Technika
Tou jsou věci mezi nebem a marim. 😉 Tak když začneme nepopulárním tabulkovým kovbojem, je jasné, že přeci jen 11 kW navíc u OPC by mělo nějakou tu sekundu z výsledného času ubrat. To ale není to podSTatné, nejpodSTatnější je, že i když je OPC řazena k nekompromisnímu nářadí, byla o pouhé 2 sekundy (což jak psal výše Dinar, s kterým výjimečně souhlasím 😉 rozdíl spíše zanedbatelný) na 20,8 km rychlejší. Tím je řečeno vše - na jedné STraně hard-core nářadí v podobě OPC a na STraně druhé kompromisní ST, které však i přes absenci 11 kW, udržel s OPC krok. Myslím, že při koupi auta bude spíše rozhodovat ta oblíbená možnoST do Delvity kompromisně bez driftu a na smyčce o 2 s pomaleji, než do Delvity hard-core a na smyčce o 2 s rychleji. oSTatně prodeje o hovoří jasně. ST :yes: správná volba 😉
Ale já se s tím nerozporuju: Jak píšu- v našich zeměpisných šířkách rozhoduje také flexibilita celého vozu, a tady má Focus prostě navrch. To je snad každému jasné.
Jistě, ST není jen správná volba, je to vynikající volba. Je to volba, kde se rozum snoubí se srdcem, praktičnost harmonizuje s dravcem, kde (jako zázrakem) z normálního běžného hatchbacku ti ve Fordu vykřesali za třičtvrtě mega klenot. Kdo kupuje tahle auta, zpravidla nemá zkušenosti s 911kami, a tedy se ploužíval do kopců v lepším případě v nějaké dýchavičné jednačtyřce... a ted... mainstreamových, sportovně luxusních, praktických 220 koní... je mi úplně jedno o kolik sekund, minut, či hodin je někdo jinej v cíli... neboť "já" přece vím, proč valím FORD FOCUS ST. :yes:
Nekřepči nejásej, jen tiše kývni hlavou, a směrem k ST zvedni palec k obloze. Já nechápu, co je to pořád za masturbace, my se tu dozvíme z článku, že ST zajelo výborný čas... a já mám dojem při četbě diskuze, že smyslem článku bylo, abychom se mohli dozvědět od kolegy, že někdo (OPC) je jěště rychlejší. Chápu, že úroveň takovéto diskuze sem patří také, ovšem očekávám ji spíše od intelktuálně mlhavějších kolegů, než-li od Mariho. Takže - hot hatch - není o tom, být všude nejdřív, hot hatch je o tom mít jaksi vizuálně takřka běžnou, praktickou káru z finančně velice přístupného segmentu, káru, která bude vybavena vyšlechtěným stádem potentních koníků... prostě je to taková odpověd na vyšší ligu, ligu geteček. Samozřejmě, že nejlepší je, si koupit 911ku, ale... musíš na ní mít. No, a protože se na počátku sedmdesátých let začalo vyrábět náčiní (GOLF1) které bylo jako stvořené pro další úpravy, a současně se se zvyšující životní úrovní v poválečném Západním německu vyrojilo mnoho nadržených jezdců, jimž se z kapesného nedostávalo na tu 911ku, zrodila se hvězda našich vesmírů - hot hatch. Skoro každý nemůže mít Porsche, ovšem skoro každý mít může STčko, GTIčko... A je tedy potřeba si napsat: Jaké vlastně má být auto s přívlastkem HOT HATCH? Tak především je to auto segmentu nižší střední (neprémiové, tedy mainstream) kolem třičtvtě miliónu. Dále se předpokládá, že musí být uživatelsky příjemné, to znamená, že naladění vozu musí naplňovat jak sportovní očekávání, tak jistý luxus jízdy. Ostatně vyrobit vřeštící bestii na 300 koních, to umí kde kdo, to není žádný um. Um je právě to, dokázat vůz naladit, sladit jeho vlastnosti a naplnit tak očekávání kupujících. A tohle dohromady umí dnes referenčně zejména dva zástupci této srdeční kategorie - GOLF GTI a FOCUS ST. Ano, to jsou přítulní přátelští kámoši za pár šlupek, pro každodenní jízdy do kanceláře, pro sobotní naplňování dravčích instinktů mladého býčka, jakož i na dovolenkové sakypaky. Kapiš? Tedy jde než o PSP - praktičnost, sportovnost, přítulnost. Mimochodem, v Top Gear č.2/2007 je vynikající test Mazdy 3 této kategorie (260 koní). Doporučuji každému, aby si ten test podrobně přečetl. Je tam pohled na HH totiž dokonale popsán, včetně posouzení rivalů -GTI a zejména jaksi stájového skorobráchy, tedy FOCUSU ST. Takže, pánové, pozor... rozlišujme, mezi nekompromisními sporťovními derivacemi z hatchbacků, tedy například OPC, a praktickými kámoši pro každý den, třeba GTI či ST... Kup si co chceš... jen musíš předtím vědět, co vlastně chtít máš... BRAVO ST :yes:
Souhlas. Ale vedet, co mas chtit, dneska, tak to da zabrat...Ale, musim dodat, ze takhle dnesni diskuse o OPC a ST je jedna z nejkultivovanejsich .. vsimas to...dva uplne odlisni zastupci HH a zadne nadavky ani urazeni ci posmesky... :yes: :yes: :yes:
Cítil jsem potřebu uvést na pravou míru dezinformaci o nejlepším času mezi HH. Není to zase tak mimo téma, jak se ti možná zdá. Já tě také nenapomínám za to, že tančíš Guru tance v diskuzích napříč celým spektrem článků... 😄 Takže já cítím, že to sem prostě patří. Jistě Focus je nepochybně velmi dobrý vůz, ale dle mého nevystupuje z řady obdobných vozů, kterých je už celá řádka. Je to Focus v výkonným motorem, tvrdším podvozkem a optickou retuší. A přesně tohle cítíš i u jeho přímých konkurentů- s vyjímkou jediného Astry OPC. Ta totiž nabízí onen přístup, jež se za těch 20, 30 let úplně vytratil z evropských silnic. OPC není horší ani lepší než její konkurenti, ale rozhodně je diametrálně odlišná z pohledu řidiče. A za to jí patří velký dík!
Ale ano, technicky je nepochybně stejně vyspělá, jen prostě ta sportvnost přebíjí praktičnost... proto jsem nahoře napsal tu poslední větu...
No panove, ono nejde o to kdo je rychlejsi, ale kdo je rychlejsi V TE KATEGORII - TO BYSME MOHLI RICT ZE FORD I OPEL JSOU PROPADAKY VUCI PORSCHE! Jenze to je ono - KATEGORIE, ASTRA A FOCUS JSOU MOZNA AUTA STEJNE KATEGORIE Z HLEDISKA ZAMERENI TRHU A KONSTRUKCE, ALE UZ ANI NAHODOU STEJNE CENOVE KATEGORIE A O TO JDE, ASTRA S CENOU VYSSI O DESITKY PROCENT PORAZI FOCUS S ROZDILEM STATISTICKE CHYBY - ROZDIL DVOU VTERIN NEPOVAZUJI ZA FAKT, TO MUZE BYT ROZDILNOU TEPLOTOU POVRCHU A TEDY TRENIM, COZ SE NA CELE DELCE TRASY PROJEVI DVEMI VTERINAMI! a takovychto vlivu je samozrejme nescetne, vlhost vzduchu - vetsi hmota na litr - vetsi aerodynamicky odpor, atd. to ze si tady ty a GTI HONITE PERA JE PRO ME TEDY NEPOCHOPITELNE, V POMERU CENY A RYCHLOST TEDY VEDE JASNE FOCUS, TEDY SPORTOVNOST ZA PRIJATELNY PENIZ. CO SE TYKA KECU O AUTECH STEJNE KATEGORIE A ZE OPC JE JINA - GOLF GTI BY MEL BYT UDAJNE TAKE STEJNE KATEGORIE, A JAKY JE TO PROPADAK, PROTOZE 20 VTERIN UZ NENI STATICSTICKA CHYBA, ANI ODCHYLKA VLIVEM ODLISNYCH PODMINEK, ANI SCHOPNOSTMI RIDICE, ALE LIMITEM AUTA, A TO UZ JE SAKRA OSTUDA NA TO ZE JE TO UDAJNE STEJNA KATEGORIE, O CENE RADSI ANI NEMLUVE, TAKZE TO ZKRATIM, ASTRA JE VITEZ JAKYBY NEBYL - ROZDIL (A TO I KDYBY BYL VETSI) MUZE BYT ROVEN STATISTICKE CHYBE NEBO ROZDILU PODMINEK, DALE ZA TY PRACHY NENI O NIC LEPSI, AT UZ JE FEELING JAKYKOLIV, ZVLAST KDYZ NALADIT AUTO SPORTOVNE NENI PROBLEM, ALE NALADIT PODVOZEK TAK ABY BYL UNIVERZALNI, TO JE FYZIKALNI ZAZRAK, KDO NEZNA ZAKONITOSTI DYNAMIKY POHYBU NEPOCHOPI JA VELKY ZAZRAK TO JE. A DALE GOLF JE PROPADAK, NEKDO HLOUPY MUZE HAJIT ZE JE TO KVULI SLADENI KOMFORTU A SPORTOVNOSTI - BLBOST, PROTOZE TOTEZ PLATI PRO FOCUS VUCI KTEREMU JE PRAVE ONEN GOLF GTI PROPADAK.
A CO ZAVEREM? TEN KDO VYZNAVA NEJHORSI AUTO VE SVE KATEGORII JE JEDNOZNACNE BUD HLOUPY, NEZNALY, NEBO PROSTE VYBIRA ZNACKU SVE OBLIBY UPLNE NAHODOU, JAKO FOTBALOVY FANOUSEK TYM, PROSTE SI BEZ OHLEDU NA FAKTA VYBERE JEDEN TYM A TOMU FANDI, TAKOVATO LOGIKA JE PRO ME ZCELA NEPOCHOPITELNA VE VSI SVE IRACIONALNOSTI. ALE BUDIZ, JEHO VEC, JEN POKUD NAM TU DENNO DENNE NEKIDA BLABOLY O TOM JAK JE GOLF NEJLEPSI, PROTOZE NENI, JDE TEDY BUD O SPATNE VYCHOVANI, NEBO DUSEVNI PORUCHU CI EMOCIONALNI KOPLEX KTERY SI ZDE LECI, TAK AT TOHO RADSI ZANECHA A ZACNE SE CHOVAT JAKO NORMALNI CLOVEK.
A CO ZAVEREM? TEN KDO VYZNAVA NEJHORSI AUTO VE SVE KATEGORII JE JEDNOZNACNE BUD HLOUPY, NEZNALY, NEBO PROSTE VYBIRA ZNACKU SVE OBLIBY UPLNE NAHODOU, JAKO FOTBALOVY FANOUSEK TYM, PROSTE SI BEZ OHLEDU NA FAKTA VYBERE JEDEN TYM A TOMU FANDI, TAKOVATO LOGIKA JE PRO ME ZCELA NEPOCHOPITELNA VE VSI SVE IRACIONALNOSTI. ALE BUDIZ, JEHO VEC, JEN POKUD NAM TU DENNO DENNE NEKIDA BLABOLY O TOM JAK JE GOLF NEJLEPSI, PROTOZE NENI, JDE TEDY BUD O SPATNE VYCHOVANI, NEBO DUSEVNI PORUCHU CI EMOCIONALNI KOPLEX KTERY SI ZDE LECI, TAK AT TOHO RADSI ZANECHA A ZACNE SE CHOVAT JAKO NORMALNI CLOVEK.
Celé to moje počínání jsi prostě nepochopil. Já jsem zde onen čas pouze zmínil, ale nestavím na něm existenci OPC... Já tady píšu úplně o něčem jiném: A to o tom, že Opel nabízí diametrálně odlišný způsob než jiné automobilky, a to zejména viděno z pohledu řidiče. Já tvrdím, že OPC je svou podstatou mnohem blíže původnímu pojetí kategorie HH, protože ta se postupujícím časem začala ubírat spíše směrem k flexibilně použitelnému rychlému harchi, zatímco Astra nabízí tu "emotivnější" část dnešního zaměření. Proto mám také pochopení pro to, že mnohým to prostě nevyhovuje.
A zase musel spomenut GTI aj ked nepriamo ale predsa :no: Ako VW zalozil triedu HH a pod. Us som si chel pomysliet ten GTI dostal rozum a ani tu nespomenul GTI a hned ho stavia na piedestali a dokonca i pred ST aj ked nenapadne. Proste z prispevku o ST ho nenapadnyn spobom premenil na prispevok o GTI. Co dodat :no:
Ach jo, Pipo, máš ty to se mnou ale těžké pořízení viď. Tak čti, to by se ti mohlo líbit: Za devatero dílnami a devatero dálnicemi, žil jeden malinký, ustrašení klouček. Říkali mu Hipo. Měl na hraní malé dřevěné autíčko a stále dokola žvatlal: "Já ci eště, já ci eště" Jeho tatínek se nad malým synkem slitoval a když mu bylo 5 vydlabal mu z kůry stromu na dvorku větší auto. Mělo na zádi malilinký nápis ST a na předku malilinké logo FORD... A ten náš milý Hipo žvatlal stále dál - "...eště... eště" A jeho tatínek ho chválil, hladil po hlavičce a zpíval mu ukolébavku "áno esté, áno, esté..." A pak zadrnčel na zrcátku ST pověšený zvonec a pohádky je, milý Pipo, konec.... P.S. Odhadoval bych, že tohle by už se ti možná i mohlo trochu líbit, Pipo. Co? 😉 :yes:
Dosta trapne ale ta reakcia k tebe sedi vela kecov o nicom a ze si aj tu nespomenul VW. Ja so proste z teba len znechuteny dufam ze reakcia us coskoro urobi tu upravu ze si budeme moct igonorovat prispevky niektorych prispievatelov a ver tomu ty "apostol" ze v tomto ohlade budes najoblubenejsi >😒]
Ta palubovka predsa nie je z ST-cka. Kde su budiky nad stredovym panelom??? 8-s
jasne se zde pise ze focus ST zajel rekordni cas ve sve tride...to znamena rychlejsi nez astra! 😉 porovnani s nejakymi neoficialnimi casy nema s realitou nic spolecneho. navic severni smycka je hodne rychly okruh, zalezi zde hodne na maximalnim vykonu... narozdil treba od hockenheimu a jinych technickych trati
Zaujimave... vo februarovom UK caspise Evo je test hot hatchov vcetne mnozstva detailov z jazd na okruhu a ST ma popri Civicu Type R, GTI, Leonu FR, Astre OTC a nejakej edicii Megane s LSD (ktory test vyhral a ma zdaleka najlepsie casy) najhorsi cas na okruhu a to napriek tomu, ze v priamke (0-100mph-0) bol druhy najlepsi...
Nevim co tu resite s temi vterinami a nejakym oplzlym oplem. Uvedomte si, ze ty auta pokazde ridil clovek, pokazde jine malinko jinou stopu, nechce se zabit, takze nekde jede opatrneji, podle toho jak se v tom aute citi atd. Cas 10:08 dala Sabine Schmidt v tranzitu, coz je asi minutu a pul za STckem, takze nejaky vteriny nic neresi. Myslim ze dost z vas by Sabine Schmidt smazla i tim tranzitem, stli by jste sedeli v ST nebo OPC by bylo jedno 😊
Jeden aspekt mi v téhle diskusi chybí, a to je skutečnost, že je moc dobře, že existuje takhle široká nabídka v kategorii HH. To je podle mého názoru SUPER! Možná jednou přijde doba, kdy se na tuhle možnost výběru bude jen vzpomínat, tak si je to teď třeba pořádně užít. Někomu sedne OPC, někomu ST, někomu GTI a někomu zase Type R.... to je přece paráda, ne?! Nemuset se přizpůsobovat a vybrat si to co chci! A o to jde, o ten pocit, že jedu v tom, co mám rád - jsou lidi, kteří se z toho stejného důvodu vozí třeba v Defenderu.
o tomhle by Hot Hatche neměly být. Je to pěkný marketingový tah že je tak rychlý, ale zároven bych vybíral jinde protože ST je na mě moc civilizované.
BTW: Jaký je váš nejoblíbenější HOT HATCH?
U mě z předokolek: pro běžné použití Clio 197, pro hardcore zážitky vzácné Clio 182 trophy
ze zadokolek zabijácké Clio V6
a z čtyřkolek nové Audi S3 :-!
BTW: Jaký je váš nejoblíbenější HOT HATCH?
U mě z předokolek: pro běžné použití Clio 197, pro hardcore zážitky vzácné Clio 182 trophy
ze zadokolek zabijácké Clio V6
a z čtyřkolek nové Audi S3 :-!
😄 zrovna balím, hoši z B&B mají nový kit pro S3ku, prý brutál, v sobotu se bude jezdit, takže S3 :yes: Pokud jde o ty další, předokolky, tady se na 197 se shodnem, ale zadokolky pro mě jedině 130i. 😉
Tak u mě je to myslím jasné... 😄 😉 ale z minulosti bych vzpomněl třeba Renault 5 Turbo nebo později Escort Cosworth
Osobně miluju hardcore zážitky v poloze ležmo... 😉 a vlastně na silnici po nich ani netoužím. Vím ovšem, co je dlouhej táhlej, co jsou rychlé výjezdy ze zatáček a rychle podřazování před nimu... takže, mě spíš zajímá, co mi stojí na parkovišti před kanceláří. Abych, až to navečer sbalím, se sesunul na sedadlo, pustil si dokonalou muziku, nakop to a jel se projet. Projet tak, že se u toho nebudu nidit, že mi plyn půjde tzv. za nohou a tedy, že akcelerace, ty výjezdy ze zatáček budou prostě dokonale naplňovat moje srdce i duši. ono ani tak nejde o rychlost (nenarážím na tebe, Mari) jde prostě o to celkové sladění podvozku, řízení a motoru. Nechci nikdy mít přemotorované auto, zejména přemotorované na moje schopnosti... chci přiměřený (nenudný) výkon, chci aby můj, když už mermomocí mám vybírat HH "zaklekával" v zatáčkách, ale aby mě i hýčkal, jako v bavlnce... takže bych (opravdu) bez rozmýšlení dnes vskočil do GTI 200 koní nad nimiž by bděla převodovka DSG. Nic jiného mě víc neoslovuje. Ještě možná antracitové ST. Ale... asi bych už dnes do HH nešel... čas běží a roky nezastavíš, tak kdybych dnes nepotřeboval prostor, volil bych z nižší střední pravděpodobně prémiovku - BMW1... sakra, ale ta je uvnitř dost malinká... koukám k opasku... asi bych "musel" jít do AUDI A3. Také na dvou litrech a nad nimi to DSG.
a je to tady panove..predposledni veta...GTI se priznal...on ne ze by takove OPC nebo CTR nechtel...on se do nich jenom proste nevleze...pak bych asi doporucil panovi S-Max...v antracitu, samozrejme >😁 >😁
jo, myslím že jsi svůj pohled vysvětlil docela podrobně 😉 :yes: Jenom mě překvapuje že by jsi volil převodovku DSG, což mě trochu překvapilo- neb jsem myslel že preferuješ u ostřejšího kompaktu spíše klasiku.
to jsem samozřejmě já 😄
Jasně, že řadím pravačkou... To DSG jsem tam dal proto, že mě opravdu moc uspokojilo a chtěl jsem tím akcentovat zejména to, že už nechci vylítávat ze zatáček po dvou vnějších... V mainstreamu je to DSG opravdový zázrak... Největší průšvih je v tom, že do stovky odřadí rychleji než my... i když zase holt odpočívá ten levej nárt...
Kdo tohle vyhodil ať se stydí, článek se týká prodeje v Evropě, okrajově pak o jiných trzích. My jsme v ČR a Focus s takovou palubkou se možná najde v USA a i to na trošku jinak vyhlížejícím focusu, než je toto STčko. Když je tak populární, pak nechápu, který amatér a neznalec z redakce motoristického webu může takový kix udělat. Celkem hanba...
Rad sa pridam k diskusii. Po prve, namerane udaje na okruhu nemozeme aplikovat do beznej premavky. Po druhe, ide o to, ako auto dokaze zaujat vodica a svojim sposobom vtiahnut do deja. Ano, s ST sa ide prijemne rychlo, ale na to tu mame aj AMG Medvede ci ine GT-cka. Polozme si otazku, ma byt HH viac hot alebo hatch? Alebo 50:50? Mam rad OPC (aj ked Merivu/Zafiru OPC som velmi nepochopil, presiel som sa OPC-kom a je nedotacave - ma vyssie umiestnene turbo i nasavanie, co zvysuje tazisko a odlahcuje kola - na vode je to zufale, ale je to bestia, huci, vrci, hryzie, po 20km mam dost. A preto je to moj dreamcar. Opel robi tuto vec po svojom a mozno je tak dobre, chce byt viac sportovcom ako komercnym tahakom.
😄 :yes: PS: Opravdu je to tak zlé na vodě? Podvozek je dle mého názoru tvrdý a přilnavý až až, nebylo to třeba použitým pneu?
Ale ST vyhrává ´plně něčím jiným, než tím jak rychle se v něm jede. Napsal si to ale dobře, jde o to, jak dokáže auto vtáhnout řidiče, jaký pocit u něj navozuje a jak porci zábavy a adrenalinu mu nabídne. V tomto si myslím ST nabízí daleko víc než OPC. Není to jen můj názor, ale de facto všech testů, kde jsem viděl test OPC a potažmo ST. Doporučuji např. starý a dobře známý Top Gear, pokud vládneš angličtinou, pak se soustřeď na to, co se říká ke konci. Odoborníkům je jasné, v čem je OPC lepší, stejně jako v čem je lepší ST. Otázka je pak co kdo preferuje, nicméně se přiznám, že jsem z těch co, jim více řekne ST. Přesto chápu, že někdo na jiné straně a nedá na OPC dopustit. 😄Top Gear, doporučuji shlédnout: youtube.com/watch?…
A aby som nezabudol - ani moje auto "nezataca". Mam podhustenu lavu prednu pneu a taha mi volant. Idem to dnes napravit. 😄
Konkurenční web uvádí stejné časi Astri a ST 😲 autorevue.cz
nedávno jsem o tom něco četl: Manuel Reuter (dvojnásobný vítěz Le Mans a exlusivní testovací jezdec Opelu) jel s Astrou OPC dvakrát. V první jízdě byl naměřen čas 8😁5 ale Reuter přiznal, že během jízdy udělal jezdeckou chybu, která se mohla na čase promítnout. Při druhé jízdě pak dosáhl času 8😁3 a při rozhovoru řekl, že je spokojen. Takže 😄 :yes:
Koukám, jak se tu zase rozjela vášnivá debata o HH, věčné téma. 😄 tentokrát jsem na ní psychicky (a časově) neměl. Ale už jsem se dočkal, vyzkoušel jsem konečně CTR. >😒] Jestli tě to zajímá, najdeš to tady [odkaz] . Jsem zvědavý na tvůj názor, až se ti dostane CTR do ruky, nezapomeň se pochlubit. 😉
ano, ale focus st je patvalec s objemom vysim nez 2l, zatial co astra je stvorvalec s objemom 2l..takze je jasne ze by mala dat vyse vykonu
PS: na takové laciné invektivy o ST a jen lepších sedačkách a sportovnějším volantu nebudu vůbec odpovídat 😉