Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia: od dubna pětiletá záruka pro Carens

Společnost Kia Motors Czech, výhradní dovozce vozů Kia do České republiky, upravuje s účinností od 1. dubna 2007 záruční podmínky pro kompaktní MPV Carens.
Zpět na článek
29. 3. 2007 09:05
29. 3. 2007 09:25
29. 3. 2007 10:21
anonym
29. 3. 2007 16:08
anonym
29. 3. 2007 16:16
neregistrovaný "Mario"
29. 3. 2007 18:57
29. 3. 2007 18:56
29. 3. 2007 09:29
neregistrovaný "Pipo"
29. 3. 2007 09:46
neregistrovaný "RIO2"
29. 3. 2007 10:36
30. 3. 2007 12:11
neregistrovaný "bingo"
30. 3. 2007 12:32
neregistrovaný "RIO2"
31. 3. 2007 00:07
neregistrovaný "bingo"
29. 3. 2007 12:07
29. 3. 2007 18:54
29. 3. 2007 14:49
anonym
29. 3. 2007 10:02
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 10:21
neregistrovaný "qq"
29. 3. 2007 10:31
neregistrovaný "Homer"
29. 3. 2007 10:49
29. 3. 2007 16:11
anonym
30. 3. 2007 09:26
neregistrovaný "Umierneny"
29. 3. 2007 11:06
neregistrovaný "pavka"
29. 3. 2007 12:20
29. 3. 2007 15:15
neregistrovaný "_Teddy_"
29. 3. 2007 16:17
anonym
30. 3. 2007 13:29
neregistrovaný "Tonda"
29. 3. 2007 11:07
29. 3. 2007 11:25
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 11:55
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 16:18
anonym
29. 3. 2007 18:37
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 11:00
neregistrovaný "petrt"
30. 3. 2007 11:54
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 12:10
neregistrovaný "andy"
29. 3. 2007 15:19
neregistrovaný "_Teddy_"
29. 3. 2007 22:34
neregistrovaný "SPiderJ"
29. 3. 2007 18:39
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 12:23
neregistrovaný "skl"
30. 3. 2007 13:32
neregistrovaný "Banjo"
29. 3. 2007 13:00
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 20:24
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 03:21
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 12:01
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 13:38
neregistrovaný "Banjo"
29. 3. 2007 14:19
neregistrovaný "Mike"
29. 3. 2007 20:16
neregistrovaný "Mike"
30. 3. 2007 05:20
neregistrovaný "Mike"
30. 3. 2007 05:57
neregistrovaný "Petr"
29. 3. 2007 12:39
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 15:13
neregistrovaný "Dute"
29. 3. 2007 15:55
neregistrovaný "skl"
29. 3. 2007 16:23
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 18:42
neregistrovaný "ACE"
31. 3. 2007 20:28
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 16:23
anonym
30. 3. 2007 13:54
neregistrovaný "Banjo"
31. 3. 2007 20:33
neregistrovaný "patrik"
31. 3. 2007 20:40
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 09:05
KADENCE
No, tak to je útok... já se, jak koukám, zatím mylně domníval, že výběr auta se odvíjí od toho, co se mi líbí a co mě oslovuje... Vidím ovšem, že se tu pozvolna rodí jiný svět. Že bychom se u piva už netrumfovali, kolik kdo má koní, ale jak dlouhou má záruku? :-O P.S. Já bych doporučoval, aby záruka byla doživotní... myslím tím tvůj život, hele, nakonec, podle statistik tu většina lidí vlastní auto starší 15i let... takže, aby pro tebe byla záruční doba přitažlivá, viděl bych to tak kolem pětadvaceti let... Pak tě pochovaj, auto odkážeš potomkovi, no a ten nechá ještě v záruce vyměnit motor a nějak výhodně to střelí. Došetří dva melouny a koupí auto, u něhož ani nebude potřeba číst záruční podmínky. A ještě něco... auto, které koupí podnikatel pro podnikání nemá ze zákona záruku žádnou. Musel by se s prodejcem na záruce dohodnout, nebo by prodejce sám musel prohlášením nějakou záruku poskytnout. Koho to zajímá? Je tu někdo, z podnikatelů, kdo se na tohle při koupi auta ptal, či si ověřoval, jestli vůbec nějakou záruku má?
Rozbalit vlákno
15
29. 3. 2007 09:25
Re: KADENCE
Klud GTI, neviem, preco si z toho tak mimo. Pretoze VW take zaruky neponuka? To si pis, ze podnikatel sa zaujima, ake zaruky sa na auto poskytuju. Auto pre neho nie su len vstupne ale aj prevadzkove naklady a patri do toho aj servis. V Cechach na auto pre podnikatelske ucely nie je ziadna zaruka? To je divne... Ale pokial by to nemalo zmysel, vyrobca by to nerobil. Dva roky zo zakona a dost. Ale to by malo zmysel iba keby boli vsetci zakaznici taki jak Ty. Ten Tvoj sarkazmus je scestny a spinis aj sam sebe do huby, pozri na clanok o Passate pre americky trh, ake zaruky tam VW poskytuje. A preco? Tamojsi trh si to ziada, musi proste niecim excelovat aby zaujal. To iste sa zacina tu. O nejaky cas aj VW bude ponukat dlhsie a komplexnejsie zaruky a potom ho budes vynasat do neba prave tak, ako sa dnes posmievas. Nerob zase zo seba tupca...
anonym
29. 3. 2007 10:21
Re: KADENCE
:yes: Tak toto ma hlavu aj patu a hlavne to nie je zaujate ako od gti. Taku volovinu som este nepocul.. "Je tu někdo, z podnikatelů, kdo se na tohle při koupi auta ptal, či si ověřoval, jestli vůbec nějakou záruku má?" :no:
anonym
29. 3. 2007 16:08
Re: KADENCE
hlavne si pak kluci ze Ziliny umejte hlavy, az je budete moc vystrcit na denni svetlo...jinak souhlas s GTI;)
neregistrovaný "Mario"
29. 3. 2007 16:16
Re: KADENCE
Chudáku :no:
29. 3. 2007 18:56
Re: KADENCE
Zbytečně se tu zesměšňuješ. Podívej se napřed do obchodního zákoníku a pak to tu napiš. Nevíš o tom nic :no:
neregistrovaný "Pipo"
29. 3. 2007 09:29
Re: KADENCE
Co cakas od tohto individua. Keby ju ponukal VW tak by sme tu pocuvali ake je to prevratne, ze VW presiel na 5-rocne zaruky. Skusit sa v niecom zhodnut s GTI to by si musel ospevovat tie skarede auta co sa jemu pacia >:-[] >:-[]
neregistrovaný "RIO2"
29. 3. 2007 09:46
Re: KADENCE
To s tou zárukou si myslel vážne? To je nejaká p.č...na. Veď to by bola diskriminácia jak vyšitá. To vám prešlo v parlamente taký zákon a nikto sa neobrátil na Ústavný súd? Tak to sa nevidí ani u nás ;-)
29. 3. 2007 10:36
Re: KADENCE
Myslím, že u vás to bude zrovna tak... podívej se do vašeho obchodního zákoníku.
neregistrovaný "bingo"
30. 3. 2007 12:11
Re: KADENCE
Jaka diskriminace? Snad smluvni volnost ;-). Bych se divil, kdybyste to meli ve vasem obchodnim zakoniku jinak. P.S. Rychle podej ustavni stiznost.
neregistrovaný "RIO2"
30. 3. 2007 12:32
Re: KADENCE
Náhodou som právnik. A smluvní volnost je u nás obmedzená ustanovením o odporovateľnom právnom úkone, kde sa nikto dopredu nesmie vzdať svojich práv. To u Vás platí aj pri faxoch?
neregistrovaný "bingo"
31. 3. 2007 00:07
Re: KADENCE
Vsak u nas take (jen jde o absolutni neucinnost takoveho vzdani se prava, nikoli relativni neucinnost - odporovatelnost, tam ale bude asi jen rozdil v terminologii). Jenze my v obch. zakoniku kogentne upravenou delku zaruky nemame, takze to zavisi na dohode. Doufam, ze nekecam, pravnik nejsem a obchodni pravo moje hobby neni.
29. 3. 2007 12:07
Re: KADENCE
To,že OSVČ nemá na auto určené k podnikání záruku, slyším poprvé.V praxi jsem se ještě nesetkal s nikým ,kdy by se s tím setkal.Sám vlastním několik,ať už nákladních nebo osobních vozidel,která pro podnikání používám a již několikrát jsem v záruce řešil výměnu poškozených nebo vadných dílů,a vždy to bylo bez problémů. :-O
29. 3. 2007 18:54
Re: KADENCE
Bez problémů to bylo proto, že výrobce ti poskytl nějakou záruku. Podívej se do listin o autě, tam to najdeš. Je prostě potřeba vědět, že zákon podnikateli záruku neposkytuje. Tu je nutno sjednat, nebo poskytnout.
anonym
29. 3. 2007 14:49
Re: KADENCE
vidím že prsty na klávesnici boli rýchlejšie ako mozog GTI ;-)
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 10:02
Kia to rozjíždí
a přihazuje další trumf. Konkurenci už začínají docházet argumenty typu korejskej šmejd. Každýmu s IQ nad 90 už začíná svítat, že šmejd si něco takovýho prostě dvolit nemůže a naopak proč ti experti vod vedle nedokážou dát záruku směšný 3 roky (že by měli spočítanou životnost bez poruch). No nic, kdo si kupujete auto na dva roky vytrvejte a kupujte si předražený šunty, ty dva roky vám vydržej a se štěstím se nic velkýho nevysype ještě nějakej pátek navíc a pokud jo, no co, kupte si další kvalitu vod sousedů, vždyť na ty dva roky za tu cenu se to vyplatí.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "qq"
29. 3. 2007 10:21
zaruka
Mam rad skodovky, libi se mi i VW, ale zacinaji zaostavat. Nedavno vysel clanek od cloveka, ktery si koupil Octavii kombi s naftovym motorem v cene kolem 750 000 korun. To je pro mnoho lidi docela dost penez. Za dva roky najezdil asi 50 000 a odeslo turbo. Opravu zacvakal + celou radu dalsich drobnosti jako olupujici se volant, kde mu nekdo rekl, ze ma agresivni pot...atd. atd. Zaruka na evidentni vady neni spatna vec. Auto za 750 000 korun musi vydrzet dele nez dva roky. Pokud vznikne porucha, ocekavam omluvu vyrobce a opravu gratis. To, ze mne nekdo musel na dovolene odtahovat je snad dost velke trauma pro mne jako uzivatele. Nebo ne??? :-!
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "Homer"
29. 3. 2007 10:31
Re: zaruka
No jo, moje vzdálená příbuzná z Německa si koupila Fabku v tý nejlepší výbavě, tzn. automat. klima, vyhřívání sedadel apod. teda v ČR, protože to vyšlo o víc jak 100tis. levnějc. Ale má s ní pořád problémy. Klimatizace nefunguje vůbec, a to byla 3x v servisu a vyhřívání sedadel taky se zapne taky jen když se mu chce. Na to že to auto stálo půl mega, tak je to míň spolehlivý než logan. OK beru že se to může stát i u jinejch značek, ale zákazníka moc nepotěší arogance servismanů, což je u Škodovek dost běžný. Navíc dělají z člověka úplnýho troubu. Jestli si to takhle v Boleslavy představujou, tak půjdou brzo do kytek.
29. 3. 2007 10:49
Re: zaruka
Elektrika u skodoviek proste stoji za ho....ked pozries na cestu, tak drviva vsetkych "jednookych" su skodovky...
anonym
29. 3. 2007 16:11
Re: zaruka
kluci, kluci...a o tech trech kuzlatkach znate? Fabku mam 3. v rade a nejak se neshodujem...ale jinak mam taky spoustu znamejch, ktery si covece koupili KIU, Hnujdaj a skutecne, skutecne se jim s*re ;)))
neregistrovaný "Umierneny"
30. 3. 2007 09:26
Re: zaruka
To bude asi kabelaz od Audi. Strasne vela Golfov, Passatov, Octavii a Audi jazdi aj vzadu len s jednym svetlom svietiacim.
neregistrovaný "pavka"
29. 3. 2007 11:06
Re: zaruka
Troch se obávám,až bych prijel třeba se ceedem po 4letech do servisu a něco reklamoval,jak uspěju?Snad ta záruka není jen reklamní trik.Jinak mám Fabku a s reklamacema jsem žádný problém neměl.spolehlivost bych hodnotil jako průměrnou.
29. 3. 2007 12:20
Re: zaruka
Jasne, nikto nemoze vopred tvrdit, ze to bude so zarukami okej, ani ze nebude. Vsetko ukaze az prax a skusenosti majitelov. Uvidime, kde sa cee´d a po nom aj i30 v rebrickoch spolahlivosti dostanu...
neregistrovaný "_Teddy_"
29. 3. 2007 15:15
Re: zaruka
Cital som dake clanky v rakuskych novinach, ze importeri a servisy aut Kia/Hyunday vraj uz teraz protestuju, lebo fabrika im dava male marze, a za zarucne opravy plati tak malo, ze na to servisy musia doplacat zo svojho. Obavaju sa, ako to bude s tou 5+2 zarukou, ci sa to bude dat utiahnut. A niektori vraj aj zmenili znacku, a predavaju/servisuju radsej ine auta...
anonym
29. 3. 2007 16:17
Re: zaruka
presne tak, kdo uz cetl v nemeckem tisku pred 3 tydny...logicky: kde jinde, paklize budou brat dily od stejnych subdodavatelu a vyrabet ve stejnem regionu jako vetsijna ostatnich vyrobcu, usetri tolik, ze jsou o 25% levnejsi nez konkurence ;))) rekl bych dobry obchodnui trik a rikam, paklize KIA vydrzi ustat 7-letou zaruku nasledujicich 20 let a nezkrachuje, rad si ji koupim do duchodu ! ...ale tak nejak tomu zatim neverim, navic evropskych meritek tohle auto zatim neexistuje a jsem zvedavej, jestli Ko(py-)rejci budou taky tak rozhazovacny i u druhe generace;-/
neregistrovaný "Tonda"
30. 3. 2007 13:29
Re: zaruka
Treba diky tomu (je-li to skutecne tak) konecne budou existovat servisy, ktere budou opravovat a nejen vymenovat! :o)
29. 3. 2007 11:07
ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Zákonodárce vtělí do zákona jeho představu o délce záruky. To je nepochybně rozumně vybalancovaná doba. Ta je dnes na auta 2 roky. Tlak trhu, zájem předhánět se v přístupu k zákazníkům vede automobilky k tomu, že záruku sami ještě nad zákonný rámec prodlouží. To prodloužení ovšem musí mít technickou i ekonomickou logiku. Takže osobně bych považoval za racionální přístup prodejce, že záruku budu mít na auto 3 roky (dva ze zákona a jeden jako bonus). Za tu dobu nepochybně dojde k odhalení vad, které tedy na své náklady výrobce (prodejce) odstraní. Záruka na tak složitý mechanismus, jakým je auto v délce nad tři roky (nepíši o záruce na plech) je u mého chápání světa kontraproduktivní... Tady větřím - pročpak mi asi výrobce poskytuje dorovolně záruku na 7 let, na 5 let... je to vůbec technicky i ekonomicky odůvodňitelné... vždyť, je to paradox, ti nejlepší dnes vlastně pomalu poskytují tu nejkratší záruku... Ale... je to vůbec paradox? ;-) Nebo je to všechno trochu hodně jinak?
Rozbalit vlákno
35
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 11:25
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Možná je čas položit si otázku, je ten nejlepší nejlepší. A kdo je nejlepší - ten o kom se to roky traduje, nebo ten co je (nebo začíná bejt) nejlepší?
29. 3. 2007 11:33
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Délka záruky ještě z nikoho ikonu neudělala. A, ACE, na kladení těchto otázek tedy čas rozhodně nenastal... :-) ;-) P.S. Já píši že "ti" nejlepší... a ti nejlepší i nadále jsou... Ostatně... přece by ses nezdráhal koupit trojkové emko, jenom proto, že nemá záruku jako cee´d :-)
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 11:55
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Můžeš tvrdit že délka záruky z nikoho neudělala ikonu, je to novinka a tak ukáže budoucnost. Někdo to pochopí a někdo zuby nehty chápat nechce. Čas se naplnil.
Trojkové emko zatím u Kii nemá ekvivalent, ale takový Golf ano a předpokládám že čím dál více lidí třeba Ceeda před Golfem upřednostní. Jistě zůstane pár srdcařů kteří budou emočně vykřikovat nepodložitelné fráze, ale člověk co umí počítat má vobu jasnou. Nelze žít ze vzpomínek.
anonym
29. 3. 2007 16:18
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
ovsem, kdo se rozhoduje jen podle tohoto, je podle me blazen...
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 18:37
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Jenom to je málo, na srovnání je toho daleko víc, třeba se projet, to třeba taky mnohé přesvědčí.
neregistrovaný "petrt"
30. 3. 2007 11:00
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Většina těch co upřednostní ceed před golfem na golfa nemá peníze. To je asi tak vše.
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 11:54
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Třeba nemá, třeba je jen rozuměji vynaloží. Já na Gofa hravě mám, ale mohu dostat za své peníze víc, tak proč je vyhazovat.
neregistrovaný "andy"
29. 3. 2007 12:10
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Co to meles o trojkovom emku? Neporovnavaj BMW s Kiou. Porovnavaj Kiu Ceed s VW Golf,Opel Astra, Skoda Octavia, Peugeot 307, Fiat Bravo, Renault Megane atd. Vsetci tito kvalitny europsky vyrobcovia ponukaju zaruku do 2,3 rokov a limit 100 000 km. Medzi ludmi,ktori do sveta aut trochu vidia je dnes uplnou samozrejmostou ze znacky Hyundai/Kia povazuju na zaklade dlhorocnych referencii za nadpriemerne spolahlive vozidla. Pokial ide o dizajn, jazdne vlastnosti, plasty v interieri maju este pred sebou dlhu cestu k dosiahnutiu eurospkych zvyklosti. V technickej vyspelosti, kvalite a spolahlivosti su davno pre Europou. Nastupujuca dvojicka Ceed/i30 je len zaciatok priameho utoku, ktory koncern po viac ako 15 rokoch pritomnosti na kontinente zacina. Image, tradicia a povedomie sa vsak buduje roky. Nemyslim si ze sa zrazu za rok nieco radikalne zmeni, nastupena cesta je dobra.
29. 3. 2007 12:38
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Ale andy,GTI ve svém příspěvku neporovnává BMW s Kiou.Jen poukazuje na to,že při koupi auta není vždy rozhodující jenom záruka,ale zaleží i na jiných prioritách.Hyundai/Kia sice už vyrábí vcelku kvalitní vozy,ale že by byly nějaké nadprůměrně spolehlivé,technicky vyspělé ,nebo by vyčnívali v technické vyspělosti,navíc nad evropskými automobilkama,tak tohle slyším poprvé... :-O Nicméně,nastoupená cesta je opravdu dobrá
neregistrovaný "_Teddy_"
29. 3. 2007 15:19
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Mas pravdu, ze Kia/Hyunday si este nestihli vybudovat image spolahlivej a serioznej znacky. Ale idu na to sikovne - tym, ktori sa obavaju typickej korejskej "smejdovosti" predlozia padny argujent: dame vam na auto 5+2 roky zaruku, tak aky strach mate z poruchovosti? A treba povedat to, ze nieco na tom bude...
29. 3. 2007 18:41
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Andy, tohle může očarovat jen velkého naivistu... Každej, kdo dělá do aut, ví přesně, co to chce. Prachy to chce. A za ty prachy to chce si koupit pořádný dělo. Záruční tance jsou jen pro antoušky.
neregistrovaný "SPiderJ"
29. 3. 2007 22:34
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
:yes: >:-[]
29. 3. 2007 23:07
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
;-) :yes:
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 18:39
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Možná to slyšíš poprvé, ale určitě ne naposledy.
neregistrovaný "skl"
29. 3. 2007 12:23
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Co sem motas M3? Aka Kia mu konkuruje? Vec je celkom jednoducha: ak sa rozhodujem medzi 2 porovnatelnymi vozmi s roznou zarukou, tak ak planujem auto pouzivat dlhsie ako je nizsia zaruka, tak dlhsia zaruka znamena jednoznacne mensie riziko a tym padom naklady. A pre KAZDEHO hra cena a naklady dolezitu ulohu pri rozhodovani, tomu ver. Pokial teda nie je uplny idiot, ktory si to nevie spocitat.
A "najlepsi" v automobilovom (a v akomkolvek) byznise su ti, co dokazu dat naviac hodnoty za najlepsiu cenu - preto je nr. 1 Toyota a nie Lamborghini...
neregistrovaný "Banjo"
30. 3. 2007 13:32
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Ta dlouhá záruka je dobrá hlavně tehdy, pokud chci auto po pár letech prodat. Když v roce 2011 budu chtít prodat dnes nového Golfa, bude to 4 roky stará ojetina. U Ceeda to bude sice ojetina, ale v záruce (rok komplet, tři roky na kastli). Takže i pro tenhle případ to není špatné... Rozdíl zaniká až koncem té DELŠÍ záruky.
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 13:00
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Hezký příklad dvou prodejních argumentů: zvonivě vypálené image a velkorysé záruky. Ukazuje to i, že Kia nepřichází na trh z nebeské výše, ale šlape ze suterénu patro po patru, někdy přitom funí a možná i sem tam zakopne, ale jde pořád - její image v téhle chvíli není použitelná jako zásadní argument pro prodej. Platí ovšem taky další scénář: v okamžiku, kdy finanční ředitel BMW z analýz zjistí, že v dané chvíli na daném trhu už síla argumentace imagí BMW slábne, dočkáme se (ne-li v předvídavém předstihu) třeba 6 leté záruky na šestku :-) Přiznat musíme Kie jedno - dokáže na sebe dlouhodobě poutat velkou pozornost veřejnosti i odborníků a sbírá sladké kladné body...
29. 3. 2007 18:37
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Dobře jsi to napsal. Jen pro doplnění dodávám, že nad dlouhou zárukou tu kolegové křepčí u Lowendové produkce... to je jaksi opravdu paradox :-)
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 20:24
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
A co je pro tebe opěvovaný lidový vůz? Ničím kromě ceny nevyniká, spíš se začíná zpětně sunout do horšího půměru.
29. 3. 2007 22:28
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Golf je spolu s Focusem nejlepším produktem v nižším středním mainstreamu. Nevím, co máš na mysli tou vysokou cenou. Stojí tolik co jeho konkurence. Nikam se nesune. Za rok vyjede další generace, která bude opět definovat standardy nižší střední na roky 2008 až 2015... Tak to bylo, je a bude. Nebo se snad domníváš, že evropskou nižší střední bude teď definovat cee´d? Samozřejmě, že ne, ostatně to není ani jeho ambice. Ambice cee´du je bojovat z lowendových výchozích pozic v mainstreamu Evropy s těmi, kdo jsou na jeho spodní příčce, tedy zejména s nadcházejícím Bravem. Ale chceš-li evropskou mainstreamovou klasu, pak musíš volit Focus nebo GOLF. To ale není žádné tajemství, ani pohana cee¨du, ani nedůvodně velebení Fordu či VW. Tak to prostě je. A neměj strach, že si FORD i VW neohlídají potenciální novou konkurenci. Nebo, to se jako domníváš, že nová generace Focusu bude nějaká šunka? :-)
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 03:21
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
To už vážně šprýmuješ, nebo spíš od 90tejch let, to možná ani nebyl nějakej boj, to bylo nesmělé oťukávání a průzkum. Golf definuje nějakou třídu? To snad ne, možná tak nejstísněnějším interiérem ve třídě, nebo nejhlučnějším nafťákem případně naprostou průměrností, takovej zažitej standart. Holt už není žádná ikona, 5ka byl slušnej propadák proto tak rychle novej. Jo a hlídání pozic, to není jen o chtění. A zvláště Fordu se ty pozice daří držet méně a méně.
30. 3. 2007 11:23
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Přečti si tu testy, to postačí.
neregistrovaný "ACE"
30. 3. 2007 12:01
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Nečti testy jenom tady a pak se jdi projet v obou s rovnocenými motory, to Gofa dost zesměšňuje a když se následně podíváš do ceníku co chtěj za takovou sr...u! Ale nic, kdo nechce nikdy nepochopí. Nakonec, kdo by to kupoval, když ne takový jako ty.
30. 3. 2007 15:43
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Já nemám Golfa, ale vím o 25 miliónech, kteří si ho již koupili. ACE, jestli se opravdu domníváš, že cee´d je konkurentem Golfu na evropském trhu, nic o autech nevíš. a nevíš nic ani o kupcích aut. Uvědom si, že Golf je odrazem víc než 30ti leté soustavné práce těch nejlepších techniků a designérů světa... jistě, že té kvalitě také odpovídá cena. Ta je obdobná jako u konkurence, tedy zejména u Focusu. Já vím, jinde tu píšeš, že uvažuješ o cee´du a potřebuješ sám sebe přesvědčit, že je to dobrá volba. Jistě, že je. Ovšem pro toho, kdo nemá na AUDI A3... v tom snad souhlas najdeme. A pak... image, ACE, image auta... na to nezapomeň...
neregistrovaný "Banjo"
30. 3. 2007 13:38
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Low End byla tak možná Sephia. Někam cca na úroveň Astry nebo Mégana se chytilo Cerato a teď je tu Ceed, plně srovnatelný s Focusem (jistěže nový Focus bude zase lepší, než předchozí, ovšem otázka je, za kolik).
30. 3. 2007 15:46
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Bude stát tolik, kolik jsou za něho ochotni zaplatit kupci. To platí jak u Fordu, tak u VW a samozřejmě i u Kia.
neregistrovaný "Mike"
29. 3. 2007 14:19
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Hochu, jdi se podivat do USA, jak vypada konkurencni trh s auty. Podivej se, jake zaruky dava VW tam a tady, podivej se, jakou zaruku dava MB tam a tady.

Jinak me bavis, nekdo ti da zaruku 7 let, a ty zbrblas, ze je to moc, a ze je to nejaky divny, a ze bys radsi 2 plus jeden bonus, chaaa chaaa.

Jen tak na okraj, v USA je zaruka, kde je trh sakra narocnej, 10 let a 100 tisic mil. Vzne veris tomu, ze by v zemi, kde te zazaluju i za to, ze jsem si sednul do houna tvyho psa, mohli delat neco, za co by pak nemohli rucit???

jinejma slovama, je to o konkurenci, doposud si tady nemcouri a jim podobni mohli spokojene zit s dvouletou zarukou...vypada to, ze se blejska na lepsi casy;)
29. 3. 2007 18:34
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Mike, nesměšuj pojmy a dojmy. USA je jiný právní systém. To, o čem píšeš není záruka, nýbrž odpovědnost za škody na zdraví v důsledku vady výrobku. Tamní právní praxe je vystavená na objektivní odpovědnosti, tedy předpokládá se zavinění automobilky. Pokud tedy prokážeš příčinnou souvislost mezi poškozením zdraví a vadou vozu, musí se automobilka vyviňovat... proto ty finančně neomezené žaloby a proto ty tendence, urovnat ty spory mimosoudně. Ale my tu píšeme o záruce, o právním řádu Česka (a tedy i EU) a zde v Evropě prostě zákonodárci (nikoliv automobilky) vtělili do zákona dvouletou záruku. A proto já píši, že je mi podezřelé, když tu někdo překročí zákonný rámec dvouapůlkrát... Ano, mě je to podezřelé a já se ptám, proč to někdo dělá. Nic víc. P.S. nepiš tu tupě o nějakých němčouřích, tohle je záležitost celé Evropy. A já současně tvrdím, že poskytovat záruku na tak složitý produkt, jakým je auto v délce nad 5 let je velmi, velmi podivná praxe. Ostatně, kdo myslíš, že ty náklady reklamací zaplatí? No přece ti, co ta auta vlastní... Nebo se domníváš, že Kia je nějaká humanitární organizace? Konečně, je běžnou praxí, že si delší záruku sjednáš za mírný poplatek. A právě to já považuji za tu správnou balanci vztahů prodávajícího a kupujícího.
neregistrovaný "Mike"
29. 3. 2007 20:16
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Nic jsi nepochopil, kdyz uz, tak ja pisi o tom, ze v USA je jina uroven vymahatelnosti prava, to znamena, ze dyz na neco dostanes zaruku deset let a pak se ti to podela a voni ti to nebudou chtet vopravit, tak je zazalujes a je zde vysoka pravdepodobnost ze ten soud vyhrajes. Jinymi slovy, pokud by si nebyly svoji deseti letou zarukou jisti, tak do ni nejdou.

Podle tve logiky, za delsi zaruku si priplacis...no a za kratsi teda platis min. Nejak mi tady chybi ten rozdil cen u aut ruznych vyrobcu. Rozumnej tak, ze Nemec (evropan, abych byl politicky korektni), je na stejne cenove urovni jako jeho kolega s mnohem delsi zarukou. Nevim ja pro tebe, ale pro mne je delsi zaruka dokladem solidnosti a toho, ze si znacka za svym vozem stoji.

Poskytovat zaruku delsi jak 5 let je podivna praxe??? A co poskytovat zaruku jen dva roky? To je oukej? Nejak ti nerozumim. Estli to nebu tim, ze nechapes moc smysl konkurence a 'volneho' trhu.

Jinak ja si nechci nic sjednavat za mirny poplatek. Ja chci za svy penize co nejvice uzitku. To je snad normalni. Nevim, proc bych mel omlouvat, nebo dokonce oznacovat za rozumny kompromis fakt, ze nekteri vyrobci poskytuji kratsi zaruku.

Kdyz uz jsme u trhu USA. Dokazes si predstavit, ze si koupis novyho Medoura (kterej je v USA samozrejme mnohem dostupnejsi nez u nas, a myslim si, ze pokud by ty ceny byly v CR srovnatelne, tak to tady ma kazdej;), nadsazka), ale zpatky k MB, koupis novyho a pet let do nej nemusis dat ani dolar, pac jezdis na pravidelne servisni prohlidky, vymena vsech serepeticek vcetne brzd, vse 'gratis'...jak uz jsem rikal, je to o mnozstvi konkurence na trhu. Cr je proslula svym 100% rabatem na vsechno, stejne tak je to i u aut, bohuzel...je dobre, ze jsou tu automobilky jako kia, ktere donuti ostatni vyrobce, v zajmu udrzeni zakazniku, zlepsit zarucni podminky.
29. 3. 2007 22:14
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Miku, záruka není to, že ti vymění brzdové destičky na vlastní náklady. Záruka je to, že se ti porouchá nějaký díl a oni ti ho na své náklady vymění. Ty díly, které podléhají opotřebení, tedy ty destičky, pneumatiky, náplně atd... to přece bys měl nést z vlastní kapsy. Ostatně proto existuje tzv. operativní leasing, tedy jakýsi nájem, kdy ti všechno (včetně gum) hradí pronajímatel (vlastník auta) a ty jenom platíš benzín... Takže, abych to vrátitl - záruka v tom významu, že ti na své náklady odstraní poruchu po určitou dobu, je v Evropě zákonem pro auta stanovená na dva roky. A já tvrdím, že pokud ti tu zde nějakej lowendovej výrobce tuhle dobu dva a půl krát dobrovolně překročí, pak důvody nebudou spočívat v tom, že ti prodali perpetum mobile, ale v něčem jiném...
neregistrovaný "Mike"
30. 3. 2007 05:20
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Jasne, ze zaruka neni o tom, jestli ti nekde vymeni desticky. Ja se proste jen snazim napsat to, ze zaruka na uta, resp. jejich doba je v evrope takova, jakou si stanovil trh, to neni vubec o tom jestli je neco dany ze zakona. Zas a znova se vracim k USA, pac tam je ze zakona jeden rok. Napadlo by te podezdrivat VW, Proton, Saab nebo Volvo z neceho nekale za to, ze poskytuji zaruku delsi (mnohem) nez jeden rok?? Asi ne. Ale tim, ze je to low end, a jeste ke vsemu asiat, tak se u tebe, a ted myslim tebe osoben, vyroji milion pochybnosti a spekulaci, co to jako ma znamenat. Muj priklad MB a petilete zaruky na vsechno bez jakekoliv platby byl jen dokladem toho, kam az se muze konkurencni boj dostat, Ja tady nemluvim o operaku, ja tady mluvim o tom, ze prijdes do kramu, koupis karu a pet let do ni nedas vic, nez penize za benzin. Jde o to, ze MB, navrch k delsi zaruce nez dava v Evrope hodi jeste tenhle bonus, kterej se vztahuje, jak spravne rikas, na dily, ktere proste opotrebeni podlehaji, a to rychleji nez jine casti.

Jinak se mi zda, ze si nechces priznat to, ze stejne jako byl Detroit mecca aut v minulem stoleti (dneska je tam pusto prazdno), tak i kdyz ma dneska, dejme tomu koncern VW, solidni vysledky, tak obycejneho cloveka zajima jen a pouze cena a uzitna hodnota, co je ve sve podstate znamena vymlatit ze svejch penez maximum. Tady jasne evropsky 'trh' zaostava. Nakonec, Kia mi nepijde jako low end, vem si co vyrabela Skodovka pred 15 lety, a to zdaleka nemeli takovej kapital a takovou paku, v podobe existujicich prodeju v USA a Asii. Davam jim pet let, a pevne verim, ze trh s auty se v cr zmeni...jinak, tohle nepisu jako nejakej pamflet proti jakekoliv znacce
30. 3. 2007 11:18
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Jo, teď to chápu :yes:
neregistrovaný "Petr"
30. 3. 2007 05:57
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Mily GTI, obavam se, ze tvoje chapani zaruky je sice spravne, ale duvodu k ni uz ne. Vyrobce standartne chce produkt prodat s co nejvetsim ziskem. To ze musi poskytnout zaruku je pro nej obycejne nutne zlo, ktere si necha zaplatit v cene vozu. Cena vozu se dale odviji od nakladu na vyvoj, ceny pouzitych materialu a predevsim prace delniku (prip. stroju).
VW vyrabi spoustu veci v Nemecku, kde musi delniky zaplatit a to podstatne lepe nez musi KIA zaplatit delniky na Slovensku nebo jinde. Od toho se odviji primarni rozdil v cene vozu. Krome toho VW zivi vyvojove stredisko, ktere se mimo jine zabyva "hloupostmi" typu vyvoj Veyronu, ktere stoji strasne penize. Tyhle penize se nezhmotnily ve vzuchoprazdnu, ale byly zaplaceny zakazniky za vozy VW - tedy sly ze zisku. KIA zadne takove stredisko nezivi (nikoli tedy obdobnych rozmeru), proto ma automaticky nizsi naklady a muze si dovolit prodat auto za nizsi cenu. Potud je to myslim logicke.
Odklon nastava v tom, ze vyrobce chce svuj produkt prodat a hleda k tomu cesty. VW vyuziva svoji image a zavedene trendy u svych zakazniku. KIA pokud chce mit podil na trhu, tak nemuze pouzit svou image, protoze de-facto zadnou nema. Proto musi pouzivat jine finty. Jednou z nich je hra na zaruku, na kterou kupujici slysi. Kazdy si umi spocitat, ze i kdyz ceny nahradnich dilu VW i KIA budou podobne, tak je rozdil jestli te vyrobce posle do haje za 2 roky a 100000km nebo za 7 a 150000km. Tedy jestli se ti vysype prevodovka po 3 letech, tak u VW ji zaplatis, zatim co u KIA mas sanci, ze to uhrajes na zaruku. Ted je otazka jak dalece je vyrobce ochoten balancovat na hranici cena vs. duvera ke svemu produktu (respektive zbozne prani, ze se toho moc nevysype). VW mozna svemu produktu veri stejne jako KIA, ale nemusi se podbizet cenou a hraje to na image. KIA se podbizet musi a proto to dela. Bezne se veci nejcasteji zacinaji sypat az po 160000km (vlastni zkusenosti), tudiz pokud ti nekdo da 150000km zaruku, ma stale slusnou sanci, ze ji nebude muset draze vykoupit. Pokud jezis po meste a odejde ti zaveseni kol apod. tak to zase muze vyrobce uhrat na bezne opotrebeni - cili opet nema problem. Pokud to preci jen zaplati, nestoji ho to tolik, aby se polozil. Strucne receno...skoro kazdy si muze dovolit poskytnout stejnou zaruku jako KIA, ale je otazka, jestli k tomu ma vuli a nakolik se snazi maximalizovat svuj zisk. Jestli ji poskytne, tak je to bonus pro zakaznika a potazmo i pro vyrobce, ktery muze prilakat vetsi cast trhu. Zakony jdou v tomhle stranou.

Jeste k tvemu chapani operativniho leasingu. Mozna jsi to jen spatne napsal, ale jestli si opravdu myslis, ze pri nem platis opravdu "jen benzin", tak jsi nekde hodne osklive upadl primo na hlavu. Je pravdou, ze sice opravy neplatis sam, ale cenu vozu preplatis misty az 2x, takze je tento zpusob ledacos, ale urcite ne cenove vyhodny (jak to z tveho prispevku vyznelo). Hodne se to praktikuje na zapade, kde se firmy snazi mit minimum vlastnich zamestnancu a moviteho majetku, protoze to prinasi neodpocitatelne naklady. Proto radeji zaplati vice penez za sluzby, nez aby to zaplatili na dani. Ze montujes operativni leasing primo do souvislosti se zarukou nechapu, protoze jsou to 2 naprosto nesouvisejici veci.
Ostatne....osobne si myslim, ze obsah meho vykladu o duvodech zaruk jsi stejne vedel uz predtim, pouze zde neustale tvrdosijne klades recnickou ptazku "proc", na kterou nechces slyset jinou odpoved nez "KIA tu zaruku stejne nedodrzi a VW se chova standartne".
Vzhledem k tomu, ze jsem dlouhe roky jezdil s koncernovymi vozy patricimi firme a byl jsem mnohokrat svedkem toho, jak se nas snazil autorizovany servis (uspesne) oskubat i na zarukach na vlastni praci(!!), tak jsem si pomerne dobre vedom toho, jak funguje zaruka VW v praxi. Jak funguje KIA zatim netusim protoze s nimi zkusenosti nemam. Manzelce se ovsem Cee'd libi, tak mozna casem ti zkusenosti nabudu. V CR bych nebyl prekvapen, kdyby byly podobne u vetsiny (vsech) vyrobcu a servisu.
30. 3. 2007 11:22
Re: ZÁRUKA NA ZÁRUKU
Jasně. já nepsal, že operativní leasing je automaticky výhodnější... reagoval jsem na Mika, že v USA se v záruce mění i destičky... nemám, Petře, iluze o vyřizování reklamací. Čas nám ukáže, zda dlouhé záruky jsou výhodou pro nás.
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 12:39
záruka je zboží jako každé jiné
V našich krajích záruka jako prodejní argument doposud příliš využívaná nebyla.Zato v USA nebo třeba i v Británii se uvádí vellkými písmeny u každé nabídky na auto a v recenzích za ni motoredaktoři přihazují nebo odebírají kladné bodíky. Jak ondy řekl Peter Cook (britský profesor přes prodej aut)v rozhovoru pro Autotip 6/2007, "lidé (ve Velké Británii) spíš přemýšlejí, kolik bude auto stát za provozu a při servisu, a tímhle směrem se pak orientují i akční nabídky." Na tahle přání záruka přesně odpovídá. Kia jakožto globální výrobce samozřejmě zkušenosti z US trhu má, takže zřejmě nějakou chytrou hlavu napadlo, že to zkusí taky v Evropě (nejen v ČR, že) a hned za to někdy loni nafasovali jakési ocenění za inovaci - takže kladný bodík pro image making Kie. Jak se dalo předpokládat, strhla tím lavinu - takže v Čestlicích u Nissanu mají teď na Noteu hezkou cedulku s akční zárukou 5 let a ještě u jiné značky jsem to tuhle viděl, jen si honem nevzpomenu. Kia v téhle chvíli ještě těží z momentu překvapení a časového náskoku (pokud to její dealeři neprošustrují), ale smečka už štěká, sliní a žene se za ní, do roka bude všude záruk jako jetele. Upřímně: s kvalitou aut tohle přímou příčinnou souvislost nemá, nicméně určitou vyrovnanou úroveň provozní spolehlivosti dosahovat musíte, abyste si mohli troufnout na záruku vnadit.
Rozbalit vlákno
7
29. 3. 2007 12:56
Re: záruka je zboží jako každé jiné
Tak s tímhle se dá jenom souhlasit,přesně jsi to vystihl ;-) :yes:
neregistrovaný "Dute"
29. 3. 2007 15:13
Re: záruka je zboží jako každé jiné
Suhlas, dobre napisane ;-) :yes:
neregistrovaný "skl"
29. 3. 2007 15:55
Re: záruka je zboží jako každé jiné
Co pises sedi, snad by som len dodal, ze dovod preco napr. v UK su prevadzkove naklady take dolezite je ich vyska, ktora je trochu inde ako v Cechach ci na Slovensku. To sa napr. prejavuje aj v cene ojazdenych vozov - kde mnohe "imidzove" znacky prudko padaju oproti znackam ktore su zname spolahlivostou, takze je napr. casto mala Toyota drahsia ako top modely Alfy, Renaultu, alebo takeho Roveru
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 16:23
Re: záruka je zboží jako každé jiné
Díky pánové :yes: To "skl" - nechceš nám sem dát o těch provozních nákladech ještě další info? Předpokládám, že jde o to, že v UK je drahá servisní práce, takže se každá údržba a nedejpámbu závada (po záruce) dost prodraží?
29. 3. 2007 18:38
Re: záruka je zboží jako každé jiné
Dobře jsi to napsal.
neregistrovaný "ACE"
29. 3. 2007 18:42
Re: záruka je zboží jako každé jiné
No něco společného s kvalitou to mít musí a sekundárně je zřejmě účel trochu utahat soupeře a trochu je nakopnout.
neregistrovaný "patrik"
31. 3. 2007 20:28
Re: záruka je zboží jako každé jiné
Ale vždyť, jo, Ace, napsal jsem to tam o kvalitě docela přesně a vlastně dvakrát. Tady už debata vychladla, někdy se k tomu a k mágům marketingu ještě vrátíme. Zatím zdar :-)
anonym
29. 3. 2007 16:23
cim vic pruhu...
trochu mi to "rceni" KIA a 70-leta zaruka pripomina jeden vtip: Cim vic pruhu, tim vic Adidas !" vidim to podobne, navic na kriklouny, co pro o sobe prohlasuji, jak jsou dobri...no, davam jim cas 20 let me presvedcit
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Banjo"
30. 3. 2007 13:54
Re: cim vic pruhu...
Jižní Korea a Vietnam mají asi tolik společného jako Bělorusko a Belgie (no, vlastně po pravdě míň - ty státy od B mají příbuznější jazyky, stejné klimatické pásmo a oba začínají na B).
Navíc z vašich zoufalých debatních výkřiků soudím, že o nějaké přesvědčování ve vašem případě rozhodně nejde. Prostě nevěříte.
neregistrovaný "patrik"
31. 3. 2007 20:33
Re: cim vic pruhu...
Koukám, nedalo ti to,
neregistrovaný "patrik"
31. 3. 2007 20:40
Re: cim vic pruhu...
...promiň, ulítla mi ruka... dobře jsi mě pobavil, chtěl jsem ti poslat smajlíka :yes: >:D Však všeho do času, už teď Hyundaiové začinají chystat první grupu nošovických zaměstnanců k vyslání do školicího centra v JK a v kombinaci s Žilinou se tady během dvou tří let vyvolá dost velký zájem o tu zemi, takže přestanou ty představy, že se v JK bydlí ve slaměných chýších jako za časů M.A.S.H.e - to už je tlustých 50 let minulost. ;-)