Emoce po premiéře třídveřového Civicu Type R na pařížském autosalonu ještě ani nestačily vychladnout, Honda přesto nedopřává svým příznivcům chvíli klidu.
Nejseš příznivce třídveřáků, nebo je snad korunní princ HH - UFO Civic 8G Type R na tvůj vkus moc velká divočina? Tak zkus HS - Hot Saloon Civic Type R. Stará dobrá atmosféra 2.0 DOHC i-VTEC, to je, můj milý, mantra milovníků špičkových motorů. A výkon přes 220 koníků, na to musí mít jiní oturbenou dvaapůlku >:-[]. Bílý lak Championship White, který budí na silnici respekt už od doby, kdy v našich vodách začala lovit Integra Type R. Dá se tomu vůbec odolat? Má to ale háček, pokud CTR 4D opravdu chceš, musíš svoje love u Žida rozměnit na jeny, koupit letenku First Class u JAL a igelitku se škvárou položit na stůl dealerovi v Tokiu. A nauč se řadit levou rukou, pravačkou natrénuj gesto se vztyčeným prostředníčkem, přijde vhod, až se ti bude ve zpětném zrcátku vzdalovat libovolný HotHatch. >:-[]
raci jse ostehuj do japan antrvalo, treba te tam nauci co je prubeh tocivehom momentu ten bude mit 2,5 turbo tak 10x lepsi !!! nez tvoje sekacka civava
Tak nevím milý anonyme, jestli jsi někdy viděl křivku průběhu točivého momentu sportovního motoru DOHC VTEC. Je totiž krásně plochá. Nemám patrně tvé vzdělání ani znalosti, vážně si neumím představit, jak vypadá 10x lepší průběh točivého momentu. Pokud je něco ploché, jak to může být 10x plošší? A pokud máš na mysli 10x větší velikost točivého momentu, tak v případě dvoulitru i-VTEC můžeme počítat s cca. 190 Nm. Pokud bude mít turbo 2,5 l točivý moment 1900 Nm, tak to pak bude docela mazec. >:D:yes: Takže utři nudli do rukávu a začti se zase do Čtyřlístku, ano? :-!
Já ti to povím. Na současné generaci Hondy Integra, ta byla první, kdo světla takto zakousl do nárazníku. A následně se s nimi roztrhl pytel, obšlehlo to Subaru, VW, Fiat a kdo ví kdo ještě.
Ale BMW to zkombinovalo z rovnými lampami, Integra začala trend šikmých světel se zakousnutím a dneska už to má kde kdo. Myslím, že je celkem fuk, jestli byl zákus jeden nebo dva. Ovšem pokud bys hrál na jeden, tak v tom případě Subaru. :-)
Hele redakce, tak tohle teda ne!! Uvedomte si prosim, ze jsou mezi priznivci Vaseho serveru i lidi, ktery by mohli po precteni titulku taky dostat infarkt. Kdyz teda nenapisete nic, co bysme uz davno nevedeli, tak prosim aspon ten nadpis prizpusobte podminkam v CR. Dekujeme za pochopeni.
No to ses teda... jakoze je sedan v Jap a Americe snad uz vi kazdej... jen, kdyz sem si precetla ten nadpis, tak to vypadalo,ze snad Honda precejen posle sedana CTR i k nam...
I kdyz mam Hondu rad, tak se obavam, ze seriovy Type R to v nejblizsi dobe seriovemu Evu jen tak "nenapraska". No a jestli nebude mit 3 aktivni diferencialy, tak ani v budoucnu;-) ...a muze byt poladeny jak chce. Nemluvim o sprintu po rovince...
Váha auta a vyladění podvozku, to je oč tu běží. :-) STI a Evo mají svělou trakci, ale působí na ně velké setrvačné síly, co z toho plyne asi tušíš ;-)
Souhlas, ala museli bychom se pohybovat v jinem intervalu nez (Civic 1.4 -- TypeR neznam;Evo9) Myslim, ze by se Honda mohla postavit na hlavu a Evo stejne v zatackach nepojezdi. Ale jinak Type R je krasny auto...
Tak sem to nemyslel. Chtěl sem říct, že nemalou část roku u nás i prší, sněží, mrzne a navíc povrchy českých silnic mají svou kvalitou do těch okruhových hodně daleko.
Taky ze ne, to jen redakce se nenamahala vic nez ze jen prelozila nemecky text puvodniho clanku na AutoMotorSport, kde si tyhle nesmyslny konkurenty vymysleli, viz ([odkaz]
>:D "nepotřebuji sportovní vůz", koho by to napadlo, při otázce na Superb se 77kW motorem? :-) Budeš mít spoustu prostoru, houpavou celkem komfortní loďku, ale s hlučným motorem, který se s velkým autem dost nadře, pravděpodobně za nízkou cenu, jinak si preferenci tohoto modelu neumím vysvětlit. :-!
Klasická Honda diskuse (podobně jako u chystaných hondích superdýzlů), nejdříve MUCH ADO, abychom po informaci, ...pouze v Japonsku, zjistili, že FOR NOTHING. >:-[]:no:
Vážně nechápu, co je špatného na diskuzi o dobrém autě, ať už je či bude kdekoli na světě, v Japonsku nebo v Austrálii. :no: Možná ti to přijde nepochopitelné, ale svět není jen Evropa. Je smutný, že máš na svět stejný pohled jako Amíci na ten svůj "svět". :-O Arielů Atom (to je ta pila s motorem Honda >:-[] ), případně Noblů se taky z Británie na kontinent dostane sotva pár kusů, taky se o něm nesmí diskutovat? Nechápu tě. Mimochodem, asi zítra prubnu 130i, tak jsme zvědavý na ten "zázrak"...
Děláš se hloupým nebo tu budeme s vážnou tváří za chvíli rozebírat třeba produkci Holdenu? Některé jeho modely mimochodem taky stojí za to, jen mají bohužel chybu volantu na špatné straně stejně jako tahle Honda. O tom je řeč, takže tvoje Nobly a poznámky o americe jsou mimo. Pokud jde o 130i, good luck, i když od tebe jako zarytého předokolkaře nečekám velké nadšení. ;-)
Vážně nevidím důvod, proč se nebavit s vážnou tváří o Monaru, Skylinu, CTR 4D a podobně. Nejsou to o nic planější diskuze, než třeba o Enzu. Šanci, že budeme řídit, nebo dokonce vlastnit, cokoli z tohto je prakticky rovna nule. A jak se diskutuje o Enzu, Zondě a Murciélagu...
Ba co víc, možná pro dobrých 50 % zdejších diskutujících jsou stejně relevantní diskuze o BMW 5 a Legendu, nebo dokonce o BMW 3 a Accordu. Takže co? Budeme tu řešit jen to, jestli je výhodnější radši zakytovat prorezlé 5. dveře u Felicie, nebo místo toho pořídit přítlaky na stěrače s LEDkama?
I kdyz do diskuzi prispivam pramalo, tak cteni clanku i diskuzi na auto.cz mam na denim poradku. Tim chci rict ze moc dobre znam tve nazory, tak jsem moc zvedavej na tve reakce na 130i. Ja totiz mam take slabost pro japonske vysokootackove draky (RX-8,Celica TS, bohuzel CTR jsem nemel moznost vyzkouset), ale stejne tak dokazu ocenit evropsky klenoty, a BMW 130i s M paketem radim mezi 3 nejlepsi auta co se zabavy za volantem tyce. Dela to asi i ten motor, protoze to je fakt skok proti tomu jejich predchozimu 3 litru (testoval jsem v Z4) s 231k, coz uz byl sam o sobe hodne dobrej motor.
Ještě přidám VAROVÁNÍ pro všechny příznivce VW. neotvírejte tento odkaz! Spojením Hondy a úpravce Mugen vzniká silně naklažlivý vir, který smrtelně napadne TDI krvinky ve vašem těle. Protilátka zatím nebyla nalezena a pacient buď do 24 hodin navštíví autosalon Honda nebo s pláčem ve svém "Guru" blouznivě opakuje slovo MUGEN Honda až do samého konce ;-)
Škoda že to zkazili tim strašnym křídlem vzadu, ale asi to k japoncum holt patří že jejich nejlepší modely vypadají trochu kýčovitě. Jinak Civic sedan je oproti 3D a 5D auto co se mi opravdu líbí, to se Hondě povedlo. :yes:
Ono kridlo, aby plnilo nejakou funkci, tak bohuzel vysoko byt musi ;-) Takova ta malicka kridylka na sedanech a liftbacich tam nemaji absolutne zadnou technickou funkci, ani negativni...
Já si myslim že málokterý řidič by poznal že tam neni. Podle mě má jen přitvrdit vzhled, jasně že v prospektu budou psát že je šíleně důležité. Ale nevěřím že má nějakou bytostně důležitou funkci.
Pokud to ma byt rychle i v realu, tak bud kridlo, nebo difuzor nebo oboji, samozrejme s patricne doresenym pritlakem vpredu, podvozkem atd. Hodit to do tunelu a podivat se, jak to vypada... Ne ze flaknu drevene kridlo na Favo a jsem boss.
A jsi si jistý? On totiž CTR 4D z toho sedanu vychází, tak nechápu, co je na něm zmršené co na tom konceptu zmršené není. Liší se pouze většími koly, zvýrazněnými blatníky, nárazníky a prahy. Jasně, je to dost, ale ze zmršeného auta to nezmršené neudělá... ;-)
Narazniky, kola a jine "tuningove" části asi leccos zakryji a vylepsi, tak to vypada na fotkach celkem zajimavě. S tim zmršením jsem to možná přehnal. ;-) Na té pozici totiž neotřesitelně stojí Honda City. V životě nepochopim, jak něco takového mohla Honda vůbec vyrobit 8-s
Mirek a King - no je vidět že asi ani číst neumíte, nejprve si totiž musíte přečíst článek a nedělat ze sebe hned tak stašně chytrý.... a co se týče Kingovýho příspěvku tak to je opravdu velice inteligentně napsaný příspěvek na foru o autech :no::no: Mirku takže ještě jednou, přečti si znovu pořádně ten článek, raději i dvakrát a pak třeba pochopíš, čemu to má konkurovat
Mirek a King - no je vidět že asi ani číst neumíte, nejprve si totiž musíte přečíst článek a nedělat ze sebe hned tak stašně chytrý.... a co se týče Kingovýho příspěvku tak to je opravdu velice inteligentně napsaný příspěvek na foru o autech :no::no:
Mirku takže ještě jednou, přečti si znovu pořádně ten článek, raději i dvakrát a pak třeba pochopíš, čemu to má konkurovat
Hele pokud by si zas ty pořádně přečetl diskuzi, tak by jsi zjistil kdo ty konkurnty CIVIKU dal.Honda to nebyla.....Kapku přemejšlej a nežer ty novinářský kachny... holt ovce.
Taxem tu s dojmy se 130i, na které byl zvědavý Dinar, JayJay a Mates. Ten hnus inside & hnus outside hodnotit nebudu, auto bylo navíc s M-Paketem, takže už má kola skoro zalezlé do kastle, brrr. Ale ocenil jsem pravý hliníkový dekor. Ale proč popisovat co je vidět na každém obrázku. :-)
K čemu vůbec nelze mít výhrady, je motor. Táhne od 2000 (no spíš od 3) do 7500, výkon plynule narůstá a má sympatickou špičku, nádherný zvuk, prostě vážně paráda. Ale taky brutální spotřebu, za 16,5 l jezdí o nic méně svižně dvoutunový Legend se 3.5... Takže celkově :yes: Ovšem nechápu, jak může mít nejsportovnější jednička sedadla, co drží tělo jen dole a horní půlka trupu musí spoléhat na to, že ji udrží ruce zapřené do volantu. :no: Volant se perfektně drží :yes: . Podvozek...podvozek... Podvozek potřebuje trochu zvyku, zvláště u mě, předokolkáře. Jde hlavně o překonání strachu z RWD, jak člověk dlouho neví, kdy přijde limit, bylo to trochu opatrné seznamování, ale pak jsem se otrkal a je vážně skvělý pěkně vyvážený, fakt nechápu, jak může být necítit vepředu ta váha šestiválu. Na mojí trase mi stabilizace prakticky ani neblikla a to jsem byl hodně rychlý, sedí lépe než třeba 350Z. To mluvím o jízdě na okreskách, naopak v táhlých rychle projížděných zatáčkách (dálniční sjezdy, nájezdy), je nedotáčivý až hrůza a je třeba se s tím poprat, aby to bylo rychlý aspoň jako běžnej (nehot)hatch. A jak lehce navlhne, je to spíš závod s klouboukářema stabilizace si fakt přijde na své. Takže chca nechca musím dát podovzku opět :yes: . Ale je tu jeden velký problém. Jmenuje se řízení. Nejdřív jsem si myslel, že je málo strmé jako u ST, z omylu mě ale vyvedly dorazy, má asi 1,8 otáčky. Takže v čem je sakra problém? Je to jednoduché - je pomalé a neostré, jako třeba u OPC, 147 GTA (pokud si dobře pamatuju) a Brery. Znamená to, že prostě nepopíruje přesně pohyb volantu, má lehké zpoždění, které vyvolává dojem malé strmosti. Bohužel se kvůli němu nedá precizně vykroužit ostřejší zatáčka, protože chybí přehled o tom, co tam vlastně dělají kola. Je to jako u Astry OPC, ale pochopitelně méně markantní. Ale i přesto jsem báwo musel v zatáčkách "honit" pocukávávání volantem, ne proto, že by nesedělo, ale protože jsem ho prostě necítil a protože sem tam jelo jinam, než čemu odpovídalo mé natočení volantu. A k čemu je sebelepší podvozek, když je na houby řízení? Majitel 130i musí tak strašně závidět řidiči Civicu 8G... Takže řízení jedno velké :no: . Další věc, která mě dostala: chování na nerovnostech >:D . Na sérii středně velkých nerovnostech (něco mezi výtlukem a vlnou) podvozek sice perfektně kopíruje povrch (občasné poodskočení je pochopitelné), ale kastle se horizontálně rozkmitá, takže mě párkrát doslova vyhodila se sedadla a bacil jsem se hlavou stropu >:D Jestli není lepší, když vás podvozek vyklepe. :no: . Takže celkově super, pouze řízení a sedadla stojí za bačkoru. Je tu ovšem problém jménem ceník. 130i s M-Paketem vyjde na 1,5 mega!!! 8-s
..pokračování :-) To si dělají u BMW srandu, ne? Mainstreamové HotHatche stojí přesně POLOVINU! A na okresce se 130i plus mínus udrží krok. Tak proč sakra platit dvakrát tolik? Kvůli vrtulce na chladiči? Než projedu 3/4 mega v benzinu, to chvíli potrvá a bavit se u toho nebudu o moc hůř (a doufám, že v případě CTR dokonce líp >:-[] ). Holt si BMW neuvědomuje, že zatímco mezi Astrou 1.6 a 116i je na silnici trochu rozdíl, dnes už umí sportovně laděné auto srovnatelných kvalit vyrobit víc značek a sakra levněji. Takže abych to shrnul - nečekal jsem po zkušenostech s mdlým 120i tak dobré auto :yes: , nechápu ale pro koho je a kdo takhle dokáže vyhodit peníze. Ono jich ani moc nebude... :no: Mimochodem, už jsem jel i s Clio RenaultSport. :-)
Už jsme to taky párkrát probírali, vážně nedokážu říct, který z HH je nejlepší. Teď už mám krom MPS a R32 vyzkoušené všechny, dokážu popsat výhody a nevýhody, ale na jednoznačný závěr je třeba mít je vedle sebe. Za současného stavu a bez ohledu na cenu by asi bylo ve finále OPC, ST a 130i, ale ani u jednoho nemůžu říct - perfektní. ST má málo strmé řízení, vysoko sedadlo, děsně nepřátelské řazení a je nedotáčivý. OPC si při sportovní jízdě nenechá do směru jízdy od řidiče moc mluvit a řízení má ještě o třídu horší než 130i a nemá trakci. A GTI sice nelze vyčíst nic zásadního (až na golfí řízení), je precizní, poslušný, ale moc nudný a sterilní. Takže furt čekám, že budu moci říct - Perfektní. Doufám, že jen do začátku příštího roku. :-)
Kratce moje pocity vs tvoje po mem dvou dennim testovani:
Spotreba - ja za ty 2 dny 14 ale asi jsem tomu mohl jeste o neco vic davat, takze vicemene souhlas
Sedadla - naprosty souhlas!
Podvozek - ano, je opravdu super a opravdu lepsi nez 350Z (a to si chci Zko poridit pristi rok)
Rizeni - Uff, na rovinu nemam takovy zkusenosti s testovanim aut jako ty ale, ale me nevadilo a zvykl jsem si...to "honeni" v zatackach je ale pravda.
Cena - to nema smysl komentova, ale kdyby si to BMW nemohli dovolit tak ji nenasadej tak vyskoko. Jiste vis ze treba 3er je zas v zakladu levnejsi proti A4 a C, takze to maj asi promysleny za kolik co prodavat.
To neznamena ze osobne tu cenu taky nechapu, je spis pro mimozemstany, kteri ale stejne radsi odleti v kosmicke lodi typu CTR 8G ;-)