Taky jsem z toho zmatenej, myslem jsem, ze k trvalemu pohonu prednich kol se pripojuje pohon kol zadnich, ale ta treti fotka ukazuje, ze HALDEX umi asi vic, nez si dokaze kdo predstavit >:-[]
myslim, ze "chytate fotku za zaber" ;-) jinak co se tyce Haldexu, jeho spatna reputace pochazi hlavne z prvni generace...mam soucasnou Octavku 4x4 a nutno rict, ze II.generace je mnohem agilnejsi, rychlejsi a inteligentnejsi => rekl bych, ze klade vetsi naroky na ridice a praci s plynem, ale da se s tim uzit hodne srandy (ted mluvim samo o vypnutem ESP;)...s ESP je to naprosto pohodovy vozitko a na ktery pritelkyne neda dopustit, protoze vi, ze nikdy nemusi vyndavat retezy...nejradsi by aby to slo vubec nevinat, protoze pak remca, kdyz jezdime smykama, coz je dalsi vlastnost, o ktere jsem si myslel, ze Haldex neumi...umi a hezky;
Ten passat ale podle me ma 4M, vpravo pod oznacenim motorizace (vypada to na 3.2 FSI, ale mozna jen blbe kecam) je napis 4motion. Zadokolka a passat? To nehrozi... >:-[]
Nechci se hadat, ale take jsem slysel (cetl), ze zakladni motorizace, tedy 3.2 V6 je pouze predokolka a podle ceskych netovych stranek VW, kde je u modelu 3.2 uveden pridomek Motion narozdil od ostatnich motoru s 4Motion, se pravda priklani na nasi stranu... ;-)
V modelovom roku 2004 teda asi od 05/2003 do 05/2004 sa vyrabal Phaeton 3,2 V6 aj ako predokolka a od MY 2005 teda od cca 06/2004 sa vsetky Phaetony robia len ako 4Motion s Torsen-om. :-!
Marku, rozumím ti. Měl jsem také Passata 1,9 TDi s torsenem. Paráda. Pak jsem měl A4 1,9 s torsenem. Paráda. Pak jsem potřeboval větší auto. Zkoušel jsem nového Passata 2.0TDi s Haldexem. Mno, tak jsem si koupil A6. Oba víme proč...
Pokud vím, název quattro má pro automobilový průmysl jako ochranou známku Audi.Všechny čtyřkolky Audi mají název QUATTRO. Ale i Audi používá u A3 a TT také systém se spojkou Haldex. (motor napříč, stejně jako VW Golf a Skoda Octavia). Audi u modelů A4, A6, Q7 a A8 používá systém s náhonem na všechna čtyři s mezinápravovým "šnekovým" diferenciálem TORSEN (motor je vždy podél). U VW se náhon na všechna čtyři vždy jmenuje 4 Motion ikdyž používá jak Haldex i Torsen. Systém Torsen používá jak Phaeton tak Touareg. Systém Torsen je považován za technicky lepší, ale bohužel výrazně dražší. V každém případě je čtyřkolka SUPER, nic jiného bych nechtěl.
Je vidět, že máš přehled Franto a zcela určitě jsi šťastný majitel A-traktivního k-U-ltovního D-ynamického automob-I-lu quattro s logem čtyř spojených kruhů je tak? :-) Dobrá volba :yes: