Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Spy Photos: Ford Mondeo kombi (vlastně jej už známe)

Premiéra konceptu Mondea, o kterém už sám Ford prohlašoval, že je velmi blízko produkčnímu vozu, odhalila prakticky vše co bude i na definitivní verzi. O to více překvapuje důslednost Fordu v zahalování již známých tvarů.
Zpět na článek
9. 10. 2006 08:17
neregistrovaný "Jakub803"
9. 10. 2006 09:06
9. 10. 2006 09:55
9. 10. 2006 09:39
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 10:17
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 12:07
neregistrovaný "jakub803"
9. 10. 2006 12:30
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 15:05
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 22:07
neregistrovaný "petrt"
10. 10. 2006 12:42
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 01:48
neregistrovaný "Jenyk"
9. 10. 2006 13:43
neregistrovaný "Johny.Rico"
9. 10. 2006 15:30
neregistrovaný "Johny.Rico"
9. 10. 2006 20:30
neregistrovaný "Jakub803"
9. 10. 2006 20:31
neregistrovaný "Jakub803"
9. 10. 2006 21:15
neregistrovaný "Johny.Rico"
10. 10. 2006 08:15
neregistrovaný "Michal"
10. 10. 2006 13:44
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 14:19
neregistrovaný "petrt"
21. 11. 2007 12:46
neregistrovaný "Mavko"
10. 10. 2006 17:25
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 10:19
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 12:31
neregistrovaný "Make Love and War"
9. 10. 2006 12:40
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 13:05
neregistrovaný "ster"
9. 10. 2006 16:04
anonym
9. 10. 2006 15:09
neregistrovaný "VDC"
9. 10. 2006 15:14
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 16:09
anonym
10. 10. 2006 06:46
neregistrovaný "Paja"
10. 10. 2006 10:20
10. 10. 2006 22:30
anonym
10. 10. 2006 22:33
neregistrovaný "rrr"
11. 10. 2006 10:20
9. 10. 2006 21:55
neregistrovaný "rasto"
10. 10. 2006 09:13
neregistrovaný "jakub803"
10. 10. 2006 10:24
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 12:38
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 16:45
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 10:27
11. 10. 2006 10:29
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 12:53
11. 10. 2006 13:45
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 16:40
11. 10. 2006 17:43
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 20:18
12. 10. 2006 07:54
neregistrovaný "Kirby"
12. 10. 2006 08:24
10. 10. 2006 19:11
neregistrovaný "BOBes"
10. 10. 2006 20:06
neregistrovaný "Paja"
11. 10. 2006 22:02
neregistrovaný "BOBes"
neregistrovaný "Jakub803"
9. 10. 2006 08:17
Vítej Králi
Přijď a převezmi žezlo v naší říši. Trpíme dosud pod knutou tvého nevlastního bratra Vlčka, jenž na rozmařilou strunu hraje, za peníz veliký potěšení slibuje, avšak tvé slovutné schopnosti jemu schází... P.S.: Králi, ale ten hermelín už se nenosí, a taky si vem nějaké pořádné boty... >:D
Rozbalit vlákno
2
9. 10. 2006 09:06
Re: Vítej Králi
a oblek ;-)
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 09:39
Passátní král je mrtev ať žije král!
Jasná volba - špičkový a narozdíl od VW trvanlivý podvozek, výkonné a úsporné motory, originální design, spolehlivost, prostornost a rozumná cena z něho dělá skutečného krále střední třídy...
Rozbalit vlákno
28
9. 10. 2006 09:47
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Říkáš, že se ti v něm jelo dobře jo? Btw: za kolik si ho pořídil? ;-)
9. 10. 2006 09:59
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Klid, warumdarume, krále ještě z nikoho neudělo úporné přání jednoho poddaného. Passátní král... je jen jeden. Jeho kabát oceníš o to víc, o co víc bude na silnici nových Mondeí. A můj tip je, že o ně bude velký zájem. Jiní ovšem... jiní pojedou v Passatu, Apoštolu krás...
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 10:17
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Ale já se tady nebavím o kabátu, kde je možný pouze subjektivní soud, ale o technice. Příklad typického objetivního srovnání: podvozek Passatu a Mondea (dle očekávání) budou na přibližně stejné úrovni, mírně bude mít navrch Mondeo, ale co je zásadní - podvozek VW složený z hliníkových komponentů má silné problémy s trvanlivostí na našich tankodromech oproti použité oceli u stavby podvozku Mondea...
9. 10. 2006 10:38
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
No dobře, ale my tu přece nejsme na dílně, abychom posuzovali izolovaně jenom technickou část vozidla. Mimochodem, je to tak, že VW má sladěné vše - podvozek, motory i styl kastle. proto je králem mainstreamu. Mondeo je dokonalé v podvozku a i v motorech... něco však chybí... chybí přesně to, co třeba i v souboji Golf Focus... to jest komplex vlastností auta. No, a VW má vždy za každou položku (v součtu) nejvíce bodů... Jinak jízda v Mondeu je pro 99% populace totožná s jízdou v Passatu. Nejsme závodní ani zkušební jezdci... A v této třídě jde koneckonců zejména o luxus svezení... žádné okresky,, žádné drifty.
9. 10. 2006 11:18
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Co se tyce motoru, tak na tom Ford s Mondeem neni nijak dobre - ve stavajicim je vicemene 1 (slovy jeden) pouzitelny motor a ten jeste neni kdovi co - 2.0 TDCI. Co se tyce benzinu, tak 1.8 i 2.0 maji s tak tezkym autem moc prace a dynamika skoro zadna; 2.5 sice jede, ale docela dost si zato zada u pumpy, navic dava poradne zabrat predni naprave - kolega se ho s timto motorem, hlavne kvuli problemum s predni napravou, po 50k km velmi rad zbavil. S ST jsem sice nejel, ale verim, ze je tato verze vyborna, moc lidi si ji vsak asi nekoupi a jde tak spis jen o okrajovou a prestizni zalezitost.
9. 10. 2006 11:21
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
:yes:
neregistrovaný "jakub803"
9. 10. 2006 12:07
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Máš hodně pravdy...Ale je tady ještě 2,2 TDCi, ten je výborný...dále bude v novém Mondeu 2,2 bi-turbo ( dvě menší turba paralelně ), už funguje jako 2,2 HDi 174 HP v PSA... bude tišší a celkově benzínovější, než 170 HP TDI... myslím, že do 2,7 biturba už Mondeo nepůjde. Možná pak dostaneš ještě 1,6 TDCi z Focusu. Z benzínu 2,5 litru Turbo je jasná volba pro nadšence, 3,0 V6 do ST verze, myslím že benzínové 1,6 - 2,0 byť povedené už budou hodně okrajovou záležitostí....
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 12:30
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Je vidět, že kolega tomu ani tochu nerozumí... 2,5l benzin V6 je lehčí než 2,0 TDCi a ten žádný problém s přetíženou přední nápravou nikdy neměl. Tak prosím nekrm ostatní a nech si polopravdy napříště pro sebe, neb tady o ně nikdo nestojí.
9. 10. 2006 12:59
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Psal jsem snad neco o vaze?
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 15:05
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
A tímhle si narážel proboha na co?!? - "navic dava poradne zabrat predni naprave - kolega se ho s timto motorem, hlavne kvuli problemum s predni napravou, po 50k km velmi rad zbavil."
anonym
9. 10. 2006 16:01
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
empi kdyz nekdo prestreli je dobre se omluvit s tim 2.5 je to pravdu * !
9. 10. 2006 19:01
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Psal jsem o zkusenostech kolegy, ktery koupil nove Mondeo v roce 2001 - behem onech cca 50k km musel nekolikrat menit loziska, rozjizdela se mu geometrie, nerovnomerne se mu sjizdeli gumy - v servise mu to nato rekli, ze predni naprava na ten motor proste neni dimenzovana, jestli z duvodu vykonu, vahy nebo cehokoli jineho to nevim - nejsem Forduv technik - to, ty asi jo, kdyz jsi byl se mnou tak rychle hotov, co ;-) ?. Navic srovnani s 2.0TDCI neni zcela namiste, protoze naprava nemusi byt identicka (ted hadam, ST taky nema standardni) - muzou byt pouzite treba jine materialy.
neregistrovaný "petrt"
9. 10. 2006 22:07
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Já jsem koupil tu 2,5 V6 ted v červnu. Mám u Forda jako mechanika kamaráda, vyřídil mi i dost slušnou slevu. A ten se mi zaručil že s tím autem nejsou žádné problémy, že budu jezdit jen na garančky. Jestli je pravda co říkáš tak ho zabiju. Ale znám zase člověka(soused) co má první generaci mondea se stejným motorem a ten si nijak nestěžuje. Tak uvidíme. Jo a spotřeba je v Praze do 13 a mimo v klidu do 9. A to neumim jezdit úsporně. To mi připadá docela slušný.
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 12:42
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
hmmm a co pěkného si ještě umíš vymyslet?
neregistrovaný "Jenyk"
10. 10. 2006 01:48
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Ale hlouposti, 2,5 chválí každý, kdo ho má. Žádné problémy s přední nápravou nemá. Zapomněl jsi také na 1,8 SCi, 2,2 TDCi a ST220. Všechno velmi dobré motory. Suma sumárum sortiment k pohledání.
neregistrovaný "Johny.Rico"
9. 10. 2006 13:43
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Konečně jsem na to přišel. GTI, běž si zase číst AutoTip jo? Podívej se na obrázky, na číslilka u takových sloupečků, kterým se říká statistika, pak si přečti verdikt, to znamená hodnocení, a poté sem zase přijď a zděl nám něco chytrého, jo? GTI, běž, hned. BTW: rodíl mezi starým mondeem a novým je několik světelných let. A to je jich dost. Asi tolik jako rozídl mezi tebou a technickým slovníkem, který máš neustále přichystán na poč. stole, abys mohl něčím oslnit :no: .
Jel jsi někdy s mondeem? Že tu tak horlivě hodnotíš věci mezi Passatem, který je mimo jiné opravdu skvělý, Karoserie je jasně subjektivní záležitost, to jo. Ale motory? Ano, jsou problémy s TDCI, není to prostě motor pro závody na dálnicích, ale kvůli toho to auto neodsoudíš ne? Jo a hele, jel jsi už s novým Mondeem? Že už tu znáš hodnocení...Jsem zvědav, co mi zase napíšeš za "chytrou pinu".
9. 10. 2006 13:56
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Vzhledem k úrovni Tvého příspěvku bys ten slovník potřeboval spíš Ty a to včetně gramatiky..Zkus prosím napsat něco k věci, podpořit to relevantními argumenty. Rozdíl několik světelných let mezi starým a novým modelem auta si může dovolit říct trouba a ne odborník. Nikdy, opakuji nikdy to tak není! Myslím, že obecně moc zamindrákovaných jedinců si zde kritiky toho či onoho modelu bere osobně - absolutně nechápu proč. ;-\
neregistrovaný "Johny.Rico"
9. 10. 2006 15:30
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Tak tohle jesem zrovna od tebe teda vůbec nečekal... :'-( :-O :no:
9. 10. 2006 20:58
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
:yes:
neregistrovaný "Jakub803"
9. 10. 2006 20:30
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Sorry, ale jsi mimo. Napíšu proč:
a) ty jsi už novým Mondeem jel že poznáš rozdíl?
b) Mám aktuálně Mondeo 2.0 TDCI a ten motor je lepší než 1.9 TDI 96 kW, na dálnici jezdím tachometrových 180 - 220, mám najeto 240 tisíc km. Problémy byly, vstřiky (výměna ve 120 tis. vč. pumpy, ještě v záruce), ve 220 tis. km odešlo turbo, jinak bez závad šlape.
c) TDI píše zejména o designu, a několikrát to tady jasně napsal.
neregistrovaný "Jakub803"
9. 10. 2006 20:31
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Uź jsem zblblý...jasně že GTI píše..:o)))))
9. 10. 2006 20:59
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
8-s ;-) >:D :yes:
neregistrovaný "Johny.Rico"
9. 10. 2006 21:15
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Prosimtě přečti znovu a přepiš...na toto fakt nemám náladu...mě už dost zaměstnává GTIČKO...
neregistrovaný "Michal"
10. 10. 2006 08:15
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Kamaráde, projeď se v deset, patnáct let starym Mondeu a deset, patnáct let starym Passatu a potom hodnoť krále. Mondea jsou po několika letech používání zrezlí, vyrachtaný dělnický posouvadla, který víc stojí než jedou, zato Passat s 1,9TDI jede a jede a jede, navždy. Tudle jsem jel ve dvojkovym Golfu 1,6TDI z roku 1989 a ten táhnul jako žádné moderní HDI nebo TDCI a bude ještě dalších deset let.
Pokud namítneš, že cena nového hraje pro Forda tak já ti řeknu abys po třech, čtyřech letech leasingu šel Forda prodat a spláčeš nad výdělkem. Ty auta jdou s cenou dolů naprosto šíleně čímž se ti vykompenzuje vyšší cena VW při koupi nového. No a v neposlední řadě je tady image značky. Ty opravdu chceš jezdit zapráskanym Fordem ??!! Sockovim autem??!! Já ne.....
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 13:44
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Hele projel jsem se v 10 let starým Passatu - totiž akorát to prdlo, škytlo a pak se z toho zakouřilo... ;-) Tak nevím, ale do těch zkvostů od VW asi nikdy nepůjdu!
neregistrovaný "petrt"
10. 10. 2006 14:19
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
1,6 TDI se nikdy nevyráběl, tak možná 1,6TD. Je to normální starý nevýkoný disel co chrochtá a smrdí. Ani v tu dobu nebyl hvězda, natož ted. To že se ti v tom dobře jelo je dost možná tím že golf II je malé a lehké auto. Dnes je i polo větší. Mondeo 96 a passat 96 jsou při stejně kvalitní udržbě naprosto srovnatelná auta, a image socky ve fordu? Ano, řemeslníci hodně často používají první generaci mondea na práci, ale to je tím že do passatu bys toho ani zdaleka tolik nenacpal. A ford má levnější servis, to je taky fakt. S tou ztrátou ceny ale máš pravdu.
neregistrovaný "Mavko"
21. 11. 2007 12:46
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Len pre info 1.6 TDi bol, ale bol to obycajny turbo diesel s INTERCOOLEROM - odtial prislo to "i"
Tie motory isli (a povacsine este idu) vyborne
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 17:25
Re: Passátní král je mrtev ať žije král!
Když už tady načínáš téma - image značky - tak VW tu socku má přímo v názvu >:D Ale to ty asi nepochopíš... :yes:
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 10:19
dodatek
A to je pro mě argument!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Make Love and War"
9. 10. 2006 12:31
treba zavrazdit dizajnera
Ked som videl prve fotografie Mondea povedal som si " Konecne! ". Bol to ten krasny koncept, ktory sa objavil a v Parizi. Vedenie automobilky sice povedalo, ze finalna verzia sa od tohto konceptu nebude velmi lisit, ale napriek tomu som cakal az to uvidim na vlastne oci. A je tam! Zasa antena nad prednym oknom! Chyba v nej sice prut, ale je tam! *!!! Hovada!!! To snad ani nemozu mysliet vazne! Idioti! Takto zohavit inak krasne auto. Nechapem to. Treba asi urobit titulok.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 12:40
Vaření z vody
To empi: A když použiju tvojí argumentaci u Passatu tak to vyjde téměř nastejno: 1,6 MPI nemohl VW snad myslet jinak než vtip, 1, 6 FSI a 2,0 FSI jsou na tak těžké auto slabé a ještě si žádají Natural 98 motor. 3,2 V6 FSI je snad dobrý, ale kdo si ho pořídí za ty peníze, traktorózní 1,9 TDI 77kW už by se neměl radši snad ani vyrábět a tak nám tu zbývá ne moc oslňující 2,0 TDI 103kW...
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "ster"
9. 10. 2006 13:05
Re: Vaření z vody
:yes: :yes: A když použiju tvojí argumentaci u Passatu tak to vyjde téměř nastejno, alebo ešte horšie :-!
anonym
9. 10. 2006 16:04
Re: Vaření z vody
nebo lepe :-)
9. 10. 2006 13:12
Re: Vaření z vody
Nikde jsem nepsal, ze motorova nabidka Passatu je idealni, ale kdyz uz jsi to srovnani nacal, tak prosim. Kdyz uz nic, tak je urcite sirsi nez v Mondeu. 2.0FSI je proti 2.0l v Mondeu vyborny motor (nedivej se jenom na tabulky, ale zkus se i projet), i tak ale v tezkem Passatu zvlastni dynamikou neoplyva. Navic jsi zapomnel na motor 2.0TFSI - jeho ekvivalent v Mondeu proste chybi. Ikdyz vzhledem k profilu Passatu by se spis hodila 136kW verze ze Seatu. Passat je navic stale jeste nove auto, ve kterem se da ocekavat, ze se nabidka motoru bude jeste rozsirovat, zatimco Mondeo je ve veku, kdy je nabidka kompletni. Staci vzpomenout 2.5TDI nebo 2.3V5 z minule verze, ktere zatim nemaji primeho nastupce.
neregistrovaný "VDC"
9. 10. 2006 15:09
Re: Vaření z vody
Tak ten petivalec byl opravdu "skvost". :no:
neregistrovaný "warumdarum"
9. 10. 2006 15:14
Re: Vaření z vody
Myslím, že očekávaný přeplňovaný pětiválec od Volva bude víc, jak alternativou pro 2,0 TFSI. A nevím v čem je lepší 2,0 FSI oproti 2,0 od Fordu, snad jen, že ten od VW "papá" víc drahýho 98 okt. benzínu >:D
anonym
9. 10. 2006 16:09
Re: Vaření z vody
2,0 16v od Fordu je uplne ok nevim co je na nem spatneho je to poradny drzak da se s nim najet vic jak 300 000 bez problemu, to bych chte videt u FSI.
Navic moc dobry motor je u Mondea 1,8 SCi kteru nikdo zvas ani nezminil.
9. 10. 2006 19:08
Re: Vaření z vody
Urcite jsi s 2.0FSI zatim nejel, ze nepoznas rozdil - ma totiz takovy "sestivalcovy" projev - v 50km/h zaradis sestku, slapnes na plyn a bez jakychkoli neprijemnych zvuku motor zacne predpisove linearne tahnout ... navic ma peknou vykonovou spicku. A ano, papa 98 ... kolik dost zavisi na tom, jak se na nej slape - v tomhle dost pripomina turbobenziny.
neregistrovaný "Paja"
10. 10. 2006 06:46
Re: FSI
Jaky je motor FSI? Jel jsem v 1,6 FSI...tedy motor je tocivy, na svuj objem relativne slusne vykonny...dale po 50km vsak zjistite, ze je enormne brucivy, jaksi nebenzinove brucivy a pri vytaceni Vas jeho zvuk prestane bavit...neni to sametak, jak by clovek predpokladal. V teto cenove kategorii navic urcite polovina uzivatelu bude pouzivat N95. Spotreba stejna jako u konvencnich 1,6 od konkurence...S 2.0TFSI se situace meni, motor je opravdu fantasticky a je pravda, ze pro eliminaci vyhody musi Ford sahnout k 2.5T. Tedy ve sfere stredne vykonnych zazehovych motoru ma Ford rezervu. Co se tyce nafty...oproti 1.9tdi 105HP bude nasazen 1.6TDCi 109HP, jemnejsi, klidnejsi, uspornejsi. 2.0TDCi z C-Maxe, P407 apod je take kultivovanejsi nez 2.0tdiPD a ve tride vykonnych vznetovych "ctyrvalcu" bude sametak 2,2BiT. To neni spatna vizitka! Uprimne se nebojim o budoucnost Mondea, kdybych nyni potreboval auto stredni tridy, jdu do nej! ;-)
Avatar - Dinar
10. 10. 2006 10:20
Re: FSI
K motorům: paleta motorů v souč. Passatu je v benzínu zcela dotažená, nemá slabinu, od sociálního základu 1,6 FSi po 3,2 FSI jsou to všechno moderní motory, každý z nich patří ke špičce ve své kategorii. A to lze čekat zařazení nového 1,8 TFSI nebo za pár let R5 2,5 turbo apod., momentálně rozhodně neplatí bláboly o tom, že VW nemá dobré benzíny, je to spíše naopak v benzínu jedou, v dieselech je to horší, soc. základ pro passat, tj. 1,9tdi je už historie, tady chybí něco kolem 80kW modernější konstrukce (obmněna až ve 2008), 2,0 tdi je slušný standard, a ve verzi 125kW skvělý motor, zatím ale chybí šestiválcová nafta (asi 2,7tdi). Nové mondeo bude mít naftu mírně lepší, lépe je na tom se "sockou" 1,6 diesel, ale stejně jako passatu bude chybět V6 diesel (později tam nejspíš přijde PSA-jaguárovský V6). V benzínu je to horší, základní 1,6 je o.k., momentálně fordu chybí moderní 1,8 a 2,0 (1,8 SCI se moc nechytla a pokud by někdo chtěl tvrdit, že souč. 2,0 Fordu je srovnatelný s 2,0 FSI, tak s jedním z nich nejel), 2,5T pětiválec je skvělý a pro mondeo ideální, nějaká verze třílitru pro ST asi také bude. Sumasumárum, v benzínu na tom v nejbližších letech bude lépe Passat v naftě Mondeo, otázkou je jaká bude nová generace CR motorů od VW, případně co chystá Ford v benzínu. Ten dvoulitr je už sakra potřeba, taky pro Focus. ;-)
anonym
10. 10. 2006 22:30
Re: FSI
1,8 SCi se moc nechytla?? kde jsi to vzal moc dobry motor lepsi nez 2,0 FSI.
neregistrovaný "rrr"
10. 10. 2006 22:33
Re: FSI
1,8 SCi se moc nechytla?? kde jsi to vzal moc dobry motor lepsi nez 2,0 FSI.
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 10:20
Re: FSI
No, nechytla, nebo si ji snad v Mondeu můžeš pořídit? Pokud vím, už v nabídce není. Problém byl v tom, že motor byl sice konstrukčně moderní, zapalování, přímovstřiková technologie, byl ale srovnatelně drahý se starým dvoulitrem a nabízel ve srovnání s ním horší výkony za bohužel srovnatelnou cenu. Mondeí 1,8 SCi moc neuvidíš, tahle motorizace se prostě MOC NECHYTLA. Tvou větu, že je to motor lepší než 2,0 FSI ani komentovat nebudu. ;-)
neregistrovaný "rasto"
9. 10. 2006 21:55
passat mondeo
hadate sa tu ako male deti.doniesol som dve auta passat tdi 130 PS a tdci tusim ten isty vykon tiez 6 kvalt, celkove dojmy v passate som sa jednoducho citil lepsie, jedine o co bolo mondeo lespie bola stabilita podvozku v zakrutach.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jakub803"
10. 10. 2006 09:13
Re: passat mondeo
Jak dlouho jsi s nimi jezdil?
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 10:24
a ještě ke kvalitě VW...
Časopis Auto Motor und Sport prověřil kvality německého bestselleru dlouhodobým testem, ve kterém Golf 2.0 (85 kW) ujel od března 1999 do listopadu 2000 sto tisíc kilometrů. Výsledek praktického používání nebyl pro automobil, který se tváří jako symbol kvality a solidnosti, příliš lichotivý. Během 18 měsíců strávil testovaný Golf 17 dní v servisu kvůli neplánovaným opravám (mimo pravidelnou údržbu). Kvůli drhnoucím brzdám musely být již při 16205 ujetých km vyměněny kotouče a obložení předních brzd. Neklidný chod motoru při volnoběhu byl v servisu vyřešen novým základním nastavením řídící jednotky. Po několika tisících kilometrů se problémy s brzdami opakovaly a když bylo na počítadle 30844 km byly znova vyměněny kotouče, obložení a také náboje a ložiska předních kol. Při řazení dvojky s trojky se občas ozývaly z převodovky podezřelé zvuky. Poté co do Golfu začalo oběma předními dveřmi zatékat, byl navštíven servis, kde byly dveře přetěsněny. Převodovka musela být vymontována a vyčištěna, protože olejová náplň obsahovala ocelové třísky. Když bylo na počítadle 61338 km přišla na řadu třetí výměna předních kotoučů a obložení. Kvůli zkorodovanému napájecímu kabelu startéru jednou Golf vůbec nenastartoval a musel být odtažen do servisu. To bylo ujeto 87600 km. Kvůli problémům s elektrickým stahováním oken byl také tento díl v pravých dveřích vyměněn a v samém závěru testu se Golf dostavil ke čtvrté výměně brzdových kotoučů a destiček, tentokrát na všech kolech.

>:D
Rozbalit vlákno
2
10. 10. 2006 11:23
Re: a ještě ke kvalitě VW...
Výborně, zkus sem hodit ještě testík ze 70. let. Tohle nás má přesvědčit o nekvalitě VW? I ty šibale... ;-)
neregistrovaný "warumdarum"
10. 10. 2006 12:38
Re: a ještě ke kvalitě VW...
no myslím, že to je dost velkej průser na automobilku, která se prezentuje, že vyrábí kvalitní vozy. Mimo jiné šlo o Golf IV. generace...
neregistrovaný "kirby"
10. 10. 2006 16:45
shrnutí
Ach jo, vy mi teda dáváte. Už jsem se kolikrát zařekl, že budu makat, ale pak si něco přečtu a nedá mi to. Mondeo vůbec neznám, takže se nezapojím do diskuze "kdo z koho", ale za to velmi dobře znám kompletní nabídku motorů VW a Audi. Budeme se tedy věnovat pouze VW. 1.2 obě varianty si snad ani nezaslouží komentář, ale na miniauto do města dejme tomu. 1.4 je snad ještě zoufalejší, při rozjezdu o poznání línější než 1.2 (1.4 samozřejmě v Golfu, 1.2 v Polu), spotřeba u obou motorů naprosto zoufalá. 1.4 turbo-kompresor SUPER, spolehlivost si neodvážím posuzovat (pravděpodobně to nebude držák roku:-), vzhledem k ceně je to u nás stejně prakticky neprodejné. 1.6 naprosté peklo, motor z předminulého století, s aut. převodovkou to působí jako provokace "co zákazník snese".1.6 FSI výkon celkem slušný, spotřeba vyšší než se sluší (o tom co jí chutná ani nemluvím:-), VELMI ošklivý zvukový projev.2.0 FSI platí totéž co u 1.6, samozřejmě znatelně vyšší výkon, paradoxně není o tolik vyšší spotřeba, zvuk ještě mnohem strašnější, při nastartování je bez přehánění "dieslovější" než konkurenční nafty....2.0TFSI, opravdu projev šestiválce, ale pouze výkonově, zvuk zoufalý, spotřeba zoufalá, dobrý motor, ale žádný přelomový zázrak. 3.2 FSI je prostě standardní šestivál, nic moc výkon, nic moc zvuk EXTRÉMNĚ poruchový. 1.9 TDI nemá smysl popisovat, všichni známe, v tom jezdil už císař pán:-)2.0 TDI, hlučný, poruchový, extrémně vysoká spotřeba oleje, nevyvážený chod, slušný výkon. 2.5 TDI hanba, historie. 3.0 TDI příjemný zvuk, velmi slušný výkon, opravdu dobrá spotřeba, takový velmi příjemný projev při jízdě (ovšem pouze v kombinaci s automatem, v manuálu hrůza), bohužel opět VELMI poruchové, po ujetí cca 80ti tisíc km poměrně často praskají rozvodové řetězy...W10TDI končí a navíc ho nemám rád, tak o něm nic:-) W12 slušný (ovšem jak BMW tak MB lepší)....shrnuto podtrhnuto opravdu dobrý motor je 4.2, ale to do Apoštola zatím nedávají:-)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 10:27
Re: shrnutí
Na tohle se dá říct jen jedno. Dej jakoukoliv jinou značku, napíšu ti podobně "objektivní hodnocení".
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 10:29
Re: shrnutí
Toyota
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 12:53
Re: shrnutí
Hm, Toyota, vzor spolehlivosti. Co do šíře nabídky motorů (srovnám relevantní, tedy nabídku passatu a avensisu) to není na Japonce s jejich oblíbenými dvěma motory na typ tak špatné, z východních producentů je na tom nejlépe, takže co tu máme. Benzín 1,6 (osobně jsem nejel), podle parametrů motor maximálně průměrný, jak co do výkonu tak spotřeby. 1,8 a 2,0 uvádím záměrně spolu (oba jsem jel), proto, že jejich charaktery jsou podobné. Tedy konstrukčně pokrokové VVT-i se projevuje tak, že sešlápnutí plynu do 3,5 tis. ot. je možno přirovnat ke šlápnutí do ho… Nic se neděje motory se sbírají s charakteristikou podobnou prvním šestnáctiventilům konce 80. let. Navíc, na volnoběh tiché, pod plynem motory vydávají VELMI nepříjemné kovové drnčení (vytočené je zvukově lze srovnat s archaickým VW 1,6 55kW). Skutečný performance obou motorů, co do výkonu (ne podle hodnot v tabulkách) je, zejména u 2,0 ve srovnání s konkurencí, z dnešního pohledu horší průměr. No a to se pohybujeme pořád do 150 koní, co má Toyota dál, 200PS a více pro Avensis? Ne, 120kW a dost, a to z 2,4 čtyřválce, který sice krásně tiše běží, ale jede max. jako povedený dvoulitr. Určitě na tom má podíl „nejlepší“ automat ve střední třídě, ale je to jedno, aby Avensis 2,4 trochu jel, musí se točit, pak žere 12 litrů, tedy spotřeba šestiválce s dynamikou zmíněného dvoulitru. A to je vše, žádný šestiválec, žádné přeplňování, žádný motor roku!!! Jediná pokroková technologie benzínových Toyot je VVT-i, bohužel trochu neúčelná, Honda to se stejnou technologií umí podstatně lépe. Ještě přímovstřik, ale jen jednoduchý, žádné vrstvené spalování. A co nafta. Známý 2,0 D-4D lze charakterizovat jednoduše, kultivovaný. Toť vše, protože to je jeho jediná přednost. Opět při srovnání s konkurencí, zejména drnčivými PD, je Avensis s tímto motorem na tom dynamicky tak, jako Octavia s historickým 77kW Tdi. Holt za kulturu se platí. Navíc dle servismanů Toyoty, tento motor po inovaci vykazuje dvojnásobnou poruchovost motormanagementu ve srovnání s původní 85kW verzí.
Téměř na konci životního cyklu Avensise mu byl dopřán silnější 2,2 D 110 a 130kW. Jinak nastavená ŘJ je naprostá zbytečnost, 130 kW verze je hlučná, jede o 2,635% lépe než 110 kW verze, žere 9 litrů a v přímém srovnání (co do dynamiky) se slabšími 320D a Passatem 125kW tdi nestíhá, a jen potvrzuje, že papír snese všechno. Ale abych jen nehaněl, 110 kW verze je z dnešního pohledu ideální diesel, dynamicky srovnatelný se 103kW verzí PD, ale podstatně lepší kulturou chodu a srovnatelnou spotřebou. Takže jo, Toyota dnes do Avensisu nabízí jeden motor, který lze mezi auty stř. třídy nazvat špičkou. Bohužel šestiválec nehrozí, takže ten Passat, který se 2,7 tdi dočká, zas bude mít navrch. ;-)
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 13:45
Re: shrnutí
Dovolím si nesouhlasit:-))) Ač jsem technik pouze u VW a Audi, tak Toyoty znám velmi dobře (jiné vozy v rodině nemáme, akorát tchán na mě nedal a koupil si A4 2.0TDI) Uznávám, že v Avensisu chybí šestivál, ale chybí v uvozovkách. Kolik Passatů se prodá s šestiválcovým motorem? Nejsem zaslepenec a jsem ochotný uznat chyby i u aut, která miluju, ale stojím si za tím, že VW nesahá spoustě automobilek ani po kotníky...
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 16:40
Re: shrnutí
Kirby, měl jsem za to, že tvůj elaborát je napůl žertovný, pojal jsem to podobně. Pokud bys chtěl, ty techniku u Audi a VW, debatovat vážně, nepiš nesmysly o "strašlivém zvuku" 2,0 FSI nebo "nevyváženém chodu 2,0 tdi" případně opět o "zoufalém zvukovém projevu" TFSI, z toho je opravdu vidět, že rozhodně NEJSI >:D zaslepenec. ;-)
neregistrovaný "kirby"
11. 10. 2006 17:43
Re: shrnutí
Tak v tom případě jsem tedy zaslepenec, přiznávám. Naprosto zaslepeně trvám na tom, že 2.0 TDI je motor, který ve většině případů běží jako kýbl hovínek a má průměrnou spotřebu cca 1l oleje na 4000km. Spotřebu oleje si může kdokoliv velmi snadno ověřit, stačí zavolat do jakéhokoliv koncernového servisu a zeptat se jestli se na zvýšenou spotřebu oleje dá uplatnit garance. Dozvíte se, že ano, ale pouze pokud je vyšší než 1l na 1000km!!!! V 21. století a u prestižní německé značky!!!! To mi už nepříjde ani jako vtipná historka, ale jako nehoráznost. Máš pravdu ohledně zvuku FSI, to je velmi subjektivní, mně to prostě příjde jako diesel, ale chápu, že někomu se to může líbit. Nemá smysl řešit subjektivní záležitosti jako je design, zvuk nebo ergonomie, ale spotřeba provozních kapalin, brzdových segmentů, kvalita elektrických instalací atd. jsou naprosto exaktní náležitosti bez prostoru k diskuzi.
Avatar - Dinar
11. 10. 2006 20:18
Re: shrnutí
Takže z motorů jsme skončili u brzdových segmentů a na tom, že 2,0 Tdi žere olej. Podívej, mě je vcelku jedno, co si myslíš o VW motorech atd., navíc když jsi u nich tím technikem, :-) vadí mi velkohubá prohlášení o šuntech a automobilkách, kterým VW nesahá ani po kotníky, takové řeči, podle mě nikdo, kdo se trochu vyzná v autech nebo se tím i dle vlastního prohlášení živí, nepovede. Mám možnost vyzkoušet si většinu aut, která přicházejí na evropský trh, tím pádem i srovnávat, za svůj život jsem už také za auta utratil poměrně velký peníz, a přestože nejsem technikem u VW, tak vracejíc se k původnímu tematu této diskuse, musím znova konstatovat, že současná nabídka benzínových motorů koncernu VW je velmi kvalitní a motory ve svých segmentech patří ke špičce. ;-)
neregistrovaný "Kirby"
12. 10. 2006 07:54
Re: shrnutí
Máš pravdu, nejkvalitnější, jenom jsem Vás tady zkoušel, jak moc jste věrní značce. . . vždycky jsem si myslel, že jsem celkem odborník, dělám v tom už relativně dlouho, zajímá mě to, mám za sebou x školení a poměrně dlouhou praxi a jsem s auty (VW a Audi) v denním styku, ale máš pravdu. V těch autech to není, jsem prostě úplný blb. A vzhledem k tomu, že jsem blb nechápu, proč tě tak pobavilo, že jsem technik? Tak se ta pozice opravdu jmenuje...:-)
Avatar - Dinar
12. 10. 2006 08:24
Re: shrnutí
Vzhledem k tomu, že jsi začal o motorech a skončil analýzou vlastní osobnosti, byla tahle debata s tebou docela zábavná. Měj se fajn, techniku. ;-)
neregistrovaný "BOBes"
10. 10. 2006 19:11
VW - PASSAT 1.9 TDI 96kW (103k)
PASSAT 1.9TDI - parádní auto s parádním motorem. S kamarádem jsme jeli vyzkouset rozdíl mezi OKTAVIA II 2.0TDI a mým Passatem B6 s 1.9TDI... Na letistni plose to dopadlo tak ze i prez papirove vyssi vykon dvoulitroveho diesla jsem mu dal na dupku ;-) A to je Passatek tezzsi nez Octavka. Oba motory byly zahraty a podobne zajety. Tak mi tady netvrdte, ze 1.9 TDI je historie... Teda jestli to berete tak, ze se 1.9 TDI (96kW) uz nedodava do noveho Passatu nedodava, tak to pak jo. Ale urcite udelal diru do sveta. Kolega z prace si kupoval FORD MONDEO 2.0tdci a to je zarezany FORDak (jeho zena ma FOCUS) jeho MONDEO je uz jeho treti. Po svezeni v mem v poradi uz druhem Passatu se rozplyval. A ted je rozhornuty prejit na VW... Tak vam nevim cim to asi bude... :-!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Paja"
10. 10. 2006 20:06
Re: VW - PASSAT 1.9 TDI 96kW (103k)
Mam dojem, ze ani Vy ani kamarad nema v poradku sluch, nebot ja jezdim v koncernovem tdi a pri seslapnuti plynu v jakekoliv rychlosti jsem "oblazovan" nehezkym barytonem a pri stani na semaforech vibracemi (auto ma 25tkm). V TDCi jsem chvilku jezdil, nic podobneho jsem nezazil. Jediny rozdil je v podani vykonu, kdy tdi nabiha skokove, zatimco konkurencni CR plynuleji.
neregistrovaný "BOBes"
11. 10. 2006 22:02
Re: VW - PASSAT 1.9 TDI 96kW (103k)
Ja ale o zadnych vibracich na semaforech nemluvil. Ja mam zatim s B6 najeto neco pod 50tis km a jedine vydaje jsou na garnce (filtry a podobne). Kolega s Fordem (najeto pod 100tis km) je v servise doma. S predeslou generaci Fordu mel velke problemy, ale zustal verny, protoze dostal dobrou cenu predvadecky. Kvalita Fordu jde od 10 k 5. A to jsem slysel z vice stran. Ja nechci urcite nikterak FORD pospinit!!! Ale za sebe jdu priste urcite do noveho PASSATU. Verim taky urcite tomu ze je auto od auta jine a ze treba nekdo ma zese jiny nazor a opacne zkusenosti...