Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa OPC: nejvýkonnější Corsa všech dob

Libor Zezulka
Diskuze (143)
Ladiči Opel Performance Center se vrhli na nový model automobilky B segmentu a stvořili nejvýkonnější Corsu všech dob.

První fotografie nového sportovního hatchbacku automobilky Opel jsme vám přinesli už v srpnu loňského roku, nyní Opel zveřejnil oficiální informace a fotografie. Z nich vyplývá, že ladiči vymáčkli z vozu maximum a stvořili dosud nejvýkonnější a nejrychlejší Corsu v historii. Přeplňovaná zážehová jednotka se zdvihovým objemem 1.6 litru poskytuje maximální výkon 142 kW a točivý moment 230 Nm.

Ten může být díky funkci „overboost“ dočasně zvýšen až na 260 Nm. Kroutící moment proudí skrze šestistupňovou ručně raženou převodovku na přední kola. Ta jsou 17palcová obutá do pneumatik 215/45 R17 (totéž platí pro kola zadní). Jako volitelný prvek výbavy mohou klienti objednávat kola 18palcová. Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne nová Corsa OPC za 7,2 sekund a dokáže uhánět rychlostí až 225 km/h.

Z 80 na 120 km/h zrychlí malý hot hatch podle Opelu na pátý převodový stupeň za 6,7 sekund. Podvozek Corsy OPC se od toho sériového liší zesílenou zadní nápravou se silnější torzní tyčí, pochopitelně sportovními tlumiči a pružinami a světlou výškou sníženou o 10 mm a posílenými brzdami s odvětrávanými kotouči o průměru 308 mm vpředu a 264 mm vzadu. Dynamickým parametrům nové Corsy OPC odpovídá i vnější vzhled a koneckonců také interiér.

Přídi dominuje masivní sportovní nárazník s výraznými vstupy vzduchu a mřížkou chladiče, z boku zaujmou rozšířené prahy a sportovní zrcátka a konečně vzadu se o sportovní vzhled a lepší přítlak stará spoiler nad zadním sklem, difuzor a trojúhelníková koncovka výfuku. Sportovnímu interiéru vládnou sportovní sedačky a tříramenný volant.

Libor Zezulka
Diskuze (143)
Avatar - King
5. 1. 2007 14:11
Turbomotory pro Alessia
Dole už to fak nešlo. 8-s To co píšeš není tak úplně pravda. Jednak neznám (jak ty říkáš dobrý) turbomotor, který by jel pod cca 3500 otáčkami. A druhak - při dobré práci s řadicí pákou se do vysokých otáček potřebuješ dostat pouze jednou, a to na jedničku. Pak už lze motor držet stále v otáčkách. Zatímco u turbomotoru tě turbolák čeká pokaždé, když přidáš plyn, a to zejména v nízkých otáčkách které si tak pochvaluješ výhody turba. Pro tebe je otravné držet dlouhodobě vysoké otáčky - neumím si představit, kde bys dlouhodobě potřeboval držet 8000, kromě okruhu tedy, kde by mi to vážně nevadilo. V běžném provozu, kterým tu argumentuješ, jedeš povětšinou pohodově a výkon potřebuješ při předjetí, před kterým si já osobně rád pořadím, pokud je tedy řazení dobré. To ti teda musím říct, že víc mě otravuje čekat při každém přidání plynu, až turbomotoru dojde, že jsem po něm chtěl akceleraci. Ono to teda v reálu není tak extrémní, jak píšu, ale prostě mi vadí, že motor nereaguje tak, jak má. Stejně tak mi to vadí u atmosférického Clia RS, kde je naprosto nevyladěný elektronický plyn.
Avatar - King
5. 1. 2007 13:56
Re: ? fuj
Co myslíš? >:D
Avatar - Dinar
5. 1. 2007 12:34
Re: NESTAČÍM SE DIVIT!
Z tvých reakcí více než obecné rozhořčení nad úrovní diskuse cítím spíše nelibost nad hodnocením astry OPC, tedy modelu tvé srdcové značky Opel. O OPC jsme tu mluvili pouze dva, King a já, proto se ozývám, protože já naopak nelibě nesu tvé narážky. Pokud jde o hodnocení jízdních vlastností auta nikdy jsem nenapsal a ani nenapíšu slovo o autě, kterým jsem nejel a přestože nejsem profesionální jezdec ani motoristický novinář, po těch x autech se kterými jsem měl tu čest v posledních letech, dokážu zhodnotit (pochopitelně subjektivně) jejich kvality. Vzhledem k tomu, že podobných diskusí jsem tu s Kingem o různých autech (hlavně HH, které nás oba zajímají) absolvoval více, z toho co a jak píše, nemám v tomto směru pochybnost ani o něm. A pokud jde o OPC, jeho problém není ani tolik v jízdě na limitu, naopak to auto se charakterem víc než jinam hodí na okruh, ale problém je v tom, jak je při svižné jízdě po normální silnici otravná, vyžaduje neustálé řízení, na výjezdech ze zatáček se pereš s volantem, a jestli po ubrání plynu v oblouku dokážeš při výjezdu přidat plyn tak citlivě aby to bylo přesně tolik kolik jsi chtěl, pak jsi génius, to s OPC podle mě nejde. Ale tohle jsi mohl poznat i ty sám při své vyjížďce s dealerem, pokud máš pochybnosti, zkus si půjčit něco od konkurence. Co se týká testů, zvlášť britských, ty byly naopak plny obdivu k podvozku laděném Lotusem, podle mě je ale Astra OPC nedotažené dílo, které se chová jako stará Astra GSI z počátku 90. let a to je dnes málo. Slabší GTC je mnohem lepší auto, nemá sice modrý lak a 240 koní, ale přestože opomíjená, vyrovná se golfu GTI. :-!
4. 1. 2007 19:52
Re: NAVZDORY ŠKAROHLÍDŮM
WRC používají tzv. ALS - Anti-lag System, který udržuje turbo stále roztočené.Princip systému spočívá v elektronice, která změní časování motoru a přidá bohatší směs při přeřazování. Sání zůstává pootevřené, takže do motoru jde palivo i když jezdec na plynu nestojí. Posunuté časování způsobuje, že je směs zapálena až v okamžiku otevření výfukového ventilu, takže exploze se neodehrává ve válci, ale ve výfukovém potrubí mezi válcem a turbodmychadlem. Výsledkem je neustále roztočené turbo, takže když pilot opět přidá, má k dispozici plný výkon. Zase taková hrůza to s WRC nebude.
4. 1. 2007 19:33
Re: NESTAČÍM SE DIVIT!
;-) >:-[]