Kolínská automobilka TPCA - Toyota Peugeot Citroën Automobile – slaví v letošním roce pětileté výročí od doby svého založení a dva roky od náběhu plné výroby s plnou kapacitou 300 000 vozů ročně.
Zrejme niekoho ano, inak by asi nebol dovod pustat montazny pas...ale rozmyslam koho...podla toho kolko percent produkcie sa vyvaza (asi na zapad ako 3 auto do rodiny) tak mam pochybnosti, ci v Cechach nie je vyroba takym malickych aut omylom...mali to skusit s niecim vacsim, hoci s nejakym sikovnym konkurentom Loganu, urcite by sa to uchytilo lepsie. Alebo nejake SUV...
Ty jsi jako mamlas... Neříkej mi, že nechápeš, proč se to vyrábí u nás a prodává jinde. Copak se drtivá většina textilní produkce nevyrábí v Asii a neprodává v EU a US? ... Říká se tomu: "levnější výrobní náklady" ;-) A k tomu srdci. Ke koupi takového vozu vedou čistě pragmatické důvody...
Nejen dělníka. Jenže Klaudiusi leží na srdci blaho CZ aut.průmyslu, tak to chápu.Kolik berou v Žilině,jen tak pro srovnání?V hrubém,12 českých?V západoevropských velkoměstech těch aut z Kolína jezdí hodně.Ne každý má potřebu do městského provozu vzít obrovské SUV,jak v rozvojové části EU a okolí, resp.sobě něco dokazovat.Tam je auto opravdu výlučně spotř.zboží.:no:Hm,ještě by se mohlo rozvinout velikost/cena/výbava,ať je to komplet >:D
Trochu jednostranne, aôe vcelku si to vystihol. ;-) Co sa tyka platov a cien, ste o kusok dalej jak my na Slovensku. Pokial by v Koline ponukali platy pre ceskeho obcana primerane, nemuseli by tam robit "privandrovalci", na druhej strane uz by sa im ta fabrika tak nevyplatila. Prideme k tomu casom aj my, zatial ale je dost ludi, co su ochotni robit aj za maly plat. Neviem kolko sa zaraba v Ziline, viem kolko sa zaraba u nas. Robim v automotive a v nasom podniku bezne robotnicke platy nie su ktovieake. A aspon polovica robotnikov chodi z prace iba na ubytovnu, lebo su pozbierani z celeho Slovenska. Takze je to taky maly model toho, ako je to u vas. Ibaze zatial v malom, za nizke platy zatial nechcu robit iba bratislavaci, tak sa tu zamestnavaju stredoslovaci aj vychodniari...
Tak si zaje'd např. do Paříže a jsou všude.Když on ten svět je dál a větší,než naše vesnice,to je ten problém,konečně asi to měla Toyota+PSA spočteno,kam se bude vozit.Naprostá většina do západní částu EU.Nebo postavili zívod jen tak,aby "utopili"peníze?Asi ne...:yes:
"zaměstnáváme kvalifikovanou pracovní sílu" ... ze Slovenska, Polska, Ukrajiny, Maďarska, protože místní lidé jsou líná verbež. Navíc se stále potýkáme s nedostatkem pracovní síly. .... to by se ale asi nevyjímalo tak hezky v PR slintech :-)
...za tie peniaze, ani sa nedivim. Aj KIA na Slovensku ma problemy s ludmi, tieto svetove automobilky trpia utkvelou predstavou, ze byvaly vychodny blok su rozvojove krajiny a budu robit za par supiek. Voci inym podnikom v danej krajine neplatia bohvieco.
Však ono to bude ještě zajímavější, až rozjede HYU svůj provoz a s ní další desítky dodavatelských firem. Všichni se budou divit, že nemají lidi a že jim rostou náklady. Mzdové a samozřejmě i ty nepřímé rovněž spojené se mzdou...
A ten život v Kolíně!!! O tom se už nemluví. Kriminalita! Ožralá verbež v TPCA monterkách nikoho už nepřekvapí!!! A není ta dokonalá fabrika dokonce v učetní ztrátě?? :-(:-(:-(
Si ale v.l! Každá fabrika po dvou letech provozu je v účetní ztrátě... Zkus si postavit na zelený louce moderní fabriku a pak hezky počítej za jak dlouho se ti ty náklady vrátěj. Budš čekat dlouho, hooodně dlouho. A prosimtě, která firma řeší to, co dělaj její zaměstnanci po pracovní době??? To už sme zase v dobách socialismu, kde se tobě očividně líbilo...
Proč by z toho měl mít Kolín zisk?? Nechápu. Když někde podnikám tak tomu okolí prospívám tim, že lidem nabízim práci a platim daně (to že to náš velice bohatý stát chuďoučkým automobilkám odpustil je věc jiná).
jsou ve ztrátě, pže je postavení fabriky stálo obrovský peníze a za dva roky plné výroby se to dohnat nedá. Náklady na stavbu ale velmi rychle vyrovnávají výrobou, takže do dvou let budou plusu.
jsou ve ztrátě, pže je postavení fabriky stálo obrovský peníze a za dva roky plné výroby se to dohnat nedá. Náklady na stavbu ale velmi rychle vyrovnávají výrobou, takže do dvou let budou plusu.
Oni,TPCA, budou ve ztrátě celou dobu co budou tady. Pro náš stát nic z toho! A v sociku se mi to nelíbilo, ale mluvím o problémech žití v Kolíně, tak o tom zkus popřemýšlet?! Z poklidného městečka je velká ubytovna s hernama a bordelem na ulicích. :'-(
By mě zajímalo jak ty benefity vypadaj v reálu. A co ten zvýhodněnej leasing na auta. Víte o tom někdo něco? V tom PR prohlášení to vypadá jak zlatej důl pro zaměstnance.
zvýhodněný leasing zase tak výhodný není. Na auto máš slevu 20%, takže pokud platíš hotově, mám vyděláno. Pokud ale splácíš, tak těch 20% přeplatíš na úrocích.....
Bohužel mi nezbývá souhlasit s kolegou, který psal o zaměstnancích TPCA. Bohužel je to doby*ek a nic jiného než doby*ek. Chovají se jako pra*ata, přapadávají lidi, vyvracejí značky, demulují byty, co jim město postavilo. Zaměstnanec TPCA = gipsy.
s tím si dovolím silně nesouhlasit. Dělám tam dva roky a rozhodně se nechovám jako ti popisovaní.Buď jsem v práci, nebo makám na baráku, takže jsem přestal chodit s kámošema do hospody,v tomhle ohledu zapůsobila TPCA kladně
Pokud vím ,tak nemovitosti a pozemky prudce zdražily ,ak nevím na co si místní stěžují a ty auta ,že jsou jako 3. do rodiny? Kolínská auta s 5,5l/město jsou 100x lepší než mastná tyč MHD.