Ekonomika
Někde jinde, nebo jsi myslel NĚKAM JINAM?
A kam? Do Afriky, nebo rovnou na Měsíc? Těch míst už moc není, takže podobné plácání nesmyslů, jako že to zabalej a půjdou jinam svědčí o absenci znalosti, co (byť jen montovna) vyžaduje. Investice do fabriky, vývoje a třeba marketingu jsou o řády vyšší než náklady mzdové.
A kam? Do Afriky, nebo rovnou na Měsíc? Těch míst už moc není, takže podobné plácání nesmyslů, jako že to zabalej a půjdou jinam svědčí o absenci znalosti, co (byť jen montovna) vyžaduje. Investice do fabriky, vývoje a třeba marketingu jsou o řády vyšší než náklady mzdové.
Dostanou prdlajs (u Hyundai), proč by asi stavěl někdo montovnu v nejchudším krají s nejnižší průměrnou mzdou? Aby tam zvedl platy na úroveň Prahy nebo středních Čech? Omyl, to to raději zavřou a posunou na východ. Všude se platí podle konkurence a když v daném kraji je průměrná mzda o 30-50% nižší než jinde tak to určitě šéfové u Hudly vědí a bude podle jejich(korejcům lze vyčítat lecos ale na hlavu padlí určitě nejsou) a nebudou skákat podle přání odborových kašpárků.
Co si o sobe mysli? Zvysovat platy za teto situace? Letos bude pro tento prumysl hur nez loni, to at si uvedomi. Platy maji celkem slusne, tak co resi... nahrabali si dost pri poslednim vyjednavani, tesne pred krizi a ted by meli byt zticha.. myslim tim odbory ve skodovce. Co se tyce Hyundai, tam povazuji zvyseni mezd za rozumne, tam jsou platy opravdu spatne.
Nevím, proč by lidi u Ostravy nemohli mít stejné platy jako dělníci v MB nebo Kolíně. Dělají stejnou práci a jejich produkt je víceméně cenově srovnatelný s produkty ostatních firem. Argument, že by měli víc než ostatní je zcestný, proto se tam ten průmysl táhne, aby se postupně zvýšila koupěschopnost a platy stouply všem. Takhle v druhé půlce devadesátých let hořekovali podnikatelé na Mladoboleslavsku, že Škodovka "přeplácí" lidi a oni nemají konkurenceschopnou pracovní sílu.
A mimochodem, ona ta škodovka generovala zisky podobné srovnatelné s Audi a vlastním VW, ale ty platy a bonusy měli mají třetinové až čtvrtinové (kdoví jstli) a ty auta, co dělají stojí stejně tady jako v Německu....
Kecy o uskrovňování v době krize by se měly vztahovat na všechny (když už) a ne jenom na "ty druhé", protože (jak praví klasik), "já mám vždycky málo".....