Roomster neni z některých pohledů špatný,ale dojem ze dvou selpených mpv mi nikdo nevezme a hlavně ten vnitřek přístrojová deska celkem povedená ta se mi opravdu moc líbí ale prostor na zadních sedadlech a ty nepříjmně tvrdé sedačky. Je to můj názor a nikomu nevnucuji aby si toto MPV koupil. (PS jel jsem v rOOmsteru za 600 000 kč)
Roomster neni z některých pohledů špatný,ale dojem ze dvou selpených mpv mi nikdo nevezme a hlavně ten vnitřek přístrojová deska celkem povedená ta se mi opravdu moc líbí ale prostor na zadních sedadlech a ty nepříjmně tvrdé sedačky. Je to můj názor a nikomu nevnucuji aby si toto MPV nekoupil. (PS jel jsem v rOOmsteru za 600 000 kč)
Legrace je, ze Scout je puvodni Roomster jak byl vyvijen. To co se dnes prodava jako Roomster je ocesana verze a to co je priplatkovy Scout je puvodni vyvijeny model. Mozna i na tomto serveru se daji najit ty nedokonale fotografie, ktere poridil spion nekde ve Skodovce asi rok pred predstavenim modelu. Jo, to je to umeni marketingu.
ten ještě jde, designersky, ale ta odulá Fabka, jakoby nestačila Suzuki. Postavte vedle ní třeba Grande Punto, nebo malý peugeoty, hondy atd....je to tak humpolácky hnusný...se mi chce blejt.
I kdyby to opentili jak chteli, tak to planovane prodeje tehle dodavky nezachrani. Je to totiz osklivy slepenec dvou uplne ruznych aut. Zadek od B sloupku je ok, predek je fuj. Pokud by to udelali tak, jak tady kolovala asi pred rokem ta retus a zmenili predni masku, aby auto zpredu tak opticky nezuzovala, urcite by se to prodavalo vyrazne lepe.
Dobre! Ted jde jen o to, jak (legislativne) navleknout rozsireni cerpacek na E85 a danove zvyhodneni tohoto paliva. A neudelat to dotacema, tupym administrativnim prikazem (mas na cerpacce vic jak 4 tanky? Tak jeden musi byt na E85!), ale radeji danovyma ulevama pro ty provozovatele pump, kteri se rozhodnou dobrovolne, protoze bude nejmene 2-3 roky trvat, nez se rozsiri vozovy park takovym zpusobem, aby prodej E85 byl rentabilni.
OK, taky jsem nad tím probémem dumal a toto se jeví snad jako celkem dobrá cesta. No uvidíme co zas naši "termiti" vytermití, jakési biolihové "tanečky" už zde nedávno byly, tož co já vím odkud a do jaké barvy plachet vítr fouká ...
P.S. - pro všcky: Paždokádně se domnívám že tohle jest zásadně důležitěší téma (!!!) než žabomyší války pod videem Maserati Qpt., tady bych čekal že spoludiskutující napřou správným směrem svů intelekt, k prosazení dobré věci pro nás všecky. Váš zelenomodrý don Pedro. Tož tak.
Ja nie som odbornik na paliva...ale viem k tomu povedat nasledovne: Sirsiemu zavedeniu E85 v nasich koncinach brania 3 veci (ktore este k tomu vzajomne suvisia): 1.)vramci narodnych politik (v oboch nasich statoch) neexistuje zavadzanie alternativnych enegii ako prioritna politicka tema. Co sa istym sposobom da pochopit: vramci ekonomik sa riesia zavaznejsie problemy. Nie sme tak bohati, ako severske staty. A...nakoniec: tema ekologie nie je ani celospolocenskym problemom. Takze "stat" tuto kartu nevytahuje, ani nijakym vyraznym sposobom nepodporuje vyrobcov v "revolucnych" eko-aktivitach. 2.) Nie je financny zaujem: zo strany statu, pretoze by musel nejak zvyhodnit predaje E85. Spotrebne dane z paliv su ale velka cast statnych prijmov, takze ten danovy vypadok by bol dost znacny. A nie som presvedceny, ze si to mozme dovolit... Vyrobcovia by zrejme z takehoto paliva mali tiez mensie zisky. Ak aj nie, tak by museli urcite investovat do vyroby E85 + jej distribucie. Na tak malom trhu by sa to minimalne v pociatocnej faze neoplatilo...na rozsirenie teda treba podporu statu, a sme zas na zaciatku. Stat kvoli danovemu vpadku nemoze masivne podporovat prechod na biopaliva... 3.) Oficialna doktrina EU je zavadzanie aditiv na baze metylesterov repky olejnej (MERO). Do tohto sa investuje v sucasnosti...
Dík Marko za info, byť jak sám říkáš nejsi odborník na "krev" automobilů, tož jsem a) zvědavý na tvůj názor b) tvá odpověď bude (a taky je) zajímavá a přínosná :yes: A teď k tématu: mám takový pocit že té E85 nebude až zas tolik, aby mohla jako jediná nahradit stávající paliva, čili zde bude určitě koexistovat vícero druhů - již zmiňovaná E85 (dejmetomu náhrada za benzín), "řepkový olej" (nafta, už dnes za někteýma cítíš spálené hranolky), plyňáci EDRE+PPBT, a taky hýbridi (elekto+spalování čehokoliv výše zmíněného), a určitě i čistí elektráci (do měst bezesporu nejvhodněší). A jako bych snad na to měl čuch nebo co, dnes bylo v TV zprávách na ČT že EU začíná tlačit na pilu co se tejče emisí, a zastupcové místních výrobců hned že se to prodraží a že výroba aut bude utíkat za levnější pracoví silou. Takže si myslím že není nač čekat, klasických motorů si už asi dlúho neužijem, a ta E85 mi tak nějak připadá pocitově nejlepší náhradou za ten benzín. Tož asi tak. Co se tejče toho ekonomicko-(ne)ekologicko-polititického perpeta mobile, tož to máš samosebou smutnou pravdu.
Ano, zachytil som to najprv na teletexte CT (tam su hned dve spravy), a potom bol okolo 21.00 na CNN rozhovor s EU komisarom pre zivotne prostredie, ktory tam o tom brblal... Jasne, az by na to prislo, tak by zrejme bolo viac moznosti. Aj tak si ale myslim, ze taky rapidny posun aj napriek snaham EU nemozme v dohladnej dobe cakat. Asi na tom nebude vseobecny zaujem.... ;-) Minimalne rafinerie by asi neboli nadsene. /// este k tomu navrhu na znizenie emisii: nepaci sa mi, ze uradnici od stola strelia nejake cislo, bez toho aby domysleli / konzultovali dopady a problemy. trosku to pripomina patrocnice v RVHP. Tam tiez lietali cisla "z brucha" "od stola"... ;-\
Urcite mas pravdu, ale primarni duvod je c.2, tj. vse je otazka penez. Az bude stat barel ropy nejakych 120 dolaru a zemedelci budou mit v EU vystavkovane jeste brutalnejsi dotace nez dnes, je otazka, zda se statu/zemedelcum nevyplati vyrabet nedotovane suroviny pro lih. Zdrazeni/zlevneni dopravy a jeho vliv na zpomaleni/akceleraci ekonomiky je take treba do rovnice zahrnout. V kazdem pripade pomaly rozjezd formou povinne aditivace v radu nekolika procent je asi rozumna a schudna cesta jak vybudovat infrastrukturu (lihovary etc.) a az to bude hotovy, jiste dojde i ke zlevneni lihu, teprve pak az zavest E85.
Jen doplnek - vyrobni cena lihu se v CR rovna vyrobni cene benzinu, kdyz ropa stoji okolo 80USD, coz neni az tak mnoho a v letni sezone s takovou cenou muzeme pocitat. Vyrobni cena lihu v Brazilii je uz pri dnesnini cene ropy nizsi nez vyr. cena benzinu. Bohuzel EU uvaluje na brazilsky lih clo, takze je zhruba stejne drahy jako tuzemsky. Hezky priklad kdy leva ruka EU prosazuje ekovozy a prava ruka EU jim brani cly danemi apod.
Ja bych rad vzkazal mluvcimu Evzenovi, ze na auto na E85 cekam jiz 2 roky a napr. Roomster Scout E85 bych si koupil hned, i bez jedine lihove pumpy. Auto si kupuju na nekolik let a nemam pochybnosti, ze za 2-3 roky to bude bezne palivo v cele Evrope. Proto bych nevahal s koupi jiz dnes. On totiz neni jiny zpusob, nez zacit nejdrive prodavat auta a teprve az tu bude alespon minimalni kriticke mnozstvi, da se cekat rychly rozvoj lihovych cerpadel. Garantuji Skode, ze nebude stacit vyrabet tyto motory a stejne jako ve Svedsku bude 80% prodanych aut s timto motorem. Jenom aby s tim uz konecne zacali.
Nechápu ty, kteří roomster odsuzují, ať už proto, jak vypadá nebo jaký hrozný čin škodovka provedla. Já si myslím, že pokud se bude dobře prodávat - lidé o něj budou mít zájem, tak není co řešit. Je to stylové auto bez hranic, které nastavilo novou laťku v této třídě automobilů a je jen dobře, že takový krok vyšlápla právě škodovka. P.S. Ať se ti daří Roomstre !! ;-)
No ty škodováku už to nechlastej. Co to je stylové auto bez hranic? Jakou novou laťku v týhle třídě?
Už se probuď ze sna, sundej brejle s okřídleným šípem, a rozhlédni se kolem sebe. Škoda NENÍ a ani NIKDY NEBUDE (zaplať pánbůh) pupkem automobilového světa.
Tvůrcem automobilů, vynálezcem nových směrů,stylů, trendů a technologií je dlouhá léta RENAULT.Jasný!!! >:D
Renaulty jsou jen načančaný ***...koukni i na žebříčky TUV. Měl jsem dva a nikdy už NE. Źe to zajímavě vypadá zvenku mně taky spletlo...ale okouká se to a nakonec je to jedno, když jsi každý měsíc v servisu. (Laguna, Espace..o těch mluvím, a byly nové...žádné šunky z bazaru.
sis měl koupit mégana ;-) ten je v poho a nesmíš hodnotit dle TUV př. rodiče maj feldu anaj. 110 000 a zatim měnili tlučime a filtry toť vše - auto je kus od kusu
Ty trubiroh skodovacky! nemam vo zvyku ludom nadavat, ale tvoj clanok mi dal zabrat! Aj trabant bol stylove auto a tiez sa v nemecku dobre predaval a tak isto nasadil novu bakelitovu latku vo svojej triede. A to ma znamenat, ze kazdy nedotrtok, ktory vylezie zo skodovky mame oslavovat? Prepac, ale nova fabia a roomster vyzeraju tak, ze niekomu dosli napady, alebo jednoducho okopirovali to co im prislo pod ruku. S obavou cakam na to, ako nakoniec dopadne Yeti. Neber to tak, ze som slovak a zo zasady urazam vsetko ceske, ale co je hnus to je hnus