Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Koncept AUTOnomy od GM: svoboda pro designéry

Koncepce palivových článků v kombinaci s elektronickými systémy návrhářům umožňuje zapomenout na návyky z konvenčních aut.
Zpět na článek
26. 10. 2006 08:47
neregistrovaný "michal"
26. 10. 2006 11:10
neregistrovaný "Adamski"
3. 1. 2007 15:31
neregistrovaný "Ferda"
26. 10. 2006 12:47
neregistrovaný "michal"
26. 10. 2006 14:40
neregistrovaný "Adamski"
26. 10. 2006 15:34
neregistrovaný "michal"
26. 10. 2006 16:46
neregistrovaný "blue.sun"
27. 10. 2006 10:10
neregistrovaný "Adamski"
27. 10. 2006 12:34
neregistrovaný "michal"
28. 10. 2006 21:24
neregistrovaný "0609"
23. 11. 2006 11:52
neregistrovaný "šmudla"
neregistrovaný "michal"
26. 10. 2006 08:47
tak tomu říkám rychlost
Tak tenhle koncept jsem jako jeden z podkladů použil pro svou diplomku (Trvale obtného automobilu, který pro pohon a zásobování obytné nástavby využíval právě vod.pal.článků) už v roce 2003. Takže rychlost zdejšího serveru je obdivuhodná. >:D V dnešní době už bych čekal, že koncern zveřejní detailnější údaje o jednotlivých platformách, rozvory, výkony atd. aby se mohli chystat případní výrobci nástaveb.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - ManInBlack
26. 10. 2006 22:30
Re: tak tomu říkám rychlost
Jop, svatá to pravda. Tenhle podvozek jsem už vážně někde viděl před několika lety. Teda teď už vím, že to bylo před třemi :-) a už tehdy sem si řikal, že je to nějaká volovina (slušně řečeno. Skutečně použitý výraz je v rozporu s pravidly diskuzí na tomto serveru)
neregistrovaný "Adamski"
26. 10. 2006 11:10
Chceme osvedcene GM EV1 ne vodikove podvody!
No mozna by GM melo misto techto laboratornich utopii, ktere se nikdy nedostanou na trh obnovit vyrobu jednoho z nejlepsich aut vsech dob GM EV1..

[odkaz]


Podle japoncu bezne dostupne (nedotovane statisici usd na jeden kousek) auto s palivovym clankem necekejte drive jak za 20-30let. Vodikova ekonomika je nesmysl, ktery vetsina vedecke obce davno zavrhla..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Ferda"
3. 1. 2007 15:31
Re: Chceme osvedcene GM EV1 ne vodikove podvody!
Presne tak, likvidace EV1 byl svetovy skandal, ktery se celkem dobre podarilo ututlat. Mrknete sem www.electroauto.cz/gm.html tady je cely pribeh popravde popsany se spousty fotkama.
neregistrovaný "michal"
26. 10. 2006 12:47
především koncepce stavby
Na této studii je mimo vodíkové články zajímavá především koncepce stavby. Automobilky či jiné firmy by mohly vyrábět podvozky, na které by další výrobci stavěly malosériové či individuální vozy. Obloukem bychom se tak vrátili do ranných časů motorismu, kdy to byla běžná praxe. S takto postaveným vozem byste měl zajištěn servis na kompletní pohonnou část (motor, brzdy atd.) a přitom si třeba měnit karoserie dle potřeby (kombi, kupé, MPV) u svého prodejce. Jinak nemyslím, že by zrovna elektromobily byly cestou do budoucna; co třeba auto na vodu? ;-) viz [odkaz] ;-)
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Adamski"
26. 10. 2006 14:40
Re: především koncepce stavby
Zkuste byt konkretnejsi, proc nejsou EV cestou do budoucna?

Takze jeste jednou, hlavni duvody proc zustane vodik v dohledne dobe nesmyslem:

1. Celkova "well to wheel" efektivita jako normalni fosil tedy 2:1 horsi nez u plneho baterioveho elektromobilu nebo hybridu

2. Palivovy clanek vydrzi jen par stovek max. tisic hodin provozu
3. Problem se skladovanim paliva stale nedoresen, misto tlakovych nadob se nyni spis uvazuje o vodiku v kovech ala obdobny princip v NiMh
4. Problem se zavadenim infrastruktury od vyroby vodiku po jeho distribuci
..
.

Ze, automobilky cerpaji usd mld. verejne dotace na hrani s touto technologii neznamena, ze to nekam speje. Viz. predchozi komentar ohledne toho, ze i podle vedoucich vyvojovych tymu automobilek to je 20-30let mimo prakticke nasazeni..

Soucasny moderni elektromobil pri dalnicni rychlosti ma dojezd 150miles - 200km. Prumerna denni potreba dojezdu je pritom zlomek teto vzdalenosti pro vetsinu populace. Pri masove vyrobe je za stejnou porizovaci cenu jako soucasna produkce. Da se nabijet pres noc a zlepsit efektivitu vyrobcu el. a prenos. soustavy.

Jestli ono nejde spis o to, ze vuz co nepotrebuje servis a lze nabit ze solaru na vlastni strese je tak trochu pro kocku z hlediska nekterych kapitanu prumyslu, ze..
:-!
neregistrovaný "michal"
26. 10. 2006 15:34
Re: především koncepce stavby
Pokud chcete mluvit o účinnosti, měl byste vzít u bateriových elektromob. také účinnost získání elektrické energie, kterou se budou dobíjet, pak už to asi taková sláva nebude. Životnost pal.článku bude srovnatelná s bateriemi, které také nejsou navěky. Skladování paliva lze vyřešit, otázka je spíše plynný x kapalný vodík a již teď existují oba systémy v plně funkčních exemplářích.
Zavedení distribuce by obstaraly výrobci pohonných hmot ve vlastním zájmu, již teď se v arabských zemích investují miliony dolarů na vývoj této technologie. Když nebudou arabští šejkové dodávat ropu, budou dodávat vodík. Dojezd 200km není nic moc, navíc čím jsou baterie prázdnější, tím hůře auto jede. Takže pokud bych chtěl jet na služební cestu třeba z Prahy do Ostravy, už bych skoro nedojel, nemluvě o tom, že ihned po dojezdu budu schánět zásuvku. A kdyby náhodou jednání trvalo příliš krátce, budu muset počkat než se mi auto nabije, abych mohl odjet. Ze solaru nenabijete všude a ne s jistotou, asi tak jako kdybyste byl závislý na elektřině z větru. Když nefouká, nesvítíte.
neregistrovaný "blue.sun"
26. 10. 2006 16:46
Re: především koncepce stavby
A co Tesla Roadster, který dokáže urazit 400 km na jedno nabití? Ten by stačil, ne?
neregistrovaný "Adamski"
27. 10. 2006 10:10
Re: především koncepce stavby
Prominte, ale evidentne nectete veci na ktere pak reagujete. Zminil jsem efektivitu tzv. "well to wheel" tedy od elektricke elektrarny pres rozvodovou soustavu az po agregaty elektromobilu vcetne baterie. Tato celkova efektivita je cca 28% oproti 14% pri stejne rozvaze u kapalnych fosilnich paliv tj. od vrtu po benzin a spalovaci motor..

Jinak NiMh baterie maji najezdino spolehlive silne pres 100 tisic mil, cili zivotnost neni problem, novejsi technologie jako Li-ion/polymer jak zminil kolega vuz Tesla maji stejne pripadne lepsi parametry..

Ohledne srovnani zivotnosti palivoveho clanku a baterii to si asi delate svandu, ze? Tam je prokazatelne rozdil v desitkach radu jak ve vydrzi tak cene.

Jinak opet opakuji elektromobil mozna neni vhodny pro Vas, ale pro 85% plus populace urcite..
neregistrovaný "michal"
27. 10. 2006 12:34
Re: koncepce vozu; vodu lze rozložit i doma
Původně jsem reagoval především na kocepci stavby vozu-rozdělení na podvozek se vší výbavou pohonu a "užitkovou" nástavbu dle potřeby. Děkuji za info, našel jsem si detaily ohledně "well to wheel". Bohužel ne všechny země mají možnost získávat elektřinu z vody, větru a pod. a poměr výroby z biomasy je velmi malý. Pokud si myslíte, že by elektromobily byly pro 85% populace vhodné, proč je tedy jejich počet v populaci tak malý?
Možná, že cestou do budoucna bude úprava motorů na bioethanol, který lze poměrně dobře získávat; zdá se, že snadněji než vodík či elektřinu z fosilních paliv.
A dle dostupných informací lze vodu rozložit na hořlavou směs v domácích podmínkách, takže možná i tudy by se mohl vývoj ubírat; projděte si odkazy na pana Stenley Meyera a jeho práci, zjistíte velmi zajímavé věci.
neregistrovaný "0609"
28. 10. 2006 21:24
0609
:-) :-) :-) Čau to auto jste vyrobili před dvěma dny
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "šmudla"
23. 11. 2006 11:52
Téda
Až se budete ohánět well-to wheel účinostma tak si laskavě uvědomte že normálního nematematicky uvažujícího člověka zajímají jedinný dvě hodnoty- kolik stojí 100km cestování v automobilu(náklady na palivo/100km + sevisní údržba) a kolik stojí automobil (v Kč/km) co je komu platný že elektromobil má spotřebu 4-10kWh/100km (5*3Kč kWh pro nabití) když baterky sou drahý jako potvory. Vypočítaná kWh z NiMh baterek (13Ah 36V, 300-500nabití, 12tisíc Kč - 50Kč/kWhodina + 3-4Kč/kWh pro nabíjení se započítáním ztrát), baterky mají cca 0,5kWh energie použitelný obsah a váží 10kg. litr benzínu stojí 30Kč a na hřídeli motoru dostanu z jednoho litru paliva 2-3kWh mechanické práce(podle druhu motoru), zaokrouhleně je enegrie z baterky 5-6krát dražší a 30krát těžší než palivo, cenový rozdíl za energii k pohybu lze investovat do servisu motoru případně si čas od času koupit fungl nový motor. Je jen chyba výrobců aut, že nemáme běžně 6-8stupnové převodovky, motor výkonově předimenzovaný(stačil by na auto 10-20kW místo 60kW běžně) a auta samotná sou tunový plechovky kerý vezou hlavně svoji vlastní hmostnost a zlomek užitečného nákladu. Sice dle výpočtů prý hmotnost pro spotřebu energie nehraje roli(ale prakticky si zkuste dát závod kdo dřív ujede 10km na kole(keré váží 15kg)a kdo tam dřív dotlačí automobil- třeba aji s pomocí 4kamarádů).Je to jasný?
Rozbalit vlákno
0