zajimalo by me kolik dostava od lehmana borec kterej bojuje s tim photoshopem a pak z toho vznikaji tyhle krasy...ze bych se jako prihlasil..taky totiz umim vzit fotku a dat ji efetk "perspektiva" ;-\ ;-)
Jsou auta, která vytvoří generační styl. Jsou auta, která musí být stále stejná. Ta výsada patří ovšem jen vyvoleným. Jo, XJ jím je. Nízký ponton karoserie, nekonečná délka... klasická stavba, klasická noblesa pro platinového kovboje. Tahle kára není a nemůže být poplatná své době, tahle kára svou dobu definuje. A je tu i proto, aby ostatní věděli, na co nemají. Tohle je prostě JAGUAR, jak má být. Tvídový kvádro, na zadní lavici odložená hůlka, která tě nutí si pobrukovat - "Žralok zuby, má jak nože...", a pod kopytem 300 koní... jen to ševelí. BRAVO JAGUAR :yes:
Asi máš pravdu, jen si nejsem jistý jestli takto vyhraněná profilace je ideální. Podle mě XJ od dob XJ40 svou dobu nedefinuje ale jen reflektuje svoji minulost. Ale to od ní smozřejmě skalní příznivci čekají.
No to že Bangle udělal sedmičku tak majestátně nafouklou ještě neznamená, že má navrch při srážce. Navíc XJ má kastli z hliníku, takže mě jako dědeček nepřijde. Vypadá tak (krásně) proto, že ho tak chceme (mimo tebe pochopitelně).
Budeš se divit, ale koupil. A ještě raději bych si koupil generaci předtím, která by jako "bazarová" byla mnohem levnější. Ale abych srovnával srovnatelné, koupil bych si raději XJ. Proč? Protože má přesně to po čem toužím a co S nikdy mít nebude. Já jsem ovšem zaujatý. Takovou otázku by si musel položit někomu neutrálnímu. S600? Proč? Já bych tak silný motor vpodstatě ani nechtěl. Limuzína je k pohodlnému cestování, pohodlně lze přece cestovat i při nížších rychlostech. XJ 4.2 začíná na 2 295 000 Kč, XJR na 2 795 000 Kč. Kdybych XJR ještě "dovybavil" na 3,2 mil. tak je to pořád o 300k míň. A nemám pocit, že by mi MB nabídlo něco víc, co bych měl, nebo musel potřebovat pro to, abych s takovým autem rád jezdil. Když to vezmu kolem a kolem, tak mimo "jízdní" elektroniky a slušného audiosystému vlastně nic víc od auta nechci. Navigace neurazí, všechno ostatní, je pro řidiče zbytné. A věci jako třeba obrazovky v opěrkách hlavy - ty bych třeba nechtěl ani za nic kvůli el. mag. poli v blízkosti mozku. Na to mi stačí mobil... Takže pro mě hi-tech není lákadlo, pro mě je to bohužel nevyhnutelnej a nevratitelnej syndrom doby, papírová mapa mi poslouží stejně dobře jako navigace, navíc nepotřebuje baterky, dá se na ní psát, dá se roztrhat, sama se neaktualizuje... Prostě je krásně "simple". Jaguar býval moderní automobilka v době, kdy byli lidé jiní. Kdy právě nic hi-tech nechtěli, všechno bylo krásně analogový - stačilo jim ke štěstí jen to, co nám dnes všichni ti hi-tech vědci nedoporučují a ministři zakazují. To byla doba pro Jaguara. Přál bych si, aby Jaguar přežil, ale má to cenu, jestli to už nebude, aspoň trochu Jaguar? Pro mě emoce znamenají víc, než to jestli má nová S600 nějakou elektronickou vymoženost. Koneckonců je tu jistá analogie se softwarem. Když budeš v nějakém programu dělat často, tak ti to s ním půjde od ruky líp, než když dostaneš ultramoderní nástroj, kterému ale nebudeš vládnout. Takže jestli má, teď si vymýšlím, S600 ABS V. generace a XJ "jen" IV., pak to pro mě není dostatečný argument. Někdo má rád holky, jinej ...
No, nezajímám se o to nijak. Každopádně je jasné, že jakékoliv pole, z čehokoliv, má vliv. Dlouhodobě určitě, existuje třeba jistá skupina lidí, kterým by takové pole mohlo vyvolat některá onemocnění, v tomto případě mozku. A co já vím, do jestli do té skupiny nepatřím i já. A ani to vědět nechci. Z toho důvodu nemám důvod se zbytečně vystavovat takovým zdrojům. To není jen věc mobilů. Myslím, že jedna studie v USA prokázala, že lidé žijící blízko sloupů VVN mají o několik desítek procent zvýšené riziko úmrtí na "rakovinu krve" - leukemii. To je způsob, kterým já rozhodně sejít z tohoto světa nechci, takže kupovat bydlení poblíž vedení - ne díky. Člověk bohužel nemá přímo schopnost vnímat nějaká el.mag.pole, možná snad někteří jedinci, většina lidí možná vnímá únavu - př. budiž skvrny na slunci. Ale různá zvířata jsou zřejmě sensitivnější, takže ty se takovým místům (kolem drátů VVN) třeba vyhýbají. Njsem žádný fanatik - příkladem budiž to, že jsem pro jádro, pro Temelín. Na druhou stranu chápu člověka jako jakýkoliv jiný živočišný druh, tzn. že je stavěný jen na určité prostředí atd. Víme, že člověk nepřežije bez kyslíku, že není uspůsoben k letu, a také že bez následků přežívá jen při určité omezené radiaci, el. poli atd.
el. mag pole je dlouhodobě škodlivé, nedávno byla na BBC studie, ale výsledky ještě nejsou prokázány dostatečně velkým vzorkem pozorovaných osob, kde by se vyskytly problémy. Odborníci přesto nebezpečí tuší a lidi varují od handsfree na ucho a wi-fi jednotek blízko hlavy.
No impotence.. Vezmu-li třeba Bentley, tak tam to taky dlouhou dobu bylo pořád stejný. XJ procházelo postupnou evolucí s tím, že ten základní tvar se líbí a líbil více generacím, takže Jag ho "jen" upravoval v duchu doby. Nevidím na tom nic špatnýho. BMW před Bangelem se vyvíjeli stejně. Jag musí udělat XJ jinak kvůli trhu, současná generace XJ (X35x) je v půlce svého životního cyklu, takže facelift je normální věc. Přece bys nečekal, že auto kompletně změní. A o nástupci se ví, že má být úplně jiný. Chápu tvůj pokus o silnou myšlenku, ale u komentáře faceliftu se tak trochu míjí účinkem. ;-)
tady se připojim; proto mě trochu zklamal návrat ke klasickejm oválnejm lampám.. jasně - nakonec to je pořád solidní Porsche, atlet jako blázen, "ale".. nicméně rozhodující je platící zákazník, to respektuju