Jediné, co mi na této zprávě přijde pozitivní je, že české auto bude používat české díly... :yes::yes: ALe co říkáte obecně trendu: "Dáme na to všude plasty, bude z toho jakože terénák a víc se to prodá.." :-O
"Výhodou plastových dílů je nízká hmotnost, odolnost vůči korozi a jednodušší změny tvarů..." - To mi připomíná invenci soudruhů z polské lidově demokratické republiky. Škoda si kazí jméno podobnými "vynálezy". Od takovýchto rádo-by vylepšení už upustili i zlořečení korejci...
ne ze by plastovy blatniky a vika zavazadlovyho prostoru nebyly nicim neobvyklym.... vite ze bakelitova kisna BMW 6, kerou vsicni pohrdame pro nedostatek vykonu a ubohej podvozek je na tom stejne?
ne, ale viko kufru ma taky plastovy. a narazniky co aj vim taky.... a ne kazda sestka je M6, takze s tou karbonovou strechou to zase neni tak zhavy.....
Tie plasty nie su nicim novym ani v koncerne. VW Beetle ma vsetky blatniky plastove (skor by som povedal ze laminatove) a to blatniky tvoria skoro polovicu vonkajsich karosarskych dielov...
Já vim, možná to zas tak hloupej nápad neni. Hlavně u těch zadních dveří, to už mělo tipo. Jen jsi s nima nesměl mlátit aby neupadly panty:-) Ale rejpnout jsem si prostě musel:-)
a co teprve když to někde promáčknete? vyklepat to nejde... takže co? NO PŘECI VYMěNIT!!!! a kdo na tom vydělá? ;-) no majitel to asi nebude... >:-[] MILUJU současný trend co by šlo opravit vyměń za nový díl, ušetříš si práci a víc vyděláš..... >:D
To si fakt myslis, ze to nedelaj? Praskly plastovy narazniky se svarujou bezne a nikdo nepozna, ze s tim neco bylo, leda ze by to rozebiral.... tak proc by nemohly to samy provadet s dverma?
Tys to teď obohatil čím? Já nahoře napsal,že mám auto s plastovými blatníky,Al kapotou a 5* v crash testu. A není to Škoda.Máš tam i čas,chytrej.Takže prosil bych nějaký protiargument,v čem plastové dveře vadí.Jen se ptám...Nebo ona Škoda v Česku nevadí?Ale,no tak,jsme v Česku... :-! Urazil jsem koho a jak konkrétně,to bych prosil osvětlit.
ehm, jasně, ale pokud jsi zákazník,kterej tomu trochu rozumí a budeš mít štěstí na prodejce...jako příklad..autorizovaný servis autojarov: prasklý nárazník na vw golf5, trhlina cca 5 cm..nešlo by s tím něco udělat?...pane, to se nedělá...
Ano příteli, když Vy přijedete z plechovýni zadními dveřmi s 10 letou zárukou proti korozi, tak my neuděláme nic lepšího než že to vyklepeme a vykytujeme >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: Račte si uvědomit, že automobilky živí prodej nových aut, většina jejich zákazníků je ze zemí, kde si místo opravy promáčklých dveří koupí kolikrát rovnou nové auto. A trápí je spíš emisní limity a potažmo hmotnost aut a nikoliv problémy Joudů, co si za poslední peníze koupí nějaký ojetý pekáč.
..a Vás neštve, že i Vy jste pro někoho jako zákazník Jouda? >:-[] myslím, že už jsem ledacos viděl, ale zemi, kde si někdo odře na novém autě blatník při parkování a hned si koupí nové auto?? >:D >:D
i boční dveře. Mně je to volný. Roomster, ani jinou předraženou hákošskou Škodovku kupovat nemíním. Za ty prachy, co bych dal za škoduli, mám od Korejců káru v plný palbě a o třídu vyšší!! Jo a argumentace tipu: že Škodovka je kvalitnější, že vydrží víc a podobné kydy neobstojí. U Globusu, nebo Delvity, je to kret*nům jedno do jaký káry nabouraj při parkování......
Urcite sa skokom zlepsili. Zacinaju sa pouzivat nanotechnologie, davaju do toho nove modifikovane plniva a tie plasty potom maju vlastnosti, o akych sa im pred par rokmi ani nesnivalo. Nie ze by to este nevedeli vyrobit, ale este len teraz sa daju nove technologie uplatnovat za normalne ceny.
Plasty jsou odolnější proti promáčknutí, jsou lehčí, nerezaví, nemusely by se lakovat, při výrobě nemusíte dovézt vlakem tuny plechů, dají se jednodušeji recyklovat, tlumí vibrace a hluk.......a vy byste chtěli železo ? Proto že se dá vyklepat ? :-)
Tak s tím tlumením hluku a vibrací bych byl opatrný. U jednovrstvé stěny rozhoduje jen a pouze hmotnost (čím víc, tím líp), u vícevrstvých je to souhra hmotnosti, schopnosti tlumit, šířky mezery a její výplni... Takže obecně říct, že plast tlumí lépe, nejde. Spíš bych to takhle obecně viděl naopak... Ale jinak s tebou se zbytkem předností souhlasím. Jen jsem zvědavý, jak vychytaj to, aby plast, který má vlastní barvu, blednul časem stejně, jako zbytek lakovaný plechový kastle... ;-)
Když začali vyrábět přední blatníky Clia z plastu, tak jsem se taky bál o tvarovou a hlavně barevnou stálost, jak se ale ukazuje, vypadá to pořád stejně...
A je to lakovaný, nebo barvený plast? Upřímně řečeno totiž moc nechápu, jakou výhodu by měl mít plast s vlastní barvou (jedině snad, že nejsou vidět škrábance :-) )? Když už to auto při výrobě tou lakovnou stejně projíždí... Jak to bude s recyklací, když každý díl bude mít jinou barvu, by mě taky zajímalo...
Auto se samozřejmě nelakuje najednou.. od dodavatele jdou do Škodárny díly už nalakovaný, dokonce ve stejným pořadí barev, v jakých jedou auta po lince, aby dělňas nemusel moc přemýšlet a prostě je tam jen frkal :-)
.a mimochodem stejná firma připravuje i plastové přední okno !! Samozřejmě, že jenom jim není jasné, že se při prvním čištění podře jako plexisklo ..... no jedině, že ne :-)
Tak to je este pesnicka buducnosti. Plastove okna este nie su povolene nikde v Europe, mozno aj na svete. Nie ze by neexistovali vhodne materialy, to skor legislativa je prilis skostnatela a nestaci v rychlosti vyvoju. Okna z polykarbonatu by mohli kludne vyrabat aj dnes. A ver tomu, ze ich len tak lahko neposkrabes.
Mimochodom, namiesto skrabky na zamrznute okna staci skocit do firmy, co predava polykarbonatove platne (Decarglas, Lexana pod.) a vypytat si nejaky zbytok (plnej platne, nie dutinkovej), vynikajuca vec, ovela ucinnejsie a rychlejsie nou oskrabes lad na sklach, vyskusane.
.. vyuzitie plastov nieje zly napad .. prave naopak .. hlavne kvoli usetreni hmotnosti ... dnesne auta su zbytocne tazke .. nieje to kvoli plechom ale hlavne kvoli elektronike a airbagom atd .... ak sa ale podari znizit hmotnost karoserie .. tak je to super .. je samozrejme otaka aku kvalitu tie plasty budu mat ... ci to bude ala trabi bakelitak [ale to asi ne] .. alebo niaky moderny termoplast ... samozrejme najlepsie by boli uhlikove vlakna asi ... ale ta cen ta cena ... u BMW sa zda uz prisli na system vyroby pri ktorom su schopny vyrabat serivo za prijatelnu sumu [no prijatelnu pri BMW ale roomstera za milion by si asi nikto nekupil] zacali z karbonovmi strechami na M3 M5 M6 .. a pri tej podivnej studii na baze Z4 isli este dalej a pouzitim karbonovych dielov v samotnej konstrukcii ramu a karoserii .. mysli ze to kombinavali aj z plastmi ... dosiahli auto o 350 kg lahsie ako Z4 pri pouziti zhodnej vybavy a pohonu ... za Prijatelnu sumu .. tym myslim ze by stala priblizne rovnake peniaze ako dnesna Z4 .... ale je to len prvy krocik spravnym smerom .... drahe karbonove diely presli zo supersportov zase na nizsiu cenovu uroven ... a tak to snad bude pokracovat smerom dole .. ako vpodstete vsetko ... kedysi nikto ani neuvazoval ze by sa dostali vymozenosti ako airbag abs klima ci navigacia na taku cenovu uroven aby sa montovala do najnizsch tied a vidite to uz je to davno tu a nikto sa tomu nedivy ...inak plastove diely sa pouzivaju napr na pedne blatniky Clia uz davno ... a pri naraze do urcitej rchlosti sa zdeformuju a zase sa vrati spet a netreba nic klepat a gitovat .. inak podlamna naburany diel je lepsie vymenit ako gitovat ... takze SKODA len tak dalej ...ALE kvalitne nie na ukor kvality Pliiiiis ....
Souhlasím až na jednu malou věc - nadváhu dnešních aut způsobuje dle mého názoru víc požadavek bezpečnosti, než výbava. I když bude klima, 6 airbagů a všechno v elektrice něco vážit, určitě to nebude tolik, jako výztuhy, def. zóny a vůbec celá kastle...
Co je podla mna riadna hovadina. Po cestach jazdia hotove tanky. Vsetci obrneni a tazki jak svina. Rozmyslam, kedy ten narast hmotnosti bude mat koniec. Cimy vacsia pevnost, tym vacsia vaha, cim vacsia vaha, tym este vacsie poziadavky na pevnost.....zacarovany kruh....
Ale no tak,v Žilině vyprdli evropští konstruktéři,hl. z Německa,další evropské auto a hned na titulní straně vedle se z toho redakce rozplývá blahem a píše,jak se má Škoda bát.Sice nevím čeho,ale to je jedno.Takže mi to nějak nesedí s tou Škodou a fanděním.Trošku protimluv.Stačí číst o několik cm doprava. >:-[]
Mne uz nikolko predajcov trvdilo, ze ked chcem objektivny test auta, mam si precitat nemecky alebo rakusky casopis. U nas (slovensko a cechy) to vacsinou chodi tak, ze co si znacka zaplati, to o nej napisu a tak dopadne test. A kto nezaplati, ma smolu, test bude objektivny a na aute sa najdu aj chyby...
to si nemyslel vazne....a nemecke clanky porovnavajuce 5-rocny vw golf a novy dacia logan,taktiez testy prevrateneho logana.....hehe tomu sa hovori objektivnost.....