To hej, dokonca aj tá hnusná s okrúhlimi svetlami nijak nevybočila z rady. V bývalej firme sme mali služobné Coroly 96" na ktorých sa striedalo cca 25 zamestnancov. Tie autá mali nabehané 120-150 tisíc a chodili do servisu len na prehliadky, sám som začal vtedy o takom aute uvažovať... :yes:
Jo, zítra se nemaká. Je také "Sedmnáctého." Volno není na oslavu Renaultu 17... jak by ses mohl domnívat, volno je na počest 17. listopadu 1989. Je to den Boje za svobodu a demokracii. Od 17. listopadu 1989 jsi totiž svobodným člověkem, občanem svobodné země. Zítra si jen tak zaleť do Londýna a zpij se tam v SOHO do němoty láskou ke svobodě, láskou k životu. My starší jsme také létali po světě. Do Benátek... nad Jizerou, do Mnichova... Hradiště. Tak buď šťastný, kde žiješ a v čem žiješ. Pokud ti je méně, než 16... nevíš, co je život v nesvobodě, nevíš co je život s kladivem nad hlavou a se srpen nad krkem... Kvůli tomu jsem zase šťastný já. Tek zejtra v SOHO :yes:
Prosím tě piš si to k sobě do Blogu a né pod článek o Toyotě. Ostatním to většinou doporučuješ. Nebo máš strach, že by si to u tebe nikdo nepřečetl, tak nám to sem nutíš ?
Tady bys spíš měl vzdát nejprodávanějšímu autu na světě, Cé, jako Corolla >:D >:-[] To je král nižší střední, brácho >:-[], vyjíždí Auris, na pět let nejlepší auto v nižší střední >:-[], pokud nechceš bejt nula, koupíš desítkami let prověřené celosvětově prověřené auto >:D >:D >:D
>:D Já to Bertoňákovi řeknu. Ovšem nevím, dělaj teď s Jardou na něčem velkým a tak možná nebudou mít čas... Ale možná přijde i kouzelník... :-);-):yes:
Můžeš bejt ujetej na Focus, můžeš mít poluce z Brava. Můžeš o to přijít na zadním sedadle Astry a můžeš všechno nalézt za volantem GOLGU. Jo, GOLF, Gé GOLF, Gé, jako - GURU... Ovšem musíš být rytířem cti. Musíš ctít důstojné soupeře. Jednim z nich, jedním z těch největších je TOYOTA COROLLA. Ano... jde roky, desetiletí stále ve své lajně. Auto pro milióny, auto, které se prodáva ve 140 zemích světa... tohle fakt bere dech. VELKÉ BRAVO :yes:
Aktualne predaje v Europe> s prehladom vedie Focus ,myslim ze je tam potom Clio, 207, Golf aktualne na 5 mieste , dostal sa pred neho Fiat snad s GP, Golf pokles predaja za posledny rok -50.000 vozov len tolko ohladom pariaceho tanca okolo byvalej ikony , teraz k veci> velky respekt k automobilke TOYOTA , kktora dosahuje CELOSVETOVY uspech , 15% podiel na trhu je neskutocny , rebricky kvality a poruchovosti- velky obdiv, niesom fanda Japonskych automobilov ale Toyota ma u mna osobne velky obdiv,ja osobne som vlastnil Celicu 290-tis. km ale lietalo to pekelne , bravo...
Na tom website ACEA jsou aspoň aktuální (vs. loňské) celkové evropské údaje za skupiny a značky (tedy ne třídy a modely). Takže např. Toyota Group (EU23+EFTA)říjen 06: 69231 (z toho Toyota 66396), za I-X/06: 764 451 (z toho Toyota: 729 912) - tj. za skupinu za I-X/06 změna vs. dtto 05: +9,9%. Jestli se dobře dívám, je to druhý největší %ní evropský růst po drsném Fiat Group (+17,6%), před Mazdou (+9,0%). Z hlavních evropsky domicilovaných skupin roste ještě VW Group (+ 5,3%) a BMW Group (+0,2), ostatní ztrácejí (PSA, Ford, Renault, Daimler-C). Strašlivý je poslední pohled na rigor mortis MG Rover Group (-83.0%). Zájemci o přesné podrobnosti, najeďte si prosím sami na www.acea.be, tam to všechno je.
Osobně nechápu proč je Corolla nejprodávanější..vím..má své kvality, ale to má hodně aut..tak co ? Co to je ? Píle a snaha Japonců o neustálé zlepšování (KAIZEN) ? Asi..Včera jsem blahopřál Mercedesu, dnes musím Corolle..BRAVO :yes: Hodně štěstí s Aurisem, prvním "evropským autem" :yes: P.S. GTI , to muselo být těžké tohle vypustit z klávesnice ;-) díky :yes:
Už delší dobu přemýšlím, jaké auto je nejprodávanějš na světě.. "podezříval" jsem z toho Corollu, ale chyběli mi data z Austrálie, Jižní Ameriky a Asie.. teďka už je to asi jasné 1,36 milionu aut za rok hovoří samo za sebe. Jinak na Corolle oceňuji to, jak dokáže bodovat všude po světě - je druhým nejprodávanější autem v USA.. nyní čteme, že je i druhým nejprodávanější v Austrálii.. v Japonsku si asi také nepovede špatně ;-) tuším, že je nejprodávanějším vozem v Polsku a Finsku (loni určitě), i když v rámci celé Evropy by po asi mělo být lepší.. proto má přijít Auris, asi je to nutný, ale Corolly mi bude líto - přeci jen, 32 miliónů aut, to už je docela slušný "základ" a je určitě na čem stavět.. v Japonsku se prodává nový Auris i faceliftovaná Corolla, třeba to nakonec tak dopadne i v Evropě
Nejde o přejmenování! Auris je jiné auto než Corolla, nejedná se o novou generaci Corolly (nová generace samo existuje a už se prodává v Japonsku souběžně s Aurisem).. Golfa už přejmenovali - prozatím jen v USA - nyní je to Rabbit ;-)
Za oceanem je to naprosto tradicni oznaceni...stejne tak se vsechny modely odvozene z Golfu s triprostorovou karoserii jmenuji Jetta, bez ohledu na nazev v EU. ;-)
To máš,GTI,hrozně jednoduché. Toyota chce přenechat místo v historii nejprodávanějšího modelu VW a jeho Golfu,protože kdyby to nepřejmenovali,tak bude Golf YX stále až ten druhý.Takže proto.
BTW:psal jsem to po Paříži-u Aurise bylo velice,ale velice hodně lidí,stále,všechny 3 dny co jsem tam byl,takže to nebylo "náhodné" seskupení davů v náhodný okamžik. Bude to prodejně velice úspěšné,možná víc,než se tuší.Já jim to přeji.Jen bych si to koupil v jiné barvě,zlatou nemusím,ale jinak náhdera :yes:
Jenom poznámečka: možná i to přejmenování svědčí,že si to Toyota prostě může dovolit a známé jméno odhodit do minulosti... ;-)
To přejmenování na Auris je divný, já osobně bych zůstal u Corolly protože je k čemu se hlásit a na co být hrdý!!!
Jen doufám že nic podobnýho nenapadne Hondu - CiViC desáté generace to zní dobře Né? :-):yes:
Koupil jsem jednu Corollu do rodiny koncem tisíciletí, toho pejska s kulatými mrkadly (ovšem Toyota tenkrát přestírala, že je to retro nějakého závoďáku z doby mezi 2ma válkami). Kupoval jsem tehdy pověst kvality značky. Na design jsem si zvykal dlouhé měsíce, na auto samotné asi tak 5 minut. Dostalo mě nejen tou až trapnou spolehlivostí (první "závada" byla prasklá žárovka v přední lampě po asi 5 letech, potom zase nic...) ale i tím, že za přihlouplou tvářičkou věrné služtičky je pěkně vypečená kmotra liška, která miluje svižný pohyb. Nemluvím o závodění, to je snad u konfekčního modelu jasné, mluvím o té dobrodružné duši, co je tam ukrytá. A tak si myslím, že někde tam to bude: s Corollou se dá jedit padesátkou do samošky pro prací prášek a pivo nebo prdlat na srazy důchodců, ale stejně dobře si ochotně naloží partičku a vrhne se na cestu třeba někam do Livorna, na dálnici škádlí střední třídu, pak si užívá horské přejezdy, kukuřičné okresky i noční kufrování, všechno pěkně v tempu a ještě stačí vyzařovat dobrou náladu. Řekni si, přizpůsobím se ti. Na vizáž Aurisu se netěším, Yaris má zůstat Yarisem, ale tahle moje osobní zkušenost mi říká, že to zase asi bude sice divná venkovní fasáda, ale úplně jiné auto zevnitř.
Moc nesouhlasím. Není to naprosto férové.
Takových aut, co ti padnou do oka, do ruky, na zadek je daleko více. Článek hezky napsán, ale tendenčně, subjektivně, byť po vl.zkušenstech. Chápu.
Jen že za takovéto příspěvky je zde jiný dost peskován že?Go guru,go.
PS: Golf nikdy,NIKDY gurem nebyl, samozřejmě není a nikdy nebude. Krom pár vyjímek se to tak nějak do minuty všeobecně ví že.
Před prodejem TOYOTY C smekám, ikdyž můj šálek kávy nejsou auta od východu. :-):yes:
OZZY... Patrik samozřejmě popsal své zkušenosti a... popsal je moc pěkně. Ten GOLF, Gé GOLF, Ge, jako - GURU... tak to je vlastně to samé jako Corolla či Civic, ovšem ušité na evropskej zadek. Obdobnej úspěch, obdobné množství... V tom není rozdílu. Možná jen... tuším, že Civic vyjel na motoru vzadu... takže ta časová osa je vyplněná různými variantami. V tomhle je GOLF čistej jak panna ;-)
Píši, že Golf vyjel na motoru vepředu a má ho tam stále. Tuším, že Civic, první Civic měl motor vzadu a pak v průběhu doby ho dali dopředu. Netahej sem brouka... Brouk není Golf.
nechápu proč sem opět cpeš Golf...pořád se navážíte kvůli tomu do GTI, ale když on VW občas (naštěstí) vynechá ;-) tak to sem nacpe někdo jiný ;-\ přijde mi že se chcete jen hádat..P.S. Patrik napsal dobrý příspěvek, je přirozené že každý má svou oblíbenou značku / zemi, ty třeba Fiat, já Japonsko, GTI Německo - každá dělá dobré auta a je dobře že si můžeš zvolit svou...to jsi před 17 lety nemohl ;-\
THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odborníky
Toyota Production System - zásadní pojem pro všechny, kteří aspoň trochu dělaj do řízení výroby, pro ostatní trochu neuchopitelná věc - ale každej asi tuší, že je to název pro systém, díky kterému Toyota "kouzlí".. hodně lidí asi zná bestseller "The Machine That Changed the World: The Story of Lean Production" [odkaz] dneska jsem "dostal do ruky" další zajímavou knížku.. jo, není potřeba být falešně skromný, asi proto ten název - "The Toyota Way" (česky něco jako "toyotí cesta") [odkaz] jde o 14 hlavních principů toyotího managementu, prostě jak na to, aby jsi byl jak Toyota (nezaručuji, že to zrovna u Tebe bude fungovat >:-[];-) ), každopádně by mě zajímalo, jestli si to konkurence dobře nastudovala ;-) Nakonec uvedu zajímavou citaci USA Today: "Toyota is as much a state of mind as it is a car company" (česky volně přeloženo jako "Toyota je stav mysli stejně tak jako automobilka")... Toyota není jen obyčejná automobilka, Toyota je stav mysli.. tož to je výrok, který stojí za úvahu.. jdu tedy uvažovat.. ať Vás provází síla ;-)
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
Nesmí se to zbožšťovat... Nezapomeň, že tamní kultura, pracovní morálka, oddanost autoritě, to vše je nepřenositelné... myslíš, že by sis tu nechal vnutit takové věci, že bys sborově ráno před šichtou na dvoře továrny cvičil rozcvičku? Samozřejmě, že vedle takovýchto specifik, maj promakané informační toky a vůbec důkladně proorganizovanou celou výrobu... Platíš za to, jako zaměstnanec obrovskou daň... Víme sice, že práce v takovýchto kolosech není nikde lehká, zejména na pasu, ta monotónnost a tak, to je ubíjející, ale já bych přeci jen preferoval praktiky euroatlantické civilizace... Řekněme, že v TTT jsou efektivnější o těch pár procent, které je dovádí až na samý vrchol. Toužíš, být za tuto cenu na vrcholu?
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
Dneska je divnej den GTI. Jestli za vše může senzitivita k zítřejšímu svátku....
Opět s tebou musím souhlasit. :yes: Je obdivuhodné, kolik aut Toyota prodala, ale....Evropa je jiná. No hrdě se přiznám, že zaplaťpánbůh. Jiná mentalita, jiné kulturní dědictví, jiná historie. I přes globalizaci a silnější ovlivňování všech kultur napříč, si nedovedu představit inplantaci atributů, které jsi vypsal. A za tkovou cenu říkám opravdu ne. Kdo měl možnost vidět výrobu aut na vl.oči na páse, pochopí, co tím chtěl básník říci. :yes:
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
Zajeď do Kolína.. dělají to tam úplně stejně jako v kterékoli jiné toyotí továrně, stejně jako japonci, amíci, angličané, turci, australani.. prostě stejně jako celý toyotí svět ;-)
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
Jistě, Japonci mají svá nezaměnitelná specifika, stejně tak jako kterýkoli jiný národ.. ovšem ohledně té nepřenositelnosti se dá úspěšně oponovat - stačí se podívat do praxe - zavedení a přesné dodržování systému TPS jasně ukazuje, že je téměř jedno, kde a kdo to bouchá - je to prostě o kvalitě systému a jeho dodržování. Jinak na pásu bych nechtěl dělat nikdy, to je prostě vždycky hrozdná "blbárna", po 10 minutách by mi jeblo a je úplně jedno jestli by to bylo u Čechů, Němců nebo Japíků ;-) Mě to vždy zajímalo spíše z manažerského pohledu :-) BTW efektivita je minimálně dvounásobná a věř tomu, že to není o tom, že by dělníci dvakrát více makali - je to o lepším plánování, vyloučení neproduktivních činností a minimalizaci prostojů
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
Jo, to chápu... Oni prostě "zrobotizují" každého člověka, maximálně zracionalizují každý jeho úkon, každé jeho rozhodnutí... Měl bych z toho, jako člověk, mírnou obavu...
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
samozřejmě, že by tam člověk nechtěl pracovat (aspoň já ne). ale tebe přeci zajímá konečný produkt - s jakou zodpovědností je ubouchanej, a né jak silný jsou odbory, práva a nasazení zaměstnanců. proto třeba preferuji japonsko před francií - už jen z hlediska přístupu k práci, k výrobku. ale říkám, v asijský společnosti bych dělat asi nemohl...z důvodu, který uvádíš.
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
O "zrobotizování" bych nemluvil, ale naprostá racionalizace určitě - uvedu ilustrační nereálný hodně do extrému dohnaný příklad - zatloukání hřebíku do zdi.. dělník v německé továrně jde do skladu, vyfasuje kladívko a hřebíky, pečlivě zaměří kam má hřebík zatlouci a pak ho zatluče, potom ještě dvakrát zkontroluje jestli je zatlučený do správného místa a jestli je zatlučený "předpisově", potom jde do skladu a vrátí kladívko a zbylé hřebíky - výsledný produkt je relativně kvalitní, ale neúměrně drahý.. dělník ve francouzské továrně jde do skladu, vyfasuje kladívko a hřebíky, vod voka koukne kam by se ten hřebík asi tak měl přibít a "bum" je hotovo, potom jde do skladu vrátí kladívko a zbylé hřebíky - výsledný produkt je nekvalitní, ale přitom obdobně drahý jako ten německý.. v japonské továrně je to prostě jinak - informační systém určil, že hřebík je potřeba zatlouci přesně v 11.15.00, proto je danému dělníkovi po automatizovaném pásu v 11.14.45 doručen nastřelovač hřebíků, zároveň je na stěně opticky zvýrazněno, kam se má hřebík nastřelit, dělník vezme nastřelovač a přesně v 11.15.00 hřebík nastřelí, potom nastřelovač vrátí na automatizovaný pás a pokračuje v práci - nemusí nic pečlivě zaměřovat (je to opticky zvýrazněno) a ani nic kontrolovat (nastřelovač nastřeluje pořád stejně) - výsledkem je to, že to udělá precizněji než němec a přitom ještě dvakrát rychleji - výsledný produkt je tedy kvalitnější a přitom byla jeho výroba o polovinu levnější.. výroba auta je nesrovnatelně náročnější a ohromně komplexní akce, ovšem ta podstata je shodná - srovnej definici jednotlivých výsledných produktů s charakteristikou německých, francouzských a japonských aut - sedí to
Re: THE TOYOTA WAY - zajímavé počteníčko (ale spíš pro odbor
:-) Hezké... až budu chtít pověsit obraz, vím kam volat... P.S. U toho francouze bych ještě doplnil, že místo sádry kolem namázne romadůr :-) Jo, jistě, v té proorganizovaností maj japonci určitě náskok... Ten se dohoní... resp. bude se dohonit muset. :yes: