jen na okraj - velikost amerického trhu bych zas tak nezdůrazňoval, pokud si dobře pamatuju tak EU má okolo 380 mil. obyvatel a USA okolo 220 mil., čímž neříkám že tržní podíl dieselů v USA okolo 15% je pro výrobce zanedbatelný
Jenomže si kamaráde uvědom, že amíci najezdí v průměru více km(mil) než Evropani (3 roky jsem tam žil) a každá rodina má tolik aut co členů a to minimálně.
ale počtem prodaných aut :-! V USA se ročně prodá okolo 14 miliónů aut, v Evropě se prodá dokonce více, kolem 15 miliónů aut.. přitažlivost a důležitost amerického trhu je v tom, že na rozdíl od Evropy, kde naprostou většinu aut tvoří pidiautíčka za 300,000 Kč, se v USA většinou prodávají auto o dost dražší, řádově za 600,000 Kč.. USA = přibližně dvounásobný business oproti Evropě
Re: Velikost trhu se samozřejmě neměří počtem lidí
To je sice pravda, ceny jsou o dost nižší.. jenže důležitá je i struktura prodeje.. v Evropě je nejprodávanějším autem většinou malé auto (maximálně z nižší střední), zatímco v USA je nejprodávanějším autem Toyota Camry (je o dost větší než třeba Passat) a mezi trucky je to Ford F-series, což je pěti a víc metrová kráva s V8 pod kapotou..
Re: Velikost trhu se samozřejmě neměří počtem lidí
Krávy jsem chtěl hymbajz napsat. Jo a prodejní minianalýzka naprosto přesná :yes: oni ti amíci tam maj tak nějak víc toho místa (v Evropě je za každou zatáčkou dědina, zas teda až na tu Rusko, že), tož maj aj větší krávy ... auta jsem chtěl říct. Tož tak.