretne o fusione najdes viac na fusion.fordclubs.org, je tam aj pekne forum majitelov. Proste fiesta s vacsim kufrom, vyssou svetlou vyskou, variabilnejsim a priestrannejsim interierom za 50tis navyse 😊
To je tazke zadanie. Alternativou k tomu Fusionu je snad Suzuki SX4. Ak teda dame bokom klasicke MPV-cka a velkopriestorove kombi typu Roomstera. Najidealnejsou kupou by podla mna bol ale Note... / K tomu nastupcovi Fusionu: on sice drahsi moze byt, ale nemyslim, ze pri cene 450K by Ti mal ocakavany rozdiel 10-20 tis. sposobit vaznejsi problem. (On totiz moc cenovo rast nemoze, to by sa uz priblizoval cenam vacsieho C-Maxu.) Skor vidim ako problem to cakanie 2 roky. Ak potrebujes auto vymenit teraz, 2 roky mozu byt fakt dlha doba.
Hej, to je pravda, preto asi bude Fusion (ak sa nepritrafi nieco lepsie, ale kupodivu napriek silnejucej korune isla vacsina aut s cenou hore). Idem sa este poobzerat na bratislavsky autosalon, uz som si vzal na 19.4. dovolenku 😄. V cene do 450toho naozaj vela nie je, obdobne ako spominany Fusion vybaveny Roomster vyjde uz dost cez 500, NOTE je pre Fusion vazny konkurent, ale aj v akciovej ponuke mu voci Fusionu este vselico chyba, ma sice variabilny, ale v zaklade mensi kufor, zase je to konstrukcne o kus novsie auto...SX4 ma neoslovilo, je sice vacsi, ale najma kufor je o nicom, neoslnil ani interier, lacne a dost krehko vyzerajuce plasty...v tomto su Fusion aj Note o kus lepsie.
Tych 10-20 tisic mozno nie je az taky problem, ovsem nemyslim si, ze by bol ten rozdiel az taky maly. Kazdopadne za tuto sumu dokazem kupit 4 plechace aj so zimnymi gumami...Takze mam asi este o com uvazovat...
Tych 10-20 tisic mozno nie je az taky problem, ovsem nemyslim si, ze by bol ten rozdiel az taky maly. Kazdopadne za tuto sumu dokazem kupit 4 plechace aj so zimnymi gumami...Takze mam asi este o com uvazovat...
marko parada, diky za super clanok !! :-! :yes: PS: ja som vzdy tvrdil, ze RS musi byt 4x4 !! 😄
neni zac... 😉 Ono je maly zazrak, ze RS vobec bude... 😄 😉
no sak ked povodne planovali dvojkolku, tak by som sa divil naco by vobec take auto bolo... ale na 4x4 uz ma svoje opodstatnenie a s vykonom do 300k bude zdatne konkurovat "wrc" stalicam ako evo a sti... tesim sa tiez na paradne mnoholucove disky ! 😄 :yes:
Pravdupovediac, trosku sa obavam toho "zjednocovania" europskeho a americkeho ford-dizajnu do akehosi univerzalneho bastarda. Da sa totiz cakat, ze vplyv Europy (a vlastne celeho zvysku sveta) nebude mat pri utvarani globalnej koncernovej charakteristiky rovnocennu vahu, a Ford bude stale brat vaznejsie americkeho zakaznika. Potom by sa ale lahko mohlo stat, ze tieto "ozdravne snahy" materskeho koncernu potopia aj zatial celkom zdravu europsku diviziu. Len aby sa potom k heslu "one world, one ford" nepridalo aj "...one crap", pripadne nieco ine...
Snazil som sa ten clanok pisat bez toho, aby som tam zanasal nejake osobne nazory. Ale aj ja vidim v tomto bode dost velke riziko. Doteraz prakticky nikto nedokazal postavit nic, co by vyhovovalo naraz dvom "rozdielnym" svetom. Mozno sa to Fordu podari... /// Toho, ze by sa prihliadalo viac na USA sa nebojim. Ono vlastne pojde o nejaky design-manual stylistickych prvkov. Tie sa budu aplikovat na roznych kontinentoch "po svojom". EU bude zodpovedat za vsetko od KA po Mondeo. 😉 Australia by mala dostat velke sedany, a USA mozno cast velkych sedanov a vsetky crossovery. 😉
Mam pocit ze vzdy nejvetsi trhaky jsou market specific. Treba passat v evrope. Nebo Crown Vic resp Town Car v usa. Kdyz se bavime o globalnich autech, tak neni to nemozne ale asi nikdy nebudou mit takovy uspech jako ti navrhnuti pro trh. Treba, kdyz uz sme u FoMoCo, Mazda6. Svetove auto, o kterem se urcite neda rict ze by bylo neuspesne. Ale zaroven nikdo by ho nedal do pozice leadra na tom kterem trhu. Nebo Bora/Jetta.
Na tom je kus pravdy. Otazka je uz to, ci je vobec mozne urobit auto, ktore by bolo celosvetovym hitom. Asi sotva, lebo stale su velmi velke rozdiely v tom, co caka zakaznik v eu, usa a azii. Prave preto sa obavam, ze tato snaha fordu moze narobit viac skody, ako uzitku. Radsej mohli dat europskemu Fordu este vacsiu volnost, a pripadne sa od neho niecomu priucit...
Ano, mas pravdu. M6 je dobry priklad pekneho auta, ktore ma vdaka vyzoru uspech vsade, ale neplni ine parametre na to aby bolo leadrom (kdekolvek). Tiez je svojim sposobom kompromisom... 😉
Ako mam niekedy pocit, ze mnohym v Europe, resp. u nas sa pacia trochu "americke" tvary (napr. BLS), tak v USA akoby sa zacinali pacit europske auta...mozno to nebude az taky problem ako by sa zdalo. Rovnaky skelet a rozne povrchove diely mozu urobit dost velky rozdiel vo vizazi auta, ine svetla, narazniky, maska, viac alebo menej chromu a inych doplnkov vie urobit vela. Tak by sa to iste auto mohlo lahsie priblizit vkusu toho alebo ineho zakaznika. Inak sa uz europske a americke auta k sebe dost priblizuju, ved stredna trieda v europe uz dlzkou atakuje 4,8-metrovu hranicu a take auto uz ani v USA nie je povazovane za male...
Jedna vec je, ze sa pacia...druha vec je ci si to kupia. (BLS je prave zly priklad, v tych tvaroch je strasne vela zo Saabu, aj ked Art&Science sa to snazi zakryt), v USA zas maju EU znacky svoje tradicne zastupenie v premiovom segmente (a to je stala, a specificka skupina). K tej velkosti - to je pravda. Ale ono skor ide o ten design. Keby to bol skelet, ako ma Aston Martin (VH), a na nom by sa dali postavit svojbytne auta, tak ano. Ale vymena casti (nieco ako badge-engineerig) - no to neviem. U okrajovych modelov snad, ale ci by to fungovalo u nosnych modelov, to si nie som uplne isty...
Mozna podoba Fiesty je vraj velmi blizka seriovemu autu. Obrazok vraj robil clovek, ktory novu Fiestu uz videl: [odkaz] resp. [odkaz]
co vsetko ma ford naozas spolocne s mazdou? ich designovy smer sa fakt hodne priblizuje...i kdyz ford do nej jde trochu vice technokraticky..kdezto mazda si to kresli spise z takove zvireci , jemnejsi strany
"zvířecí" a "jemnější" jsem zvyklej čítat coby protiklady
FoMoCo v Mazde vlastni 33,6% (29% + 4,6😖akcii. Podla japonskych uctovnych standardov ju tym padom (ako zahranicna spolocnost) ovlada. Ale ich vztah je zlozitejsi. Mazda momentalne s Fordom zdiela techniku - powertrains: podvozky, motory, prevodovky, pohon 4x4. Inak ma ale z velkej casti obchodnu a marketingovu autonomiu. Je to krasne vidiet napriklad na motorsporte. Momentalne vraj pripravuju uplne novu strategiu v tejto oblasti, a vedenie znacky otvorene priznava, ze jednou z tem je aj ucast Mazdy v F1!!! A to aj napriek tomu, ze Ford ako taky sa odtial uplne stiahol...
mne fakt hlavne zajimalo to, co popisujes jako 'zlozitejsi' vztah. Tj kto komu a v jakych oblastech 'veli.' Nebo, to zdileni powertrainu...kto dela co? treba kto udelal podvozek focus 2 resp m3? Alebo motory? A proc je ten design v jistych pohledech tak podobnej?
Je tazke povedat, kto komu veli - takto presne to asi nefunguje. Ono je to skor forma partnerstva. Ford ma "blokacne" pravo v Mazde, ale nema nadpolovicny podiel. Ma ju zaradenu do svojho koncernu, ale zaroven jej poskytuje vacsiu volnost nez napriklad Volvu /Jaguaru. Ked Mazdu sanoval, boli tam nasadeni ludia z FoMoCo. Je velmi tazke popisat ten vztah. Asi sa na to hodia slova "tesne partnerstvo". /// Mazda ma na starosti malu platformu pre M2/Fiestu, kompaktna platforma C1 pochadza od Fordu a bola vyvijana v EU centrale v Koline. Design na tie auta si uz robia regionalne studia (podla potreby). Napriklad (co som sa dozvedel az po napisani clanku o buducnosti Mazdy): M2 navrhovala EU designova centrala (ta je previazana s Fordom, takze podobnost Fiesty a novej M2 moze (nemusi) byt tu), americka centrala na tej platforme navrhla auto podobne Skode Yeti, a povodny japonsky navrh bol robeny na temu: male coupe. To rozdelenie designov moze byt robene podla roznych zaujmov automobilky / koncernu. Podobnost designu vramci jedneho koncernu je ale pomerne bezna vec (aj ked nie prilis ziaduca). Designeri sa vramci koncernu ovplyvnuju - a navrch ma ten najsilnejsi v skupine. Jeho typicke vyrazove prostriedky sa tak objavuju castejsie. Priklad je trebars AM DB9, ktory sa pretransformoval do niektorych linii Jaguaru XK, ale aj concept-caru Ford Iosis...
Mozna podoba buduceho Focusu: [odkaz] resp. [odkaz]
Jestli ten Focus bude aspon trochu takhle vypadat, pak to bude zase trefa do cernyho a VW bude delat narychlo Golf 8.
Super clanok.:yes: Aj tie fotky su super fiesty aj focusu, keby tak fakt vyzerali krasa. Uz sa neviem dockat kedy bude aj c-max,
Jupiiiiiiiiiiii >😁
Jupiiiiiiiiiiii >😁
Nastupca Mustangu sa odkloni od retro linii, a posunie sa smerom k retrofuturizmu. Jeho design bude zrejme agresivnejsi, a modernoustou by mal utocit na Camaro. Mozna podoba tu: [odkaz]
Marko, co mi to děláš!!? Moje Mondeo je po leasingu, čekám na nové a ty mi to čekání ztížíš svým článkem. To se nedělá, kazit mi radost. Co jsem ti provedl?
...a co take som urobil? 😄 😉 Ide o to, ze Ford je stratovy? kazdy preziva tazke a dobre chvilky. Tak Ford ma za sebou tazke - ale lize sa z toho von. A EU Ford je OK. Ide o to, ze Kinetic-design v ktorom je urobene ondeo skonci? Ano, ale najskor pri nasledujucej generacii aut...takze najskor az od roku 2012. To je cela jedna generacia... 😉
Skvely clanek :yes: Neni vlastne nic zvlastniho na situaci Fordu a velke trojky vubec. Vetsina firem se behem sveho "zivota" nafukuje a zase zmensuje...to jsou ty, ktere maji schopnost prezit. To, ze se u Fordu dostali ke skutecnemu downsizingu az tak pozde, je jejich velke minus. Ted musi odhodit jak falesne ohledy na zamestnance tak falesnou vidinu vlastni velikosti a zacit uskutecnovat zmeny, jinak jsou onou klasickou uvarenou zabou... 😄 V tomhle jim drzim palce :yes:
Vacsinou necitam dlhe clanky, lebo niet casu a casto su to omacky. Tento je vsak informacne nabity a navyse aj vyborne strukturovany. Mam teraz ucelenejsiu predstavu o Forde v najblizsich rokoch. Vdaka.
byl sem fakt zvedavej na pozici evropského fordu dnes...a...je to tak, děti učí své rodiče..
Tieto „nákupy“ malY
V případě Marka určitě(další dokonale vyčerpávající dílo).V případě Fordu těch chyb bylo až moc...Je zajímavé se dozvědět,jak automobilka s takovou historií, dokáže pomocí chybných rozhodnutí,podceněním konkurence a možná s přispěním arogance manažerů přijít pomalu až ke krachu...Marko díky 😉 :yes:
Proč to mám číst ve slovenštině? Je to tak únavné...! ;-\
No už som si myslel, že tu konečne bude kvalitný článok, pri ktorom žiaden ňouma nebude mravčat, prečo je zas v slovencine. Ale Milča to naštastie "zachranila"... 😒
šmarjá co je zasejc todle 😲 [odkaz] ford edge resp. taurus x namixovaný s range roverem ... to jde přímo proti taurusu x ne ????
To ma nahradzat klasicke MPV. Je to seriovka z conceptu Fairlane... 😉 Je pravda, ze to dost stratilo oproti tomu conceptu... ;-\
jj na concept si pamatuju ale ten mě nějak neoslovil ... z něj ten range čišel ještě víc ...
jinak Edge už je v čr tak sjem zvědav kdy jej někde potkám 😜
jinak Edge už je v čr tak sjem zvědav kdy jej někde potkám 😜
[odkaz] tak to vypadá veeelice slibně 😄
Eh...toto sa mi nijak zvlast nepaci. ;-\ Trci z toho prilis Toyota. L-Finesse na tom nefunguje nijak presvedcivo. Je to taky Lexus postarom - zobrala sa Toyota a snazili sa z nej spravit Lexus. Ale v pripade LX sa to dalo cakat...a nie je to az tak bolestive.
S tímto nemohu souhlasit. Přijde mi to na Lexus příliš laciné. - Na Hyundai tak akorát. I ten se však snaží o lepší design. Ovšem jako reklama na schopnost "zohýbat" plechy do nejrůznějších až neskutečných tvarů - vynikající 😉
Budu tu asi opakovat názory ostatních, ale nemůžu si pomoct. Vynikající článek, stručný, ale nabitý informacemi. Žádné nesmyslené žvatlání kolem. Navíc psaný v nádherném jazyce!!! Pokračuj, Marko, se stejným nadšením dál. Díky moc
Nenasel jste nekdo spy fotky nebo render druhe generace fordu Ka ? Nejak se mi nepodarilo , krom nejake autobildove kreace najit .
Tentokrát to bude pořádný full-size SUV, možná až moc. Pod kapotou nový V8 5.7 litru s 381 koníky, tedy o 110 více než u předchozí generace. Více info a kvalitní obrázky viz [odkaz]
Tome, Lexus vie navrhnut aj vyrazne krajsie auta.... ;-\ 😉
S tím souhlas 😉 Všechny lexusní sedany se mi líbí více, ale kdybych chtěl prémiové full-size SUV, tak ho beru všemi deseti. Interiér je prostě lexusní, nádhera :yes: Boční profil je takový, jaký má být (landcruiserovský). Předek je očekávaný, leč si na nej musím zvyknout. Trochu problém mám se zadními světly ;-\ Podle mě je to blbě zvolená barva.. představuji si ho v černé metle s příplatkovými koly.. a docela dost se teším na krémově bílou metalízu.. když LX, tak jedině černá nebo bílá 😉 Navíc konečně zmizel plední výraznější nedostatek předchozí verze (relativně) slabý motor :yes:
až moc ?? až moc bych viděl kdyby to bylo jako escalade xsv , navigator L ... tohle je taková ta správná velikost ... dovedu si představit jako služebáček :😉 jsem zvědavej jak povede na nějaké srovnávací testy ... :yes:
Takhle dobře a jasně popsané příčiny krize amerických automobilek jsem ještě nečetl. Odhaduji Marko, že jsi se tématem hodně zajímal a dovedeš to dobře vysvětlit. Díky! :yes:
Nespecializujem sa zvlast na americke automobilky, ale tym, ze sa zaujimam o automotive oblast, tak je vcelku zaujimave sledovat siuaciu v Amerike. Je jasne, ze ak sa do problemov dostanu vsetky tri US koncerny, nie je to nahoda, a musi tam byt viacero problemov, vratane nejakej typickej, alebo cyklickej chyby. Potom treba poznat minulost (vztahy, historiu ako taku, aj historiu trhov, ...tam sa da najst vela pricin).
Našel jsi je dobře. :yes: Je zajímavé, že se prakticky ze smrtelné křeče vyhrabal jiný Američan - Harley-Davidson, který byl v polovině 80. před krachem (nutno přiznat že tehdy vypomohla cla). Ale dnes se mu daří velmi dobře - myslím, že díky sázce na tradici, podpořené skvělým marketingem, propagací, dodávkami příslušenství a využití značky v jiných oblastech (hadry, boty, kosmetika, atd.).
Ono to je mozno aj tym, ze motorky su iny biznis... Zrejme maju "ine" principy obchodovania, a su tam aj ine cykly... Posudit vyvoj u motoroiek neviem, v motorkach sa vyznam iba zbezne (na urovni rocnych katalogov) ;-\ 😉 Ale HD je dnes silna marketingova znacka - takze je pravdepodobne, ze ak vsadili na lifestyle, tak urobili dobre...
HD fandím, jsem rád, že se jim daří. Podle mě ovšem není možné zmrtvýchvstání alá HD v automobilovém odvětví realizovat.. HD rezignoval na veškeré moderní technologie a techniku, je to v podstatě prehistorický dinosaur.. ovšem image, image tu má dokonalou a ve spojení s povedeným marketingem se mu úspěšně daří.. víc HD ochránili cla, která by ovšem v autoprůmyslu asi realizovatelná nebyla (motorky přeci jen nejsou páteří ekonomiky tak jako auta)
Moc nestiham, ale tvuj clanek jsem precetl 2x. Super!!! Vim, ze te tu chvalime porad, ale tohle je vazne perla. Doufam, ze ti redakce za to neco dava, protoz momentalne jsi nejlepsi redaktor! Markozni clanek, diky!!!! 😉 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
😄 Ja tiez fungujem asi tak ako Ty. Vsetko je robene "na knap"...ale za cenu minimalneho spanku. A to mi este do toho neprislo cestovanie. Az sa spusti aj to, tak "panboh potes". 8-s Btw. tu cestu do BA nemas? 😉
"objavili sa pochybnosti", "automobilky se sustredili" atd...