Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wittig pro HN: Škoda uvažuje o malém autě za 7 až 8 tisíc euro

Ondřej Láník
Diskuze (58)
Pro včerejší Hospodářské noviny Wittig prozradil několik dalších detailů o možné budoucnosti Škody.

V čase krátce před bilanční tiskovou konferencí (plánovaná na tento čtvrtek) získává největší domácí automobilka pozornost sérií rozhovorů s předsedou představenstva ve významných českých médiích.

I když se tisk v posledních dnech zabývá hlavně snímky nové Škody Superb, včerejší rozhovor Hospodářských novin s předsedou představenstva Škoda Auto, a.s., Detlevem Wittigem, se nakonec zabýval opačným koncem nabídky. Může jít jen o chytrý způsob odlákání mediální pozornosti od horké „kauzy Superb“, ale v žádném případě nepochybujeme o věrohodnosti zveřejněných úvah.

V rozhovoru pro HN z úst Wittiga mimo jiné zaznělo: "Skutečně zajímavé budoucí trhy jsou v Indii, Číně a v Rusku. …mohlo by to být něco jako Logan, možná i menší, ale musí být levné. Na těchto trzích se zákazníci řídí cenou. Nemohou si dovolit utrácet za auta vysoké částky, to je prvořadé. Druhým faktorem je velikost. Protože si mohou dovolit jen jedno auto, potřebují je velké." Takto vzdálená budoucnost je však prý zatím jen ve stádiu úvah, které zahrnují i cenu mezi sedmi a osmi tisíci euro.

Wittig také zamítl informaci, že takový model bude vycházet ze studie Joyster, představené v minulém roce na autosalonu v Paříži.

Podle HN chce mladoboleslavská automobilka v budoucnu vyrábět tři typově odlišné skupiny vozů. Tradiční automobily evropského charakteru zastoupené modelovými řadami Fabia, Roomster, Octavia a Superb, dále vozy pro aktivně žijící Evropany představované modely Yeti a Joyster a třetí skupinou, pro rozvíjející se trhy, mohou podle HN být nové levné modely, které ale nikdy nenajdou cestu do Evropy.

Ondřej Láník
Diskuze (58)
22. 2. 2007 09:19
Re: Škoda Felicia II
Preco sa divis. Ved tu Feldu by urcite nevyrabali tak nezmyselne dlho. Proste by bezala zaroven s Fabiou, ako jednoduchsia a lacnejsia alternativa pre menej majetnych, aj remeselnikov, zivnostnikov a tak podobne, na export pre menej narocne trhy. Teraz nastava generacna vymena, Boleslav zacne robit nove Fabky a stara by vystriedala Feliciu napriklad pod menom Fabia Classic. Nemusel by to byt zly krok. Logan by mal velmi silnu konkurenciu prave na tych trhoch, kde ma najvacsie predajne uspechy.
22. 2. 2007 07:47
Re: Suran alias SpaceFox
xixi, nerob sa ze nevies, ze po slovensky "pokoj" neznamena izba, ale klud (klid) >:D >:D >:D
22. 2. 2007 07:45
Re: Škoda Felicia II
Pani bratia to sami posrali ked nepovolili seriovu vyrobu nastupcov toho auta, a to boli na svete plne 4 generacie novych uzitkacov. TAZ-ka doplatila na to, ze zacala vyrabat uz zastarane auto a musela ho robit dalsich X rokov...
21. 2. 2007 15:59
Re: Rozdělení...
je to tak, spolahlivost je +- umerna zlozitosti...ALE...iba v pripade ze ostatne 'premenne' zostanu zachovane. Tj. ak by rovnaky tim robotnikov mel zbuchat logana a, rekneme, lagunu, a pouzit pri tom rovnake materialy a postupy, tak by ta laguna bola poruchovejsia. Co ale (asi)chcel povedat klaudius je, ze jsou dalsi faktory ktere tu spolehlivost ovlivni. Napr. pouzite materialy, viac testovania, preciznejsie merania, lepsie/striktnejsie pracovne postupy a kontrola, striktnejsia vystupni kontrola atd. To co rikas..nebo spise jak to rikas, by znamenalo, ze ta nejmene spolehliva auta jsou treba MB-S, BMW7, LEXUSY, InFINITI atd...a ta nejspolehlivejsi jsou treba zmineny logan nebo fabia junior nebo polo...
21. 2. 2007 12:56
Re: Suran alias SpaceFox
zaregistruj sa a mas pokoj