Ani ryba ani rak, nicméně R-klasse je vedle nestárnoucího CLS druhým skutečně dobře vypadajícím Mercedesem dneška. Navíc plní fci crossoveru na jedničku, dokážu si v něm bez problémů představit kravaťáka, rodinku, důchodce apod.. Každopádně ta retuše od BMW z článku je hrůza, to se připojuji. :no:
Tak to si přečti. Možná ti to trhne i s copem. Dokonalej, podrobnej, rozsáhlej a přesnej testík. Zvoní, jak ten osmiválec :yes: Jo, vypadalo to svého času bledě... chyba ovšem byla v nás... tak jako vždy i těchto dokonalejch bohů silnic. Ber na vědomí, že tenhle segment nemůže prostě ze své podstaty vypadat jakou nafouklé Punto... tohle je segment - diamantovej kovboj. Auto v tomto segmentu musí být majestátné, dominantní, lehce arogantní... BMW dokázal v tomto zadání prosadit nemožné - sporotvní charakter... jistě, tohle umí BMW. Test čtu dvakrát za sebou... registruji ocenění sedadel :yes: ocenění vnitřního osvětlení (mazlivé světlo...) :yes: ocenění motoru :yes: P.S. kdybys náhodou, čistě náhodou nevěděl, co si máš koupit... tenhle testík ti na to dost přesvědčivě odpovídá... tak nech odstřihnout cop a vlez k BMW... BRAVO TEST, BRAVO BMW
Jistě jistě. Balení pampersek a papírových kapesníčků je v základní výbavě, přece si nezašpiníš volant, že? Jenže vlastně cokoliv za tři milióny už ti prostě MUSÍ zaručit samovolné... ehm, vždyť víš. Ono zase po technologické stránce není tak zásadním problémem vyrobit dokonalou záležitost za mnoho nul. To nicméně nesnižuje hodnocení opravdového etalonu v této třídě. Není to A8, není eSko, je to Numa zíbn :yes:
Ale k předchozímu článku... Trága, prostě tragická impotence. Třiačtyřicetipalcová kola značí vcelku často čtyřpalcový "nástroj", minimálně mentálně. Kam toho mamuta zařadit? Městské kolony? Pupkáč Fritz ale tý holce v Cliu pod ním jasně ukáže, že ještě může.. Dávám chlapcům s modrou vrtulí :no:
Na adresu 7-er třeba říct, že tady onen Banglem avizovaný "step back" to "ubrání" přišel už v první generaci v rámci faceliftu, původní design byl přece jen moc, zjemnění a zmírnění mu prospělo, tohle je ono. :yes:
Pokud jde o X5, až přijde na trh, očekávám celkem rozporuplné reakce. To, čím předčila své konkurenty, ovladatelností a mrštností na silnici, je v nové generaci částečně utlumeno, na úkor zlepšení věcí, které jí byly naopak vytýkány, tedy mizerný jízdní komfort a málo místa. Jediné co zůstává stejné, jsou velmi omezené schopnosti v terénu. X5 je na silnici výborná, údajně i díky, pro BMW, zcela nové koncepci zavěšení předních kol, v praxi se to projevuje lepším řízením oproti staré X5, přestože není tak strmé, vykazuje ostřejší reakce a je mnohem citlivější kolem středu, mezi podobně velkými a těžkými auty je to širokodaleko nejlepší řízení. Ale obecně, co do dynamických vlastností na silnici, je vzhledem k nárustu velikosti a hmotnosti, chování nové X5, přes dokonalé naladění konvenčního podvozku, velmi podobné a srovnatelné s konkurencí na vzduchu (ML, Range Sport, Touareg), agilitou tahle auta nezastíní. Komfort jízdy je o mnoho lepší než u staré, ale přesto se vzduchovým podvozkům konkurentů nevyrovná. O terénních schopnostech bez možnosti změny světlé výšky ani nemá cenu se rozepisovat. Absence vzduchového pérování je v této třídě prostě handicap, který nesmažou ani podvozkoví mágové od BMW, v tomto smyslu je X5 skvělé silniční auto, ale ne skvělé velké SUV. Interiér je dokonalost, tady je zlepšování se BMW s každým novým modelem markantní, dle mého nebude dlouho trvat a začnou se stejně jako ty v Audi používat coby měřítko. Jen ten joystick řazení, jeho design by stačilo vylepšít např. obalení kůží, takto opravdu v interiéru vypadá poněkud lacině, pokud jde o funkci přistupoval jsem k němu bez předsudků, ale faktem je, že člověku zvyklému na klasický volič, kdy řadí bez pohledu na páku nebo display, jen podle - cvak = R, cvak,cvak = D a odjezd, bude jemnější "klikání" voliče dělat problémy, bude muset kontrolovat, co má vlastně zařazeno. O motoru 3,0d psát moc nebudu, všichni jej znají, v X5 je skvělý, pro toto auto dokonalá motorizace. Celkově, X5 je designem jak vnějšku tak vnitřku nádherné auto, je to perfektní silniční čtyřkolka ve verzi 3,0d s dokonalým dieselem, auto s vyšším posazem a tedy dobrým výhledem, dostatečně prostorná a dostatečně reprezentativní. Já bych se jen trochu zdráhal označit ji jako SUV. ;-)
>:D beru to jako "přátelský" šťouchanec, o autech, která přicházejí na trh jsem tu psal už mockrát, často před testy v domácích časopisech, záleží na tom, kdy mám příležitost se svézt a jestli je příhodná diskuse. Pokud jde o X5, mohl jsem ji vyzkoušet už cca před třemi týdny jenže s V8, což je verze, která mě nezajímá. S 3,0d byla možnost až minulý víkend. Motoristickým týdeníkem máš jistě na mysli Autocar, ano ten čtu, jediný, který má smysl číst, a ta krátká reportáž z Řecka mě moc nenadchla, hodně rutinérské, v celkovém hodnocení se navíc neshodnem, já jsem spíše mírně zklamán, jedno SUV mám, vzhledem ke slabinám staré X5 jsem, přestože stálý zákazník BMW, koupil jinou značku, a teď jsem doufal, že příští SUV bude nová X5, ale už vím, že ne, potřebuju opravdové SUV. :-!
S tím co dělám, nemají auta společného nic, tuhle možnost mám díky jedné rodinné vazbě, jen je to mimo ČR, což z hlediska časového, znamená, že nestihnu zkusit všechno, co by mě zajímalo, z hlediska dostupnosti aut, je to zas výhoda, svezl jsem se i auty, ke kterým se čeští mot. novináři dostávali jen těžko. Za těch pár let co tohle využívám, jsem si udělal i nějaké osobní vazby, kdysi jsem sám zkoušel i okruhy, což zafungovalo např. při jednom testování u B&B a od té doby (něco jsme i vypili ;-) ) mám s nimi dobré vztahy, a když udělají něco zajímavého nebo testují proti zajímavé konkurenci, jezdím s nimi na okruh.
Měl jsem možno si v něm docela dlouho poseďet a ty sedadla mě dostali, možnost nastavení sedáku, nebo opěrky hlavy. Fakt parádní křesla. Z fotek mě interiér příliš nezaujal, ale naživo je výbornej-masivní.
uz vidim, kolko bratislavskych mafianikov sa bude v tom bullshite vyvazat po uliciach a parkovat vsademozne (napr. na celom chodniku, vzhladom na rozmery "auta")...
Vy mate rontgenove oci, ze vidite co sa pod tym prisernym kabatom kamuflaze skryva?
To cabrio sa im tam priplietlo asi omylom, cross-cabrio, to je riadna blbost.
Tento náš malinkatý ostrůvek jménem evropa si zaslouží takováto auta.Jen by mohly mít větší objem motoru a rozměrově bych nešetřil.Každý další modelový rok zvětšovat,do výšky,délky a šířky.A hlavně,ať těchto korábu pro jednoho až dva jezdí po našich městech více a více.Majitelé nechť jezdí čímdále arogantněji,neb jsou v bezpečí plechů.Louky rozjezdit,lesní cesty zmasakrovat,posvačit v tichém lesním zákoutí,vyhodit pet lahve a obaly z oken a tradá s větrem o závod. :-(
Sbal si plato vajíček ze zadních sedadel svýho žigulíka, nasaď klóbrc a vyraž posvačit v tichém letním zákoutí :no:
Jo a nechceš si v tom lese taky toho žigulíka umejt, jako jsi to dělal celý 80. léta??
Je mi to trochu trapné, ale do doby než přišla R Klasse jsem slovo crossover nikdy neslyšel a vlastně pořád nevím jaké jsou charakteristické znaky vozů tohoto typu. Mohl byste mi to prosím někdo vysvětlit? :-)
Se tedy pokusím o trochen vysvětlení. Crossover (CO) jest např. toto: [odkaz] , čili už ne klasicý kombík ale ještě ne SUV - za Velkou Louží to je (prej) docela kasovní trhák, a tak se i Evropa snaží naskočit na tuto vlnu (a to dříve a rychleji než naskakovala na vlnu SUV). Ovšem v Evropě to CO pojetí, jak to ostatně bylo i s SUV, bude o něčem kousek jiném než to americké = zahrnou se do toho opět evropská špecifika, anóbrž co se zde v Evropě vydává/prodáva za/jako SUV by bylo v Americe spíš to CO. Je rovněž otázkou jak se k tomuto tématu (po)staví japonští potažmo všichni asijští výrobci. Tož tak. P.S. A ještě jsem zapoměl na jeden kósek který nám tady do Evropy nesmělě křížem přes oceán nakukuje: Dodge Caliber to je - dá se koupit i v ČR (pokud se tedy někomu líbí, ja zatím občas potkávám jen jednoho černého).
Tak chlapci..dobře se podívejte. Velice dobře...vidíte to hodnocení? Vudíte? To je co? Myslím, že redaktoři nejsou nějací neznalci, a opravdu poznali, kdo je králem třídy. Na ty roky, co má, na ten design, kterým okouzluje, jízdními vlastnostmi, jimiž si získává své majitele a zastiňuje konkurenci, komfortem, kterým vládne, se tomu opravdu dá říkat král nejvyšší třídy. Ano, je to tak. Porovnejte to, co jsem psal s ostatními, a nemůžete dojít k jinému výsledku. Jak GTI psal, chyby byla v nás. Sedmička má naprosto úžasný design, na který se musí přijít...nejde to hned, ale jde to. Když chcete, je to dokonce i potěšení. Takovým vozům se prostě člověk musí oddat...je to naprosto ten samej pocit, když vyjedete poprvé sami v autě, ještě s nezaschnutým inkoustem na řidičáku. To vzrušení, napjetí, vášeň, euforie i adrenalin. Teď k V8. Jedním slovem šok. Kdo nepoznal, nepochopí. To, co předvádí, je úžasné nejen pro pocit z jízdy, uši, oči a peněženku. Jasně, kdo si kupuje benzinovou limusínu, problém s tankováním neřeší(vím své), ale i v tomto segmentu to prostě není zanedbatelné. Zpět...Jízda - jak sepsal Libor v konečně pořádném článku, je naprostá pravda. Chová se přesně tak, jak píše(ikdyž nechápu, co máte proti iDrive, je to špičkové ovládání. Vy jste si nezvykl protože jste měl auto na chvíli. Po měsíci o tom ani už nevíte. Pravda ale, že 5 ho má lepší). Jen s tím podřazováním...je si třeba dávat pozor na brzdový pedál, podle toho se dost často ve sjezdech orientuje. Ale to je opravdu drobnost, na to přijdete jen když se podíváte na otáčkoměr. Jízda s tímto autem je prostě dárek, ve kterém máte zabalen královský jízdní komfort. K "Silniční Macoše" - když něco takového přejedete, víte o tom. Ani tot auto vás toho neušetří, ale co nezachrání kola, zachrání absolutně špičkové sedáky. A když jestli to projde přes sedáky a špičkovou audio soupravu(dobrá je Infinity - mohu doporučit), a vydesí i slečnu v klíně, tak už jste nejspíš urvali kolo ;-) . Na to se zkrátka nedá stěžovat, nejde to. NE! Zkuste se projet třeba po polské obyčejné silnici...bývaj plné děr, velkých, plné...budete se cítit jako na české silnici s luxusním mercedesem = neucítíte skoro nic. No, snad jsem podal dobrou zprávu a na závěr jen jediné, takové..no, má jednu velkou chybu: A to je absence Xdrive systému. Je to obrovská škoda, protože potom by zákazníci eSkových limuzín ve 4Maticu jezdili sedmičkou. Ale ještě že si toho konstruktéři jsou vědomi...Jinak asi tohle: Tento špičkový výtvor mohu doporučit, nebudete zklamáni v žádném směru :yes:
ač zarytý bavorákomaniak nemůžu říct nic jiného než že sedmička se musí poklonit jednomu aut a to Skovému Mercu. není mi to po chuti, ale je to tak. Sko je skoro dokonalý produkt ;-)
To je pravda. Od nějakého roku 95 (nebo kdy to bylo), kdy dostalo Éčko kulatá světla, je pro MĚ současné eSko po dlouhé době konečně opravdový Mercedes jak má být.
Je to výborný kočár (však si také za něj zaplatíš). Ale pořád zůstává v mých očích (i po korektuře nepovedeného designu) až ten třetí (resp. druhý, uvidíme v ženevě).
Pod FORD ESCAPE pár naivistů rozehrálo partii měkčených plastů na přístrojovce... milují tvrdé plasty, neboť prý na přístrojovku stejně nesahají. Tak kdo má co k tomu napsat, směr diskuze pod Fordem
k těm kritikům:to by mě zajímalo kolik z Vás tu "strašnou 7" má... já jsem ji před 3měs prodal resp. 745 ale naprosto souhlasím s Johny Ricem - je to špička a kdyby bylo "x" u 7 tak bych ji koupil opět. přesně tak : 4matic zvítězil.
docela jsem na ty budoucí 750 xLi zvědavý... ;-)
M-B udělal CLS? Ostatní motoristickej svět udělá taky... M-B udělalo eRko? Ostatní motoristickej svět udělá taky... Holt M-B ví co dělá a to dokazují nejen prodejní výsledky, a tak se statní výrobci snaží část prodeje strhnout na svojí stranu... VIVA Mercedes-Benz :yes: ps:ne že bych nemel rad BMW, ale tohle nevidim růžově... ;-\