Německý nezávislý autoklub ADAC pravidelně zveřejňuje hodnocení nejprodávanějších pneumatik na německém trhu. Druhý díl shrnutí tohoto testu přináší výsledky další sady letních pneumatik, tentokrát o rozměru 205/55 R16 V.
205... to už je bejčí rozměr, myslím u pneumatiky, i když... Prostě, s dvěstěpětkou, to už jsi na silnici pasovanej mezi elitu. Tedy, pokud sis před tím nemusel u svého CRX vykousat podběhy. Z tabulky je vidět, že většina gum splňuje požadavky bezpečné a luxusní jízdy. Hlavně to do nich pořádně husti. Co jsou ti platný pirellky, když v nich plaveš, jako v bačkorách. Foukej plynem... budeš mít dobrej pocit, vždyť starost o gumy se vyplatí tisíckrát víc, než starost o to, aby ti to dobře empétrojkovalo. BRAVO GUMA (myslím to dvojsmyslně) :yes:
"foukej plynem" tím myslíš i vzduch nebo jen ten "plyn", který prodávají v pneuservisech? Nevěřím, že někdo pozná na jízdních vlastnostech (jestli to plave) čím jsou pneu nahuštěné.
Plyn. Má to dvě výhody. Jednak se tlak v gumě dlouho udrží, jednak na tlak nemá vliv rostoucí teplota pneumatiky za jízdy. A pak... dostaneš červenou čepičku na ventilky ;-) to je takovej malinkej znak milovníka aut.
To takovej malej znak blbce. Bo dusík má skoro stejné vlastnosti jako kyslím bo kyslík má 80%dusíku. Navíc jak by si chtěl dosáhnout toho aby byla pneumatika naplněna pouze dusíkem? To by jsi je musel nandavat v atmosféře kde je pouze dusík jinak to pouze dusíkem dofukuješ. No je to prostě nesmysl a podvod na lidech ;-\
Naštěstí máme možnost volby. Já vzduch dofukoval, co dva měsíce. S plynem nafouknu při výměně léto/zima a celou sezónu nemusím dofukovat. To je pro mne velmi přesvědčivá (letitá) praxe.
Jestli to neni ventilkama :-) Ja to delam stejne a to foukam specialni smesi plynu (vcetne rady vzacnych), rikali tomu.... nejsem si jistej... vzduch? ...uz nevim.
inertny plyn je vecne tema, kedysi som bol fanusik plynu, dokonca som si myslel ze mi to lepsie ide >:-[] no nakoniec som si vypocul nazor chemika, pozrel si zlozenie vzduchu [odkaz] a mam jasno ;-) je to reklama a hlavne biznis... mam cely rok rovnaky tlak aj bez plynu, bude to asi v tych ventilkoch ;)
No tak já bych to tady trošku fazikálně rozebral - co je to za novinku, že se dusík zahříváním neroztahuje? To je nějaký suprdusík z říše pohádek, ne?
Tlak v gumě udrží hlavně dobrý disk, na něm dobře nasazená a "namatlaná" pneumatika a nový ventilek - nic jiného v tom není! Však si vemte do jedné nápravy dusík a do jedné normální vzduch a zjistíte, že vám nic neuniká, je to prostě placeboefekt... Nechal jsem si disky opískovat, nakomaxitovat, dal tam nové ventilky, kontroluju co měsíc (člověk nikdy neví) a tlak to krásně drží!
Dusík se vyplatí snad jen u těžkých nákladních aut, kde se při deformaci nedohuštěné nebo jinak "špatné" pneumatiky tvoří velmi vysoké teploty a pneumatika může explodovat - tam je to opodstatnitelné, ale v osobáku je to BLBOST!
Jo a červené ventilky stojí asi 1kč,- jeden ;o)
Ale ať si každý hustí čím chce.. třeba héliem...
GTI, co si mal v skole z fyziky? Taku volovinu ako ze rastuca teplota nema vplyv na tlak vzduchu v pneumatike, som uz davno necital. Nastuduj si prosim ta termodynamicke zakony. ;-)
Musím se trouby zastat. Myslel to dobře a musím souhlasit. Asi chtěl říct, že by si určitě měl kontroloval stav v pneumatikách, protože i Pirellka je ti na prd, pokud ji máš nahuštěnou na 1,5 a ne na 2,0 jak má být. A ten plyn trouba myslel opravdu plyn, neb, guma vydrží déle na stabilním tlaku. Je to vhodné. Ale pokud nedáš plyn, tak aspoň kontroluj stav vzduchu...
Asi tak nějak bych to přeložil z troubelštiny do češtiny.
To takovej malej znak blbce. Bo dusík má skoro stejné vlastnosti jako kyslím bo kyslík má 80%dusíku. Navíc jak by si chtěl dosáhnout toho aby byla pneumatika naplněna pouze dusíkem? To by jsi je musel nandavat v atmosféře kde je pouze dusík jinak to pouze dusíkem dofukuješ. No je to prostě nesmysl a podvod na lidech ;-\
Nahoře ti kolega vysvětluje jak je to s kyslíkem. A... měl by ses trochu zkrotit, a nepasovat nás, "plynaře" paušálně do role blbců ;-\ Představ si, kolik tam toho plynu narveš, když do vypuštěné pneumatiky nafoukáš na cca 2.5 plyn. Ten poměr plyn/vzduch je jedna ku miliónu ve prospěch plynu. A o to jde. Vyzkoušej si to a uvidíš, jak budeš překvapený, že vůbec nemusíš během sezóny dofukovat.
Jsem velkým zastáncem kvalitního obutí a pneumatiku považuji za jednu z nejdůležitějších věcí na autě. Ovšem tyto testy musím naprosto ignorovat. Nikdo mi dosud nevysvětlil, jak mohou dvě různé organizace dosáhnout při svých měřeních naprosto shodných výsledků, když tyto provádí v různém čase, na různých místech, často na různých vozech byť stejné třídy - tedy nemohou zaručit nikdy stejné podmínky a přesto jsou jejich testy jako přes kopírák s předem jasnými výsledky. Zkuste mi to prosím někdo vysvětlit! Obvzláště u zimních pneu. Nehledě na to, že některé pneu jsem mohl porovnat sám na svém voze a názor mám diametrálně odlišný (ovšem za tuto větu mne nekamenujte ani se k ní nevyjadřujte, vím, že podle některých takové věci nemohu naprosto posoudit a rozeznat). Jde mi o ty testy a jejich "nezávislost".
MichaleH, vždyť ty si sám odpovídáš. Kategorie v testech jsou přece kategoriemi objektivními, tedy hlučnost při odvalování, schopnost zabrdit atd... tedy vše se měří technikou. A rozhodné je, že test se pro zkoumané gumy odehrává ve stejných podmínkách. Velmi poučný (vedle testů) je také rozhovor v pneuservisu. Tam totiž ví nejlépe, jaká guma je na který model nejvhodnější... P.S. Jinak, kdo jezdí BARUM (v testu užších pneumatik velmi mile zabodoval) nemusí si dělat starosti, jede vynikající gumu.
GTI, neodpovídám. Nikdy se test německého a rakouského autoklubu neodehrává na stejném místě mnohdy ne se stejným vozem, tedy i ty testy měřitelných vlastností nemohou být stejné! Jiná teplota vzduchu, vozovky, hrubost asfaltu, rozložení hmotnosti vozu, tlaku v pneumatice, zahřátí pneumatiky - tedy každá směs je mírně jiná, každá konstrukce pneumatiky je mírně jiná, každý tvar dezénu mírně jiný - tedy nemůže každá pneumatika stejně brzdit na hrubém asfaltu na oktávce a přitom stejně na hladkém asfaltu na golfu! V zimě máš těch veličin ještě víc a každý dezén je trošku lepší v něčem jiném = nemohu nikdy dosáhnout stejných měřitelných výsledků! Jinak konkrétně k té Barumce - měl jsem možnost jet minulou sezonu na Fabii v jedné sezoně Brillantis a Matador MP15 a bylo to 10:1 pro Matador. Obvzláště v dešti bych tu Barumku nikomu nepřál, v nájezdech do zatáček subjektivní pocit silné nedotáčivosti, při tvrdší směsi podstatně větší opotřebení a přitom to těm matadorům v testu neskutečně nandala... Matador není zázrak a tenkrát mi přistál na autě velmi náhodně, nicméně za barumku bych ho po zkušenostech nikdy nevyměnil a tento rok, kdy jsem měl možnost již ovlivnit, samozřejmě nešla ani jedna ze zmíněných.
Neměj obavu, výsledky testů jsou velmi objektivní. Prostě se na silnici měří brzdná dráha... a kdo má nejkratší, ten vyhraje. Zrovna tak se změří například valivý hluk... nikoliv uchem, přístrojem. Osobně (v rámci nějakého akceptovatelného rozpětí hvězdiček) mám zkušenost, že nejdůležitější není ani tak, mít tu nejlepší gumu z testu, ale mít správně nahuštěno, a mít dostatečně vysoký vzorek...
GTI, mě připadá, že si nějak nerozumíme, nenapadám to měření brzdné dráhy, že komu naměří nejmíň, ten vyhrává a že se to měří přístrojem. Poukazuju na to, že 2 různá měření dvou klubů za různých podmínek nemohou dopadnout stejně. A tedy předpokládám, že za tak různých podmínek, MUSÍ být výsledky testů v reálu různé a ne stejné, jak se nám snaží pánové namluvit. >:D Co se týče barumek a matadorů to je v tuto chvíli jenom na okraj a bokem a neber na to zřetel. ;-)
A ještě jedno - nezpochybňuji umístění žádné pneumatiky - obzváště Pirellek ;-) >:D Jde mi jenom o ty zvláštní náhody v měřeních. Stačí když se podíváš na testy Auto Zeitung, Rally and Racing, AutoMotor a Sport apod. - nikdy nemají tyto testy shodné výsledky ve stejných rozměrech pneumatik!
nebude to nahodou tym, ze sa testovalo len raz a ostatni tieto testy len "skopirovali" a uverejnili pod svojou hlavickou ? castokrat totiz vidim, v "testoch" slovenskych casakov, zahranicnych redaktorov na zahranicnych spz-kach a miestach... 8-s
MihaleH, v dnešním AutiTipu (7/07) je přetištěný test pneumatik Autobildu - stejný rozměr a index, zastoupena je tam velká část zde uvedených značek/modelů, takže toho lze dost porovnat. Doporučuji, výsledky se opravdu liší - dle A-bildu jsou nejlepší (v pořadí od 1. místa): Continental P-Contact, Bridgestone Turanza, Dunlop SP Fastresponse, Kumho Ecsta. Jako průměr ("trojka") skončily: Toyo Proxes, Pirelli P7, Vredestein Sportrac, Goodyear Excellence, Michelin Primacy , Hankook Ventus Pirme. Fulda Carat P. dostala škaredý čtverec Zkoušelo se na A3-ce. Komentovat to dál nebudu, jen poznamenám, že jsem se (nerad) utvrdil, že se mám držet dál od michelinů, protože opakovaně v testech mají špatné výsledky brždění a vůbec chování na mokru. Gumám zdar! >:D
Ono jde taky trochu o to co od gum očekáváš. Podle mě je pěkná blbost aby 40% známky tvořilo chování na mokru. Už jenom proto, že sou to letní gumy a v létě jedeš na vodě tak 5% času. Mám Micheliny právě kvůli tomu, že maj prakticky nejlepší hodnocení na suchu a zároveň nejmenší opotřebení. A když prší, tak to prostě neženu. Už jenom proto, že z vody mám celkem respekt - jákákoliv troška hnoje v zatáčce se ti při dešti změní v něco podobnýho ledu a i nejlepší pneumatika na mokru s tim nic neudělá...
Tak to nemohu souhlasit. Ke krizím dochází právě na mokru a já si naopak vždy vybíral pneu s nejlepšíma nebo velmi dobrýma výsledkama na mokru... Při svých ročních náletech kilometrů mám zkušenost, že na suchu rozdíl v gumách téměř nepoznáš pokud to není bridg vs. barum, ale na mokru poznáš rozdíly i u renomovaných značek! A aby se mi protáčely kola na trojku nebo jsem kvůli vodě v kolejích nemohl ani předjet kamion si opravdu opakovat nechci. Tudy kde jezdím já jsou deště opravdu velmi prudké... Někdy nestačí zvolnit, musíš zastavit protože ani stěrače neberou. A vem si jenom, jak stoupne nehodovost za těch 5% času deště. To by pak mohli všichni průměrní řidiči říct, že není potřeba zimní, když jedeš na sněhu 10% ze zimy a mokro zvládá letní pneumatika lepší a že ti ztvrdne pod 7 stejně nepoznáš, příp. to nepoženeš.
viem ze nie som v spravnej diskusii na tuto otazku a vopred sa za to ospravedlnujem, ale... v clanku o A5 sa pise len o manualnej prevodovke a multitronicu. Takze 3,0 TDi iba s manualom? ... ale ja chcem tiptronic! :'-(
hehe, tak presne tieto pirelky v tomto rozmere mam a musim potvrdit ze su to skvele gumy. su trochu hlucnejsie (oproti predoslym michelin energy), ale to je asi ich jedina nevyhoda. na suchu a aj na mokru drzia na svoj rozmer velmi dobre, pri beznej jazde nerozlisujem sucho-mokro a to sa "neflakam", gumy ma vzdy podrzali. su pevne aj v extreme, to sa o inych gumach castokrat neda povedat. zivotnost vyzera byt tiez super, nejazdim pianko, po roku je predok len mierne viac osuchany ako zadok. tieto gumy mozem vrelo odporucit. avsak na plne vyuzitie podvozku focusa to chce aspon 225/45/17 ;-)
Pokud nerozlisujes mokro a sucho tak si uzavri kvalitni zivotni pojisteni. Pocinajici aquaplaning na 7mm vodnim sloupci vedouci k 15% vzajemnemu prokluzu predni a zadni napravy se u nejlepsich pnuematik nedostane nad hodnotu 100km/h(vetsinou 85-95km/h) :-!
hele potřebuju pneumatiku, která hlavně hodně dlouho vydrží, protože najedu za rok 150000 km, otázka na autora - ta hodnota opotřebení "0,6" u FULDA Carat Progresso je nějakej překlep nebo co? jestli ano tak potom tam mělo být "1,6" nebo snad "2,6" ???