Novinky
Tak kupce si to najde (třeba mě >😁 ) Jinak cena mohla být nižší. Všude čtu jak snížily nejen čas na výrobu jednoho kusu ale dokonce i o 50% za materiál. No asi to nechávají na stejné úrovni proto, aby se dostali z těch dluhů 8-s Škoda
na prvni pohled vypada pouze jako konstrukcne a vyrobne optimalizovany puvodni Smart. Atmosfericke motory prvnimu provedeni chybely stejne jako priznivejsi cena. (obe dve veci sly logicky ruku v ruce) Novy Smart je dle me designove na urovni lacine kopie sveho vlastniho predchudce. Interier je designove vyklesteny bezpohlavni zmetek. Ani klasicky, ani moderni, ani posh... (Par praktickych detailu to rohodne nevytrhne) Proste jaksi nesmyslne umirneny podobne jako exterier. Celkova delka pres 2,5 metru ubira novemu Smartu jednu z jeho nejvetsich prednosti a to kolme parkovani k chodniku. Za teto situace opravdu nevidim duvod investovat do radoby styloveho auta (predchozi generace mi prijde daleko pritazlivejsi nez tahle karikatura sebe sama) a radeji se poohlednout po konkurentech zminenych vyse Wolfem. Ona existuje konkurence i ve stylovych miniatech. Ford Ka, Fiat 500, Panda 100hp, nektere modely Daihatsu a konec koncu take kolinska trojka nebo Twingo. Kdyby prvni generace Smartu prisla na trh s 0,9 - 1l modernim atmosferickym trivalcem a vyhnula se nekterym extravagantnim technickym resenim, cimz by mohla nabidnout cenu kolem 10.000€ a jeste vydelat, nebyla by dnes znacka v ohrozeni. Vzdy jsem Smart hajil, vzdyt znamenal jistou revoluci v evropskem automobilovem prumyslu. Mam ale obavu, ze s timhle Smartem se smrti priblizi jeste vic...
Neměl sem čas to takhle hezky rozebrat, ale souhlasím vlastně ve všem... S nárůstem nezískal defakto nic co by ho povýšilo,a le naopak přišel o svoje výhody.. A ta cena je prakticky neakceptovatelná... A trh (Itálie - celých 50% prodaných smartů končilo tam), který ho držel nad vodou čeká velikou ikonu F 500...myslím, že pro smart souhra těchto okolností pro něj znamená nevyhnutelnou smrt... A "prodej ve spojených státech by mohl být ejdiným zázrakem co by ho mohl zachránit. Ale ne za tuto cenu...
No prave ve srovnani s F 500 me zarazi ty vlatni goly smartu: V Italii nebyla problematicka ani cena prvni varianty. Pokud bude Smart 2 levnejsi, urcite mu to neuskodi. Problem je, ze za priblizne stejne penize zrejme pujde koupit stylovka v podobe F 500 s moznosti prepravy 3-4 osob nebo vyrazne vetsi porce nakladu. Rozdil v celkove delce je sice porad znacny, nicmene nemoznost "smart parkovani" pripravila novy smart a obsolutni konkurencni vyhodu vzhledem k ostatnim miniautum. Na italskem, pro smart klicovm, trhu bude i design Smartu2 upadnuvsi do sedeho prumeru dalsi nevyhodou. A pak malokdo si tady umi predstavit jake nakupni silenstvi F500 v Italii zpusobi. Proste puvodni smart by na italskem trhu mohl koexistovat s F500. Novy Smart bude F500 prevalcovan...
To s tym prevalcovanim suhlasim ale to parkovanie sa moze stale realizovat staci trochu sikmo a je to. Inak myslim si ze to bolo jasne preco Fiat vyrukoval s F 500 tie predaje smartu na domacom trhu boli znacne a male stredoveke ulicky talianskych mesteciek si take auto priam pyta. Skutriky Piago a male F 500 ano takto to bude vyzerat >😁
P.S. Smart se mi celkem líbí, ale je to pouze varinta ke skůtru, tudíž jeho základní cenu bych si reálně představoval někde kolem max 210 000 Kč (což už je cena, za kterou se dnes prodávají i auta, byť ne imigová, ale jak známo, umělá image zrovna smart zatím nezachránila. P.S. 2 Já nejsem ten blbí, blí jsou zatím šéfové této automobilky, která je od samého počátku ve ztrátě, takže o nějaké image moc není co povídat.