Nerad bych mluvil za jiného, ale mám pocit, že ZZ rozesmálo to samé, co mě (za předpokladu, že to nebylo myšleno jako krutá ironie).. napsat náskok díky technice u Audi, když se mluví o variabilním časování.. >:D >:D >:D to je fakt kameňák jako sviňa.. lídr v této oblasti, již dávno používá dokonce duální časování :-!:yes:
Doufám, že to myslíš ironicky, jinak Ti už asi není pomoci :no: V oblasti variabilního časování je Audi (celý koncern) těžce pozadu, obdobné technologie již dávno používají Honda, Toyota a BMW, tedy automobilky, jejichž motory jsou nejčastější výherci v soutěži o motor roku
Tak tak. První variabilní časování ventilů má "na svědomí" tým pana Kenichi Nagahiroa, který v roce 1985 poslali do světa Civic a Integru s motorem VTEC.
Skvelé, slovami RR "dostatočné", ešte pridať dve turbodúchadlá a revival špičkového 2,7 V6 30v Biturbo z S4 (RS4) predchádzajúcej generácie (môj osobný top motor) je na svete...
To všechno dělá AUDI pro tebe... Myslím, že v tomhle motoru najdeš velmi milý výkon, při velmi akceptovatelném objemu, z toho plynoucí úmírněné spotřeby za současného sametového tahu šestiválce. 210 plnokrevníků, spoléhajících se jen na svá horká srdce a ušlechtilý chov. Žádnej doping, čistá síla. Dokonalá trefa. BRAVO AUDI :yes:
Původní V6 2,8 byl mizerný motor, v Passatu celkem jel, ale žral 14 litrů naturalu na sto a litr oleje na tisíc kilometrů. 8-s Tenhle bude snad lepší...
Když s nim kolega udělal pár kotrmelců měl lehce nad sto. Jezdilo se s nim rychle, hodně v D. S tím olejem to u VW není vyjímka, s 1,4 74 kW máme podobné zkušenosti. A nejsme sami.
sto je prece jenom malo,ale taky jde o to jak se k motoru majitel chova,jinak 1,4 nemuzu soudit nemam moc co srovnavat.Ja osobne Audi nemam,ale co mam moznost slyset nebo vyzkouset,tak zadny problemy,ikdyz to jsou vetsinou naftaci.
My sme mali vo firme 3 audinky s 2,4 V6, dve A4 a jednu A6 a vsetky museli ist na dlhu opravu (mozno aj vymenu) motora (po par 10 tis. kilometroch) lebo zrali olej ako besne. Potom audinaci zistili ze nejaky turek vo vyrobe namontoval opacne kruzky na piestoch, takze olej natiahli ale nestiahli a zhorel (stastie ze este neboli na kontrole emisii...) a opravovala sa cela seria niekolko tisic kusov... 8-s
No konečně, no konečně.. značka, která se honosí sloganem, kterým by již asi honosit neměla, konečně objevila technologii variabilního časování.. Audi, vítej v 90.tých letech 20.století.. tak že ano.. BRAVO AUDI, BRAVO AUDI-VW, BRAVO AUDI-VW-PORSCHE >:D >:-[]:no:
Tak to myslim,ze si trochu prehnal,jestli tady nekdo pronesl ''naskok diky technice'' tak to myslel celkove a urcite to jenom neni o casovani ventilu :-O
Vyspely pohon vsech kol (prosim zadny flame, testy autobildu a dalsich to prokazuji), ASF, DSG, MMI (oproti BMW a Mercedesu proste lepsi) atd.
Jde o to jak se s tim autem jezdi, jak se v nem citite. V novem Mercedesu jsem jeste nesedel, takze nevim, ale napr A8 je mezi luxusni tridou hodne dobre.
A modely S3, RS4, RS6, S8, nove TT, R8 jsou myslim velmi dobre vozy, s nevsedni dynamikou, dobrymi jizdnimi vlastnostmi, ktere se daji pouzivat v beznem provozu.
Nerikam, ze ostatni znacky jsou spatne, ale ten reklamni slogan berte s rezervou, je to jen slogan. U BMW se rika radost z jizdy, ano, ale kdyz kolega zustal pod zasnezenym kopcem se svou 3kou a ja vyjel na kopec s felicii, tak jaka radost z jizdy, ja ji tam tehdy rozhodne nevidel. ;-)
OK, s tím mohu souhlasit.. je tu ovšem jedno ALE.. ostatní značky (MB, BMW, Lexus) také mají svá nej (nemám čas se tady konkrétně rozepisovat), prostě každá z těch značek umí něco lépe než ostatní a naopak.. mě jde o to, že se v diskuzích často oběvuje tento "popěvek" a přitom je to konina, protože žádná z těchto automobilek není výrazně lepší než ostatní, komplexní náskok prostě neexistuje (ten umí to a ten zas tohle..)
chceš mluvit zrovna o porsche? tam bych se o techniku nebal.
A ono u Audi (resp. VW) taky ne. Je pravda, ze sveho casu byly motory pomerne "konvencni" konstrukce, a staci se podivat na posledni vyvoj, a jsme doma. A anketa motor roku tomu odpovida ...
Jinak ona technika neni jen o motoru. I kdyz podle mne tady plati to co vyse v blede modrem. Ale napriklad u quattra (resp torsenu) me nikdo nepresvedci, ze ty elektronicke sracicky jsou lepsi. Jezdil jsem s obojim, takze muzu srovnat (stary passat s torsenem x bmw x3).
Klídek, tím "BRAVO AUDI, BRAVO AUDI-VW, BRAVO AUDI-VW-PORSCHE" jsem nic nemyslel, to byla jen parafráze na místního kašpárka ;-) Jinak OK, Audi má Quattro, které je bezpochyby super :yes: Ale co dál, v čem dál je ten "náskok díky technice"?
:yes::-) Souhlasím s Tomem. Opravdu by mě zajímalo, co přinesla tahle prrrr, pprrmm (to slovo mi nejde přes jazyk) značka za posledních 5, 10 let světovému automobilismu, v čem ho posunula dál? V čem je ta technologická špička? Tak se předhánějte. Doufám, že tu večer najdu seznam novinek, kterými předběhla dobu. ;-)
Už jsem psal nahoře.. Klídek, tím "BRAVO AUDI, BRAVO AUDI-VW, BRAVO AUDI-VW-PORSCHE" jsem nic nemyslel, to byla jen parafráze na místního kašpárka ;-) Jinak OK, Audi má Quattro, které je bezpochyby super :yes: Ale co dál, v čem dál je ten "náskok díky technice"?
Tak AUDI ma naskok diky technice. Se svojima TDI strci kde jaky nenazrany benzinak do kapsy. Viz. 24h Le Mans, motor roku a i mezi formuli jsou brani v uvahu. Aby jste se nedivili az Audi Team vyjede a naftovou formuli:D Meli jsme doma benzinovou A8 4.2 (1995) a to bylo auto uplne super. Nejake ladeni motoru kvuli oleji se delalo az na 300tis km. Ted mame zas A8 4.0TDI (2004) a to je uplne o necem jinem. Kdo da Brno-Praha dalnici a centrum Prahy za 8,5l nafty s prumerem celkem 110km/h? Motory AUDI mam ze vsech motoru nejradeji. Bravo AUDI.
A co jako? Kdybys nejezdil jak prase taky by ti to tak zralo. Za tech 130K co ma to auto najezdeno to zralo prumerne 8,7l. Tomu nikdo neveri ale to je normalni v ceskem narode...
Je to přirozené, v Německu cení šoféři německá auta, ve Francii francouzská, v Itálii italská, ve Švédsku svédská... no a my tu máme TTToma z Česka, který necení ani auta česká, ani evropská, Tom cení auta... japonská. kapiš? On by byl šťastný, kdyby krachnul jaguar, Aston, Mercedes, BMW... on po tom krachu touží, on by chtěl, aby to tu celé ovládlo japonsko s Toyotou v popředí, to je ideál Evropy dle Toma. Dospělost člověka poznáš podle toho, jak vnímá své blízké a vzdálené okolí. Rozumný člověk velmi silně vnímá to, co je mu blízké, to, v čem se pohybuje, to, co jej utváří... a respektuje to, co je vzdálené... Dopřejme tu Tomovi jeho nedospělé pokřiky... naštěstí do chodu Evropy může mluvit asi tak jako já do oběžné dráhy Venuše, a tak to neskončí pojaponštěním Evropy, ale respektem k Japonsku... on k tomu také dospěje. Tehdy, až převezme za kus té Evropy odpovědnost. A je jedno, jestli bude Tom referent či popelář... v tomhle nejde o funkci, v tomhle jde jen o vyzrálost osobnosti, o vyzrálost člověka.
Už zase se navážíš? Ty jsi fakt chudák. Tom alespoň napsal něco k tématu kterým je 2,8 od koncernu a ty? Projel jsem si to, ale k věci nic. Jen samý bláboly. :no:
Jedna věc je vnímání okolí a druhá věc je přehled. To, že tady pod článkem o tom motoru někdo vykřikuje něco o náskoku v technice, svědčí o jeho nedostatku. Občas je potřeba uvést to na pravou míru... ;-)
GTI ty jsi fakt zamindrákovanej chudáček :no: Navíc jsi úplně mimo, tak že jediné na co se zmůžeš je navážení se do těch, kteří nemají stejný názor jako ty fakt hnusná lidská vlastnost :no: Zkus jednou použít hlavu a napsat tady jasně v čem je ten náskok díky technice, zejména v oblasti časování ventilů :-!
Jaké navážení? popsal jsem tvé životní postoje, které tu prezentuješ od rána do večera. Tomu Tome říkáš navážení? Přitom jsem velkoryse přehlédl tvou neznalost motorů...
Jak, že netušíš? Postoje snad jsou jasné... a na dětinské se posmívání tomuhle motoru... snad chápeš, že kvůlivá takovýmto příspěvkům sem možná tak chodí ZZ, ale překvapuje mě, že ty, který vyznáváš čísla, počty a techniku (čemuš rozumím a v tomhle tě chápu) se snížíš na tuhle, řekl bych ZZ úroveň.
To je ale krásný příspěvek k tématu. Nejsi ty náhodou posedlý TTTomem, že tu o něm pěješ ódy? Když se někdo otře o tebe, tak hned brečíš, že tématem není nick GTI...
Ty si jako osobuješ právo tu posuzovat, co je k tématu a co nikoliv? Naivita Tomova příspěvku na téma motory AUDI, vyžadovala (v jeho zájmu) ozřejmit Tomovu realitu širokému spektru čtenářů, jinak bychom si mohli ještě myslet, že to Tom myslel vážně... takže bys mě spíše měl pochválit. Napsal jsem to pro dobro Toma, aby každý věděl, jak on vnímá svět aut...
Ano, založení příspěvku s názvem "Tomův cop" není k tématu, tudíž bys to měl, hňupe, označit minimálně OT. Dalčí věcí zůstává tvá touha brát si neustále někoho do huby. Tak si přečti dole o Audi a reaguj na to. Už se moc těším na tvůj psychologický rozbor spojený s menstruací, tahání rádoby špíny a dalších tobě vlastním estébáckým praktikám, doktůrku :-)
O žádném debaklu nevím. Že by snaha opět utéci od tématu - tím, že zakládáš příspěvky o druhých a sám tu napomínáš za posedlost nickem GTI. Běž spinkat, chudáčku... dnes už toho máš dost :-)
A každý rok je firma víc a víc ve ztrátě...už dávno jsem pochopil, že na tomto jinak velmi kvalitním serveru je osa zla audi - vw - škoda - seat tak silná, že jakýkoliv rozumný argument smete...vzhledem k tomu, že pro tuto značku už nepracuji, tak mě opustil i poslední kousíček loajality a proto si stojím na svém: jsou to neskutečný, ale vážně neskutečný pekáče:-)
Automobilka pod vedenim Dr. Martina Winterkorna zvysila v prvnim pololeti 2006 hruby zisk o 30 procent na 661 milionu eur a ocekava v celem letosnim roce rekordni trzby i zisk.
V pololetí stouply tržby téměř o 17 procent na rekordních 15,45 miliardy eur. "Jsme na cestě zakončit rok 2006 s novými rekordy nejen u objemu prodeje a výroby, ale také u klíčových finančních ukazatelů," prohlásil generální ředitel společnosti Martin Winterkorn.
Firma Audi dnes potvrdila, že letos počítá s nárůstem prodeje o zhruba 50.000 vozů z rekordních 829.100 vozů v loňském roce. V prvním pololetí stouply dodávky o zhruba deset procent na téměř 463.500 vozů.
To je 5 minut na googlu.
O jake ztrate mluvite?
To same Skoda i VW. Jediny kdo ma problem je Seat v ramci koncernu.
Pekace to mozna jsou, ale lidi to kupujou jako housky, takze diky za "objektivni" prispevek.
Tak se musím omluvit, Audi NENÍ ve ztrátě, ve ztrátě je VW (no není divu:-))) a Seat. Škoda je ve velkém plusu, u Audi to není takový zázrak, ale neprodělává. Ale vzhledem k očekávaným obrovským investicím (aby jim ten vláček neujel až tak daleko...) se to nejspíš brzo změní.
Sorry, nevšiml jsem si, že ses opravil, ale i tak oprava opravy, Audi vydělává více než Škoda, se ziskovostí přes 5% je jednou z nejziskovějších automobilek na světě. ;-)
Pokud chceme hodnotit obecný přínos značky, čím tedy např. Audi obohatilo, změnilo nebo ovlivnilo automobilový průmysl, je třeba se podívat pár desítek let zpět, jak vypadala tehdejší auta z pohledu používaných technologií a porovnat s tím, jak vypadají dnes. Z hlediska trhu se jako "ideální" (protože trhem žádané) auto dneška a blízké budoucnosti ukazuje kombinace sportovnosti a užitku reprezentované lifestylovým kombi nebo SUV (tyto kategorie pomalu splývají) s pohonem 4x4, silným dieselovým motorem a dostatkem image. Před 25 lety, trhem žádané, "ideální" auto vypadalo jinak, a právě na cestě k tomu jak dnes vypadá a na jaké technologii jezdí ten dnešní "ideál", nechalo své velmi znatelné stopy Audi. Tedy bylo to Audi, kdo z okrajové záležitosti, kterou byl počátkem 80. let pohon 4x4 v osobních autech, udělalo záležitost masovou a běžnou. Bylo to Audi, kdo dieselové motory dostal z taxikářských pomaloběžek postupně až do luxusních limuzín. Bylo to Audi, kdo reagoval na stále rostoucí hmotnost vozů, jež byla průvodním jevem zvyšujících se nároků na bezpečnost, a zavedl do seriové výroby hlinikové karoserie. A z hlediska tvarů z nichž vycházejí všechny dnešní crossovery, tedy ty dnešní tržní "ideály" to bylo opět Audi, kdo dokázal obrátit vnímání kombíku z užitkové dodávky na lifestylové vozítko. Náskok díky technice je firemní slogan, a normální člověk jej takto i vnímá, o Audi říká to, že tato automobilka umí určovat trendy ve svém oboru. V poslední době se dost řeší blízká budoucnost benzinových motorů, Audi (VW) opět ukazuje směr, jsou tu první na trhu s kompletní širokou nabídkou poslední generace přeplňovaných motorů, se špičkovým řešením přeplňování - to je ta budoucnost, a během příštích několika let, co budou ostatní dohánět a rychle své turbo a kompresor motory vyvíjet, bude Audi už prodávat. Stejně jako čtyřkolku, hliník nebo Tdi Audi nevymyslelo ani turbo, ale umí určit, kdy která technologie (technika) najde své uplatnění, perfektně ji zpracuje a udělá z ní běžnou věc. Tak se dělá náskok díky technice. Jasné?! ;-)
Naprosto se vším co jsi napsal souhlasím. Když to malinko bagatelizuji, tak Audi vytáhlo pohon všech kol a naftový motor z pole na silnici:-) Ale to je historie. Dneska má zastaralý pohon 4x4 (BMW je opravdu mnohem dál, i proto prodává nejvíc čtyřkolek z prémiovek) a naftové koncernové motory jsou zoufalé (opět srovnávám třeba s BMW). Poruchovost jsem tady již několikrát řešil, ale bylo mi řečeno, že tomu nerozumím:-))) Nic není jenom černé a jenom bílé, nejsem zaslepený zastánce jedné značky, ale přiznejme si, že Audi je dejme tomu....tmavě šedivá.
Ale no tak, mému srdci může být mnohem bližší BMW, ale říct o X-drive, že je nějak dál než klasické quattro bych si nedovolil, na Audi dýzlech 2,7 a 3,0 tdi taky nic zoufalého nevidím. Prostě Audi nemáš rád, o.k., ale pasovat je na "neskutečný pekáče" a že to "není prémiová značka", na tohle ti nejlíp odpovídá trh.
Je to cca týden, co jsem byl na školení, kde se mimo jiné velmi podrobně analizovaly pohony všech čtyř kol. Jako testovací vozy jsme měli Audi A6 3.0 TDI, BMW 530 xd a MB 320 CDI s naprosto čistým svědomí říct, že BMW uteklo opravdu velmi daleko. Nechci se tady sáhodlouze vyjadřovat kjízdním vlastnostem, to je velmi subjektivní a málokdo má možnost přímého srovnání, ale ve velmi jednoduchém testu "rychlosti" reakce připojení druhé nápravy při prokluzu první (ať už přední, nebo zadní), reagovalo BMW NESROVNATELNĚ rychleji. Pokud najedete s Audi nebo MB jednou nápravou na plochu s minimální adhezí (simulováno na válcích), tak se pohon nápravy druhé připojí až při velmi razantním sešlápnutí pedálu plynu a dojde k cca 30-ti otočení prokluzujících kol. U BMW i při velmi lehkém rozjezdu došlo k otočení kol s minimální adhezí o cca 1/4 obvodu kola!!!!! To je snadno prokazatelné a vyzkoušet si to může prakticky každý. Tak to jsem myslel, když jsem napsal, že není 4x4 jako 4x4. Uznávám, že když jsem napsal, že všechny naftové motory od Audi jsou zoufalé, tak jsem přestřelil. Ale opět, postavte vedle sebe A4 2.0TDI a BMW 320d,A6 3.0TDI a BMW 530d a rozdíly jsou zásadní. Nikdy jsem nebyl velkým fanouškem BMW, ale v poslední době svůj názor měním...
Tomu srovnání pohonů moc nerozumím, píšeš o A6, ale srovnání X-drive versus quattro vzhledem k efektu protočení kol a pozdnímu připojení vypadá na spíše 4x4 s Haldexem. Quattrem myslím klasický
Torsen, tedy to co je u A4, A6, A8 tzn. permanentní pohon, jak pak rozumět "pozdnímu připojení nápravy" při prokluzu? Jedině že byste srovnávali nějakou A3 quattro, tam je přes označení quattro jen Haldex. A pokud jde o motory, Kirby já jsem zákazníkem BMW přes 10 let, Audi jsem neměl žádné, ale tvé "zásadní rozdíly" nemůžu přijmout, motor 3,0TDI a 3,0d BMW jsou naprosto srovnatelné v jakémkoliv parametru.
Quattro neznamená, že máš pevně zapojený pohon všech čtyř kol 50:50, s tím by se nedalo jezdit po silnici. Výkon ti "cestuje" z jedné nápravy na druhou. Ale Tvůj přijímací technik Ti to určitě rád vysvětlí. Celkem mě překvapilo, že nevidíš rozdíl mezi 3.0TDI 3.0d. Rozdíl je v hlučnosti a nástupu výkonu opravdu velký...bohužel u BMW jsem opravdu velmi krátce, takže si netroufám hodnotit spolehlivost, ale u Audi? Opět bych použil hysterické výrazy:-)
No, o 50:50 jsem nic nepsal, spíše mi vysvětli svoje 100:0, to podle mě s Torsenem nejde. Co se motorů týká, tak prosím ještě jednou, fakt by mě zajímal rozdíl v nástupu výkonu mezi 3,0d a 3,0tdi, co tím myslíš? A větší hlučnost? :-O Začínám být trochu nedůvěřivý ke svému "přijímacímu technikovi" Kirbimu.
No hlučnost očividně můžeme uzavřít. Pokud jsi zkoušel oba jmenované vozy a Audi se ti hlučnější nezdá, tak tě samozřejmě přesvědčovat nebudu:-) Nástupem výkonu jsem měl na mysli rychlejší a razantnější nástup u BMW (samozřejmě velkou roli hraje převodovka, ale tu má Audi velmi dobrou) 100:0 u Torsenu nejde i jde:-) Pokud akceleruješ opravdu velmi lehce, tak v diferenciálu dojde k prokluzu a opravdu se může stát, že je rozdělení sil 100:0. Ale opakuji, to co jsem popsal jde opravdu velmi snadno vyzkoušet, za chvíli je sníh (tedy...možná:-) pokud nemáš x-drive zajeď k svému dealerovi a vyzkoušej to. To samé u Audi a uvidíš. Pokud máš vážný zájem, jsem schopný to zařídit, dám ti na sebe kontakt, 530xd máme a dokázal bych nejspíš zařídit i tu A6.Nejde mi o to hanit konkurenci, ale občas se nechám vytočit názory z doslechu a názory vyčtenými z časopisů (tím nemyslím tebe, jenom všeobecnou kulturu na tomto serveru) Vzhledem k tomu, že jsem po dlouhé době hrdý na svého chlebodárce se rád nechám vyprovokovat k přímému srovnání. Pokud se tady najde kolega od jiných značek, tak by to bylo super, myslím, že by naše diskuze získali nový a kvalitnější rozměr.
Ten prokluz nastává díky mezinápravovému diferenciálu. Pokud není samosvorný nebo nemá uzávěrku, tak se klidně můžou přední kola točit a zadní stát (tak jako u levého a pravého na nápravě). Jde o to, jak rychle se, při nájezdu jedné nápravy na povrch s malou adhezí, ten diferenciál "přivře", aby se výkon přenesl i na nápravu s lepší adhezí.
Přesně tak. A u BMW je reakční doba diferenciálu 100 milisekund. Jenom pro ilustraci, když sešlápneš plyn, tak řídící jednotka motoru reaguje za 200 milisekund....takže celkem fofr:-)
No vidíš, konečně ses projevil jako technik + Práša, díky za vysvětlení. Důvod nevěřit vám nemám, nikdy jsem auta podobným spec. způsobem netestoval, a z používání přímou zkušenost nemám, moje BMW jsou a budou vždy zadokolky. Pokud je ale BMW ve 4x4 lepší, pak mě to jen těší. S těmi motory to ale neberu, sice souhlas, že celkově to souvisí i s převodovkou, a manuál v 530d je špatně odstupňovaný (u BMW výjimka), ale i při srovnání s automaty, které tvoří u těchto motorizací většinu, jsou na tom v dynamice obě auta prakticky stejně, a naopak bych řekl, že 530d je hlučnější, resp. bručivější než A6 3,0tdi, která zní pod plynem spíše jako vysavač. Obojí je špička, v linearitě zátahu, reakci na plyn si nemají co vyčítat, razantnější nástup (co to je?, myslíš z nízkých otáček?) to 530d nemá. Jo, 535d je jiné kafe, kupodivu i zvukově, na to Audi zatím odpověď nemá.
Musim dat kirbymu za pravdu. Vloni jsem byl na nejaky akci BMW, kde jsme meli A6 quattro a BWM5 s xDrive. Nevim sice zadny cisla, ale realne i pri testech na valcich melo BMW dost navrch. A pri jezdeni (slalom, losi test atd.) jsem nikdy nedokazal projet mereny usek rychleji s OOOO. Podobne dopadl i MB ML vs X5. XDrive je podle me opravdu velmi povedeny.
Doufám, že tu nechceš začít vystupovat jako testovací jezdec, a to, žes s AUDI nedokázal objet kužel, nehodláš povyšovat na obecný soud o technice v těchto autech. Nějak se nekontroluješ.
Raději pomlč :no: Mates těma auta jel a má své zkušenosti o kterých tu teďka píše.. na rozdíl od Tebe.. ty tu od ráno do večera slepě plkáš a přitom si ty auta viděl maximálně na obrázku :no:
Jo, rozumim. Ja byl u BMW. Ale nikdo nam nic nenutil, proste nam dali auta a at si sami zkusime, jaky to je. A az pak nam rekli neco o XDrive. Taky pisu, ze to je moje osobni zkusenost, nepodlozena zadnymi cisly a tech. udaji. Ta akce se jmenovala XDrive Experience a byl o tom clanek i tady. Jak rikam, na me osobne pusobi XDrive velmi podarene. Osobne bych v tom nehledal zadny uskok od BMW, ze ty A6 byly umyslne nejak "zpraseny", aby melo BMW navrch. Jen pro zajimavost, stejnou zkusenost udelali i ostatni z nasi skupiny. Cisla na casomire byly jasny.
No,mám Audi S3,co je lepší A3ka s quattrem ... ale nic o Haldexu teda nevím ... je to čistokrevné quattro! Chceš mi říct že Audi TT má Haldex?Musím se zasmát ... anebo že bych si sundal všechny nápisy z Auta "quattro" ??? >:D
No aby ses pomalu začal smát. A3 s označením quattro má Haldex, TT pochopitelně taky. Obecně, všechna auta koncernu VW s motorem napříč mají u svých variant 4x4 Haldex (jedno do mají napsáno na štítku), Torsen mají modely s motory uloženými podél. Mluvím ale o současné generaci. Pokud máš předchozí S3 pak o.k. ta má podvozek oproti A3ce ze které vychází dost změněný včetně spec. pro S3 zkonstruovanému permanentnímu 4x4 s mezinápr. dif. a el. uzávěrkou na přední nápravě.
Myslim, ze pouzivas prilis silnych slov. "Zoufale motory" apod. - to je jazyk lidi, kteri maji velmi omezene informace. Mimochodem BMW prodava procentualne vic ctyrkolek nez Audi i proto, ze jezdit se zadokolkou v zime neni pro vetsinu lidi az tak jednoduche a v alpskych zemich to vedi... takze nejake to xd nebo xi proste musis. To samozrejme neni jediny faktor. Taky mam radeji BMW nez Audi, ale chtel bych si uchovat objektivitu a vyhnout se hysterickym vyrazum a la kirby.
Vzhledem k tomu, že jsem byl dva roky přijímací technik Audi a teď dělám vedoucího servisu BMW, tak si nemyslím, že bych měl velmi omezené informace....chápu, že člověk, který má A4 1.9, která se mu v životě neporouchala a jezdí za šest litrů si myslí, že je to nejlepší auto na světě. Ale pokud někdo má možnost srovnávat, tak je realita trošku jiná...možná tam troška hysterie byla, asi jsem si vzpomněl jak vypadá náskok díky technice:-)
Předem chci říct, že děkuji za takovýto příspěvek - za příspěvek, který má hlavu a patu, příspěvek který jen uboze neplká nebo útočí na toho, kdo má jiný názor :yes: To ovšem neznamená, že bych bez výhrady souhlasil s tím, co píšeš ;-) 1) v obecné rovině - to co píšeš, lze s výhradami uznat, ale POUZE pro Evropu!; 2) 4x4 opět platí pouze v Evropě, např. v Japonsku je 4x4 masovou záležitostí u všech mainsstreamových značek a to ani nemluvím o tom, že celosvětově nejvíce osobních vozů s 4x4 prodává Subaru!; 3) Poněkud podceňuješ až přehlížís podíl Mercedesu na rozšíření dieselů do limuzín (včetně těch nejluxusnějších)!; 4) Crossovery - Allroad bylo povedené auto, ovšem vzniklo jako znouzecnost v době, kdy Audi nmělo co nabídnout v kategorii SUV; 5) Přínosy Audi jsou v Evropě přesto nezpochybnitelné, ALE pozorně si všimni, doby kdy tyto přínosy "vznikly".. já prostě tvrdím, že ten slogan již není aktuální ;-) 6) Závěrem a zároveň nejdůležitejší připomínka - moje prvotní reakce byla reakcí na první příspěvky, které mluvily o "náskoku díky technice" v oblasti popsané ve článku, tedy k variabilnímu časování ventilů.. což je samozřejmě naprostý nesmysl (na tom se asi shodneme) jasně vypovídajících o rozhledu autorů ;-)
Tome, to že vše vztahuju k evropskému trhu, ani nezdůrazňuju, psát v každém příspěvku "platí pro Evropu" mi přijde na českém serveru zbytečné, spíše bych preferoval, pokud někdo píše své soudy opírající se o situaci na Texaském trhu, aby to nezapoměl zmínit. K tvým poznámkám, na počátku 80. let nebylo ani v Japonsku 4x4 masovou záležitostí, ale netvrdím, že za jeho rozmach tam může Audi. Podíl Mercedesu na rozšíření dieselu nepodceňuju, zdjednodušeně řečeno, je to tak, že MB dostal diesel do osobáků, Audi z něj udělalo rovnocenného soupeře pro benzín. Co píšeš o crossoverech, mluvíme každý trochu o něčem jiném, přínos Audi je v tom, že změnilo filozofii kombíku, místo užitkových rodinných krabic (typicky např. Volvo) předhodilo trhu na konci 80. let 80-ku kombi, pohledené zaoblené auto s trapným kufrem, a lidé na to přistoupili, pak z toho udělali S2 a image kombíku, jako auta pouze pro rodinné potřeby, bylo navždy pryč. Na tomto základě dnes mohou vznikat crossovery, které budou hýbat trhem v blízké budoucnosti, manažer v autě, které nemá karoserii sedan už nepůsobí nedůstojně, to je ta stopa, před pár lety novátorského, počinu Audi. A o současném "přínosu" píšu, je to nová generace přeplňovaných motorů, nemusím být prorokem, abych s jistotou mohl říct, že podobně širokou skladbu přeplňovaných motorů, kterou už teď nabízí Audi, se budou snažit ostatní automobilky nabídnout do několika let. Audi opět ukázalo směr a vo tom to je. ;-)
To je všechno moc pěkný, ale stejně to "neospravedlňuje" používání sloganu náskok díky technice! Stejně tak bych mohl mluvit o Mercedesu, který dal diesel do limuzín, který použil střechu typu coupe-cabrio, nyní designová revoluce v podání CLS apod. Stejně tak bych mohl mluvit o BMW, třeba SMG, nebo M-kové motory, apod. Stejně tak bych mohl mluvit o Lexusu, který jako první v prémiovém segmentu použil variabilní časování a určil tak trend, o převodovce CVT.. a to ani nemluvíme o hybridním pohonu apod. Já tomu osobně říkám "každý chvilku v něčem tahá pilku" :-);-) Ovšem o nějakém komplexním náskoku díky technice bych se tedy mluvit neodvážil..
Zda se to jen me nebo zde lidi jak smyslu zbaveny zasnou nad SESTIVALCOVYM MOTOREM S OBJEMEM SKORO TRI LITRY S JENOM 210 konikama???
Dobry den lidi, pouze bych vas rad upozornil ze se nachazite v skoro sedmem roce 21. stoleti. Nemusim zde vypisovat 10 prikladu jak je to na dnesni dobu mizernej vykon, ze ano. A to nepatrim mezi zdejsi vyznavace asijske kultury vyhonenych motoru (mozna trochu patrim, ale mam realnej pohled ze v evrope je treba jina charakteristika motoru) takze prosim nezkousejte argumenty typu zatah v sirokem spektru. Nyni jiz tradicni motor BMW ma jen o 0.2 vetsi obsah a o skoro 70k vice (a dokazi i motor o 0.4 vestsi s +120k navic, zejo). A nerikejte ze nemaj zatah odspodu pokud jste v nich nesedeli.
Fakt tady v diskuzich je jen jeden extrem nebo druhej. Na jedny strane kategoricky odmitani evropskych automobilovych produktu, na druhe strane japanofobie. Nebudu jmenovat ale vsichni trochu s nadhledem uvazujici si dokazou ty jmena k oboum skupinam priradit.
Takze jen mala rada vsem zde, WAKE UP a trochu vice nadhledu ;-)
Blba noc ze? Asi ti uchadza pointa. Atmosfericky dvojliter s 210 konikami, preco nie? Vyzsia spotreba, nizsi krutak, vykon v hornom spektre otacok, nizsia vydrz. Suhlasim. Atmosferaky by mali mat rozhodne najmenej 100 koni na liter. Preco ma potom Honda titul za motor 2,2 ctdi s 140k, a nie Audi alebo BMW, ktore maju 2,0 s 170 konmi?? Objem a pocet valcov je v podstate druhorady, dolezite su VLASTNOSTI, a v tejto kategorii ma zrejme prijatelnejsie vlastnosti V6 2,8 a nie 4 valec 2.0. Kapisto?
Skusim konkretny priklad: Audi A4 2,7 TDi 6st. 1540 kg, Laguna grandtour 2,0 dCi 6st. 1540 kg. A4/Laguna: maximalka 230/222 km/h, 0-100 8,4/8,6 s, vykon 180k pri 3300-4250 ot./min./ 175k pri 3750 ot./min., krutak 380 Nm pri 1400-3300 ot./min. / 360 Nm pri 1750-3000 ot./min., spotreba 6,7 / 6,2 l na 100 km, emisie CO2 179 / 164 g na km. Uz vies kam tym mierim? Pruzne zrychlenie som bohuzial nenasiel, ale myslim ze by audi malo navrch.
WTF?? Proc tady davas jako priklady PREPLNOVANY DIESLY?? Tam je vykon/kroutak hlavne o velikosti a natlakovani turba. Celkove jsou ty tvoje reakce uplne off-topic a mimo kontext meho prispevku..
Nechape ten kto nechce chapat alebo... No ak si pisal nieco o pomere objem/valce k vykonu tak som sa toho snad okrajovo dotkol (kedze oblubujem diesle) ale ok, pre teba to urobim a napisem ti polopate benzinove atmosfery: BMW Z4 3.0 si/Honda S2000: objem 3.0/2.0, valce 6/4, hmotnost 1385/1320, prevodovka 6st./6st., vykon 265k pri 6600 ot./ 240k pri 8300 ot., krutak 315 Nm pri 2750 ot./ 208 Nm pri 7500 ot., zrychlenie 0-100 5,7/6,2, maximalka 250 (obmedz.)/ 241 km/h, kombi. spotreba 8,6 l/ 10.0l, emisie 207 / 237 g/km. A teraz?
Myslis ze tyto parametry co tu opisujes neznam? Myslis ze je nemam v hlave? Tipuju ze tak tretina zdejsich prispevovatelu minimalne ty objemy, vykony, a priblizne zrychleni bude znat taky z hlavy. Nemam pro to rad prispevky kam se nahrnou data aby to pusobilo odborne. Takze polopate: precti si ten muj puvodni prispevek a zamysli se jaka je jeho hlavni myslenka a jestli tvuj copy-paste-data prispevek neni zbytecny. Vsimni si ze ja jsem se schvalne vyhybal vkladani presnych parametru. Prvotni myslenka meho prispevku bylo ze po precteni prvni pulky diskuze se opevuje motor ktery neni ani papirove nijak extra i co se tyka jeho prime konkurence. Tva reakce byla ve smyslu ze je dulezity chod motoru, charakteristika vuci danemu modelu a jeho hmotnosti atd. (nicmene toto uz jsem sam daval najevo v mem prispevku) Dal jsi priklad treba 2.2 diesl od Hondy, kde ano kazdy si muze vyzkouset jeho kultivovanost a tichost. Ale u tohodle motoru sis to jeste vyzkouset nemohl!!! Tady se ten motor opevuje jen na zaklade papirovych hodnot a ty podle me nejsou nic extra, na to jsem poukazal. Chapes uz tu zbytecnost svych reakci??
Takze pekne poporiadku. Z tvojich doterajsich prispevkov som bohuzial nevycital nijaku odbornost tak som preistotu tie cisla zahrnul (nic v zlom), niektore specificke hodnoty su dost zaujimave (napr. krutak v spektre) a podla mna ich vela ludi neovlada, tie vseobecnejsie posluzia menej znalym a ja rad zakladam svoje tvrdenia na vecnych faktoch a nerozumiem preco to beries ako hru na odbornost. Za druhe, tvoj povodny prispevok citam pozorne, no z prevazne expresivnych argumentov a vseobecnej omacky ziza len pohorsenie nad nevykonnym 2,8 V6 FSI a ze u BMW pri podobnom objeme zdimaju ovela viac. Kvoli jednoduchosti porovnavania som toto tvoje tvrdenie zovseobecnil na tezu: u BMW z objemu napr. x ziskaju porovnatelny vykon ako u Audi z objemu napr 2x. Zatial suhlasis? No a k tejto teze smerovali vsetky moje prispevky, ktore sa jej vecne dotykali. Tvoje neskorsie prispevky su uz jasnejsie a lepsie charakterizuju tvoj postoj, mozno by som s niektorimy pasazami aj suhlasil. Nicmene ja ten motor nikde neopevujem tak ako ho ty nemozes kritizovat, kedze sme ho neskusali a papierovych hodnot je pramalo. No aj z toho mala si vydoloval, ze na 2,8 V6 je 210 koni malo, s cim si dovolim nesuhlasit a z realie som argumentoval preco. Asi tak.
Náskok díky technice.Já to vnímám tak,že Audi nabízí své vozy v hodně vysoké kvalitě podle aktuálních trendů ,s moderní technikou,která je zabalena do velmi atraktivních tvarů.Takže tady nejde jen o ten motor ;-). :yes:
Proc tady porad resite marketingovou vetu Audi?? Taky si nemyslim ze by melo Audi kvuli technice nejaky naskok, ale proboha dyt je to jen veta urcena k marketingove prezentaci....a asi spnuje svuj ucel kdyz se to tady tolik resi. ;-\
Allroad je zajímavej, v ČR jich jezdí fakt hodně, celoevropsky nevim.. ovšem jednu věc mi hlava nebere - pokud je Allroad tak úspěšný, proč mu BMW a MB nepřipravili konkurenta??? Možná, že to s tím úspěchem/budoucím potenciálem tak žhavé nebude..
Kdy už si konečně ovečky-čecháčci uvědomí, že Audi není žádná prémiová třída. Je to obyčejná sub-prémiová značka jako Volvo nebo Alfa Romeo. Produkty Audi jsou pouze echt produkty VW, zabalené do hezčího obalu a prodány s náležitou cenovkou. Dokonce by se majitelé mohli družit do "AUDI-community". Aneb nechal jsem se napálit, koupil jsem průmerný produkt za nadprůmernou cenu, ovšem všichni ví, že to stálo hodně, tudíž by to mělo být něco víc. Audi má mimořádný úspěch pouze v České republice a dalších pár post-komunistických státech. Aby také ne, když jsme jen dalším německým trhem. Média vlastní převážně Němci, je tu spousta německých firem, super(hyper)markety jsou hlavně německé a ty neněmecké prodávají stejně německé zboží. Je tu velký německý vliv. Dříve ovečky vzlíželi k Rusákám, protože museli, teď vzhlíží k Německu, protože je to nejblíž. Čím blíž k Evropě, tím blíž k Německu :-) A přiznejme si, i mentálně máme k Němcům nejblíže. Je pak na každém z nás, s čím se identifikuje. Ale díky, mě vynechte, tlustá německá prasata bez vkusu nejsou mým vzorem. Je to pouze o omezenosti Vás všech, kteří zaslepeně velebíte jednu velmoc a neumíte se s nadhledem podívat kolem sebe, na Svět. PS: Nerad bych, aby si to nějaký chytrák vyložil, že vše německé je špatné. Jsou i horší, viď Lonesi? >:-[]
Řekl bych, že tvou intelektuální úroveň nejlépe vyjadřují slova, cituji : "tlustá německá prasata bez vkusu". Takhle hanlivě se vyjádřit může opravdu jen primitiv. Ale protože my známe souvislosti... nezvládáš diskuzi ani pod Lexem... přecházíme to mlčky, leč... registrujeme, ZZ, registrujeme. Myslím, že by ses měl ted a tady veřejně omluvit. P.S. To, že AUDI není dle tebe premiová značka, to si pějte ve spolku intelektuálních kastrátů... zde s tím těžko prorazíš >:D Ach bože... že ZZ takhle vyteče, to se sice dalo po masáži pod Lexem čekat, ale že se neovládně natolik, že mu v těch jeho slovech budeme moci vymáchat tlamu... no... vidím, že mozkový menstruant jede jak namydlený... IS. >:-[] .... 8-s8-s:no:
Jsi nějakej vyměklej >:-[] a ten svůj debakl pod Lexem tolik neprožívej... uvědom si, že tu nemáš šanci... ani autem, ani hlavou >:D >:D a ten pokus se tu ztrapnit ti vyšel dokonale... Chybí ti klasa, chybí ti vychování a chybí ti úroveň a chybí ti pořádný prsty... nic z toho už nemáš šanci dohnat... tedy pokud ti není 16. Podle úrovně tvých textů bych odtušil, že ti těch 16 je... ovšem měsíců... >:-[]:no:
Nic proti nikomu, ale souslovi "debakl pod Lexem" jsem pri projiti teto diskuze nalezl asi u 4 prispevku...Tvych GTI! Neni to trochu omezeny? :) Jen dotaz GTI, nedrazdim hada bosou nohou...Nech ZZho na pokoji, je pravda ze i ja se obcas necham unest a nekomu uz neco reknu, byt i "neslusnyho", ale diskuze je o autech, ne o tom, kdo je tady vetsi pablb...to pro vsechny, nejen GTI!Dik!
>:-[] I když s tebou vlastně souhlasím, ZZ tě prokleje >:D ... pablb... ten ti dá... Ovšem, CtvrtSardeli, jsou furmulace a formulace. To, co tu ZZ předvedl... to přesahuje všechny meze vyjadřování... a ten mnou uváděný debakl? On to tu předvádí právě proto, že se nedokáže pro ten debakl ovládnout. A protože tam pohořel, vlezl sem a napadá tu křečovitě AUDI a neskutečně sprostě občany Německa... Takže, na tyto sprosťáky budu vždy razantní... ostatně, snad víš, že ZZ tu má přezdívku Mozkový menstruant... myslím, že je to výstižnější než ten tvůj pablb... i když... ;-):yes:
GTI, co mas porad s tou menstruaci? Co je na ni spatnyho, nebyt menstruace, resp. ovarialniho cyklu jednoho ze tvych rodicu, nebyl bys tu.
P.S.:Tvoje prispevky o autech jsou vzdy vyrazne lepsi, nez ty o diskutujicich...
To mě tedy těší... leč ani těm příspěvkům o některých přiZpěvatelých se nevyhnu. Proti menstruaci nemám takřka nic... tedy občas to lehce ztíží akci... ale tohle asi není to, co máš na mysli. Pojem Mozkový menstruant dokonale odráží kolegův intelektuální diskuzní rozlet. Pokud najdeš vhodnější termín, rád si ho přečtu... mimochodem, dnes jsem pod Lexem vymyslel charekteristiku příspěvků nekritických zastánců tohoto auta - KASTRÁTNÍ KANTÁTA... ;-) Andy... nějak mi to tam prostě sedí... nemužu si pomoci :-):yes:
:yes:
Velmi trefne. Kdyz se na to tak divam tak k memu prispevku o neco vysse nazvany "od extremu do extremu" si ted dovolim ty jmena priradit. Na jedny strane ZZ, na druhy GTI. Mohl bych priradit jeste par jmen na kazdou stranu ale tyhle jsou vypovidajici. A jako u politickych a ideovych extremu maj oba poly k sobe velmi blizko tak i tady je jsou si velmi blizci -> oba jsou pekny pablbove a chovaj se jak male deti.
Pokud je tohle tvůj první příspěvek na auto.cz, tak sis vybral špatně... Především nepoužívej sprostá slova... tohle se tu nedělá... a pak... nikam nepřiřazuj, předvěď příspěvkovou brilanci, budeš oceněn. Zatím, jak vidím, jen poctivě čteš. Až se zapojíš do diskuzí, pak suď.
Auto.cz navstivuji minimalne tak dlouho jak ty. Diskuze procitam, ale nemam stejnou potrebu neustaleho prispivani a presvedcovani ostatnich o svych pravdach. Dokonce jsme se jiz par krat navzajem oslovili, spise ty me, ja se snazim vyhybat diskuzim s tebou. Ver GTI, na me to vubec nezkousej, ty nebudes ten kdo me bude poucovat o sprostych slovech, moc dobre si pamatuju tvuj nekolik mesicu stary prispevek venovany tvemu kamaradovi ZZ. Vetsina tvych osloveni tohoto pana zacinala ZZ a pokracovala hodne sprostyma slovama. A vime oba ze to neni jedinej priklad. Takze muj prispevek na ktery reagujes je vic nez opodstatneny. Zchlad turba GTI.
To je dobře, že si to pamatuješ... všechno sedlo jak pr na hr... A JayJayi... hlavně, když píšeš, se nesnaž někoho přesvědčovat o svých názorech... 8-s ... >:-[]
Souhlasím ... 210 koní nic moc. Mám seriovou 1.8T od Audi se 154kW,což je naprosto shodné.Sice přeplnovaný,ale ta 2.8 má o litr větší obsah a ještě FSI + nově časování což nějaký ten kW taky přidá.Prostě bych čekal víc...
Ale na druhou stranu si možná AUDi nechce konkurovat ve svých řádach,aby neohrozila prodej 3,2ky. Například Octavia TDI 77kW má oficiální výkon takový.Ale na válcové zkušebně UVMV naměřili třem Octaviim TDI 77kW výkon okolo 85kW.A kdo v tom autě jezdí,ví že to auto jezdí lépe než stará Octa 81kW.Možná to má víc jak 154kW >:D
tak pravdou je, že 75 koní na litr asi není žádný náskok díky technice, každopádně to zřejmě bude dobrý motor (osobně nemám sebemenší obavu). I když z hlavy vyjmenuji dva, tři motory, které bych v téhle objemové třídě radši, cením pokrok v technologii Audi (dere se mi na pysky (ty nahoře...dole pochopitelně žádné nemám...momentálně...teda, někdy jsou i nahoře...ale to už je zase jiná diskuze)že už bylo načase). :yes: