Kompletně nová „sedmička“ přijede ke konci roku 2008 a očekává se, že ve výbavě bude k dispozici i osmistupňový automat, jehož vývoj a výrobu bude mít na starost firma ZF.
BMW je světový lídr v aut. technologiích, takže tady musí zabrat. Říkejte si co chcete, ale ani 10 stupňů by mi vůbec nevadilo. Už stejně ani u té šesti stup. nepoznáte, že přeřazuje...já volím pro 10 stupňů... :yes:
Šetříme palivo, chceme být ekonomičtí a ekologičtí, tak uděláme x-stupńovou převodovku, aby se nám ten motor moc nevytáčel. Je to hezké, možná opravdu ta auta budou žrát o 0,4 l na sto míň, ale i přes úžasný pokrok jakým prošly automaty za posl. cca 10 let, v hladkosti a rychlosti řazení, pořád více stupňů znamená více nepříjemných čekání na ten "správný kvalt", třeba podřazování do zatáčky, brzdíš, už jsi v ní, chceš vyjet, přidáváš, ale automat stále ještě podřazuje s 10ky na 4ku, které odpovídá aktuální rychlost, tak čekáš až si to převodovka "udělá" a auto konečně začne reagovat na plyn, jo, jo, ta převodovka je skvělá, v technických údajích se píše, že přeřadí za 0,000001s. Dokonalé, bohužel v praxi platí pro počet stupnů v automatické převodovce ono zlaté heslo, více je někdy méně, ale jen ať žije pokrok. ;-\
Ale kdepak. Tyhle více stupňové automaty už neřadí postupně, ale rovnou si zařadí ten stupeň, který je v danou dobu nevhodnější. Takže z 8čky to tam klidně hned dá 5tku, naopak z 5tky hned 7čku atd.. Takže tenhle 8speed bude paradoxně rychlejší a dynamičtější než klasika 6speed.
Myslím, že tak špatné by to zase nebylo - pokud by existoval automat s deseti stupni, tak by určitě podřazoval o jeden stupěn, ale také o dva a klidně i o více. To pro dobrý software není problém...
U luxusních limuzín nejde ani tak o snížení spotřeby jak spíš o plynulost jízdy. Otázkou je, zda je nenahradí bezestupňové převodovky. Dnes je celkem problém udělat ji tak, aby překousla vyšší točivý moment, kdo ví ale, co bude následovat... A pokud se dostaneme k elektromotorům, stanou se převodovky archaismem. :-)
:-( nevím jestli mám být ironický, ale nějak nechápeš o co jde. Že automat umí přeřadit o více stupňů, hm to je hluboký poznatek, psal jsem i o pokroku, který automaty udělaly, ale prostě při podřazení u x-kvaltové převodovky si přes rychlost software prostě počkáš, než z desítky podřadí na čtverku, to rozhodně plynulosti jízdy velkých limuzín, o které tu píšeš, nepřidá. Velké limuzíny se silnými motory si vystačí i se čtyřkvaltem, plynulosti jízdy to více prospívá než škodí, hon za více stupni je jednoznačně motivován snížením spotřeby a tj. tedy i plozením menších emisí. ;-)
Vzpomínám si, jak tady spousta lidí povídalo, že osm, fuuj, to je zbytečně moc,k ničemu, německá prémie má méně a stačí to, to zase japonci musí bejt něčím výjimeční, bla bla... >:D . Kdy to udělá mercedes? a Audi? ;-)
Jo jo :-) Tady bude zase nakydáno, jak je BMW technologická špička... a kdo teď koho dohání, co? >:D To se fakt bavím. Všem těm blbečkům, co tu tak velkohubě plácali to, co zmiňuješ, se teď směji a ukazuji pozdrav řidiče testovacího 1er CC >:-[];-)
Teda ja s vama vetsinou souhlasim, ale ted budu trochu v opozici. Klonim se k tomu, co rika Dinar. BMW je technologicka spicka, Lex jiste taky a Merg zrovna tak. Je ale otazka, jestli ty spousty ° v prevodovkach nejsou spis vyrazem jakesi bezradnosti co jeste zmlsanym zakaznikum nabidnout. Nejak si neumim predstavit, ze by u manualu i automatu nemelo stacit tech °6.
sef volva minule vysvetloval ze technologicky neni problem udelat 10stupnu, jen to zatim nema zadny ucel a smysl. Lexus chce nejak zaujat zakazniky tak nabizi kazdou volovinu, pocitam ze pristi rok budou nabizet pancerovani seriove
BMW dela presne to samy... Mercedes mel sedm, Lexus udelal osm tak to musi mit taky... U aut co maji kroutak 600 Nm standard je to proste jen navnada na zakaznika...
Vy jste dva idi oti, Lexus taky dohaněl Mercedes, je to jenom o tom kdo auto představí poslední,ale co se rozčilovat nad zamindrákovanejma chlapečkama :no:
Podľa môjho skromného odhadu sa vďaka ZF sa tých 8 stupňov pekne krásne rozšíri aj inde. Audi, VW, BMW, Bentley, Rols a iný používajú prevodovky ZF. Mercedes zostane "akože" pozadu, nakoľko si robí prevodovký sám a tých sedem stupňov mu istotne na istú dobu stačí, hlavne keď ju už niaky ten piatok ponúka takmer vo všetkých modeloch. Veď sa uvidí ako tých 7, 8 a viac stupňov fuguje v reáli. Predčasné hodnotiť čokoľvek.
Nemůžu si pomoc,ale když se podivám na třídu aut do kterých se tyhle mnohokvalty dávaj/mají dávat a hlavně používané motory,tak při správném zpřevodování by to zvládl i čtyřkvalt.Ano,chápu,sportovní ambice,ale to by zvládl/zvládá v poho 6ti°.Přijde mi to jako trochu zbytečné zaujmutí zákazníků s důrazem na technologie,bez ohledu na značku.
myslím si, že šest stupňů stačí - resp. stačí pět a ten šestý pro jízdu na dálnici, pro snížení otáček(-spotřeby), ještě bych pochopil 7 stupňů pro někoho, kdo velmi rád řadí a má sportovní ambice, ale osm stupňů už je moc!!! :-)
Moje Camaro ma 3-stup TH 350 a staci to aj na rychlosti nad 200 km/h a moje BMW 735 E 32 ma 4 rychlosti a ide 240!5 rychlosti musi stacit kazdemu. Cim viac rychlosti, tym castejsie radenie a vacsia sanca na poruchu + vacsia hmotnost ...
Hele kámo,nehádej se!Připadáš mě inteligentní,a nestojí to za to se hádat s tím provokatérem ZZ.Podívej se ještě na můj poslední příspěvek dnes v 19:13 na téma BMW 7 ve Finsku.To co jsem tam napsal,platí také o ZZ.Tak se měj.Zdarec
:yes: jo to si napsal dobře "provokatér",já jim taky nerejpu do Lexe, ale co, takový lidi jsou všude,takže jediné co můžu říct je BMW ruleZZ :yes: >:-[]
asi máš pravdu!!!A víš,co je zajímavé?No,když čtu nějaké testy,tak téměř vždy testované auto srovnávají většinou s BMW.A to se týká všech tříd,kde má BMW obsazení.Např.:golf-bmw 1
mondeo-bmw 3
quatroporte-bmw 5,7
ferrari f 430-bmw m5,6
Ono,když se nad tím zamyslíš,tak to BMW má zastoupení od obyč,auta až po supersport.Vím,že to má i Audi i Merc.,ale to BMW je v těch testech nejvíc uváděno.A to zřejmě nejvíc sere ZZ a MILmistra.Ale oni s tím nic nenadělají,což je dobře!
Tak zdarec,dnes už to vypínám.Zítra odepiš.....
Kdo jsi Ty???Inspektor Dálgliš nebo detektiv Holmes nebo Komisař Rex!!!!Jseš úúúplně vedle.Bohužel 007 a RS6,není ta stejná osoba.Už se prober!!!!!!!!!!!!S pozdravem 007
Nic proti BMW, ale je tu videt jista inspirace Lexusem. Ten totiž chystá osmikvalt do príštího modelu rady LS,kterej předtavili už před pulrokem, v kombinaci s šestilitrovým motorem + elektromotor= neco kolem 450 hp v základu
>:-[] . předpokládaná spotřeba kolem 12 l/100km, takze si myslim že zde tento druh převodovky přijde vhod.
Podla mna je na tom aj tak najlepsie Lexus- ved je to Japonec. A keby som si mal vybrat medzi prevodovkov tak si myslim ze 8 je fajn. Ale priplatil by som si za manual. Automat kazi radost z jazdy >:D