Novinky
nepříliš chytří američani nakupují chytře - levnější a kvalitnější výrobky. Oni ale nechápou, že jsou sami proti sobě. Být evropan a kupovat neevropské auto... to je slabomyslná krátkozrakost. Možná je to lepší pro moji peněženku. Z hlediska budoucích generací je to ale podřezávání vlastní větve.
Takhle si lhát do kapsy? Tomu snad ani sám nemůžeš věřit? A příště, než vypustíš takové moudro, si rozmysli, než budeš psát o chytrosti druhých, ty odborníku >😁 :no:
Tak vetsi blbost sem uz dlouho necet. Co tak koncept konkurence jako jednu z nejvetsich sil ktere zenou kterejkoliv trh dopredu. Ty si myslis ze kterakoliv automobilka vymysli vsetky ty jejich novinky jenom proto, aby nam, ridicum, udelala radost. Bez nakejch marketingovych strategii, tj narustu zisku? NE. Vsiml sis jak se zmenila kvalita US vozu v poslednich par letech? Krasne exteriery, silnejsi a uspornejsi motory, velmi pohledne interiery s pouzitim lepsich materialu? Nemuze to mit tak uplne nahodu neco spolecnyho s tou rostouci japonskou konkurenci v USA? To jako maji slepe kupovat jenom US auta, tim padem je vubec netlacit neco zmenit a tim padem i oslabit jejich konkurencishopnost na ostatnich trzich? Japonci delaj pohledna a kvalitni auta kvuli konkurenci z evropy pred mnoha lety, a ted zase evropa se snazi robit kapanek levnejsi vozy prave kvuli konkurenci z japonska. Tot vse, jdu si asi udelat kafe.
No mě těší, že jsem pár jedinců zvednul ze židle. Jak známo, když nikoho nenase*eš, nemá cenu psát. Nicméně.... pravdu mám samozřejmě já. Jde o válku jinými prostředky, což musí vidět i nepříliš inteligentní jedinec. Kdo nekupuje FIATa, prodává své děti.
Takže co bys navrhoval? Uzavřít trh? Jinak je úsměvné, jak se tu "nepříliš chytrým američanům" "mazaný evropan" směje, a zatím nakupuje výrazně oholená auta za výrazně vyšší ceny. 😢
Zaprvé se američanům nesměju. Zadruhý neřikám, že evropský nebo americký auto je automaticky lepší než japonský. Neumíš číst? Řikám jen, že než koupíš auto, měl bys se nad nim zamyslet taky z tohohle hlediska. To je všechno. Potřebuješ, abych ti vysvětlil, co jednotlivý slova a věty znamenaj, nebo to už zvládneš sám?
Je vidět, že jsi fakt "odborník".. 1) japonská auta nejsou na US trhu levnější než ta americká - trochu se to liší model od meodelu, ale v průměru jou ty ceny dost podobné; 2) podstatná část japonských aut prodávaných v USA se i v USA vyrábí - japonský je maximálně jejich znak na kapotě; 3) Co je to v dnešní době "evropské" auto?
Otazka pro Toma (ja to presne nevim): Nevyrobi se vic americkych/japonskych Toyot v Kanade a Mexiku nez v US? Mam pocit, ze ano. Aby tve tvrzeni nebylo zase jen dalsim reklamnim sloganem Toyoty 😄
Tvé pocity jsou mylné 😉 Letos Toyota v severní americe vyrobila 1,362,844 aut.. jak je vidět ve zdroji [odkaz] naprostá většina byla vyrobena přímo v USA.. Toyota si je vědoma "vedlejších aspektů" své velikosti a úspěchů, proto se zásadně drží hesla "vyráběj tam, kde prodáváš"
To je pravda, zapomnel jsem tam jeste doplnit auta TTT do US dovezena 😉 Nicmene i tak se v US vyrobi slusna cast, holt ty fabriky TTT tolik nesleduju 😄
V roce 2006 prodali 2,220,090 a z toho 1,362,844 bylo udělaných v severní americe (přičemž většina v USA), což je docela dobrý poměr.. navíc se Toyota snaží, aby tenhle poměr pořádně narostl - cílem je vyrábět v severní americe vše, co se tam prodá - což je podle mě docela chvályhodné. Výrobních fabrik maj zatím v USA sedm, navíc se Camry částečně bouchá i u Subaru (je o ní neuvěřitelný zájem a nestíhají uspokojit poptávku), v roce 2009 plnují otevřít další továrnu někde na jihu USA.. kdyby tam jen vozili auta z USA, tak by s tím amíci asi měli problém, ale když se v USA i navrhují a vyrábějí, tak pro normálního člověka není problém
Nějak mi tam chybí VW a überAudi >😁 Copak copak? Že by se dobře prodávalo jen na německých trzích, rozuměj v post-komunistických zemích >😒] 😉
Kde je Peugeot, Renault, Fiat a ostatní evropští hráči? Utekli z USA už před dávnými lety kvůli neschopnosti konkurovat. Prodávali v USA zlomeček toho, co VW.
No, asi tu nebudeme porovnávat prodeje US značek v EU s těmi evropskými v US. Viď, že to nechceš, že ne? >😁 PS: Já tu nestavím VW do role nejlepšího výrobce aut na světě 😉
Ne, ale z evropských značek propaguješ ty, které byly v severní Americe tristně neúspěšné. Proto tvoje posměváčkování se VW bylo v tomhle ohledu silně mimo. >😁 :no:
Kdo adoruje Francii, musí asi nenávidět Ameriku; stejně jako sami Frantíci, kteří se pořád opájejí omšelým snem o Mocné Francii, a nemůžou se smířit s tím, že znamenají čím dál větší ho\/no - tak to musej Amíkům dát pořádně sežrat. (Dalším obrovským proviněním USA vůči Francii je, že ji za WW2 osvbodily.) Takže ZZ je pouze další "moudrý" Evropan, který na Ameriku shlíží shůry z piedestalu vlastní domnělé duševní nadřazenosti; a od toho se odvíjejí všechny jeho maličké taky-názory i ty jeho (notně obnošené) vtipy, kterým se zpravidla nejvíce směje -kdo jiný- právě ZZ.
BTW jejich prodeje tam nejsou, protože se pohybují na hranici statistické chyby >😁 😉
>😁 >😁 Jak jsi dnes krutý >😁 >😒] :yes: 😉
Rád bych byl krutý, ale tohle je fakt 😉 Kdybych chtěl být krutý, tak se zeptám: "Hale, to jsem si fakt nevšiml, voni se VW prodávaj i v USA?" >😒] >😒] >😒]
>😁 >😁 >😁 >😒] LOOOOOOL :yes:
Vy jste dva debilci,co?Audi i VW kazdorocne svoje prodeje v Americe zvysujou
Absolutně, ale absolutně nevíš, co píšeš! Rok 2005 byl pro VW zvláště vydařený - propad kolem 30%.. to se to pak v roce 2006 roste, když máš nízkou základnu pro výpočet.. Přestaň se prosím ztrapňovat respektive se aspoň neztrapňuj ve vláknu do kterého píšu! 😉
Soucasna situace se dala odhadnout pred deseti lety, coz je umerna doba na reakci, kterou US automobilky totalne propasly a svoji krizi se snazi vyresit naprosto debilnim pokusem o dobiti evropskeho trhu. Fakt nechapu to stado manazerskych tupych ovci, ktere ridi automobilky, v podstate veskere pokusy o globalizaci trhu skoncily fiaskem, odhad vyvoje trhu neprobehl vubec zadny a nyni ani zadne pripravne kroky na nazvladnutou situaci a pripravu na dalsi.
V Rusku a v Číně to Fordu resp. GM docela jede. Ale to bys měl vědět, když tu mluvíš tak zasvěceně o nefungující globalizaci a odhadu vývoje trhu. Za ty žádné přípravné kroky bych si dovolil zmínit Ford Edge coby člena zatím velice malé rodiny aut operujících na velice progresivním trhu CUV. (A to nemluvím o hybridech a vývoji alternativních pohonů, kde se zatím většina automobilek Fordu dívá na záda.)
Když zmíníš "a", tak ale musíš zmínit i "b".. v Rusku a v Číně jim do docela "jede", jenže to je způsobeno tím, že tam dosud Toyota příliš neoperovala - poslední dva roky se Toyota zaměřila na Čínu, postavila několik továren.. koukni se na čísla za poslední rok.. během dvou let je náskok amíku v prachu, další dva roky a Toyota je daleko před nimi.. amíci mají ale jendu velkou výhodu - Číňané (zcela pochopitelně) nemají japíky moc v lásce
Řeč byla o tom, jestli globál(izač)ní aktivity US automobilek fungují či ne. Mluvil tu někdo o Toyotě??? 8-s
Kontext, kontext :-! Před třemi lety Toyota v Číně prakticky nebyla.. GM a Ford v Číně dobře "fungují", proto, že jim kromě VW neměl kdo šlapat na paty.. jakmile to ale Toyota rozbalila.. Mess with the best, cry like the rest 😉
"Jakmile to Toyota rozbalila..." tak co? Tak to GM a Ford v Číně zabalí? >😁 Potenciál čínskýho trhu je takovej, že ještě nějakou dobu tam vesele porostou všichni, kdo tam strčej šňupák - bez ohledu na to, jestli tam bude nebo nebude nějaká Toyota... Ty máš ovšem nezvladatelný nutkání kdykoli se řekne "US auta mají úspěch", dodat "protože jim to Toyota dovolila". 😄 Měj se mnou chvilku trpělivost - jen co si na to zvyknu, přestanu se nad tím pozastavovat a komentovat to. >😁
Já si spíš myslím, že máš nasazené růžové fordí brýle mámení 😄 Posunul jsi význam diskuse - šlo to o to, jestli jsou globální aktivity GM a Fordu úspěšné.. Freezer psal o fiasku ve většině případů, s čímž se dá v podstatě souhlasit.. v Číně se daří všem, protože je to nenasycený a značně rostoucí trh, kdyby GM a Ford neuspěli ani tady, tak to by byly rovnou na odstřel.. úspět na tak hladovém trhu, navíc, když Ti konkuruje pouze v VW, to není nic "těžkého".. jenže se koukni na kterýkoli jiný vysoce konkurenční a nasycený trh - amíci nemají mnoho šancí, japonci je drtí, korejci jsou také stále silnější - proto také byli amíci mezi prvními v Číně.. nic jiného jim totiž nezbývá, na vyspělých trzích totiž již nemají prostor a zákazníky japíkům vzít neumí.. na rozdíl od (zejména) Toyoty
Samozřejmě mlžíš. Význam diskuse (k porovnávání s Toyotou) jsi posunul ty. Já jsem uvedl pár příkladů toho, kde to Amíkům funguje, v reakci na tvrzení, že jim to skoro nikde nefunguje. Jak to bude "až to Toyota rozbalí" je v tuto chvíli irelevantní a navíc spekulace.
Myslím, že jsi nečetl pořádně.. psal jsem, že to Toyota již rozbalila, během dvou let se dostala na jejich úroveň prodejů.. navíc měla letos vyšší nárůst než amíci.. tak ono jim to i v té Číně až zas tak nejde (tedy v porovnání s nejlepším)
Myslím, že se opět snažíš posunout význam diskuse od "amíkům to skoro nikde nefunguje" k "amíci jsou lepší než japka". Začíná to bejt únavný. Nikdo současnou dominanci Toyoty nezpochybňuje, proto působí tvé připomínání toho faktu při každé (domnělé) příležitosti divně. (A celé tohle souvětí platí i o současném stavu US automobilového průmyslu.)
BTW opravdu se bavim tím, jaké naděje vládají fanoušci Fordu do Fordu Edge.. do předu Tě varuji, moc tomu nevěř.. to auto je pěkné jen na pohled, uvnitř je to žalostná tragédie - mám info od člověka žijícího v USA, kterej ho viděl v reálu - ten interiér je prý k breku, laciné materiály, absurdní kvalita dílenského zpracování.. na tom autě je prý neuvěřitelně vidět, že Ford musí šetřit
Četl jsem dost názorů na Edge, pár negativních (tvůj "člověk žijící v USA" je pouze jedním z ních) a drtivou většinu pozitivních. Považuju se za fanouška Fordu (asi ne tak fanatického jakým jsi ty pro Toyotu), ale do Edge "vkládám naděje" asi takovéto: vidím, že Edge je pěkný auto, jako málokterý na US trhu, a vzhledem k tomu, co jsem četl, věřim tomu, že je to i dobrý auto, jaký by měl Ford dělat pořád. Je to silnej kůň v progresivním segmentu.
Je vidět, že mě neznáš.. jinak by jsi nemohl tvrdit, že nejsem fanatik.. navíc, mou nejoblíbenější značkou je dlouhodobě Mazda :-! Rozdíl mezi námi je v tom, že mě, oblíbenost značky nezpůsobuje problém s vnímáním 😄 Jestli to auto dovezou do Evropy v té podobě, jako je v USA, věř tomu, že si na má slova vzpomeneš. Ano, Edge je dobrý.. jen že konkurenční RAV4 je vynikající téměř ve všech parametrech a to je právě ten problém!
Já ale netvrdím, že nejsi fanatik, naopak. >😁 Edge není auto pro Evropu, v Evropě Ford nic hasit nemusí, proto je mi putna, jak by Edge dopadl v Evropě. Zatím tedy Edge posuzuju podle toho, podle čeho ty - JPP. Tvrzení o problémech s vnímáním je celkem pochopitelný pokus, když se do toho začínáme trochu zamotávat, ale v tomhle ohledu mám svědomí čisté, čehož důkazem jsou některé mé na$rané příspěvky na adresu FoMoCo; takže se tomu a tobě můžu smát, a taky směju. A zase nám ta Toyota utekla, viď? Nikde jsem netvrdil, že je Edge To Nejlepší Auto Na Trhu, tak proč sem zase taháš RAV? >😁 Ad "všechny parametry" - no vzhled rozhodně ne, a ten se taky počítá, ten taky prodává; v tom je RAV typická Toyota - nuda. (A to si dovolím tvrdit i s vědomím toho, že "design je věc veskrze subjektivní".)
To opět není pravda.. Ford a Evropa, osobní dobrý, ale co SUV a off-roady? Narazil jsi na jeden z nevětších trumfů Toyoty - dokáže postavit auto, které prodává po celém světě X Ford musí vyvíjet různá auta pro různé kontinenty = to v dlouhodobém měřítku to není únosné a dojedou na to! O RAV4 mluvím proto, že je přirozeným konkurentem Edge.. a pokud máme hodnotit Edge, tak je to nutné brát ve vztahu ke konkurenci.. Edge půjde proti RAV4.. vzhledem k tomu, jaká je RAV4 a vzhledem k tomu, jak moc Ford na Edge vsází, si dovolím tvdit, že to bude nedobré.. pro zajímavost - RAV4 je US superhit - letos 152,047. jsem tedy zvědavý na Edge
Díky za názor. Naprosto s Tebou souhlasim! Ještě si přisadim - amíci kupí jednu chybu za druhou posledních dvacet let, proto to s nimi jde stále více z kopce :no: Podle mě je to tím, že jsou americký manažeři příliš orientováni na to, aby byli jejich výsledky co nejdříve vidět (= dostali prémie).. dělají různé zásahy s krátkodobým efektem, ale nejsou schopni/ochotni dělat kroky, které by se projevili třeba až v horizontu 10-15 let. Naopak japonský management vychází ze "samurajské trpělivosti", je zaměřený více na budoucnost než na rychlé výsledky
...hm, ono je už potřeba dát trošku po tlapách těm arogantním pumpedýzákům (VW) aby spadli na zem, vychladili hlavy a trošku je sklopili. A možná se vrátili k tomu, co mají v názvu. Volkswagen.
boj mezi skopčákama(VW) a japíkama (TOYOTOU).Jen tak dál klucí,ať se máme o čem bavit stejně všichni víme,že na TOYOTU nikdo v současnosti nemá. >😒] >😒] >😒]
Niet sa prilis comu divit. vidi as mi to tak, ze amerika zaspala dobu. Mozno este v tych 50 - 80 rokoch boli konkurencie schopni, no po tomto obdobi viac- menej stagnuju. Pozrime sa na pouzite materialy. Vykony ich S.U.V. / cest vynimkam/ sa nemozu rovnat ani Japonskym naftakom a popri tom tam ma americke suv kazdy druhy. Porovnajme si napr. Hondu /Acuru/ s nejakym amikom. Nie je to mozne? Preco? Ich motory maju vyssie objemy, vacsiu spotrebu, vsetci maju automaty a palubne dosky maju spoje velke ako u europanov ozdobne listy? Proste povedane som rad, ze nieco take konecne pritlacilo americanov k muru a dalo im ultimatum aj ked som to cakal uz pred 4-5 rokmi.
Už jsem o tom nedávno psal.. jelikož se redakce nezabývá takovými "maličkostmi" jako je strategická schůzka vedení světové trojky s vedením světové dvojky (zatím, pánové zatím), tak musím informovat.. vrcholní představitelé Fordu požádali Toyotu o setkání, Toyota svolila a tak se v Tokiu uskutečnila schůzka.. moc se neví, co se tam probíralo.. každopádně se ví, co o Toyotě řekl CEO Fordu Alan Mulally: "the finest machine in the world, the finest production system in the world," adding that "we went to study with the master." /// Co dodat? Snad jen.. když víš, že na to nemáš, když víš, že nedokážeš protivníka přemoci, tak stáhni ocas a nabídni mu spojenectví 😉 Mess with the best, cry like the rest. Today Tomorrow Toyota :-!
No jo, každý by chtěl umět dokonalost výroby jakou má Toyota 😉 :yes: PS: Včera jsem zjistil, že Toyotám sebrali prodej nových Lexů u nás. Může je prodávat už jen Duba :no: :no: :no: ;-\ 8-s
??? Pokud vim, tak Lexus prodava C&K v Brne a Duba v Praze,oba prodejci prodavaji i Toyoty. Co sebrali?
A důvod? Nesplňovali podmínky? Možná, že chtějí Lexi prodávat pouze v lexusních centrech
To asi určitě, jenže Duba NEMÁ žádné Lexus centrum. Oproti např. Tsusho nebo Freyovi má podřadný showroom. Navíc Duba je kapitola sama o sobě. Nemám rád jeho přístup, ani přístup jeho lidí na "krámě". Když to srovnám s Tsusho, tak nebe a dudy. Jediné pořádné Lexus centrum (výhradně Lexus) se staví v Brně - byla tu o tom zmínka. Druhé by se pak mělo stavět někde na P5 na Plzeňské. Tu informaci o Dubovi mám od člověka z Tsusho. Docela nemile mě to překvapilo. BTW minulý týden jsem byl v Drážďanech a navštívil ze zvědavosti Lexus centrum (mají ve městě dvě). Vskutku lexusní záležitost 😉 A ještě jedna čerstvá zpráva od jednoho nejmenovaného zdroje 😉 která ovšem popírá mou zprávu 😄 Prý Duba přišel o licenci na prodej Lexu... i Toyoty >😒] Jestli je to pravda a jaký bude vývoj.. no to by mě hodně zajímalo 😉
Ve světě je to tvrdej tren😜 "chceš prodávat Lexus, pak jedině když máš lexusní podmínky". Tak že už to asi dorazilo i k nám.. prostě, když Lexus, tak jedině lexusně.. salon, prodejci, služby, servis.. modelky? jj, lexusní modelky by mě zajímali, tedy zejména pokud budou dostupné i v rámci poprodejních bezplatných služeb >😒] 😉
Jo, jo a jasně to deklaruje, že se Lexus začíná v Evropě stále více hýbat. Holt není to "jen" Toyota 😉 V těch Drážďanech (obecně) byly strašně oškliví lidé. Za celou dobu jsem neviděl hezkou osobu. Ani ženskou, ani chlapa... Jen v Lexus centru byla pěkná recepční (i když byla trošku starší, tak stále pěkná ženská). Lexusní modelky, hmmm hmmmm.. [odkaz] >😁
Ten odkaz je fakt hustej >😁 :yes: Je vidět, že to maj dobře naplánovaný 😉 Čekám, kdy ty poprodejní služny spustěj >😁
Lexusní podmínky, ano. Třeba takový nově postavený a dedikovaný showroom problém není, ale třeba podmínka, že musí stát ve městě s minimálním počtem obyvatelů 2 miliony..to může být v téhle postkomunistické části evropy docela problém.
To Brno se teda fakt nezdá >😁 >😒] 😉 Ne, vážně, fakt je takováto podmínka? Jak to, že ho teda nedávno v Brně postavili? Odkud je ta info? Moc se mi to nezdá, to by v ČR za chvíli nebyl jedinej salon
Troufám si tvrdit, že redakci to zajímá, jenže víc než jednovětnej komentář k tomu setkání spatřil světlo světa až včera nebo předevčírem, takže se objevil na Autoblogu, odkud se sem novinky dostávají stabilně s jistým zpožděním.
No nevim, já jsem o tom četl již 27.12. (RSS z japonského serveru)..
Docela by mě zajímala modelová skladba prodávaných aut na US trhu např. Hondy nebo Nissanu. Je to někde k přečtení? Opět se tu rozebírá VW, tak jsem se podíval jak na tom za 2006 v USA jsou, Audi 90tis. aut, VW 235tis. a přestože meziročně rostou, čísla jsou ve srovnání s Japonci malá, takže celkem chápu zaujetí nového managementu americkým trhem, mají co dohánět. [odkaz]
Co zkusit webové stránky jednotlivých výrobců? 😉
Chytré, ale tam tyhle informace nenajdeš, proto se ptám.
[odkaz] Americká stránka pro americký trh... [odkaz]
Objevils Ameriku. >😒] Jestli na těch stránkách najdeš informaci, kolik kterých modelů letos v USA prodali máš u mě lahev. 😉
Sorry, vidím, že jsem se v prvním příspěvku špatně vyjádřil, nejde mi o to, jaké modely v USA prodávají, ale o skladbu prodaných modelů, tj. kolik z toho jsou jaké typy, jde mi hlavně o to, kolik z prodeje třeba u Nissanu tvoří různé pickupy.
Hm, hlavně že si hned hraješ na chytráka ;-\
Kolik budeš chtít omluv? Tu je ještě jedna, moje chyba, o.k.?
Nepotřebuji, aby ses mi omlouval. Já se ti snažil pomoct a tys reagoval, jak jsi reagoval... tvoje věc, tvé chování...
>😁 ano morální velikáne, máš pravdu, ale já, pokud udělám chybu, jsem zvyklý se omluvit.
Ty čísla jsou opravdu úsměvná, zejména když se uvědomím dimenzi prodejů nejlepších 😉 Audi udělalo 90,000 - jenže třeba pouze modelu Lexus RX se letos v USA prodalo 108,348.. VW udělalo 235,000 - jenže třeba pouze Toyota Camry udělala 448,445.. absolutní čísla: Lexus: 322,434 a Toyota: 2,220,090. To se snad ani nedá nazvat doháněním..
"Chyby velkých jsou radostí lidí malých." Benjamin Disraeli
Proc je tady vic clanku o americkem trhu nez na Autoblogu a prakticky ZADNE o evropskem? Ma v tom pracky TTTom? 😄 (ani bych se nedivil) Nebo je to jenom muj dojem?
Zdejší redakce je "in" a správně tuší, že je nutné sledovat a analyzovat situaci v USA, protože US trh je učebnicový ukazatel trendů, které se budou v Evropě v plné míře projevovat tak za 10-15 let.. pracky v ničem nemám, páč pracky nemám 😉
>😁 >😁 >😁 >😁 ty si me pobavil,tak za patnact let to tu bude sama toyota,HMM myslim ,ze ne,tvoje zbozne prani se konat nebude.P.S jdi s tou tvoji toyotou do PRDE LE
Hlavne,ze ty dosahujes urovne,casto se navazis do GTI,ale sam delas to samy,do nekonecna nam cpes,ze jak je toyota dokonala.Pochop,ze hodne lidi tvoje nazory nema,a jako tresnicku na dortu srovnavas evropsky trh s americkym,to uz na me bylo moc
1) Jde o to, že se preference US a evropského trh neustále více a více sbližují, je to neoddiskutovatelný trend.. nebude to dlouho trvat a US automobilky také pochopí, že se nevyplatí vyvíjet modely určené výhradně pro Evropu.. navíc US zákazníci budou stále častěji požadovat relativně menší, ale o to kvalitnější auta; 2) To, co se děje v USA, je již pár desetiletí dobrým indikátorem toho, co se bude víceméně dít v Evropě.. hodně lidem se to nemusí líbit, ale je to fakt; 3) Kdyby se mnou všichni souhlasili, tak by to byla nuda.. co, člověk, to názor - to je přirozené.. ovšem chtělo by to dodržovat určitá základní pravidla slušnosti a ty "PRDE LE" a jim podobné si nechat někam jinam 😉
Nemuzes prece srovnavat americke automobilky s evropskymi,to co se deje ted v Americe je dilem toho,ze tamnejsi automobilky cele desetileti spali a pak prisla ostra jakonska konkurence a vetsina americanu stredni tridy poznala,ze jsou na svete i lepsi auta.Tak mi vysvetli jestli se neco takovyho deje v Evrope,myslim,ze ne,v Evrope mame spoustu vyrobcu s svetovou kvalitou vyrobku,
Napis tady vsem o co jsou evropske automobilky horsi nez japonske a proc si myslis,ze se dostanou do takove krize jako ty americke,budu se tesit
Evropské automobilky mají dva základní zcela objektivní problémy: 1) nízká produktivita (vyšší výrobní náklady = vyšší prodejní ceny nebo malá ziskovost); 2) nedokáží se výrazně prosadit jinde než v Evropě.. tyhle dvě věci je příštích pár let potáhnou ke dnu - tím ovšem netvrdím, že na tom budou až tak špatně jako GM či Ford, ale možné to je (moc tomu ale nevěřím, protože Evropa je přeci jen dost "socialistická" na to, aby zcela respektovala pravidla volného obchodu). Dám příklad - vezmu nejsilnější a nejúspěšnjší evropskou mainstreamovou automobilku, tedy VW a její nejprodávanější model Golf.. když to zjednoduším, tak řekněme, že vývoj nové generace Golfa stál 10 miliard (číslo úplně mimo) - za 6 let se jich prodá řekněmě 6x500,000=3,000,000 - tak že náklady na vývoj lze podělit počtem vyrobených kusů, tedy 10,000,000,000/3,000,000=3333,3 jednotek na jedno vyrobené auto = z každého prodaného auta bylo nutné uhradit 3333,3 jednotek na vývoj vozu (čím více nutno uhradit, tím je menší zisk) X teďka si vezmeme Corollu, která se na rozdíl od Golfu prodává všude na světě, ročně se jich prodá přes 1.3 mega.. Corolla je obdobná jako Golf, řekněme tedy, že vývoj stál opět 10 miliard.. jenže Coroll se za 6 let prodá 6x1,300,000=7,800,000, tak že podíl je 10,000,000,000/7,800,000=1282.1 - z každého prodaného auta stačí uhradit pouze 1282.1 jednotek na vývoj vozu (zůstane nám tedy mnohem větší zisk).. co se týč bodu jedna - Toyota má dvakrát větší produktivitu než VW (téměř neuvěřitelné), tak že (zjednidušeno) ji výroba Corolly stojí polovinu toho, co stojí VW výroba Golfu = opět mnohem větší zisk.. tyhle dvě věci pak vedou k tomu, že Toyota na jednom autě vydělá v průmětu mnohem více než VW - když si pak ještě uvědomíš, že Toyota těch aut vyrobí přes 9 mega a VW jen přes 5.. je Ti určitě jasné, že tohle je dlouhodobě neudržitelný stav.. dám pár skutečných čísel: VW minulý rok vydělalo 1 miliardu €, což je sice pěkné, ale jen do chvíle než si zjistíš, kolik vydělala Toyota! Toyota minulý rok postavila tři nové továrny za víc než 3 miliardy $, narvala neuvěřitelné nesrovnatelně větší prachy do vývoje, koupila podíly v Subaru a Isuzu.. a přesto ještě stihla vydělat přes 13 miliard $.. to je docela fičák a uvědom si, že takhle profituje už pěkně dlouho.. pokračuji, bude hůř - uvědom si, že VW je nejsilnější automobilka v Evropě a přitom je to s ním v tomto porovnání takto "hrozdné", jistě si dokážeš představit, že kdybych si místo VW vybral někoho slabšího, třeba PSA a model 307 nebo FIAT a jeho Bravo, tak by toto porovnání bylo přímo tragické
Ještě dokončim myšlenku: když máš prachy, tak můžeš investovat do technologií, do nových materiálů, do bezpečnostních systémů, nových pohonů apod. X když prachy nemáš, tak musíš šetřit - nejdříve utlumíš výzkum a vývoj, začneš používat starší technologie a horší materiály.. začne to s Tebou jít stále více z kopce.. aby jsi zvýšil prodeje, tak začneš neustále nabízet různé slevy, jenže zákazníci si na to zvyknou a za normální ceny si nebudou chtít auto kupovat, proto budeš muset neustále prodávat za nižší ceny.. jenže nižší ceny zase znamenají méně peněz a méně peněz znamená nižší zisk.. a jsme zase na začátku.. když máš prachy, tak.. (když to trochu zgeneralizuji) něco podobného se stalo americkým automobilkám - jednoho dnes se "probudili" a zjistili, že jsou v loji - japonci nabízejí kvalitnjší auta, lepší a modernější technologie, hezčí a kvalitnější interiéry a navíc jsou zákazníci ochotni za jejich auta zaplatit více než za obdobné americké auto.. proto se také Camry stala za posledních 10 let devětkrát nejprodávanějším autem v USA
V budoucnu tedy i my v Evrope vymenime sve monstrozni trucky za male kvalitni vozy po vzoru US? 😄 Uprimne tuhle tvoji trendovou uvahu moc nechapu. Souhlasim s tim, ze se zmeni pristup vyrobcu smerem k unifikaci a vzrostou zaruky (po vzoru US), ale co do nabizenych aut muze US importovat do Evropy leda nejake hybridy (naopak do US smeruji ocistene diesely). Kdyz tak ten trend vysvetli ....co nas ceka za 15 let? 😄 Snad tim nemyslis asimilaci TTT? To bych si tak nefandil 😉
Patrně jsme si nerozuměli. Podle mě "my v Evropě" dávno relativně malýma a kvalitním autama jezdíme, tak že my nic moc měnit nebudem.. to v USA se začnou Ford a GM prodávat evropské Focusy a Mondea, evropské Astry a Vectry místo větších, ale relativně zastaralejších "plechovek". Navíc se tam podle mě prosadí nafta, ne tolik jako v Evropě, ale prosadí. Co se týče Evropy, tak nějakému velkému inportu z USA nedojde, ale na druhou stranu je pravda (ono se to už vlastně pár let děje), že evropské třídy trochu povyrostou. Třeba střední třída podle mě bude velká jako současná Camry (tedy větší než současný Passat) a bude +- shodná všude na světě (ono se mi to celkem dobře předpovídá, protože vim, že nový Accord, Mazda6 i Sonata budou velké jako Camry, aby se jí konečně mohli pořádně postavit). Ostatní třídy na tom budou podobně. Samo vznikne spousta podtříd crossoverů, softroaderů apod. Určitě nehrozí to, že by jsme všichni jezdili s Toyotama, ale na druhou stranu si myslím, že to bude právě Toyota, která z velké části "definuje", jaké budou trendy za 15 let. Jestli chceš můj tip - za 15 let bude každé šesté auto na světě Toyota. Je to pouze můj názor 😉
Německý koncern Volkswagen zvýšil minuli rok provozní zisk bez započtení mimořádných položek na 3,02 miliardy eur. V meziročním srovnání to znamená nárůst o 62 procent. Ve výsledku nejsou započteny jednorázové výdaje 1,66 miliardy eur. Ve výsledcích se odráží snaha koncernu snížit náklady a počty zaměstnanců ve výrobě vozů značky Volkswagen v německých továrnách
Devítiměsíční tržby Volkswagenu vzrostly o 11,8 procenta na 77,03 miliardy eur a čistý zisk narostl téměř dvojnásobně na 1,21 miliardy eur z loňských 685 milionů eur.Netvrdím,že je na tom Volkswagen tak dobře jako Toyota,ale právě ted prochází restruktualizací a myslím,že když svůj zisk meziročně zvýšil skoro dvojnásobně tak jde správným směrem.
:yes:
Devítiměsíční tržby Volkswagenu vzrostly o 11,8 procenta na 77,03 miliardy eur a čistý zisk narostl téměř dvojnásobně na 1,21 miliardy eur z loňských 685 milionů eur.Netvrdím,že je na tom Volkswagen tak dobře jako Toyota,ale právě ted prochází restruktualizací a myslím,že když svůj zisk meziročně zvýšil skoro dvojnásobně tak jde správným směrem.
:yes:
Nahořejc o té miliardě € píšu - není to špatný výsledek, ale je nutné si uvědomit, že Toyota za tu dobu vydělala 13 miliard $, postavila tři nové továrny za víc než 3 miliardy $, narvala neuvěřitelné nesrovnatelně větší prachy do vývoje, koupila podíly v Subaru a Isuzu.. aby bylo jasno VW považuji za nejschopnější a nejúspěšnější automobilku v Evropě, ale pokud chce hrát "první ligu" i jinde ve světě, tak na sobě musí pořádně zamakat dokud je čas (= dokud nemá ekonomické problémy a má dost peněz na provedení resktruktualizací).. ve VW nějaké změny probíhají, bohužel se nikde moc nepíše, jestli jsou dostatečně velké, ale snad vědí, co dělají a kdo proti nim stojí 😉 Každopádně je dlouhodobě neudržitelné, aby třeba na každém vyrobeném Golfu prodělali několik desítek tisíc Kč (jak se to v současné době bohužel děje) - na tom musí dost zamakat. Obecně si myslím, že zrovna VW nebude tím, kdo bude mít největší problémy s rostoucí konkurencí - podle mě na to nejvíce dojedou Italové a Frantíci
pokud trend zůstane, bude příští rok toyota o fous druhá. pak nezbude asi nic jiného, než začít marketingovou masáž v tom smyslu, že toyota či honda je už vlastně americké auto...