Pro ty nejméně chápající dám příklad Chevrolet Captiva/Holden Captiva/GM DAewoo Winstorm ... cé má toto auto společného s DAEWOO MOTOR??? GM ho zkonstruovalo, GM pro něj postavilo továrnu, GM postavilo továrnu na nové naftové motory, GM řídí továrny, GM expeduje auta, GM je prodává ve svých prodejních sítích, GM se stará o poprodejní služby???? Aha kde je to DAEWOO??? Toto slovo naleznete, ale podotýkám pouze jako jedno ze slůvek v názvů nové automobilky, kterou ovládá GENERAL MOTORS - GM Daewoo Auto & Technology. Ano staré LAnosy, Matizy, Nexie, Nubiry se dnes vyrábějí, ale zůstávají v místě výroby.... takže se nikam neexportují a nikde ve světě krom těch vyjmenovaných zemí se s nimi neobchoduje... Jedinou vyjímkou je LAnos, který si můžete koupit jako Chevrolet Lanos v rusku, ale nevím ze ktérého zavodů pochází...
Aute se znackou Daewoo se dnes vyrábejí v Rumunsku, na Ukrajine, v Uzbekistánu a v Egypte. Ale v techto firmách nemá GM Daewoo Auto & Technology zádný podíl, jen jim dodává nekteré komponenty.
Znacku GM Daewoo pouzívá GM Daewoo Auto & Technology výhradne v Jizní Koreji a ve Vietnamu. Jinak se vozy vyrábené touto firmou prodávají na svete hlavne jako Chevrolet, ale také jako Buick, Holden, Opel, Pontiac a Suzuki.
Prostě žádná auta DAEWOO se dnes nevyrábějí pouze GM DAEWOO..... DAEWOO je Daewoo Motor a GM DAewoo, Chevrolety, Pontiacy, Suzuki, Buicky, Holdeny... nesou jméno výrobce GM Daewoo Auto & Technology. Takže v tomhle mně nepoučuj... GM DAT má společné s DAEWOO akorát to že od něj koupilo fabriky a převzalo výrobu jednotlivých modelů... než je nahradí svými... nebo už některé nahradilo.... a pod značkou GM DAEWOO se prodává pouze v Koreji...
Pletes se, pod puvodni znackou Daewoo se to prodava dal treba v Asii nebo Jizni Americe. Jen v Evrope je to Chevrolet. Navic pod GM uz jeden cas patrilo Daewoo i v minulosti. BTW Daewoo/|Chevrolet Matiz, Lacetti ci Evanda jsou uuuplne stejna auta lisici se akorat tvarem masky chladice a logem. Staci pouzit Google a nevymyslet sve teorie...
Koukam, ze opozdencu tu je povicero... ;-) Jinak bys vedel, ze GM Daewoo jede dal (minimalne v Asii a Americe pod puvodni znackou, akorat v Evrope se to jmenuje Chevrolet).
Aby ses z ty svy Feldy ci Fobie nepo* >:D Daewoo delalo svyho casu nejhezci korejsky auticka, doplatili jen na to, ze zakladaly dalsi a dalsi firmy pomalu v kazdym state... Ale neraduj se, tu tvou skudku brzy vyzehli z povrchu zemeskeho Hyundai s dcereckou Kia, pokud se v MlBl neseberou... :-!
Tata je jedna z velkých indických průmyslových společností a dělá do spousty oborů. Je to stará společnost, ještě z dob britského impéria, s velkými zkušenostmi, žádní hoši z garáže nebo stánkaři. Do Evropy se opravdu chystá, asi před 1-2 roky podepsala kooperaci s Fiatem - ten se přes jejich síť dostává do Indie (distribuční kanály) a má za to Tatě recipročně umést cestičku do Evropy. Pokud teď Tata chce rumunské Daewoo, má to určitě dobře spočítané a určitě tam nehodlá vyrábět žádné bílé škeble, které tak milují Indové. Mnohem víc větřím nějaký společný projekt s Fiaty.
Dnes v době globalizace, kdy kapitál překračuje hranice států častěji a rachleji než nadzvukové letadlo, je opravdu jedno kde se co vyrábí a nekdy i pod jakou značkou. Honda v Turecku, Renault v Turecku, Škoda montuje na Ukrajině i v Číně. Jistě je řada oborů a produktů, kde to funguje obdobně . V takovém případě padají také obvyklé klišé o tom kdo a jak kvalitně něco vyrábí. Převzatá technologie s nastaveným systémem a převzatým managementem , nese obdobné ne-li stejné výsledky na naprosto rozdílných zemích . To už není o názoru automechanika, prodejce nebo klienta na kvalitu a úroveň produktu. Kdo si vzpomene na obecné povědomí o vozech značky Škoda před 20-ti lety. Spousta posměšků a "vtipných" srovnání . Dnes je vše jinak a není to především rozhdnutím vedení a dělníků v AZNP Mladá Boleslav, ze dne na den , že budou dělat lepší auta. Tak pak bych byl opatrný v soudech zde vynesených na adresu jakékoliv značky .
ale no tak "autor antidaewoo" ked už hovoríš že su daewoo maximalne * ,tak povedz kolko si ich vlastnil ja si myslím ze ani jedno tak neviem prečo toto tu píšeš ked o nich nič nevieš.takže asi tolko .ja som s nimi robil dva roky v servise takze volaco o nich viem a to tvoje tvrdenie je úplne odveci.
To je přesně to... tady je každý odborník přes auta, ale rozeznávat Daewoo Motor a GMDAT dokáže asi 0,000001% všech "odborníků" co tu přispívají. Zajímalo, by mně zda to takto řeší i jinde ve světě. Připadá mně to jako "Já jsem chytrej čecháček, ono to může být zkonstruovaný v GM vyrobený GM, mít křížek v masce, ale mně neošulíte stejně je to Daewoo... půjdu si radši koupit Thalii a mít Frantíka(vyrobenýho někde v turecku) na mně si Vy korejci nepřijdete":-) GM mělo DAEWOO vymazat ze světa a bylo by...Jenže to by zase nepřežili korejci.. To že GM koupilo pouze výrobní závody a vývoj, design, testování běží po linii GM - to už většina mozků tady není a asi ani nebude ochotná vstřebat..
Tak to samozrejme není, ten clánek je bohuzel napsán trochu zmatene. Do lonského roku kontroloval 49% podílu v Daewoo Automobile Romania S.A. rumunský stát, 51% patrilo bývalé Daewoo Motor Co. (se kterou GM Daewoo Auto & Technology nemá nic spolecného). Techto 51% odkoupila od Korejcu rumunská vláda, aby mohla automobilku jako celek nabídnout v privatizaci.
Krapet si zapomněl na nároky trhu v různých světových destinacích. Landwindů se může v Číně prodat třeba miliarda, nic to ale nemění na tom, že pro EU je to nevyhovující dopravní prostředek, a to nemluvíme o designu a dalších aspektech. Netvrdim, že konkrétně Tata je špatná, ale momentálně je pořád dobrá jen pro asijský trh, kde má své uplatnění.
.....aj Dacia po pade socializmu akym humacom sa hned stala, dovtedy bola docela oblubena, Daewoo bolo vitanym spestrenim ponuky. Takze Dacia nestoji za nic, Daewoo nestoji za nic, urcite aj Tata je srot - ludia, sa uz zamyslite konecne nad sebou. Keby tie firmy naozaj stali za uplne hov...o, tak tu uz nie su, neziju a nevyrabaju. takze klidek, mozno si raz kupis aj auto so znackou Tata a budes mozno spokojnejsi ako s 50% drahsim Fordom alebo VW.