První SUV značky Dacia slaví v Ženevě světovou premiéru. Kompaktní vůz do lehkého terénu s poměrně zdařilými muskulaturními tvary vyrazí za evropskými zákazníky již tento měsíc.
vidno ze si v Tatrach nebol Cechunik lebo v Tatrach sa jazdi na medakoch a porsche alebo bmw, dustera tam asi tazko stretnes pred hotelom >:D jedine zeby nejaky sporovlivy cechunik ako ty prisiel si zlomit vazy :-) co je u vas bezne. Tatry su raj pre ceskych samovrahov ste znami uz vo svete :yes:
Liečiš si tu nejaké komplexy? Keby si radšej držal hubu a krok a hľadel si radšej vlastného taniera. Ak rýpeš, tak s mierou, akcia vyvoláva reakciu, viď taktiež inteligentné príspevky od Kajfika... ;-\
...a proto si z tebe právě dělám srandu... Když vidím jak se tě všechno strašně dotýká... A bavím se.... škádlení je psina... zvlášť když vidím jak se toho chytáš... :-)
že sa na to nevykašleš, je to ešte decko a do očí by ti nič, ani len s podobným významom určite nepovedal. Tu vie že mu nič nehrozí, tak skáče - komplexy... ;-)
Četnost výskytu evergreenového popěvku, že totiž modely SUV jsou nesmyslná auta, je na diskuzích přímo úměrná ceně toho kterého modelu. Zde, pod Dusterem očekávám, že se evergreen neobjeví ani jednou. Zajímavé...
Tedy kupuj, kupuj rychle, neb pokud jsi mohl ještě včera své okolí přesvědčit, žes milovník bazarových mršin, pak jakmile se v prodejnách objeví Duster za tři sta, budeš to těžko věřit i sám sobě...
Karoserie, motory, pohony, vše výborně namixováno, cena jakbysmet. Máš-li do kapsy hluboko jako do macochy, tohle je tvůj cíl. Přes palec píšu - leasingová akontace bratru sto tyček. Zbytek, tedy cca 250 doházíš z měsíční almužny od mistra, řekněme v šedesáti splátkách, to jest lehce přes čtyři tisíce měsíčně. To skoro prohulíš. Tak zainvestuj do své autobudoucnosti, až tě budu předjíždět, zvednu ti palec, koupil sis výborný vůz. A bazaroví honáci, ti závistí prasknou i zde na diskuzi.
¨Kombinace je to zajimava, ale ja osobne bych se stydel vylejzat z Dacie, nehlede na to, ze bych si do toho ani nesedl. Nepopularni nazor, lec uprimnej. :-!
Dobre, ty jeden. Kdo by to do tebe rek...
Jen mam pocit, zes to stejne myslel tak, ze stydet by se presto mel. Protoze nepremiovou Dacii nemuze jezdit premiovy clovek. Cili potkal-li se tvuj zadek s potahem v Dacii, ses v podstate niemand, zatmav si okna a pakruj dva kilometry od sveho domu.
Mně se to líbí, stejně jako Sandero Stepway. Motory od Renaultu jsou klasika, auto má vysokou světlost. Není to Defender, ale to od něj taky nikdo nechce. Se stálou čtyřkolkou do hor ideální, ale bude se s tím dát jezdit i po silnici (na rozdíl třeba od Nivy). Pro obyčejného horala, který nepotřebuje BMW X5 (s tím se stejně moc daleko nedostane :-) je to ideál. O Sanderu Stepway bych uvažoval jako o menším autě s poměrně slušným kufrem. Na normánlí silnice, samozřejmě, opalstování se hodí jak na parkovišštích, tak na tankodromech, kterým bůhvíproč říkáme silnice :-)
Souhlas.. u té Nivy je to dáno mimojiné malým rozvorem (alespoň co jsem slyšel), takže by bylo zajímavé porovnání jízdních vlastností 3dv. a 5dv., která se sem bohužel (pro lesníky) nedováží.
Je to škoda, že jí prodávají jen doma. Krátká klasika je na silnici pochopitelně uskákaná, ale v terénu je to nezmar. Loni se jich u nás prodala rovná stovka. Slušný výsledek na nejstarší auto, které se zde nabízí. Příští rok jí bude pětatřicet. Asi neodolám a napíšu historii...:o))
To napiš. Niva je fenomén, vezmi jí ze silnice a všechny nectnosti jí odpustíš. Často ji teď vídám na stavbě prtipovodňový hráze v Ústí. Jezdí jich tam asi šest, v hlubokým bahně a pracujou a pracujou.
:yes:
Jedině Jimny jí může v šikovnosti konkurovat a ten stojí o 150 tisíc víc.
Jen musím stáhnout fotky z press webu co nejdřív, dokud Lada nepadne :-) Takový osud bych jí ale nepřál. U nás jezdí Nivou Speciál MP. Je to ta prodloužená verze s plastovým krytem zadku, kterou vyráběli speciálně pro český trh :-) Sice nebydlíme v horách, ba naopak, ale v zimě jim je k nezaplacení. Vůbec, oni jsou u nás chlapci od policie nějak zatíženi na ruské vozy, mají ještě 2104 :-)
Pocházím ze Slaného (z Prahy směr severozápad - Louny). Vyfocenou mám ale jen tu Nivu, až zmiňovanou 2104 potkám a budu mít náhodou u sebe foťák, cvaknu jí.
Třeba jí vytáhnou, až bude v květnu veteránský sraz na náměstí :o))
Dobre napísané. Duster proste na naše podmienky neobyčajne dobre "sadne", podobne ako Sandero Stepway, ktoré spomínaš (to voči bežnému Sanderu kupodivu aj dobre vyzerá). :yes:
Souhlas. Celkem se dá říct, že si Dacie (i vzhledem ke svému předchozímu renomé) na nic nehrají a činí. To se mi taky líbí. Ať už MCV, Sandero nebo teď Duster, zřejmě budou spolehlivými sluhy svých pánů za příznivý peníz.
Pokud pominu pro mě nic neříkající design, tak mi tam zásadně chybí motor. Jako vrchol je 81kW benzin prostě málo, o 105 koních v naftě ani nemluvě. To co je jinde základ, tady je vrchol.
Nechci nijak srovnávat, ale radši bych si přidal těch 40 tisíc na Yetiho 1.2 než si kupoval stejně nebo méně výkonnýho Dustera.
Yeti není přece lowend, v tom samozřejmě souhlas, na Dustera musíš nahlížet přes tu kapsovou Macochu... je to základ, základ lowendu, v tomhle segmentu už nic levnějšího (se stejným prostorem) není. A kupodivu to není nevzhledný krokodýl, nýbrž velmi poutavé auto. A o tom to je - za těch 300 solidní porce plechu.
RS, stopět koní je v této třídě to, co ve třídě lux koní 500...
Nejen Patrol. I LR Disco měl 2,5 TD s 85 kW - a to má přes 2 tuny. Na závodění tyhle auta nejsou, tahouni jsou to k neroztrhání... Takové auto ocení i případné ratolesti, Víš, kolik se jim vejde do kufru hraček? :o))
Ja som sa pozrel na hmotnosť auta. Štvorkolka má 1250 kg. Neviem aká ťažká je štvorkolka Yeti a či sa dodává štvorkolka s 1,2 TSI, ale tieto parametre by som si pri tvojej úvahe pozrel, hmotnosť auta je dôležitý faktor. Kopa veľkých terénných áut má podobný výkon ak nie menší a jazdia v pohode. Neviem prečo chce každý od vozidla na nespevnené cesty, alebo to nazvyme SUV športové výkony. Na to sú tu iné značky. Toto auto je na pohodové jazdenie na cestách a mierneho až stredne náročného terénu. Do ťažkého by som ho bez redukcie neposielal. Ten motor na danú hmotnosť v pohode stačí. Samozrejme, že by som do Dustera benzín nekúpil, nad tým ani neuvažujem. Podľa môjho názoru bez turba nemá nízkoobjemový benzín dostatok Nm, ale veľa závisí od sprevodovania. Je to auto s výborným pomerom cena/úžitková hodnota a konečne SUV, do ktorého by mi nebolo ľúto hodiť aj nejaké pracovné náčinie na chatu. Ľudia si kúpia SUV- sport utility vehicle a potom si v nich vozia papučky, lebo v zablatených topánkach po túre v lese predsa nesadnem do X5 z tri melóny.
Vždy když vidím článek o Dacii a podobných levných aut tak si vzpomenu na článek na tvém blogu s názvem: bot netřeba... a jak měsíce utíkají nabírají tyto dvě slova víc a víc na smyslu. :yes:
Koleos není ošklivý, ale k tomuhle druhu aut patří tak trochu silácký vzhled, že... :-) Frantíkům i Rumunům se design povedl. P.S. Koleos vznikl víceméně v Koreji u Samsungu...
Koleos nie je zrovna pekné auto, ani v interiéri nie, vlastnosťami ale vzhľad prevýši, zatiaľ som nečítal článok alebo test, kde by nebol viac alebo menej ospevovaný. Jazdnými vlastnosťami na úrovni konkurencie, veľkosťou a praktickosťou interiéru dokonca vraj o stupienok vyššie.
Ano, o to je smutnější, že z toho Renault nedokázal prakticky nic vytěžit. Koleos je slušný SUV s nicotným vzhledem, a vzhled prodává....z velký části.
Počkáme na facelift, aj keď ten asi veľa nevyrieši. Ak niekto preberie cudzí model a mrskne tam svoj emblém, väčšinou sa na to dá ľahko zvyknúť. Ale prerobiť čokoľvek na Renault, to je proste dosť mimo, to nejde.
Týpek? Skôr típek... >:-[]
Niekedy až nechápem to vyťahovanie Fabie za každú cenu. O.k., nepáči sa ani mne, pri kúpe by som o nej uvažoval ako o jednej z posledných možností, ale opierať sa do nej bez rozmyslu kedykoľvek, to už je fakt od veci...
Tak, myslim ze tymto sa Renaultu (respektive Dacii) podari podobna trefa, ako kedysi Loganu MCV: skratka si nasli oblast trhu, kde prakticky nikto nic neponuka. Nie je s kym bojovat, nie je nad kym vitazit. Ale svoje miesto na automobilovom trhu maju iste. Napokon cena 11.900e je velmi priazniva (stvorkolka len o 2.000e viac).
Co na tom, ze za dva roky Dustera rozmlatis na "dust", kupis novy ked ti skonci leasing. Za tie prachy ti nebude luto, ked obcas chyti daky ten skrabanec na narazniku. Napokon, ved trochu sramov bude pasovat k zaprasenemu Dusteru ako jazva po rane nozom na tvari zlatokopa...
jezdíte přece v Dacii - potom si na Vás zvyknou.... Jenže kouzlo tohohle modelu je někde úplně jinde - dostupnost, dostupnost a zase dostupnost.... Kupovat si ho ve dvoukolce budou jen opravdoví "maséři". Pokud předpokládám, že systém pohonu je na stejném základě jako v kvašce od aliance, tak za 200 kolíků míň dostanete sice ne tak slušivé sako, ale to Vám může být šumák v okamžiku, kdy v zimě budete míjet slušivější sáčka uvízlé na 2 cm sněhu.... A kdo jezdil ve starých dáčkách s pohonem 4x4 tak ta auta vydržela neskutečně. A jestli Duster vydrží polovinu, tak to bude dobrej dělník bez jakéhokoliv pejorativního nádechu....
Je vidět,že jedině Renault pochopil potřebu běžného spotřebitele mít auto na ježdění a ne na presentaci před sousedy jak vyplývá z některých příspěvků.Když Dacia vyrobí v 2009 přes půl milionu aut-low endových-tak to asi něco znamená.Ne každý kupující potřebuje měkčené plasty na přístrojovce a nepřeměřuje šuplerou spáry na karoserii.Bravo Duster!
Konečne konkurent pre Skodu Yeti. Dacia a Skoda su budgetove znacky s porovnatelnym image takisto s porovnatelnou velkostou. Skoda by sa mala vazne zamysliest na svojou cenovou politikou. ;-)
No uz zase neprehanaj. Skoda je umiestnena na nizsie priecky len v ramci koncernu, ale vylozene low-end ako Dacia to nie je. Ani modelmi, ani vybavou, ani technikou, a napokon ani cenou. Neviem ci sa da u Skody hovorit o "image", ale skodovka ma urcite lepsi cweng, ako Dacia...
Nejvíc se mi líbí v sříbrném provedení.Duster je zase o krok vpřed.Platforma je od nissanu.Jeho cena 310 000 je dobrá takový nissan x-trail,honda cr-v to budou mít těžké mě by se hodila ve verzi 4x4 :yes: