Novinky
0
Budu se opakovat, ale říkám, když hybrid, tak pro všechny.....Kombík velikosti Octavie a k tomu nějákou tu vábničku od státu, v podobě úlevy na dani....
Tak 1. Ani som nevedel ze ta skareda Mazda Tribute doslata facelift as dokym som ju nevidel pred par dnami na jednej fotke (neviem ci aj pre europu takto vyzera) ale prospelo jej to. 2. Podla mna je to super taketo auta a ked sa pozriete na cenniky aut predavanych v USA tak su tieto hybridy na urovni cien beznych aut co sa v Europe asi v najblizsom case nedozijeme a co je velka skoda. 3. Nechapem EU vkuse blaboce o tom ze automobilky nevyrabaju setrne auta ale ked pride na nich neviedia na tieto auta dat nijake vyhody(vid ČR a SR)ako u blbych to tu je. A za 4. To je len taka myslienka preco vyrobcovia vzdy ked pridu z hybridom musi to mat taky strohy design sice sa to zlepsuje ale preco to nezamontuju do svojich atraktivnejsich aut ktore maju v ponuke myslim ze by to prospelo napr co poviete na ten elekricky sportiak Tesla. P.S. Len tak dalej :yes: :yes: :yes: :yes:
Sice je tu konečně "full hybryd" ale taky by mě docela zajímalo, co by dělal takovej majitel "full hybrydu" kterej by mu vypověděl službu u nás v ČR, kdo by to v ČR byl schopnej opravit >😁
Než podobný hybrid, zůstal bych raději u moderního dieselu. :no:
Budoucnost totiž mají úplně jiná auta: hybridní auta spalovací turbína a elektromotorem. Jediným nedostatkem turbíny pro přímý pohon auta je problém s regulací a ztrátami v mechanické převodovce z důvodu vysokých otáček. Jinak má samé výhody: nízká hmotnost, vysoká spolehlivost, mnohem vyšší účinnost, než pístový spalovací motor, možnost vícepalivového provozu, menší citlivost na kvalitu paliva a tím i lehkou adaptovatelnost na alternativní biopaliva. Pokud už někdo vyvinul hybridní automobil, nebere mi hlava, proč ne s turbinou, protože koncepce hybridního pohonu odstraňuje prakticky všechny nedostatky spalovací turbíny. V takové kombinaci se budeme moci konečně dočkat třílitrové spotřeby u dospělého auta při čistotě výfukových plynů Euro7. Ještě bude potřeba něco udělat se životností akumulátorů - pokud nevydrží alespoň 5 let, je to o ničem.
Budoucnost totiž mají úplně jiná auta: hybridní auta spalovací turbína a elektromotorem. Jediným nedostatkem turbíny pro přímý pohon auta je problém s regulací a ztrátami v mechanické převodovce z důvodu vysokých otáček. Jinak má samé výhody: nízká hmotnost, vysoká spolehlivost, mnohem vyšší účinnost, než pístový spalovací motor, možnost vícepalivového provozu, menší citlivost na kvalitu paliva a tím i lehkou adaptovatelnost na alternativní biopaliva. Pokud už někdo vyvinul hybridní automobil, nebere mi hlava, proč ne s turbinou, protože koncepce hybridního pohonu odstraňuje prakticky všechny nedostatky spalovací turbíny. V takové kombinaci se budeme moci konečně dočkat třílitrové spotřeby u dospělého auta při čistotě výfukových plynů Euro7. Ještě bude potřeba něco udělat se životností akumulátorů - pokud nevydrží alespoň 5 let, je to o ničem.
asi s tím bude nějaký problém...lokomotivy na turbíny se neosvědčily kvůli vysokým teplotám spalin a častým poruchám, možná jde o hmotnost, možná o cenu (?)...
Těžko říct. Myšlenka to není nová. U lokomotiv se to dalo pochopit, protože při velikosti turbíny a množství spalovanýho paliva byl asi nejen problém s teplotou, ale i s objemem a rychlostí výstupních plynů. Někdy snad koncem 50. let nějaké turbínové os. vozy zkoušeli. Dokonce mám za to, že spalovali plyn. Každopádně asi se u aut neosvědčili z již zmiňovaného důvodu, kvůli mech. přenosu výkonu, který, jako celek, vpodstatě dosahoval složitosti pístového motoru. Bylo to v době, kdy byla k dispozici teprve první generace leteckých turbín, éra Boeingu 707, od té doby se udělal na turbínách pokrok, takže i dnešní "kompaktní" turbíny pro auta by už byly spolehlivější. Budoucnost je elektrická. Otázkou tedy je, zda se chce výrobcům automobilů vyvíjet spolehlivé autoturbíny. S mechanickým přenosem výkonu to nemá smysl a tak záleží, zda automobilky nedají zatím přednost pístovým motorům na E85 nebo jiné biopalivo, které budou roztáčet generátory el. proudu. A v té době se snažit vyvíjet efektivní akumulátor. Turbína by byla pochopitelně přínosem při el. přenosu, ale cena a perspektiva jejího vývoje může být pro automobilky příliš vysoká na to, aby omezené zdroje pouštěly právě tímhle směrem.
Já toho o turbínách moc nevím, ale používají se v některých tancích 😄 Třeba M1 Abrams... a k tomu jsem našel toto "Výhodou turbíny je její snadná vyměnitelnost v polních podmínkách a možností výběru paliva (turbína může spalovat benzín, naftu, ale klidně i petrolej apod.). Nevýhodou je pak obrovská spotřeba. Palivové nádrže tanku Abrams je proto vskutku obrovské (pojmou 1908 l paliva)." Jde mi o tu spotřebu, prý je obrovská 😄 asi v porovnání s dieslem...
Jo, to je pravda. Většinou bývá turbína osazená jako komplet s pomocnými systémy a s převodovkou, do takového kompaktního (v kontextu tanku) celku, který se dá celý z tanky vytáhnout kladkou/jeřábem. Američani tomu říkají powerpack. Tady taková výměna "powerpacku" třeba u Leopardu II trvá údajně jen 15 minut v polních podmínkách. Tomu můžou automobilisti jenom závidět 😊 Turbína z Abramse zde [odkaz]
A u toho Leopardu II vypadá tedy powerpack takhle [odkaz] Je to screen z originálního reklamního videa KraussMaffeiWegmann, škoda že má 100mb, jinak bych ho sem dal.
už jsem přišel na druhý důvod - váha? >😁
No u těhlech monster ano, ale to by se asi u os. vozidel nekonalo.
Vaha neni byt zadny problem, moderni spalovaci turbiny v letadlech rozhodne nejsou tezke.
A spotreba rovnez neni zadny problem, protoze z fyzikalnich principu je spalovaci turbina energeticky rozhodne mnohem ucinnejsi, nez pistovy spalovaci motor. Pri elektrickem prenosu vykonu je zaroven vyresena i regulace. Takze same klady.
Kde jsou ty zapory? Treba gyroskopicky efekt roztoceneho soustroji, ktery by mohl ovlivnovat jizdni vlastnosti vozu. Ten souvisi s hmotou rotacnich casti a pri snizeni hmotnosti (treba pri pouziti keramicke turbiny) by asi sel efektivne snizit. A samozrejme ty akumulatory...
Ale nejenom spalovaci turbina je efektivni alternativou. Existuje i projekt linearniho spalovaciho motoru, ktery vyrabi elektrinu tak, ze proces komprese, zazeh, e😜anze a vyfuk probiha stridave po obou stranach pistu, ktery svym pruchodem ve vinuti linearniho elektromotoru primo vyrabi elektrinu bez dalsich mechanickych prevodu. Pri elektrickem prenosu vykonu muze takovy linearni pistovy motor pracovat v optimalnim rezimu a mit ucinnost vyrazne vyssi, nez klasicky pistovy motor s mechanickym prevodem linearniho pohybu pistu na rotacni pohyb klikove hridele. Ovsem na energetickou ucinnost spalovaci turbiny nedosahne. Zase se ovsem da lepe regulovat.
Takze uvidime, jaka bude budoucnost. Bude-li ovsem vubec nejaka...
A spotreba rovnez neni zadny problem, protoze z fyzikalnich principu je spalovaci turbina energeticky rozhodne mnohem ucinnejsi, nez pistovy spalovaci motor. Pri elektrickem prenosu vykonu je zaroven vyresena i regulace. Takze same klady.
Kde jsou ty zapory? Treba gyroskopicky efekt roztoceneho soustroji, ktery by mohl ovlivnovat jizdni vlastnosti vozu. Ten souvisi s hmotou rotacnich casti a pri snizeni hmotnosti (treba pri pouziti keramicke turbiny) by asi sel efektivne snizit. A samozrejme ty akumulatory...
Ale nejenom spalovaci turbina je efektivni alternativou. Existuje i projekt linearniho spalovaciho motoru, ktery vyrabi elektrinu tak, ze proces komprese, zazeh, e😜anze a vyfuk probiha stridave po obou stranach pistu, ktery svym pruchodem ve vinuti linearniho elektromotoru primo vyrabi elektrinu bez dalsich mechanickych prevodu. Pri elektrickem prenosu vykonu muze takovy linearni pistovy motor pracovat v optimalnim rezimu a mit ucinnost vyrazne vyssi, nez klasicky pistovy motor s mechanickym prevodem linearniho pohybu pistu na rotacni pohyb klikove hridele. Ovsem na energetickou ucinnost spalovaci turbiny nedosahne. Zase se ovsem da lepe regulovat.
Takze uvidime, jaka bude budoucnost. Bude-li ovsem vubec nejaka...
Ono s tim linearnim motorem tusim byl driv nejvetsi problem s dostatecne vykonnym pocitacem, ktery dokazal presne urcit cas zazehu smesi. To uz je ted vyreseno, ale porad je problem s tim, kdyz se jednou nepodari zazehnout smes na jedne strane, tak motor zhasne. Ale je ta potvurka jiste mnohem ucinnejsi nez klasika, vede z toho jenom drat, jako delane na hybrid.
...konecne po dlhej dobe NORMALNA diskusia 😉 K tým turbinkam. Mali by mať viac kladov ako záporov a navyše ich vývoj je hnaný dopredu leteckým priem.Problem je v tom že v let priem sa robia s výkonom tisícok koní a riešia sa ine problem ako by sa riešili pri turbinke s výkonom cca 100k. V usa dokonca jazdili nakladiaky s turbínou (70 roky) ale mám pocit že je tam stale problem s relativne vysokou spotrebou paliva a tak. Trvalo by x rokov kým by vývoj turbíny nahradil klas motor. A to asi automob budu radsej vyvyjat palivove clanky alebo niečo podobne. Koniec koncov hybrid nie je nic ine ako auto ktore "zbiera" energiu pri brzdení. A to sa hodí aj ked by malo ist len na palivove clanky alebo baterky. Vlastne vtedy to bude nevyhnutne