Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Prodej Chrysleru nabírá na obrátkách

30 komentářů

To by bylo to nejhorší řešení. Než jim, to by bylo lepší kdyby značka radši zanikla. Aspoň by byl chrysler navždy pojem, ale v rukou číňanů by to byla ostuda.
Nehadzte do mna kamene, ale myslis ten chrysler ktoreho kvalita materialov pouzita v interiere je podpriemerna /cest vynimkam - 300C a Crossfire/ a crashtesty voyagera skoncili mimoriadne zaujimavo???
Crashtest stareho Voyagera, by se sluselo dodat. Zajimava praxe testovat stary model tesne pred nastupem noveho. Hlavne sokujici zjisteni, ze je na tom stary model pri druhem testu stejne blbe jako pri prvnim.
Ako tak pozeram Mercedes ma bud na zle investicie smolu alebo neschopnych manazerov. Najprv Mitschubishi, ktore narobili Mercedesu iba starosti a teraz ked predala vsetky podiely vracia sa tato znacka spat. Dalej u Kii. Chrysler velmi nevidarena investicia , ktora zapricinila, ze Mercedes spadol z prveho miesta medzi premiantami na ukor BMW. Dalej Smart o tom asi nemusim ani pisat >😁 no a v neposlednom rade Maybeche, ktory do buducnosti ties nevidim ruzovo. Je to skoda, ze Mercedes straca v takychto investiciach a mal by sa viac sustredid na seba ako znacku. Ja proti chrysleru nic nemam a podla mna od prichodu Mercedesu sa tam urobilo kus prace. Je otazne ci predat znacku za par supov, do ktorej vrazil us tolko penazi a zreorganizoval ju a rozsiril ponuku ;-\
MB mal podiel v KIA? O tom nič neviem... akurát že "prsty" v Ssang Yong.. :-! Pamätám si keď pred pár rokmi sa diali tieto fúzie šéf Hondy povedal niečo ako že ako rýchlo sa tie svatby udiali tak rýchlo prídu drahé rozvody... Možno ani sám netušil že to bude tak rýchlo. ;-\
MB měl podíly v Mitsu, Kie a Ssangyongu.. nyní už má jen v Ssanyongu, dodává mu výběhové technologie
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Jean Pierre Morgan sice měl prsty už v Titanku, ale mě zajímá, co se stane se jménem koncernu po prodeji Chrysleru? Nebude to opět "starý dobrý" DaimlerBenz? 😉
Marko
Ano 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
😄 >😁 :yes:
DaimlerNechrysler 😄
Nedávno jsem o tom četl zajímavý článek.. příznivci MB již nějakou dobu o tomto koncernu mluví jako o "Daimleru", koncovka Chrysler se normálka "vypouští", jako by nebyla.. prostě není "politicky korektní" mluvit o tom, že MB vyrabí "nějaký Chrysler", vždy jen Daimler..
Len som zvedavy, co bude so znackou Mercedes-Benz, lebo bez takehoto privesku bude Daimler-Benz velmi lahkou koristou pre nejakeho giganta... Ved to je aj dovod preco sa spojili, aby ich nepohltila Toyota, ci kto to mal o M-B zaujem v 90-tych rokoch...
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Já bych se v současné situaci o MB nebál, pokud bude brát v potaz svou menší velikost. Naopak se může začít chovat víc obratně. O současné modely je zájem, já bych to uvítal, mě se spojení jmen Benz-Daimler-Chrysler nelíbilo to DaimlerBenz zní mnohem lépe. A Chrysler? No bude to mít hodně těžký...
MB je stále ještě celkem silná společnost.. ovšem účast v mainstreamu bude časem nutná (časem to asi dojde i BMW) - viděl bych to na strategickou alianci (koupi, fůzi) s některou mainstreamovou značkou
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
A třeba zrovna ne. Možná by stačilo restrukturalizovat Smart a vyrábět mainstream u něj. A taky příští generace Ačka by mohla být trochu víc jako BMW1.
O problémech GM se toho napsalo dost. Problémy GM svého času zastínily skutečnost, že je na tom obdobně (velice pravděpodobně hůře) i koncern Ford. Začalo se tedy psát o problémech GM a Fordu, ale zase se zapomnělo na Chrysler! Na první pohled to tak možná nevypadá, ale situace Chrysleru je dosti tragická - Chrysler je jak Titanic nabírající vodu :no: Už jsem o tom pár věcí psal.. tak že jen rychle 1) nízká produktivita, 2) nízká kvalita, 3) vysoké náklady, 4) a to je zásadní - NEVYHOVUJÍCÍ PORTFÓLIO MODELŮ.. jinými slovy Chrysler zaspal a bouchá modely, které neletí.. na parkovištích mu doslova reznou "neprodejná" auta za miliardy $ :no: Chrysler je tom možná nejhůře z Detroitské trojky, jeho jediným štěstí je, že ho před lety koupil Daimler a lil do něj prachy, jinak by už nebyl..
Každý, kdo bere své podnikání vážně, se snaží být úspěšný, chce se rok co rok zlepšovat a růst.. pokud možno být nejlepší, největší, nejúspěšnější. To je přirozené. Samozřejmě, že se o to snaží i koncern Daimler, stejně tak jako Toyota. Rozdíl je v tom, jak na to jdou.. Byly doby, kdy německé automobilky "vládly" světu, byly ukázkou úspěšných společností, německý management byl vzorem ostatním, dosahovaly mimoádných zisků apod... to se to podniká, když proti Vám stojí pouze slabé (Francie, Itálie) až trapné (Británie) evropské automobilky.. to se to podniká, když US automobilky nedokáží nabídnout relevantní konkurenční modely.. jo byl to skvělý život - jenže kde že loňské sněhy jsou? Japonci (Toyota a Honda především) se naučili dělat auta, ale co hůř - naučili se dělat auta kvalitněji, rychleji a levněji.. konkurence zostřila.. aby mohly tradiční automobilky lépe konkurovat, tak nastala móda fůzí a různých aliancí.. ale jak to dopadlo? Co třeba ten slovutný Mercedes, ten Mercedes, který podle některých byl, je a vždy bude 😉 Mercedes byl a stále ještě je jendou z finančně nejsilnější společností. Jak naložil se svými tučnými zisky, jak se připravil na konkurenci? Jedním slovem - tragédie :no: Kooperace s Mitsubishi? Průser :no: :no: Kooperace s Kiou? Menší průser :no: Vytvoření značky Smart? Určitě smart nebyl, naopak to byl a je velkej průser :no: :no: :no: Obnova značky Maybach? Zatím slušný stále se zvětšující průser :no: Osobně čekám, kdy to s natrnutou hnědkou uznají a zabalí.. Koupení Chrysleru? Megasuperprůser :no: :no: :no: Jinými slovy - miliardy a miliardy v prd.li!!! Pánové z Daimleru trpí pangermánskými choutkami, které je pravděpodobně ovlivňují do té míry, že nejsou schopni uvědomit si význam kulturních rozdílů :no: Německé pojetí managementu prostě nikdy nemůže dostatečně dobře fungovat v americké firmě a už vůbec nemůže fungovat ve firmě japonské či korejské. Rozdíly jsou prostě příliš velké. Viz neúspěchy Daimleru s Mitsubishi, Kiou či Chryslerem. Viz neúspěchy GM se Subaru či Isuzu, ale i třeba s FIATem a Oplem. Nechápu, že tohle zatím nepochopili 😲 😲 😲 Každopádně někteří to chápou.. není lepšího příkladnu než Toyota! Toyota za 2 roky vyělá tolik, že by si mohla koupit FIAT.. za 4 roky vydělá tolik, že by si mohla koupit celý VW! Ale proč troškařit? Minulý rok Toyota vydělal tolik, že by si rovnou mohla koupit GM - toho času největší automobilku světa!!! Proč to neudělá? Protože ví, že by si akorát nadělala do bot. V Toyotě dokáží použít hlavu a odolat tlakům "panjaponským" tlakům.. ne že by je nměli, ale dokáží jim odolat a jít svou cestou, jít cestou postupného růstu a ne cestou nákupu jiných koncernů s odlišnou kulturou apod. Pokud bych mohl pánům z Daimleru radit.. tak byhc jim poradil.. pokud na to máte, tak KUPTE PORSCHE A S NÍM CELÉ VW A VYTVOŘTE SILNOU AUTOMOBILKU S NĚMECKOU KULTUROU!
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nesouhlas. Ne se vším, ale TTTvoje sedání si na p.del z Toyoty mi taky není zrovna po chuti.
Nesouhlas s čím? S tím, že kulturní rozdíly jsou zásadní překážkou? /// Podívej se, jak je na tom GM.. podívej se jak je na tom Ford.. podívej se jak je na tom Chrysler.. a kdo je tam dohnal? MB, BMW, VW nebo dokonce jiný evropský výrobce? Ani omylem :-! 😉 Každý, kdo toho trochu vidí, mujsí smeknout klobouk a sednout na zadek.. ano, sedím na zadku a smekám.. ostatně jako celý automobilový svět 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Nesouhlas s tím, že Smart a Maybach jsou průser. Smart se neprodává špatně, co se týká For-Two, ostatní modely byly krok vedle. Co se týká Maybachu, to je asi běh na delší trať. Koupě Porsche je absolutní nesmysl, v současné pozici by se Porsche ani VW nenechalo koupit nikým.
To se ale bohužel mýlíš. "Projekt Smart" je slušný průser, černá díra na peníze.. pokud se nemýlím, tak ještě nikdy nedosáhli zisku, naopak každý rok ztratí několik miliard.. a to ani nemluvím o tom, kolik utopili v modelech Roadster, For-Four a vývoji malého SUV. /// Maybach je také průšvih - aby byly rentabilní, měli by vyrábět více než 1000 vozů ročně.. podle plánu měli tohoto objemu dosáhnout již minulý rok.. kolik prodali? Tuším že asi 200 kousků :no: Maybach ale považuji na nejmenší z výše zmíněných průserů, navíc v případě Maybachu nejsou problémy s kulturními rozdíly /// To s tou koupí je basolutní nesmysl, ale Tvůj 😉 Vše je jen otázkou ceny.. třeba zrovna VW se brzi "nechá koupit" a bude to právě Porsche, který ho koupí. Co se týče Porsche - tržní hodnotu Porsche tipuji na 60 mld $, pokud by někdo nabídl 80 či 100 mld $.. od té doby, co jsou "vynalezeny" peníze, nic není nemožné..
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No pozor. Asi jsem to špatně napsal. Myslel jsem nikým "zvenčí". Vzhledem k vzájemné provázanosti značek jsem neuvažoval jako "koupi" to, že vlastníkem jednoho se stane ten druhý. Ale pochybuju, že by se v současné době nechalo Porsche nebo VW koupit třeba právě Toyotou. Proč by to dělali? Zvlášť u Porsche je to opravdu nesmysl (opakuji v současné pozici).
VW do teď nikdo koupit nemohl, protože v něm vlastní zlatou akcii Dolní Sasko, které by každý (zvláště pak "neněmecký") pokus o převzetí zablokovalo. Tahle zlatá akcie ovšem odporuje zákonům platným v EU! Dolní Sasko se zuby nehty brání, ale pravděpodobně to neuhraje a bude ji muset zrušit. Ještě před pár lety nemohl mít ve VW nikdo větší podíl než 20% (ať žije volný trh 😉 ), ale Porsche už dokázalo získat přes 30% = nějaké změny už nastaly a jde to. /// Vše je otázka ceny - kdyby jsi vlastnil automobilku za 60 mld $ a někdo Ti nabídl 100 mld $.. tomu je těžké odolat. /// Otázka spíše stojí tak, proč by Toyota měla kupovat VW 😉 Výnosnost takovéto investice by byla poměrně nízká.. VW by je stálo třeba 40 mld $, ale roční zisk VW je jen kolem 1 mld $.. a to ani nemluvím o problémech s náklady, odbory, kvalitou.. z pozice Toyoty je lepší investovat do hi-tech (třeba zrovna včera ohlásili obrovskou investici do IS/ICT vybavení aut - nechtějí to nakupovat od specializovaných výrobců, technologie pro auta budou vyvíjet sami, budou je dávat do svých aut, ale i konkurenci za slušný příplatek.. a to je mnohem lepší business než kupovat automobilku). X Porsche to muselo udělat, je to pro ně otázka bytí a nebytí.. samotné Porsche by němělo v budoucnu dost síly na přežití - sdílení nákladů a technologií s VW jim ohromně pomůže.. navíc je to stejná kultura, dokonce vlastně stejná "rodina", tak že tam fakt nějaké velké problémy nehrozí
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Ale mě furt nejde o Toyotu chápeš? Já netvrdím nic o tom, že by byla neúspěšná, akorát mě prostě její výrobky (až na vyjímky) neberou.. Ať je, ať se jí daří, ale tím to pro mě hasne. 😉
ne že tě neberou-ty si na ní prostě alergickej >😁 >😁 :no: J e to ale Tvůj boj... TTT
Dnes se objevila zpráva, že Porsche chce skutečně převzít celý VW. Podle německých zákonů jeho podíl překročil kontrolní balík 30% a musí nabídnout vyplacení menších akcionářů . V současné době Por sche na odkup akcií shání u konsorcia bank (ABN AMRO, Barclays Capital, Merrill Lynch, UBS a Commerzbank)půjčku cca 46,6 mld dolarů.
Situace se má tak, že v současné době jsou akcie VW nadhodnoceny a to právě v očekávání, že bude Porsche muset povinně nabídnout vyplacení menších akcionářů. Porsche to pravděpodobně udělá tak, že nyní schválně nabídne poměrně nízkou cenu (nižší než je tržní hodnota), málo kdo své akcii prodá, tržní cena klesne. Po několik měsících udělá Porsche novou "realističtější" nabídku (nižší než je současná vyšponovaná tržní cena) a VW patrně ovládne. /// Z mého pohledu je Porsche to nejlepší, co mohlo VW potkat :yes: Porsche vždy dbalo na kvalitu a vyskou produktivitu, a proto by mohlo být pro VW vhodným lékem..
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak Porsche a VW jedno jest.
Ja bych to tak blede s Daimlerem nevidel. Osobni auta neni jediny v cem dela, co autobusy, nakladaky apod. Jo chrysler je prusvih, ale Dodge ma docela popularni nektery SUV a trucky. Vi nekdo jestli chteji prodat celej chrysler i s dodge a jeepem???
Tak GTI je vlastně vědma a vizionář... >😁 >😒] Jeho věčné a zatrcované BRAVWO PORSCHE VW >😁 Bravo GTI :yes: