Ford Focus Combi: Malé Mondeo s novými motory
Komu nevyhovují z jakýchkoliv důvodů gigantické rozměry Mondea kombi, má novou šanci v novém Focusu. Po designové stránce totiž menší kombi ideově na svého většího příbuzného dokonale navazuje.
Přísně funkčním tvarům prvních dvou generací Focusu kombi je konec. Nový Turnier by se terminologií Opelu mohl nazývat Sports Tourerem a neměl by se zač stydět.
Boční profil působí dynamicky, ale může za to hlavně tvarování bočního pásu oken a posledního sloupku karoserie. Záď zůstává relativně dost kolmá, což je první předpoklad pro velký užitečný objem.
Stejně jako hatchbacky a sedan, dostane kombi nové nebo přepracované motory. Klíčovými motorářskými novinkami v novém Focusu jsou přeplňované benzinové motory 1,6 SCTi a 2,0 SCTi z nové rodiny EcoBoost. Čtyřválce s přímým vstřikováním (150 bar), přeplňováním malými turbodmychadly (BorgWarner KP39) a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Ti-VCT, nahradí v evropském portfoliu atmosférické motory s objemem 2,0 l. Co nového Ford nabídne v menších kubaturách zatím není jasné. Proslýchá se cosi o přeplňovaném stokoňovém tříválci...
Naftová škála se bude skládat z modernizovaných motorů 1,6 TDCi a 2,0 TDCi, které již byly představeny v modernizovaném S-Maxu a Galaxy. Přislíbena je zatím jen nižší spotřeba o 10 až 20 %.
Konkrétní technická data zatím nejsou k dispozici, jakmile se objeví, k Focusu i Focusu kombi se vrátíme podrobnějším článkem.