tieto dva modely pretlacil jeho prdchodca, myslim ze si pekne mimo... :-! je to zahada , ale koncern ohlasuje znacne prepustanie 2000-5000...mate niekto konkretnejsie info? MAN chce odkupit 10percent akcii mimochodom...ma na to prachy v hotovosti aj dohodnute uvery s bankami....hmmmm
Myslím, že to udělá radost spostě zaměstnanců z VW. Pět tisíc jich propustil a za stejnej plat jim zvedl pracovní hodiny. Každopádně automobilka pod jeho vedením slušně vydělávala, takže bych rád znal důvod jeho odvolání?
No sic vydělávala, ale táhlo to audi a škoda, v okrajových segmentech Bentley a Lambo. Seat je na hraně a VW samotné ? Žádný zázrak, je potřeba dostat čas na jedno auto dolů, zisk na jednom autě zase nahoru, produktivita nízká, ceny vstupů vysoké. Zkrátka pod tlakem ždímal co to dalo, ale stav byl do budoucna neúnosný. V koncernu je více než kde jinde jistá provázanost managementu s dodavatelskými firmami, někdy dokonce i majetkově. Ostatně od jeho znovuzvolení se stále otázka správnosti rozhodnutí pořád propírala ...
O aké zdroje sa pri svojej anal-líze >:D opieraš? Seat na hrane? Seat je tak červený že červenší je už len Ford... Škoda a Audi ťahá koncern? hh :no::no:
Chtělo by to nejaký komentář od zaslep.. pardon, zasvěcence. Jak může být koncern vyrábějící jen nejdokonalejší auta ze všech, mezi kterými si vyberou všichni "bráchové", prodělávat? Že by Apoštol nebyl až takovým zachráncem? Ani on neuživí odbory zdegenerované nejdražší dělníky na světě a jejich přesčasy?
Kdes koupil ten slogan, že VW vyrábí nejdokonalejší auta světa? Je sice milé, že si to myslíš, ovšem těžko tu s tím prorazíš. Musel bys redukovat na mainstream a pak bys to velmi lehce ustál. Ano, VW je mainstreamovou jedničkou Evropy. Co se týče koncernu VW... pak nelze, než tvému fandovství přitakat. Jistě... to, co za psoledních 20 let dokázalo AUDI... to je úchvatné vítězství. Cesta vzhůru... P.S. Hledej příště větší odpovědnost u volby slov. Přeci jen - zdegenerovaný dělník... to je velmi slepecké tvrzení... Lehce mě i překvapuje, že ti vadí dobrá mzda dělníků VW...
Mimochodem, kde vzal JZDI informaci, ze koncern prodelava? Najsi si prosim nedavny publikovany clanek na toto tema. No nic, hlavne mit sve nazory dobre podlozene, ze... :-)
nám tohle může osvětlit. Velmi zajímavá informace. Jistě to souvisí se "špinavou prací" kterou musel ve složitém vyjednávacím procesu prokormidlovat až k očekávanému zeštíhlení VW... No... myslím, že kus velkého díla odvedl ke spokojenosti podniku, akcionářů i konzumentů produkce. Přijde nový, ovšem velmi známý dravec... Všechno to opravdu dokonale začíná do sebe zapadat... ten poslední démant do korunky Krále Evropy dodá GOLF VI. Gé GOLF, Gé, jako - GURU. Tak ať se to podaří :yes:
Pravděpodobným důvodem jsou ne zcela ideální ekonomické výsledky koncernu - z masových značek jsou dlouhodobě rentabilní pouze Škoda a Audi. Golf, nosný model Volkswagenu, má v tvrdé konkurenci z Francie, východní Evropy a dálného Východu problémy. Představitelé automobilky už nějakou dobu celkem otevřeně hovoří o tom, že další generace musí být konstrukčně jednodušší a výrobně levnější. Ten tvoj GURU bude potrebovat vsetkych samanov aby bol stale prvy lebo o par rokov ked sa bude hovorit, ze GOLF trieda us ludia nebudu vediet preco vlastne >:D
O GOLF-KLASSE neměj sebemenší obavu. Tohle si VW vyfouknout nedá. S hodnocením odchodu B.P. bych byl velmi zdrženlivý. Vydrž, určitě se dozvíme od Marka více.
Nie som si isty. Rozpraval som sa s jednym novinarom co bol testovat v Ziline a hovori ze sa chcu zamerat prave na Golfa a Focusa ako na etalony v triede. Focus - podvozok a jazdne vlastnosti a Golf - priestor ergonomia. Novinarov citat : "(oni) rozobrali Golfa a Focusa na kusky a potom postavili Cee´d. Sedacky v Cee´d su napr. presne ako v Golfe. "
Jasně... tomuhle věřím. Chybí ovšem image... Ale aby bylo jasno... to, že budou soupeřit s BRAVEM není nějaká má zlovolná kritika. Naopak... Ve vztahu ke Golfu jsem zcela klidný.
Já bych tak klidný nebyl. Hyundai-Kia tlačí na pilu už teď a to ještě nezačali prodávat svá "evropská" auta. Kvalitou už plně odpovídají evropskému mainstreamu, o designu se můžeme bavit. A ceed je jenom začátek, je možné že po jeho úspěchu postaví Hyundai FD (Arnejs?) tak aby ukousl i top motorizace typu R32.
Hyundai(z Nošovoic?) by se měl brát naprosto vážně(pokud někdo tvrdí,že pro něj XY není konkurence,tak kecá), s Kiou ze Žiliny bych byl zatím v poklidu,ale oni se v další vlně,za 5-7 let citelně zlepší a aby se pak někdo nedivil.Teď ne,nevím,co viděl novinář v Žilině,ale asi jsme viděli oba stejná auta,já v Paříži,takže nyní klídek,ale za 5 let bacha!!! Nebudeme se pro jistotu bavit o nové Bravě,protože kdyby nic,tak design bude prodávat dobře,nebude to sezonní záležitost a přece víme,pro zákazníka i peníze trošku hrají roli,takže nepodceňovat a bohorvnost stranou!!!Pozor na věc! ;-)
GTI, ty jsi vážně mimo! Jak vůbec můžes psát takové kecy "O GOLF-KLASSE neměj sebemenší obavu. Tohle si VW vyfouknout nedá"? Tohle prostě není vyjádření z reálného světa! Prober se!
Golf to měl dříve "poměrně" lehké, konkurentů bylo málo.. za dva roky bude situace jiná: Focus, Astra, 308, C4, Megane, Bravo, Auris, Civic, C´eed, Arnejs apod. - bude to řež, IMHO půjdou prodeje Golfu ještě o něco dolů
Tome, svět se opravdu točil i před tím, než jsi jej ty začal vnímat. Escort, Kadett, 309, ZX, R9/R11, Ritmo, Corolla, Civic tahle konkurence tu byla s golfem vždy, přibyli pouze Korejci. ;-)
Souhlasím, že to měl GURU lehčí... konkurence přiostřuje... a proč se domníváš, že by měl zrovna GOLF neudržet svou pozici? Přece nemůžeš myslet vážně to BRAVO, Cee´d a Arnejs (co to je?) jako konkurenci Golfu...
Myslim to vážně.. segment zákazníků, který kupoval Golfa s motorem 1.4 nebo 1.9 TDi v základu - to je podle mě cíl, na který může C´eed a Arnejs citelně zaútočit. Ve vrcholných motorizacích bude pozice Golfu jistě pevnější, zde je plně srovnatelný (z hlediska úspěšnosti) akorát Focus, trochu doleji je Astra, hodně dobrej je Civic (jenže Honda prostě hrubě nezvládá plánování výrobních kapacit), uvidíme co provede Auris respektive lexusní hatchback
Auris, Tome... bude velmi znatelným hráčem... paradoxně mu totiž pomůže podobnost s Yarisem, takže si lidi nebudou muset zvykat na design. Podle mě jeho prodeje vyskočí hned od počátku.
No... tak tohle ti moc nevyšlo :-) Galante... zauvažuj... Ve škole by to bylo z povrchní úvahy za jedna... ovšem v autosvětě tato matematika zdaleka neplatí :-);-)
víš jak jsem to myslel ;-) slovo "konkurence" značí jakékoliv auto v daném segmentu které bere prodeje stanovenému modelu, "kvalitní konkurence" či "vyzyvatel" je něco jiného :-)
zejména, když jsou ty DVĚ ZPRÁVY tak pěkně bedle sebe! >:-[] >:-[] >:-[];-) To bylo keců, to bylo plků o tom, jak je na tom koncern dobře a že tu zbytečně píšu nesmysly.. ol, brácho! Koncern sice vydělává, ale jak dlouho? Ve skutečnosti na tom, brácho, koncern moc dobře není. Stačí pár let a může být na kolenou. Brácho, ber to komplexně: Japonsko: koncern nemá moc šancí, maximálně jako raritka; USA: těžká ostuda, těžký průser, miliarda $ ztráty za rok; Čína: koncern měl dobrou pozici, ale poslední roky už to tak slavné není, bude hůř; Evropa: prodeje rostou díky neustále expanzi nových modelů a nový variant - jenže zisky jaksi moc nejsou: Audi je na tom jako jediné dobře, roste, je ziskové a dokáže konkurovat BMW a MB; Škoda stále ještě těží z poměrně nízkých nákladů na práci a taky je snad dobře řízena, zatím to jde; SEAT - zavřít, zrušit, prodat, prenést výrobu do jiné země - nevim co je lepší; VW - tragedie, prodeje sice rostou, ale ziskovost? Jen na každém Golfu prodělají desetitisíce Kč.. ostatní modely (vyráběné v západní Evropě) taky nic moc; Bugatti - díra na peníze, pomník "píchovi" megalomanie; Bentley a Lambo: něco vydělají, ale je to jak když "flusne do louže".. tak že brácho, koncern bude v problémech
až sa mi chce napisať Bravo VW >:-[] >:-[] , na druhu stranu, kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepsie. Ak tam bol na špinavu pracu a jeho "vyhadzov" je ako zmierlive gesto odborom, tak to až tak nepochopiteľné nieje. Určite si nemyslím, že je to tak, ako to teraz vyzera. Kto vie kam ma teraz manierene, pripadne aký veľký je zlatý padák. Žeby nauzaj Bravo VW??? ;-\
Z toho co ja viem k tejto velmi prekvapivej sprave: Koncern VW fakticky stale riadi F. Piech. Bol to on, kto navrhol Pischetsriedera do funkcie po tom, co on uz nemohol znova kandidovat. A cca. pred 3/4 rokom medzi nimi doslo k nejakej roztrzke (...tazko povedat co to bolo, ale odohralo sa to evidentne na urovni dozornej rady: takze bud niekomu stupil v riadeni firmy na "kurie oko", alebo ide nejak o prachy.) . Po tejto roztrzke zrazu Piech verejne kritizoval (napadol) Pischetsriedera s tym, ze je neschopny a firmu zle riadi. Potom prislo velmi rychlo ospravedlnenie (u Piecha neuveritelny cin) a velmi divne volby noveho sefa koncernu, ktore znovu vyhral kritizovany Pischetsrieder. To preco prislo teraz take sokujuce oznamenie ale moze suvisit s tym, ze pohar trpezlivosti Piecha pretiekol v momente, ked sa Pischetsrieder postavil proti nakupu podielov vo vyrobcoch truckov (MAN a Scania). Toto je totiz momentalna Piechova osobna "agenda" a moze to byt klucovy dovod na odvolanie Pischetsriedera. Btw. uz cca. pred rokom som vam spominal, ze vo VW su silne suboje dvoch zaujmovych skupin. Teda skor Piech a spol, ktorym sa snazi ubranit sa ina skupina. A toto je dalsi dokaz toho, ze sa tam nieco deje.... A mne Pischetsriedera nie je nijak luto. Piech sa totiz evidentne sprava ako diktator. A ako diktator si dosadil svoju personu. Takze persona musi pocitat s tym, ze ked sa dikatotorovi znepaci, tak "na hodinu" poleti. A to neplati iba pre Pischetsriedera, ale aj pre Winterkorna...
Piech ma v rukach vsetky nitky, kt. vedu k VW a Porsche. Aj k nakupu 20% akcii VW (co ma pomerne zaujimavy strategicky motiv, ktory zaroven riesi niektore sucasne problemi znaciek VW a Porsche). A myslim, ze vsetky kroky, kt. sa udiali za posledny rok jeho poziciu stale viac posilnuju...
:-) No...ja myslim, ze sa tym riesia dva velke problemy naraz. U Porsche ten, ze ako mala firma by sa mohli skor-neskor stat cielom nejakejnepriatelskej akvizicie. Tym, ze valstnia 20% VW zvysili svoju hodnotu a pripadny zaujemca by musel tym padom zaplatit navyse aj tento podiel (pricom by ale fakticky VW neovladol). Ale opacbne, z pohladu VW to funguje trochu inak. Minule som Ti pisal o zakone VW", ktory kritizuje EU komicia pre hosp. sutaz. Ten zakon je o tom, ze bez suhlasu krajiny Dolne Sasko nemoze dojst k akvizicii VW zo strany nijakeho zaujemcu. (Btw. hadaj na zaklade akej podielovej ucasti to blokacne pravo stoji... Je to 21%). A kedze je to dlhodobo neudrzatelne, dochadza postupne k prevzatiu kontroly nemeckej firmy...inou nemeckou firmou. 1.) obe su si historicky a personalne blizke 2.) Piech je dostatocne ambiciozny, aby sa pokusil vytvorit EU megakoncern (Porsche-VW-MAN-Scania) ;-)
Marko, máš skvělé informace, po asi 3 letech je na news.auto.cz diskuze na úrovni :yes: Dovol ale, vzhledem k tomu, že jsem ekonom, abych poopravil myšlenku o tom, že Porsche zvýšilo svou hodnotu nákupem akcií VW. Podívej se na to jako na kopec peněz (aktivuj), které se změnilo na jiné ativum (akcie). Samotnou změnou struktury aktiv (namísto cashe mají ty akcie VW) se hodnota nijak nevytvoří.
Říkalo se, že ten "zákon VW" zas tak dlouho nevydrží a Porsche si pojišťuje, že VW nikdo neovládne bez jeho svolení. Navím Porsche trochu parazituje na VW - coj jsem četl, tak třeba Cayenne, která stojí na platformě Tuarega, byla pro Porsche svělým obchodem, neb velkou část vývoje uhradil VW.
Navíc, nalejme si čistého vína o PIECHOVI - on OSOBNĚ a jeho rodina vlastní 50% procent Porsche a tak je vlastně největším soukromým akcionářem VW :yes:
No, ja nie som odbornik na financie....:-);-) Takze este raz: A.) Pripadny zaujemca o Porsche by v tejto chvili kupoval Porsche (+ akcie VW) za taku istu cenu, aku by malo, keby nevlastnilo 20% VW? B.) Pripadny zaujemca o Porsche by musel zaplatit za Porsche, + aj za balik 20% akcii, kt. Porsche A.G. vlastni vo VW?
Ano, misto penez maji ted ty akcie a ciste z hlediska toho nakupu se hodnota Porsche nijak nezmenila. Dokonce z toho nekteri akcionari nebyli na vetvi a cena akcii Porsche klesla. (musis se na to jako divat tak, ze namisto nakupu tech akcii-nevim kolik miliard, Porsche mohlo udelat treba 2-3 nove modelove rady, coz by byvalo generovalo vyssi hodnotu - videl jsem vypocty business case na projekt Panamera, ktery bude stat jen asi 1 miliardu eur)
Celkove to ale ma urcity strategicky vyznam, sharing platforem pro auta, prevodovky a dalsi synergie, takze k vytvoreni pozitivni hodnoty pro Porsche postupne dojde.
Jo, jeste ohledne toho baliku. Pokud by nekdo koupil Porsche, tak samnozrejme zaplati i za balik akcii VW, ale ty akcie tam nespadly z Marsu, nybrz je Porsche bud koupilo z vlastni kasicky (takze ty prachy by tam tak jako tak byly) anebo to maj na dluh, kterej je treba splatit v budoucnu.
Ano, ale to co pises plati "uctovne"... Nie vo vztahu k hodnote akcii. Ak by som 5000 EUR vymenil za akcie v rovnakej hodnote, ktorych hodnota by nerastla - tak by predsa neslo o investiciu, nie?! Islo by iba o zamenu (1:1). Ja myslim, ze po nakupe 20% akcii VW stupla hodnota nielen akcii Porsche, ale aj VW...A na zaklade toho bol postaveny moj povodny prispevok. Pripadna nevyziadana ponuka na Porsche (ak by cisto akademicky uspela - co samozrejme v reale nie je pri sucasnom ovladani 50% rodinou Piech-Porsche mozne) by znamenala, ze zaujemca nielenze zaplati za Porsche, ale musi zaplatit (akokolvek) aj hodnotu tych 20% akcii VW. A to v sucasnosti moc dobry obchod nie je, pretoze tych 20% ho bude stat dost penazi naviac, ale ziskom za to nebude realny vplyv na chod firmy. To ze tych 20% ma nejaku blokacnu hodnotu nema moc velky vyznam z pohladu strategickeho rozvoja firmy... Nehovoriac uz o tom, ze ako cudzi investor pravdepodobne stratim aj podporu akcionara "Dolne Sasko"... s podporou ktoreho moze Piech napr. v sucasnosti ratat (co nasobi jeho "silu" v presadzovani zaujmov). A v tom je podla mna ta strategia: Porsche sa touto investiciou poistilo, a na druhej strane dost vazne skomplikovalo aj vstup nejakeho neziaduceho "investora" do VW...
No, nerad bych ti kazil iluze, ale píšeš, že jsi ekonom - to co ale z ekonomie píšeš, nění pravda. "Kopec peněz" skutečně žádnou hodnotu nepřináší, pokud je nevložíš někam jako investici, akcie to mají přece naopak, ty jsou schopny hodnotu emitovat. Teda alespoň mě to tak učili na VŠ ;-)
CoopereS... ekonom... to zní hrdě... :-) Ovšem pozor... nemůžeš aplikovat účetní kolonky na kapitálové podníkání v kontextu - "výměna balíku peněz za balík akcií je jedno a totéž"... jedno a totéž je to jen ve vztahu k nominálu. To bys jinak popřel veškeré zákony trhu s cennými papíry. Porsche sice vyměnilo balík peněz za balík akcií, ovšem v tu ránu stoupla hodnota tržní hodnota Porsche o rozdíl mezi tím, za co ty akcie koupil a tím, za co by je mohl prodat... Tedy minimálně vzrostla cena Porsche o dividendu za letošní rok (píši to velmi zjednodušeně) Vedle toho, nejde jen o tu dividendu, neb cena akcií se odvijí i od velikosti (počtu) balíku, který vlastníš. Názorně - když budou mít dva akcionáři po 49% akciích a třetí akcionář se rozhodne své dvě akcie někomu prodat... pak třetí osoba o ně zájem neprojeví a ti stávající akcionáři se budou trumfovat cenou... Takže s odkazem na velikost balíku, který Porsche vlastní je hodnota toho, o co se hodnota Porsche nákupem akcií zvýšila veliká.
Aaaa... prave som sa nad podobnymi vecami v reakcii na CooperaS pozastavil aj ja... :-) a na zaklade toho, ze cena akcii (Porsche aj VW) narastla uz iba uskutocnenim takehoto "obchodu" som aj staval tu myslienku o tom, ze sa tym skomplikoval (mozny) pokus o prevzatie POrsche, alebo VW... Teda aspon dufam, ze to co som napisal ma nejaku oporu v ekonomickych vztahoch (financnom vyjadreni)... ;-\
GTI, cena akcii je vyjadrenim diskontovaneho cash flow te ktere firmy a proto tam jsou OCEKAVANE dividendy uz zahrnuty. Ceny akcii se meni proto, ze rostou/klesaji ocekavane vynosy/dividendy z akcii.
Jinak co se týče určité prémie za blokační minoritu, ta tam určitě existuje, souhlas. Jenže je zase otazka, ZA KOLIK to koupilo to Porsche. Teoreticky by nemel nikdo byt tak blby, aby jim prodal ty akcie bez te premie a proto hodnota Porsche tezko stoupla o celou teoretickou hodnotu premie. Ta musela alespon do urcite miry byt zahrnuta v kupni cene.
Cop.S. to co píšeš tak je skutečně pohled diletanta - jestli jsi ekonomem jak o sobě hrdě tvrdíš tak jistě znáš ekonomickou bibli Samuellson a Nordhaus: Ekonomie. Myslím, že by si si ji měl znova přečíst.
:yes: Diky. Teraz uz len musime sledovat ci Piech alias Winterkorn bude vymyslat projekty typu Veyron Phaeton alebo bude pokracovat v ozdravovani koncernu a pripravovat ho na silnejucu vychodnu konkurenciu.
:-) Jasne. Skoda ze to bolo len tak kratko. ;-\ Mohli ukazat aj viac modelov ked uz nie funkcnych tak aspon studie pod. Ale nevadi bolo dobre. Foto nie su - zobrali mi dokonca aj mobil aj ked na nom nemam fotak. :-! PS:VW CC ma sokoval. Nadherne auto. ;-)
Jde o neschody akcionářů a vedení. Jde o to, že stávájící šéf redukoval skoro vše. Platy chtěl zkrouhnout z 56 na 41 EU, výrobu z Belgie a španělska přesunout do W.burgu, snížit počet zaměstnanců o 20 000. Propustil jich už 5 000. Další, čekající na propuštění, chctěli stávkovat. Rozehnal je tím, že řekl, že ten, kdo vstoupí do stávky, bude vyhozen. No jo, uměl si to zařídit. Dokonce aji přinutil dodavatele snížit o 10% náklady. Samozřejmě ale díky tomu bylo ušetřeno 1 miliarda ročně, což je super. A také akcie stouply dvojnásobně. Jenže, jak psal Marko, tento koncern má dost pod palce bývalý boss, který řídí odbory a jiné akciovky.
Ja si nemyslim, ze ide iba o to, ze nastval odborarov. Alebo, ze ide o stratovost Seatu. Ak by to totiz bola izolovane jedna z tychto veci (alebo kludne aj obe naraz), tak by taketo nahle odvolanie prislo uz skor. Oba problemy (jeho zamestnanecka politika / problem Seatu) su na svete uz nejaky cas. A doteraz sa nic nestalo, takze tie odbory asi neboli dost silne, aby ho dokazali same "znicit". Muselo v tom byt este nieco ine. A to "nieco ine" sa muselo udiat cca. v poslednych 4-5 tyzdnoch. A to preto, ze asi pred tymto casom poskytol Pischetsrieder velky rozhovor AutoZeitungu, v ktorom hovoril o strategickych planoch koncernu a vobec NIC nenaznacil ohladom svojho odchodu...Nehovoriac uz o tom, ze ak by to planoval/vedel, asi tazko by poskytoval nejkaky rozhovor tohto typu... A tiez si nemyslim, ze to jeho nahle rozhodnutie odist je dobrovolne. Novy mandat sefa koncernu ma kolko? Ani nie rok... Bol by sa nechal zvolit, keby vedel, ze bude mat problem udrzat sa? A este dolezitejsia otazka: Boli by zvoleny znova aj napriek tomu, ze situacia s uspornymi opatreniami bola uz v tom case znama, a startovost Seatu bola uz na vrchole?
Samozřejmě, odtud jsem to čerpal. Snad jsem to tam nemusel psát. Ale neboj, neopisoval jsem to. Četl jsem to ráno. Jinak než nenapsat nic nebo ny, tak to raději něco napíšu, něco napsaného, ale faktického.
no tak myslím že vás všecky tem Marko pěkně zblbnul ... haha ... taková pohádka :-) ... z toho není pravda ani půl slova, ve správních orgánech VW to nefunguje zdaleka takto průhledně a prostince ...
Asi si to zle pochopil. Ja totiz netvrdim, ze to funguje prostinko a prehladne. Prave naopak. /// popisujem iba stav veci, v ktorych hra velmi vyznamnu ulohu Ferdinand Piech. Co je (bohuzial) fakt...
Na podobné výkřiky ani nereaguj, vždycky se objeví někdo, kdo prostě VÍ jak to chodí. ;-\ Pro nás ostatní jsou tvé informace cenné. To cos napsal, určitě smysl dává, o diktátorství Piecha se vyprávějí zkazky, to, že se skupováním podílu VW přes rodinné peníze v Porsche, snaží udržet vliv na "svou" oblíbenou hračku VW z toho trčí jak vidle z hnoje. Pokud bys zjistil něco více ze zákulisí, sem s tím. ;-)
Ja by som na to nereagoval, ale ak CSR cital iba tento moj prispevok k situacii vo VW, tak mohol ziskat mylny dojem ze veci zjednodusujem. Fakt je ale ten, ze roztrzka medzi Piechom a Pischetsriederom ohladom nakupu podielov MANe a Scanii vznikla. samozrejme, v kazdom spore v tak velkej firme su zainteresobvany aj ini ludia a rozhodovacie procesy su formalne nejak nastavene,...ale nic to nemeni na tom, ze ten spor medzi Piechom a Pischetsriederom je... ;-)
Tady vidíš, jak to v životě chodí... Ty napíšeš pojednání, které člověku bere dech. Jednak obsahově, jednak stavbou vět, jednak z toho čišíš i jako člověk... prostě - Marko opět zaválel. A nějaká nula, jen tak, aby si vylepšila siestu po vlašském salátu, do tvého dokonalého příspěvku neurvale kopne. Je to zoufalství anonymních diskuzí... Já tě čtu a představuji si, že mi to říkáš někde u stolu. Ty skončíš a já ti napíši to, co bych ti řekl i do očí. Jaképak stoly asi ten CSR obsedává? A kdo s ním?...
Ja viem, len CSR asi zle vyrozumel obsah toho co som napisal. On asi necital to o com sme sa bavili ohladom situacie vo VW minuly rok a potom ked Porsche kupovalo 20% vo VW a menili sa pozicie v dozornej rade (samo o sebe dost komplikovane). Vstupil teraz do niecoho (do jednej casti problemu) "in media res" a preto mu to moze teraz pripadat zjednodusene... Okrem toho, mozno aj ma informacie ktore by dokazali nieco objasnit.... :-)
A napadlo Vás, i když je to hodně málo pravděpodobné, vzhledem ke způsobu dohody, že za tím stojí třeba nějaká nemoc? ;-\ Nebo mu prostě "došly baterky" ;-)
Hmm..mna to napadlo, ale hned ma napadlo aj to, ze ak by za tym stalo nieco osobne, tak by v zdovodneni odznela nejaka formulacia typu: "odstupuje z pozicie z vaznych osobnych (rodinnych/zdravotnych) dovodov". Ci uz pravda, alebo iba zastieracia PR-formulacia by to bolo dobre minimalne preto, ze by sa tak pomerne rozumne zdovodnilo necekane a prakticky okamzite odstupenie. To, ze takuto formulaciu nepouzil je preto: A.)nie je za tym osobny dovod, B.) nechcel vyslat nijaky ukludnujuci signal ohladom svojho odstupenia, pretoze k odstupeniu bol prinuteny. Preto iba ta nekomentovana sprava, ze k 31.12.2006 opusta svoju poziciu... A na to, ze by mu dosli baterky tiez mo c neverim. Jednak to nie je ten typ, jednak sa sam usiloval o mandat do roku 2012. V jednej chvili to chce (aj napriek tomu, ze vie co ho caka), a ani nie rok nto by mu "dosli baterky"? Ja netvrdim, ze bviem co sa stalo, ale je tu niekolko jasnych voditok k tomu, ze to nebola uplne dobrovolna rezignacia...
Napadla ma myslienka.. uvaha..otazka ;-) : Ferdinand Piech je v pozadi celeho vw.. Ale ako to vidim v dnesnom svete vláda jedneho muza nikdy nevesti nic dobre.. Myslis ze tento pan ma take schopnosti aby ukociroval(priamo alebo zo zakulsia) vw k svetlým zajtrajskom alebo ho zenie na utes?.. Jeho megalomanske napady doteraz nedopadli moc dobre.. ;-\
Ferdinand Piech je tazka tema. Ako manazer, aj ako osoba. Zoberiem to zosiroka (ako vzdy :-) ). Podla mna ma nejaku viziu (o velkom megakoncerne, ktory bude ovladat on, resp. jeho potomkovia) a aj strategiu, ako ciel dosiahnut. Tento jeho ciel ale ini ludia zdielat nemusia: ci uz preto, ze nedokazu mysliet v takych velkych suvislostiach, alebo preto, ze maju vlatne zaujmy a ciele, alebo mu v tom proste chcu apriory zabranit (z nejakeho dovodu). Pre Piecha je potom na vyber: bud sa toho ciela vzdat, alebo ist za nim, aj za cenu toho ze sa z neho stane diktator (Ucel svati prostriedky). Zvolil si druhu moznost... Takze aj toto jeho spravanie ma racionalne vysvetlenie. On proste musi byt taky, akym ho my vnimame. Inak by tu viziu nenaplnil. Cim ho neospravedlnujem (pretoze, to ako sa on sprava nie je zlucitelne s moralkou a etikou v euroatlantickej manazerskej kulture) - len sa cisto racionalne snazim osvetlit jeho spravanie. Co je hodne obdivu je samotna strategia toho ako ide za svojim cielom. Je to dost narocna konstrukcia (na myslenie, pochopenie, ale hlavne na prevedenie): boli casy, ked bol VW relativne malym koncernom. A Porsche malou firmou, ktora sa dostavala do straty. Piech ale dokazal vybudovat komplexny plan na rozvoj oboch firiem. A klucom k tomu boli jeho podiely v Porsche a stolicka sefa koncernu VW. Najprv presvedcil clenov svojej rodiny, aby mu dali do ruk spravovanie vsetkych akcii Porsche, a v tom case bohatsi koncern VW nechal pre Porsche parkticky vyvynut "dojnu kravu" - model Cayenne. Zaroven zacal nakupovat drahe znacky do koncernu VW, a prepozicionvavat vsetky hlavne znacky (vid. moja "sprava" o buducnosti znacky VW - kde som hovoril o tom, ze z VW bude plnoformatova znacka). Medzicasom sa Posche vratilo do zisku a stiahlo so zo vsetkych projektov, v ktorych by utracalo peniaze (napr. motorsport). Medzicasom musel opustit stolicku sefa VW, ale bezprecedentnym sposobom dosadil SVOJHO nastupcu, a prakticky ziskal vplyv v koncerne VW (myslim tym Pischetsriedera, a teraz aj Winterkorna). "Opozicneho" sefa Audi Paefgena nemohol "odstrelit", tak ho "upratal" na stolicku sefa Bentley (co je sice pekne miesto, ale nijak vplyvne v strukturach VW)... Pischetsrieder bol dobry dovtedy, kym moc nevyskakoval (...ked zacal, je "odideny"). Okamzite ako Porsche ziskalo dost volnych prostriedkov, vstupilo majetkovo do VW, cim pomohlo Dolnemu Sasku (mimo ine neutralizovat potrebu "zakonu VW", za kt. bola spolkova krajina popotahovana), ale hlavne ziskal oficialny vplyv vo VW, skomplikoval akviziciu VW nejakym nepriatelskym investorom, a zvysil hodnnotu (ak sa to teda da tak povedat) Porschaku... Subezne s tym pripravuje vymenu akcii s MANom (v prospech VW) a zvazuje navysenie podielu v Scanii (v kt. uz ma podiel, ktory kupil v case ked sam sefoval VW). Okrem toho oznamil ze nevylucuje dalsie navysenie podielu automobilky Porsche v koncerne VW.... Z jeho krokov sa v tejto chvili da urobit tak komplexny obrazok, ze je evidentne co a preco sa deje... (aj to preco Pischetsrieder musel "ist" ked sa postavil proti nakupu podielov v "truck-makeroch"). Problem ale je, ze to je jeho vizia, ktora nema isty koniec. Piech je teraz nieco ako kapitan Achab (ale s dopredu otvorenym osudom). Ma sancu svoju bielu velrybu ulovit. Ale moze sa to cele skoncit aj na utesoch... //// Btw. este k jeho osobnosti. Je znamy tym, ze jeho konickom je robenie nemanzelskych det. Nepochybne je aj megaloman. Takze to je prave to co poukazuje na vec, ze jeho charakterovy profil moze byt skor "patopsychologicky". Aj jeho manazerske spravanie tak moze byt viac vecou "patologickou", nez chladnou vypocitavostou. ;-)
Grandiózní... Vždy když čtu tvé "pojednání", tak mám pocit dobře stráveného času... :yes::yes: No megalomanské sklony mám taky... ale to ostatní pokulhává :-) ;-\ BTW: Když už se mi tě povedlo "chytit", sice by to patřilo k Maybachu, ale nevím, jestli tam budeš mít čas nakouknout. Chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá s projektem Exelero, nebo s jeho "nástupcem"?
To s tym megalomanstvom - to je v poriadku >:D . To mam aj ja. (ono je dost tazke posudit striktne megalomanstvo - pretoze z isteho pohladu to moze byt rovnako dobre kreativita dovedena na hranice moznosti). To, ze Ti pokrivkava to ostatne je tiez OK. :-) K Maybachu: pozrem tam. Ale v kratkosti: Exelero bol iba concept bez ambicií na seriovu vyrobu. Coupe by sa ale mohlo objavit ako derivat mensieho Maybachu, ktory ale nebude skor ako v 2010. Malo by to konkurovat Bentley Conti GT.
Super analýza :yes: Zajímal by mě Tvůj názor na tyhle snahy VW - můj názor je ten, že na tyhle snahy VW dojede (otázkou je pouze jak těžce), jsem bytostně přesvědčen o tom, že by VW mělo dělat úplně něco jiného - připravovat se na tvrdý konkurenční boj, zásadně zefektivnit výrobu, investovat do nových technologií.. vycházím z této teze - dřív nebo později nastane situace, že se americký trh "nasytí" a japonské automobilky již nebudou mít další prostor pro dostatečný růst (korejské se budou dále snažit, mají co dohánět) - prostě potencionální trh bude obsazen, Detroitu zbydou pouze Ti zákazníci, kteří japonce kupovat ze zásady nebudou (státní instituce apod.) a pár "zbylých" o které již nebude mít cenu bojovat.. proto se japonské automobilky plnou silou zaměří na Evropu a začnou s opravdu agresivním útokem.. a to ani nemluvím o nástupu Číny a také Indie!!! o které se zatím nemluví.. VW by mělo být připraveno, což znamená správně investovat peníze, dokud je čas a prostor
Tome, problem je podla mna v tom, ze dnes nikto nevie ako ten trh bude vyzerat o 20-25 rokov. Mozno to bude tak, ako hovoris Ty. Mozno to bude uplne inak... Kvoli tomu sa dnes neda presne povedat, ktora strategia je spravna. To co VW robi je sposob, akym sa pripravuje na buducnost. Ci to je ten spravny sposob, to sa ukaze az za tych 15-20 rokov. To iste plati trebars pre japonske automobilky. A nakoniec: tych spravnych sposobov moze byt niekolko...
To máš pravdu.. já jen, že pokud budu trend takový, jako je "dnes", tak to nedopadne vůbec dobře.. US trh považuji za určitou napovědu toho, jak by situace v Evropě mohla za těch 15-20 let vypadat (a to je jen začátek.. konce).. sám Píčesrýdr předpověděl, že jestli se Evropa neprobere, tak do 50 let evropský automobilismus končí - ostatně docela by mě zajímalo, jestli se po jeho odstoupení najde někdo, kdo bude mít dost síly a vůle na prosazení reforem.. Také je poměrně zajímavé, že se VW snaží v Evropě napodobovat "toyotí strategii pro japonský trh" v době, kdy od ní sama Toyota ustupuje (viz uvedení Lexusu a postupné "oddělení" lexusních a toyotích aut)
Idem odzadu: nemyslim, ze Toyota od tej strategie upusta. Ona aj dalej ostane plnoformatovou znackou - ved Century, Crown, Mark u nej ostanu aj dalej. To, ze vznikol Lexus je vecou "obsahu" znacky. Je to cisto luxusna znacka (bez plnoformatovosti). Vo vztahu ku koncernu VW tym Toyota napodobnuje poziciu Audi. Podobne ako zas VW napodobnuje plnoformatovost Toyoty. Takze oba koncerny budu v buducnosti nieco ako "zrkadlovym odrazom". VW-Toyota, Audi-Lexus //// Ten trend - to je tazke. Obavam sa, ze casom mozu mat problem vsetci doterajsi hraci: ak cina a india dokazu ponuknut kvalitne, pekne, a lacne auta - velka cast zakaznikov pojde o 3-4-5 generacii k nim. A popri EU a US automobilkach budu mat potom urcite problemy aj japonci a asi aj Korejci. Ten tlak na naklady v porovnani s Cinou nedokazu ustat ani tam..
:-) Zaujimavy.... to je jedno zo stovky slov, ktorym sa da jeho "konicek" opisat. Cim je ten "konicek" tiez zaujimavy. Hlavne je to ale sakramensky drahy konicek. Co v konecnom dosledku dost paradoxne zahanbuje majitelov (jeho) projektu Veyron, ktori si myslia, ze maju dost penazi na drahy rozmar. :-)
Hosi ve vw zvolili jednodussi cestu a zavrazdili cestu z padu do propasti, ted uz jim nepomuze ani svecena voda. auto ve vw trva vyrobit dvakrat dele nez u normalniho vyrobce, platy maji x nasobne vyssi a odbory si diktuji co chteji.... prodeje nejsou nijak zazracne a marze klesaji vyjma Skody. Golf je propadak po strance vydelku, jenom passat se drzi.
To bude procitnuti....