Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Souhlasím a navíc si myslím, že se budou snažit připravit i hybridní pohon pro jiné modely v nabídce a to zejména v kategoriích v USA mnohem více prodávaných než jsou kompakty, tj. hlavně SUV - Sorento, nový Veracruz od Hyundai apod.
Navíc si nemyslím, že by Toyota prodávala prius se ztrátami nicméně je pravda že to je jiná cenová kategorie.
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
jj, Toyotu si Hyundai (Kia) vytkl jako benchmark kvality někdy v roce 2000 a od té doby za tím postupně a vytrvale jde (jdou). Což vidím pro budování image značky jako opravdu festovní základ. U těch prodejů hybridů vycházím z citátu nahoře, který se určitě týká hlavně US trhu a reálně dosažitelných cen. Jestliže chtějí s nasazením na trh vyčkat zhruba do roku 2009, nebude to určitě čekání pasívní, ale budou si mezitím hledět vytvořit podmínky, aby prodejní cenu mohli umístit do výšky, kam kupci téhle kategorie aut pohodlně dosáhnou. Není to Prius, který v ČR začíná někde na 800 000 Kč. :-)
Tiez sa mi to zda byt prehnane cislo, ale pokial nahradili vrchne plechy plastami, nejake skla polykarbonatom, odlahcili interier a sedadla a namiesto niektorych ocelovych nosnikov pouzili hlinikove, ktovie, mozno je to aj realne cislo.
Nemyslis sa, podstatu si vystihol. Priebeh tociveho momentu u elektromotorov by som nebral za vazny problem, napriek klesaniu vo vyssich otackach ho je k dispozicii stale podstatna cast, takze to jazdu prilis neovplyvni. V pripade presneho nadimenzovania (resp. poddimenzovania) sily elektromotora vsetko hravo vyriesi napriklad jednoducha dvojstupnova automatika...
problem je v tom ze oba maju najvyssi tocivy moment v spodnom poli otacok.. nie je totiz pravda ze el motor ma stale rovnaky toc moment v celom spektre otacok. zjednodusene povedane smerom hore troschu slabne. ale inak ma fak plny krut moment od 1ot/min takze skvelo doplna prave charak benzin motora... ale toto nemam az ta overene alebo nastudovane. kdesi som to cital. ak je to inak tak ma kludne opravte
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Myslím, že jediné co by je opravdu mohlo pohnout z místa jsou prodeje v USA.
V roce 2006 prodala Kia v USA 28,388 kusů modelu Rio a vzhledem k neustále rostoucí oblibě hybridů by to pro ně mohlo být zajímavé nabídnout to na trh. Navíc se zřejmě stále snaží srovnávat se s Toyotou.....
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Díky :yes: , hodně zajímavá informace. Těžko říct, jestli to tvrzení o nutnosti prodávat "ekologické vozy" se ztrátou je úplně "čisté". Výrobci aut hrají v poslední době vzájemnou nátlakovku se státními administrativami. Uvidíme, jak se k téhle věci v praxi postaví EU, která si teď opásala poprsí zelenou šerpou.
Re: Hybridní Accent nebo Rio sedan na evropský trh?
Accent hybrid se neprodává zatím ani v USA. Měl se začít prodávat na podzim 06 ale vše se odložilo, zřejmě na letošní podzim. Stejně tak je to i s Kii kdy prodej má začít nejdříve na podzim 07 ne-li ještě později.
citace:
"
Hyundai, Kia postpone hybrid sales
Hyundai and subsidiary Kia have decided to delay their hybrid car offerings by more than a year, reports the Korea Times. "The cars are not marketable in their current form," a spokesman said. "We have technologies. But how can we sell those by bearing the risk of operating losses." According to the newspaper, hybrids are either currently too expensive, or automakers must sell them at a loss. Sales were originally planned for late 2007, but now aren't expected until early 2009."
... takže koncepty jsou dobré, ale od nich je k sériovce ještě daleko...bohužel
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Hybridy letí.To je vidět i na autosalonech,jak lidé něco zpočátku spíš vlažně a za 2 roky je kolem plno.Ježe:jde o celkovou energetickou náročnost výrobek+výroba,provoz+jeho likvidace.Kolik energií a surovin se spotřebuje k výrobě?Nebo jízda po městě:co je ekologičtější?Prům. počet lidí v autech je 1,2-1,5 max.Co bere víc?Malé Clio(např,nebo nějaká LanciaY,Aygo...) obsazené pouze řidičem nebo nějaké SUV také jenom s řidičem,byť hybrid?Kdyby nic,tak energeticky je menší auto méně náročné.Abychom se nerozplývali obecně nad hybridy,na nichž pracují všichni a ne každý to presentuje,přitom úspornější,z celkového pohledu energií je malé auto a malou spotřebou?Nebo není? :-! Souhlas s konstr.složitostí a tím i cenou...téhož se dá jinak a levněji.
teoreticky by to nebol zly napad:) ja jednu atomku vidim priamo s okna. aspon viem ze ked to prdne nemusim utekat.. naco. neusiel by som. ale ta "podivana" by stala za to >:-[]
To je viac-menej jasne, len si teraz spocitaj tu energeticku narocnost, ked zacnu vsetci jazdit na elektrinu. To aby stal jeden veterny rotor pri kazdom baraku, alebo jedna mensia atomova elektraren na mesto...
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Povedal by som, ze je to aspekt doby, proste hybridy letia. Myslim, ze ich slava ale coskoro pohasne, ich vyroba je nie mozno zlozita, ale ekonomicky narocna je a odraza sa to aj v cene takychto aut. Skratka dva pohony v jednom aute je prilis velky luxus. Predpokladam, ze nebude trvat dlho a uplatnenie najde nieco lacnejsie a ucinnejsie.
Ano, Accent byl s hybridním pohonem představený v USA asi před rokem nebo dvěma a jestli se nepletu, taky se tam prodává. Proč přichází Rio s hybridem později, nebudu spekulovat a je to celkem jedno - v rámci skupiny jsou technologie k dispozici a to je hlavní. Z našeho pohledu bude otázka, který z modelů sem skupina pustí na trh - Rio sedan (ve kterém je hybrid osazený) se u nás jak známo v ránci skupinové dělby neprodává. Emise jsou zatím ještě nad limitem EU 2010, ale už jen o 6 gramů >:D. Nedivil bych se, kdyby do té doby skupina pro tento účel vyšlechtila třeba svůj benziňáček 1,1. Pro zprůměrování emisí za celou modelovou řadu to ale stačit nebude, takže očekávám v nejbližší době představení nějakého hybridu taky pro kategorii cee'd/i30 a nějaké změny u SUV a dalších velikých špindírů - v tomhle směru by zas nějakou odpověď mohl přinést nový 2,0 diesel použitý v konceptu Hyundai Qarmad.
Re: No Hyundai Accent už představil ten samej hybrid asi pře
Ony ty hybridy nejsou technologicky nějak extrémně náročné, kterákoliv větší světová automobilka by neměla mít problém takový pohon seriově vyrábět. Je to spíše otázka strategických rozhodnutí, na co, pro nejbližší budoucnost vsadit. Velké evropské automobilky inklinují k úsporným a relat. čistým dýzlům, Japonci a zdá se i Korejci sázejí na hybridy. Jen si teď v souvislosti s Kia vzpomínám na debatu pod Ceedem, kde japanomilové Ceed shazovali s poukazem na technologickou nedostatečnost firmy Kia mimo jiné v tom, že neumí udělat hybrid. Teď tu je a budu jen zvědav, kolik více hybridních civiců se do roka prodá ve srovnání s Kia Rio. ;-)
Toto je prave to, co se mne na lidech z asie libi. SNAZIVOST. Kia (+Hyundai) v poslednich 5 letech neuveritelnou rychlosti dostihla evropskou konkurenci a ted ji ji i predbehla. Vazeni, hybridni technologie je pouze zacatek. Spotreba benzinu se bude dale snizovat az se ztrati docela. Budoucnost je v bateriich. Jiz existuji automobily, ktere na jedno dobiti ujedou 400-500km. Dobiti trva cca 4h. V dynamice nema spalovaci motor proti elektromotoru sanci. Problem je jaky to bude mit dopad na svetovou ekonomiku.
Konečně i KIA přišla s něčím novým, jako Honda a Toyota, je vidět, že je zase o něco více vpředu než naše Škoda, která o alternativních palivech mluví, ale zatím skutek utek.