Technika
Neda se rici, ze clanek je vylozene nepravdivy, ale zavadeji urcite je. Pravdou je, ze se v Italii vybira myto krom jineho take na prepazkach s lidskou obsluhou, to je fakt. Krom toho lze ale platit kreditni kartou, CCS nebo specialni kartou i libovolnou hotovosti (prebytek je samozrejme vracen) pres automaticky terminal anebo prostrednictvim Telepassu, prvniho a nejpropracovanejsiho mikrovlneho systemu vyberu myta vybec. To co funguje v Rakousku tam zavadely prave Autostrade S.p.A. a je to verze Telepassu. Jen ceske Ministerstvo dopravy se nechalo opit rohlikem a poridilo za nestandardnich okolnosti predrazeny Kapsch. Skandal je, ze nekteri cesti novinari podobny postup nejen ze nekritizuji, ale nopak jej otevrene nebo skryte haji! Skryte haji napriklad tim, ze napisi ze se v Italii, Spanelsku a Francii vybira myto zastaralym zpusobem, z cehoz zjednodusenou medialni logikou plyne, ze italska firma vlastne nabizela zastaraly system.( Mozna byste se divili kolik lidi podobnou dedukci byt podvedome provede) PS: System vyberu myta v Italii diky moznosti vyuzit telepass spolecne s platbou v hotovesti nebo kartou dava moznost volby: Nechces cekat ve fronte pred barierou?: kup si telepass; nevadi ti cekat, jezdis malo po dalnici?: plat hotove nebo kartou... Ten system neni zastaraly, spis sleduje pozadavky uzivatelu (jinak by sly budky zrusit pres noc, protoze penetrace mytnic Telepassem je dlouhe roky 100😖. Dodnes existuji bankovni urednice na prepazce, ikdyz soubezne existuje e-banking. Nekteri klienti proste chteji porad budky ma dalnici, stejne jako prepazky v bance. V CR budou mit utrum, ale v Ita, stejne jako ve Spanelsku nebo ve Francii maji na vyber. Neni to znamka zastaralosti, ale spis historickeho vyvoje.
Dost by mne prekvapilo, kdyby byli ministersti urednici opijeni rohlikama, spis to bylo neco jinyho, tvrdsiho (tim nemyslim tvrdy rohliky). Ale jinak s prispevkem se neda nez souhlasit, jako ze spousty jinych statnich zakazek resp. akci statni spravy , se cloveku zveda zaludek.
Byl jsi v Itálii a čekal jsi hodinu ve frontě u budky (pokaždé když jedu na dovolenou).Na co bych si kupoval telepas?A viacard ?Na to se nevrací peníze, tak že vyhodíš E!
ze by ty budky jako zastarale zrusili... Na italskou dalnici by ses tim padem bez telepasu nepodival! Ja tam jezdim casto, telepass vyuzivam a nikdy jsem nestal ve fronte na myto aby to vybec stalo za rec. Myslim nejvic asi 10 min, kdyz to nekdo naboril to jedne telepass brany a fungovala tim padem jen jedna. Je jasne, ze pokud tam jezdis malo po dalnici (at uz jako cizinec na dovolenou nebo jako mistni proste nepotrebujes) a obcas se tam vyskytnes, tak se ti pak muze stat ze stojis na mytnici radu k bariere. S tim se neda nic delat - nebyt tam budky s obsluhou alespon pro turisty, tak by bylo mnoho cernych prujezdu, nebo nutnost platit to nejak predem, coz by zdrzovalo uplne stejne jako ty budky! Myslim, ze by meli udelat nejakou variantu predplaceneho telepassu pro turisty. To ale kazdopadne nebude znamenat, ze budou rusit klasicke mytnice. PS: v branach viacard muzes vzdy platit embosovanou kraditni kartou (nekdy i elektronickou) a temer vzdy hotovosti, s tim ze automat vraci prebytek. Doporucuju tedy predevsim v pripade vlastnictvi embosovane kreditni karty volit automatizovane brany viacard (byvaji tam mensi rady predevsim proto, ze cizinci z nich maji strach 😉 )
nekde v TV zpravach se rikalo, ze moralni zivotnost systemu je cca 5 let ... za tu dobu se cca ma system zaplatit z vybranych poplatku ... za 5 let to ma teprve zacit vydelavat do statni kasy ale to uz to bude zastarale a bude se uvazovat o novem systemu zalozenem na evropskem satelitnim systemu ... ma nekdo presnejsi informace?
to, ze system bude za 5 let zastaraly je stejne pravdive jako ze jsou zastarale mytnice s lidskou obsluhou. Mikrovlnky budou bezproblemu funkcni na dlouhou dobu. Je pravda, ze kdyby satelitni system spolehlive fungoval, tak by byl dobudoucna lepsi. V soucastnosti je ovsem mikrovlna nejefektivnejsi a nejspolehlivejsi system. Jiz jednou zminovane Autostrade sly puvodne do tendru na ceske myto spolu se siemensem s kombinovanym telematickym systemem, ktery by byl schopen obhospodarovat jak mikrovlnne brany tak satelitni jednotky. Po prostudovani zadavacich pozadavku v nichz byl znevyhodnen satelitni system jako takovy se Siemens stahl a tim i castecne zhatil ucast Autostrade kvuli rozdilnym standardum ochrany zivotniho prostredi a bezpecnosti prace(ten by byl technicky prakticky totozny, lip vyzkouseny a hlavne za 4,5mld levnejsi). Jednou se bude delat tendr na satelitni myto. Jestli budou obsluzne systemy, ktere dnes buduje Kapsch pouzitelne i pro satelitni technologii dnes nikdo neresi. Proc taky, ze...
Týká se uvedený systém mýtného v Německu jen automobilů nad 12 tun?
mam nekolik poznamek.
LSVA vyuziva ke zjisteni ujetych kilometru tachografu, ktery je spojeny se zarizenim, ale to je jen malicke doplneni.
V Nemecku sice mytny system funguje, ale pri jeho implementaci meli 18 mesicu zpozdeni a ze ztrat se Nemci vzpamatovavaji dodnes, proto mi neprijde, ze se tak uplne osvedcil.
Pre-pay se myto v CR se da platit cash, pomoci platebnich karet nebo tankovaci kartou (fleet kartou), nikoliv bankovnim prevodem, jak uvadite v tomto clanku!
A dale - dalnicni znamky pro vozidla do 3,5 tuny jsou vydavany na 2 mesice (nikoliv pouze na 1) a na 15 dni (nikoliv na 7).
Mozna by bylo dobre si pred napsanim clanku zjistit veskere relevantni informace.
Dekuji.
S tím systémem v Německu a implementaci, to mi není známo, jak to bylo, či je, vycházel jsem jen z nějakých obecných informací 😉
A k tomu mytu jsem se vyjadroval jen z toho duvodu, protoze mi trochu vadi, ze v Cechach je kazdy novinar odbornikem na vsechno a bez dostatku informaci pise sve soudy o tom, ktera technologie je lepsi a kde to lepe funguje. Vas clanek je opravdu obecny a do zadnych velkych soudu se nepoustite, coz ocenuji. Delam myto dva roky a muzu rict, ze si tvrzeni o tom, co je lepsi, nedovolim vypustit z ust.