Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Wittig pro HN: Škoda uvažuje o malém autě za 7 až 8 tisíc euro

58 komentářů

Ze by konecne pochopili, kam skutecne patri?
:no:
*
***
RS
...do tříd vůbec není špatný nápad, ovšem myslím, že to dlouho dle plánu nevydrží. Joyster se bude hojně prodávat v Indii a "Škoda Ahoj" půjde na dračku v Německu. Toť otázka, jestli by tzvn. Logan třída nekazila dobrou pověst značky...
Klaudius
Co tym myslis, pokazit povest znacky? Pokazit ju moze jedine nekvalitny vyrobok, caste navstevy servisu, drahe nahradne diely, popripade nejaka neplanovana zvolavacka. Ale dobre, hoci jednoduche, ale pekne, prakticke a najma spolahlive auto za par korun pre kazdeho, to moze image znacky iba vylepsit.
To máš naprostou pravdu, lepší kvalitní jednoduchý výrobek, než rádoby hight-tech šunt. Renault vybavuje svoje auta elektronikou (mám na mysli Lagunu s třílitrovým šestiválcem - služební auto sourozence...), která je tak poruchová (např. několik výměn řídící jednotky apod...), že ten Logan je možná spolehlivější, i když si na nic nehraje. Rozhodně Renaultu podle mě víc škodí takovéhle problémy, než vyroba laciného jednoduchého ryze účelového auta, které ovšem žádné problémy nemá a do puntíku splní to, co od něj zákazník očekává.
Spoľahlivosť je často úmerná jednoduchosti produktu.
Porovnávať práve Renault a Daciu, je trošku mimo.
Klaudius
Nepovedal by som. Spolahlivost v zavislosti od jednoduchosti? Mozno nepriama umera. Alebo skor iba jeden z faktorov, dokonca tych nie najvyznamnejsich. Aj zlozite auto kvalitne skonstruovane a vyrobene moze mat vynikajucu spolahlivost. Spolahlivost zavisi od konstrukcie, materialov, kvality vyroby, montaze. Take Oltcity boli az genialne jednoducho a prakticky vyriesene a spolahlivost velmi slaba...
Klaudius, 3 veci 😄
Neviem, či sa sa niekedy spoľahlivosťou zaoberal ale práve zložitosť systému má zásadný vplyv na jeho spoľahlivosť.
Uveď jeden príklad toho zložitého spoľahlivého auta.
Problém Oltcitu bol najmä v kvalite materiálu. Autá tejto úrovne sú v Európe minulosťou.
Klaudius
Tak mi ukaz jednoduche BMW napriklad. Jednoduchost konstrukcie je iba jednym z faktorov, keby to malo byt tak ako tvrdis, tak najspolahlivejsie by mala byt Dacia, Lada a tak podobne...
Naozaj si myslíš, že Dacia a Lada sú nespoľahlivé?
Klaudius
Na priklade Oltcita vidis, ze jednoduchost nestaci aby auto bolo spolahlive, ovplyvnujucich faktorov je podstatne viac.
Nemá význam argumentovať autami, ktoré sa vyrábali v Rumunsku pred 30 rokmi...
Klaudius
Aky je v tom rozdiel? Piseme o principoch, nie o technickej dokonalosti vzhladom k dnesku.
Rozdiel je prave tych 30 rokov.
Uz mi je jasne, preco si celkom nerozumieme, takze to vzdavam :-!
CrazyJester
je to tak, spolahlivost je +- umerna zlozitosti...ALE...iba v pripade ze ostatne 'premenne' zostanu zachovane. Tj. ak by rovnaky tim robotnikov mel zbuchat logana a, rekneme, lagunu, a pouzit pri tom rovnake materialy a postupy, tak by ta laguna bola poruchovejsia. Co ale (asi)chcel povedat klaudius je, ze jsou dalsi faktory ktere tu spolehlivost ovlivni. Napr. pouzite materialy, viac testovania, preciznejsie merania, lepsie/striktnejsie pracovne postupy a kontrola, striktnejsia vystupni kontrola atd. To co rikas..nebo spise jak to rikas, by znamenalo, ze ta nejmene spolehliva auta jsou treba MB-S, BMW7, LEXUSY, InFINITI atd...a ta nejspolehlivejsi jsou treba zmineny logan nebo fabia junior nebo polo...
Tomiss
:yes: A pokud budeš spokojen,zůstaneš u značky Škoda,a časem možná ušetříš i na Superba 😉
Takto to skúšali u Jaguára, ale celkom to nevyšlo.
Samozrejme je to iná liga 😄
Klaudius
Prave preto im to nevyslo...ako keby Rolls-Royce zacal buchat konkurenta Octavie...
Klaudius
Ano, urcite. To podla mna buduje pevne zaklady znacky. Dovera zakaznikov ziskana poctivou pracou. Ziadne marketingove tahy, klamanie reklamou a tahanie medoveho motuza popod nos.
Tomiss
:yes:
Len aby to nebolo lacnejšie o dvoje dverí lebo auto s dvoma alebo troma dverami je len pokazený materál. Pozor nehovorím o vyložene športových a navyše dvojsedadlovkách. A nakoniec prihára! Výrobca bude musieť znižovať emisie celej svojej produkcie aby sa vošiel do priemeru, teda pôjde o úsporné motory s nízkym objemom. Lebo ináč do toho slávneho superba si bude musieť namontovať pedále z bicykla.
Dobrou povest znacky... >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
Cemu se smejes ***
Logan ale zdaleka pověst značky Renault nezkazil! I ve Francii se stal nejprodávanějším ve své třídě! Ona kastle taky není vše: převodovka z Laguny,motor z Megana. Auto je spotřební zboží netřeba z něho dělat nemovitost😊
no tak ale převodovka z Mégana, motory tak z clia (1,5Dci 50KW- do mégana se dávaj výkonější), benzíny taky konstrukčně starší 1,4-55KW, v méganoj má přes 70KW!!!!!
Klaudius
ma veci z Megana predchadzajucej generacie
no tak ale převodovka z Mégana, motory tak z clia (1,5Dci 50KW- do mégana se dávaj výkonější), benzíny taky konstrukčně starší 1,4-55KW, v méganoj má přes 70KW!!!!!
Takový prostorný konkurent Logana bych videl v lehce oprášené felicii, design interiéru je v porovnání s rumunem na vysoké ergonomické úrovni, nulový náklady na výzkum, hodí tam 1,2 HTP, pozink a za těch 7000,- až 8000,- ojro to bude pravý akcelerátor zisku koncernu >😁
...jak Hurvínek válku >😁
Ve Skodovce si urcite drbou hlavu ze vyhodili vyrobni linku na Felicii (nemam zpravy o tom ze by se ted Felicie nekde vyrabela). Mohli ji v Cine vesele vyrabet. Jako low-cost auto by byla porad dobra. Poladit motor na lepsi emise, tu a tam pridat nakou tu vyztuhu, zlepsit ochranu karoserie pred korozi a byl by to uspech jako blazen...
Klaudius
Kludne mohli Octaviu I robit v Polsku a Feldu trebars na Slovensku. Aspon by mali u nas pevnejsie zaklady. A taka Feldoska 1.4 kratka ci v kombiku by urcite sla na dracku. Ktovie, ci nebudu dalej niekde buchat staru Fabku...
Klaudius, dost co sa tu robil TAZ1203, pani bratia s toho maju doteraz velku zabavu. Teraz navrhujes robit auto stare 20 rokov 😒
Klaudius
Pani bratia to sami ***i ked nepovolili seriovu vyrobu nastupcov toho auta, a to boli na svete plne 4 generacie novych uzitkacov. TAZ-ka doplatila na to, ze zacala vyrabat uz zastarane auto a musela ho robit dalsich X rokov...
To o TAZ je vsetko pravda.
Ja sa len cudujem tvojmu navrhu.
Klaudius
Preco sa divis. Ved tu Feldu by urcite nevyrabali tak nezmyselne dlho. Proste by bezala zaroven s Fabiou, ako jednoduchsia a lacnejsia alternativa pre menej majetnych, aj remeselnikov, zivnostnikov a tak podobne, na e😜ort pre menej narocne trhy. Teraz nastava generacna vymena, Boleslav zacne robit nove Fabky a stara by vystriedala Feliciu napriklad pod menom Fabia Classic. Nemusel by to byt zly krok. Logan by mal velmi silnu konkurenciu prave na tych trhoch, kde ma najvacsie predajne uspechy.
Felda je celom podareny facelift Favorita. Teda vyse 20 rokov stare auto!
Voci Loganu sa nechyta priestorovo a uz vobec nie odolnostou a bezpecnostou. Proti Fabii Classic by som nic nemal, pretoze ta nova Fabia je tiez len facelift...
az na to, ze fabia je strasnejsia. mame v rodine favorit, (mali) feliciu, fabiu, octaviu, a felicia je rozhodne lepsie spravene auto ako fabia. Som velky (185cm) a octavia je mi mala na prednych aj zadnych sedadlach, do fabie ledva nastupim. Ak sedim vpredu, vzadu nemoze nikto (ak si nestiahnem kolena cez bradu, co pre pupok nejde), ak vzadu, udieram si hlavu o strop. Favorit a felicia relativne v pohode.. Pre koho tie nove auta robia? Hobitom?
mam pocit ze Felda linka sla do Bosny hned po vojne...len uz neviem ci este rabotaje ;-\
no můžou to třeba vyrábět pod jiným jménem než Škoda, třeba Schade, a tak si neposramotit tu povest....
no můžou to třeba vyrábět pod jiným jménem než Škoda, třeba Schade, a tak si neposramotit tu povest....
Tohle je každopádně významné sdělení. Dá se z něj odvodit, co si Škoda ve skutečnosti myslí o Loganu, korejské invazi a čínském hlomozu. Není to tak dávno, co stejný Wittig podobné otázky "konkurence zdola" smetal z rukávu, teď i on vynalézá své kolo. Není ale proč se smát, v podstatě je krok podobného druhu pro Škodu nezbytnost - takže jako spolumajitelé národního rozpočtu Škodě přejme, aby se jí to podařilo.
Tomiss
Logan straší nejen Škodu... 😉 😄
Myslím, že převážná většina z nás je bohužel jen přispěvatelem státního rozpočtu 😢
Važení přátelé, mám Logana už půl roku, je to fakt super autí. Myslím si ale, že škodovka by nebyla schopná vyrobit stajně kvalitní a prostorné auto za stejnou cenu. Přece jen platy u nás a v rumunsku jsou pořád někde jinde. Pokud škodovka bude vyrábět levné auto, myslím, že to pro Logan příliš konkurence nebude.
Dotázek:ty sám chceš dělat za jaký plat? Za německý,český,rumunský...ale auto mít,např. Mazdu 6 z Japonska? Nebo odkud? Za rumunský plat nemáš na žádné auto,vlastně máš,oni si jej ukradnou v bohatší části EU.Stejně by mne zajímalo,jakou mají lidé představu o platech.Soudě dle aut po kterých tu na netu touží spíš ty rumunské platy...>😁 Já zase spíš ten německý plat.Proč to nepřiznat? :-!
Klaudius
O co ide? Thales vobec nerozoberal problem platov. Spomenul ich v suvislosti s cenou auta a da sa s nim vcelku suhlasit. Pokial by Skoda mala robit auto vyslovene lacne a pritom dost velke, asi by musela zapojit do toho fabriku v Cine, aby boli vstupne naklady co najnizsie.
jj, na východ se tlačí pomalu všichni, však víme. Škoda nemá kapacity jen v Čině, ale i blíž k hranicím Skvělé Velké Evropy. Kapacity v ČR dál příliš nafukovat nejde, budou muset dál e😜andovat s výrobou ven, ostatně s tím hned "zahrozili", když EU začala strašit s emisemi. Celá tahle věc není teorie, Škoda si nemůže vybírat, jestli (ne)bude reagovat na záplavu levných asijských modelů a Logana - ona prostě reagovat musí, to je drsné darwinské pravidlo autoprůmyslu. Stejně jako musí co nejdřív příjít s alternativními pohony. Řečeno s klasikem: tohle město je pro dva příliš malé...pravdu má jenom bouchačka 😉
Tak rodle škdovka žvatlá snad už 5 let.
Klaudius
Nejake "lacne" auto uz VW vyraba, myslim ze pre Braziliu. Konkretne kombicko od Foxa, s 5 dverami. Nazvali ho Suran, u nas ho predstavovali ako SpaceFox. Vyzera to strasne, vysoka a uzka hrca na malych 13-palcovych kolieskach, s velkou svetlou vyskou. Ovsem objem kufra 430 litrov, co pri rozmeroch 4180x1660x1580(so stresnymi lištami), co je slusny objem. Take auto nas trh potrebuje jak sol, normalne sa divim, ze to u nas nepredavaju. Alebo mozno Skoda chysta prave toto s nejakymi malymi zmenami a ich opatrne uvahy su len kamuflazou...
Na tento maly VW sa trochu zabudllo. [odkaz]
jj vzpomínám si na tu příšerku, ale myslím, že to bylo něco hodně ošizeného pro JAmeriku, kde neplatí bezpečnostní a další směrnice EU. Takže moje hypotéza: nemůžou to sem dát, protože by to museli hodně nákladně přizpůsobit. To se asi spíš vyplatí udělat komplet nové auto.
to jsem byl já - prosím Redakce: nemohli byste pro nás sklerotiky zablokovat odeslání bez nicku? díky
Klaudius
zaregistruj sa a mas pokoj
máš asi pravdu...a pokoj mám taky, sám pro sebe, takže pohoda >😁
Klaudius
xixi, nerob sa ze nevies, ze po slovensky "pokoj" neznamena izba, ale klud (klid) >😁 >😁 >😁
"…mohlo by to být něco jako Logan, možná i menší, ale musí být levné", tak to s touhle jedinou naší automobilku jdu pěkně do prdee
oni,ale nebudou vyrabet,jen to male a levne