Daewoo Automobile Romania jde do privatizace, zájem mají Ford, GM i Tata
Rumunská odnož korejské skupiny Daewoo Motor Co. se loni osamostatnila, když odkoupila od korejské matky 51 % svých akcií a licenční práva na výrobu vozů. Nyní rumunská vláda automobilku připravuje na prodej třetímu vlastníkovi. Mezi vážnými zájemci jsou giganti jako GM, Ford, ale také indická Tata Group.
Rumunská automobilka Daewoo Automobile Romania vznikla v roce 1994 jako společný podnik státu a korejské průmyslové skupiny Daewoo Motor. V automobilce postavené v sedmdesátých letech se dlouhá léta licenčně vyráběly automobily původem francouzské konstrukce. Od poloviny devadesátých let pak byly vystřídány korejskými vozy, které zase měly původ v konstrukcích GM. Do dnešních dnů se vyrábí modely Daewoo Cielo (u nás dříve Nexia), Nubira a Matiz. I když majetkově již nemá rumunské a korejské Daewoo nic společného, firma si ponechává původní název i klientelu.
Nejnovější zprávou v průběhu privatizace je doručení nabídky indické Tata Group, která ovládá automobilku Tata Motors. Ta je největším indickým výrobcem automobilů a již léta se připravuje na expanzi na vyspělé evropské trhy. Asi nejdůležitějším krokem bylo uvedení modelu Indica pod obchodním jménem CityRover, což ale ni jedné firmě nepřineslo velký obchodní úspěch. První evropská továrna by mohla být pro Tatu dobrým odrazovým můstkem.