Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Prius vypadá, jak vypadá, má to svůj účel i mnoho důvodů.. každopádně je to fenomén, technologický prorok budoucnosti, auto jako žádné jiné.. většina lidí ho nikdy neřídila, ale téměř každý ví, co je zač.. objevují se spekulace, že toho Toyota hodlá využít a že vybuduje celou novou modelou řadu aut, které se budou jmenovat Prius.. tak že nový Prius možná nebude jeden, ale klidně až 5 modelů, které by mohli dostat různé druhy hybridních pohonů začínajících motorem 1.8 a končících motorem 3.0.. taky se zvažujeme zařazení hybridního dieselu.. no uvidíme
Chtělo by to nějaký ještě více "stylový" model na tomto technickém základu. S rafinovanějšíma tvarama by šla snáze obhájit ta cena...
jj, souhlas. Uvidíme, co vymyslí a kolik jich bude. BTW nový Prius (nástupce současnýho) by měl mít 80 mpg, což začíná být dost zajímavý i z hlediska ekonomický výhodnosti.. tři litry na sto ve městě by mohlo být zajímavý i v Evropě.. každopádně, jak říkáš, chtělo by to více stylu :yes:
No presne o tom som pisal minule. Preco vzdy ked pride na trh novy hybrid musi to byt nenapadne auto s usedlym designom. U nas to tak nevnimate ale staci sa pozriet na pomuku automobiliek v USA a uvidite ten nenapadny design. Toyota o krok pokrocila lebo stary Prius bol fakt hroza a ho so svojo Insigt ties ukazala cestu ale najlepsie v tomto ohlade su Lexusi tam sa to spaja prijne s uzitocnym a to este s prijatelnou cestou oproti konkurencii aj ked ziadna priama neni. Inak najkrajsie aj tak elekricke auticko od Tesly no skor sportacik :yes:
bxs
Absolutní nesmysl! Nový model přijde ale takhle vypadat rozhodně nebude. NE NE NE :-!
Jo, kdyby to vypadalo takhle, byla by to bomba. Jenže na to se Toyota nikdy nezmůže.
Zaujemcom o takuto podobnu technologiu odporucam pozriet www.sonyclassics.com/…killedtheelectri…
Mozno aj vy mate kamosov, kolegov, znamych,.. co vam dookola vyhadzuju na oci ze zijeme v dobe petrodolarov, ze vajvyssi predstavitelia naftarskych splocnosti (exxon, chevron, shell, ...) maju priamy dosah na politicke spicky u ktorych lobuju za tie "spravne" zakony. Aj ja som sa tomu vzdy smial, ze to su take keci, ako ked vlada kontoluje nas vsetkych - velky brat vsetko vidi, atd.
Ale nedavno som si pozrel ten spominany film a tiez aj The inconvenient truth od byvaleho Clintonovho viceprezidenta Al Gora a musim povedat, ze teraz som dost vela veci pochopil. Staci spomenut, len par momentov. Asi malo kto vie, ze v roku 1996 sa v Californii zacali objavovat auta s nulovymi emisiami - uplne elektromobili, ziadne hybridy, vodikove alebo etanolove polotovary. Vsetky relevantne automobilky zareagovali na nove zakony Californie a predstavili elekricke auta: Ford E😜lorer EV, Toyota RAV EV, Honda Civic EV,... A jednym z nich bolo aj General Motor EV1. Velka, priestranna limuzina americkeho standardu, ziadne prditko z kevlarovych vlakien futuristickeho dizajnu. V akceleracnych skuskach porazilo GM Corvettu! Maximalka niekde okolo 160kmh. Ziaden benzin, baterie sa nabyjali z normalnej el. siete alebo v Californii mali elektricke terminaly na nabitie. Baterky vydrzali asi 80 mil, co je o nieco malo viac, ako bezny american denne spravy do prace a na nakupy. To bol rok 1996 a to tam vtedy este nedali tie najsilnejsie baterky - Lion ako su napr v notebookoch alebo mobiloch, ale len priemerne NiMH.
Po par rokoch California zrusila svoj zakon, auta boli zakaznikom odobrane a zlisovane. Zachranilo sa iba jedno ev1 v muzeu. Take auto mal aj napriklad MelGibson. Film hlada odpoved, preco sa zakon zmenil. Vysledok si radsej pozrite, ja len spomeniem, ze ropy je na svete aste v hodnote 100 trilionov dolarov a to je sakramensky dost vela penazi a ziadna z ropnych spolocnosti, si tieto peniaze nenecha ujst. Za posledne 3 roky im ziky rastli takmer 50% rocne. Vo vlade USA je Bush z Texasu napojeny na ropnu loby, jeho min. zahr. veci * Condoleezza Riceova alebo Dick Chainey prisli do vlady z petro firiem...
Mozno aj vy mate kamosov, kolegov, znamych,.. co vam dookola vyhadzuju na oci ze zijeme v dobe petrodolarov, ze vajvyssi predstavitelia naftarskych splocnosti (exxon, chevron, shell, ...) maju priamy dosah na politicke spicky u ktorych lobuju za tie "spravne" zakony. Aj ja som sa tomu vzdy smial, ze to su take keci, ako ked vlada kontoluje nas vsetkych - velky brat vsetko vidi, atd.
Ale nedavno som si pozrel ten spominany film a tiez aj The inconvenient truth od byvaleho Clintonovho viceprezidenta Al Gora a musim povedat, ze teraz som dost vela veci pochopil. Staci spomenut, len par momentov. Asi malo kto vie, ze v roku 1996 sa v Californii zacali objavovat auta s nulovymi emisiami - uplne elektromobili, ziadne hybridy, vodikove alebo etanolove polotovary. Vsetky relevantne automobilky zareagovali na nove zakony Californie a predstavili elekricke auta: Ford E😜lorer EV, Toyota RAV EV, Honda Civic EV,... A jednym z nich bolo aj General Motor EV1. Velka, priestranna limuzina americkeho standardu, ziadne prditko z kevlarovych vlakien futuristickeho dizajnu. V akceleracnych skuskach porazilo GM Corvettu! Maximalka niekde okolo 160kmh. Ziaden benzin, baterie sa nabyjali z normalnej el. siete alebo v Californii mali elektricke terminaly na nabitie. Baterky vydrzali asi 80 mil, co je o nieco malo viac, ako bezny american denne spravy do prace a na nakupy. To bol rok 1996 a to tam vtedy este nedali tie najsilnejsie baterky - Lion ako su napr v notebookoch alebo mobiloch, ale len priemerne NiMH.
Po par rokoch California zrusila svoj zakon, auta boli zakaznikom odobrane a zlisovane. Zachranilo sa iba jedno ev1 v muzeu. Take auto mal aj napriklad MelGibson. Film hlada odpoved, preco sa zakon zmenil. Vysledok si radsej pozrite, ja len spomeniem, ze ropy je na svete aste v hodnote 100 trilionov dolarov a to je sakramensky dost vela penazi a ziadna z ropnych spolocnosti, si tieto peniaze nenecha ujst. Za posledne 3 roky im ziky rastli takmer 50% rocne. Vo vlade USA je Bush z Texasu napojeny na ropnu loby, jeho min. zahr. veci * Condoleezza Riceova alebo Dick Chainey prisli do vlady z petro firiem...
Inak ked sme us pri filmoch videli ste film ako si Americania sami zburali dvojicky. Videl som to a verim tomu na 90% Americania ako narod neodsudzujem a Gavermentu tohto statu neverim ani slovo a su schopny vsetkeho takze Valdez je to tak.
pipo, tohle snad neee...jstli myslíš ten amatérský film, který se podivuje třeba nad tím, jaktože při nárazu do pentagonu nezůstal ve zdi obrys(!!!!!) letadla jako v animovaném filmu ale "jen" díra nebo jaktože se našlo jen zlomek kovových částí (zřejmě jim neříká nic pojmy jako letadlo s plnými nádržemi+oheň=teplota vysoko nad teplotou tavení 90% kovů)....pipo, jestli jsi opravdu uvěřil těm demagogiím, tak se nad sebou vážně zamysli 😒
Letecky benzin ti pri horeni neroztavi titanove kompozity, ani hlinik.
aha,hmmm...v turbíně je sice teplota okolo 2000st. celsia a hliník se taví někde okolo 650 ale jinak dobrý,no. každý nechť věří čemu chce
Teplota tani hliniku je 660 st. C. Roztavis hlinik a zustane ti v louzi na zemi. Jestlize chces vyparit hlinik, musis ho zahrat na na 2519 st.C. Teplota horeni leteckeho ohne je okolo 1600st.C. Zamysli se. Dale existuje neco, co nazyvame Imapct velocity. Jaktoze prohodis jablko oknem, kdyz sklo je tvrdsi nez jablko?? Takovy Boeing by proletel skrz zed i s kridlama.
marianku...zapomínáš na "pecový efekt" (otevřený oheň nemá nikdy takový žár jako ten v peci). Opravdu nevím, kolik toho víš o konstrukci letadel, ale tahle debata přesahuje rámec tohoto serveru a hlavně se mi to tu fakt nechce vysvětlovat. Budeš muset přijmout názor, že ta křídla jsou prostě dělaná na úplně jiný účel než je prorážení komixáckých obrazců do zdi
Presne tak... Kridla by sa odtrhli a ostali vonku, rovnako ako aj chvostova cast. A hlavne, ostali by vonka motory... Pripadne by po nich ostali velke diery v baraku, ale tam ich akosi nevidiet...
Tak teď koukám na ten film dole...nechci vyvozovat žádné závěry, teoreticky se mnou souhlasí, ale ta "díra" nevypadá na to, že vy tam spadlo letadlo s 30 000 litry kerosinu. Viděl jsem jiný film,tenhle vypadá víc věrohodně 😄. K těm křídlům a motorům: motory by bezpochyby prošly zdí jako nůž máslem, za nimi by se křídlo zřejmě zlomilo, čili velikost otvoru (60ft) by odpovídala. Ještě si projedu nějaké stránky s vícero fotkami, protože mě opravdu zaráží ten rozsah škod od hoření - je neobyčejně malý. Možná vysvětlení, která mě teď napadají?: ta část s knížkou a PC byla schována za zdí a zřítila se později ; pilot stačil nepozorovaně vypouštět palivo
Asi toho o konstrukcii leteckych motorov vela nevies vsak? Titan, keramika, oceli... Na leteckom motore je iba vonkajsi plast z hlinika... No a nehovoriac o chladeni...
kdo mluví o motoru? mluvím o zbytku letada
Nejsem stavitel letadel (to asi nikdo z nas) ale ve fyzice se vyznam. Nerekl jsem, ze by to letadlo proletelo zkrz cely dum. predni zed by to ale zborilo. Motory je jina. Ty neroztavis ani autogenem, zustaly by v kuse. Ocas by asi zustal nekde u predni zdi, popr. hned za ni. A propo, podivej se na fotky z toho letadlo, ktere spadlo v Pensylvanii. Ani tam nejsou skoro zadne zbytky.
ty motory se zarazily někde o ten třetí prstenec, takže je logické, že se venku nic nenašlo,ne? Vlastně celé letadlo se dostalo dovnitř, i když křídla se evidentně zlomila. z těch WTC taky na zem nepadaly kousky letadla, zahučelo tam prostě celé. Co se týče fyziky, tak si troufám tvrdit, že jsem nadprůměrně vzdělaný jedinec a to, že studuju dopravní fakultu a mám plachtařský průkaz snad může alespoň trochu podpořit moje doměnky (obecně odborníky předkládané)
Chlapi, já nevím o jakým filmu mluvíte, ale mám pro vás zajímavej odkaz:
www.prefer-statement.wz.cz/b0007.htm Vlevo uprostřed kliknite na 911. útok na Pentagon. Fakt zajímavé, jsou tam ukázky leteckých katastrof. A tak krásnej, neporušenej trávník jakej zůstal před pentagonem po nárazu nemá na dvoře ani bitská královna 😄 a není tam ani náznak trosek. Navíc znám vojenskýho pilota, kterej říkal že s takovou krávou (myslím to letadlo) by ten pilot nedokázal tak přesně narazit, říkal že by to bylo po oblouku (a tak letěli obě letadla na WTC) těžky i do dvojčat, zas tak obratný ty dopraváky nejsou. Nejspíš je řídil autopilot. Myslím, že důkazů o tom že si to naplánovala vláda je víc než dost. Mrkněte na to a dejte dejte vědět.
www.prefer-statement.wz.cz/b0007.htm Vlevo uprostřed kliknite na 911. útok na Pentagon. Fakt zajímavé, jsou tam ukázky leteckých katastrof. A tak krásnej, neporušenej trávník jakej zůstal před pentagonem po nárazu nemá na dvoře ani bitská královna 😄 a není tam ani náznak trosek. Navíc znám vojenskýho pilota, kterej říkal že s takovou krávou (myslím to letadlo) by ten pilot nedokázal tak přesně narazit, říkal že by to bylo po oblouku (a tak letěli obě letadla na WTC) těžky i do dvojčat, zas tak obratný ty dopraváky nejsou. Nejspíš je řídil autopilot. Myslím, že důkazů o tom že si to naplánovala vláda je víc než dost. Mrkněte na to a dejte dejte vědět.
To sepo:toyota vyrabela sici stroje jeste drive nez auta.
Letmá zmínka o historii Toyoty.
Před více než 60 lety v roce 1937 byla založena společnost Toyota Motor Co. Ltd. jako první vedlejší produkt společnosti Toyoda Automatic Loom Works, jedné z největších společností na světě na výrobu tkalcovských strojů, v jejímž čele stál ”král vynálezců” Japonska Sakichi Toyoda.
Po prodeji patentových práv na jeden z jeho strojů byly na světě dotace pro vývoj a zkušební konstrukci prvních automobilů Toyota a pro konečné uvedení na trh jejich prvního malého vozu (SA model) v roce 1947.
Nyní, na prahu 62. výročí můžeme říci, že tehdy teprve začínající Toyota Motor Company, kterou založil Kiichiro Toyoda, syn pana Sakichi, se vypracovala v přední společnost, jakou je dnes.
Ale podobně jako kterákoli jiná společnost nebyla ušetřena problémů růstu. V roce 1950 prožila Toyota svoji první a jedinou stávku. Výsledkem této stávky bylo, že zaměstnanci i vedení podniku se pevně přimklo k zásadám vzájemné důvěry a oddanosti. To zůstalo filozofií této společnosti, která přispívá k růstu společnosti i dnes.
Koncem 50. let se zlepšily i produkční systémy a výsledkem bylo vytvoření systému ”Toyota Production System ". Na základě zásad metod Jidoka, Just-in-Time a Kaizen pomáhá systém redukovat zásoby a nedostatky v rámci našich aktivit po celém světě.
Výroba automobilů mimo Japonsko začala v roce 1959 v malém závodě a Brazílii a pokračovala zvětšováním sítě zahraničních podniků. Toyota věří při umísťování svých činností v to, že poskytne zákazníkům výrobky, které potřebují, a tam, kde je potřebují. Tato filozofie vytváří vzájemně prospěšné dlouhodobé vztahy s místními dodavateli a pomáhá společnosti plnit svoje závazky k mnoha závodům v zemích po celém světě.
Kromě výroby má Toyota i globální síť zařízení pro návrhy a ”výzkum a vývoj”, zahrnující tři hlavní trhy s automobily - Japonsko, Severní Amerika a Evropa.
V každém společenství, kde Toyota působí, snaží se být spolehlivou obchodní společností. To znamená, že si vytváří úzký vztah k lidem a organizacím v daném společenství, aby prohloubila atmosféru vzájemné prosperity. Po celém světě se Toyota s nadšením účastní všech komunálních aktivit od sponzorování vzdělávacích a kulturních programů až k mezinárodní výměně a výzkumu.
Dnes je Toyota třetí největší výrobce automobilů na světě a to v prodeji jednotlivých vozů i čistém zisku. Je to zdaleka největší japonský výrobce automobilů a vyrábí více než 4,5 milionů vozidel ročně, což odpovídá jednomu vozu každých šest sekund. Za dobu, než přečtete tento odstavec, vyrobíme alespoň tři nebo čtyři další automobily!
Příběh, který trvá desetiletí.
V roce 1962, čtvrt století poté, co první Toyota sjela z japonské výrobní linky, vyvezla společnost svůj první vzorový osobní vůz do Dánska. To měl být začátek něčeho velkého a trend pokračoval až do dalšího desetiletí.
V roce 1971 Toyota založila svůj první evropský společný montážní závod v Portugalsku. Jen o pět let později se prodal jeden milion vozů evropské Toyoty. Dnes si Toyota získala titul nejlépe se prodávající japonské značky automobilů v Evropě a prodalo se přes 4,3 milionů vozů Toyota, což vše napomáhá volnému pohybu osob a zboží po Evropském společenství.
Tajemství úspěchu je jednoduché: Výzkum a vývoj společnosti Toyota představuje vynikající standard v automobilovém průmyslu a je důkazem absolutního pochopení specifických potřeb Evropy. Je to vidět ze způsobu, jak strukturujeme naše aktivity v Evropě. Od návrhu až k výrobě náhradních dílů a servisu jsme plně integrovaní.
Na příklad v Bruselu máme Technické středisko od roku 1987, kde nadšení evropští vědci a vývojoví pracovníci přímo zvyšují svůj podíl, aby vytvořili evropský vůz pro evropské potřeby, ať je vyroben kdekoli.
Navíc ve všech zemích, kde se Toyota prodává existují školicí střediska, která se snaží přeměnit oddanost a nadšení do něčeho speciálního, co způsobilo, že Toyota je tak známá na silnicích Evropy.
Dnes asi 45 000 zaměstnanců pracuje pro Toyotu v Evropě v řadě oblastí: tisíce různých dovedností spojených do jedné unikátní automobilové společnosti, jejíž každý výrobek je výrazem lidské podoby technologie.
Aco se tyce designu, ten urcite tech 30mil. ks corol,co se na svete prodaly nezajistil.A treti misto v prodeji novych aut, ktere zaujima toyota v usa neni kvuli designu.Pro zajimavost jsem jezdil s carinou II, kt. mela naj. 425tis.km a bez vetsich oprav...Vim proc... 😉
Letmá zmínka o historii Toyoty.
Před více než 60 lety v roce 1937 byla založena společnost Toyota Motor Co. Ltd. jako první vedlejší produkt společnosti Toyoda Automatic Loom Works, jedné z největších společností na světě na výrobu tkalcovských strojů, v jejímž čele stál ”král vynálezců” Japonska Sakichi Toyoda.
Po prodeji patentových práv na jeden z jeho strojů byly na světě dotace pro vývoj a zkušební konstrukci prvních automobilů Toyota a pro konečné uvedení na trh jejich prvního malého vozu (SA model) v roce 1947.
Nyní, na prahu 62. výročí můžeme říci, že tehdy teprve začínající Toyota Motor Company, kterou založil Kiichiro Toyoda, syn pana Sakichi, se vypracovala v přední společnost, jakou je dnes.
Ale podobně jako kterákoli jiná společnost nebyla ušetřena problémů růstu. V roce 1950 prožila Toyota svoji první a jedinou stávku. Výsledkem této stávky bylo, že zaměstnanci i vedení podniku se pevně přimklo k zásadám vzájemné důvěry a oddanosti. To zůstalo filozofií této společnosti, která přispívá k růstu společnosti i dnes.
Koncem 50. let se zlepšily i produkční systémy a výsledkem bylo vytvoření systému ”Toyota Production System ". Na základě zásad metod Jidoka, Just-in-Time a Kaizen pomáhá systém redukovat zásoby a nedostatky v rámci našich aktivit po celém světě.
Výroba automobilů mimo Japonsko začala v roce 1959 v malém závodě a Brazílii a pokračovala zvětšováním sítě zahraničních podniků. Toyota věří při umísťování svých činností v to, že poskytne zákazníkům výrobky, které potřebují, a tam, kde je potřebují. Tato filozofie vytváří vzájemně prospěšné dlouhodobé vztahy s místními dodavateli a pomáhá společnosti plnit svoje závazky k mnoha závodům v zemích po celém světě.
Kromě výroby má Toyota i globální síť zařízení pro návrhy a ”výzkum a vývoj”, zahrnující tři hlavní trhy s automobily - Japonsko, Severní Amerika a Evropa.
V každém společenství, kde Toyota působí, snaží se být spolehlivou obchodní společností. To znamená, že si vytváří úzký vztah k lidem a organizacím v daném společenství, aby prohloubila atmosféru vzájemné prosperity. Po celém světě se Toyota s nadšením účastní všech komunálních aktivit od sponzorování vzdělávacích a kulturních programů až k mezinárodní výměně a výzkumu.
Dnes je Toyota třetí největší výrobce automobilů na světě a to v prodeji jednotlivých vozů i čistém zisku. Je to zdaleka největší japonský výrobce automobilů a vyrábí více než 4,5 milionů vozidel ročně, což odpovídá jednomu vozu každých šest sekund. Za dobu, než přečtete tento odstavec, vyrobíme alespoň tři nebo čtyři další automobily!
Příběh, který trvá desetiletí.
V roce 1962, čtvrt století poté, co první Toyota sjela z japonské výrobní linky, vyvezla společnost svůj první vzorový osobní vůz do Dánska. To měl být začátek něčeho velkého a trend pokračoval až do dalšího desetiletí.
V roce 1971 Toyota založila svůj první evropský společný montážní závod v Portugalsku. Jen o pět let později se prodal jeden milion vozů evropské Toyoty. Dnes si Toyota získala titul nejlépe se prodávající japonské značky automobilů v Evropě a prodalo se přes 4,3 milionů vozů Toyota, což vše napomáhá volnému pohybu osob a zboží po Evropském společenství.
Tajemství úspěchu je jednoduché: Výzkum a vývoj společnosti Toyota představuje vynikající standard v automobilovém průmyslu a je důkazem absolutního pochopení specifických potřeb Evropy. Je to vidět ze způsobu, jak strukturujeme naše aktivity v Evropě. Od návrhu až k výrobě náhradních dílů a servisu jsme plně integrovaní.
Na příklad v Bruselu máme Technické středisko od roku 1987, kde nadšení evropští vědci a vývojoví pracovníci přímo zvyšují svůj podíl, aby vytvořili evropský vůz pro evropské potřeby, ať je vyroben kdekoli.
Navíc ve všech zemích, kde se Toyota prodává existují školicí střediska, která se snaží přeměnit oddanost a nadšení do něčeho speciálního, co způsobilo, že Toyota je tak známá na silnicích Evropy.
Dnes asi 45 000 zaměstnanců pracuje pro Toyotu v Evropě v řadě oblastí: tisíce různých dovedností spojených do jedné unikátní automobilové společnosti, jejíž každý výrobek je výrazem lidské podoby technologie.
Aco se tyce designu, ten urcite tech 30mil. ks corol,co se na svete prodaly nezajistil.A treti misto v prodeji novych aut, ktere zaujima toyota v usa neni kvuli designu.Pro zajimavost jsem jezdil s carinou II, kt. mela naj. 425tis.km a bez vetsich oprav...Vim proc... 😉
Pěkný, je to tak :yes: Akorát je třeba aktualizovat pár údajů.. Toyota je druhým největším výrobcem na světě a nebude dlouho trvat a stane se největším. V roce 2006 vyrobila 9.02 miliónu aut. V čístém zisku absolutně nemá konkurenci, v roce 2006 vydělala přes 13 mld $ čistého
marianek
V teto dobe je ropny business nevynosnejsim na teto planete. Uz vime, ze ropu nebudeme mit naveky a proto se automobilky snazi vytvorit jinou moznost. Vlada USA i jinych zemi vydelava na prodeji benzinu obrovske penize. Nocni murou pro svetovou ekonomiku je automobil na elektrinu, ktery si sam vytvori dostatek energie pro provoz. Politici se nam snazi podtrcit LPG, CPG, vodikove pohony....jen proto, ze nam zase budou moci prodavat pohonne hmoty a vydelavat na danich z nich. Toyota jde spravnou cestou. V hybridech se naucime snizovat spotrebu benzinu az do situace, kdy benzin nebudeme potrebovat vubec. Nejdriv je spotreba 4l, snizi se s pristi verzi na 3l, pak jeste min a mozna s 5-6 verzi bude spotreba energie tak mala a baterie tak vykonne, ze budeme tankovat 1x za mesic. Vazeni v elektrine je budoucnost. Existuje fyzicka teorie, ze zadny stroj nevyrobi dostatek energie pro vlastni provoz. Ja rikam, pockejme a uvidime.
Plug-in - bomba, slunecni baterie na strese - bomba, i kdyz z pocatku mozna drazsi, jeste mi trochu schazi podpora biopaliv. Nicmene tim tato podoba hybridu konci a nastupuje to co nedavno predstavili v USA v modelu VOLT. Totiz primarni je elektrika a motor je tu jenom k dobijeni baterii. To je radove jednodussi konstrukcni schema, tedy potencialne levnejsi. Ale diky Toyote, ze proslapla cestu. Jeste dnes nekdo mudruje, ze je to slepa ulicka ??
škoda, nemám čas číst to tady všechno, ale v jednom mám jasno. současný prius se mi velmi líbí, tvarově ho pokládám na úrověň octavie. prostě krásný auto. na nový nemám a asi nikdy mít nebudu, ale uvažuji o dovozu z USA viz😒br />www.auctionsbroker.com/index.php?……
co vy na to?
co vy na to?
Prodám Ti ho za 549 900,-... >😁 :yes:
To si děláš srandu??? USA je největší producent skleníkových plynů a zatím bez snahy to změnit. Co naplat, že je tam Prius v módě. Japonsko zase vévodí lovu velryb. Ani jednu zemi bych ekologicky smýšlející nenazval :no: .