Novinky
:yes: Perfektne. :yes: Vidno ze ich treba brat cim dalej tym vaznejsie. Ale mne sa L-finesse aj spickova technika pozdava takze cim viac Lexusov tym lepsie. :yes:
Výborný článek Marko! Fandím Lexusu už jenom proto, že když se někde účastní srovnávacího testu, tak je všechno bezvadné, ale nakonec to stejně projede. To bych ještě pochopil, ale číst si ty důvody proč tomu tak je...to je hrůza! Samé neuchopitelné tlachy! To mně na přístupu novinářů...ostatně i některých přispěvatelů zde na auto.cz štve. Go Go Lexusu >😒]
Dik.. Tie vyhrady voci Lexusu byvaju viac v emotivnej, nez racionalnej rovine. V Europe je to ale vcelku pochopitelna vec. Nehovorim tym, ze s tym suhlasim (aspon nie vo forme a rozsahu tych kritik), len tvdim ze to je pochopitelne. Nie je tazke vidiet, co Lexus trochu hendikepuje v ociach vacsiny Europanov...
ta znacka sama o sebe ma nieco.. jedno co ma stve, ze nasimcom to stale nedochadza!!! vseobecne europanom nevidia to ze to auto je dalej ako mercedes a audi vid Lexus LS460 !!! Kto sa na nom viezol - testoval ho sam uznal ze je dalej ako mercedes BMW.. Lexus postavil inteligentne auto😉 mozno BMW inak jazdi to neberiem ale v tomto segmente ako je Lexus LS460 tak si neviem predstavit kto pojde zakrutu dvermi napred 😊 fandim lexusu a raz ak na nho budem mat urcite si ho aj ja kupim 😊
Marko Model GS dostal před nedavnem v USA motor 3,5 litru a malé vzlepšení podobně jako před časem RX (ten motor i vylepšení. Jinak :yes:
Ano, ja viem...ale ten prehlad je orientovany na buducnost, a na sirsi pohlad. Novinkam, ktore uz boli predstavane som sa v prevaznej miere nevenoval. Jednak sa daju vyhladat aj v "newsroome" AUTO.CZ, jednak by som sa zacal zaplietat do detailov, ktore su vzhladom k zameraniu clanku "nevyznamne"...
Až mě trochu mrazilo, když jsem si četl tvůj článek, Marko (díky za něj! :yes: ). je vidět, že lexus to roztáčí ve velkém stylu....před 20 lety ještě neměl jediné auto a teď je nositelem těch nejpokrokovějších technologií. Až mě zaráží, jak to dokázal - dostat se do prémiového segmentu (povědomí lidí) tak rychle. jenže pak si vzpomenu ta ty kvalitní reklamní materiály, weby, na velké reklamy na US open, na technologie, které přináší, na čistý design, na vítězství v testech spolehlivosti, na svůj pocit, když jsem v něm seděl...jo, dokázal to. někteří nebudou souhlasit, bít se v prsa, dupat nožičkou (případně oběma), hlasitě křičet...jenže, nebude to nic platné. je rok 2007 a kdo chce špičkovou prémii, má na výběr: BMW,Audi,MB a ...Lexus :yes:
Hmm...vies co je na Lexuse este zaujimavejsie ako ten "vseobecne" viditelny uspech? Porovnanie s podobnymi virtualnymi znackami. Acura je starsia, a dodnes ma problem najst sa aj na US trhu. Infiniti sa az teraz zacina prebudzat. Saturn detto. Smart posobi minimalne rozpacito: 2 z 3. modelov nemali uspech. V tomto svetle je uspeh Lexusu, a bezchybnost prace odvednej na tej znacke obdivuhodna...
Krásny článok, díky :yes: Mimochodom, citujem: "Podobná technológia, akú využíva Lexus vo svojich sériových modeloch by sa totiž od roku 2009 mala uplatnť aj v monopostoch F1." Vieš/môžeš povedať aj niečo bližšie? :-!
Viem aj mozem. 😄 😉 Od 2009 by sa v F1 mali mimo ine objavit aj "hybridne" pohonne jednotky. Zostatkova energia napr. z brzdenia by sa mala uchovavat, a mala by byt k dispozicii pre funkciu "Overboost", tak ako to je v A1GP. 😉 Je to prvy ktrok, ktory by mal dlhodobo sledovat zavedenie vodikovej technologie v F1.
F1 uz nesledujem tak ako niekedy ked som bol mlady pekny a mal som cas.. Ale s tym vodikom v F1 to myslis vazne??
Vodik je momentalne jedinou moznou alternativou k spalovacim motorom. Jedinou, ktoru ma zatial cenu dlhodobo vyvijat. F1 by sa mala idealne stat priekopnikom buducich technologii...takze okolo r 2020 - 2025 by vyhladovo mohli byt monoposty pohanane vodikovou technologiou. Aspon taky je ramcovy zamer FIA(a s tou myslienkou suhlasia aj automobilky)... Pouzitie vodika v F1 by malo byt nejakou predzvestou jeho pouzitia aj v seriovych autach. (Samozreme, najskor to zas budu tie najdrahsie sedany...)
Vyborny clanok Marko, ako vzdy! Cital som inak, ze vodikovy pohon nie je az natolko ekologicky, ako sa v mediach propaguje. Vodna para tiez podporuje vznik sklenikoveho efektu, takze vyhoda je len v tom, ze to nie su splodiny zo spalovania tradicnych paliv (benzin, diesel, plyn, etanol...). Hybridne pohodne jednotky v F1 mozu byt zaujimave, aj ked si myslim, ze to moze byt skor pritaz vo forme zvysenej hmotnosti monopostov...
Nijaka technologia nebude asi uplne cista...aspon taku zatial nepozname. Vodikovy motor je ale nesporne lepsi ako spalovaci - co sa ekologie a dopadu na klimu tyka. // S tym narastom hmotnosti monopostov to az tak zle nebude... Vzdy sa da usetrit hmotnost inde...naviac aj keby nie, tak ta vaha sa urcite nedostane tam, kde bola napr. v ere turbomotorov, ked este neboli k dispozicii technologie a materialy ake mame dnes. A F1 bola vtedy tize dost rychla. A bola F1-tkou. 😉
Pri spalovani povedzme, ale co tak zahrnut vyrobu? Tvorba cisteho vodika je dost energeticky narocna - cize neekologicka, a sme naspat v kruhu.
problem je v inom. tak ako vsetko co sa da vyrobit vo velkom da sa vyrobit optimalne. plus minus. vodik sa ziskava tazko lebo je na to treba veeeelaaaaa energie. ale ked veeeeeeeeeelaaaa enerie vyrobis naraz da sa to spravit relativne opakujem relativne cisto. vodne elektrarne jadrove el veterne a pod. mozeme sa hadat do rana ci je to ciste alebo nie. Ale ak by si mal napriklad vyrobit megawat s motorom od auta urcite do bude vacsi pruser ako ten megavat urobit na priehrade. a nehovorim o tom ze elektraren ide v optimalnom rezime a motor nie. raz brzdis (pustas energiu do vetra) inokedy pridavas a tak dalej. A kedze nevieme natiahnut trolej pre auta a nevieme el energiu(ktora je najcistejsia) preniest na dialku inak ako kablom a plus minus ju nevieme uskladnit jedina rozumna alternativa je vodik. tuhe paliva su pase. je to podobne ako v zeleznicnej doprave. vies si predstavit tgv na naftu??? ja ani nie (prve boli ropaky) Ale tgv ma trolej. ale to som uz pisal vysie. Vodik je de facto uskladnena energia, A energia na jeho ziskanie je urcite mensia ako energia ktoru obsahuje "vytazeny" vodik. preto prave vodik. a jeho zasoby su neobmedzene.
"Vodik je de facto uskladnena energia, A energia na jeho ziskanie je urcite mensia ako energia ktoru obsahuje "vytazeny" vodik. "
prominte, ale to je pravda mozna na jupiteru, pripadne kdyz spalujete vodik ve fuznim reaktoru, ale energie, kterou dostaneme z vodiku chemicky (je jedno jestli v palivovem clanku nebo spalovacim motoru) bude vzdy mensi, nez ta kterou vynalozime na ziskani vodiku z vody.
prominte, ale to je pravda mozna na jupiteru, pripadne kdyz spalujete vodik ve fuznim reaktoru, ale energie, kterou dostaneme z vodiku chemicky (je jedno jestli v palivovem clanku nebo spalovacim motoru) bude vzdy mensi, nez ta kterou vynalozime na ziskani vodiku z vody.
ste si isty?? nie som specialista na ziskavanie vodiku. info ktore mam patria medzi "vseobecny prhlad" Ale aj keby ste mali pravdu stale plati jedno.. je lepsie el energiu vyrobit vo velkom a potom pomocou s nej aj za cenu istych strat vydolovat vodik. a ten pouzit zase na vyrobu el energie. je to totiz jediny sposob ako "ulozit" el enrgiu ktory pozname. priamo totiz el energiu nevieme ulozit. Aspon zatial
Lexus SC: "Na rozdiel od stávajúceho modelu, bude nová generácia koncipovaná ako vozidlo kategórie GT 2+2". Těhle větě z článku moc nerozumím. Až doteď jsem se domníval, že i současný Lexus SC430 je GT 2+2, tedy alespoň jízdní vlastnosti kategorii GT odpovídají a uspořádání 2+2 se zadními nepoužitelnými sedadly také. Jednoho SC430 vlastním, takže bych o tom mohl něco vědět 😄 Je pravdou, že bych se nezlobil, kdyby v nové generaci byly zadní sedačky použitelné aspoň pro děti, ale to nepovažuji za pravděpodobné.
No...nepoznam jazdne vlastnosti SC430...ale karoseriou moc na GT2+2 nevyzera. 😉 Skor to vyzera byt nieco medzi roadsterom s pevnou skladacou strechou a trebars tym GT. Ta veta, aj s tym porovnanim s BMW radu 6 znamena presne to, ze nove SC sa vrati k filozofii predchadzajucej generacie (Toyota Soarer). Nove SC teda ma byt citelne vacsie auto, vratane pouzitelnych zadnych sedadiel 😉 . Nic viac neviem, aj ked by som rad...
Myslím si, že s nataženou střechou jej lze za GT opravdu považovat právě kvůli těm jízdním vlastnostem. Jednou z důležitých vlastností GT, kterou disponuje právě i SC je schopnost pohodlně přepravit majitele na 1500 km dlouhou vzdálenost bez větší únavy a v rychlém tempu. To SC umí opravdu nedostižně. Trochu horší je to s agilitou v zatáčkách - nechce se mu, je vidět, že pro tenhle styl jízdy nebyl konstruovaný. Když to ale řidič nevzdá, tak i v zatáčkách dokáže být až nečekaně rychlý. Velkým plusem jsou velmi dobré brzdy.
Pisanie superlativov k Markovym clankom je nosenie dreva dolesa. Opat vyborne a putave citanie. Dakujem.
Cudujem sa, ze moderny inteligentny ludia za akych sa europania daju povazovat uprednostnuju historiu pred skutocne dolezitymi vecami. Ide o ponukanu hodnotu to co za peniaze(aj ked nie male) dostanem a myslim si ze u Lexusu dost vela. Neni to len kvalita, technologie a design. Lexus u man vytazi vdaka hybridom ale aj vdaka tomu ze je neokukany. Kto by sa chcel vozit na trojkovom BMW ved je ich tu mraky. Za chvilu ho bude stat na kazdej ulici ale co taky neokukany IS aj ked s dieslom to neni najlepsia volba a co GS nielen ze bude oproti kolegom na medakoch neokukany ale mozete si povedat ze aj vy prispievate k ochrane zivotneho prostredia.P.S. A k tomu aj usetrite lebo nemecky premianty zarabaju nehorazne peniaze na doplnkoch pricom lexusacke balicky ponukaju rovnaku hodnotu za polovicne ceny. Naco sa prplat s vybavou po jednom kusku ked aj tak dospejete k takej iste vybave ako v lexuse mate ze polovicu a bez namahy. P.S. Marko vyborny clanok a us sa tesim na Mitschubishi :yes:
Pipo, dost pochybujem, ze o Europanoch sa da povedat v globale ze su moderni a inteligentni. Nepochybne, su aj taki, ale su aj ini...ako vsade na svete. 😉 // Co sa tyka tej historie: ta je dolezita (napr. aj pre mna) = je tazke nebyt fascinovany historiou, ak zijes niekde, kde na Teba dycha kazdy den (aj v podobe krasnych Mercedesov, Ferrari, Rollsov, atd...). Takze historia je v EU hodnotou. A nemalou.... Ale mas pravdu, ze musime vediet ocent aj to, co historiou nedycha. To co je dokonale tu a teraz. 😉 A hladat hodnotu aj v tom...
doplnil by som to takto.. Mudre a hlupe narody(kontinenty) nie su. Su len mudri a hlupi jedinci.. Ale mas pravdu. EU je trochu zabrzdena. nielen v autach ale vseobecne. Sme v situacii ked nas tradicie tahaju do.. no.. tam..😊 Tradicie nie su zle. Ale treba vediet co s nich treba pouzit. Ale to uz nepatri na tento server
ja nechapem preco bych som mal od asijskych statov kupovat produkty ktore od nas zkopirovali. Skor si kupim auto z usa kde vidim nejaky napad jak tie kopie made in china, korea, japan. Su automobilky ktore 10ky rokov poctivo makaju a vyvinu diesel, abs, esp, priame vstriekovanie, airbagy, hybrid a su take automobilky (toyota, kia) ktore vsetko rozoberu zkopiruju, zpravia super marketing a hodia za polovicnu cenu na trh.
Tenhle článek mi udělal fakt radost 😉 :yes: Perfektní detailní ohlédnutí do historie a vysvětlení logických kroků, které spousta lidí považuje za neschopnost a slabiny. Teď to snad pochopí i ti natvrdlejší 😄 Jo, Lexus stále tlačí víc a víc. S počtem nových modelů to bude ještě výraznější. A hybrid v F1 - tak to mě dorazilo 😉 Čím dál více bude lidí, kteří okusí lexusní dokonalost.. víc lidí, kteří otevřou oči. Jak tě jednou chytí, tak už nebudeš chtít jinak 😉 Díky, Marko! :yes:
😉 😄 . Ja nemyslim, ze tu ide o to, ze ludia by boli natvrdli. Skor vyznavaju ine hodnoty, ake pouka Lexus. A potom tu je este jeden problem. Ludia od automobiliek strasne malo komunikuju s verejnostou. To je vseobecna bolest (ktorej ukazkovym prikladom bude za dva tyzdne Nissan). Nikto si nedava tu pracu, aby aspon referencnym skupinam vysvetlil preco robi nieco, tak ako to robi... Ludia potom novinky alebo zmeny prirodzene odmietaju, alebo ignoruju... Staci sa pozret na PR spravy akejkolvek firmy. Je jasne ze tam ide v prevaznej miere o fakty, ale sposob akym su dnes podavane je sablonovito nudny...
Musim uznat ,ze dnesni lexus je opravdu pekny a asi kvalitni i kdyz jsem fanda MB a zrovna limuziny lexus vyrostli na kopirovani S-klass coz uz dnes neni videt ,ale pred deseti lety to bylo temer az smesne jak moc se nektere vozi od lexus podobali MB o to jak interier tak exterier uz jen hvezdu a hotovo do toho pozdeji okpirovali i ostatni nemecke automobilky a vytahli ty nejlepsi vychytavky ze vsech vozu plus samozdrejme japonske novinky a zkusenosti ,ale takhle uz to v asiiskych zemich chodi takze LEXUS dobry ,ale nechava me absolutne v klidu a samozdrejme je to vzdy individualni.
to nebolo kopirovanie lebo by nevedeli urobit nieco ine.. ved si to recitaj este raz. ale chladny marketingovy tah. logicky. a ja mam rad logiku 😉
podobne uzasne tahy delaji ted cinane. Zkopiruji sproste smart nebo 3er bmw a hodi na trh. Minule jsem videl fotky - bylo mi ztoho nagrc. Za 10 r. prevalcuji cely svet.
Lexus meli tenkrat zazalovat kdyz nemaji napad tak nemaji vyrabet auta, kdyz prisel prvni 7 bmw tak jsem nikde 1:1 kopirovani s klasse nevidel.
Lexus meli tenkrat zazalovat kdyz nemaji napad tak nemaji vyrabet auta, kdyz prisel prvni 7 bmw tak jsem nikde 1:1 kopirovani s klasse nevidel.
Tož zde máme opět markozní (rozuměj ultrakvalitní článek) mistra Marka Maxima (neb kdyby se on narodil v starověkém Římě jistě by se jmenoval Marcus Maximus). A k Lexusu: byť to tedy není zrovna šálek mého čaje, nezbývá než na jeho uznání smeknouti svou starou odrbanou hučku hluboko k zemi. Abych tedy to svoje plácání nějak shrnul: BRAVO Marko :yes: :yes: :yes: BRAVO Lexus (bez palců). Tož tak.
Nevíte někdo, jak to má být s tím přestupem F1 na vodíkem poháněné agregáty? Každopádně využití hybridů v F1 vítám.
Je to takto: FIA pripravuje postupne zmeny mimo ine aj v pohonnych jednotkach F1. Prvym krokom ma byt pouzitie hybridnej technologie, kde by sa naakumulovana energia vyuzivala na docasne zvysenie vykonu monopostov. Je to ale iba prvy krok smerom k vodikovej technologii... FIA, aj GPMA (Grand Prix Manufacturer Association) by chceli aby sa F1 zmenila v nasledujucich desatrociach zo sampionatu v ktorom sa pouzivaju drahe moderne, ale iba aktualne technologie, na nejaky druh "vyvojoveho laboratoria" v ktorom sa budu pouzivat technologie vyvijane pre seriove pouzitie v blizkej buducnosti. Teda inak povedane: sampionat stale ostane spickovym podnikom, a stale bude pre ucastnikov drahy, ale vynalozene peniaze by mali mat hlbsi vyznam (z pohladu vyvoja), ako je tomu teraz. Teraz totiz vrazame obrovske peniaze iba toho aby sme sami sebe ukazali co vsetko ide spravit (za extremne vysokych nakladov) s aktualnou technologiou. Ktora je ale neperspektivna, pretoze je zavisla od fosilnych zdrojov... /// Preco to FIA chce takto? Chce zmenit pohlad na motorsport a na F1 ako na moderne, vyvojove "centra", ktore budu aj spolocensky zodpovedne. Automobilky zas okrem vyvoja budu tazit aj z marketingovych dopadov, pretoze vrchol motorsportu vytvori alternativnym pohonom vo verejnosti image spickovej a ziadanej technologie. Inak povedane, prelomi nedoveru verejnosti k vodikovym, alebo inym alternativnym pohonom. /// Casovy plan: Zavedenie vodikovej F1 je cielovym stavom. Nie je ale urcene presne, kedy by sa tak malo stat. Bude to vtedy, ked bude technologia blizko stadia, v ktorom sa bude dat uplatnit v seriovej produkcii. Ramcovo sa pocita s 15- 20 rokmi. Moze to byt menej, ale kludne aj viac. Teraz je iba iste, ze prva forma hybridov (kt. som uviedol vyssie) bude spustena od r. 2009. Potom, postupnymi krokmi vo vyvoji sa bude prechadzat az k cielovej technologii. Pravidla budu postupne nastavovane v 3-rocnych intervaloch tak, aby v kazdej 3-rocnici doslo k nejakemu posunu. Schvalenie tych pravidiel bude vzdy podliehat dohode FIA, GPMA, a pripadnych poradnych organov. VHlavnym kriteriom ale bude to, aby ten posun mal vyznam pre komercne pouzitie. Teda technologia tej zmeny musi byt dostatocne lacna na komercne aplikacie... Staci takto? 😉
no ano.. ale trochu by som upresnil alebo skor dodal ze hybridna technologie je vlastne rekuperacia energie. to je jasne. ale uz sa prehliada to ze rekuperacia ziska omnoho vacsi vyznam ked sa prejde na elektriku (vodik) takze ano hybrid je prvy krok. Ale toyota ma uz v tom prvom kroku nenormalny naskok...v tom druhom kroku rekuperacna jednotka zostane ˇ(baterky a el motory) ale prichodom palivovych clankov zmizne spalovaci motor ako taky.. Teda ak sa nemýlim. myslim ze to uz male tímy nebudu mat sancu.. tu nepojde o 100mega na f1 pre tím za rok. To uz pojde o miliardy. myslim ;-\
Chceš říct, že půjde o palivové články? Já myslel, že se ten vodík bude spalovat v motorech (jako BMW hydrogen 7). Nedovedu si představit, že by formule vydávaly zvuk jako trolejbus. K formulím patří taky řev motorů.
Jednozacne Fuell Cell. Ked nejazdis 17 dni so 7er Hydrogen, uz neodides - obsah nadrze sa ti totiz vyparil... 😉
No, tak to jsem si na tobě smlsnul... perfektní rytmus vět, perfektní myšlénky... perfektní informace. Hergot, Lexus, Lexus... to snad je nějaký výrobce aut, ne? 😉 Marko, já se v roce 1989, lépe řečeno, na sklonku roku 1989 rozběhl a zastavil se někdy v roce 2005... opravdu, tak proto mi některé novinky ve světě aut unikly... s tvým článkem to hravě doženu. BRAVO MARKO, BRAVO LE... sakra, co to píšu...
Lexus, Lexus...aano, to je ten vyrobca aut. 😄 😉 Hmmm...ja viem, ze to nie je Tvoj salok kavy ....a aj mne v tej znacke chyba nieco pre mna dolezite...a myslim, ze to je to iste, co tam chyba Tebe. Ale je tiez pravdou, ze je spusta ludi, ktorim to nechyba a na tych Lexusoch ich nieco pritahuje. A da sa tomu lahko podlahnut... pretoze praca na Lexuse je sakramensky dobre odvedena...aj bez minulosti, aj bez legiend. Pretoze Lexus rozprava pribeh (ako kazda ina znacka) - a ten pribeh je o uspechu, v ktory nikto neveril (a ktory podla vsetkych dovtedajsich pravidiel ani prist nemal). 😉
:yes: Jo, tohle jsem velmi pozorně a chápavě četl v tvém článku... To rozhodnutí, jít do toho... až po finále... je to vlastně úchvatná práce velkého kolektivu lidí... Jo... sleduji Lex s tichou zvědavostí... 😉
😄 😉 :yes: Aj ja ho sledujem...nielen so zvedavostou, ale uz aj trochu s uzasom. Da sa na nom nieco naucit... 😄 😉
Po tom co si minule napisal o Subaru (Launch Imprezy), myslim ze len Japonci uplne pochopili vyznam slova Marketing... 😉 Alebo su to minimalne dokonale ucebnicove pripady na prednasku... 😉 Co tam po Reetsma a Filipovi s Morisom! 😄 Toto je jeho extrakcia! 😄 Ufff, ale som sa rozkokosil. Tolkoto toho nenapisem pocas roka! >😁
Vsetko pride... Aj posun vo vnimani. Ako nam pride samozrejme kupit Sony a nie Grundig, mozno... 😄 A znova spat - vo vyssej strednej Ta potesi Loewe si B&O... Marketing vie byt ocarujuci... 😄
Inak, nikdy som sa nezamysla, co znamenaju ti pismenka - IS je asi Intermediate Sedan, GS - Great? Genuine? 😄 LS asi urcite Luxury, SC- Sport Coupe, len s RX mam problem - Rapid Crossover? >😁
ako dlho mas toho lexa ak sa smiem spytat
Do mesiaca to bude rok, 47t km a az na pravidelne -ale ozaj pravidelne - navstevy lakovne (dedkovia z vedlajsej a pod. - myslim ze mi mozu rucicky bozkavat za kseft😄 0,00% percenta ***osti co sa tyka poruch. Nic. Teda az na blbe sprevodovanie (hlavne sestky). Ale za to uz niekto zo Samurajov na Hokkaido urcite spachal harakiri a vymenil staly prevod v rozvodovke... 😄
IS - Intelligent Sport, GS - Genuine Sedan, LS - Luxury Sedan, SC- Sport Coupe, RX-neviem, co to je, ale bude sa to dat urcite dohladat 😉
Sakra Marko... o IS jsem věděl, jak to je, ty další jsem si poskládal zrovna tak, ale RX jsem taky nerozluštil 😄 Líbí se mi ta systematičnost, smysluplnost, co je prostoupena celým Lexusem. Nic není "jen tak". Vše krásně zapadá, jen to chce vědět a znát souvislosti :yes:
Ano....vsetko tam funguje logicky 😄 (Akurat vinco dole pise, ze ten GS je vraj Gran turismo Sedan a nie Genuine...co je dost mozne...)
Jo, ale na RX je taky krátkej >😒]
>😁 ...no X - bude skor pre oznacenie pohonu 4x4, ako pre vyjadrenie slova crossover. Teraz ostava zistit, co toje to "R".
hore v diskusii zaznela dobra otazka. Vodik v f1 sa bude priamo spalovat alebo bude formou palivovych clankov, ja som bol celkom v tom ze sa bude jednat o pal clanky. dikes
Ja by som tiez povedal, ze to budu palivove clanky...pretoze v tejto podobev sa to zatial ukazuje aj komercne najschodnejsie...ale to je este vec buducnosti. Uvidime ci dovtedy nedojde k nejakemu prielomu v spalovani, alebo v uplne inej technologii. Ten vodik sa bude riesit az nan pride cas...zatial je to zadefinovane fakt iba ako cielovy stav (bez podrobnosti)...
Ja som v tomto smere optimista - este chvilu budu Ali&Co. * svet s cenou ropy alebo sa nieco stane u nasich vychodnych bratov a spusti sa lavina aku kedysi nastartovala NASA s vesmirnym programom. POkial viem, v suflikoch vyvojarov v energetike su pripravene realne veci. Len chyba impulz. Mozno 120 USD za barel. 😄
Teda jestli budou formule pohánět elektromotory tak u mě tahle série skončila >😁 . U běžných aut bych s tím neměl problém, ale o čem je motorsport, když ne o emocích?
uz som to pisal hore, daju tam repraky aby to hucalo umely lad aby to cmudilo a je.. ziadny problem😊))podstatna je rychlost (v F1) anie ako tu huci alebo nehuci. tak to vidim ja :-!
Trebars o tom vyvoji (ktoremu sa F1 dost vzdialila). Mozno ale bude vsetko inak,mozno bude technologia spalovania vodiku nakoniec lacnejsia ako palivove clanky... Mozno sa stane nieco uplne ine: v oblati nanotechnologii, genoveho inzinierstva (?), mozno sa bude dat pouzit nejaky princip z vyvoja antigravitacnych pohonov, alebo nieco, o com teraz nic nevieme. 😄 Takze bavit sa teraz o tom co bude za 20 rokov asi este nema velky vyznam. To ze pojde o vodikovu technologiu je zadefinovane (bez akychkolvek detailov tej technologie) iba preto, ze nic ine a lepie "v rukach" nemame...
Aby se nakonec z F1 nestaly závody kluzáků jako ve Hvězdných válkách... >😁 8-s
V hybridni pohon moc neverim. Myslenka rekuperace brzdne sily je fajn, ale ze zkusenosti s RX jsem zjistil, ze te brzdne sily, stejne tak kineticke potrebujes velmi mnoho, abys baterii dobil jen z male casti. Pri jizde napr. CR-UK byla baterie celou dobu temer vybita a spotreba prudce vzrostla nad vyrobcem udavane hodnoty. Ta rekuperace dobre funguje jen v mestskem provozu. Navic ty zalozni baterie jsou velmi, velmi tezke. Jo abych nezapomnel, velmi nebezpecnym faktirem pri provozu jen na elektromotor (bohuzel jen par minut) jsou chodci, protoze mnozi prechazeji ve chvili, kdyz neslysi zvuk bliziciho se motoru, tedy se ani nerozhlednou. Takze jsem za jednu jizdu mestem tak 10x nouzove brzdil prave z tohoto duvodu...
V tej forme v akej funguju hybridy dnes su skutocne vhodne viac-menej iba do mesta. Na dialnice je prijatelnejsi diesel. Prave kvoli tomu Toyota ponuka hybridy v EU kompaktnom Priuse, vhodnom do mesta. aj ked je pravdou, ze to auto je vyrobene dost uzivatelsky neatraktivne. To, preco je potom hybrid aj v spickovch radoch Lexusu ma dva dovody. Cena zabudovania tej technologie sa v drahych autach straca (a to plati aj pre ich prevadzku). No a potom to ma ten marketingovy dovo😜 Lexus si na tom buduje image pokrokovej znacky. Je to proste hlavna tema Lexusu. Nema hitoriu, ale ma nieco "z buducnosti". /// O tom ze su tie auta pre chodcov az neprijemne tiche som uz pocul niekolkokrat.. to je asi taky dosledok s ktorym nikto neratal. takze asi to bude treba nejak do buducnosti riesit.
:yes: No jak uz tady nekdo psal, asi to bude muset produkovat nejakou MP3, nejlepe se zvukem motoru treba American Speed 6,5L 😉
mam na ropaku najazdených cez 200tis (bmw trojlter v 5ke a ciastocne v 7me) Mimo mesta na dlhej trati je moderny benzin podla mna len o malo horsi ako ropak (ustalena zychlost na okreske alebo dialnici) samozrejme ak si to clovek nevalí 180 200 a viac. rozdiel 2 litrov nie je ziadna trauma. V meste je to dramaticky ine. a tam nastupuju vyhody hybridu. A na jeden vedlajsi efekt ludia zabudaju. Prave v meste kolonach ma ropak sice malu spotrebu ale.. Ale s luxusnym zvezenim nema nic spolocne. Ked niekto presadne s 3litra bmw 5ky ropaka do benzinu ten rozdiel fakt velky. Jednoducho krochty su v malych rychlostiach stale nepomerne hlucnejsie ako benzin. A prave v tom vidim prinos hybridu v luxusnom segmente. V meste to ma spotrbu ako krochta ale akusticky komfort je asi o galaxiu dalej. No a mimo mesta je to za jedno ale napriklad pri pruznom zrychleni akusticky komfort v krochte tiez nic moc. to su vyhody v luxusnom segmente. A samozrejme ako bonus krutiaci moment. Spotrebu by som neriesil a ked tak niekde na druhom tretom mieste
Souhlas. Ja treba nejsem BMW fanda, i kdyz nova X5 mne velmi, velmi zaujala, ale ve firme pouzivam jiz nekolikatou generaci VW Passat (samozrejme TDI😃 a s tim hlukem a la traktor je to fakt desny. Ale jinak na to auto nedam dopustit, na drobne nedostatky je to dle meho nazoru nejlepsi volba (4motion pro pouzitelnost i v zime a bezpeci za prudkeho deste). Ale zpet k tematu, podle nazoru v teto diskusi se ukazuje jasna vyhoda hybridu ve meste a jeho nevyhoda na vlemi dlouhych cestach (o te spotrebe na dalnici se v prospektech mluvi zavadejicim zpusobem, kdy pocitaji s plne nabitym rezervnim akumulatorem, ale to platei jen nejakou dobu pak se vybije a uz jen mirne dobiji na svazujicich se silnicich a obcas i rovinkach).
jazdil s tym uz niekto (nie u nas) existuje dajaky test na webe alebo aspon "prve dojm"???????????????????????????????????…
jj, opět standard.. ale ne obyčejný nýbrž markózní :yes: 😉 Jsem fakt rád, že tady "někdo jako ty" napsal, jak to bylo s tím "kopírováním" designu :yes: :yes: :yes: BTW nějaké větší lexusní SUV pro Evropu v plánu není?
tak jak uvsech asijskych vyrobku, Nejpr zkopirujeme adiddas, mercedes - usetrime si min. 20roku vyvoj- potom nechame ty auta vyrabet robotmi - usetrime pracovni silu.
Jen kdyz to chce detajlni rucni praci z komfortnim interierem tak utikaji milionari z usa, ruska, arabie do evropy
Jen kdyz to chce detajlni rucni praci z komfortnim interierem tak utikaji milionari z usa, ruska, arabie do evropy
pre pana "neregistrovaneho" a zjavne prudko NEZNALEHO. V lexuse nie je skopirovane NIC. Hybridna technologia ako taka je tak zlozita ze aj slavne porsche ju KUPILO od toyoty. Cize porsche s hybridom bude KOPIA lexu (technologicka kopia) a nie naopak... Lex LS je rucne skladany kontrolovany. ziadne dielce vyrobene v turecku ako je to u novych medvedov a bmw..Ziadna pasova vyroba. Uroven kontroy a rucneho podielu prace je vacsia v tovarni rolsu. Este dajake otazky pana "neregistrovany"???
Dik 😉 Velke SUV pre Europu zatial nebude. GX v USA bude zatial pokracovat bez zmien, a s LX to bude tak ako sme si pisali pred nejakym casom: v USA tento rok skonci, ale v Japonsku bude pokracovat aj v novej generacii. Tam nahradi v ponuke luxusnu Toyotu LC Cygnus. Toto auto ale Americania nedostanu. Luxusny LX sa v USA vrati do ponuky v rokoch 2009-10, ale bude to pre tamojsi trh uplne iny model. Nebude vychadzat z Toyoty LC, ale z ich Toyoty Sequoia. 😉 Ale ani to nebude pre EU... /// INAK!!! Dobra sprava je, ze sa mi podaril "prielom" a uz viem asi na rok dopredu popisat aj novinky pre domaci, jap. trh. Koncom tohto roka napriklad ma prist nova gen Toyoty Crown - pojde o nejaky druh revolucnej zmeny, pretoze auto by malo dostat moderny design, kt. z neho vytvori sportovy sedan. 😉
Znáš novinky pro jap trh? Tak neváhej a piš >😁 😉
Ideme robit loo fengovi = jazdcovi chute! 😄 Takze, vynechavam zoznam malych faceliftov: //// 5/07: TOYOTA IPSUM, ktora sa u nas predavala ako Avensis Verso dostane v Japonsku nastupcu. Pravdepodobne sa bude volat Zone. / Nova TOYOTA COROLLA SPACIO //// 6/07: nova generacia dvojmodelu TOYOTA ALLION & TOYOTA PREMIO /// Novy van TOYOTA NOAH resp. VOXY //// 7/07: Japonska premiera noveho modelu LEXUS SC //// Nova TOYOTA LAND CRUISER 200 /// Zaciatok predaja LEXUSu GX na Jap. trhu /// 8/07: Nejake nove SUV od TOYOTY. Nie su k tomu nijake blizsie informacie. / LEXUS CYGNUS iba pre Jap. trh ///Velky facelift TOYOTY ISIS /// 9/07: nova TOYOTA IST / Japonska premiera TOYOTY KRUGER (po tom co svetova premiera bude uz za par tyzdnov v USA) / Nova TOYOTA WISH /// 10/07: Nova TOYOTA MR-S / Premiera LEXUSU Supersport /// 11/07: Nova TOYOTA ALPHARD / Po 3 rokoch rokoch uplne nova TOYOTA CROWN, ktora revoluce zmeni pohlad na velke sedany /// 1/08: nova TOYOTA ALTEZZA ako lacnejsi a sportovejsi ekvivalent Lexusu IS: [odkaz] resp. [odkaz]
no tak ti dakujem.. no.. podam na teba trestne oznamenie. >😒] >😒] .. ved dostanem kolaps.V dobrom slova zmysle😊) :yes: A co takto velke suv (nieco ako range) luxusne a s 8 alebo 12 valcom a hybrid... tak.. >😒] ale toho sa asi nedockam u nas ;-\
perfektní článek! :yes: :yes: jedno z nejlepších co jsem četl. Lexus jako dospívající dítě s perfektní výchovou má zřejmě zaděláno na produktivní život. Uvidíme jak se udrží... Marko super článek!!!!! :yes: 😉 spousta zajímavejch informací... :yes: 😉
😉 (...este keby sa tak tie clanky mohli napisat same 8-s >😁 Dava to dost zabrat...pozbierat a poovervat tie info. Ale nakoniec to stoji za to 😉 Skoda, ze sa tam nedaju vkladat tie fotky..)
😄 chápu... pokud víš kde hledat informace, je to skvělé.. ale mně nejvíce vždy zabere ty informace zpracovat a napsat výsledek ve srozumitelné formě i pro laika... >😁 >😁 a ještě pokud se tím neživím, tak mi vždy něco přetrhne nit a tok myšlenek a celá pefektní myšlenka je v háji.... >😁 >😁 takže to chápu a o to víc cením celý výsledek a tu námahu. :yes: :yes: Hlavně je na to tvém psaní skvělá ta lehkost a nadhled, a při tom všem tolik informací z mnoha kategorií v tak "stručném" rozsahu. Opravdu skvělé..!! :yes: rád si to vždy přečtu 😉
ano...previest to co zistis (dozvies sa) do zrozuminetelnej reci, vratane objasnenie skytych suvislosti...a este tio napisat...to dava dost zabrat. 😉 Ale ked potom vidim vysledok v ktorom sa mi podarilo podat nieci na 80% tak ako by som chcel, tak som spokojny. Tiez na 80% >😁 😒 😉
Článok je dobrý, autor si dal záležať a podľa ohlasov môže vidieť, že v práci by mal pokračovať. Ale prečo mi diskusia pripomína zraz "lexofilov"? Chcelo by to trošku racionálneho uvažovania. Nie len "urobme si z toho hybrida modlu a budeme sa teraz klaňať celej značke". Nič proti lexom, ale ja osobne by som volil tradičnú značku. Čím to bude? Možno tým, že Lexus bol a stále je auto navrhnuté a vyrábané pre americký trh a teda odzrkadľuje potreby toho trhu, ktoré nekorešpondujú s požiadavkami európskeho trhu. Viem, že lexovci sa v poslednej dobe snažia priblížiť sa európskemu vkusu, ale s jedným zadkom sa na dvoch stoličkách sedieť nedá. Všetko nechávam otvorené a možno sa o niekoľko rokov filozofia lexovcov zmení natoľko, že začnú vyrábať pre mňa atraktívne autá. Zatiaľ nič. Tie malé modifikácie v podvozku alebo brzdách ktoré sú urobené pre európsky dovoz nepovažujem za dostatočné.
I když není Lexus zrovinka můj šálek čaje, tak jako vždy zůstavám sedět s úžasem. Článek, co článek, vlastně dokonalá encyklopedie. Dokonalé informace, souvislosti, bylo-je-bude. Děkuji za další rozšíření obzorů, Mistře. 😉
Neni zac. 😉 Lex nie je ani moj favorit - v tom zmysle, ze cisto sukromne by som si ho asi nekupil, ale nejde neobdivovat co dokazal...
Ano, s tím souhlasím, o to více ale jde na mne mrazení z chování některých evropských automobilek 😉
Problem v EU je z velkej casti aj v tom, ze Brusel diktuje vyrobcom v niektorych klucovych oblastiach take veci, ze to znizuje konkurencieschopnost EU vyrobcov... V jap. je situacia tradicne ina... tam mnoho vyrobcov vramci moznosti spolupracuje...a vlada im nekladie prekazky. Ale zas oni tam maju svoje "specifika"...
no..je pravda ze eu sa stale viac podoba na cccp (byrokracia) ale pravda je aj to ze ked si zmyslia aby sa robili ciste auta tak sa vyrobcovia buria. potom pride lex s hybridom ktoremu to nik neprikazal a splni normu na x rokov dopredu. Potom mi to ani tak nepripada ako obmedzovanie zo strany eu ako neschopnost niektorých automobiliek ako taka. Priklad usa. resp. californie. No ak by sa ich predpis zajtra preniesli do platnosti v eu tak na cestu vyrazia asi len bicykle kolobezky a 1% aut. ono je niekedy lahsie vlastnu nekompetenciu a zaostavanie automobilky zvalit na eu ako zamakat na vyvoji..
Isteze tu je aj "ina" pracovna kultura ako v japonsku, ale fakt su tu aj legislativne problemy. No a potom este jedna vec: Lexus je doma v USA, resp. v Jap. Tam je na tie hybridy aky-taky trh. Lenze EU automobilky predvaju predovsetkym zas v EU, a tu je automobilova kultura trochu ina. Po hybridoch tu az taky dopyt zatial nie je...takze v tom je aj obchodne rozhodnutie.
řeknu ti - jak bude subaru hybrid tak prodávám chatu a běžím pro něj? >😁 PS: měl by být, že? :😉
Mal by byt...ale otazka je ci sa to bude predavat aj v EU. Tu sa tych hybridov zatial moc nepreda ani od Toyty, takze neviem ci sa to Subaru oplati sem vozit. A hlavne, ci to je v zaujme Toyoty...
no ved hej.. no. eu. mam to tu rad som europan. ale na vete ze eu je iba poloostrov na koci ruska je nieco pravdy ;-\
Inak prístup v Lexuse v Ba je veľmi super. Čo som chcel to som aj dostal. Stačí len poslať sms a oni ti dajú aj modré z neba. Sú veľmi milí a obskakujú ťa ako kráľa. A to som chcel len testovaciu jazdu na IS 220D a GS450H. Až domov mi poslali všetko o čo som si povedal.