Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat León FR 2.0 TFSI DSG: Více spojek, více emocí

Po nasazení špičkového motoru 2.0 TFSI se do nejrychlejšího Leónu stěhuje další high-tech prvek. Dvojspojková převodovka DSG jeho vlastnosti posouvá ještě o stupínek výše mezi to nejlepší, co se v dané třídě dá sehnat.
Zpět na článek
4. 1. 2007 08:43
neregistrovaný "Jirka N."
4. 1. 2007 08:48
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 09:16
neregistrovaný "Juha"
4. 1. 2007 10:20
neregistrovaný "Lol"
4. 1. 2007 11:01
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 11:24
neregistrovaný "ZZ"
4. 1. 2007 11:25
neregistrovaný "ZZ"
4. 1. 2007 11:37
neregistrovaný "juha"
4. 1. 2007 14:29
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 1. 2007 11:47
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 12:23
4. 1. 2007 13:18
neregistrovaný "Juha"
4. 1. 2007 14:31
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 1. 2007 11:46
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 13:31
neregistrovaný "Bart"
4. 1. 2007 14:32
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 1. 2007 16:28
neregistrovaný "p"
4. 1. 2007 15:38
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 16:32
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 17:26
4. 1. 2007 17:29
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 19:08
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 19:27
neregistrovaný "Ondras"
5. 1. 2007 01:47
neregistrovaný "Marek"
4. 1. 2007 19:42
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 19:57
neregistrovaný "Ondras"
neregistrovaný "Jirka N."
4. 1. 2007 08:43
Paráda
Za tu cenu smekám :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 08:48
Klobouk dolu
Pani,kdybych ty prachy mel,hned bych do toho sel....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Juha"
4. 1. 2007 09:16
Palubovka
Proč tak hezké auto má tak odpornou palubovku. Stejně bych šel do TDI. Kdo zažil rychlý diesel tak ví. Můžeš jezdit rychle vždy a vlezeš se do osmi litrů. U benzínu jsi hned na 12 - 13 a u pumpy je po požitku z jízdy. S benziňákem je to větší zábava, ale neúměrně drahá, aspoň pro mě. Opava - Bruntál - Jeseník = super cesta.
Rozbalit vlákno
1
5. 1. 2007 08:52
Re: Palubovka
Ta balubovka je docela fajn, ma svoj "seatovsky" svojsky styl. A na rozdiel od Altey ma povrch z makcenych plastov, je na ohmat docela prijemna a pri zaklopani neduni ako laminatova krabica ako v Altee.
neregistrovaný "Lol"
4. 1. 2007 10:20
Palubovka
Ta palubovka vyzera tak zle len na fotkach, mam Leon 2.0 TDI a nazivo je to prijemne ... podsvietene cervenou farbou. A s tym TDI mas pravdu, ale zmestim sa do kombinovanej okolo 6,5 litra...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 11:01
Re
Co se tyce palubovky,je to otazka vkusu,me se libi styl Seatu,proto sem si ho take kupoval,ale nejsem zastance motoru TDI,mam pro to sve zduvodneni:Seat Leon ve 2.0FSI (150ps) je o 50tis.kc levnejsi nez ten samy Leon s motorizaci 2.0TDI (140ps)!Dynamika jizdy myslim ze bude shruba na stejne urovni diky absenci turba v benzinove verze.Pri stejne nalozi si "benzin"vezme asi o 3-4litry vic na 100km,ale uprimne jak casto svemu milackovi slapete do "plna"?Takze pri normalni jizde bude rozdil ve spotrebe asi 1,5-2,5litru na 100km,kdyz pripoctu drazsi servis a dily na motorizaci TDI,drazsi TK a Emise,drazsi palivo,vyjde mi,ze se TDI vyplati snad jen kamionakovi,nebo tomu kdo s nim najede alespon 50000km rocne,nehlede na vetsi poruchovost motoru TDI.Takze pro normalniho cloveka,ktery s autem najede priblizne 15-20tis.rocne bych urcite volil benzin....
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "ZZ"
4. 1. 2007 11:24
Re: WOW
Kone
n jeden rozumný
lovk, co si to umí spo
ítat a nenechá si vymýt hlavu naftovou marketingovou masírkou ;-) :yes:
neregistrovaný "ZZ"
4. 1. 2007 11:25
Re: WOW
Zajímavá diakritika... Tak ještě jednou: Konečně jeden rozumný člověk, co si to umí spočítat a nenechá si vymýt hlavu naftovou marketingovou masírkou ;-) :yes:
neregistrovaný "juha"
4. 1. 2007 11:37
Re: WOW
Finančně se to nevyplatí, ale jde o ten pocit ze šlápnutí na plyn a víš, že tě to nesežere.
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 1. 2007 14:29
Re: WOW
To je fakt, když šlapeš u nafty plyn, jsi už sežraný >:D >:D
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 11:47
Re: WOW
Vyslovene suhlasim. Konecne tu niekto nekeca iba o nafte. Napr. U Bmw 320i a 320d. Nafta je paradoxne rychlejsia a ma aj lepsie zrychlenie, ale pri normalnej jazde uspori iba 1.5 - 2 litre, co v praxi znamena to, co uz napisal Ondras. Mimochodom 320d je od benzinu drahsie az o 100 tis. SKK, co sa absolutne neoplati.
Ludia su proste nauceni, ze diesel je lepsi a chcu ho za kazdu cenu.
To iste plati pre Skodovku. Clovek by povedal, ze je to takmer domaca znacka a ze jej cena by mala byt daleko nizsia ako konkurencia, no nie je to tak. Na slovensku za Octaviu Combi 2.0 TDi/140k/ v plnej vybave date 1.2 miliona. Za Lagunu Grandtour 2.0dCi /175k/ date v tej istej vybave 1 170 000 teraz po zlave. Porovnajme si Lagunu s Octaviou. Nezrovnatelne. A octavia je napriek tomu na 2. mieste predajnosti... Takze nech sa na mna nikto nehneva, ked si ide niekto kupit auto, tak nech najskor zoberie do ruky kalkulacku. ;-)
Avatar - Dinar
4. 1. 2007 12:23
Re: WOW
S tím BMW jsi nezvolil nejlepší příklad, u něj totiž cenový rozdíl v neprospěch nafty ani tak nezdůvodňují ty dva litry menší spotřeby, jako fakt, že 320d je prostě lepší auto než 320i, právě díky motoru. V reálu je dynamika nesrovnatelná, a zatímco 320d je jedna z nejlepších nabídek z kategorie "jak utratit určitou sumu za auto", 320i je jen standardní BMW.
neregistrovaný "Juha"
4. 1. 2007 13:18
Re: WOW
Stačí přidat u obou aut na podlahu na šestku ve stovce a rozdíl je jasný.
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 1. 2007 14:31
Re: WOW
Ta tyčka napravo od sedadla řidiče slouží k řazení >:D >:D
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 11:46
Re
Fajn,premyslej,ty i ja mame v Leonech plny nadrze,ty pojedes tankovat o 200-300km pozdeji,ale ja mam stale 50tis.kc co jsem usetril s FSI v kapse....a pochybuju,ze kdo si kupuje auto za 600000kc nema na 10litru benzinu na 100km!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Bart"
4. 1. 2007 13:31
Re: Re
Tak asi ma. Ale proc by to delal, kdyz muze se stejnou dynamikou jezdit za 6? A nema nahodou motor FSI predepsany Natural 98? Ten uz levnejsi nez diesel neni, takze tech 50tis km rocne, co vypocital kolega vyse, se mozna smrskne na nejakych 20 nebo 30 a to uz dost lidi najezdi i soukrome...
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 1. 2007 14:32
Re: Re
To je ovšem specifikum koncernu, neumí postavit slušný motor na N95... ;-\
4. 1. 2007 13:38
DSG ve Španělsku! Kdy bude u nás!?
Tak DSG si našla cestičku i do Španělského přibližovadla. Což o to. Je to koncernový prvek a po Audi a VW to byl docela logický krok dát do tohoto Seatu tuto převodovku. Navíc cena je pořád velmi konkurenceschopná. 666 tisíc za 2.0TFSi, 705 tisíc za 2.0TFSi DSG, to by šlo. Ale co taková Cupra za 733 tisíc? Sice nemá prozatím v nabídce DSG, ale převodovka není vše. Navíc se šepotá o Cupře R s ještě silnější verzi 2,0TFSi a to 195kW. Myslím, že tam by zapadala lépe než do sterilního FR. Ale co není může být. Kdo si počká, ten se .... Jinač velmi oceňuji cenovou politiku Seatu. Trochu zamrzí, že Seat jako koncernová automobilka zaměřená na sport, dostává tuto převodovku u sportovního turbobenzínu až teď, ale alespoň vidíme, jak to v koncernu chodí. A co naše Škoda?! Škoda slov. Co vůbec žehrám, vždyť DSG se dodává pro naše skvělé diesly. Ale v Octavii Rs bude asi těžko. Možná až tehdy, když bude nějaká nová čtyřspojková převodovka QSG, pak škoda pozná, co je náskok díky technice. Není nad skvělý marketing a diktátorský režim opěvovaného koncernu. :-( :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
4. 1. 2007 14:13
Re: DSG ve Španělsku! Kdy bude u nás!?
Ty pláče o Škodě a zlém koncernu zní hezky, zvlášť, když jistě umíš vyjmenovat x aut od konkurence, které mají v nižší střední tak kvalitní převodovku jakou je DSG. To, že ji k benzinu teď dostal Seat, znamená, že ji Škoda dostane také, naopak Seat by mohl plakat, že nemá v běžných modelech čtyřkolku atd. atp., obecně, Škoda z používání koncernových technologií jednoznačně profituje.
4. 1. 2007 14:34
Re: DSG ve Španělsku! Kdy bude u nás!?
Tak to jsi špatně pochopil můj příspěvek. Škoda opravdu profituje z koncernových technologií. Vždyť jsem napsal že se DSG používá u Octávií TDi. Jde jen o to, že režije a diktátorské vedení koncernu vzájemně omezuje konkurenci uvnitř koncernu. Pár příkladu.

1. DSG měl golf GTi od počátku, Rs je už druhý rok ve výrobě a nic, přidali jen ropák, aby se lépe prodávala

2. U Superbu v nové generaci nasadili "nový" motor 1,9TDi 85kW, zkus se podívat, od kdy ho používají u Audi

3. Stejné je to i u Seatu. DSG přichází až teď a pouze pro jeden model benzínového FR. Navíc Leon startoval s motorem 2,0TFSi a s nesmyslným výkonem 136kW

4. Opěvovaný motor 1,4 TSi je pouze ve vozech VW

Mám pokračovat?
Netvrdím, že Škoda neprofituje, hospodářské výsledky hovoří o opaku. Ale píši tady o diktátorském režimu. Je to sice docela pochopitelné, neboť se musí zkloubit zaměření automobilek a také se musí zajistit, aby si auta přímo nekonkurovaly. Toho se dá lehce dosáhnout výše popsanými praktikami. A potom, že má jeden motor 5 výkonových variant. ;-)
Avatar - Dinar
4. 1. 2007 14:49
Re: DSG ve Španělsku! Kdy bude u nás!?
Rozumím, jen to co nazýváš diktátorským režimem, zcela přirozeně vyplývá z marketingové strategie rozdělení rolí značek v rámci koncernu. Audi je výkladní skříň, VW jako nosná značka koncernu musí používat všechny technologie, má to být logicky argument, proč zaplatit za VW víc než za Škodu nebo Seat. Ale postupně se dostane i na ně. Hlavní je, jak to "osazení" koncernovou technologií vychází ve srovnání s ostatní konkurencí. Tam je to pro Škodovku výhodné, úspěchu Oct.I v zahraničí jednoznačně pomohlo, že měla motory TDI nebo 1,8Turbo nebo že dostala pohon 4x4. Teď se to opakuje s DSG a TFSI, jen časově to bude vždy až po VW.
4. 1. 2007 15:06
Re: DSG ve Španělsku! Kdy bude u nás!?
Jsem rád, že si rozumíme. ;-)
4. 1. 2007 15:09
PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
Opět je to tady. Zoufalej kvikot benzínovejch kovbojů, co se brání naftové tsunami... nehty zaryté do svého voru, v očekávání spásy. Do toho dunění kovbojů naftovejch, s peněženkou na erbu a s dusítkama v uších. Všechno špatně. Benzínovým kovbojům bych doporučil, aby se pokusili najít něco pozitivního na naftě a nafťákům bych doporučil to samé v obráceném gardu. Otázka totiž dnes už vůbec nestojí, zda si mám koupit benzín či naftu. Otázka totiž stojí, zda si mám koupit benzín či naftu... jestli mi tedy dobře rozumíš. Historické žalmy o tom, že nafťák je vhodnej pro chudého nahluchlého bezdomovce, smetla nová generace naftových motorů s obrovskou gracií. To je důsledek poslední pětiletky. Takže dnes... kdo koupí benzín, dobře udělá. A kdo koupí naftu udělá... dobře také. Zůstaneme-li ve středním proudu, pak je opravdu jedno, zda jedeš naftu či benzín. Benzín ti přináší větší radost z hladkého chodu, kterou zase utápíš ve vyšší spotřebě. Nafta tě svým zátahem velmi naplní, zase ti svým hrubším chodem nedovolí vzlétnout k nebi. Co je nebe, víme všichni - minnimálně 6 válců v benzínu s obsahen nad tři litry... (tedy auto kolem 1,5 miliónu a výš). Zanechme tedy nesmyslných půtek o tom, zda je lepší benzín či nafta. Lepší (v komplexu vlastností) není ani jeden. Ano, tohle dokázaly naftové motory. P.S. V aktuální souvislosti k článku píši, že dvoulitrovej turbo benzín s DSG je neskutečnej sen... za kterej ovšem budeš platit cca 12 litrů devadesátosmičky na sto... To je cena mainstreamového nebe. Kolegovi v Octavii RS TDI nikam moc neujedeš... a u pumpy tě pozve ještě na lehkou colu, protože mu to vezme kolem 6 litrů nafty na sto... Jo, vím... je to dilema... ovšem nikoliv v extrémní rovině... je to... velmi smysluplné dilema. Kapiš?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dinar
4. 1. 2007 15:44
Re: PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
:-) nehty zaryté do voru, s pěněženkou v erbu, nahluchlý bezdomovec... >:D >:D :yes:
4. 1. 2007 21:46
Re: PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
:-) :yes:
neregistrovaný "p"
4. 1. 2007 16:28
Re: PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
Taketo blaboly by som od teba necakal. Doteraz som cital tvoje clanky a boli pomerne zmysluplne. Sorry, ale toto je maximalny blabol, aky si zo svojich ust vypustil za posledne 3 mesiace, ktore citam diskusie. Nic v zlom ;-\
4. 1. 2007 21:48
Re: PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
Nauč se nejen číst, nýbrž i diskutovat. Tedy, napiš rozbor toho blábolu. Co ode mně čekáš, či nečekáš tu nezajímá nikoho, pé.
4. 1. 2007 17:21
Re: PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
Osobně mám raději diesly, i když musim uznat, že spotřeba benzinových motorů stále klesá, naopak u dieslu spíše roste. Jedna věc je pro mě jasná. Mazda3 1.5 nebo Roomster 1.4, s obojím se dá jet za 5/100, jenže člověk se sotva dotýká pedálu, byť i že není žádná brzda provozu. K tomu abych už trošku normálně jel potřebuji 7 litru, a jakmile se chci svézt, leze to k 9/100. A to pořád nejsme u zábavné jízdy ve dvojciferných číslech. Za to s naftou můžu jet i za 4, a přes 8 se nedostanu ani kdybych se rozkrájel (AR156, Passat). K tomu při popojíždění ve městě jde u benzinů spotřeba extrémně nahoru, u nafty to tak razantní není. Průměrný rozdíl MINIMÁLNĚ 50Kč na 100km neni zanedbatelný!
4. 1. 2007 21:49
Re: PARADOX ABSENCE KONTRA POHLEDU
Přesně :yes:
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 15:38
Re
GTI naprosto s tebou souhlasim,ja osobne nemam benzinak co umi jezdit na 98N,mam klasiku na N95.Nikdy jsem nerekl,ze naftak je horsi nez benzin,oboje jak zminujes ma svoje vyhody ci nevyhody,osobne si myslim ze koncernove motory VW jsou trosku pozadu za ostatnimi a motory v Audi,VW nestaci na ty v BMW a Mercedes-Benz.A to jak diesel tak benzin.Zastarale technologie TDI uz davno neleti oproti modernim Common-railum a vim ze i slavna FSI na tom s tou 98N taky nevyhraji...To je muj nazor,rozhodne bych sel spise do "Bavora"nez do Audi,o tom zadna...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 16:32
Re: Re
Ani neviem cim to je ale opat ti musim dat absolutne za pravdu. Inak nevie tu niekto nieco o automobilke Brilliance? Udajne ma prist aj na cesko-slovensky trh a osobne o nej neviem nic. Takze napisete mi o tom nieco?
4. 1. 2007 17:26
Re: Re
Nedávno mě velmi překvapili dva rozjiždějící se MB Vaneo CDI (obsah netušim) Jejich tiché Common-Raily by přehlušili i armádu studených TDIček. Takový klapot znám z 10let starých Transitů, ale tady jsem to opravdu nečekal 8-s
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 17:29
Brilliance
Myslim,ze automobilka Brilliance je Cinskeho puvodu,a asi pred rokem vstoupila,aspon psali o tom ze vstoupi na nemecky trh,a pokud uspeje na nejvyznamnejsim trhu evropy pusti se i do dalsich trhu,osobne sem tomu moc neveril.Melo by se jednat o model vyssi stredni tridy,celkem slusne vybaveny se zastaralym motorem 2.0 od Mitsubishi a vysokou spotrebou.Cena byla tehdy stanovena v prepoctu kolem 500000sk,pokud me pamet neklame
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 19:08
Re: Brilliance
To viem, viem dokonca ye to auto sa vola Brilliance Zhonghua 2,0 a ze sa chzsta na cesky a slovensky trh. Taktiez ze chysta 3 nove modely / ktorych nazvy neviem/ ktore pridu na europskz trh v priebehu 2007. Zaujimala by ma najma historia znacky, vsetky modely, ktore aktualne ponuka a ake su predajne cisla v europe.
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 19:27
Re: Brilliance
Omlouvam se,ale vic uz ti neporadim,o cinska auta vazne moc zajem nemam,cetl jsem,ze jsou to smrtaky absolutne postradaji bezpecnost...Nedovedu si predstavit,ze bych v takovemto,kramu vezl jednou deti do skoly!!!!
neregistrovaný "Marek"
5. 1. 2007 01:47
Re: Brilliance
Skus zabludit na jeden konkurencny web o autach, tam bol minuly tyzden clanok o cinskych automobilkach, historia,sucasnost,modely...Malo by to uspokojit tvoj hlad po poznani ;-)
neregistrovaný "Petic"
4. 1. 2007 19:42
Brilliance
Nemas sa za co. Ja som to vytiahol len kvoli tomu aby som nestratil prehlad. Inak naozaj to bezpecnost ani nevidelo a my sa stazujme za Aveo dostalo len 2*. Ja by som si to v sucasnosti urcite nekupil, ale to som tvrdil aj o korejcoch a pozrimeze Kia ma 3 roky zaruku a konecne sa blizi k normalnym autam. Proste, ked to sem uz ma prist, tak nech o tom aspon nieco viem, ale ku kupe by ma museli dokopat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ondras"
4. 1. 2007 19:57
Re: Brilliance
Me by k tomu asi ani nedokopali,je to pojizdna rakev,za ty penize si radeji koupim nejakeho Rencka,aspon v tom nezabiju svou rodinu...Co se tyce bezpecnosti,tak sem se dival na crash-testy a jednoznacne na evropske znacky nikdo nema,hlavne francouzi maji vsichni 5*