Taky se těším!
Jsem zaujatý fordista z jednoho jediného důvodu - všechny Fordy jedou tam, kam otočíte volantem. A to, překvapivě, spousta aut neumí. Mimo premivou třídu (a z ní hlavně BMW), Subaru a pár upravených speciálů to nikdo tak dobře, jako Ford neumí. A u Forda to dostanete už v základu, bez příplatků!
Nechci se hádat, seděl jsem v RS jen jeden den a asi 1000 kilometrů a neměl jsem čas to zkoumat, ale myslím, že i RS má elektro.
Nicméně přesné, bez mrtvého chodu a nepřeposilované. Ale skutečná zpětná vazba se pozná až na okruhu nebo na náledí.
Nevím nevím ... s fordí benzinovou 1,8 v Mondeu jsem ujel přes 170 tisíc a jediná větší oprava byla předepsaná výměna rozvodového řemene, s Volvem 2,4 D jsem při stejném režimu jízdy (spíš lehčím, protože jsem ho málokdy nakládal až po střechu, jako ten Ford, děti odrostly a už s námi nejezdí) ve 130 tisích měnil na motoru skoro všechno (turbo, EG ventil, regulaci podtlaku, řídící jednotku). Bral jsem kvalitní naftu, všechen servis dle předpisu ... no asi jsem se špatně staral ...
S 1.6TDCI není problém jezdit za 5,xx, s 1.6 benzínem budeš pravděpodobně přes 7. To máš rozdíl nějakých 0,70 Kč na km, návratnost 40.000 investice je po 57.000km... to není zase tolik, není to ale ani málo.
Jsem spíš chudý než klidnější jezdec. Prostě mám spočítáno, že se nevyplatí investovat do turbobenzinu (+ cca 40 tisíc) nebo nafty. Když už na to někdo má, t-benzin je aspoň legrace, diesel je v nižší střední prohra vždycky, pokud nenajedeš přes 25 tisíc km/rok. Jakej máš názor na 1.6 Ti-VCT ?
Stále to berieš moc "autofilsky" ... Z tvojho pohľadu je to o.k. - ale len pre teba a ľudí, ktorí majú autá radi. Pre ostatných nákup auta prebieha jednoducho odlišne - pozriem ako vyzerá, vyskúšam ho a keď mi "sedí", tak ho beriem. Neriešim zavesenie náprav, variabilné/nevariabilné časovanie ventilov, bi-, tri, quatro turbo a podobne.
tak si kup šestsettrojku, očividně pro Tebe nejlepší volba
je sice hezký že víš co potřebuješ (pohodlí) ale nevíš co je k tomu potřeba - potom logicky nedostaneš to o čem nevíš že vlastně chceš. Auto na podvozku začíná, a pokud je podvozek os_anej je to jenom naleštěná krabice na kolečkách. Ale jak píšeš, je vás většina, takže není kumšt vám prodat nalejštěnej prd.
Lenže si uvedom, že väčšina vodičov (vrátane mňa) ti prdí na to aká je kde náprava. Ak by sa zachovali vlastnosti, ktoré od auta požadujem (pohodlie), nech sú tam bárs aj pevné nápravy z traktora. Technická úroveň auta vpodstate zaujíma len vodičov, čo sa v jazdení vyžívajú ... To je to isté ako s počítačmi - obyčajným userom je jedno čo je v krabici, hlavne, že to ide - to len hráči a koumáci stále niečo vymieňajú, taktujú, ladia a podobne - a baví ich to.
A jak tu „kvalitu“ hodnotíš? Podle tvého subjektivního názoru, nebo věříš PR článkům v novinách a na internetu, nebo snad podle „objektivních“ testů. A na jaké části a vlastnosti auta se tvé hodnocení kvality zaměřuje? Objektivně je ta „kvalita“, o které píšeš a většina majitelů VW jenom sní, velmi obtížně měřitelná... je to klišé.
Proč si prostě do nicku nenapíšeš "Mám rád Fordy a nemám rád Renaulty"? Víš kolik tvých příspěvků by ti to ušetřilo a kolik času bys mohl přeorientovat do jiných činností? Pouvažuj o tom ;-)
Golf je moc podařený v Hatch... tří i pětidveřový, ale kombi bohužel mé sympatie nemá. Při koupí Golfu Variant bych dlouho přemýšlel, proč jsem si tohle auto koupil, když existuje Octavia Combi. Jinak přiřazuju Megane Grandtoure a Kia Ceed je pro mne v kombíku taky velmi přijatelná.
Ad. tápání... Ford tápe a tápat bude, protože od dob prvního a bravurního dodnes nestárnoucího Focusu nepředvedl po stránce designu nic, co by stálo o zapsání do dějin designu.
Deathlifte... Můj milý deathlifte... Nemám ti tady opět vypsat letopočty kdy Ford zakládal svou sportovní divizi a kdy Renault? Těch 25 let rozdílu pro Renault (50. léta) je setsakramentský argument proti tvému nařčení "kopie" :no::no::no::no::no:
je to klišé, prostě je to klišé... není třeba nic číst, stačí se podívat, zkusit, srovnat... v rámci tříd je to srovnané tak, že rozdíly v kvalitě může hledat jen snílek, zoufalec nebo velmi silný "detailofil" ovlivněný zalíbením v konkrétní značce ;-)
Tys začal o opravdových sportovních autech a jmenoval jsi mimojiné Twingo RS, tak jsem ti dal příklad co si pod "opravdovým sportovním autem" představuju já ;-)
K monopostům sme se už dostali, protože oproti tebou jmenovaným Renaultům Shelby monopost je >:D
Maličké Clio RS s dvěmasty koňma jako dětská hračka rozhodně nevypadá. Kdo má víc? A podvozkově na tom není vůbec zle.
Ad Laguna - sice sporťák není, ale její podvozek musím ocenit.
Sice to jsou tvrdě naladěný auta s poměrně jednoduchým podvozkem, ale na okruhu dokáží vypálit rybník i jiným borcům. ;-)
R26 bych neargumentoval, to není auto na normální provoz. Takhle bych mohl do placu hodit Focus WRC, kterej taky můžeš koupit, ikdyž za cenu 4 Astonů ;-)
Bohužel Lifte, ruku na srdce. Twingo RS, Clio RS, Megan RS (R26), možná ještě i Laguna GT, to jsou opravdový sportovní auta. Ford má možná tak to RSko, který stejně neda R26ku, jinak čistej průstřel. ;-)
Hele, není to trochu jednostranný pohled ;-) . Když si budu celý život vozit zadek v VW a pak půjdu testovat nový model VW, tak budu asi hodně objektivní ... samozřejmě, že je to klišééééé ;-)
Je to má zkušenost... a nežiji ve světě kde Německé = kvalitní, Italské = nekvalitní, Francouzi - ti umění jenom víno atd.. Je ale docela smutné, že právě kolem značky VW se v ČECHÁCH shromažďuje největší procento arogantních, sebestředních a pohrdavých jedinců, kteří rádi podobné bláboly rozšiřují a to nejen na internetu.
Megane je asi hezčí. Ale bál bych se s ním narozdíl od Focuse vzdálit se příliš od servisu, stejně tak jako třeba s Fiatem.
Uvidíme jaká bude cenová politika
Zvenku říkám ano. Zevnitř je to děs, vypadá to jako levná minvěž Aiwa ze začátku 90. let (středová konzola). Ale ruku na srdce: zajímá tohle někoho, kdo ví, že Focus je etalon třídy už přes deset let ? Já asi zaskočím pro elegantnější výprodejový FF2 s osvědčeným 1.6 Ti-VCT benzinem. Trochu se bojím, co přinese Fordu downsizing co se týče spolehlivosti a hlavně ceny.
"Menší šestnáctistovka bude k dispozici ve dvou provedeních - 150 a 180 koní. Dvoulitr bude mít výkon ještě vyšší. Klidnější jezdec může sáhnout po modernizovaných šestnáctistovkách o výkonu 105 a 125 koní."
[odkaz]
Konečně jsem na něj našetřil. Moje vstupenka do 21. století automobilismu. Psal se rok 2001 a já koupil své první moderní auto. Jetou třídveřovou 1.6, krále doby. Nemělo zrovna moc výbavy a ani motor nebyl zrovna výkonný. Přesto na něj nezapomenu. Jezdil jsem ho 4 roky. Na kolech z Escortu RS 2000, se světle zelenou metalízou vypadal... k sežrání. Po pár jízdách s mým kouskem si ho koupili i rodiče - 1.8 TDCi Ghia. Konkurence pro toto kombi v jízdních vlastnostech neexistovala. A co víc, do minulého podzimu jezdilo bez sebemenší poruchy. Ve 230 tis. odešly budíky. To byla prví a zatím jediná závada.
Před třemi roky jsem dostal možnost vybrat si služebák. Focus II combi, bez delšího váhání. Už mírně přesluhuje. Jak už je zvykem, bez závady.
Focus III bych rád proháněl jako jeho nástupce. Vypadá slušně, i když i mě vadí pár věcí jako zadní lampy, nebo ty divné trojúhelníky na masce. Modlím se za ještě lepší jízdní vlastnosti. Věřím také ve zlepšení dieselů. Kdo sedne do focusu pochopí, že vzhled je až na druhém místě. Focus je pro mě kolegou. Autem za slušné peníze, které naložíte po okraj vysoce variabilního zavazadelníku a proženete zatáčkou s lehkostí (snad už konečně přicházejícího) jarního vánku. Navíc se za dobrou páči umí odvděčit spolehlivostí starých žigulů.
Karty jsou rozdány, kostky jsou vrženy. Auto je hotové. A já věřím, že Ford má pod rukou královské oko a macháčka.
Mě se neomlouvej :-) . Fordí interiéry jsou vždy rozporuplné, ale tento, stejně jako ten Fiestí a Mondeozní na mě působí dobře. Navíc fotky jsou pěkná věc, ale až pocit po usednutí a ujetí aspoň pár desítek km napoví ;-)
Exteriér ťažko hodnotiť, ako celok mi nepripadá byť zlý, hoci pár detailov jeho hodnoty zráža trochu dole.
Naproti tomu interiér na mňa pôsobí vyslovene odpudivo, nie je tam nič, čo by sa mi páčilo. ;-\
V tom prípade môže byť toto auto sebelepšie, ale na tom, že je odpudivé to nič nezmení. Sorry.
Myslím si že s focusem už to nemá moc společného : záď je buď s-MAX nebo Galaxy interier je fajn ale jsem zvědav na koleno vždy mi vadil středový tunel:)
Předek jen lehounce změnily spíše do mondea:(
Doufám že tam nedají ten ošklivý interier z GHIA umělé dřevo DĚS.
Focus první generace vyvolal pozdvižení. Vnesl do nižší střední třídy neotřelý a neopakovatelný design, skvělé jízdní vlastnosti a futuristický (byť ne nejkvalitnější interiér), slušné zážehové motory (po FL i vznětové) a na rozdíl od Escortu také spolehlivost. S odstupem času a s přihlédnutím k době vzniku tedy něco, co konkurence doháněla až s další generací svých modelů a někteří dodnes nedohonili.
Druhá generace jakoby vylekaná progresivností té první se snažila zvážnět, připodobnit se ke Golfu a nabídla konzervativnější design, vyspělejší naftové jednotky o něco kvalitnější interiér...a to samozřejmě nemohlo býti hodno jména předchůdce.
Zatímco všichni konkurenti vystačí během svého života s kosmetickými změnami, Ford musel přijít téměř s půlgeneračním skokem, aby dokázal eliminovat škody napáchané přílišnou konzervativností. Tou konzervativností, která každého majitele první generace musela nalomit, zda-li má koupit FF II., nebo G V., který se podvozkově dotáhl a nabízel stejnou dávku "tvarové odvázanosti", ta má však u VW velmi hluboké kořeny.
Zatímco tu jedni Focus, toho času třetí generace vynášejí do nebes a druzí srážejí (což značí to, že je blíže ke kořenům zakladatele rodu), já nechci posuzovat, jestli je krásný nebo ne.
Myslím, že je dostatečně daleko druhé generaci a naopak blíže té první, aby se zařadil po bok Fiesty, která je i přes dramatičtější design nejprodávanější ve třídě a je tvarově svébytná. Spíš než podobnost v rámci nižší střední shledávám snahu přiblížit se právě k Fiestě a také snahu o odstranění z mého pohledu nepěkného a plastikového interiéru. Domnívám se, že FF III. míří tam, kde trůnil FF I., tedy do prémiových výšin třídy (nemyslím cenu, ale faktické zhodnocení všech vlastností). To je to místo, kde druhá generace nesídlila dlouho, neboť ji výrazné zlepšení konkurence pasovalo na vůz s výborným jménem, ale kromě podvozku, řízení a pár motorů také naprosto běžný...
Domnívám se tedy, že nová generace si své jméno opravdu zaslouží a bude vnímána lépe než jen jako dříč s upracovanou tváří právě končícího modelu.
Podle mě downsizing trend přejde. Sice to ještě chvíli potrvá, ale přispějou k tomu sami němci co ho vymysleli. Jak odešli z vlády Schroederovi socani dostávají prostor seriózní studie. A aktuálně se řeší plakety, Umweltsteuer a filtry pevných částic - zjišťuje se, že miliary Eur se nesmyslně vyhodily za něco co nefunguje. A ten samý případ je downsizing a turbo - protože v okamžiku kdy tomu dáš čočku to není ani úsporné, ani ekologické
ježíši, vždyť to není vůbec tak složité, auta jdou osadit vším možným od stavitelných podvozků přes magnetoreologické a za pár tisíc řekněme 20-30 můžeš mít podvozek dle svého gusta.
Ale tu nápravu jednoduše nevykucháš a nevyměníš. To je pointa. Jinak moje 1. auto byl R19, druhé Mégane I dCi a až třetí Mondeo V6. Nemám potřebu ti ho hanět, ale když jsem pročítal informace o novém, přesně jsem skončil u té zadní nápravy - dál mě to auto nezajímá.
No ... to bude asi tým "trendy" naháňaním sa za "športovými" jazdnými vlastnosťami. Kur ... a, kto ich potrebuje?! 5%, alebo 10% vodičov? Prečo ich potom vyrábajú všetky? Keby som si mohol vybrať pohodlný/športový podvozok nepoviem ani slovo, ale dnes začínajú byť všetky autá (česť výnimkám) tuhé ako doska ...
A neni to spíš o poměru váha/výkon, než objem motoru/váha ? A nemyslím si, že by na trhu kdy v minulosti byli maloobjemové turbo-benzíny v takové míře v jaké se objevují dnes.
Čo by som mal kde mať? Ak sa pýtaš na dôvody prečo som ho kúpil je to jednoduché: nenudný dizajn, spústa odkládacích miest (ešte aj v lakťových opierkach na dverách, pod nohami vodiča a spolujazdca), slušný kufor (Grandtour), dobrá výbava ...
Podvozok Golfov a Focusov síce môže byť mäkký ... ale nie je, to je ten problém >:D
Naproti tomu Megane podľa teba má tvrdú prednú nápravu ... lenže nemá, to je ten problém >:D
Jediné čo sa mu dá vytýkať (z môjho pohľadu) je horšie odhlučnenie prednej nápravy (trochu buchoce) - ale to bude vekom (236 000 km).
VW je středoproud, které osloví mladé i staré, takže nějaká zmínka pouze o seniorech je mimo mísu... pak už jedině, že poslední VW v kterém si seděl je Vento ;-)
Občas nenadchne, nikdy neurazí, ale rozhodně se nemá za co stydět. Navíc po 10 letech vypadá pořád dobře, což je obrovská deviza Das Auto.
těžko říct, to je asi boj s větrnými mlýny. Já mám rád techniku takže to beru na úrovni trápení zvířátek :-! Ale zase znám lidi, co jsou rádi že najdou kam se leje voda do ostřikovačů - co po takových chtít. Tady tahá za kratší konec lana výrobce, a je jeho starost a by se jim to turbo vysr...až po ujetí 100k
moderní podvozek jako májí Focusy a Golfy může být měkký, jenže do Méganu zapomněli dát jaksi moderní zadní nápravu, takže charakter z toho nevykřešou ani nevymodlí. A protože zadní náprava hmotnost v zatáčce neudrží, musí přitvrdit přední - to je lehce pochopitelný konstrukční limit (za který ty neváháš děkovat) >:-[]
Nikomu nepřeju nic zlého, ale ze zkušeností vždy počítám s tou nejhorší variantou a pokud nenastane, mám důvod k bezmezné radosti. Hlavně nedávat možnosti chmatákům. >:D;-)
Pokud budou jezdit na nákupy, tak si asi nezvolí ne zrovna nejlevnější a ne zrovna základní motorizaci.
PS: Testuje se po celé Evropě a motor musí být odladěn univerzálně. Už to nebude tak choulostivé, jak to bývalo, ale pořád to logicky bude náchylnější než obyčejná atmosféra.
jojo, o turbomotory na jihu Španělska bych se nebál, ale tady je 4 měsíce zima, a lidi jsou tak drzý že jezděj s turbomotory jenom 10-20km do práce a na nákupy, a dovolej si klidně celý ty 4 měsíce nejezdit na delší trasy - těm to taky vydrží 300-400? nebo spíš 30-40?
A je na tvém místě vhodné, abys to vzpomínal, když k tomu nemáš sebemenší reálný podnět?
Je jasné, že ten motor si koupí i vymaštěnci, kteří budou jezdit stylem: nasednutí - plný plyn - plné brzy - plný plyn - vysednutí. A pak budou nadávat, že jim odešlo turbo a že celý VW je na houby.
To by mi nevadilo, větší problém pro mne, že máš moc blízko do Polska, a že máš příliš exponované auto. Takže být na tvém místě, tak nebudu klidně spát. >:-[]
Jestli čteš správně, tak vidíš co jsem napsal. Že nehodnotím, právě proto, že ukáže až provoz. Testování i při sebelepším plánování všeho prostě nedokáže nahradit tisíce řidičů s tisíci různými styly řízení, tísíce různých povrchů, tisíce různých paliv, tisíce ...
No už jsem psal jinde ale Z 505 na 430 ale pomohla znamost. Musim uznat že Golf nabizi komplexnost kterou v teto třidě podle mych představ nikdo nenabizi. Focus v poho ale ohrana pisnička MOTORY.
Ale no tak žadne brojeni nebylo. Nebo bylo ? >:D Prostě jak pišeš prošel jsem spousty salonu a projel dost aut ne jen ty salonove nato abych se rozhodl tak jak jsem se rozhod. Musim ale řict že vyběr je dnes opravdu těžky ale nakonec rozhodla cena knk. sleva na auto do vyroby 75 tkč.
No ... neviem ako Golf, ale mám skúsenosti s Octaviou II (pred faceliftom) - a ďakujem za môj Megane. Tak niečo nepohodlné a tvrdé som ešte neskúsil ...
Já se fakt musím smát, není to tak dávno, co tu Mirek brojil proti všemu od VW a nebral si vůbec servítky. Rok s rokem se sešel, Mirek se rozhodl koupit káru a po projití všech možných autosalonů zakotvil u VW...
Jak to kdesi psal GTI, když dojde na lámání "nápravy" a člověk vezme rozum a své těžce vydělané peníze do hrsti, s největší pravděpodobností skončí u toho nejdotaženějšího auta bez kompromisů... u Golfu potažmo VW.
Jediné co se mi nepozdává jsou ty kravské imitace děr na předním nárazníku. Interiér je v pohodě. Takový beztlačítkový INFINTI FX. Podobné řeči se vedly u Fiesty a nějak prodeje neutrpěly. Jsou to stejné sranda důvody, jak měkké plasty.
Každý nový motor je testován. S každým se v několika vozech najede min 500 tis km. Všechny motory musí vydržet, ať jde o jakoukoli automobilku, nároky jsou +/- stejné. Psát tu něco o možných problémech s životností, mi přijde dosti úchylné.Pokud se o turbomotor člověk dovede starat, těch 300-400 tis. musí bez větších oprav vydržet.
Ze zkušeností... V historii automobilismu to není rozhodně žádná novinka, spíš naopak. Přeplňované maloobjemové motory už tady byly, jsou a budou. Ale asi ještě nikdy jsem neviděl takový nepoměr mezi váhou vozu a objemem motoru. Z dlouhodobého hlediska se všechny „poddimenzované kombinace“ propadly do černých zákoutí autobazarů, zarostlých, rezivějících vrakovišť a staly se zlatým dolem automechaniků – obávám se, že 1,2TSI s cca 1,2 tunovým autem bude mít stejný osud.
Nejsi chudák, jen asi dáváš jízdní vlastnosti a pocit řidiče na první místo a hledáš v nich ty nejdrobnější nuance. Pak bych ti ale doporučil nekupovat nižší střední, která dnes plní funkci rodinného auta, a poohlídnout se po jiném segmentu. ;-)
Předchozí příspěvek vytvářel někdo nadrogovaný. Nebýt podpisu, tak má člověk dojem, že se dívá na novou kreaci inženýrů z Koreje. Tento názor bude vyčpělý a okoukaný sotva ho dočteš do konce. Ve Vlkohradu bouchají hlavami o stěnu, právě sledujete kladivo na G VI a připravovaný G VII. Spěte sladce vlkohradští ;-)
Bohužel ja to poznam takže jsem chudak ktery patři do toho 1%. A jak pišeš řeč je jen o podvozku s kterym ja spojuji ještě řizeni,řazeni a manevrovatelnost(ovladani).
Asi máš pravdu, když porovnáváš jen podvozky. Jen pro doplnění zkusím tedy vyjádřit jejich kvality v dané třídě v procentech. Megane 91%, Golf 92%, Focus 93,5% pak jsou asi i lepší, které mají 95%, nejhorší podvozek v dané třídě by dostal tak 90%. Páni, to jsou rozdíly. A poslední procento, 99% zákazníků, žádný rozdíl nepozná. ;-)
Interiér vytvářel někdo nadrogovaný. Nebýt znaku na kapotě, tak má člověk dojem, že se dívá na novou kreaci inženýrů z Koreje. Tato kára bude vyčpělá a okoukaná sotva se zavřou vrata autosalonu v Ženevě. Ve Vlkohradu bouchají lahve se šampaňským, právě sledujete kladivo na G VI a připravovaný G VII. Spěte sladce bankrotáři z Fordu :no:
Chvalabohu! A ani by som nechcel aby to malo podobný podvozok. Mám Megane predchádzajúcej generácie a vyberal som si ho PRÁVE pre jeho POHODLNÝ podvozok. Pri ceste do práce a inde nejazdím rely ale pohodlne cestujem.
Sním či bdím, příspěvek, se kterým můžu souhlasit. Jen bych nezapomněl zdůraznit, že stejná klišé, platí také pro VW (kvalitní interiéry, ergonomie ovladačů, přesné řazení atd...)
Ja jen nazorně napsal jak ta 1.2 TSI zhruba jede tak nevim proč to haněni. Ja bych se o tom ani nějak nezminil ale když nejen zde čtu jaka je ta 1.2 plečka hodici se akorat do Foxe apod. od lidi kteři jen teoretizuji.
PS: je mi jasne že nelze adekvatně srovnavat atmo vs turbobenzin
Přesně to jsem chtěl napsat, navíc jsem nepřítel velkých a mnoha displejů, dělá mi to problémy s orientací (sexuální mám snad OK). Nic se asi nemá přehánět, tohle je velká pouť jako v Bibione. :-O
Ale prdlačky, psal jsem to jako reakci na to, že to auto rozmáznou jen kvůli tomu, že zrovinka ten interiér se netrefil do vkusu toho kterého vkusného člověka. Auto se snad hodnotí komplexně. K čemu mi bude úžasný interiér, když to auto bude na silnici za stát za starou bačkoru. Hochu, chce to číst mezi řádky ;-)
V žádném případě nehodlám hanit tvoji volbu, za prvé je to každého věc, za druhé jsem ten motor ve spojení s golfem nejel a za třetí je ta smršť kolem motorů trochu ujetá neb třeba zatím nikdo nic neví o té životnosti (i kdyžv servisech už u 1,4 tsi přiznávají jisté problémy s hlavou). Co ale hodlám hanit je tvoje srovnávání staršího atmosférického motoru 1,8 s nejnovějším přeplňovaným. Soudnost, pane, chce to soudnost ;-)
Máš to chlapče nějak popletený? Prakticky cokoliv, co jsem si v posledních letech koupil Německého byl pěnkej křáp. Takže mé zkušenosti s Německou "kvalitou" ? - Přemrštěná cena – kvalita nízká. :no:
"servíruji" přesně taková prohlášení, jaké tady servírují jiní diskutující na jiné značky ... jinak, že sis objednal 1,2 do Golfa je tvoje rozhodnutí, necháš si to dva - tři roky a budeš možná spokojený, pak s tím rychle do bazaru a jednou si třeba objednáš auto s odpovídajícím motorem ;-) Jéje, 1,2? tak do Foxu...
No toho Golfa v kombíku dávas na druhé miesto iba zo zvyku a z tradície, sám ale nemozes verit tomu, ze dizajn Variantu je nieco, na com moze so zálubou spocinút zrak. V rámci nizsej strednej nie je vela áut, u ktorých sa tak lísi dojem z krátkej verzie a kombi: vyvázený, elegantný, kompaktný strih karosérie krátkeho Golfa vs. pretiahnutý neforemný zadok Variantu so svetlami siahajúcimi az kdesi k zadným kolesám. 8-s
Čtu tady stejný plačky nad interiérem jako u Fiesty, ale prodeje hovoří jasně, Fiesta je leader. Holt všichni majitelé Fiest nemají vytříbený vkus jako zdejší designéři na auto.cz:-)
Focus díky absenci 3-dvéřového modelu asi nenapodobí prvenství Fiesty, ale na top3 dosáhne určitě.
Opět důstojný protivník Golfu. Interiér OK - prostě je Ford zase svůj. Nemusí přece všichni kopírovat VW. Jediný co mě moc neladí jsou neuvěřitelně kýčovitý zadní lampy přetažený do boku - tenhle virus od Renaultu přeskočil bohužel i na Golf Variant.
Ten kdo zažil v praxi turbobenzín a rád šlape na plyn, brzy pochopí, že si měl koupit raději atmosféru nebo naftu. Chce to totiž hodně vzduchu a hodně benzínu.
Jinak Fiesta jasně ukazuje, že lidi nechtějí jen klasickou šedou klasiku. Na klasiku je VW.
Však je v druhem odkazu. Ja jsem jel s timto motorem v Golfu a opravdu mě velmi mile překvapil. Ve srovnani s 1.4 TSI neni do cca 130 km/h znatelny rozdil dale jen minimalni. 1.2 TSI mužu porovnat s benzimovou 1.8 v jedničkovem Focusu ktereho jsem vlastnil cca 4 roky a TSI jede lip. Prostě tento motor mě dostal. Puvodně jsem chtěl 1.4 TSI ale v mem připadě kdy povětšinou budeme jezdit ve 2 je připlatek za 1.4 TSI zbytečny a ja si za ty prachy radši pořidil větši vybavu.
Hohooo mohu smele rici, ze jsem vkusny clovek :-) neb jedine skrine, ktere kupuji k PC jsou od LianLi... aktualne PCQ-07 a do obyvaku k TV PC-V351...
Kazdopadne musim take smele rici... Design noveho FoFo se mi libi... a moc (byt ten interier neni salek meho caje, coz samozrejme neni ani ten z tveho snu o RR)
zajímavý, podle mě když u jednoho auta máš cit v řízení a u druhýho ne, tak asi nebudou kvalitativně stejně dobrý? A jet v autě bez zpětné vazby je otrava, ať je to performance nebo není.
Sharan jsem viděl z Tvého linku.
Zajímá mě nějaký Sharan? Ne.
Je snad Sharan etalon designu? Ne.
Je Sharan něco jiného než miliontá variace na předek z Golfa? Ne.
Podle mě, jediný auto kterýmu ten předek sluší je Amarok. Ani tomu Touaregu to moc nesluší.
add odkaz - ...jsem netušil. že sériový Focus 1,6 je podobný "performance" ... ;-) >:-[]
Já třeba mezi zákl. Golfem a Focusem ten podstatný rozdíl (v podvozku) "nevidím/necítím", je otázka jestli ho tam spíš já vidět nechci, nebo ty jej tam naopak jsně vidíš za každou cenu a třeba částečně i ze zvyku... :-)
P.S. Že tobě něco vyhovuje víc než mně a naopak, je běžné a přirozené, ale není to automaticky obecně směrodatné...
První Focus byl z hlediska exteriéru v určité míře průkopnický. Díky němu pronikla mezi kompakty hravost a kreativita, což působilo v porovnání s konkurencí svěže. O něco méně to však přišlo vhod v interiéru...
Styl New Edge byl hravý a rozpustilý, ovšem minulou generací Mondea byl dotažen do určitého řádu a pravidel. Někteří lidé to uvítali, ovšem např. v druhé generaci Fordu Ka jim onen uvolněný duch chyběl...
Poté přišlo menší bezpráví v podobě Focusu II, po kterém jsme čekali něco jiného, lepšího. Nxní máme kinetický design, jenž trpí nižší nadčasovostí... a prostřednictvím Focusu bylo jeho dávkování přehnané a smutně se divím, jakého kompaktního Fordu jsme se dočkali.
Jaký klišé proboha? Pocit z řízení a nastavení auta je daný přesně těmi maličkostmi = např. dost lidí si vykuchá všechna gumová uložení a nahradí je jinýma aby měli větší přesnost = [odkaz] holt nemůžu za to, že Ford pocitově nastaví podvozek tak, že mi vyhovuje, zatímco VW to neumí. Ale to nastavení je přesně z tuhosti pružin, tuhostí ve zkrutu stabilizátoru, tvrdostí gumových obložení a geometrií.
Souhlas...
Navíc design Fordu (viz Focus III) má do "příkladného" designu poněkud daleko, po této stránce to už ani zdaleka není 3dveř. HB Focusu I. generace...
Zřejmě jsi nový Sharan ještě neviděl. Osobně ho považuji za, byť stále konzervativní, ale i přesto svěží automobil. Touto cestou se vydaly všechny nové Volkswageny. Jsou stále věcné a konkrétní, ale líbivé a poměrně svěží.
Ale já psal přece jasně o současnosti (testy z budoucnosti opravdu neznám), ne o tom co bude mít za rok Focus III, nebo za dva Golf VII a jak se to projeví v "praxi".
Prostě současný běžný Focus nemá (v souvislosti s konstrukcí podvozku), proti běžnému Golfu, žádné "eso v rukávu". Ale "klišé" zůstává a z údajných, tajemných "X maličkostí" je tu už (hlavně ze zvyku) tradičně "zásadní" rozdíl...
A velmi podobné je to i u těch současných BMW/MB...
Nadčasový určitě bude, akorát si nejsem jist kompozicí zadních lamp do zádě... jinak jsem spokojen. Trvanlivý velkoprostorový Volkswagen se jistě neztratí. Dokonce si myslím, že celé modelové portfolio pomalu, ale jistě nachází svou tvář.
Problém nastává když si někdo s tím pokleslejším namlouvá, že zrovna on má ten vytříbený, třeba jako si Salieri myslel o Mozartovi, že je to jen idiot co géniovi nebude nic vysvětlovat.....
Dobře, pro ty neodbytné. Pokud nasílu natlačíš do diskuze zejména o designu Fordu, offtopic zmínku o VW paskvilu bůhvíčeho s buhvíčím ale hlavně s neuměle naroubovaným xichtem Golfa, současně to označíš jako svěží vizáž, tak se na to nedá napsat nic jiného než ROFL = Rolling On (the) Floor Laughing.
nojo, to jsi to vzal rychlou zkratkou od Renaultu ke Golfu >:D odpověď je taková že běžný Focus proti běžnému Golfu kromě Revo nic? Nebo nic moc? Ale to je dost zjednodušené. Skutečnost je taková, že x maličkostí z toho dělají příjemné auto u kterého při řízení řidiče nic neštve - a to není dneska málo.
to nebyl účel někomu to nandat, klídek dědo. S white labelem diskutujeme poměrně často, a všechny tři reakce byly na stejné brdo. To ti tvůj vytříbený vkus pro detail neprozradil?
moje názory tj. že interiér Focusu náramně sedí k jeho zevnějšku? Ty jsou duchem mladší? To si děláš legraci, ses tady jako pasoval do role nějakýho arbitra designu nebo co? Tvůj vkus je vidět na těch dvou obrázcích co jsem poslal, na každém z nich najdu dvojnásob věcí co mě iritují než na celém interiéru Focusu. To že jsi stanovil, že to je bezpochyby kvalitnější ti mám vyvracet? Tak to se prober, to je zase tvůj boj. Ale z fotbalisty neuděláš galeristu tím, že ho posadíš do RR :-!
To ovšem vycházíš z předpokladu, že každý, komu se nelíbí Focus III, musí jezdit ve škaredém vozítku s příšerným motorem... Co když ti lidé mají auto o dvě třídy výš s motorem přes 200 kW? Blbý, co?
V principu velmi podobný systém jako RevoKnukle má i Renault.
Ale dobrá, zůstaňme u běžných verzí. V čem má tedy např. podstatně lepší konstrukční předpoklady (co se týče podvozku) současný běžný! Focus, proti běžnému současnému Golfu?
No jo ale když oni si lidi asi nechtěj zakrývat horní část středového panelu pokaždé, když se chtěj podívat na svoje auto... Jestli v tom nebude zakopanej pes?
Dávno ma žiadna prístrojovka nezaujala tak ako u tohto auta. Nie že by som ňou bol nadšený, ale určite prináša niečo nové. Dokonca aj ostré hrany, ktoré inak nemám rád v interiéri, tu nepôsobia rušivo a celkovo to pôsobí harmonickým dojmom - určite lepšie než francúzi alebo Mercedes v céčku a éčku.
Ani exteriéru sa nedá moc vyčítať. Určite to však nebude auto pre konzervatívnejších zákazníkov - skôr pre mladších do 35 - 40 rokov.
Zdá sa mi, že pekné interiéry už vedia robiť len Nemci (vrátane Škodovky) a pár japonských automobiliek.
Ne, já se cejtim právě na svůj věk, ale tvoje názory jsou jaksi duchem mladší... to já ale neřeším, to je tvůj boj. Nějaký konkrétní argument by nebyl - postavit se tak nějak chlapsky k tomu, co jsem napsal, a pěkně logicky to vyvrátit?
A ještě abych konkrétně zodpověděl tvou humornou výzvu. Jak tu správně napsal RS, Ford pojal vnitřek focusu jako Alienware svoje bedny. Pouťová atrakce, chceš-li. No a mně a dalším konzervativnějším uživatelům by třeba víc vyhovovalo pojetí Lian Li, abych zůstal u těch PC skříní. Najdi si sám, co to znamená, ten rozdíl zaznamenáš asi i ty. To první chtějí 17letí řízci, to druhé řízci 34letí.
třeba David Backham by mi ho mohl půjčit, pokecali bychom nad Colou light o fotbale a zajedli to Nutelou ze stříbrných lžiček na teakovým stole v kufru Dropheada ne? Dík nechci.
Btw. je mi třicet ty puberto, jestli tobě 34, tak to vidím na předčasnou krizi středního věku....
nerozumiem prečo sa o ňom redakcia ešte nezmienila... no nič.
Je decentný, nová charakteristická maska VW pôsobí nenásilne. Uhladený konzervatívny dizajn vydrží snáď aj ďalších 15 rokov.
Hoši, hoši, neupadejte ještě i pod svoji běžnou úroveň. Ano, mám tu jako dreamcar RR Drophead Coupe. Myslel jsem, že i běžný český puberťák chápe, že to je vůz v úplně jiné lize než nějaké "sportkombi" od Fordu, a že tedy mluví i úplně jiným designovým jazykem. Že je to design mnohem kvalitnější, nadčasovější a hodnotnější než ten z toho fordího spotřebáku, to snad uzná každý trošku zralejší člověk. Ostatně podívejte se na [odkaz]
Myslím, že jedna každá ta teaková lamela má v sobě víc klasy než celý vnitřek focusu dohromady. A kdyby vám náhodou takové auto někdo věnoval nebo třeba jen půjčil na víkend, tak radostí třikrát oběhnete panelák a na svou zaparkovanou fiestu si ten víkend ani nevzpomenete. Jen upřímnost.
hoši hoši, všem třem Vám to řeknu najednou, na zadní nápravě to nemá prachsprostá vlečná ramena, a na předku to má zatím nepřekonané RevoKnukle jako FoFo RS. To nebude trošku lepší, to bude o dva světy lepší. Pro řidiče lahůdka, né nějaka přitvrdlá ____ bez zpětné vazby a torque steerem jako krá..
a to nemluvím (jak jste mě chytli za slovo) ani o žádné sportovní verzi ta ještě dost v budoucnosti, ale o běžném autě
U vkusu ale nejde o směrodatnost (tam vyhrává masa), nýbrž o úroveň. Někdo má vkus pokleslejší a někdo zase vytříbenější. Někdo má radši Evu a Vaška a někdo Brahmse. Samozřejmě můžeš prohlásit, že co člověk, to jiný vkus, a že ten Brahms není směrodatný. Ano, ale koho zajímá směrodatnost? Ten rozdíl v úrovni tu zůstane, i kdyby ses třeba stavěl na hlavu. Logicky ho budou vidět spíš ti lidé s Brahmsem, zatímco ti druzí ho budou vehementně popírat.
Podvozek Focusu je povedený, ale dnes nijak zvlášť nevyčnívá nad špičku své třídy, to jen někteří pisálci přiživují podobná klišé, aby nezklamali očekávání svých dlouholetých čtenářů, kteří podle toho (zase na oplátku) ihned poznají kvalitního motožurnalistu...
A podobné klišé koluje i v současnosti např. o magické zpětné vazbě řízení BMW... Doby kdy bylo BMW především "sportovní" a MB zase naopak především luxusní jsou dávno pryč... Dnes musí umět oba "všechno" i za cenu oboustranně větších kompromisů...
Dnes auta ve stejných třídách (i cenových), "jezdí a zatáčí" (v 90%) tak podobně až stejně, jako nikdy před tím...
Kombi novej Astry je uz na nete...a vyzera lepsie ako tento Focus...ale ludia povedia, ze Focus jazdi lepsie:)..a podla fotiek si myslim, ze bude mat aj vacsi kufor...
Přesně tak. Interiér efektní, dobrý tak na fotky do katalogu, prvoplánový. Po týdnu, pokud si to auto koupíš tě začne srt. Ford spolu Peugeotem a dnes i Citroenem dělá asi nejhorší interiéry. Jsou jako z nějaké počítačové hry nebo hračkárny.
No nevím, jestli zrovna tyhle dva mají něco společného. Spíše jen drobnosti, vidím nebetyčně více rozdílů. Vycházím tedy z předpokladu, že každý výrobce cílí na jiné zákazníky. A samozřejmě musíme počkat opravdu na samostatnou reálnou zevrubnou prohlídku. Včetně vyzkoušení motoru. Největší rozdíly budou v jízdních vlastnostech, komfortu, agilitě. Tuším. Tam bude megane pozadu. A ta cena, to bude při současném výprodeji u Renaultu, pro fordisty docela vořech ;-)
Němci a Italové mají u mě design za 1 ... Němci navíc jednoznačně vedou v kvalitě ... do Fordů hodně mluví Ameeriika, takže kvalita aut jde dolůů - pokud jde jen o design=z Francie beru Renault a Citroen - Peugeot design je fuuj. :-)
Zkus si zakrýt horní část středového panelu... zbude ti krásný volant (kam se hrabe ten nový bazmek v Octavii), velmi dobře vypadající řadička i ruční brzda, palubní deska plynule navazující na dveře (hurá!). Velmi dobře vypadá i ovládání klimatizace (částečně skryté za řadící pákou), snad jen ten dekl díry po spínací skříňce mohl vypadat lépe - naštěstí ale není na očích (kam se strká karta, že by mohla zůstat v kapse?). Jo, madla dveří preferuju vpředu šikmo, ale to je detail.
Ale jo, jen to chce vyzkoušet, usednout, nehádat jen z fotek, já myslím, že naživo to bude ok. Na druhou stranu tomáš jedno, auta z Vlkohradu mají zase VOPRUZ a OUT a nad 70 ;-)
Pockajme si na Astru Sports Tourer, tam pri ockavanom dizajne interieru Focusu by mohla svojim "konzervativnym" interierom po nom prebrat stafetu prenasledovatela VW. :-)
Jistá podobnost s Meganem tu je, hlavně v bočním profilu stoupající zádě a klesající horní linky oken. Megane těží jakýsi nekombíkovský šmrnc z více skloněných pátých dveří, Focus sází více na klasiku a zřejmě nabídne lepší prostor. Počkám si na osobní prohlídku, zatím mi z toho ale o chlup lépe vychází Focus... tedy za předpokladu, že 1.6 turbo nebude zásadně dražší, než 1.4TCe.
Přátelé, před chvílí jsem viděl první fotografie nového Sharanu. Mnozí budou mile překvapení svěží, byť konzervativní vizáží, jiní zůstanou chladní a bez emocí... Každopádně je to VW dle typického současného designového jazyka značky.
Dávno som nevidel nič tak krásneho a originálneho... Bez kopírovania, ergonomické i estetické riešenia...užasný volant aj kaplička prístrojov. No proste paráda. Exteriér je už poslabší, hlavne ten zadok :-|
příteli, zajímala by mě, vzhledem k tomu že v profilu máš, jako svůj dreamcar tohle [odkaz]
[odkaz] - tedy znalec - tvá představa pojetí interiéru sportkombi v roce 2010 >:D
prosím Tě, měj trochu soudnosti, a vkus druhých radši nekomentuj :-!
Pamatuji jak vyjela první generace - naprostá bomba, převratný design, obzvláště zadní partie. Prostě zcela jiný "kousek" v šedé konkurenci. Nejdříve mě bylo líto, že takové legendární jméno jako Escort mizí, ale nakonec mi bylo líto spíše konkurence. V druhé generaci se trochu přeci jen uhladil a tím nechtěně dal konkurenci zase šanci, ale pro mne byla i druhá generace v době představení dokonalá. A teď i ta trojka, zase se mi líbí, je povedená. Není to ani litovaný šedý vlk a není to ani unavená astra. Je prostě šmrncovní, moderní a zase lídrem v segmentu. Sice je škoda, že zmizely horní lampy, ale nejde mít něco pořád stejné 35 let. ;-)
Souhlas. Přední nárazník mě neskutečně dráždí, z boku a zezadu celkem bez připomínek. Interiér znovu rozpaky, přeplácané, kýčovité, bez náznaku elegance. Focus mám velmi rád, tohle se ale nepovedlo. Stejný případ (aspoň pro mě) jako s C-Maxem. ;-\
Promiň, ale dávat do auta velikosti a váhy Golfa motor 1,2 byť s turbem, je možná dobré z marketingového hlediska, ale v praxi to bude hrůza – životnost, jízda, spotřeba… :no: Jen se mi líbí, že u Fordu „mají rozum“ a začínají s 1,6T. S tím tříválcem – nevěřím, že ho dají do Focuse, ale pokud ano, tak jsou to stejní blázni. :*)
Velmi rozpačité dojmy. Všechno (tedy zejména příď) zachraňuje dobře zvládnutá zadní střešní partie, linie střechy a oken je v mainstreamu velmi zřetelným počinem, a k pochvale je to, že je to kombi, nikoliv hra na kombi. Vnitřek (odtušuji) v místech horní hrany přístrojovky celý obšitý kůží, doufejme, že tam nebude v základu koženka, nýbrž měkčený plast. Jinak kokpit je pro mne nepřijatelný absolutně a z jakéhokoliv pohledového úhlu.
Tak mi vytanuje na mysl kontrastní a překrásná karoserie kombi (včetně dokonalého vnitřku) Škody Octavie. V této souvislosti poklekněme a vzdejme hold prvotřídní práci Mladé Boleslavi :yes: Kdybych měl dnes večer volit kombi v kompaktech, pak automaticky beru samozřejmě Mladou Boleslav, pak Golfa a... pak už vlastně...nic. Ano, nic.
S dovolením navazuji na kolegu o pár diskusních okének výše a konstatuji, že se Renault Megane Grandtour o své designové prvenství, tedy v rámci segmentu kompaktních kombi, bát nemusí.
Autoři exteriéru se až příliš inspirovaly Mondeem, čímž značným způsobem utrpěla osobitost modelové řady. Nejsem proti unifikacím za účelem vizuální jednoty modelů, ale nesmí se to přehánět. To potom hraničí s podezdřením z nedostatku nápaditosti či odvahy jít jinou cestou a pokusit se najít nové řešení.
A četl sis ten článek? Jdou prý zvěsti o nějakém přeplňovaném třívalci. to bude určitě pro tebe bomba.
Mimochodem nevidím na tom nic špatného, že VW začíná na 1.2 TSI, když má k dispozici i 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI. ;-)
Nádhera, s 1.6 turbem by to mohl být příští rodinný vůz. Karoserie má to lepší z Mondea i z Focusu.
Interiér je taky super, líbí se mi přechody palubky do dveří, volant, přístrojovka, i to co je vidět ze sedaček. Snad jen ty výdechy a joystick na středovém panelu chtějí trošku zvyku... no, uvidíme, jak to bude vypadat v nějaké základní verzi, bez navigace a na nějakých 16".
Opět u tebe zvítězila rychlá myšlenka nad zdravým rozumem? >:D
Zde u Focusu se jedná o doplnění benzínové turbo 1.6, nikoli o nový základ. ;-)
Málo přemýšlíš, děláš moc chyb, pak to není ani vtipné, ani pravdivé, prostě jen další tvůj blaf.
Jo tak takhle nějak si představuji kombi v nižší střední. Dokonalý kukuč, vynikající motory, konečně dvojspojka. O jízdních vlastnostech snad nemusíme pochybovat. A ty co tu brečí nad interiérem, tisíc lidí, tisíc názorů, navíc - nemusíte si fíka kupovat ! Jen jsem pak zvědav, jak se budete před zvracejícím sousedem holedbat jak úžasný interiér máte ve svém, jinak naprosto škaredém vozítku s příšerným motorem a děsnými vlastnostmi podvozku >:-[] VIVAT FOCUS III :yes:
Ty kluci v tom Německu to nějak nezvládají. U VW je to design jak pro dědky a u Fordu zase jako pro puberťáky, jediný kdo dneska umí dělat pěknej, dospělej design v této třídě jsou snad už jenom Francouzi. Jinak nový Fokus vypadá víc korejsky než kdejakej Korejec :no: Jediné co chválím jsou motory, na rozdíl od VW kde začínají na 1,2TSI u aut nižší střední >:D , Ford má jako základní přeplňovanou motorizaci alespoň 1,6 :yes:
copak to tady čtu o interiérech? jo když to neuspává (jako někde) tak je to najednou napi..? Interiér je super, odmyslete si některé odlesky z promofotek a bude vypadat skvěle.
Je interiér aktuálního střihu. Za mě :yes:
Akorát kombík u mě neuspěje, jsem zvědavý na hatch a 4-door pokud bude
Ten predný nárazník je taká malá tragédia. Ak dobre vidím je to len také fake nasávanie čo pôsobí dosť lacno. Bočný profil vyzerá celkom fajn, aj keď na niektorých foto pôsobia bočné okná úzko a kolesá až moc veľké. Ale to zrejme treba vidieť naživo. Zadné partie sú v pohode, to sa však nedá povedať o interiéri. Na mňa pôsobí preplácane, chladno a neútulne. Takže z nového Focusu mám zatiaľ zmiešané pocity. Zlatý Megane Grandtour...