Stylisticky blízkou trojku Altea-Toledo-Leon bude od příštího roku doplňovat prostorné kombi s vyšší stavbou karoserie, kterému značka dala jméno Altea XL.
Úplne súhlasím s predchádzajúcimi príspevkami.
S rozdielom pár milimetrov je Altea XL s Toledom zhodná. Rovnaké rozmery, úžitkové vlastnosti, dizajn...prvotriedna ukážka ako z jednej platformy a jedného dizajnu vytrieskať štyri autá...nechápem, čo tým sledujú, podľa mňa je to totálny krok vedľa. Altea bola zaujímavým počinom, ale všetkého veľa škodí a ponuka Seatu je tým pádom, fádna, nezaujímavá a nudná. :no:
Ak aj cena Altey XL bude podobná cene Toleda, tak to bude už totálne o ničom.
Vo vedení Seatu musia asi na niečom fičať. Normálny management tú celú model. radu nemôže myslieť vážne. V každom prípade Altea XL je krajšia ako Toledo, takže to psych. odvykacie zariadenie.
Škada má asi tak 3,5 modelové řady (Roomsteru dávám 0,5 vzhledem k počtu kusů a původnosti dílů). Seat má řady jen 2 (Arosa je Seatem jen podle loga, pokud se ještě vůbec dělá). Trochu málo Seate, nemyslíš?
Současný Seat mě nijak moc neoslovuje.Přadchozí modely Leon a Toledo mě oslovovali o poznání více a hlavně Cupra byla opravdu můj šálek kávy.Prostě se mi líbila.Bohužel,současný Seat mi přijde,že trošku tápe a hledá své místo v koncernu.Vím,že Seat byl a snad ještě je brán (v VW group) jako omlazená dynamická značka,ale současné modely mi prostě nějak nesedí.Ano,mají na sebe návaznost a designoví odkaz (možná až moc velká podobnost) a ano i ten design vypadá dostatečně dynamicky a odvážně,ale na mě působí moc nafoukle.V rámci celého koncernu,který obecně staví na solidnosti mi Seat přijde jako drze vztyčený prostředníček,který ale sám neví na koho ukazuje.
souhlasím. Ze současné produkce SEATu bych skousnul snad jen ten Leon. Jinak je to skutečně o ničem. Navíc bych řekl, že má SEAT snad nejhnusnější palubní desku ze všech koncernových vozů :no:
Souhlasím, jen bych doplnil, v současnosti beru jako solidní původní Alteu, posuzováno jako sportovní MPV, jinak je to už něco hrozného, mám na mysli i ovšem new Leona, zlatá I. generace, myšleno pochopitelně vzhledově.
Zbývá jen doufat, že Leon III. a Toledo IV. bude někde jinde !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
K seatu bych možná doplnil to, že mám starší Toledo. Když porovnám pořiz. cenu, spolehlivost, pohodlí, cenu běžných náhr. dílů, vychází auto velice dobře. Nové seaty jsou pěkné, mají šmrnc a pokud budou spolehlivé, je to dobrá varianta k drahému VW anebo nepříliž levné škodovce.
P.S. Píše se "modely mě oslovovaly", a "odkaz je designový" (přídavné jméno). Chytré věty s hrubkami vypadají směšně!
Trochu to trvalo. Vedle Leona, který je lehce uhrančivý, myslím, že SEAT stvořil v ALTEE XL konečně další auto s velmi vyváženími proporcemi. Překvapuje mě dokonalý profil, stylová kompozice zadních světel a celkový duch toho auta. jakoby... si na nic nehraje, přitom je nekritizovatelný, má švih. Tedy přeci jenom... ta šeď uvnitř je ubíjející... chtělo by to veselejší probarbvení. Jinak - BRAVO ALTEA XL :yes:
musím souhlasit s předešlím názorem. A Leon FR nebo Cupra shledávám jako výstřednější záležitost v těch všech GTI, GT a S-line. Díky, za Seat. Líbí se mi jak všichni kritizují. A v čem jezdítě pánové??
ten profil myslím ukončil jakous takous bernou dokonalost u toleda, u XL je ta záď neméně ošklivá, než u 7mi místnýho scenica. Je to nechutná tlustá umaštěná blondýna tohle auto podle mně. Jak dlouho si bude koncert vydržovat takovou ludru, to nechápu. Hnus je to Velebnosti :-)
Zásadně nesouhlasím. Ber na vědomí informaci z článku, že naživo je menší, než vypadá na fotografiích. A pak. vyjmenuj mi jiného konkurenta, který přebije tyhle čisté tvary. To natažení Altee právě moc prospělo.
no hele, to není o pravdě, ale o názoru na ten připláclý nádor tam vzadu. Však víš, čím jezdím já. Co se povedlo u tourana, u XL podle mně nezvládly. A nemám patent na pravdu ;-):yes: Mně se ten zadní pahrb nelíbí. Interier neřeším, ten je out asi pro všechny zde.
jo a natažená altea je právě toledo, který toleruju. Nakynutý toledo netoleruju ;-) nelíbí. To je jak scenic - ten beru, 7mi místnej ne. Špatná inspirace podle mýho
:yes: GTI vieš kresliť? Predstavu o dizajne máš jasnú. Zapoj sa do súťaže Peugeot design Contest, ktorá práve beží celosvetovo cez internet a sprav nového Peugeota podľa vlastných predstáv, aby mal dokonalý dizajn. Bez irónie, vážne by ma Tvoj výtvor zaujímal, nakoľko ako sledujem, si tvrdým kritikom dizajnu takmer všetkého, čo nie je VW. Takže by to bol docela nášup, keby sme tu mali dizajnový návrh auta so suprovým dizajnom, ale napriek tomu by to bol evidentne Peugeot - ibaže na úrovni, aby sa mohol postaviť ako seberovný s niektorým modelom koncernu VW. Berieš výzvu, GTI? :yes::yes::yes:
No ja nevim, ja respektuji, ze kazdy ma svuj nazor, ale presto se chci jeste jednou zeptat, jestli to myslis vazne? Jetstli se ti fakt libi? A jestli to opravdu povazujes za nekritizovatelny design - zvlast v diskusi, kde je z 98% kritizovan...
Vlastne kterekoliv jine MPV se mi vzhledove libi vic. Moc MPV jsem nevyzkousel, ale 2 zkusenosti zminim. Na 100% bych doporucil Mazdu 5. Jejiho prechudce jsem pouzival skoro 6 let jako pracovne-rodine auto a i po velmi tvrdem zachazeni se za celou dobu nerozbila ani zarovka. Navic se sportovnim paketem vypadala dobre a se 130k dvoulitrem nechavala spoustu "bertonaku" za sebou. Naopak bych zcela nedoporucil Peugeot 307 SW, po jednom roce v nem bylo vymeneno snad uz vsechno a poradne se to prodrazilo... Altea bude neco mezi, ale designem velmi ztraci - teda aspon pro me.
Gti ve vší úctě, ty jsi nemocný!!!!! Jinak jako soudný člověk nemůžeš to cos napsal myslet ani ve skrytu duše vážně. To auto je průser.Chybí ti soudnost čím dál víc, což je škoda ,měl jsem tě za znalce ,ted vidím, že jsi spíše zmatený a že cokoliv má logo VW je super. Kdyby to logo nalepili na jakýkoli čínský kýč tak ho budeš chválit jen proto ,že je to VW. zamysli se nad sebou prosím , veřím ,že tohle jsi napsal v hodně slabé chvilce!!!
Žádná slabá chvilka. Velmi důkladně jsem studoval fotografie, a trvám na tom. Je to vyvážené a má to šmrnc. Vadí mi jen šedý vnitřek. P.S. Názor vůbec nesouvisí s VW.
Tak to by si ešte mohol doplniť, či sa Ti páči Altea ako taká, alebo celá modelová ponuka Seatu. Mám pocit, že najviac kritizovaná je fádnosť ponuky ako takej a nie dizajn jedného vozu. Aj keď vždy budú hlasy za aj proti.
Ako som už napísal v prevom príspevku Altea XL=Toledo, tak Altea ako taká vôbec nie je odpudzujúca, naopak, je vyslovene zaujímava, inovatívna, iná ako všetci ostatní z radov konkurencie aj ostatných značiek koncernu. Snáď mohli tú vonkajšiu nápaditosť dotiahnuť aj v interiéri, ale inak asi bez pripomienok. Mňa osobne irituje tá podobnosť medzi jednotlivými modelmi značky, sú si tvarovo aj rozmerovo velmi podobné, všetky navyše na plošine s rovnakým rázvorom. Myslím, že drvivá väčšina bežných motoristov-laikov jednotlivé modely od seba ani nerozozná. Na druhej strane pri prvom pohľade definuje, že toto je Seat a nič iné.
Nemôžem povedať, že tento tvar a štýl by mi nesedel. Kľudne by podobne mohla vyzerať aj Alhambra alebo naopak Arosa. Len by mali výraznejšie rozlíšiť jednotlivé modely, aby Arosa bola mini, Altea malé auto, Leon nad ním (alebo športovejšia verzia Altey?.....hm...), Toledo ekvivalent strednej triedy a Alhambra ako velkopriestorový voz. Preco nie?
Taže suma-sumárum dizajn O.K. :yes: , modelová politika nie :no:
Presne jsem cekal kdy tu nekdo vypichne Cromu, to trosicku inspiroval bych podtrh, protoze to co nam tu Seat nabizi je zoufalej pokus o dalsi variaci na nekonecnej pribeh deSilvy a kusu papiru. Croma je ve svym pojeti originalni auto. Me se libi moc, nekomu se libit nemusi, to je jeho vec. Pro me je to kralovna na dlouhy pohodlny cestovani, bez konkurence.
Oni v kluci u SEATu asi vědí něco co jiným nedochází. Všechny auta v podstatě podobné. Tak sakryš co tím sledují! O kolik prodávají víc než když měli každé auto jiné?
Nový Leon se mi, proč to nepřiznat, líbí (zvenku i zevnitř) velmi. Altea se dá pochopit (po vzoru např. Golf a +, Focus a C-max ...) Toledo byl (velkej) krok mimo a teď ta přehustilkovaná Altea, no to už je vážně na pováženou. Je to jako když se v pátek uvaří dobrá svíčková, která se do neděle akurát správně zaleží, ale pak do ní někdo přileje vodu, to aby když je tak dobrá ji bylo víc. Teď ještě čekám Cross/Allroad/Scout deriváty, a možná na závěr jako pověstná třešnička na dortu CoupeCabrio. Tož tak.
připomínky, že jde o jedno auto 100x jinak, svědčí podle mě o nepochopení záměru Seatu. Když máte nějaký auto, který se vyrábí ve verzi 3D, 5d, sedan, kombi atd., je to snad nějaká nastavovaná kaše či guláš? Stejně tak je to nyní u Seatu. Altea XL je prostě Altea kombi. Je to jednoznačně přínos a po designové stránce je Altea XL velice povedená. Musím se přiznat, že jezdím v Altee a pokud by byla v prodeji Altea XL, když jsem auto kupoval, šel bych do ní.
vyjmenuj mi prosim nekolik duvodu proc si koupit Alteu XL a nejit radsi nekam ke konkurenci (treba i touran)? nemyslim to spatne, zajima me jestli je to jen kvuli designu ci je v tom i neco jineho.. :yes:
1. důvod je design, samozřejmě
2. důvod je, že jich nejezdí až tolik - takže individualita
3. důvod cena - za tourana nebo i octavii dáš cca tak o 150 tisíc víc, pokud srovnáš stejné výbavy a motorizace
4. celkem dobrá zkušenost - mam alteu
diky :yes: to jsou presne duvody ktere jsem prepokladal, presne duvody proc si nekdo koupi tribecu - GTI - to je ono ! to ze se ti tribeca nelibi (me taky ne), je pro nekoho presne naopak, respektuj to, prosim ;-):yes:
Jo, jasně, to je v poho...
Já to spíš beru z tý praktický stránky - jakože ten seat vypadá slušně a má slušnou cenu, dobrý jízdní vlastnosti atd... Samozřejmě kdybych měl auto jaký chci, tak mam mustanga z roku 1968 a jsem šťastnej. Bohužel mam auto na práci, takže tak, no...
jee, promin, to vubec nebylo na tebe, to bylo pro nekoho uplne jinyho ;-):yes: ja prave lidi jako ty velice respektuji a i kdyz osobne bych mel jinou volbu tak ti od srdce preji abys byl maximalne spokojenej :yes::yes:
Mne Altea XL velmi zaujala. Při výměně stávající Š OI kombi je to dobrá varianta i k OII kombi. Proč? Velký prostor, nebude jí mít každý čtvrtý v ulici, cena bude asi výhodnější. S 2.0 TDI za 650.000 - DPH, tak asi ano.
Tak to si tedy dovolím nesouhlasit. Leon měl zůstat jako jediný svého druhu, jakožto svébytně originálně geniální počin mista deSilvy v nižší střední. To co se dějě dále je jen rozmělňování poloklonováním. A obávám se (viz výše) že tomu ještě není konec , že nás Koncern ještě něčím "překvapí".
Porovnávaš hrušky s kolečkami. Verzie, ktoré spomínaš, sa líšia tvarom väčsinou zadnej časti karosérie, počtom dverí, batožinovým priestorom. Inak majú všetky ROVNAKÝ základ a zväčša ROVNAKÉ meno. Modely Seatu sa odlišujú iba veľkosťou, pričom Altea a Leon sú skoro rovnaké a Altea XL a Toledo tak podobne. Typ karosérie majú vsetci vpodstate rovnaký, dizajn sa líši v detailoch, ktoré bežný človek ani neregistruje, počet dverí zhodný. Platforma rovnaká u všetkých, nenamáhali sa spraviť ani 2 rozličné rázvory, aby bolo z čoho vyberať. Iní spravia z jedného auta 4 rôzne varianty, Seat spravil z jedného nápadu a jednej platformy 4 autá. To je podstatný rozdiel. Altea + Altea XL by boli úplne vporiadku, keby v ponuke neboli ďalšie dve viac-menej rovnaké autá. Práve toto nám mnhým leží v žalúdku, podľa mňa si zase trochu nepochopil Ty.
no nevim, nesouhlasim s tebou, ale samozřejmě to nechci nějak hrotit. spíš si myslim, že je to jen taková nafouknutá bublina. Prostě tu máme sporťák (LEON), hatchback (ALTEA), sedan (TOLEDO) a kombi (ALTEA XL). Tak to vidím já. A nesouhlasim také v tom, že ALTEA a LEON jsou skoro stejný - vzhledově i prostorově je to úúúúplně jinde (osobní zkušenost).
daj si fotky Leona a Altey vedla seba a spytaj sa niekoho nestranneho, ci je to to iste auto alebo nie....uvidis ze budu v pomykove a budu nad tym uvazovat...mozno nemaju rovnaky charakter a urcenie ale vzhladovo su to jednovajecne dvojcata....
Mala byt len jedna s vyzorom bez XL a s poriadnym kufrom, ked je to uz take vyske auto. Interier nemozem prekusnut. :no: Lacne plasty, co zarabaju na velkych managerov z koncernu a nelogicka asymetria je pre mna nestravitelna. Do * s koncernom.
Mala byt len jedna ALTEA s vyzorom bez XL a s poriadnym kufrom, ked je to uz take vyske auto. Interier nemozem prekusnut. Lacne plasty, co zarabaju na velkych managerov z koncernu a nelogicka asymetria je pre mna nestravitelna. Do ritky s koncernom.
Pod tlakem kolegů nahoře, jsem to ještě jednou velmi podrobně prostudoval... nemá to chybu pánové. Sundejte si brejle kýče a podívejte se na vaše auto zítřejších snů. Chápu to jako malé MPV. Tak mi předhoďte konurenci. Upozorňuju, že 599 GTB s nosičem na střeše sem netahejte, píšem o malých MPV. Podle mého skončila éra kontroverzního Toleda a tuhle velikostní parketu bude vykrývat XL... Dokonale, pánové. P.S. Tak sem s tou konkurencí.
Podle mne je králem malých MPV C-Max. Jenže tohle není MPV! Chybí to zásadní - variabilita. V tom XL přebíjí i Roomster. Když bych měl jmenovat konkurenci, tak kromě Roomstera mě napadá ještě Croma a 307SW a všichni se mě líbí víc.
Exteriérově je Altea XL docela povedená, ale ten interiér. Souhlasím že to je spíš nafouklé kombi. Šel bych ale radši do Cromy. Má krásný interiér a já preferuju spíš pocity z kokpitu. 307 podle mého už ztratila své kouzlo..
Takže do radu k modelu Altea by som ešte postavil autá Xsara Picasso, C4 Picasso, Scénic, Multipla, Corolla Verso, Almera Tino, Touran, Zafira, možno Matrix. Roomster asi nie, ten podľa mňa mieri úplne inam a bude sa biť s takými rivalmi ako Fiat Idea, Opel Meriva, Nissan Note a podobne...
Medzi vymenovanými by som Alteu XL asi na prvé miesto nepostavil, ale rozhodne by nebola na chvoste...
Jako jiného zajímají sporťáky, ja si libuji v MPV. Sám mám jedno v garáži a dvě služební stojí ve firmě.
Proto si troufám tvrdit, že XL není MPV ale jen velký kombík. Tím odpadá jako konkurence celá ta řada středních MPV (Picasso, Scenic...), Idea, Meriva jsou malá MPV (do 4m), Note ani MPV není a C4 Picasso je sakra velké MPV. Proto jsem vybral jako konkurenci přerostlé kombíky a Roomstera.
Podle mne jsou jednim z rozpoznávacích znaků MPV zadní samostatná sedadla, buď vyjimatelná, nebo spustitelná do podlahy. To XL nemá, ani Note, SpaceStar nebo Modus.
U Idei si tím nejsem úplně jistý ... Jazz jsem do MPV neřadil. Vůbec bych rád věděl, jestli existuje oficiální něco, co charakterizuje MPV a nafouklý kombík to nemá. Kromě těch sedadel a snad výšky mě nic nenapadá. Třeba u 307 Break a SW je v interiéru rozdíl jen v těch sedadlech. Je jedno kombík a druhe už MPV?
Altea XL má vyváženější proporce než "krátká verze" a kvůli vyšší stavbě mi přijde jako lepší volba než Toledo(které je zoufalou napodobeninou Cromy).Na tom,že Seat "prodloužil" verzi celkem úspěšného vozu nevidím nic neobvyklého.Mercedes též "protáhl" Áčko a žádný povyk se nekonal.Souhlasím s GTI,že dny Toleda jsou sečteny.Ovšem chtěl-li Seat podniknout ofenzívu do segmentu malých MPV,měl toho nabídnout víc:přidat alespoň 10cm na rozvoru a provést "revoluci" v interiéru.
Když jsem to viděl poprvé, řekl jsem si, že ta zadní světla jsou jak z A8. Akorát jsou taková zoufale smutná, bulů bulů... Nicméně, počkejme na reál, na fotkách mi přijde Toledo příšerné, ale v reálu se u něj dají najít úhly pohledu, kdy jsem si musel přiznat, že mu to sluší. Krátká ALtea se mi líbí, tohle XL je sice trochu rozmělněná myšlenka, ale uvidíme. Takovéto rozšiřování palety modelů je už ale dost na hraně.
souhlas, nektere auta jsou vylozene nefotogenicke, v realu vypadaji jinak - lepe (pro me napr. Roomster), kazdopadne XL vypada vyvazeneji nez toledo a altea, ovsem stejne ;-\
No panove z Auto.cz to jste to fotili mobilem??? Kvalita fotografii je hnus. Vzdy jste meli super fotky, ale tohle je fakt snad mobil. Nejvice to je videt na fotkach interieru. Prosim, polepsete se... Radeji si chvili pockam nez videt tohle...
V roce 2000 jsem měl cordobu,nejlepší doba pro seat /moc pěkné auta/ toledo,leon,ibiza,poté jsem měl octávku/nic moc/seat byl lepší a letos jsem zkusil opět seat/noévé toledo/ač jsem byl z počátku rozpačitý ze vzhledu auta nakonec mě pěkně sedlo.Uvidím co bude dělat za 3 roky ,až bude mít 250 000 km.Doufám ,že bude stejný držák jak cordoba a nebude se kazit jak všude opětovaná octavia.
Taky jsem byl vlastníkem např OI, R Laguna II, Opel Zafira vše v TDI a letos jsem osedlal Nové Toledo a jsem přesvědčen, že ti co o tom píšou v něm z velké většiny ani neseděli, natož aby řídili. Řeknu na rovinu, že když jsem ho v lednu 2005 viděl poprvé, tak by mi ani nenapadlo, že něco takového bych kdy pořídil. Nicméně se sešel rok s rokem a oslovila mě nabídka na Nové Toledo 1,9TDI za 487kKč výbava a motorizace odpovídající OII cca v ceně 600kKč. Námluvy trvali asi 4 týdny a Toledo se mi začalo natolik líbit, že jsem neodolal. Je to auto nepotřebující žádný optický tuning, dobré jízdní vlastnosti a ten interiér??? Je prostě sportovnější, dobrý a když vidím konzervativnost Škody a VW, tak děkuji španělům, že dělaj něco jinýho, co je ovšem postaveno na bázi vytříbené německé technologie. Nikomu svůj názor nenutím a buďme rádi, že se nám všem nelíbí stejná auta - doba kdy tu jezdilo statisíce stejných Š 120 a desetitisíce Žigulů je zaplaťpánbůh opravdu minulostí.