Takhle nějak jsem si HH z GP představoval... Znak se škorpiónem považuji za fajn nápad, stejně jako barevnou kombinaci bílé s červenými prvky - tak nějak tomu bývalo i u starších sportovních Fiatů... Teď jen doufat, že se povede interiér. Stilo Abarth bylo velkým krokem vedle (to snad uznají i ti nejzarytější Fiaťáci), tak doufejme, že GP si škorpióna svými jízdními výkony zaslouží mnohem víc :-)
Sympatické je, ze uvádzajú výkon 110 kw standardne a s 98 okt. 114 kW. Je to opacný prístup ako VW, ktoré uvádza pri FSi-ckach 85 kW, resp. 110 kW standardne, ale ak tankujes 95 okt., tak menej... Co sa mi od Fiatu zda serioznejsie ako u VW :yes:
No na tom samouřejmě něco pravdy je... Já to tady tvrdím už asi 5 let od doby, kdy vyjela Fabie ze 74 kW 1,4, která ani náhodou an moji 76 kW 1,6 nemá v žádném parametru, byť by teoreticky měly být ty auta an tom stejně. Bohužel tomu tak prostě není...a nevím o nikom, kdo by dobrovolně do toho auta tankoval 98 a víc...
souhlasím s tím že je to sympatické od fiatu, ale mám pocit, že někde byly výsledky zkoušky, kde se ukázalo, že rozdíl výkonu (podle použití benzínu s různým OČ)u takhle malého motoru s atmosférickým plněním je zanedbatelný, ne-li téměř neměřitelný. A taky si myslím, že 1,4 s krouťákem max 126 Nm jednoduše nemůže mít na Tvoji 1,6 s krouťákem do 145? Nm i kdyby se na zadní mlhovku stavěla, to dá rozum ;-) U turba je zřejmě rozdíl výraznější, takže FIAT :yes:
Nevím, jaké byly zkoušky, ale já u své 1.6TS přešel dobrovolně z 95 na 98 plnotučných už před skoro 2 lety a výsledek, nelkupujte 98, za 26,90. Bez měření, pocitově, byl rozdíl ihned velmi silně znatelný. Tam, kde se autu na 95 oktanů nechtělo pod 1800 ot., tam si dnes nevšimnu ani když mám 1500 ot. A do otáček jde jako pila. Prostě je to znát a nepřímo ověřený nárůst zrychlení a pružnosti mám taky. Jo a s potřeba o nějakého necelého půl litru dolů, ale to není podstatné... ;-)
presne, cela 98cka je o pocite. Z fyzikalneho hladiska to nie je mozne. Oktanove cislo znamena odolnost voci samovznieteniu a ten narast vykonu je az pri vysokych otackach. proste pchas svoje korunky do vacku naftarov.
Ak chces vyssi vykon, treba vacsi objem (alebo turbo).
Mam Fiat Stilo SW 1.4 16V a viem, ze nikdy s nim nevyprasim ziadnu 1.6t 16V.
Ztraceny a skoro zapomenuty kral se vraci. Byl pryc mnoho let. Trun za tyto leta ale opusteny nezustal. Stridali se na nem falesni snazivci, strkali se, bodali se do zad, podlezali, prolhali si misto na trunu, na kterem vsak nikdy moc dlouho nezustali. Predstirat se nikdy moc dlouho neda a nesmi. Zvony ohlasuji konec doby bez jisteho vladare. GTI, ST, VTR, RS, FR a podobni pokleknete, prichazi pravy a nefalsovany kral ABARTH. Damy a panove falesni kralove jsou mrtvi, at zije kral.
Potlesk pro Abarth. Ale ze si dali na cas ;-) Vizualne je to jednoznacne nejpovedenejsi hot hatch ve tride... Podvozek GP je i ve standartu moc sikovny, jen kdyby mu tak chteli dat pro Abarth hydraulicky posilovac ;-) 110kw je solidni porca aby to hezky jezdilo. A ze fiat turba umi! Navic tech Abarthu byde solidni plejada: krom limitky S2000 budou i dalsi benziny i silna nafta. :yes: Jen aby to netrvalo zbytecne dlouho.
Vypadá dobře, i ta trendy bílá mu sluší. Co se týká motoru, přeplňovaná 1,4 je přesně to, co tyhle malé HH potřebují. V britské verzi Autocaru jej už zkoušeli a moc nadšení nevyvolal, ale pokud bude podvozek, logicky, srovnatelný s Corsou OPC, pak by nemělo mít Punto Abarth při dobré ceně problém. Na hydraulické řízení nejspíš nedojde, jestli mu tedy zůstane stávající elektrické, pak se dá celkem úspěšně dohadovat, že řízení bude jeho největší slabina. Ale jsou to jen dohady, uvidíme, co předvede v reálu. Každopádně za tohohle rychlíka má Fiat :yes:
..kéž by tohle auto bylo i v nesportovních verzích tak dobré jak vypadá...Fiatu by to pomohlo...i když obávám se, že Fiat vytlačí Kia, Hyundai atd... pověst o spolehlivosti mají podobnou, leč Korejci jsou levnější...Jinak Design???? Paráda... ;-) vyvolává spoustu emocí >:-[] viz příspěvek marianka >:D
Bílá je úchvatná, celé je to dokonale nafoceno, předek velmi působivý, velká pochvala za zadní vytažené blatníky u té ostřejší verze. Ovšem celá záď je smutná, bez jiskry, bez stylu. A ty horní hrábě nebrat, to je snad jasné. P.S. Tady vidíš, jak dobrej je VW... malé nadupané motůrky, to je cesta... i u Fiatu. Bravo CAPARTH :yes:
Ale no tak, buďme soudní... Auto je to pěkné, ale ta záď je opravdu trošku fádní (obzvlášť v té bílé). A jinak se slovy "ikona" apod. bych byl velmi opatrný - ono je velký rozdíl mezi pravým Abarthem ze šedesátých let a Fiatem, který si na masku nalepí jeho logo... Až tohle GP rozdrtí všechny ostatní malé HH ve své třídě, tak se bavme o ikonách, vzorech a pravém Abarthu... Fiatu fandím, ale vzpomínka na Stilo Abarth (chudák starý Carlo, ještě že se toho nedožil...) mě nutí ke zdrženlivosti...
Na fotkách jsou pomotané dvě verze, ostrá s křídlem je verze pro rallye, závodní pro skupinu S2000, takže to ani brát nelze. Civilní verze je ta bez křídel. :-!
Italové se vracejí do minulosti, to jim to ale trvalo...
Uvidíme jak obstojí v testech. Jen naladit podvozek a s ostrým startem ho vyzkoušet na kopci do Srní u Kašperských Hor. Možná bych s ním trhnul rekord... :yes:
poslední dobou si uvědomuji fakt, že všichni pořád fotí auta z úrovně přejetého divočáka - kdy naposledy jste takto na ulici viděli nějaké auto? Já před dvěma lety, když jsem v zimě sklouznul při nastupování skoro celý pod služební Fabku. Zajímavý pohled. Kdyby byla aspoň jedna fotka tohohle krasavce z výšky normálního člověka, tak by např. při pohledu zezadu vynikl krásný tvar blatníků, černé doplňky dole vůz opticky sníží, odlehčí, a na bílé barvě ve spojení se zatmavenými světly krásně vynikne barevné všeříkající logo. O nudě tady nemůže být řeč, záleží na úhlu pohledu.... :-)
Punto je jedno z nejhzčích současně prodávanejch aut (nejsem fanouškem Fiatu) a tohle vypadá víc než zajímavě, jsem zvědavej jak to pojede... myslim že i když třeba nepovede třídu tak to bude moc zajímavá varianta, která by neměla chybět na seznamu možností potencionálního kupce hot hatche.... uvidíme a já držim palce