A můžeš mi proszradit ty chytráku co je u tebe pěknej tuning.Nebo vydíš seriovou ockatviu a vystříká se a pozor ať to ní rs to už je přeci tuzing.Kupředu šedivosti :no:
srdce tunera plesa...skoda ze zustalo u silnyho motoru na slabej podvozek. uvidime jak to pojede v realu. nicmene pri 142kW na corsu mi 7.2 na 100 pripada nejak hodne. kde je asi zakopanej pejsek?? >:-[]
Re: mensi vydani astry OPC v jeste horsim provedeni?
Nedělal bych ukvapené závěry. Hodnota zrychlení není vše. Navíc se v článku nikde nepíše při jakých otáčkách je nejvyšší výkon a točivý moment dosahován. Další věc je, že nevíme, jak je auto těžké. Ale na motor 1,6T to je skvělá hodnota. Třetím hlediskem je zpřevodování. Pokud má OPC 6rychlostí, je logické, že na 100 se bude muset řadit dvakrát. Navic kvůli trakce může být elektronicky omezen maximální točivý moment na prvním převodovém stupni, podobně jako u Astry GTC 2,0T 147kW. Prostě ůdaj zrychlení 0-100 není vše a je ovlivněn spoustou činitelů. Podstatné je pružné zrychlení a celkový průběh točivého momentu a výkonu v použitelném spektru otáček. Ale stejně zrychlení na 100 za 7,2 sekundy je skvělé. Poráží např. Ibizu Cupra 1,8T se 132kW a 235Nm, což je její asi jediný podobný konkurentr. Prostě na 1,6 to je vynikající výkon zasluhující uznání. ;-):yes:
Bacha na to, nikde se ve clanku nepise ze ma turbo, ktery opravdu ma jak je videt z posledniho obrazku. GP Abarth bude mit obdobnou motorizaci, budto 1,6 turbo s vykonem obdobnym okolo 200k a nebo pro naftovy milovniky 1,9JTDm s dvojitym postupnym preplnovanim o vykonu 200k. Uz se tesim na boje tehle bozich hracek, Clio, Corsa, GP Abarth...
...by mě jen zajímalo, proč tak malý auto se 142 kW má zrychlení za 7.2s. 10 let starý Punto GT s 99 kW má za 7.8s. A šestikvalt u takhle silnýho motoru mi přijde zbytečný...leda by s tím chtěli jezdit 280km/h >:D
navzdory škarohlídům, kteří si léčí mindráky z vlastních garáží, bude to jedno z nejlepších malých žihadel ;-) Údaj pružné akcelerace z 80-120 na pětku je takřka neuvěřitelný. :yes: Někomu se zde zdá údaj o 7,2s z 0-100 směšně malý. Neviděl bych to tak černě. Je potřeba vzít v úvahu hmotnost a přenos výkonu pouze pomocí přední nápravy. Těžko se takové auto kupuje pro závodění na okruzích. Ta pružná akcelerace ovšem válcuje vše, hlava nehlava... Jen tak mimochodem: Corsa OPC: 6,7 :-) Focus ST: 7,0s. Octavia RS 7,5s. Myslím že ta pružnost jasně ukazuje možnosti tohoto vozu nad jakékoliv pochybnosti... :-):yes:
Podívej se na Astru OPC, ta má dost velké problémy přenést 24Okoní na předek a tohle má kolem 1200kg a 190koní...tohle bude zabiják pro nezkušené :no: Je to nádherné po stránce designu, ale tohle musí být 4X4 nebo zadokolka... ;-\
Já myslím že to může zůstat tak jak to je. To, že si auto rádo zahrábne (v tomto případě to ani nemůže být jinak), to o jeho nevyváženosti nehovoří. Věřím že podvozek toho ustojí dost, ostatně jinak by pro tuto verzi nebyl použit. Jediným potencionálním problémem může být pouze přecenění vlastního řidičského umění a zkušeností, ale v takovém případě se ve smrtelnou věc může proměnit i Škoda 120... Ostatně stejně nějaké ESP tam bude tak jako tak
Nádherný autíčko, pozice Astry OPC coby nejhezčího Opelu je vážně ohrožena. Vážně hezky střiženej bobek. A vzhledem k jízdním kvalitám sériové corsy 3D to asi bude slušný. Tedy ještě to mohou (jako Astru) přemotorovat, to se uvidí. Každopádné prozatím. :yes: Jen tak mimochodem - pružné zrychlení je u sportovního auta nějaký důležitý parametr? Taková ta věc, co trčí ze středového tunelu, tomu se říká řadicí páka a tím se dostává auto do otáček, kde mají sportovní auta podávat potřebné výkony, víme? ;-)
Pružné zrychlení, to je Kingu velmi důležitý parametr pro dynamiku jízdy... A o dynamiku jde u takového vozu především. Uživatele zajímá reakce motoru. Kdo rád řadí a vytáčí motor ten si tu přijde na své stejně jako ten, který si vychutnává neskutečný zátah na čtverku či pětku. Tohle cením dokonce víc než desetitisícové otáčky- je to totiž blíže každodenní realitě, víme? ;-) PS: Ale to Ty dobře víš i sám ;-)
Pružné zrychlení je velmi důležitý parametr pro dynamiku jízdy... u rodinného auta, kde je žádoucí necukat s posádkou při řazení, aby ti za krkem nepřistál v lepším případě pytlík s popcornem. ;-) Vážně si myslíš, že si tu přijde na své ten, kdo vytáčí motor? Přes 7 patrně nepůjde... :-! Sportovní auto dělají otáčky, to ví stejně dobře u Hondy jako u Ferrari. >:-[] Ale corsa bude určitě skvělý user friendly hotheč, patrně lepší než Astra, Corsa má totiž na rozdíl od astry řízení. :-)
víš, bavím se nad tím, jak strašně urputně se snažíš dokázat, že sportovně laděný vůz nepotřebuje být agilní i v nižších otáčkách. Kdyby tahle Corsa nabízela výkon jen v horním pásmu, budou tu spílat celé davy nad tím, jak má motor na H... protože se musí pořád vytáčet. Tenhle motor nabízí pružnost navíc, ne pružnost na úkor něčeho. :-) Já vím, pro milovníka Hondy to bude těžké k pochopení >:D ale věř, že ten motor bude dobrý víc než dost. A že nepůjde přes 7 tisíc? To máš asi pravdu. Ostatně co by tam dělal, když všechno důležité se odehraje mnohem dřív... ;-) PS: Já vím, Astra OPC je vlastně Pendolino, protože nemá řízení >:D:-):-)
Nesnažím se to dokázat, tvrdím, že sportovní auto a vysoké otáčky k sobě neodmyslitelně patří. Chceš to snad zpochybňovat? To, že sportovní auta postupem času střídají rychlá sportovně laděná auta je jednak úlitba nákladů (přilepit k motoru turbo je ve srovnání s naděním vysokootáčkového motoru korunová záležitost a řada turbomotorů se dokonce chová tak, že to snad ani nikdo z vývoje nevyzkoušel), druhak snaha vyhovět pohodlným řidičům, co rádi jezdí rychle. Dobrým turbomotorům se nebráním, jen mi u nich při sportovní jízdě něco chybí, to na čehož úkor je ta pružnost. Není to nic proti OPC ;-) Prostě se raději svezu s Cliem RS než s Ibizou Cupra... Pendolino? Nevím, to jsem neřídil, ale bude to asi dost podobné. >:D
:-) Kingu, Kingu... :-) Já napíšu, že obdivuju tu neuvěřitelnou pružnost tohoto motoru, ale v tvých očích málem zpochybňuju vysoké otáčky u sportovních aut... :-) Neděláš náhodou do politiky? Co se týká té Astry OPC: Je úsměvné, že když se objeví auto- které po dynamické stránce strčí drtivou většinu soupeřů do kapsy- odkudsi se z temna pivnic vyrojí hrstka samozvaných Clarksonů se ,,zaručenými" informacemi o jeho vlastnostech coby totálního propadáku... Opravdu se vždycky moc pobavím :-):yes:
Promiň, Alessio, ale nějak nejsem v obraze... V čem to XT nandá Astře? PS: Preventivně si k té Tvé odpovědi lehnu na zem, abych minimalizoval riziko zranění...
ale klid, peace :-). Vyber disciplínu...0-100? šest vteřin. výkon? 230 koní. Podvozek? Z WRX... (PS: a...neboj se mi odporovat, rád diskutuji, jinak bych sem nechodil ;-) )
Dal jsem si tu práci a našel ten Forester. 0-100 za 6,3s. Moc pěkný výsledek :yes: Ale kolik takových SUV tady je? Nemyslím u nás, ale v nabídce všech výrobců? Pokud to budeme brát čistě takto, tak Imprezu v disciplíně 0-100 pokoří nejeden luxusní sedan... Výhody Foresteru budou nejvíc znát tam, kde OPC bude mít problémy s přenosem výkonu. Naopak ve vyšších rychlostech se začne hlásit jeho větší čelní plocha. Ale svým způsobem to jistá konkurence pro OPC je. Sice z trochu jiného soudku, ale budiž
neee, já to nemyslel jako konkurenci! To jsme se nepochopili :-) . myslel jsem to tak, že je to pěkné a šikovné autíčko, ale že existují i šikovnější SUV, proto by se zřejmě neměly jeho schopnosti přeceňovat. Jinak znovu říkám, že se mi líbí a je mi sympatický. PS: nevím,kde ji to našel, ale Forester XT má 0-100 za rovných 6s, Impreza WRX, ze které technicky vychází, za 5,9
nynější 2,5XT má ne 155 ale 169 kW, tohle je verze před faceliftem, od modelového roku MY05 byl Forester v posilovně a přineslo to plody, motor byl nalazen na vyšší výkon (o 29 Gumnských huculů)a prý i nižší spotřebu. proto to mírné vylepšení již tak výborného času
Mari, Mari. Ty sám jsi napsal: "Kdo rád řadí a vytáčí motor ten si tu přijde na své stejně jako ten, který si vychutnává neskutečný zátah na čtverku či pětku. Tohle cením dokonce víc než desetitisícové otáčky." Já prozatím zpochybňuju schopnost Corsy OPC nechat se vytočit. Pokud ty považuješ vytáčení do 7000 za dostačující a oceňuješ pružnost OPC, de facto tím zpochybňuješ smysl vysokých otáček u sportovních aut. A já otáčky u sportovního auta pro svůj pocit potřebuju stejně jako přesné řazení a dobré řízení. Ale to asi nedokážeš pochopit. :-) Ještě k té Astře - napsal jsem něco o vlastnostech totálního propadáku? Jako celek se mi líbí víc než Focus ST, jen jsem si dovolil zmínit, že je drobet přemotorovaná (to je ta nepochbně naprosto úžasná schopnost strčit po dynamické stránce soupeře do kapsy) a že nemá dostatečně přímé řízení. :-O
Nazdar Kingu, pěkná diskuse, tvé zaujetí otáčkami je pověstné. ;-) Pokud jde o Astru OPC celkem souhlasím s výtkami, řízení sice dle mého nechybí přímost, ale spíš přesnost, navíc je kolem středu úplně mrtvé, ve výsledku s OPC těžko jet čistou stopu bez korekcí v oblouku. Přemotorovanost, dá se říct, Astra pod plynem tahá za volant fest, horší než to je ale neurvalá reakce na plyn, to je úplná tragedie, v mých očích tyhle nedokonalosti nedokážou vyvážit jinak perfektní vlastnosti podvozku, při hodnocení auta jako celku, bych určitě před Astrou OPC dal přednost ST nebo GTI i přes výkonový hendikep.
Nájs tu sí jů. :-) S tím řízením je to trochu problém, respektive spíš vzájemná zástupnost pojmů. Nepřesné znamená, že auto udělá něco jiného, než ty volantem. To je sice u OPC pravda, ale je to příliš nesmlouvavé pojmenování skutečnosti. Používám proto slovo nepřímé, což značí, že auto sice udělá, co chceš, ale se zpožděním. De facto je to to samé - auto má trochu jinou představu o směru jízdy než řidič, ale de iure je to řekněme ...lépe obhajitelné. ;-) Mrtvost řízení v přímém směru ale platí i o ST a GTI, ty rozdíly nejsou moc velké. Byl bych vážně na pochybách, které z těch tří koupit, klady a zápory všech už jsme vzájemně diskutovali mnohokrát. Proto stále doufám, že na nejlepší HH ještě musíme do března počkat. >:-[]
Jo, s tím řízením si rozumíme, pokud jde o příchod nejlepšího HH v březnu, jsem opravdu zvědav, co nám CTR předvede, ale že uspokojí tebe, jsem si tak nějak jistý už teď. Čím to bude? :-);-)
Vážně doufám a po svezení s běžným 5D věřím, že nikoli neopodstatněně, že kromě otáček přinese i přesné, ostré řízení, neutralitu podvozku minimálně na úrovni OPC a špičkovou ovladatelnost. A za brilantní řazení dám hlavu na špalek už teď. :-) Tož, uvidíme. >:-[]
No, mě právě svezení s obyč. civicem moc optimismem směrem k CTR nenaplňuje, tedy co se týká podvozku. O řízení ani řazení strach nemám, jaký bude motor, je taky celkem jasné.
Kingu, ne všechna sportovní auta potřebují točit 10 000 otáček. Co taková WRCéčka? V kolika tisících začíná ve tvé hondě "peklo"? při pěti? mě je milejší turbomotor, který mi nad 2000 sepne a veze mě na vlnách rozkoše k 7000 :-)
Alessio, závodní WRC mají turba, protože jde (třeba oproti F1) o velmi sociální soutěž, vývoj obodobě výkonné atmosféry by nikdo nezaplatil. Finance a pohodlnost řidičů, to je důvod nírůstu množství turbomotorů. Za pár desítek let patrně otáčkoví nadšenci jako já vyhynou úplně... Turbomotor, který nad 2 sepne a veze tě k 7 by byl fajn, kdyby takový byl ještě nějaký jiný než ten v BMW 335i. Vše ostatní se probouzí v lepším případě ve 3500, nebo to od 5 vadne. A čím větší výkon, tím hrozivější turbolák. ;-\
rád bych tě kingu upozornil,že v tej sociální skupině zrovna začínají fungovat skupiny Super2000 a S1600 což sou atmosférické motory... a prý, že s Peugeotem 207 S2000 ,dosáhli lepší testovací čas než s 206kou A8 (WRC)..a jen tak pro informaci tyhle supry točí cca...8500 ot/min ;)
Návrat atmosfér vítám :-):yes: a fakt, že slabší (a že S2000 slabší než WRC je) auto dokáže pojezdit nadpopované turbomotory jen potvrzuje mojí teorii, že výkon není všechno. Takže upozornit bys měl spíše Alessia. ;-)
no podle oficálních udaji tak výkonový rozdíli nejsou až takový ;)(z 1,6ky 220 koní, o 2litru seženu udaj pak ho sem napíšu) opravdu markatní rozdíl je, ale v točivém momentu ;) ale jeden z hlavních duvodů proč je atmosféra lepší než turbo motor je,že si je jezdec(spíš pilot >:-[] ) jistej motorem...protože ač byli turbomotory ve WRC na opravdu skvělej urovni bylo tam furt turbo..a nikdo nevíš že se zachová přesně pokaždý jsou jiný podmínky např. méně nebo roztočené..no prostě nemůžeš 100% vědět jak se zachová motor
WRC používají tzv. ALS - Anti-lag System, který udržuje turbo stále roztočené.Princip systému spočívá v elektronice, která změní časování motoru a přidá bohatší směs při přeřazování. Sání zůstává pootevřené, takže do motoru jde palivo i když jezdec na plynu nestojí. Posunuté časování způsobuje, že je směs zapálena až v okamžiku otevření výfukového ventilu, takže exploze se neodehrává ve válci, ale ve výfukovém potrubí mezi válcem a turbodmychadlem. Výsledkem je neustále roztočené turbo, takže když pilot opět přidá, má k dispozici plný výkon. Zase taková hrůza to s WRC nebude.
Důvod přece není v tom, že S2000 dokáže "pojezdit" turbomotory. WRC jsou nesmyslně drahá monstra, proto návrat k jednoduššímu, nechtěl jsem tě na to upozorňovat, ale psát o WRC jako o "sociálním" závodění, je mírně řečno, mimo mísu.
svym způsobem je..protože náklady se tim o moc nezmenší...ale hlavně už nebylo skoro co zlepšovat...a taky už FIA s tim končí..protože se jim trocha začínaj ty auta vymykat z kontroly...(neoficiální výkony jsou o hodně víš než ty oficiální...ale FIA prostě výkon regulovat nebude(ani němůže nejde to dokázat)...vlastně Suzuki SX4 a Citroen C4 jsou poslední vyvíjený WRC(oba dva start tenhle rok) ... a pak už se automobilky začnou věnovat S2000
tak to se omlouvám :*) S2000 by měli mít podle FIA zakázány elektronicky řízené diferenciály..ještě jednou promiň..nějak se mi to vykouřilo z hlavy :-(
Už se někde zveřejnilo, kolik má stát speciál S2000 nebo třeba provoz týmu na rok? To by byly zajímavé údaje, na nich by asi bylo nejlépe vidět, jaký rozdíl v nákladech mezi WRC a novou třídou bude.
To je pravda, ale z WRC se do sériové výroby a do podvědomé veřejnosti ono "turbo, turbo, turbo" dostalo. A teď jsou všichni z turbomotorů vydřený a místo obdivu k vysokootáčkové atmosféře prskají, že nemá točák a že se musí točit, aby jela. :-!
Tvůj problém je, že sis jako premisu stanovil, výborný motor = umí nejvíc otáček. Tohle neplatí a je jedno jestli jde o motor atmosferický nebo přeplňovaný. Že motory pro závodění (hlavně okruhové) jsou vysokootáčkové atmosféry je logické, turbo v rally také, auta se ve vracečkách skoro zastavují, následné výjezdy umí turbomotor díky krouťáku nesrovnatelně rychleji. Nikdo není z turbomotorů "vydřený", ale běžný provoz se charakterem jistě více podobá rally než okruhu a auta jsou těžší a těžší, proto příklon k přeplňování. Nevyžaduj apriori obdiv k motoru jen proto, že umí 8 tisíc otáček.
k tomu dodam,že je to fakt a pokud se chtěj autmobilky držet solidních objemů motorů ale aby byly výkonný ty motory,tak se jim prostě vyplatí turbomotor ;) mnohem lehčí je dostat z 2litru s turbem 250 koní než s 2litr atmosféry...otázka je taky jakou daň za výkon jsou automobilky schopny nabízet(protože u atmosfér se prostě musí ten výkon dohnat otáčkama tzn.větší opotřebení dílů atd...je tam spousta věcí proč je vhodnější turbomotor) ...
Zkus 1,4 TSI kdy "sepne" nepoznáš, a poveze tě až do k 6,5 lineárním tahem. BMW motor x35i je jen důvod, proč si nekoupit osmiválec, turbo tomu třílitru sice charakter nepokazí, na druhou stranu ho ten motor vůbec nepotřebuje.
To bys taky mohl argumentovat motorem 2.0 TFSI. Lineární tah 1.4 TSI a 2.0 TFSI a Allesiovy "vlny rozkoše k 7000", to je trochu rozdíl. Tedy pro mne... Prostě pokud má turbo plynulý nástup a absenci turboláku, nemá špičku. Až za 335i. To je fantazie, stávající M3 se může jít bodnout. >:-[]
Vždycky jsem ti říkal, že mám raději atmosféru, jenže v autě kolem 1,5t které má být rychlé, potřebuješ dostatek toč. momentu v nízkých a středních otáčkách. Takže nejlépe šestiválec, nahradit se dá čtyřválcem s přeplňováním. Atm. čtyřválec může mít díky otáčkám podobný výkon, ale na tu váhu mu chybí dole a uprostřed krouťák. A protože ani Honda zatím nevymyslela perpetum mobile, tak to i zůstane. ;-)
nahoře je to trochu přeplácané, takže ti to napíšu sem...dobré turbomotory spínají mnohem dříve, než v 3000 otáčká, nebo kolik jsi to psal. Otáčky jsou krádná věc, ale musíš se do nich dostat - takže máš poměrně velkou výkonnostní díru (mnohem větší než "turbolák"). Vlny rozkoše...s čím jako nesouhlasíš? těch 7 tisíc je docela dost,uznávám,tak si tam dej šestku. Pro mě je milejší mít pod plynem HNED rozsah čtyř tisíc otáček, kdy stroj pojede jak ďábel, než čekat, až se dostane do otáček (resp. pořád podřazovat), protože ten jekot je krásný půl hodiny, pak je to na chocholouška. Mluvím o běžném provozu - dálniční přivaděče, nájezdy na průtahy, sjíždění...turbo se prostě do provozu (rozuměj - samé ubírání, přidávání,zastavování, náhlé předjíždění) hodí mnohem lépe než vysokootáčkový motor s výkonem tam někde vysoko. rozmíme si? PS: myslíš si, že kdyby se v F1 povolilo turbo, že ty vozy budou jako pomalejší?
>:D nenech se vysmát ;-)
>:D >:-[]:yes: představa,že by povolili qneomezený počet turb v F1 mě víc než nadchla >:D >:-[] >:-[]:yes::yes: to by byly závody............pro vrahy a bezmozky :D
ano, bylo byly by to perné chvilky..."A na trati je už jen david, krouží v čele(!), vítězství je na dosah...poslední zatáčka...ó,to je škoda, jezdecká chyba připravila Mclaren o další vítězství a david se smolně vysekal jako vlasně každý závod, i když vždy zůstal na trati sám" >:-[] >:D
a po závodě..při tiskovce ...by řek....ano na voze se objevila menší závada...určitě ji do příštího závodu v týmu vyřešíme a příští závod zcela jistě vyhrajeme >:-[] >:D
Celkově vzato to nevypadá vůbec špatně, ale originalitou to zrovna nehýří, proto mám raději jiné značky, které se nebojí s něčím přijít. Opel už roky kopíruje.
Ještě bych dodal, že tady to kopírování dělá velmi dobře :-) to nic nemění na tom, že bych dal přednost STčku a tipuju, že cena této Corsy bude v podobných cifrách jako hothatche o třídu výš.
Opel uz roky kopiruje tak jak 95% automobiloveho prumyslu!!To je vse ke kopirovani.
Jinak H H Corsa OPC je opravdu ojedinely kousek se spickovym motorem! A cenova politika je vzdy u techto spesiwagenu nastavena vysoko.kolik ty chytry asi tak stoji focus ST, nebo fiesta ST jak uz napovida nazev tak STrasne hodne vis??To jsou totis spickove verze daneho modelu, a ne zakladni vybava. >:-[] >:-[] >:-[] BRAVO OPEL
Ehm, to patrně nevíš ty, kolik stojí Focus ST a Fiesta ST. Panují tu obavy, že nebude Corsa OPC tak drahá jako Fiesta ST, ale spíš (stejně jako Clio RS) jako Focus ST. Rozumíš mi trošičku? :-! Musíme doufat, že ne. :-)
Pro ty pomalejsi jeste jednou, kazdy z techto modelo stoji strasne hodne, to jenom aby bylo jasno k cene.A pro ty pomalejsi jeste jednou nereagoval jsem na na blog KINGA ale MAFa.Takze pro ty pomalejsi jeste jednou si to precist. ;-\
Ty jsi t těch mudrlantů co chtějí moc razit tu svou a mají přitom klapky. Vůbec nezpochybňuji motor toho auta, jeho parametry na papíře jsou obdivuhodné. Vzhled je taky supr jak už jsem napsal, i přesto, že ten výfuk jsem nějak viděl na Civicu a podobná kola na STčku, stejně jako volant jako bych už zahlédl jinde.
Pokud jde o kopírování, zásadně s tebou nesouhlasím. Vůbec bych neřekl, že například Ford za poslední roky někoho kopíruje, spíše je kopírován. Volvo snad kopíruje? A co Audi? Že to jsou prémiové značky? Tak například Renault, Honda atd. Většina značek má určitou image, určité tvary pro určité období a těch se drží, i když trend je trend a některé věci holt musí být podobné. Pěknou kopií všeho je například Cee'd.
Ale zpět k hot hatchům. Focus ST začíná na 770 000,- což není málo, ale ani moc za to co dostaneš. Tvoje průpovídky o sumě "hodně" jsou o ničem. To že je ST nejvyšší výbava je samozřejmě blbost, ST nemá ve výbavě celou řadu věcí, plně vybavené ST půjde dost přes milion. Jistě chápeš, že to je velký rozdíl, za který si už koupíš další auto, třeba Logana :-)
Například Astra OPC nemá v základu ani palubní počítač, což je celkem k breku. O to horší je k tvoje představa, že tyhle auta musí mít všechno. Je smutný, že se hádáš a prd víš dokonce o svém oblíbeném autě. Pointa toho, co jsem chtěl říct byla, že ačkoli je tahle Corsa opravdu kočka, tak se obávám ceny na úrovni Focusu ST nebo Octavie RS. A to jsou větší auta, která zvládnou víc než jen skvěle pružně akcelerovat, k tomu přidají to důležité jako převážet rodiny, náklady atd. Tady je i Astra k ničemu, je příliš jednostranná a předražená, přesně to očekávám u této Corsy.
Nějaký moudrý muž kdysi řekl,že rozdíl mezi dítětem a mužem je v ceně jeho hraček...Tak tahleta Corsa OPC je zatraceně dobrá hračka.Manželku pošlu ke kadeřníkovi,do CD narvu AC/DC a vyrazím si vychutnat jízdu s pořádným výkonem...Bravo OPEL >:-[]:yes::yes:
Tak, pomalu se usazuje číslovka 200 v segmentu mini hothatch. Což tedy je informace, kterou je třeba vzíti na vědomí. Cenu bych viděl někde kolem 700. Je to tedy dost, ovšem nezapomínejme, že i segment Malé vozy roste, a tak s koupí tohtoto dravce získáváme i velmi prostorné auto. Vizualitou mě nijak neuchvacuje... tedy vycházím z osobního setkání v nákupním středisku Šestka... kde jsme na sebe vyjukli (oba ve standardním provedení) a já nevím, kdo koho se lekl více... Záď třídveřové Corsy mě vlastně zklamala - svou rozervaností, nafouknutostí a jakousi bachratou neuspořádaností. Často tu píši, že nové malé kompakty vypadají jak nafouklé žabičky... v tomhle se tedy s Corsou nepomilujeme, leč zdůrazňuji - tohle auto bude dělo za dost peněz. Což je správné. Je to vypiplanej model pro fajnšmekry.
oba ve standartním provedení >:D:yes: Tohle asi nebudeme rozvádět, ale zní to fakt dobře ;-):yes: PS: Taky nehodnotím vzhled třídveřové verze superlativy, možná bude OPC i v 5D.
:-);-):yes: Na počátku 90 let tu byla Corsa OPC v postavení neskutečného děla. A byla krásná... tak věřme, že na tohle Opel naváže... motor bude parádní.
Tyhle tvoje názory mám rád :yes: . jsou totiž velmi dobré :-) . Ale zastavme se na chvíli u cifry výkonu..."HOT" malé vozy mají tedy 200 koní...v nižší střední to chce tak 250, ve střední okolo 300-350 a vyšší střední v "raketové" verzi jezdí na 400 a výše... To jsou sakra čísla! Zastaví se to někdy? Nedojde nám ropa? A co na to Jan Tleskač?
Děkuju za uznání ;-):yes: Také tě rád čtu. Ty rostoucí výkony jsou šílené. Pamatuju si, že v osmdesátých létech (já ve Škoda 110R coupe) bylo za absolutní stádo v nadupanejch malejch vozech, stádo 100 koní. O tom jsme jen snívali a říkali si - 100 koní, to už je něco... a dnes? Na silnici v dlouhejch táhlejch se 100 koňmi zdržuješ... Podle mého je dnes plně postačující v tomto segmentu výkon například Fiesty - 150 koní. I když... dnešní Corsa je vlastně větší než Golf I...
Jeden z prispevatelu kritizoval design a byl za to hrube odmitnut. Vetsine z Vas se to libi. Ptam se proc? I kdyz bude kvalitni technicky, exterier je otresny. Je to jako nosit tricko s metrovym napisem adidas, aby kazdy vedel o co jde. Corsa OPC to ma stejne-chybi tomu urcita zdrzenlivost a decentnost. Co treba cesta designu jakou jde BMW M5, nebo 130i, potazmo S3? A nebo ve stejnem segmentu Clio sport-to je nadhera. Pro vetsinu ceskych tuzeru, kteri obdivuji zarivou pomerancovou a zelenou s kyblem plastu okolo a sami brazdi silnice ve Facku 1.3 s koly 255 R16 to bude urcite sen. Me se hlavne partie predniho narazniku s komickymi zabrami moc nezda..
Vzhled je vcelku pěkný, ale ten volant jsem myslím, že zahlédl v Audi RS4... Každopádně Opel se snaží udělat stejný interiér do všech svých vozů, ale ohlas na diskusích není zase až tak pozitivní, jak by naši sousedi čekali. Já osobně bych si takový vůz nekoupil, nebo spíše nevyužil, ale vzhled je vcelku líbivý.
Nevim jestli a jak se prodava. Kdysi tu byla diskuse, teda, kopec diskusi, na temu nastupce corsy a vlastne designova strategie oplu jako takoveho. Ze vectra po faceliftu se zrovna nepovedla, na tom se zhodne asi vic lidi. Astra je pekna, hlavne coupe. Ostra, moderni. Teda alespon v case vzniku. Ale corsa. Myslim ze je to :no: Predek i se svetly je hodne nafoukly, Micra to tady zavedla, a peugeoty nas asi pripravili na vse ;-) Bocni profil je moc peknej, ostrej. Ale zadek, v tom vidim prilis influenci od konkurence, a podle meho to nedopadlo dobre. OPC to jaksi cele ucelilo, ale corsa sama o sebe je podle meho slaba, prilis slaba na to co si od ni opel sliboval.
Ten interier bude treba vidiet a omakat na zivo - bol som prekvapeny ako posoby interier Corsy v realy oproti fotkam a najmä kombinacia red & black je neskutocna... Ak by som to mal hodnotit len podla fotiek bol by som zdrzanlivejsi. Celkovo dufam ze Corsa OPC bude po Astre opät vynimocne auto.
Newiem kto tu pysal ze Corsa kopiruje...napr ze zadny vyfuk je okopirovany zo Civicu...nech sa radsej pozrie aky mala Astra OPC a to vysla este pred Civicom...volant je vylepsena verzia zo seriovky...BTW:opel robi jedni z najkrajsich volantom spolu s BMW ;-) Exterier je sice kapanem preplacany ale ako celok to nie je az take strasne...interier je nadherny...uz som mal som tu cest so seriovkou a parada >:D Uz sa tesim kedy sa na nej preveziem bude to urcite pekne nasrdeny maly bobek:P Jazdnych vlastnosti sa moc neobavam...sak uz ked som siel na seriovej tak to bol celkom zazitok...podla mna sa podarila...keby som mal zbytocnych 850litrov tak idem do toho...bohuzial sa budem musiet uspokojit len s civilnou verziou cosmo 3D 1.4
Výfuk je kopie. Nemluvíme o umístění, ale o tvaru. Astra OPC ho má úplně jiný, ale ta změna u Corsy OPC po vzoru Civicu je víc než patrná. Máš pravdu, že volant je de fact upravený z běžné Corsy, ovšem upravený ve stylu Audi RS4 ;-) O tom kdo dělá nejhezčí volanty se můžeme přít, někomu se líbí toto, někomu tamto. Ale ani tady bych nezevšeobecňoval, i jednotlivé modely mohou mít dost rozdílné volanty, jeden se stejnému člověku může líbit a ten u jiného modelu naopak. Sťítek na předními blatníky jako by se také změnil oproti Astře OPC spíše do stylu Focusu ST, stejně jako kola. Není divu, Focus ST se prodává daleko lépe než Astra OPC :-) možná i proto, že má krom jiného hezčí volant ;-)
Aj Astra OPC ma vyfuk podobneho tvaru ako Corsa tak vo co go???....a co sa tyka kolies...tie okopirovali ludia z Fordu na Focus ST od Lamborghini takze de facto ich opel okopiroval tiez od nich??? asi tazko...len teraz je uz trh taky presyteny ze urobit nieco uplne originalne aby sa to na nic nepodobalo je priam nemozne...a volat v audi ma dolnu stranu skosenu ak si si nevsimol a stvorcovy stred ale newa:D Focus ST sa preto lepsie preda lebo sa robi aj ako 5dverovy a je menej ultimativny a vhodnejsi na bezne vozenie ako Astra...pravy fajnsmeker si aj tak kupi Evo IX:)))
Neřekl bych. Porovnej Astra OPC - Corsa OPC a Civic - Corsa OPC. Podle mě je v trojúhelníku a lichoběžníku zásadní rozdíl, větší podobnost najdeš v druhém porovnání. Jistě, i to, že to Focus převzal od Galarda je možné, to je ale spíš ctnost vzhledem k tomu co je Lambo za značku a v jakých sériích prodává. Nicméně ta kola jsou celkem odlišná. Když něco očividně ukradne BMW Mercedesu je to špatné..chápeš určitě ten rozdíl. A ten volant nemá Corsa trochu zkosený? A co použití kovových prvků? :-) Označil bych to různě, ale ne jako náhodu.
EVO IX i když tě to asi překvapí bych si nekoupil :-) a to ani jen pro tu radost.
Tak jsme se dočkali. Nová éra velkých minivozů je tady. Grandepuntík to začal a Corsa to ukončuje. Nespí, nelení. OPC dalo do tohoto dravce jeden z nejmodernějších a nejagilnějších motorů, který osobně hodnotím jako nejlepší motor dané kategorie. Za chvíli se bude točit i ve fiatech. Ale OPC to není jen motor. Optipaket karoserie je vyzývavý, drsný a nabubřelý, tak jak se na OPC sluší a patří. Prostě auto si na nic nehraje. Je to dravec se vším všudy. Pokud chceš něco decentnějšího a žehráš na provokativnost, jsi na špatné adrese. Corsa je dravec, který má skvělý motor, podvozek i desing. Sice nějaké nedostatky by se našly, ale tynejsou podstatné. Pro odpůrce tohoto auta bude nejhorší asi to, že tak hodně nepovedený "zadek" jak se tady píše, budou vídávat poměrně často, ještě že jen na chvílí, než tento dravec nekompromisně zmizí z dohledu. ;-):yes:
:yes: peknej nazor, stejne mi ale vzhledove pripada spis jako tuzeruv sen..je to preplacany..podotykam, ze agresivita mi nevadi-oranzovy focus st se mi libi, jeste vic f430, ale nejradsi bych DBS az se bu´de prodavat
Tak je tu další do rodiny "malých divočáků", určitě jedno z nejzajímavějších aut roku ke svezení se. A jaké má předpoklady? Vzhledem k tomu, že základem dobrého HH je podvozek, pak vzhledem k faktu, že nová corsa je v tomto směru mezi současnými auty B segmentu nejlepší, dává to pro OPC perfektní základ a naději na atak absolutní špičky. Dále brzdy a řízení, ze série se naladění OPC brzd odhadnout nedá, pokud jde o řízení, pak platí to co pro podvozek, seriová corsa je má velmi dobré, přesnost je samozřejmostí, ale je i skvěle vyvážené, navíc s odporem tak akorát, což v dané třídě není při použití el. posilovačů úplně obvyklé. Co se týká motoru, ač jsem zastáncem přeplňování v HH o třídu výše, v B segmentu, vzhledem k ještě přijatelné váze, by se mi asi více líbil atm. dvoulitr podobného ražení jako u Clia. Ale trend je jasný navíc malé HH nejsou levnou hračkou na víkend, mají plnit i funkci přibližovadla v běžném provozu, kde je přeplňovaný motor mnohem pohodlnější. Tenhle 1,6 turbo vypadá papírově velmi dobře, relativně pomalého času 0-100 bych se nebál, bude to pravděpodobně v důsledku el. omezení max. krouťáku na první dva kvalty, podobně jako u Astry OPC, aby auto zběsile nehrabalo. Z hodnot pružného zrychlení je vidět, že na silnici bude Corsa OPC rychlá až brutálně, v tomto směru jí v reálu např. Clio 197 určitě stačit nebude. Jiná věc je, že 142 kW z 1,6 už vyžaduje velké turbo, lze tedy očekávat všechny nectnosti turbomotoru. Každopádně přichází do svého segmentu nový silný hráč, moc se těším na svezení. Opel :yes:
e základem dobrého HH je podvozek, pak vzhledem k faktu, že nová corsa je v tomto směru mezi současnými auty B segmentu nejlepší to se teda pletes Dinare nejlepsi v segemtu B je podvozkem Fiesta uz nekolik generaci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jsem zdrcen. Nikdy jsem si příliš nedělal iluze o soudnosti a zejména zkušenostech některých diskutujících. Tahle diskuze ale aspiruje na titul zlatého hospodského piedestálu... Máme tu auto, jež svým výkonem atakuje hranice donedávna nepředstavitelné, které svou pružností navzdory malému objemu 1,6 může být vzorem pro třílitrové turbodiesely. Aniž by se s ním někdo setkal na vzdálenost bližší monitoru počítače, najednou se dozvídáme že to málem nebude stát za nic protože to patrně nepůjde vytočit nad 7 tisíc jako Honda VTEC, nebude to mít pohon všech kol, šestka v převodovce je prý zbytečná, nebude to nejspíš zatáčet bo větší Astra taky nezatáčí atd a už předem víme že bude předražená. Smekám, pánové, před takovou kreativitou... Měl jsem zato že narozdíl od některých konkurenčních serverů, kde se vedou diskuze na úrovni Jedličkova ústavu, tak že zde se soustředí alespoň ten lepší škraloup. Denně se přesvědčuji o naivitě této představy. Máme tu závodníky, kteří si cestou do práce udělají zajížďku na Monzu - kde jen tak mimochodem deklasují jezdce F1 s rozdílem třídy a mají zaručený recept na postavení denně použitelného rychlého HB. Snad si můžu jen postesknout, že tito vyjímečně technicky citliví lidé nekonstruují ty nejlepší auta na světě, protože bohužel se jim svět smrskl do sezení nad klávesnicí... Vlastní zkušenosti nemaje, papouškují jízdní dojmy ze zaručených periodik jako TopGear apod, případně do nich ještě včlení vlastní přání či předtuchy... I nezasvěcenému je jasné že Corsa OPC nemá ambice okruhových speciálů s trubkovým rámem místo airbagu, ale natrhnout zadek tak 95% aut v této zemi jistě dokáže. Nemám strach ani o podvozek, ani o špatný přenos výkonu. Spíše mám strach aby bylo dost závodních okruhů a nehořlavých kombinéz, až všichni ti závodníci se zvednou od počítačů a budou chtít ty celoživotní teorie přenést do praxe... :no:
Tady jsme v anonymní diskusi, inteligentní a konstruktivní diskusi tu tedy najdeš jen opravdu sporadicky. Každý má svůj jedině správný názor na věc a stojí si na něm. Další věc je, že sem mohou zabrouzdat i děti, které ještě neumí ani pořádně psát a jejich názory jsou tedy přiměřené znalostem a věku. Čili, co bys očekával? :-) Pokud bych hodnotil věci jako ty, tak bychom všechny auta, která mají obdobné či jiné přednosti vynášeli do nebes a vše jiné by se nesmělo. V podstatě bys chtěl snad zakázat kritiku či domněnky lidí jenom proto, že takové auto nikdy nebudou mít nebo snad proto, že jsou to odborníci od klávesnice?! Tak s tím můžeš jít víš asi kam.. Ať si řekne každý svůj názor, je demokracie. Jenom proto, že to auto má papírově supr motor a že se tobě a klidně většině lidí na větě libí, se ještě nemusí líbit mně a dalším. Pravda je, že to auto hodnotím jen z monitoru. Ale podle tebe bych potom měl právo říkat názory na auta jen taková, která jsem řídil, viděl, testoval??? No tak to by ti nepoděkovala ani místní redakce, protože by tady diskuse stála :-) Mluví to o tom, jak přemýšlíš. To že to auto natrhne zadek 95% aut v této republice neznamená, že jeho cena nebude vysoká, neznamená to, že se musí každému líbit, neznamená to, že je lepší než 95% aut v této republice a neznamená to, že by si jej těch 95% lidí rádo koupilo, protože za ty peníze by si většina lidí pořídila zcela jiný vůz. Až budeš starší, tak pochopíš jaké že auto chceš a hlavně potřebuješ ;-) Takže se svými moudry se tu klidně roztahuj, ale tím taky skončíš, jako většina z nás :-)
tady nejde o to jestli souhlasím nebo nesouhlasím s kritikou tohoto auta. Tohle nepozoruju jenom v této diskuzi. Jde o neustále se rezmáhající trend všudybylů všeznalých domácích- té nejnižší formy života motoristického fanouška. :no: Já vím, všichni z nich mají BMW M5... na nástěnce internátu...
:yes: . jen mě tak napadá...není to od toho diskuze? někdo prostě řekne, že nynější Astra OPC zatáčí špatně a že tohle bude to samé. je to jeho názor, zřejmě má zkušenost, takže můžete spolu diskutovat. ty řekneš, že to pojede výborně...já tomu věřím, ale...taky se tomu nedá říkat nějaký objektivní názor, protože všichni jen dokola čučíme na pár pěkných fotek (doufám, že jsi mě pochopil, nemělo to vyznít jako tvoje kritika, jen takové zamyšlení nad tím, o čem tu teda můžeme diskutovat...já jel v různých autech, seděl ve většině, protože objíždím autosalony...ale v žádném z aut, která se objeví v novinkách jsem nejel (nebo v 99% z nich)
Alessio, píšeš k tomu zatáčení u OPC: ...zřejmě má zkušenost. To je právě to. To slovo zřejmě... Ani si nedokážeš představit jaké úsilí jsem musel vynaložit nato, abych se s tímto autem mohl jenom krátce svézt: Sehnat tady předváděčku je doslova nadlidský úkol protože prostě není. Doslova jsem musel jednoho importéra usotonit a ještě si jít pro požehnání k jejímu budoucímu majiteli. Když si to srovnám s tím kolikrát už jsem zde(nejen dnes) četl o těch ,,zřejmých zkušenostech"- tak mám jasno... Tohle prostě někdy vypustil nějaký novinář a spousta snílků se s ním v duchu ztotožňuje. V duchu... Proto mě to tak vytočilo. Dovedu si představit kolik z nich auta této ceny a hlavně vzácnosti vodilo někde po okruhu kde by se projevily jejich mezní limity a navíc je mohly vzájemně srovnat. Tohle se, Alessio, jen tak nepoštěstí ani většině motoristických novinářů v této zemi...
to je přesně ono...já taky nevím, zda to STi bylo na limitu opravdu nedotáčivé, protože kdybych s tim na té klikaté silnici se svodidly prasil, tak mě prodejce vysadí na MHD jak černýho pasažéra >:D . Asi to někde psali, nejspíš to bude pravda, že se jí chce hodně rovně (beru jen to, co jsem viděl v TG, což už není jen prázdné plkání do větru ale reálný test na trati, i když mám také pár výhrad). O zkušenostech kolegy s OPC na limitu si myslím svoje ;-)
Z tvých reakcí více než obecné rozhořčení nad úrovní diskuse cítím spíše nelibost nad hodnocením astry OPC, tedy modelu tvé srdcové značky Opel. O OPC jsme tu mluvili pouze dva, King a já, proto se ozývám, protože já naopak nelibě nesu tvé narážky. Pokud jde o hodnocení jízdních vlastností auta nikdy jsem nenapsal a ani nenapíšu slovo o autě, kterým jsem nejel a přestože nejsem profesionální jezdec ani motoristický novinář, po těch x autech se kterými jsem měl tu čest v posledních letech, dokážu zhodnotit (pochopitelně subjektivně) jejich kvality. Vzhledem k tomu, že podobných diskusí jsem tu s Kingem o různých autech (hlavně HH, které nás oba zajímají) absolvoval více, z toho co a jak píše, nemám v tomto směru pochybnost ani o něm. A pokud jde o OPC, jeho problém není ani tolik v jízdě na limitu, naopak to auto se charakterem víc než jinam hodí na okruh, ale problém je v tom, jak je při svižné jízdě po normální silnici otravná, vyžaduje neustálé řízení, na výjezdech ze zatáček se pereš s volantem, a jestli po ubrání plynu v oblouku dokážeš při výjezdu přidat plyn tak citlivě aby to bylo přesně tolik kolik jsi chtěl, pak jsi génius, to s OPC podle mě nejde. Ale tohle jsi mohl poznat i ty sám při své vyjížďce s dealerem, pokud máš pochybnosti, zkus si půjčit něco od konkurence. Co se týká testů, zvlášť britských, ty byly naopak plny obdivu k podvozku laděném Lotusem, podle mě je ale Astra OPC nedotažené dílo, které se chová jako stará Astra GSI z počátku 90. let a to je dnes málo. Slabší GTC je mnohem lepší auto, nemá sice modrý lak a 240 koní, ale přestože opomíjená, vyrovná se golfu GTI. :-!
Dole už to fak nešlo. 8-s To co píšeš není tak úplně pravda. Jednak neznám (jak ty říkáš dobrý) turbomotor, který by jel pod cca 3500 otáčkami. A druhak - při dobré práci s řadicí pákou se do vysokých otáček potřebuješ dostat pouze jednou, a to na jedničku. Pak už lze motor držet stále v otáčkách. Zatímco u turbomotoru tě turbolák čeká pokaždé, když přidáš plyn, a to zejména v nízkých otáčkách které si tak pochvaluješ výhody turba. Pro tebe je otravné držet dlouhodobě vysoké otáčky - neumím si představit, kde bys dlouhodobě potřeboval držet 8000, kromě okruhu tedy, kde by mi to vážně nevadilo. V běžném provozu, kterým tu argumentuješ, jedeš povětšinou pohodově a výkon potřebuješ při předjetí, před kterým si já osobně rád pořadím, pokud je tedy řazení dobré. To ti teda musím říct, že víc mě otravuje čekat při každém přidání plynu, až turbomotoru dojde, že jsem po něm chtěl akceleraci. Ono to teda v reálu není tak extrémní, jak píšu, ale prostě mi vadí, že motor nereaguje tak, jak má. Stejně tak mi to vadí u atmosférického Clia RS, kde je naprosto nevyladěný elektronický plyn.
možná si pleteme pojmy...takový forester s turbem (pl. tlak 0.55) je tzvn. softturbo a táhne odspoda...pokud neznáš turbomotory, které by netáhly pod 3500, tak jsi jel ve špatných autech ;-)
Nevím jak vy všichni diskutující specialisti tady, ale já bych šel rozhodně na test drive a jedno léto zkusím s Corsičkou pojezdit. Kdyby měl někdo z vás opravdu ambice to zkusit v reálu, přijďte se projet. Nejsem odborník na motory ani podvozky ale jenom pouhá oběť konzumu, takže to objednám a když se nebude líbit... Není nic jednoduššího, než ji zase někam postavit do Autohausu nebo zapůjčit přítelkyni.