Po Cee'du, Soulu, Sorentu a Venze je tady další Kia, která bude chtít výrazně promluvit do rozhodovacích procesů evropských zákazníků. Příbuzný Hyundaie ix35 nese opět jméno Sportage, ale se svými předchůdci nemá mnoho společného.
Exteriér je nápaditější než kdokoliv jiný a podstatně povedenější než ix35. U interiéru jsem zvědav jak bude vypadat verze s navi a automatem, ten ohromný trčící klacek manuální převodovky může imponovat leda neukojitelné nymfomance...
Predni cast auta je v pohode bocni profil taky,ale zad je hrozna :-O na vyhled sikmo vzad asi vubec nemysleli! videl jsem nazivo ix 35 a pohoda-podareny auto na tohle jsem se tesil ze na tom bude co designu lepe,ale dle meho neni :-(:no:
Tá oranžová jej pristane a predná maska je bezpochýb jednou z najkrajších vo svojej triede. Zadok ma už nenúti ísť do kolien, tak isto ako interiér. Ale aj napriek tomu si myslím, že ide o veľmi vyadarený kus a aj kvalitou sa určite KIA hýbe míľovými krokmi dopredu. Teším sa až si ju budem môcť obzrieť naživo. Potom budú dojmy úplné. Na fotke sa mi ani interiér Ceedu nepáčil, ale v reále po reálnom ohmate áno. Takže sa uvidí!
Musím uznať že dizajn sa teda podaril. Aj ten interiér vyzerá celkom fajn. Bolo by zaujímavé aj keď asi až absurdné porovnať dizajnovo a kvalitou nový Sportage s prvou generáciou, ktorá sa u nás predávala v polovici 90. rokov. Dobre by bolo vidieť ten veľký skok behom jednej dekády. Kia sa jednoducho naučila nás zaujať kvalitným európskym dizajnom. :yes:
Tohle že je střízlivý exteriér? No to snad má někdo oko z kašparovy krávy. To není střízlivý, ale dost extravagantní a navíc silně asiatský exteriér :no:
Střízlivý, dokonale elegantní exteriér má například Touran, který tenhle šuplík elegancí převyšuje o 300%.
Dokonce i ten rendlíkovský Duster tuhle Kiu převyšuje designove rozdílem třídy. Bohužel.
Těžit z toho bude nejlépe VW Tiguan.
Mně se to líbí. Takhle na fotkách, zevnitř i zvenčí, rozhodně je mi to bližší než i35ka. Ta je asijská, ale znovu opakuji něčí postřeh odsud - KIA je víc evropská (já myslím, že až na kapitál a některé manýry je zcela evropská), Hyundai je víc zaměřen na Asii a Ameriku. Dokonce i ta maska, co poněkud zhoršila vyvážený design Cee´du je tady dobrá, stejně jakjo u Vengy. Zadní "vrata" vypadají, že účel zde bude splněn více než dobře, nakládací otvor má maximální rozměr a jednoduchý tvar. Co mně pouze mrzí, je paleta motorů. Čekal bych něco a´la VW - maloobjemový benzín s přeplňováním a náhonem na všechna čtyři kola, automat a nebo šestku ve standardu. Pětka začíná být poněkud pasé - tohle je SUV a ne nějaké miniauto za stopade.
Ale jinak - pochvala, nicméně uvidíme naživo. Sorento se taky povedlo, na živo vypadá velice podařeně.
Nemyslel jsem ten asijský design na tebe, ale na redakční článek, tvůj příspěvek tu v té chvíli nebyl vidět :-) Ono se z toho začíná stávat klišé - že je prý Kia evropská a Hyundai asijský. Já si myslím, že je to mnohem víc o vytváření globálních modelů, o zaměření šéfů designu a taky o zaměření na konkrétní konkurenční značky a modely. Hyundai v Evropě evidentně na Ford a Opel. Motorů bych se nebál, nová "R" řada dieselů vypadá velice schopně, čeká se na menší 1,7, a v benzinech bude zřejmě Hyundai/Kia chtít udělat co největší rozruch s GDI - slibuje větší krouťák větší výkon, nižší spotřebu, nižší emise... Sama Kia prezentuje Sportage jako městské rodinné auto, žádné zuřivé výkony na blátodromu nejsou nutné, od toho je tu Sorento, které se podle prvních testů hodně povedlo. S těmi donwsizovanými turby jsem trochu rozpačitý - prakticky všechny ukazují velkou citlivost spotřeby na zatížení motoru, nic příjemného.
Sportage v exteriéru následuje logiku designu nového Sorenta, Schreyer tentokrát možná ještě o něco hlouběji hrábnul do svých sloh s výkresy z dob Audi a VW. Exteriér je expresivní ažaž, jen podobně jako u koncernu nespočívá v barevném opeření a tanci křivek, ale ve zdůrazněné hmotě a jejím pohybu pod povrchem. Kdo dokáže a chce vidět, vidí. Interiér poněkud překvapivě posílá vzkazy Toyotě, potažmo Hondě a Nissanu. Nicméně logika upřednostnění hmoty proti povrchovému dynamizování zůstala. Nemyslím, že je pravdivé tvrzení, že Hyundai dělá asijsko-americký design a Kia evropský. Sportage je jasně globální kára, což je samozřejmé, protože se v US a Asii předchozí generace dobře prodávala a je nutno navázat. Ani bych se nedivil, kdyby se Sportage stala po Sorentu dalším modelem vyráběným v nové fabrice Kie ve West Pointu v Georgii, a začala odtamtud silně obtěžovat Toyotu v nesnázích. V Evropě zase nebude rád Nissan - snížená výška karosérie a celkové pojetí nesměřuje do lesnických závodů, ale do džungle velkoměsta za QočovníQem. který všem už několik let tolik pije krev. Cenový záměr s novou Sportage pro ČR se dá odhadnout z toho, že cenu dosavadního modelu tlačí Kia pod práh 400 000. Nissan si s novým QQ počíná podobně a dostává i se zvýhodněním cenu lehce nad 400 000. Takže tenhle parametr cenové války je asi daný.
Pro anglicky čtoucí kiaře je tady odkaz na hodně podrobné představení modelu: [odkaz]