Vyšší střední třída donedávna patřila na našem trhu ingolstadtské automobilce, jenže od podzimu 2009 vládne Mercedes-Benz E. Ani leden 2010 na tomto faktu nic nezměnil.
Dokonalá třída. Vnitřní prostor bez kompromisů, jízda též. Do dějin odchází stávající BMW 5. Vůz, který nezestárnul. Vůz tvůrce, který zachránil BMW. Domnívám se, že však v nastupující generaci nelze ničím trumfnout aktuální Mercedes-Benz E-klasse. Tam je ukrytý vizuální klenot.
Čísla (zejména ta dvojciferná) výborná. Každé číslo je svým zpusobem velkým esem. Tak třeba AUDI A6, zejména avant či allroad, no to je doslova pojízdná učebnice estetiky.
Hledám jaguara. Nic. Nic. Nic.
Číslem měsíce je číslo - 30, ano BMW 5. Auto, na které se nezapomene ani za 30 let.
Tak tak, koncici "petka" je porad nadherna, na dobrych kolech a s M doplnky je to zralok mezi stikama, co teprv nejake plevelne rybky.. :-) E-cko kraluje zcela popravu, tuhle tridu kupuji muzi a tem nabizi vse co muzes chtit, jen to dobre poskladat :-)
Mimochodem, nemate nekdo cisla jak se prodava 5 GT?
Dobryma kolama myslim predevsim tvar, ne velikost rafku, taky nejsem milovnik 20' sadismu (zvlast na runflatech). A z M-kovejch doplnku se da rozhodne vybrat, konkretne na stavajici 5er bohate staci predni zadni spoiler, prahy a volant.
BMW 5GT je na RF tak přesvědčivá, až každého napadne, proč ostatní váhají Pokud je auto vyvíjeno primárně s runflaty, není důvod je nevzít. U nového sedanu řady 5 bude situace obdobná.
Mě třída E ve zřejmě nejprodávanější verzi 250CDI sice přesvědčil o tom, že je skvělý, ale ne vynikající. Pokud již člověk sedí ve voze neřeší nevzhlednou zadní část, ale pocity z jízdy. Ano, vůz se podle mě řídí stejně příjemně jako třída C, motor je slušně utlumen a má velmi slušný výkon. Na poměry lux sedanů je všude spousta místa a utlumení je na 17" kolech odpovídající. Pokud však odhlédnu od modernějšího interiéru ve srovnání s odcházející řadou 5, pak v ničem výrazně nevyniká. Mercedesy mi osobně nikdy neřekly tolik co mnichovští a s nové Éčko na tom nic nezmění...ledaže, jak psal Dinar bych byl taxikář. ;-)
>:D Myslím, že to není o vynikání, souboj je to vyrovnaný a letitý a já mám názor, že prostě u Mercedesu nyní dostali do karoserie nebývalou porci takové té tiché estetické nadstavby, zejména tedy příď ta uchvacuje. Ale překvapuje mně, že (obecně) není záď nadšeně přijímána. Já ji považuji za dokonalou, tak dokonalou, jako stále je dnes už záď minulé pětky. To co dokázal Bangle je neuvěřitelné. No... a tak trochu čekám, že nová pětka, pětka nebangleovská... nebude mít v sobě tu skrytou sílu klenotu, tu spodní linku, to "navíc"...
P.S. Hergot, že bych si vyběhal licenci na taxikáře?.. >:D;-)
>:-[] Pokud se nerad pereš s kolegy na letišti, tak se drž svého kopyta :-) . Minulý týden jsem byl na předpremiéře BMW5 sedan a ten mě prostě nadchnul. I základní verze (nebyla vystavená, posuzuji z katalogu) vypadá parádně a právě ta musí být vždy měřítkem. Pokud přijde na srovnávání parametrů utluče pětka své konkurenty téměř ve všem...prostor na zadních sedadlech je lepší než dříve, ale stále o ždibíček menší než má Éčko, nebo A6. Přesto ten kdo kupuje pravidelně BMW, udělá to u nové generace znovu a tentokrát bez počátečního zvykání, nebo překousnutí podivného interiéru. Stejné to bude u Mercedesu, který však potřebuje díky vyššímu pontonu větší kola, ale ve verzi Avantgarde minimálně zepředu vypadá naprosto sebejistě. A s přihlédnutím k příznivé cenové politice pochopím koupi M-B, ale ke konfiguraci mě to nedonutí :-)
Správnej diamantovej kovboj musí mít i svou zlatou žílu :-) . Není nad to jezdit v něčem se sportovním podvozkem s pocitem zapomenutého nenagelovaného rektoskopu v zádi.
Na to, že je Éčko novinka a BMW 5 a Audi A6 výbehové modely, rozdiel v predajoch nie je nijak výrazný. Podľa mňa je dizajn mercedesov niekde tam, kde bolo BMW po nástupe Bangla. Ako bola predchádzajúce generácia Ečka krásna (subjektívne ju považujem za najkrajšie masovo vyrábané auto histórie), tak je terajšia generácia so svojím disproporčným hranatým dizajnom (prístrojovka, predné svetlá) ošklivá. Asi to tak musí byť, že sa z času na čas každá firma dostane do slepej dizajnovej uličky (alebo to robia možno schválne, aby sa neskôr s veľkou slávou mohli vrátiť k pôvodnému dizajnu).
Keď sa začnú predávať nové päťky a á-šestky, riadne nakopú éčku *.
A6 se prodava porad stejne, vliv novych nebo koncicich generaci tu neni zdaleka tak markantni, podobne jako u pasatu. Kdo ji chce, moc nepremysli a koupi, argumenty si vzdycky najde. Podobne je na tom momentalne koncici 5er, nova F10 ale bude dle me a reakci co na ni z okoli slycham poradna pecka ;-)