V CARAUTE testovali túto verziu a novinári neboli moc nadšený. Vraj sa lepšie oplatí kúpiť 200 koňovú verziu. V tomto prípade vraj platí porekadlo: "Menej je niekedy viac". A zdôvodnené to bolo tým, že už nestíha podvozok.
Mozna neni nejlepsi, ale ono je to dneska temer jedno jestli je to GTI nebo ST nebo RS. Kazde auto je specificke a ma sve vlohy a, stejne, kto znas fakt pozna ktere auto je celkove rychlejsi. Chces klasiku, jdi do gti. Chces pocit ze jezdis do prace zavody? Kup si Type-R. Nejhorsi na autech dneska je, ze jsou tak dobra a hezka a kategoricky odlisna prave v tech detailech ktere jim davaji jejich specifickou dusi, ze je temer tryzneni si neco vybrat. Tak to zustane jenom u preferenci a nazoru. Takze jeste jednou. Mozna neni nejlepsi, ale byl tu prvni, takze, dekujeme a gratulejeme, Golfe GTI. A at to ostatnim znackam a autum vydrzi taky, aby mohli slavit sve tricetiny. Bravo GTI.
Je sice pravda, že občas při čtení GTIho poznámek získávám pocit, že ten člověk nekriticky obhajuje to své, ale tento příspěvek je opravdu velmi rozumný. Gravo, GTI. :)
Přijde mi to jako trochu smutná oslava, vzhledem k tomu jak oslavenec "sešel". Golfem 5, který vyděsil pamětníky předchozích generací vzhledem blížícím se MPV, VW přidusil legendu GTI. Těžko už se totiž pasuje na takovou "krávu" punc sportovního auta. Zdá se, že VW ve vývoji s GTI moc nepočítalo a jestli ano, tak si řekli "Dáme mu silnej motor, to stačí". Nepochybuju o jízdních vlastnostech, ale celek prostě už nedokáže oslovit takovou masu jako 2. nebo 3. generace. Golf GTI už není co býval a z AUTA se stává nostalgická vzpomínka. Každopádně gratulace k 30tinám si plně zaslouží alespoň ten nápis GTI :yes:
K těm třicetinám také přeji vše nejlepší, ale nesmíme zapomínat především na generaci první. Bez Golfu GTI mkI by se žádné třicetiny neslavily a ty jsi na něj ve svém výčtu jaksi zapoměl ;-)
Takovych impotentnich aut je vice, treba takovej mitsubishi lancer. Ma i sportovni verzi, asi si o ni slysel, nakej evolušn. Prej na tom dokonce jezdi nake zavody.
jezis ehm no nevim jak zacat ale kdyz nekdo dokaze povedať na Evolution ze to je impotentni auto tak nevim tebe fakt neni pomoci chlapče 8-s sa zobuď ty asi prdlikaš na juniorke 1.2 htp 40kW to asi vtedy si vo svojom zivle že? ako prituľan:D8-s
nwm jakou ironii ten chlap tam kyda na mitsu lancer ze je to prej impotentni auto a na mitsu mi tady nikdo nebude kydat :D v mem prechodzim komentu si prehodte evolution na lancer a je to :D
Koukám, že jste nikdo z odpovídajících můj příspěvek nepochopili. Nezpochybňoval jsem techniku ani výkon. Ty budou určitě dokonalé ('dyť je to VW >:-[] ). Jediné, co jsem řešil, že nešťastný design. To auto je prostě vrchol nudy od prvního do posledního pohledu. A když si koupím sporťák, tak určitě nechci, aby vypadal nudně... tak to jen tak na vysvětlení ;-)
Ač nerad VW, tak u GTI cením právě tu jednoduchou vyváženost. Když chceš něco na první pohled provokativnějšího,tak můžeš ST nebo Type-R. Mě se právě líbí ta možnost volby.
Ja bych ho spise oznacil jako konzervativni, protoze nudny je hodne subjektivni pojem. Pro mne je treba nudny novy Civic. Dva krat sem si ho obesel a stacilo mi. Zato Golf GTI sem obchazel mnohokrat. Zdalky. Pak zblizka. Pak zase z dalky. Ale jeho konzervativnost neni jeho slabost. Ma konzervativni design a sebejiste jizni vlastnosti. Perfektne zladene do jednoho celku. Jine znacky sazi na jine hodnoty, a vo tom to cele je. CTR vypada jako z videohry a predpokladam ze po mene kvalitni ceste te poradne vytrase, vse za revu motoru s otackami blizicimi se motorce. Ale jako zakaznik CTR si to presne tak predstavujes. Nebo nekdo chce perverzne avantgardni Megane RS. Nebo ostrou Astru OPC. Nekdo si to zase nejradej rozda s velkejma limuzinama na semaforech v M3 MPS. A nekdo ma rad oranzovou a pismenka ST. A ja...ja bych volil ST. Nebo MPS. Nebo GTI. Nebo STi. Nebo RS.........
Blbost... :no: To auto je svym zpusobem nadcasove, stejne jako treba Megane, ale kazde samozrejme jinak a pro zakazniky s jinym vkusem... :yes: Kdyz se podivas na Golfa nebo treba Megane dnes, tak ty kary maji porad smrnc a stale smele a celem se stavi veskere konkurenci, i kdyz samozrejme jiz pomalu dosluhuji a za chvilku budou mit sve nastupce... Golf, at chces nebo nechces je stale etalonem tridy, rozhodne ne nudnym a ve verzi s genialni prevodovkou DSG, je stale tvrdym oriskem pro jeho vsechny prime konkurenty... :-!
Myslím, že to je právě ten omyl - ne každý, kdo GTI či jiný HH kupuje, očekává to samé jako ty... Proto je tu prostor pro usedlejší GTI, pomerančové i decentnější ST, krvavý CTR či zběsilé OPC... Mně osobně nejvíce vzhledově sedí Clio Sport - není přeplácaný a přesto se dle mého v detailech krásně liší od série... To je pro mě vzhledově ten správnej atlet... :-) Jasně, laici si ho nevšimnou, ale kdo ví, ten pozná hned, že se nejedná o obyčejnej kousek... A pokud od někoho potěší pohled uznání, pak od těch, co vědí, o co jde... ;-)
:yes::yes::yes: Dnes jsem v tom Cliu (prave v tom modrem, co je tady v testu na auto.cz) sedel a je to bomba... Akorat ta cena se mi zda ponekud prehnana, ale asi to tak ma byt, protoze je to bezkonkurencni auto v dane tride... Bohuzel, ale pro hodne nadsencu mezi ktere se pocitam i ja, to je hraz, ktera je posazena dle meho nazoru az prilis vysoko na tak male auto... :-(
Důstojné číslo... pomalu 30 miliónů prodanejch Golfů a třicet let s erbem GTI. Tak to se cení. Ano, VW před třiceti léty, vymyslel a do života uvedl zatracovaný i velebený segment, segment srdce každého mladého, horkokrevného býčka - segment HOTHATCH. GTI je hothatch, hothatch je GTI. Samozřejmě, že se přidali ostatní, jak by ne? Vždyť nadupaná malá kára, v ceně do melounu, to je to, po čem toužíš... Je dobré, že každá automobilka vytváří svou představu o tomto segmentu. Tedy jsou neskuteční dravci, co ti zarvou své OPC pařáty do těla a už tě nikdy nepustí, jsou i uhlazení elegáni s horkým srdcem, co ti skrzevá DSG dokáží provézt tranfsfúzi duše... Jo, tohle je ten správnej segment. Tak tedy třicet... Stojím v pozoru GTIčko, salutují směrem do slunce, salutuji tvým směrem. Neboť, tys slunce. BRAVO GTI :yes:
No prohlížel jsem si ty fotky. Psal příspěvek, ale nějak se to neodeslalo dobře :-( Ve zkratce - pominu-li ne příliš pěkné fotky, tak mi tohle auto přijde strašně mdlé. Trochu bych čekal něco trochu víc odlišného, když tím chce VW oslavit třicet let GTI! Myslím, že každý kdo to chce s VW oslavit si má koupit právě standartní GTI. Tohle je takové trochu plácnutí do vody, i když jsem si jistej, že kupců bude dostatek. Čekal bych nějakou výjmečnost v podobě R32, prostě opět odlišný pojetí, možná mříž z GTI, ale chromovou, nějakej žlutočernočervenej pruh nebo originální disky. Tyhle jsou sice jak z Lamba :-), ale to mi nestačí, možná to dělá ta barva. Mě se GTI líbí tak jako ho GTI testoval v redakčním článku, a nebo v té bílé. Ty koníky potěší, ale docela bych věřil příspěvku od freemana - že víc je někdy míň. On totiž obyčejný Guru v tý germánský šedý a s hezkými disky vypadá taky pěkně. Na G5 se mi líbí zejména ta široká "drdel", která pěkně sedí na silnici. Tak BRAVO GTI!
Jo, v tisku proběhl testík a podle něho kvůlivá těm koníkům, přitvrdili podvozek a zdá se, že je to již příliš tvrdé, s tím bych souhlasil, to už potom nebude to milé/ostré GTIčko... Ta "mdlost"... no, vždyť mě znáš... tvrdím, že to je záměr... já bych to viděl pozitivně... Tuším, že 20 let oslavil G3 červenými proužky v nárazníku, také nic výrazně odlišného... Osobně bych také nyní volil klasických 200 koní na antracitu.
Ano uvedení Golfu GTI Anniversary (tak tomu říkali v UK) si pamatuji jako by to bylo včera. Měl červené proužky, speciální kola a jiný trim v interiéru - byl jsem z něj tenkrát úplně vedle, no byla to jiná doba :-)
No tu mdlost jsem myslel konkrétně na tenhle výroční model, ne na standartní guru nebo na GTI. Hodně to dělá ta barva, zanikají v ní ty hezké červené proužky, které u bílého nebo antracitového GTI pěkně "linkují". A ty kola pro změnu zas moc zapadají, hodila by se právě k bílému. Takhle mi to v jízdě trochu přijde, jako kdyby měl plecháče na zimu. :-)
No mě ne že by se nelíbila, ale vůbec k té červené nesedí, a navíc ty kola trochu opticky zmenšuje, což je na škodu, protože rozumně velká kola dělaj auto. Trochu to zlepšuje ten pěkný detail - všimnul jsem se ho až teď - ráfek je oddělený takovým úzkým pruhem v barvě kovu. Ty plecháče, to byl takový narychlo plácnutý dojem, teď už mi to tak nepřijde. Spíš mě zklamalo, že VW, které ty prachy má, nenechalo udělat aspoň jiný disky. Nestojí to zase tolik a nemusí se kvůli tomu měnit nic na autě. Prostě nějaký signál na první pohled, že to je "nad" GTI. Nic extravagantního, něco v duchu auta, ale jiné.
Právě jsem si dal konfigurator - koukni se - [odkaz] On totiž není např. k dispozici v tm. modré barvě, narozdíl od standartního GTI. Ale to mi přijde hezké i v téhle barvě United Grey Metallic [odkaz]
Ano, GTI je nieco zivsie a nie nudne v rodine Golfov, hoci podla mna sa mohli viac pohrat so vzhladom auta. Decentne rozsirene blatniky, bocne listy, lemy blatnikov, nejake drobnosti na zadnom narazniku v tmavej farbe ako to ma vpredu by vzhladu urcite prospeli. Okrem predneho cela a kolies je predsa len trochu fadny. Interieru nie je co vytknut, snad len na zvysenie sportoveho akcentu by som hlinikovu listu na palubovke vymenil za cervenu ako je cele auto. A tie gumy....je jasne, ze v tejto konfiguracii s tym jazdit u nas nebude bohvieco, na nase cesty urcite o palec mensie disky a vyssi profil pneu...Ale na dobre nemecke cesty urcite vpohode, k uplnej dokonalosti chybaju trochu tmavsie skla a cele auto o 1-2 centimetriky pritisnut k ceste...
A jéje, nezklamal jsi, akorát mi ještě chybí apoštol :))) Ty se fakt jdi dobrovolně přihlásit na nejbližší psychiatrický oddělení, oni už si tam s tebou snad budou vědět rady. Takový sra.čky jsem neviděl psát od nikoho jinýho, nebo ti to vymýšlí pan doktor na tý psychiatrii?
Říkal jsem si, když jsem viděl tu malou fotku u článku. Pak jsem to přečetl, prohlédl zbytek fotek a vidím zase jen obyčejného Golfa s kuavelkejma kolama, cejchováním do 300 >:D a trapným kostičkovaným interiérem. Golf zůstane jen Golfem. Absolutně mě tohle auto neoslovuje. Žádný jiný HH není tak nudný na pohled. Hezky to píše 2,7 RS o Cliu. Kdo zná a ví, tak pozná i Golf GTI, to je jasné, ale otázkou je, jestli to kývnutí hlavou bude tak velké jako u Type-R, RS, OPC, nebo právě toho Clia... Dokáži ale pochopit důvody člověka, který si GTI koupí.
Proč myslíš, že je ten, jak píšeš, kostičkovaný interiér trapný? Já jsem sedadla s velice podobným vzorkem měl ve své jedničce - ta současná vychází z historie a zdůrazňuje rodokmen, který Golf GTI má.
Myslíš Louis Vuitton nebo kohoutí stopu? Nebo takovou tu okrasnou hranatou cotoje.. no má to Dior nebo Hermes... teď nevím. Já bych u nás v čechách udělal Fabii v edici "Kovárna Edition". Interíér by byl ze snadno ošetřovatelné (rozuměj omyvatelné) látky se vzorem "tři sestry" a v základu by byly "lyže" na sud do kufru. Za příplatek by pak byla přípojka na k palubní elektřině a k tomu chladící zařízení a kompaktní pípa s hezkým logem Škoda. :-)
no, je asi fakt, že nejlepší by to bylo nechat bílé, nejlépe nějakou savou látku a on by si to už zaždý "vyzdobil" jak by chtěl...pastelky...kapky mastnoty z klobásy...fleky od piva a od kečupu...když tomu trochu naložíš tak tchýně by ti jí taky pěkně vyzdobila... >:D;-)
Hezký příspěvek ke Golfu GTI. Máš na srdci ještě něco o mě, nebo sem napíše něco i o autě, ty motorkáři ve fábii :-) Jo a nejsem tvého homosexuálního zaměření, tak se snažíš marně. Jinak si nedovedu vysvětlit, proč bys na mě reagoval, když bych tě "nezajímal". PS: S tou cigaretou v puse jezdíš jen ve fabii nebo i na motorce? >:-[]
Zdravim Vas! GTI je rarita...ne, ze bych neuznaval konkurenty GTI-čka, ale pro me bude stat vzdy o stupinek vis.Vzdyt nas dobyva uz uctyhodnych 30let! Uz jako maly jsem plakal, kdyz tata prodaval Gti-čko(mt2), s kterym jsme se v italskych alpach honili s Lanciou delta integrale,neujela(asi to bylo rukama-tata jezdil zavody dovrchu, samozdrejme ze lanca byla s vykonem nekde jinde :-P :) ... trojkove a čtverkove Gti sice nestalo vykonem za moc, hrave si s nema poradilo Gti 1, ale uz tu mame nejaky patek pateho nastupce, ktery predesle verze o mnohe predcil :) a tak preji volkswagenu dalsi uspechy s GTI!!! ;-):-)
s Lančkou fakt né frajere 8-s zda se ti to nerealne? Kazdy neumi zkrotit to co ma pod kapotou...Fittipaldi ee, uz vubec ne malý :-! ... vypada to na dalsiho laika >:D
1,4??? jeeeee:))) ..to je narez... a ide ti min 200:)))) fuuha,,,,.))) a ked ho supnes zo skaly tak aj 210 >:-[].. A na tom "trestas" nas obycajných nehodných >:-[]
s jedním klukem jsem na brigádě nadhodil téma (nic netušíc) motorky vs. auta. Povídali jsme náhodou o STI (o čem jiném >:D ) a já nadhodil, zda by na okresce vyhrála motorka nebo auto. jeho názory byly takové, že kdyby ten motorkář tu trať předem prošel, vyčistil od bordelu, aby se mohl pokládat a prohlédl povrch, tak že by to asi vyhrál, ale v běžném životě prý dobrý řidič v rychlé čtyřkolce ujede dobrému řidiči na motocyklu. To mě potěšilo (i když nemám rychlou čtyřkolku a ani nejsem bůhví jak dobrý řidič) a rozešli jsme se. jaké bylo mé překvapení, když chlapík po práci nasadil černou helmu a vyjel z garáží na R1...jeho slovům věřím. PS: říkal taky, ať srovnám časy aut a motorek na okruzích...nevím,nesrovnával jsem, ale asi vyhrávají v zatáčkovitých profilech auta, je to tak?
Je to tak, můj příspěvek byl myšlen s určitou nadsázkou, motorka má vynikající zrychlení, ale v zatačkách se musi dost dobržďovat a to vezme hodně času a to nemluvím o tom co je všechno na silnici, šterk apod.STI, nebo nějaká jiná rychlá čtyřkolka by mi na okresce podle mého názoru s přehledem ujela. PS: myslel jsem, že seš jeden ze štastnejch majitelů STI
to bych tady v každém příspěvku vřískal buď blahem (návrat z večerní projíždky) nebo vzteky (návrat od benzinky) :-) . na STI to chce buď druhé pohodlné auto (nějaké rodinné) nebo pořádně velký koule a tolerantní přítelkyni. Já jsem student s vlastním autem (od prázdnin), který "jen" řídí rodinnou legacy. STI je sen...možná si ho splním, možná ne - takováhle rozhodnutí ale člověk dělá až když nastane čas a finance...já vím jen jedno - okolo mé garáže vždycky nějaké ty hvězdičky najdeš (ať už jako hračku na víkendy,limuzínu do práce nebo auto pro rodinu). A když ne...tak budu přemýšlet, jak si co nejrychleji nějakou pořídit ;-) .
není to tak lehký - je to fantastické auto, ale docela žere a nechá o sebe starat (měnění komponent je logicky častější než u Forestera, třeba). Podvozek je skvělý, ale jezdit štreky bych s tím nechtěl... je to sen a ty se mají plnit. Uvidíme, já si to přeju ;-)
Jsou auta, co se snaží vypadat. Jsou taky auta co nevypadají vůbec. Jsou auta, která projedou kolem tvých uší, když stojíš na chodníku ve frontě na parmanentku na metro a tabe ty uši brní ještě týden. Jsou auta, která tě šlehnou přes konečky prstů a tebe mrazí, jen si na ně vzpomeneš. Jsou auta, co ti vyrvou srdce a ty víš, že se nikdy neopustíte. Vím, že je možné přicházet k odpočaté 911 a už na dálku cítit to chvění uvnitř mozku, to vzrušení těsně před tím, než se sesuneš do sedadla. A ještě nevyjedeš. Ještě chvíli. Sedíš, položiš ruku zvolna na koženej volant, lehce zkusíš vůli řadičky, sem tam, sem tam. Pak pozvedneš oči šikmo vpravo, seřídíš zpětné, nakopneš to a jsi v tom až po uši. Už není auto, nejsi ty, není vzduch a není slunce. Je to všechno dohromady. Plná dvě, plná tři, Jsi tam a nikdo, nikdy na světě neví, co cítíš. Uvnitř zatáčky ti to buší na 150ti za minutu, řve to za tebou, dáváš kontra a ve zpětném sleduješ jak gumy vyryly do silnice tvou křivku rozkoše... V sedmdesátých létech dali do Golfu 1 kostkovaná sedadla, nadýchli motor a do zadu napsali - GTI. A kluci přicházeli k tomuhle divnému (bez zadku) autu a zničeho nic cítili to vzrušení, měli jeansy s našitými kapsami a košile s třásněmi, protože "prej tam za mořem ve Frisku to teď pár maníků tvrdě rozjelo proti establišmentu." Jsou "on the road" a má to grády. Tak ti kluci si sedli tady v Evropě na ta kostkovaná sedadla, a ještě nenastartovali těch 100koní. Zkusili vůli řadičky, seřídili zpětné a - a pak do toho řízli. A ti kluci cítili, jak jim volanty tečou ve vlásenkách v rukou, a cítili, jak je ty jejich předky táhnou dopředu a zpívali si se svými stopětaosmdesátkami Semperit a s Beatles, tu nekonečnou árii, "Let it be, Let it be". Jo, jo, nech to bejt. Dole, když se přehoupli pres vrcholky Alp to na ně zkoušeli kluci v červenejch zaprášenejch alfách Giulia, a to teda byly řežby Ješte dnes jsou tam v pangejtech stopy těchto závodů... Dneska, dneska už se nebudou honit se zaprášenou alfou, dneska asi kluci už před nastartováním nedají jen tak ruku na volant a nepohladí řadičku.... Nebo jo? Hergot, kde jste? Kde je to chvění? Kde je ten prach všech cest? Vlezte do toho. A je jedno, jestli je to gti, nebo červená alfa 147. Sesuňte se na sedadla, položte ruku lehce na volant a pohlaďte řadičku. Zvedněte pohled šikmo vpravo a seřiďte zpětný...
V tom případě by bylo slušné tomu dát nadpis Shrnutí, nebo Zusammenfassung >:D Jak sám uznáváš, jen se opakuješ, tak proč znovu zahajovat debatu o nudnosti Golfu V...
K tomuhle už škoda slov. Ale konečně píšeš taky něco o sobě: "chvění uvnitř mozku"-naprosto přesně ses diagnostikoval, "nikdo, nikdy na světě neví, co cítíš"-taky trefa, tebe opravdu nikdo na světě nechápe, a dorazil jsi to krásným českým "do zadu". Tak zase příště u dalšího slohovýho cvičení, nikdy jsem netušil, že v diskuzi o autech je tolik legrace, dokud jsem neobjevil tebe.
A fakt si myslíš, že GTI se baví o autech? Ne, jenom všude vychvaluje toho jeho apoštola a guru a já nevim co ještě, tobě připadá ten člověk normální? Mně ani omylem, tak jenom chci, aby to věděl :)
Hezké slohové cvičení.Přijde mi,že kdo se nikdy nesvezl pro zábavu,neprotáhl pár vlásenek a neodpálil na horizont,tak tady jen prská a ten obsah nepochopí,protože si ho prostě jaksi neumí představit. :yes: