Novinky
0
konkurencia to bude mozno koncepciou ale neviem ako to vymyslia s cenou TT ktora sa pomaly blizi, ked nie vyrovnava Caymanu. A to nehovorim o chystanych modeloch TT-(R)S ktore budu stat minimalne tolko co Cayman. Som zvedavy ako to vymyslia...predsa len maju na to este 3 roky. Osobne fandim audi s R8 no ale zase keby som sa mal rozhodnut medzi nim a 911 tak neviem nevie.... 😄
Tak se nemohu zbavit dojmu, že VW si přímo libuje v kanibalizmu všeho druhu a na venek se jeví jako učiněný masochista. Málo vnitřní konkurence typu OCTAVIA/GOLF/LEON/A3 (to jen jeden příklad za všechny) a teď další útok na "spřízněnou" značku... Je tohle opravdu ta správná strategie? ;-\
Tadle vnitřní konkurence je podlě mě v pořádku. Prostě chtěj nabídnout auto pro každého, a pak je v podstatě jedno, jestli se zákazník rozhodne pro Golf, OII nebo Leona, protože peníze stejně zůstanou v koncernu. Konkurence je vždy prospěšná pro zákazníka...
viac menej súhlasím, prachy im ostanú a zákazníci majú väčší výber...predsa nebudem kupovať leona ked sa mi viac páči golf 😜
a čím viac modelov ponúknu, tým viac zákazníkov oslovia, a tým sa im zisky zvýšia ...takže konkurencia je to len na povrchu 😉
a čím viac modelov ponúknu, tým viac zákazníkov oslovia, a tým sa im zisky zvýšia ...takže konkurencia je to len na povrchu 😉
Ani bych netvrdil, že to je konkurence jen na povrchu, protože když se jedný značce kvůli jinejm nebude dařit, tak si to pěkně odskáče. Ale i tahle vnitřní konkurence je nutí neusnout na vavřínech, protože vědí, že ani v rámci koncernu nemají svý jistý...
Tak todle trochu nechápu. Doteď jsem myslel, že mezi TT a Lamborghini je právě R8. Navíc konkurentem Caymanu je TT, které mimochodem v předminulém čísle německého Auto Motor Sportu rozneslo Caymana na kopytech... Takže komu by ta R4 vlastně konkurovala??
Caymana? Ses ponekud pomat ne...? >😒]
Proč bych měl? A abych byl přesný, tak jsem si to našel. Tedy Audi TT 3,2 Quattro s DSG proti Porsche Cayman s automatem. Oba motory přibližně 180kW. A ani v jedný kategorii to Porsche nevyhrálo. Celkově to dopadlo 488 bodů Audi proti 405 bodů Porsche... To mluví samo za sebe. Já sám ta auta neřídil, ale lidem z AMS věřím, hlavně když srovnávali dvě německý auta, lze vyloučit faktor vlastenectví 😉
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hm, tak je vidět, že jsi AMS v životě ani neviděl (a je jedno, jestli českou nebo německou verzi)... Takže bylo to standardní schéma pro srovnávání aut, kde jsou kategorie: karoserie (místo, funkce, výbava, zpracování...), ovládání (výhled, obsluha...), jízdní komfort (odpružení, sedačky, hlučnost, klimatizace...), pohon (síla, průběh výkon a krouťáku, elasticita, spotřeba...), jízdní bezpečnost (jízdní vlastnosti prázdného, plného auta, handling, trakce, boční vítr...), brzdy (za studena, ohřáté, pocit na pedálu, mí-split...). To tvoří hodnocení auta řekněme jako stroje. Pak jsou ještě dvě kategorie životní prostředí (spotřeba, emise, hlučnost, poh. hmotnost) a náklady (cena, ceny inspekce, délka a rozsah garance...). To pak dohromady s hodnocením auta jako stroje dává dohromady konečné hodnocení. Celý článek se mi ale přepisovat nechce 8-s 😉
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bacha, AMS vychází v Německu každých 14 dní, ne jednou za měsíc! Je otázkou, nakolik má Cayman tak dobrý jméno, že zájemce se nepodívá jinde. U 911 bych ani moc nepochyboval, tam člověk kupuje (a mastně připlácí) se super mašinou i super jméno. Ale u Caymana??? Netroufám si odhadovat... Prostě týpek, který je blázen do techniky se podívá na Cayman, TTčko a Z4 a možná i u Nissanu na 350Z (pokud jsem něco zapomněl, tak sorry) a pak se rozhodne dle svých osobních preferencích. Šťastný to člověk, který řeší takovýdle dilema 😉
Jenže přehlížíš jeden podstatný fakt - ono totiž něco jako "standardní schéma pro srovnávání aut" neexistuje, resp. nemůže poskytnout relevantní výsledky... Zkrátka proto, že nereflektuje zaměření vozu a důvod, proč si ho majitel kupuje... Cayman a např. Ford S-Max prostě musím hodnotit podle zcela jiných měřítek... Snaha o to mít jedno schéma pro všechny typy aut nemůže nikdy fungovat, i když na první pohled vypadá velmi přehledně, má řád a někteří se domnívají, že je skoro "objektivní"... Jenže o autu samotném a jeho skutečných kvalitách, pro které bylo zkonstruováno a postaveno, to nemusí říkat vůbec nic... Chce se mi dodat - naštěstí... Ukazuje to, jak krásně rozmanitý svět aut máme... 😄 :yes:
Tak to si právě nemyslím. Samozřejmě, kdyby srovnávali podle stejných měřítek S-Max s TTčkem, tak si budu klepat na čelo. Ale protože srovávaj dvě srovnatelný auta, tak to pro mě vypovídající hodnotu má. Jinak řečeno je možný, že srovávali podle špatných měřítek, ale podle těch možná špatných měřítek srovnávali obě auta stejně... A když prostě napíšou, že automat v Porsche stojí za h... a jízdními vlastnostmi se Porsche taky moc nečape, tak nemám důvod jim to nevěřit. S lítostí totiž vidím, že se mi jen tak nedostane možnosti ty auta porovnat osobně, tak proč se nespolehnout na profíky? 😄 Jinak znovu jsem v rychlosti prolítl ten článek a Audi má dle redaktorů lepší motor, podvozek, převodovku i interiér (lepší sedačky) a při tom je citelně levnější. Porsche může držet krok leda tak brzdami... Navíc nedávno jsem v Carautu četl srovnávačku právě Cayman, TT a Z4 a to Porsche to tam taky prohrálo a TT vyhrálo. Takže to už svědčí o tom, že u Porsche trošku zaspali dobu...
Když uplatňuješ stejně špatná měřítka, vyjde Ti prostě zkreslený výsledek vzhledem k podstatě auta (ať už je ten výsledek jakýkoliv)... A nejde vůbec o tento konkrétní test - platí to obecně... A napsat, že u Porsche zaspali dobu, to je v dnešní době dost odvážné... 😉 Automobilka, co staví skvosty jako 911 C2, GT3, nedávno Carreru GT, fantasticky vyvážený Cayman a Boxster a mimo to je ještě nejziskovější automobilkou světa(jo, zákazníci cení Porsche a vědí proč), dle mého spíše hraje první housle... 😉 Nedá mi to - BRAVO PORSCHE! :yes: :yes: 😄
Já nechci zpochybňovat technickou vyspělost 911ky. Ale jestliže i z testu pro někoho svatého Carauta (Auto Caru) vyjde, že je prostě horší než TT i Z4, tak to znamená, že se někde něco nepovedlo. Z4 totiž už taky není z nejmladších...
Hmmm. Já se v Carautu dočetl, že TATO VERZE Caymanu byla hodnocena hůře, než tebou zmiňované modely. O tom, že by Cayman S jenž zastává v hierarchii modelu místo srovnatelné s testovaným TT a BMW, TTčku a BMW napráskal snad nepochybuje ani ten nejzarytější fanda Audi, nebo BMW. A to mám pro BMW hodně velkou slabost. 😉
No jo, ale Cayman S konkuruje možná tak BMW Z4 M. Neboli srovnávat srovnatelný. Cayman v základu prostě očividně na ty dva konkurenty se srovnatelným motorem (!) nemá.
Hele. Ty tady píšeš, že Cayman nemá na TT - to je prostě blbost, protože se tady srovnává nejslabší verze Caymanu s klasickým benzínem o objemu 2.7l s klasickým automatem s nejvyšší verzí TT s benzínem o objemu 3.2l s klasickou převodovkou(byť dvouspojkovou).Pokud by jsi napsal, že se Cayman v základní verzi s automatem nechytá na tento TT top model, tak nenapíšu ani popel. Jenže ty jsi tady prostě napsal totální ptákovinu - asi jako kdybych tady napsal, že se BMW 3 nechytá na Škodu O II, protože O II RS je na tom dynamicky líp, než BMW 320 v automatu.
P.S. I tu Z4M ten Cayman S i přes menší výkon stejně v celkových hodnoceních poráží. 😉
P.S. I tu Z4M ten Cayman S i přes menší výkon stejně v celkových hodnoceních poráží. 😉
Odpovedel jsem nize... Ale kdyz uz jsi u ty Octavky, tak OII nema stejne vykonny motor jako BMW. RS je silnejsi nez 320 ale slabsi nez 325. Takze tam to opravdu nesedi. Ale jestli ma TT 183 kW a Cayman 180 kW, tak to se opravdu nepozna. A jeste k tvy poznamce - ja prece napsal "Cayman v základu prostě očividně na ty dva konkurenty se srovnatelným motorem (!) nemá". Dulezity v ty vete jsou ta slova "se srovnatelnym motorem"... Takze bys nemel rikat ani popel 😉
mám radši schéma autocaru (v čr carauta) kde je prioritách hodně vysoko Rodost z řízení, sžití s autem atd.....tam cayman TT roznese na kopytech
(btw: co je to za nápad srovnávat auto s DSG s autem s automatem?)
(btw: co je to za nápad srovnávat auto s DSG s autem s automatem?)
Pokud vím, tak TT s tímdle motorem normální Tiptronic nemá, stejně jako Porsche nemá dvojspojku. Oba umožňují jízdu bez řazení, jsou proto dle mě srovnatelný. Neboli i normální automat lze udělat tak, aby řadil celkem rychle (viz nový automat v BMW trojkovým kupé). To se u Caymanu dle testérů tvrdě nepovedlo...
mno ale DSG je spíš srovnatelná s manuálem podle mě... kdo by si pořídil cayman s automatem?...
No to by mě taky zajímalo 😉 Ale DSG je prostě automat. Normální manuály nabízej obě značky, takže si fakt myslím, že to srování sedí...
Srovnání by sedělo, kdyby porovnávali verze s objemově srovnatelnými motory. 😉
No tak když to bereš tak, tak by se neměl srovnávat ani GTI s ST, protože ST má o válec a půl litru víc... Ke stejnýmu výkonu se lze dobrat různými cestami a Porsche holt zvolilo otáčky... Pro mě to jsou přímí konkurenti.
Od kdy mají ST a GTI stejný výkon? Ještě jsem nečetl test, kde by GTI ST porazilo co se dynamických vlastností týče.
Hm fajn, tak si precti aktualni vydani nemeckyho AMS, tam je nahodou srovnavacka GTI proti ST a C30 T5 a ackoliv je na tom ST dynamicky vzdy o par desetin sekundy lip, tak celkove to vyhral GTI (coz me moc nepotesilo). Ale jestli mi ted tady budes chtit tvrdit, ze ST neni konkurentem GTI, tak uz k tomu nemam co dodat...
jenže DSG neni čistej automat, nemůžeš srovnávat převodovku F1 v F430 s pádlama v C4...je to uplně něco jinýho ač je to podobný...uvidíme až Porsche přijde s dvouspojkou >😁
Kdyby proti sobě postavili adekvátní verze = oproti záladnímu Caymanu základní TT, tak jsme rázem někde jinde. Srovnávat základní verzi modelu jedné značky se špičkovou verzí modelu druhé značky je opravdu hodně objektivní. :-! :no:
Tak srovnávali verze s přibližně 180 kW a automatem. Co chceš víc? Nebo ti snad připadá nesmyslný srovnávat třeba vybavenýho Passata 2.0 TDI s BMW 320d v základu? Mě tedy vůbec ne. Protože dost lidí asi bude řešit to dilema, jestli koupit vybavný mainstream nebo holou prémii... Tady máš to samý. Jen srovnávali prémii s ještě větší prémií 😉
Jenže tady se nesrovnávaly motoricky rovnocenné verze - a právě rozdíl v dynamice byl tím hlavním - v testu. Těch +- 180kW je sice OK, ale rozdíl v točivém momentu je znatelný a v tomto případě je ještě umocněn klasickým automatem u Porsche vs. v podstatě klasická ale dvouspojková převodovka bez ztrát na hydrodynamickém měniči. Takže ten test nemá s objektivním srovnáním nic společného - prostě se porovnávaly jabka s hruškama. 😉
Jo a k tomu srovnání Passatu s BMW 3 - nesmyslný mi to teda přijde - srovnávat dvě různý třídy, kde se setkají skoro vrchol jednoho modelu, se skoro spodkem modelu druhého, který má daleko větší potenciál.
No tak ocividne se neshodnem. Myslim si, ze to srovnani zakladni Cayman proti vrcholovemu TT sedi, protoze v mych ocich si tyto dva modely opravdu konkuruji. Stejne tak ma pro me smysl i srovnavat dobre vybaveny Passat TDI se 320d v zakladu. Neboli je to pohled z jiny strany na vecnou otazku, kterou resi hodne lidi - koupit vybaveny auto nizsi stredni nebo zakladni stredni trida, kdyz to oboje stoji stejne? Takze proc nesrovnat dobre vybaveny mainstream s premii v zakladu, kdyz to stoji stejne? At je videt, jestli se ta premiovost ukaze i jinde, nez na cene... Protoze potencial zajima malokoho, kdyz kupuje zaklad.
Také jsem to četl... Nevím, zda se budu někdy rozhodovat,jestli si koupím Caymana či TT. V testu vyhrálo jasně TT. Podle mě má výhody:quattro je použitelné celoročně a má užitkovější karoserii. Ale cayman je na sport. Na léto do Alp, jezdit průsmyky, zkusit severní smyčku,...a v zimě prostě "našpalky". Myslím, že kdybych kupoval auto této třídy, koupil bych si caymana.
Asi proto, že to bylo v tom Auto Motor a Sportu... tyhle skopčácký plátky stejně nikdy nic pořádného nenapíšou...
Á jé, další, co zamrznul v minulým století... Probuď se, Němci už dávno nejsou ti zlí, co nám vyžíraj pohraničí :no: 8-s
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tohle nebo minulý - je to jedno. Po té, co jsem se dostal k ostrovním plátkům, jejichž pohled na auta je mi bližší (to však neznamená, že vždy souhlasím), jsem tyhle zcela zavrhnul... Hold jeden má rád holky a druhý vdolky. Ale jinak mezi námi, ještě jsem neměl tu možnost, ale seriózně nemá TT Caymana čím porazit... ;-\
Dovolte abych se pousmal i kdyz vlastni Porsche 27 %, tak proti zlate akcii, kterou vlastni vlada, prave jsem zapomnel ktereho Nemeckeho spolkoveho statu, se muze jit celar rodink Pitsmejdu nebo jak se jmenuji klouzat.
Sice je to divne jak muze 20% akcii velet zbylim 80%, ale je to tak. >😁 >😁 >😁 >😁
Sice je to divne jak muze 20% akcii velet zbylim 80%, ale je to tak. >😁 >😁 >😁 >😁
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jestli reagujes na titulek, tak jsi vedle, protoze autor nemyslel 1 Porsche, nybrz 2 (Cayman a Boxster), proto tam je spravne mala Porsche, podle vzoru more 😉 .