Největší americká automobilka General Motors ukončí činnost své značky Hummer poté, co zkrachoval pokus o její prodej čínské strojírenské firmě Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Oznámila to v noci GM.
Sice bych Hummer nechtěl, ale zprávu o jeho konci neberu jako dobrou. Svoje místo si Hummery našly. Nejsou o nic horší co se týká spotřeby než třeba Cayenne - znám jednoho majitele a ten když v klubu majitelů řekl, že je schopnej se vejít s lehkou nohou do 20 na sto, nikdo mu to nevěřil.
Chyba je, že tyhle auta jsou extra nebezpečná pro ostatní lidi na silnici, dá se říct že i víc než náklaďáky. Nemají nárazník, nebo ho mají příliš vysoko, takže deformační zóny u klasických aut nezafungují.
Na parkovišti zabere tak široké auto dvě místa. Majitelé jsou pozéři co tak velké auto neumí pořádně řídit, ale o to víc s nimi prasí, protože ví, že jim každý raději uhne. Ale to platí skoro pro všechny velké offorady.
to je strasne.. niekedy zasnem aky ludia existuju. Zvycajne sa s takou vzorkou nestretavam, lebo nie je kde, ale ak sa mi obcas postasti, tak aj na SK to stoji za to a majitelia tychto skatul to je uplne osobitna kategoria. Na zapade som takychto ludi ani nevidel (akurat v Monte Carle take jelito ruske vystupilo v kratasoch a vytahanom tielku pred kasinom z Astonu Martin a chcelo ist do kasina hrat :-)
schvalne za Fabii pripoj treba vlek s 1.5t lodi, schvalne jestli se ta fabka HTP rozjede alespon na rovince >:D
ale H2 teda nemusim, ja radsi H1, a mit zbytecnych 5 respektive 10 mega, tak ho mam u domu hned v OpenTop verzi :-) bile prome a ruzove pro pritelkyni
[odkaz]
Kto tu pisal o odpore vzduchu a valivom odpore a vahe - cize tlaku na cesty? N I K T O! Tak to tu nevytahuj, samozrejme v tomto mas pravdu - to bez pochyb, no kazdy tu spominal emisie a spotrebu...
U nas zachranarske Hummeri nejazdia! no pred tym ako som to spominal som spomenuv vseobecne off roady - nie len cisto HUMMER! Lebo na off roady tu nadava kazdy ako na zbytocnost...
No vidis... a ja mam namontovany bezne ak by mi niekto nedal prednost >:D >:D
Uz delsi dobu ziju v Coloradu. Existuje zde rozumne mnozstvi starych, vetsinou zlatokopeckych cest, kam se s cimkoliv motorovym (pokud nemate znacky, musite si koupit registracni nalepku) muzete legalne vydat (nenechte se ale mast, je to tak 1% podobnych cest, ale zjevne to staci). Pokud se nebavime o ctyrkolkach, 85% provozu na techto cestach tvori wranglery v ruznem stupni upravy. Pak ruznoroda smeska FJ, Pathfinder, nejruznejsi trucky, stary LandCruisery (imageovka). Do lehciho terenu Outback, to je tady snad nejrozsirenejsi auto. Hummeru jsem vidaval vic v ghettu nebo v Cechach ve meste. Nemam pocit, ze alespon mezi lidma, kde se pohybuju, by Hummer neco znamenal. Asi pred dvouma rokama jsem slysel poznamku: kdyz hledas barak, jehoz majitel nema na splatky hypoteky, nasleduj Hummera.
Naozaj sa cudujem kolko ludi tu nadava na Hummer a skace od radosti ze zanika...az ma to zaskocilo, pytam sa preco?
Kazdy tu len nadava na spotrebu, na emisie, na negrov s retazmi a neviem co este vsetko mozne. Skuste mi prosim napisat preco je take H2 alebo H3 horsie od vasej modly McLarenu? ten supersport ma spotrebu 40 litrov??!! Chcete povedat ze Veyron ma mensie emisie ako H3? preco tu kazdy nadava tak stupidne na nieco co nedava zmysel. Kazdy kamenuje off roady... a preco nie Ferrari, Lamborghini, Hemi v Challengeri ale len v Hummeri a podobne? v com je rozdiel medzi spotrebou 25 tam a 25 v Hummeri? Ziaden... len zavist, ignoracia a prizemne myslenie.
Najlepsie by bolo aby vsetky off roady prestali vyrabat ze? ved naco ich treba? len na zachranu ludskych zivotov? na vojenske ucely a tak... Alebo zacnu montovat gulomety na supersporty? Maserati spravi upravu pre horske sluzby?
Ano su to velke, tazke, nemotorne auta, no na to boli urcene:
[odkaz]
(na snimku je iveco)
Doba si ziada mozno nieco lacnejsie, nieco mensie, neni odbyt a preto Hummer konci, no ako sa hore vymenovalo, pre tvrde ucely armady je tu este vela univerzalnych aut.
Apropo je tu vela off roadov co su vynikajuce takmer neznicitelne v terene, no Hummer je znamy svojou univerzalnostou pouzitia s vysokou nosnostou a perfektnou stabilitou... urcite si to auto zasluzilo byt legenda - hlavne pre vojenske ucely ako T613 spominal... prilis patriocke video, no s famoznymi prejazdami:
[odkaz]
Zdravim, tak dnes som bol off a ako pozeram prisiel som dost neskoro. Vymenovali ste tu toho naozaj dost. Je tu aj Kombat (vyrobca Dartz), dokonca aj Vepr (co by mna tu nenapadlo spomenut) aj tu kanadsku zrudu...(no neodola takym razam zbrani ako Kombat).
Iveco LMV malo aj dvojca od Fiatu, no len ako studiu - o tom malo kto vie.
[odkaz]
A aj tak ste zabudli na nam podstatne blizsie auto a to je Renault Sherpa
Proč proboha? Protože je to značka jejíž pověst byla založena na jednom modelu, který se delší čas nedodává. A ty zbývající modely jsou snadno nahraditelné.
A nepleť si Hummer s HMMWV. A i ten bude v nedaleké budoucnosti končit. Přežil se.
nejlepší H2 je v transformerech a kreslenném filmu auta >:D >:D nějaký sedumadvacítky na gumách 325 na 30 atp >:D >:D >:D H2 také není hummer stejně jako kejen není porsche... ale bez kejena by nebylo porsche... chápete co chci říct?
Je to tak ale jak se zde napsalo tak se jen interiér z V3S vyměnil za "luxus" pro běžné lidi. když jsem tuhle zprávu viděl tak jsem tomu nevěřil a nevěřím... :-( dacia ať krachne, fiat, renault, bentley ale proč Hummer:-( proboha proč??!! :'-( Doufejme tedy jen že se díky nadšencům budou dál H1 zkrz armádu dostávat dál do soukromých rukou kde z nich budou smrtonosní zabijáci všech pseudoteréňáků s drastickými úpravami podvozků a nezůstane jen u toho že si US army najde svoje toyotu rav4 a Hummer skončí kompletně v dějinách... Náhrada za něj totiž není. To už pak opravdu jedině tak V3S...
H2 iH3 ma tovarne nastaven omezovac na 160km/h, coz je tak jeste rozumna a bezpecna rychlost. Kazdej prodejce ti vsak auto otevre, necha se na tom snizit podvozek a pritvrdit, potom uz neni problem necely 4 tuny rozhoupat na rychlost okolo 220km/h a to nekecam, myslete si co chcete. Ovsemze zastavit je to pak uz jiny kafe, fyzikalni zakony plati pro vsechny. A poku pochybujes o pohodli, jedina rada je, domluv si testovaci jizdu. D11, 3. kilometr.
Tvé počty jsou opravdu směšné. A měly by smysl až v okamžiku kdy by měl ten Hummer 26 míst (5x5,16).
A k bezpečnosti... To s tím Hummrem vyletěl ze zatáčky při běžné jízdě nebo při blbnutí když na to neměl... A poslední věc kdyby tu 307 sundalo něco jiného než Hummer možná by žili všichni. Hummer je bezpečný jen pro toho kdo je uvnitř...
Za sebe bych raději bral aby mi přednost v jízdě nedala Fabie nez ten Hummer.
V Hummru na ridice pusobi syndrom neohrozenosti... Bohuzel pak jsou ohrozeni vsichni kolem... Protoze az by se ten chlapek o kterem jsi psal s tim Hummerem dostal na silnici nechtel bych byt pobliz...
No...a sme doma >:D Akurat, ze toto auto bolo tak drahe, ze aj ked domacej vyroby, bolo drahsie ako cokolvek zo zapadu. >:D A potom tie natahovacky okolo prav na jeho vyrobu...kapitola sama pre seba.
Nehovoriac, ze Kerametal klamal, alebo si nedostatocne zistoval pravdu, ked tvrdil, ze Aligator je unikatny tym, ze moze byt aj obojzivelny. To uz ma totiz davno Panhard v podobe klasickeho PVP... ;-)
Ja uz tak nestiham, ze tiez mam radost ked sa vidim v zrkadle. V opacnom pripade mam taku rychlost, ze ani ten odraz obrazu sa nedokaze vygenerovat. >:D
a nebude to tim ze Hummer nakladak H1 nikdy nevyrabel a jen se spolecne prodaval v salonech s H2 a H3, GM vlastnilo a chtelo prodat jen licenci a asi vyrobni kapacity na H2 a H3, ale H1 jim nikdy nepatrilo a nemohlo ani prodat ani ho nemuzou nechat zaniknout
H1 Alpha se bude delat dal v tom omezenem poctu jako se delala dodnes primo u AMgeneral, auta H1 nejen civilni, ale i specialni upravi pro policii a hasice nebo jako zasahova vozidla, takze odbyt nato maj, i cena H1 je uplne nekde jinde nez zaco se prodavali sracky H2 a H3
Proč by se "mít rád auta" a "nemít rád H2/H3" muselo vzájemně vylučovat? Kariéra H2 se zvrtla do auta pro více či méně známé rapery, kteří do toho nacpou Playstation, satelitní televizi, tunu neonů, 20 a více palcová kola a repro co je slyšet z Los Angeles do New Yorku. Z mýho pohledu to o spotřebě není, byť reálně to je jeden z důvodů, proč to auto skoro nikdo nechce. Spíš to na mě působí jako něco, co si chce hrát na drsnou H1, ale prostě na to jaksi nemá. Nemyslím terénní schopnosti H2, ty jsou vynikající a nejedená se o nějaký přitroublý SUVčko, co se zahrabe na psím *, ale o auto jako celek. Ve srovnání s H1 to působí asi jako když si nějakej blbeček napíchá do svalů Syntol (viz. Google) a jde machrovat do posilovky. H3 rozvádět ani nechci, to byl takovej pokus, trochu ze zoufalství, jak vylepšit prodeje.
Ale to je můj subjektivní pohled, objektivně je to jednoduše o tom, že Hummeru nepřeje doba. Ať za to můžou pseudoekologové, ekonomická situace ve světě nebo cokoli jiného - firma Hummer nabízí produkt, o který není velký zájem a to jí položí. Stalo se to i významnějším modelům, potažmo automobilkám nebo určitým třídám. Jmenujme např. Bugatti a Lamborghiny, které zachránilo VW, ale už to jsou jiné značky než bývaly a pozbyly některé své rysy. Jednu dobu měly na kahánku supersporty a ty dnešní nejsou s auty jako F40 nebo McLaren F1 moc srovnatelné. Nebo Escort Cosworth, ten nikdy nedostal a nikdy nedostane opravdového nástupce. Příkladů by bylo.
HTP musis poradne slapnout na krk, aby to jelo. Navic ve 140 je v ni uz takovej kraval, ze se stejne pak tahnes radsi kilo. No jasny, ze 307 se zmuchla jako papir, ale to stejeny plati i pro naraz 307 treba do stromu - obtoci se kolem nej, kdezto s H2 se mi uz nejakej ten stromek podarilo pokacet... Jedna zkusenost za vsechny, klient nam v brezanskym udoli nejak neodhad zatacku a s H3 se v 80 podival ven, prerazil 4 stromy a znicil auto, dulezity je, ze se jemu, ani diteti co vezl vubec nic nestalo. Vyzkousej tohle s jinym autem a pak sem napis, pokud budes mit cim a jak. ;-)
Zajimalo by me proc na web o autech lezou lidi, co auta nemaj radi. Rekneme si to na rovinu: H2, rok 2009: objem 6,2l - spotreba 20-25litru/100km. Pokud 6,2 vydelim objemem 1,2HTP(spotreba 8 litru) a vynasobim spotrebou dostanu 8*5,16= cca 41 litru. A to jsem na fabii jeste hodnej, aby ta potvora jela, tak spali 10 jako nic. A ani na vykon tech 5 HTP dohromady Hummera neda... To bylo pro "ekology". Dalsi, ten co tu vykrikuje, ze Hacka ohrozujou ostatni ridice, videl jsem nasledek srazky Peugeotu 307 vs H2, H2 rozbitej blatnik a prorazenou gumu, francouz byl mensi nez Smart a zarvali v nem dva lidi. Tak mi reknete, ktery z tech aut bylo vic nebezpecny. Navic klasicky, jak je v cechach zvykem kazdej kazdymu vse zavidi. Takze se tahle diskuze cte opravdu s usmevem. Kdokoliv, co sedne do Hummeru, nastartuje si, chytne se volantu, nasaje vuni kuze, zaradi D a da mu plnej knedlik, uz do obycejnyho auta nechce. Ja sam mam v tehlech autech najeto par tisic kilometru jako instruktor, to pro rejpaly. Tak a ted do me!!!
Přesně tak. Navíc je to úplně zbytečné auto. A hnusné. Jenže i přes krabicovitou obludnost někoho přitahuje. Proč? Proč je jiné než všechna ostatní auta. Hnusné, ale jiné.
Ne HMMWV je jen vojenskéj malej náklaďáček s interiérem jako má Praga V3S. Legenda je Právě jen H1. A to tak silná, že utáhne i H2 a H3. Kdyby nebyla dost silná nevznikly by.
Pro mě to je LEGENDA. Určitě víc než Jeep(a ten mám rád). A jestli si nezaslouží žít tak GMC a podobný auta už vůbec ne. A měly by bejt vyhubený ještě před Hummerem. >:-[]
Určitě. Co si pamatuju, tak US Army ani tak neočekává lepší jízdní vlastnosti, ale chtěji něco lehčího alevnějšího. Když musí šetřit i americká armáda, je to už se světem špatné ;-\
[naprosto OT: málokterá zpráva mě tak naštvala jako Obamovy škrty vojenského rozpočtu, hlavně menší počet nakoupených F-22 je IMHO velká, možná tragická chyba]
neviditelná ruka trhu naštěstí tuhle zrůdu smetla do propadliště dějin , chlastat benzín jako otesánek se nikdy nikomu nevyplatilo a tak to bude navždy
Taketo auta vcitane GMC nemaju co hladat na ceste. Su vhodne akurat tak na zabijanie ostatnych ucastnikov premavky.
Na poslednom prevedni som sa fakt pobavil. Pride skatula vysvietena ako vianocny stromcek, vystupi hrubokrkohlav a jedine prirovnanie co mi napadne.. Aky pan taky kram!
Kdo nám zbyl? (vím H1 se už delší dobu neprodává)
Toyota Megacruiser [odkaz]
GAZ Tiger [odkaz]
Dongfeng Hanma [odkaz]
Kolmare zapom jsem z těch těžkotonážníků, co jsou ještě ve výrobě na někoho?
Jediný pravý hummer je H1, a ten se jistě v případě zájmu armády bude dělat dál. Na hummeru civilním lze ocenit jen specifický design a image, jinak je to výtvor marketingu, bez vlastního nápadu, historie, dílů. Žroutů benzinu je na světě mnoho (např. Fabia 1,4 MPI), proto je mi to z eko hledika zcela šuma fuk.
V tom odkazovaném článku mě nejvíce pobavila hláška, že mu dali botičku protože bránil ve výhledu >:-[].
...a tak jestli nezrezivěl, možná tam stojí dodnes - tomu říkám policejní logika :yes:
O co je horší než GMC nebo velké Chevrolety? Právě, že technicky jsou ty H2 a H3 úplně stejné. No a všichni pozéři co je museli mít už je asi mají, takže končí nejspíše kvůli mizerným prodejům.
[odkaz]
A poznám i ďalšie "dobré orgány", ktoré tou zrúdou jazdia...pre mňa osobne je to humus na kolesách v radoch civilných vozidiel, slúžiaci na prevážanie veľkej vyholenej hlavy vrazenej po líca medzi plecami. Uznávam armádne schopnosti týchto vozidiel, ale Hummer ako taký, sa pre mňa automobilovou legendou nikdy nestal a nikdy nestane.
Presne tak, mozna jeste H1, ale zbytek? Pozerske auta ktery nedavaji smysl.. Ano když ho vidim na ulici, tak se zanim otocim, ano chtel bych se treba i projet, ale zit bych snim nechtel, takze tak ;-)
Myslím,že jsou na světě horší neekologické auta než Hummer... jasně že auta jako celek mají podíl na globálním oteplování, ale Hummer sám o sobě se v tom podílí tipuju tak jedním procentem. Horší jsou neudržované vraky které nesplňují emise ani když zavřeš obě oči
Je to škoda! Vždyť HUMMER je legenda. Dosáhla statutu legendy vpodstatě ihned po uvedení do prodeje. To se snad nepodařilo žádné značce na světě. I takové legendy jako Ferrai nebo Jeep si svojí pověst musely vybudovat. Hamík né, on jí má takříkajíc vrozenou. A ekologie? Pcha o co je horší než GMC nebo velký Chevrolety? Vždyť jde o totéž jen s Mega image, že by hamíka nikdo nechtěl?