len kym nenastane peak oil... tj. cena benzinu/nafty spotrebovanej na 100km jazdy prevysi cenu spaleneho vodika na 100km ...samozrejme, su aj ine riesenia, ale BMW vie preco ist touto cestou!
Když už si to sem napsal, tak by si měl svůj příspěvek odůvodnit. Jinak sem může přijít kdejakej cucák a hlásat, že nejlepší alternativní palivo je marihuana. :-!
Podle mě je dneska ještě vodík dost daleká budoucnost. Je sice pěkný, že při využití v autě má toto nulové emise, a nápad spalovat vodík místo benzínu mi furt příde lepší než ve článku (aspoň to má porád ten správnej zvuk ;-) ), ale jak jistě každý ví, je třeba ho nějak vyrobit (nejpravděpodobněji nějakou jinou neekologickou cestou - tzn. sme tam, kde sme byli) a pak taky nějak dostat k zákazníkovi, což dnes taky nejde tak lehce.
Když už, tak budoucnost vidím jako severské státy, kde podporují biopaliva - motor s minimem úprav, žádný problém s benzínkama a v době kdy nám unie zakazuje produkovat cukrovou třtinu do takové míry, že si cukr budeme muset dovážet a pole nám budou ležet ladem...Proč toho nevyužít a neskusit na tom něco trhnout?
A ještě tomu nahrává vývoj filtrůpevných částic, který podle proběhnutých měření dokáže výfukové plyny vyčistit tak, že jsou čistější než vzduch na Karláku - Aspoń to tvrdí ve vývoji ve Škodovce, kde sem byl před svátky na exkurzi.
Spalovani vodiku je dlouhodobe nesmyslne, ale je to jediny mozny zpusob, jak prejit vodikovemu hospodarstvi. Jedina cesta je totiz pres vicepalivove motory. Jedine tak je mozne postupne budovat sit palivovych stanic. A v BMW to dobre vedi.
Elektromotor s batériami slúžiaci pri rekuperácii energie určite zostane, otázne je, aká bude primárna pohonná jednotka. V mestách si viem predstaviť elektromagnetické polia, prípadne solárne kolektory priamo na autách, sťa dobíjače batérií na báze palivových článkov. Mimo miest to už vyzerá na bio palivá, alebo jendozložkové plyny, uvidíme čo bude lacnejšie. Osobne by som bol za súkromné reaktory na antihmotu >:-[]
Proboha :-) Solarni clanky? Rika ti neco zakona zachovani energie? Kolik slunecni energie dopada za sekundu napriklad 26.12. na strechu auta? Mozna by na to hralo radio. Jinak jezdit se da na cokoliv, ale musi to byt v dostatecnem mnozstvi, coz je nejvetsi problem. Neni problem jezdit na cokoliv, ale problem je, ze tolik, aby to nahradilo ropu, neni niceho a mozna ani vseho ostatniho dohromady. Smutna pravda.
Solarne clanky myslene ako pomocna ruka sekundarnej pohonnej jednotky (elektromotora) - jasne ze by to same neutiahli, ale tak ako pomaha elektromotor benzinu k nizsej spotrebe, mozu pomoct aj kolektory elektromotoru.
Ja bych taky videl na elektromotor - uz kvuli ucinnosti (ta bude vzdycky vyssi nez u spalovacich motoru). Akorat to bude chtit osefovat baterie - tam musijeste vyvoj udelat hodne.
A taky co nejvic pouzivat vlaky misto kamionove dopravy (samozrejme jen tam, kde je to mozne)
O alternativni paliva je obrovsky zajem - automobilky mlci
Toyota nestaci svoje Priusy pres vysokou cenu vyrabet. Ve Svedsku Ford prodava 80% vsech Focusu s jedinym motorem a to s motorem na biolih. BMW zdaleka nestacila uspokojit zajem o vodikova auta, prestoze v cele Evrope je asi 1 pumpa na vodik. Mezi lidmi je o alternativni paliva obrovsky zajem, bohuzel se nemuze projevit, protoze automobilky tento zlaty dul ignoruji. Biopaliva mohou zacit treba zitra ale jediny manager nema odvahu jit s kuzi na trh a vsichni cekaji, az to nekdo zacne. To je bida.
Re: O alternativni paliva je obrovsky zajem - automobilky ml
Nekde jsem cetl, ze nekteri vyrobci bojuji za to prodavat E10bio-ethanol (10% ethanolu a 90% benzinu), protoze mnoho existujicich vozidel by jej mohlo pouzivat bez nakladnejsich uprav, a byl by to daleko vetsi ekologicky vysledek nez par aut co muze jezdit na E85. Ale na druhou stranu neni to reseni co by nas spasilo na veky, jelikoz neni mozne jit timto smerem do nekonecna a pokryt poptavku po celem svete, z duvodu narocnosti na pestovani/pudy/podnebi a predevsim prostor. Alespon jsou o tom spekulace, ano par statu ci desitek statu muze jit timto smerem ale rozhodne ne vetsina zemi.
Re: O alternativni paliva je obrovsky zajem - automobilky ml
Nove technologie k vyrobe biopaliv ve spojeni s uspornymi konstrukcemi aut davaji biopalivum pomerne solidni prespektivu. V budoucnu jiz nejspis nebude jedine palivo, ktere by pohanelo vse. Minimalne v nejblizsich 20 letech urcite. Pujde o mix ropy, zemniho plynu, biopaliv ci vodiku. E10 je jen krok od E5 - tj. 5% lihu, ktere ma byt povinne pridavano od leta do vseho vyrabeneho benzinu. Takze to vlastne bude prikazano statem. Automobilky, az na par vyjimek, se prilis nepretrhnou.
Vsetky doteraz propagovane alternativy fosilnych paliv maju jedno spolocne, a to obmedzeny pristup k zdrojom ako je to aj v pripade ropy. To znamena, ze aj ked ste vlastnikom ropneho vrtu nemate moznost ropu si sami spracovat na benzin a vykaslat sa na svetovu politiku, ktorá ceny paliv urcuje a jazdit si len tak po nasej Modrej Planete.
Ako uz bolo povedane bio paliva nie su trvalo udrzatelne v globalnom meradle a tiez sa nedaju vyuzit pre potrebu jednotlivca, bez toho, aby musel podstatne zmenit svoj zivot (kupit si farmu, postavit liehovar, atd). Je tu vsak jedna substancia, ktorej zdroje su nevycerpatelne. Je to vzduch.
Svoju predstavu o pohone na vzduch mal aj pan J. Verne, ktoru popisal v romane Neuveritelne dobrodruzstva Barsacovej vypravy. Moze sa to zdat neuveritelne, ale v sucasnosti existuje pantetovany pohon na vzduch a vozidla nim vybavene by sa mali za par rokov objavit na trhu (dosahuju neuveritelnu rychlost 50 km/h, preto nie su naftarom nebezpecne).
Viac informacii mozete najst aj na webe:www bodka keelynet bodka com (www tecka keelynet tecka com).
Urcite mozete namietat, ze pneumaticke systemy su najnarocnejsie na energiu a treba do nich viac energie vrazit, ako sa da z nich efektivne vyuzit. Urcite, ale rozvoj nanotechnologii a novych materialov tomuto napadu nahrava. Ved uvidime, ked nie my mozno nasi potomkovia.
Osobne si myslim, ze sa v dohladnej dobe urcite pohon na vzduch neuchyti, jedine ze by sa zacal zdanovat vzduch a kazdy clovek na Zemi by dostal pridelenu osobnu kvotu, ktoru moze rocne vycerpat.
Je potrebne najst novu zavislost na palivach, to znamena tovaren kde sa bude nové palivo vyrabat, distributora, ktory ho dovezie na cerpacku, kde si ho spotrebitel bude musiet kupit za cenu, ktoru mu niekto urci. Z tohto hladiska je vodik dobrou alternativou, ale aj tak fandim vzduchu.
AIR-POWER CAR, francouzska spolecnost Moteur Development International (MDI)vytvorila serii vozu na stlaceny vzduch pomoci technilogie Compressed Air Technologiy (CAT) tyto typy vozitek jsou podstatne levnejsi na vyrobu nez elekticke vozidla.
Jejich dosah je cca. 150Km na nadrz stlaceneho vzduchu. Design techto vozidel je neni zrovna povedeny. Vozidla byla predstavena v roce 2005.
Neni nic jednodusiho nez postavit na brehu more jaderne elektrarny a elektrolizovat vodu. Jednak by bylo hoodne morske soli pro chemicky prumysl a pak na co mame uran? Bud na jaderne bomby a nebo spalit v elektrarnach. A podle pruzkumu ho mame aspon na 500let a to ho nikdo ani poradne nehledal. Tady je zasadni problem, ze ropne spolecnosti maji vetsi moc nez vsechny vlady dohromady. A k cemu bude automobilkam, ze budou delat auta na vodik kdyz jim stejne nikdo do toho nic nenatankuje? Pokud by to nakazala unie tak verim, ze do peti let se da nahradit aspon 30% spotreby paliva vodikem. Motory uz mame a technologie taky.
Alternativy Alternativy - jedna tady je, ale zapomínáme na n
Zmíněno tady bylo několik alternativ paliv, tedy jak jezdit za co nejlevněji na palivo, co má budoucnost .........
A já se vrátím s trochou nadsázky do minulosti.
Vzpomínám na svého dědu a jeho Pragu Picollo "pick-up" (oba už jsou bohužel na věčnosti) - za války nebyl benzín, ani nafta, ani líh, ale ...... dřevo !! Stačilo vstát o hodinku dřív, naštípat poctivé bukové dřevo a zatopit v kotli - a pro jistotu s sebou vozit pilku a sekyrku.
Je mi jasné, že dnes je to utopie - ale zkuste si představit prestižní autosalon, novou limuzínu BMW 7-řady s kotlem a komínkem a sličnou hostesku v přiléhavé minisukni přikládající polínka do kotle na dřevoplyn >:D >:D
To by na autosalónu všem vypadly oči, kam se hrabe vodík.
každopádně jsem jen chtěl říci, že alternativy byly, jsou a budou. Jen málokdo dnes vzpomíná na to, že Němci většinu svého benzínu za 2.svět. války získávali na území protektorátu Čechy a Morava, a to výrobou z uhlí.
Dejme tomu, že najednou nebude benzin.. Samozřejmě, vodík se nabízí jako nejjednodušší řešení, pokud dořešíme izolaci nádrže, aby upoštěla méně, než dosavadní 2% za den (Opel). To ovšem předpokládá vyřešení jaderné fůze, aby bylo dost elektřiny na výrobu vodíku. Další možné řešení, i když historicky přechodné, by mohl být turbinový motor,poháněný parou, vyrobenou v generátoru ,z práškového uhlí, s podporou hoření vodíkovým plamenem. Tím by se vodíku spotřebovalo méně, a naše dosavadní výrobní schopnosti by mohly stačit. V Australii byl vyzkoušen generátor, snad jen na piliny, bez vodíkové podpory, a byl schopen rozjet běžné auto do dvou minut. A ta akcerelace! V běžném autě budoucnosti by se musel montovat i omezovač zrychlení, raketový start by asi mnoho lidí nezvládlo..
myslím si, že je super, že BMW myslí aj na alternatívu. Je to chválihodné, a preto považujem diskusiu okolo vhodnosti vodíka za nie veľmi správnu. BMW opäť raz dokázalo, že je najpokrokovejšou značkou sveta. :yes::yes::yes:
Jakýkoliv krok, který přiblíží dobu, kdy se nebudou spalovat produkty ropy vítám. Je vidět, že někteří lidé dostávají rozum a pohled na modrošedý opar nad městy je nenechává v klidu. Je jen na nás jak velkou podporu dáme automobilkám, aby měli dostatek sil vzepřít se naftařské loby, tedy lidem, kteří nemají v hlavě mozky a peníze jsou jim víc než zdravotně nezávadná planeta. Čím dřív se rozloučíme s benzínem tím dřív se nám bude lépe žít!
Podle časopisu Forbes, bylo roadsterem roku také : [odkaz] Tesla Roadster. Je to roadster na elektronický pohon. Dojezd 400km a zrychlení 0-100km/h 4,6s. Možná tohle je budoucnost automobilů? Baterie se také vyvíjejí rychle. Možná vývoj baterie vygumuje vývoj hybrid-ů - zůstanou jenom elektromobily... Link na rozhovor s autorem Tesla Roadster - [odkaz]