Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektromobil „Megacity“ od BMW se bude vyrábět v Lipsku

Zcela nový elektromobil, který vyvíjí německá automobilka BMW, by se měl vyrábět v německém Lipsku. Podle neoficiálních informací se začne vyrábět v polovině roku 2013.
Zpět na článek
23. 2. 2010 22:14
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 23:21
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 20:06
23. 2. 2010 23:22
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 20:04
Ako je to možné...?
Taký neekonomický, neekologický, neperspektívny typ pohonu, a taká značka ide riskovať prachy a povesť jeho výrobou...
Ten dnešný svet je už fakt úplne hore nohami...
Rozbalit vlákno
8
23. 2. 2010 21:42
Re: Ako je to možné...?
Skor by som sa opytal, kde je ten vodik, co testuju uz 20 rokov.
23. 2. 2010 22:39
Re: Ako je to možné...?
>:D 1 >:D
Avatar - T613
23. 2. 2010 21:56
Re: Ako je to možné...?
tož nevím jestli je to neekonomické, neekologické..
o perspektivě se můžeme dohadovat, ale zatím je to dojezdem celkem k prdu a může to nahradit leda Matiz.
A proč se do toho vrhají? Je tu jakáž takáž infrastruktura, jakýž takýž trh a vývoj je nepoměrně jednodušší a levnější než u jiných alternativních pohonů (a vyzkoušený, však se s ním automobilky babrají přes sto let). Ale koneckonců se jen opakuje situace z minula, kdy elektromobily si vytvořily velký náskok před ostatními typy pohonů a pak zdechly, protože se s nimi dalo kroužit leda kolem dvorka, aby je krávy mohly dotáhnout zpátky do dvora. Bude se situace opakovat, nebude?
23. 2. 2010 22:39
Re: Ako je to možné...?
>:D 2 >:D
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 22:14
Re: Ako je to možné...?
lenže problém elektro aut je hlavne aj v zimných mesiacoch kde akumulátory nevydržia skoro nič a hlavne pod -20, a preto aj riskujú a čakajú kto vyvinie niečo lepšie na spĺňanie noriem
23. 2. 2010 22:40
Re: Ako je to možné...?
>:D 3 >:D
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 23:21
Re: Ako je to možné...?
napíš názor ak ho máš
24. 2. 2010 06:26
Re: Ako je to možné...?
Môj názor je jasný z prvého príspevku. Kto vie čítať medzi riadkami, má jasno. ;-)
Avatar - Ricardo
23. 2. 2010 20:06
Jsem zvědav
Hlavně jestli se objeví ve výrobě elektromobil zadokolka, jak to ukazovali nedávno na tom elektro-kupé 1
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Alexx11"
23. 2. 2010 23:22
Re: Jsem zvědav
tak nasleduje prepadák
25. 2. 2010 17:45
Svět není vzhůru nohama.....
...bohužel lidstvo se nikdy nechovalo racionálně. Hybridy a elektromobily jsou slepá ulice, ale v rámci dané atmosféry a psychózy ve společnosti je to údajně "jediná správná cesta" jak čelit (ve skutečnosti neprokázaným) změnám klimatu. Jít s dobou a prokazovat vyspělost dneska představuje výrobu nesmyslných hybridů a ani takové eso v branží, jakým je BMW, nemůže podobnou situaci ignorovat - žijeme v době demagogií spojených se zkorumpovanou mediokracií (což je ještě horší než zkorumpovaná politika) a ani si nemůže dovolit, aby bylo nařčeno (často zcela cíleně na objednávku), že "nechrání" životní prostředí a že "nezabraňuje oteplování klimatu". Takže se dělají nesmyslné kroky, konstruují se nesmyslné věci, prodávají se nesmyslné výrobky a la Prius (jo, jo - ty brzdy) - doufejme jenom, že alespoň některé části těch nesmyslných konstrukcí nejsou vůbec zbytečné a budou využitelné pro to, co má skutečně budoucnost - vodíkový pohon.

Ani výměna baterií na "pumpách" není řešení stejně jako mnohahodinové dobíjení především z jednoho základního důvodu - a tím je účinnost baterie. Otázka jestli ujedu 60, 90 nebo 100 km na baterii je věc jedna, druhá ale je, že se jedná o zdroj, jehož kapacita a tedy i výkon klesá v čase používání (není tedy standardní po celou dobu požadovaného výkonu) a jehož účinnost je ve srovnání se spalovacím motorem mnohem nižší a hlavně vyžaduje zdroj, který energii vyrobí - někde jinde. Všichni jásají nad čistotou energie elektromobilu, ale nikdo dosud nevyčíslil, co z hlediska životního prosředí představuje ujetý kilometr v přepočtu na vyrobené kilowaty v elektrárně. O tom, z čeho se dělají baterie také není nutné dlouze psát.

Jestli má něco budoucnost, je to vodík (zde se vlastně taky jedná o elektromobil - palivový článek vyrábí elektrickou energii a ta pohání mechaniku auta). Ale je to automobil, který má standardní výkon po celou dobu jízdy a jehož natankování trvá srovnatelnou dobu s tankováním ostatními klasickými palivy. Prinicp automobilu je právě v tomhle (což bylo skvěle demonstrováno na příkladu Hondy FCX Clarity - stačí si najít článek na internetu na Hybrid.cz.

Snad nic nevystihuje problém elektromobilu lépe než tenhle článek a ještě víc, to co bylo možné (shodou okolností) vidět minulý vikend v Top gearu na Primě, na který se článek taky odkazuje.

No a když se zeptáme, proč je tahle technologie známá už od sedmdesátých let tak málo rozvinutá, odpověď je jasná. Co by se dělalo s tou hromadou ropy, jejíž cena by rázem začala klesat, že by se polovina světových nalezišť musela zavřít. Co by dělali všichni ti Shellové, Exxonové, Lukoilové a jim podobní? Proto je asi lepší podporovat "technologie" hybridů, elektromobily, které ve skutečnosti vedou do slepé uličky, princip automobilu nezachrání ani nenahradí a tím zajišťují, že ani kapka ropy nepřijde - nazmar.

Nakonec své si přidal do diskuze i redaktor automagazinu na Public TV, který testoval hybrid od Hondy (té bych ho ale zcela odpustil z výše uvedených důvodů) a došel k názoru, že si nedovede představit, kdo by si z racionálních důvodů koupil tohle auto, které má ne zrovna famózní jízdní vlastnosti, není ani dostatečně pohodlené a velké a především - v normálním provozu má vyšší spotřebu klasických pohonných hmot než úsporné přeplňované motory současné generace. Jenom někdo, kdo se chce předvádět a ukazovat svoje "ekologické" vědomí a svědomí s pozérskou okázalostí.

Světu prostě vládne pokrytectví, které zakrývá často zcela přízemní zájmy. A hlupáci a prosťáčci jásají a tleskají a fanaticky odsuzují všechny, kteří nejdou s "dobou" a staví se rezervovaně ke všech těm "absolutním" pravdám. Ale bylo to tak vždycky, takže nám nezbývá než doufat.....
Rozbalit vlákno
1
25. 2. 2010 23:37
Re: Svět není vzhůru nohama.....
Vodík je možná budoucnost, ale ne dřív než ho bude možné ekologicky a ve velkém vyrábět - dnes se vyrábí z ropy. Za současné situace je výroba vodíku z vody naprosto neekolgická, účinnost je jen kolem 25%. Další ztráty při jeho spalování a auto na vodík je ještě horší než elektromobil. Tzv. palivovým článkům bych moc nevěřil, jejich výkon je dost omezený, životnost taky a náročnost výroby velká. Přímé spalování asi bude lepší. Ale než začneme stavět jaderné reaktory 4. generace které budou vodík produkovat, je to čirá utopie.

K tomuto autu. V BMW nejsou blbci. Dobře pochopili, že jedině lehký elektromobil je použitelný, proto ty lehké materiály. Každé zbytečné kilo navíc zatěžuje baterie a kazí dojezd. Např. v Číně už se lehké elektromobily dávno v praxi používají, i třeba jako policejní auta. Váží pár kilo a tak jsou levné - stačí jen slabé baterie a dojezd je přesto velký. V Evropě na to jdou většinou automobilky špatně - vezmou nějaký benzínový typ, vyhodí motor, namontují elektromotor a baterie. Že je potom takové supertěžké auto se stovkami kilo baterek neprodejné, to je moc netrápí...